Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.978


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.533


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.312


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/03/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Η εγκύκλιος σχολιάζει την τροποποίηση του νόμου (με μπλε) που παρέθεσα παραπάνω. Η τροποποίηση λοιπόν εξαιρεί από το κάδρο προστασίας του αρχαιολογικού νόμου εργασίες εντός του εσωτερικού των κτηρίων. Τις αφήνει στην απλή πολεοδομική αρμοδιότητα του ΥΠΕΝ ... Αντίθετα, ο αρχ. νόμος θεωρεί αυθαίρετες ακόμη και εργασίες που δεν απαιτούν την άδεια πολεοδομίας αν αυτές γίνουν χωρίς την έγκριση του αρμόδιου ΥΠΠΟ (πχ. άρθρου 30). Οπότε ο αρχαιολογικός δεν έχει σχέση με τους πολεοδομικούς νόμους και άδειες, έχει τα δικά του αυθαίρετα...
    2 points
  2. Αν πρόκειται όντως για διαμερισμάτωση, τότε το εσωτερικό του κτηρίου είναι εκτός του αντικειμένου προστασίας του αρχαιολογικού νόμου (ν.3028/2002, στο Άρθρο 14 υπάγονται και οι ιστορικοί τόποι) : Άρθρο 14 - Αρχαιολογικοί χώροι σε οικισμούς - Οικισμοί που αποτελούν αρχαιολογικούς χώρους 1. ... 2. Στους ενεργούς οικισμούς ή σε τμήματά τους που αποτελούν αρχαιολογικούς χώρους απαγορεύονται οι επεμβάσεις που αλλοιώνουν το χαρακτήρα και τον πολεοδομικό ιστό ή διαταράσσουν τη σχέση μεταξύ των κτιρίων και των υπαίθριων χώρων. Επιτρέπεται μετά από άδεια που χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη των οικείου γνωμοδοτικού οργάνου : ... δ) η εκτέλεση οποιουδήποτε έργου στα υφιστάμενα κτίσματα, στους ιδιωτικούς ακάλυπτους χώρους και τους κοινόχρηστους χώρους, λαμβανομένου πάντα υπόψη του χαρακτήρα του οικισμού ως αρχαιολογικού χώρου. Η άδεια δεν απαιτείται σε περίπτωση τεχνικού ή άλλου έργου ή οικοδομικών εργασιών στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού και δεν περιλαμβάνουν εκσκαφές, καθώς και σε περίπτωση εργασιών στους ιδιωτικούς ακάλυπτους χώρους, οι οποίες δεν περιλαμβάνουν εκσκαφές,
    2 points
  3. Version 1.0.0

    789 downloads

    Ανεβάζω ένα υπόδειγμα μελέτης εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου από κάτι απλό - φαρμακείο . Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρότυπο από συναδέρφους. Παρατηρήσεις - διορθώσεις ευπρόσδεκτες
    1 point
  4. 1.148 downloads

    ΟΣΚ - Οδηγός βιοκλιματικού σχεδιασμού σχολικών κτιρίων και συγκροτημάτων. Υπήρχε σαν υπόδειγμα στο www.osk.gr
    1 point
  5. Αυτό που σου γράφει ο Ιάσονας στο από πάνω μνμ δεν το έλαβες υπόψη καθόλου όμως. Πρόκειται να κάνεις επέμβαση σε φέροντα οργανισμό και τον μηχανικό σου δεν τον συμβουλεύτηκες. Γιατί αν τον είχες συμβουλευτεί δεν θα μας ρώταγες για τα 6800. Αν τα ζητήματα στην οικοδομή ήταν απλά "πόσο?" - "τόσο" δεν θα υπήρχε λόγος να υπάρχουν μηχανικοί και εξειδικευμένη γνώση. Δεν μας είπες αν έχει βλάβες η τοιχοποιία, δεν μας είπες τί υλικά θα χρησιμοποιήσει για το αρμολόι, θα χρησιμοποιήσει τσιμέντο?θα χρησιμοποιήσει πρόσθετα? πώς θα καθαρίσει την τοιχοποιία? σε τί βάθος θα φτάσει? θα γίνει αμφίπλευρα το αρμολόι?και χίλια δυο ακόμη. Το ζητούμενο δεν είναι απλά ένα νούμερο.
    1 point
  6. Καταρχάς, ευχαριστώ και τους δύο σας για την άμεση απάντηση. Έχοντας πλέον μιλήσει με περισσότερους συμβολαιογράφους θα μεταφέρω τα λίγα που έμαθα. Θα πρέπει να γίνει επανάληψη του συμβολαίου τις δωρεάς και ο νέος ιδιοκτήτης κινδυνεύει να χάσει το διαμέρισμα στην περίπτωση που οι κληρονόμοι αρνηθούν να υπογράψουν, καθώς θα πρέπει να αποφασίσει δικαστής σε ποιόν τελικά ανήκει. Προσωπικά θεωρώ πως το συμβόλαιο της δωρεάς είναι ακλόνητη δήλωση του αρχικού ιδιοκτήτη, και ότι θα ήθελε να το πάρει ο σημερινός, αλλά μου είπαν πως δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο που να τον καλύπτει επαρκώς... οπότε δικαστήρια (μετά την καραντίνα), πολύ κόστος και αντίο στο σημερινό υποψήφιο αγοραστή που έχει δώσει και καπάρο. Και αυτό γιατί κάποιος συνάδελφος πιθανόν να σκέφτηκε "δώστου μωρέ... ε και τι θα συμβεί..." Επίσης το να δώσει ο προηγούμενος μηχανικός ξανά εκ νέου βεβαίωση/ΠΗΤΚ (το πρότεινε μια συμβολαιογράφος) θα θέσει σε κίνδυνο και το νέο συμβόλαιο και φυσικά όταν θα έρθει η ώρα ο νέος ιδιοκτήτης να βγάλει άδεια ή ηλεκτρονική ταυτότητα θα αποκαλυφθούν όλα. προς γνώση και συμμόρφωση λοιπόν
    1 point
  7. "ζ) στην σύσταση περιγράφεται ως δύο διαμερίσματα (ενώ στην άδεια είναι ένα) και το 2015 μεταβιβάστηκε σαν δύο ανεξάρτητα διαμερίσματα, με δύο βεβαιώσεις μηχανικού " εδω επρεπε να κανουν διαμερισματωση, [την ειδες την αδεια...?..] με επι πλεον τακτοποιησεις για τον φωταγωγό, την τουαλετα στον ακαλυπτο και οσα άλλα δεν φαινονται και, οπως προειπεν ο ιασονας [με τις καλησπερες μου] "Δυστυχώς, εσύ δύσκολα θα μπορέσεις να διεκδικήσεις αξιοπρεπή αμοιβή για ν' ασχοληