Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Aether

    Aether

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      40


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. melissa

    melissa

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      582


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.999


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Το είπε ο συνάδελφος Aether παραπάνω. Εξ ορισμού εξώστης σημαίνει όροφος, οπότε αν δεν έχεις όροφο δεν μπορείς να έχεις εξώστη για να βγεις από τη σοφίτα σ΄αυτόν. Θυμηθείτε οι παλιοί τα βατά στέγαστρα στο δώμα ... Αυτό δεν σημαίνει ότι αν έχεις τον όροφο δεν μπορείς να το κάνεις ...
    2 points
  2. Το ερώτημα του συναδέλφου Gestalt ήταν αν επιτρέπεται η δημιουργία ανοιχτού (και όχι εσωτερικού) εξώστη σε σοφίτα. Η απάντηση είναι αρνητική γιατί, σύμφωνα με τον ορισμό της, δεν θεωρείται όροφος. Ανοικτός Εξώστης (μπαλκόνι) είναι η οριζόντια προεξοχή του δαπέδου ορόφου ή του δώματος. Αντίθετα, εσωτερικός εξώστης (πατάρι) δύναται να είναι συνεπίπεδος με σοφίτα του κτιρίου και να είναι προσπελάσιμος από αυτή, όπως επισήμανε η συνάδελφος melissa.
    2 points
  3. Έχω την εντύπωση πως μας διαβάζουν. Ως συνέχεια της συζήτησης παραθέτω το νόμο:ν. 4759/2020 «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας και άλλες διατάξεις.» (Α΄ 245). Άρθρο 126 Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 3889/2010 και της παρ. 1 του άρθρου 49 του ν. 998/1979 1. Μετά την παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 3889/2010 (Α ́ 182) προστίθεται παρ. 2Α, ως εξής:«2Α. Το Ελληνικό Δημόσιο δεν προβάλλει και δεν διεκδικεί δικαιώματα κυριότητας σε εκτάσεις, που, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη, διέπονται από τις διατάξεις τής δασικής νομοθεσίας και αφορούν σε πολύγωνα ή λωρίδες, που δημιουργούνται από την εφαρμογή των Κτηματολογικών διαγραμμάτων επί των δασικών χαρτών, των οποίων αντιστοίχως το εμβαδόν δεν υπερβαίνει τα 100 τ.μ. ή βρίσκονται εντός της ζώνης συμβατότητας σχήματος των γεωτεμαχίων, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές κατάρτισης του Εθνικού Κτηματολογίου. Για τα ανωτέρω πολύγωνα ή λωρίδες δεν απαιτείται η έκδοση του πιστοποιητικού της παρ. 4.». Μάλλον νομίζω καλύφθηκε το πρώτο ερώτημα που έθεσα..
    2 points
  4. Ο μηχανικός της δήλωσης οφείλει να δώσει στον ιδιοκτήτη τα απαιτούμενα στοιχεία, εγώ δίνω σε χαρτί σχέδια και 5φυλλο με ΤΕ και σε CD ότι έχω καταθέσει στο σύστημα. Αν δεν τα έχει δώσει, πρέπει να υπάρχει διαδικασία να βρεθούν μέσω ΤΕΕ. Όταν τα πάρεις στα χέρια σου, κάνεις έλεγχο αν έχει αποτυπωθεί σε αυτά ότι υφίσταται στο έδαφος. Αν είναι όλα ΟΚ, δίνεις την βεβαίωση....
    2 points
  5. αρα, πριν το 1992 εγινε νομιμη συσταση καθετης Καθε καθετη τακτοποιει μονη της τις δικες της αυθαιρεσιες Στην δικη σου, εγινε τακτοποιηση αλλα δεν εκδοθηκε βεβαιωση ο 4014 δεν "ισχυει".... πρεπει να μεταφερθει στον νεο νομο... εκει θα προστεθει και η αυθαιρετη μεσοτοιχια. [για οσους "εμπιπτουν" εντος δασους, θα το δουν και θα κανουν στις σχετικες ενεργειες]
    1 point
  6. όπως έγραψα μετά το αρχικό μάλλον υπάρχει "τρύπα ασφαλείας του πνεύματος" οπότε κάτι παίζει... Ομως δεν έχω χρησιμοποιήσει σε βάθος ακόμα αυτή την διάταξη οπότε δεν έχω σίγουρη άποψη. Μελλοντικά (σύντομα ή μη) θα ξέρω, όχι τώρα
    1 point
  7. Στο άρθρο 2 του ΝΟΚ δίνονται οι ορισμοί του ανοικτού εξώστη (παρ. 5), της σοφίτας (παρ. 81) και του εσωτερικού εξώστη (παρ. 28). Εκεί αναφέρονται όσα έγραψα παραπάνω.
    1 point
  8. @Aether έχεις δίκιο! Κατάλαβα λάθος το αρχικό ερώτημα! Δεν επιτρέπεται πρόσβαση σε ανοιχτό εξώστη από πατάρι ή σοφίτα. Ωστόσο, επιτρέπεται πρόσβαση της σοφίτας σε δώμα.
    1 point
  9. Δεν χρειάζεται να υπάρχει υπόλοιπο συντελεστή δόμησης για προσθήκη σοφίτας. Το θέμα αυτό αποσαφηνίστηκε με το υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 50441/31.7.2015 έγγραφο της Διεύθυνσης Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων, τμήμα Γ’ του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας: "Προσθήκη σοφίτας, ανοικτού ημιυπαιθρίου χώρου και ανοικτών εξωστών σε νομίμως υφιστάμενα κτίσματα (προ ν.4067/12 - ΝΟΚ)" Πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις χαρακτηρισμού του χώρου ως «σοφίτα» (παρ. 81 του άρθρου 2 του ν.4067/2012) και να τηρούνται οι γενικοί και τυχόν ειδικότεροι όροι δόμησης και περιορισμοί που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση η λειτουργική σύνδεση της σοφίτας με τον υποκείμενο όροφο του κτιρίου. Απαιτείται άδεια προσθήκης από την Πολεοδομία και μελέτη μηχανικού.
    1 point
  10. @Didonis γιατί δεν μπορώ να έχω ενιαίο χώρο εξώστη και σοφίτα? Δεν βλέπω να απαγορεύεται πουθενά στον ΝΟΚ.
    1 point
  11. αρκεί μερικά μέτρα που σου αναλογούν στην σοφίτα βάση ΝΟΚ να τα χρησιμοποιήσεις ως ανοικτό εξώστη... Αν όχι κάνει νίαου νίαου στους κεράμους ότι η σοφίτα άτυπα θα είναι πιο μεγάλη απ όσο της αναλογεί.
    1 point
  12. Το γνωρίζω και φυσικά σεβαστό. Για να γνωρίζεις με βεβαιότητα τι υπόλοιπο συντελεστή Δόμησης έχει ένα ακίνητα θα πρέπει να δει τα σχέδια (υφιστάμενης/ ες Οικοδομικές Άδειες) μηχανικός με ειδικότητα που αφορά Δόμηση κτηρίων (κατά κανόνα δηλαδή Αρχιτέκτονες Μηχανικοί και Πολιτικοί Μηχανικοί) ή κάποιο κατάλληλα στελεχωμένο Τεχνικό γραφείο Να κάνει μια βασική προσμέτρηση υφιστάμενων μεγεθών του όλου κτηρίου, και να παραβάλει το πολεοδομικά μεγέθη του κτιρίου με τα των αδειών και με βάση αυτά να υπολογίσει αν έχεις υπόλοιπο ή όχι. Μερικές φορές ειδικά όταν η αρχική άδεια έχει κάνεις εξάντληση ΣΔ και δεν έχει αλλάξει από τότε ο ΣΔ της περιοχής ούτε καν θα χρειαστεί να μετρήσει το κτίριο. Σου λέει όχι πιο άμεσα. Αλλά δεν μπορεί να εξαντληθεί το "μάθημα" πολεοδομικών διατάξεων και συνδυασμών εδώ. Βρες στην περιοχή και κάνε ανάθεση. Είσαι κι εσυ Μηχανικός οπότε λογικά θα υπάρξει και πιο συναδερφική πολιτική κοστολόγησης. Εσύ θα κάνεις λάθος σκέψεις και εκτιμήσεις μέχρι να το μάθεις.
    1 point
  13. Αρχικά σε ευχαριστώ για την απάντηση. Πως μπορώ να δω αν υπάρχει υπόλοιπο συντελεστή δόμησης? Δεν κατάλαβα το "θα πρέπει να είναι σε συνέχεια της κάτω στάθμης της" Εννοώ τι χρειάζεται από γραφειοκρατικης φύσεως αλλά το Τ9 με πρόδωσε. Φίλτατε όσο αφορά τη θέση μηχανικός υπάρχουν αρκετές ειδικότητες μηχανικών νομίζω το γνωρίζεις . Εδώ δεν είμαι πολιτικός μηχανικός ώστε να γνωρίζω τι χρειάζονται για τέτοια θέματα και γι αυτό ρώτησα.
    1 point
  14. @biniss το μόνο που έχεις να πορευτείς είναι οι εξής δύο γραμμούλες από το παράρτημα. (Δυστυχώς όλα αυτά οι νομοθέτες τα θεώρησαν λεπτομέρειες και τα αφήσαν πάνω μας) Τώρα τι λέει το ΤΕΕ, η ΥΔΟΜ ή ένα μπλε τρολ στο ίντερνετ δεν έχει μεγάλη σημασία. @dimitris GM εσύ τι θα έλεγες, θα διαλέγαμε ΝΑΙ αν είχαμε άδεια στο ένα κομμάτι κάθετης και αυθαίρετο στο άλλο; Αν έβγαζες άδεια για προσθήκη σε αέρα πολυκατοικίας θα ήταν άδεια προσθήκης, αν έβγαζες στο 2ο τμήμα κάθετης θα ήταν για νέα οικοδομή. Δεν ξέρω σε περίπτωση που βγάζεις άδεια για 2ο ανεξάρτητο κτίριο σε γήπεδο χωρίς κάθετη αν θεωρείται προσθήκη ή νέα οικοδομή (και παίρνει τους αντίστοιχους συντελεστές για αμοιβές/εισφορές). Ίσως αυτό να είναι ένα ασφαλές και λογικό κριτήριο για να δώσουμε μια ασφαλή και λογική απάντηση. Αν ξέρει κανείς που έχει βγάλει τέτοια άδεια ας μας φωτίσει και εμάς. Κατά τα άλλα το λεκτικό του νόμου σε καλύπτει μια χαρά.
    1 point
  15. Οι κατόψεις τακτοποίησης θα συνοδεύουν ες αεί την ταυτότητα του ακινήτου ...
    1 point
  16. Που ξέρεις ότι η συγκεκριμένη κοπέλα βγάζει αρκετά λεφτά από αυτό το επάγγελμα; Όσους ασφαλιστικούς συμβούλους ήξερα στο παρελθόν, όλοι έβγαζαν πολλά λεφτά...μέχρι που στο τέλος άλλαξαν επάγγελμα. Οι ασφαλιστικές εταιρείες βρίσκονται στην κορυφή της κεφαλαιακής πυραμίδας. Ασφαλίζουν ένα μελλοντικό υποτιθέμενο κίνδυνο, ή ανάγκη, με ένα εφ' άπαξ ποσό. Έτσι μεταφέρουν ποσά από ατομικές καταθέσεις (ακίνητο χρήμα) στην κεφαλαιακή κίνηση (πακέτα τραπεζών, μετοχές, ομόλογα κλπ), με στόχο το κέρδος. Προσωπικά σαν πελάτης ασφαλιστικών, δεν άντεξα να κρατήσω κανένα συμβόλαιο από αυτά που είχα, μόνο και μόνο από τη συμπεριφορά τους. Αλλαγές ασφαλιστικών συμβολαίων από συγχωνεύσεις εταιρειών, παράλογες αυξήσεις ασφαλίστρων κλπ. Τα μόνα συμβόλαια που με εξυπηρέτησαν αφάνταστα, για πολλούς και διαφόρους λόγους, ήταν τα συμβόλαια αποζημιώσεων κατασκευών και επαγγελματικών κινδύνων, αν και ποτέ μέχρι σήμερα, δόξα τω Θεώ, δεν μου χρειάστηκαν.
    1 point
  17. Εάν απαγορεύεται να ρωτάμε και θεωρείτε ως φυσιολογικό την ειρωνία και τις αρνητικές ψήφους να ξέρω να μην ξαναμπώ....
    1 point
  18. (μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Δεν ξέρω εάν εδώ είναι ο καταλληλότερος τόπος για τις παρακάτω απορίες αλλά εάν χρειαστεί να μεταφερθεί σε άλλη ενότητα ας γίνει: Μπορεί ένας μηχ/γος μηχανικός να εκδώσει βεβαίωση μηχανικού (για αυθαιρεσίες, για συμβολαιογράφο κλπ); Μπορεί να νομιμοποιήσει αυθαίρετο με τους κωδικούς του ΤΕΕ; Μπορεί να ασχοληθεί με δουλειές πολιτικού μηχανικού ή αρχιτέκτονα όπως κατόψεις κλπ και ποιές;
    1 point
  19. Θα σου πω τι θα έκανα εγώ γιατί τα ποσοστά και τις ανοχές τα γνωρίζουμε όλοι. Για τον χώρο -0,41 και +0,35 δεν θα έκανα τίποτα.
    1 point
  20. Μπορείς. Στο άρθρο 116 αναφέρεται ότι οι τροποποιήσεις ισχύουν για κτίρια που ανεγείρονται μετά την έναρξη ισχύος του 4759/20. Προφανώς το κτίριο για το οποίο ρωτάς υπάρχει μόνο στα σχέδια.
    1 point
  21. άρα εσύ μιλάς για αμοιβές "Και αν θέλουμε μπούσουλα ας έχουμε μπούσουλα τα των συμβολαιογράφων.... χρέωση με την σελίδα Α4" και μας προσομοιώνεις με γραφιάδες απλά δεν λες συγκεκριμένα ποσά άρα όλα οκ? επίσης σου ξέφυγε ένας τόνος στο "Δεν επιτρεπτό ούτε απο τους κανόνας." Πότε γίναμε τόσο προβληματικά Politicaly correct.. Επίσης δεν καταλαβαίνω τι λάθη κάνατε κάποιοι της γενιάς σας που υπήρξατε μηχανικοί αρκετά χρόνια προ κρίσης (συνήθως παιδιά μηχανικών) και δεν στρώσατε τότε μια υγιή καριέρα που να σας βγάλει και μέσα στην κρίση και να μην ασχολείστε καν με την ταυτότητα κτιρίου όπως ασχολούμαστε εμείς που βγήκαμε στο επάγγελμα μέσα στην κρίση και χωρίς μπαμπά μηχανικό.
    1 point
  22. Η ερώτησή σου έχει δύο σκέλη. Το ένα αφορά το πως θα χειριστεί τα μικροπολύγωνα αυτά το κτηματολόγιο. Το άλλο αφορά το πως θα χειριστεί τα μικροπολύγωνα αυτά ο αναρτημένος και στη συνέχεια κυρωμένος δασικός χάρτης. Για το πρώτο σκέλος θα σου απαντήσω με σιγουριά μιας και εργάζομαι σε ανάδοχο κτηματολογίου. Για το δεύτερο θα κάνω μία εκτίμηση χωρίς 100% βεβαιότητα. - Όταν γίνει κτηματολόγιο στην περιοχή σου, και με δεδομένο ότι θα εφαρμοστεί πλήρως η δική σου νέα καταμέτρηση, ο ανάδοχος θα απορρίψει όλα τα δασικά μικροπολύγωνα εμβαδού μικρότερου των 100 τ.μ. υπέρ της ιδιοκτησίας που σε αφορά. Θα τα αγνοήσει δηλαδή παντελώς, και όταν το κτηματολόγιο γίνει λειτουργούν, το πολύγωνο της ιδιοκτησίας σου θα φαίνεται χωρίς καμία διεκδίκηση από το δημόσιο. Έχε υπόψιν ότι κατά την ανάρτηση του κτηματολογίου, οι διευθύνσεις δασών αυτομάτως κάνουν ένσταση εναντίον αυτής της απόφασης του αναδόχου για όλα τα μικροπολύγωνα αλλά από όσο ξέρω κατά την εκδίκαση των ενστάσεων δικαιώνεται ο ανάδοχος και ο πολίτης στο θέμα αυτό. - Όταν γίνει ανάρτηση των δασικών χαρτών και στη συνέχεια κύρωση, το πιθανότερο είναι ότι θα έχει εφαρμοστεί επακριβώς το αρχικό πολύγωνο, αυτής της πράξης χαρακτηρισμού με αποτέλεσμα την ύπαρξη αυτών των μικροδιαφορών που σε απασχολούν. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, επειδή δεν έχουμε ακόμα κτηματολόγιο και δασικούς χάρτες ταυτόχρονα σχεδόν πουθενά, δεν έχει προβλεφθεί επακριβώς η αντιμετώπιση του θέματος. Από συζήτηση πρόσφατη που έκανα όμως με υπάλληλο διεύθυνσης δασών, είχε εκφράσει την άποψή του ότι θα δοθεί οδηγία για την αντιμετώπιση αυτών των μελλοντικών περιπτώσεων, η οποία θα βασίζεται στην "ζώνη συμβατότητας σχήματος" όπως αυτή ορίζεται στις τεχνικές προδιαγραφές σύνταξης δασικών χαρτών, η οποία έχει πλάτος 2,5 μέτρα. Η ζώνη αυτή συμβατότητας έχει κάνει ήδη το ντεμπούτο της στην κύρωση των δασικών χαρτών, εκεί που έχουν ασκηθεί αντιρρήσεις. Η μερική κύρωση εμφανίζεται σε απόσταση ofset 2,5 μέτρων από τα πολύγωνα των αντιρρήσεων. Μελλοντικά λοιπόν, πιθανολογείται ότι θα επιτρέπονται μικροαποκλίσεις υπέρ του χαρακτήρα ΑΑ. Μπαίνουν βέβαια τότε νέα θέματα του τύπου, τι θα γίνει αν σε βάθος ετών κάποιος κάνει συνέχεια νεότερες καταμετρήσεις και εισβάλλει λίγο λίγο στο δασικό, 2,49 μέτρα κάθε φορά? 😂 Όπως καταλαβαίνεις, θαρρώ πως είναι ένα νέο θέμα το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί με αναλυτικές οδηγίες.
    1 point
  23. Τα στεγαστρα : -Δεν προσμετρουν στον δομηση - Αρθρο11&6ιστ -Δεν προσμετρουν στην καλυψη - Αρθρο12&4δ -Δεν προσμετρουν στον Ογκο - Αρθρο13&2β -Απο τον ορισμο τους δεν τίθεται περιορισμός ως προς το ύψος σε αντιθεση με την περγκολα -Δεν είναι κατ’ ανά­γκη σε συνέχεια όψης σε αντιθεση με το προστεγασμα -Δεν επιτρεπεται κανενα κατακορυφο στοιχειο πληρωσης. -Συμφωνα με την &7 του αρθρου 17 τα στέγαστρα επιτρεπονται σε οποιαδήποτε θέση και εφόσον αυτά αναπτύσσονται εντός των υποχρεωτικών ακαλύπτων μπορούν να κατασκευάζονται με πλάτος μέχρι 1/4 Δ ή δ. Σωστα κατα την αποψη μου ο συναδελφος "armenopoulos" κανει στο #57 την διακριση αναμεσα στον "υποχρεωτικο ακαλύπτο" και "τον χώρο που εμπίπτει εντός υποχρεωτικών αποστάσεων από τα όρια" . Ο υποχρεωτικος ακαλυπτος χωρος ειναι ο χωρος που μενει ακαλυπτος στο οικοπεδο για να μην υπαρχει υπερβαση καλυψης. Ο χωρος που προκυπτει απο τα υποχρεωτικα Δ ή δ δεν ειναι ιδιος με τον υποχρεωτικο ακαλυπτο χωρο.Ή για να ειμαι πιο ακριβης μπορει και να μην ειναι ιδιος ειδικα σε περιοχες με μικρη επιτρεπομενη καλυψη. Η &7 στο αρθρο 17 δινει την αποσταση που το στεγαστρο μπορει να εισερχεται στον υποχρεωτικο ακαλυπτο και οχι εντος του Δ ή δ. Μπορει για παραδειγμα η υποχρεωτικη μου αποσταση απο το οριο να ειναι 3.75 μ αλλα να εχω κανει εξαντληση καλυψης αφηνοντας αποσταση 6.00 μ απο το οριο.Το 3.75μ ειναι η υποχρεωτικη αποσταση και τα 6 μ ειναι υποχρεωτικος ακαλυπτος. Το στεγαστρο συμφωνα με την &7 του αρθρου 17 μπορει να εισερχεται εντος του υποχρεωτικου ακαλυπτου (δηλαδη εντος των 6μ για αποσταση 3.75/4) Συνοψιζοντας η αποψη μου ειναι οτι η απαντηση που σου εδωσε η Υδομ ειναι λαθος και αν εστω σε μεσαιο οικοπεδο (εστω οτι κανουμε πανταχοθεν ελευθερη τοποθετηση του στεγαστρου) α (πλατος), β (μηκος) ειναι οι διαστασεις με τις οποιες α x β = επιτρεπομενη καλυψη τοτε μεγιστη επιφανεια στεγαστρου = (α+δ/4+δ/4) x (b+Δ/4) Στην δικη σου περιπτωση μπορει μεν να μην εχεις πλαγιο και πισω οριο αλλα εχεις υποχρεωτικο ακαλυπτο.Επομενως το στεγαστρο μπορει να καλυπτει ολη την την επιτρεπομενη καλυψη και να εισερχεται στον υποχρεωτικο ακαλυπτο κατα δ/4 (Βαζουμε δ και οχι Δ γιατι δεν ειμαστε large λογω κρισης.............αλλα και γιατι δεν διευκρινιζεται πουθενα η περιπτωση σου οποτε παμε με την δυσμενεια για εμας και υπερ της ασφαλειας.....) Υ.Γ Εαν ολα αυτα που εγραψα εχουν βαση τοτε μπορει καποιος να μου απαντησει στο ακολουθο ερωτημα ? Η &3 του αρθρου 16 που αναφερεται στους ανοιχτους εξωστες εχει την ακολουθη διατυπωση : "Ανοικτοί εξώστες εντός των υποχρεωτικών αποστάσεων Δ ή δ του κτιρίου από τα όρια ή από άλλο κτίριο του ίδιου οικοπέδου δεν επιτρέπεται να κατασκευάζονται µε πλάτος µεγαλύτερο του 1/4 Χ Δ ή 1/4 Χ δ...." Δηλαδη εαν για παραδειγμα εχουμε κανει εξαντληση καλυψης με την οψη του κτιριου απο το οριο στα 4.50 μ ενω το υποχρεωτικο δ = 2.88 μ τοτε ο υποχρεωτικος μου ακαλυπτος εχει διασταση 4.50 μ ενω η υποχρεωτικη μου αποσταση ειναι 2.88 μ. Αν εφαρμοσω κατα γραμμα την &3 μπορω να εχω εξωστη (4.50-2.88) + 2.88/4 = 2.34 μ .Μπορω δηλαδη να καλυψω το 52% της διαστασης του υποχρεωτικου ακαλυπτου με εξωστη? Τα τεινα ειναι τρια: ή εγω δεν τα εχω καταλαβει καλα ολα αυτα ή στραβος ειναι ο γυαλος ή στραβα αρμενιζουμε.
    1 point
  24. Δεν υπήρξε ποτέ περιορισμός τύπου maxV ... το Η όμως επηρέαζε στο ΠΕ αποστάσεις κτηρίων ...
    1 point
  25. Συνάδελφοι τι ίσχυε ως προς τον Σ.Ο. στον ΓΟΚ73 - πανταχόθεν ελεύθερο σύστημα δομήσεως? Το μόνο που βρήκα ήταν ο ορισμός του χωρίς τον παραμικρό περιορισμό, ο οποίος θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά στον ΓΟΚ 85. Ρωτάω γιατί εχω περίπτωση νομιμοποίησης με ΓΟΚ73 . Σύμφωνα με ΓΟΚ 73 Άρθρο 5 παρ.7, "Συντελεστής κατ' όγκον εκμεταλλεύσεως του οικοπέδου καλείται ο λόγος του υπέρ το έδαφος όγκου του κτιρίου προς την όλην επιφάνειαν του οικοπέδου." ΓΟΚ 85 - Αρχική μορφή: 10. "Ο ανώτατος επιτρεπόμενος συντελεστής κατ' όγκο εκμετάλλευσης του οικοπέδου (σ.ο.) δίνεται από τη σχέση: όπου σ.δ. ο αντίστοιχος συντελεστής δόμησης του οικοπέδου κατά περίπτωση και ν ο αριθμός ορόφων του κτιρίου στο οποίο εξαντλείται ο σ.δ. του οικοπέδου". "Για τον υπολογισμό του σ.ο. του οικοπέδου δεν προσμετρούνται ο ελεύθερος χώρος του ισογείου σε υποστηλώματα (PILOTIS), ο όροφος των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, καθώς και ο χώρος της παρόδιας στοάς". το οποίο αντικαταστάθηκε μετά με αυτό: "10. Ο επιτρεπόμενος συντελεστής κατ' όγκον εκμετάλλευσης του οικοπέδου (σ.o.) δίνεται από τις ακόλουθες σχέσεις: α. Για κτίρια με μέγιστο ύψος μικρότερο ή ίσο των 8,50 m. και για βιοκλιματικά κτίρια ανεξάρτητα από το ύψος τους εφ' όσον από ενεργειακή μελέτη προκύπτει σχετική ανάγκη: (σ.ο.) = 5.00 x (σ.δ.) και β. Για κτίρια με μέγιστο ύψος μεγαλύτερο των 8,50 m.: (σ.ο.) = 4,50 x (σ.δ.), όπου (σ.δ.) ο αντίστοιχος συντελεστής δόμησης του οικοπέδου κατά περίπτωση. Για τον υπολογισμό του πραγματοποιούμενου σ.ο., λαμβάνεται ο όγκος των πάνω από την οριστική στάθμη του εδάφους κλειστών και ημιυπαίθριων χώρων, καθώς και ο όγκος όσων ακάλυπτων χώρων προσμετρώνται στην κάλυψη. Για τον υπολογισμό αυτό δεν προσμετρώνται ο ελεύθερος χώρος του ισογείου σε υποστηλώματα (pilotis), ο όροφος των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, όπως προβλέπεται από νόμιμη οικοδομική άδεια, ο χώρος της παρόδιας στοάς και το 50% του χώρου της εσωτερικής υποχρεωτικής στοάς της παρ. 6 του άρθρου 12 υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα προσαυξηθεί ο συντελεστής δόμησης κατά τις διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου αυτής καθώς και ο χώρος των περιπτώσεων ιβ΄ και ιε της παραγράφου 1Β΄ του άρθρου 7 του παρόντος νόμου. Σε περίπτωση ανέγερσης ανεξάρτητων κτιρίων στο οικόπεδο με ύψη μικρότερα και μεγαλύτερα των 8,50 m. ο επιτρεπόμενος σ.ο. δίνεται από τη σχέση: όπου: Ε1: Το άθροισμα των επιφανειών που προσμετρώνται στο σ.δ. των κτιρίων με μέγιστο ύψος μικρότερο ή ίσο των 8,50 m. Ε2: Το άθροισμα των επιφανειών που προσμετρώνται στο σ.δ. των κτιρίων με μέγιστο ύψος μεγαλύτερο των 8,50 m, και Ε: Το εμβαδόν του οικοπέδου. http://doc.texnikoi.gr/texnikoi_cgi-bin/getfile.asp?URL=/texnikoi_demo/GOK/9.htm&/GOK/9.htm
    1 point
  26. Χαιρετώ την ομάδα Θα ήθελα να ρωτήσω τι χρειάζεται από γραφείο κρατικής φύσης για κατασκευή σοφιτας σε διωροφης οικοδομής. Η οικοδομή έχει πρώτο και δεύτερο όροφο και θα ήθελα να εκμετάλλευτω τον αέρα. Μίλησα με ένα μηχανικό και δεν μου γεμίζει το μάτι με αυτά που μου έλεγε. Χρειάζεται άδεια για σοφίτα; πόσα τμ είναι εκμετάλλευσιμα από τα 180τμ της ταράτσας; ειναι μεμονωμένη η κατασκευή η θα πρέπει να συνδεθεί με τον από κάτω όροφο. Αυτά για αρχή Ευχαριστώ
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.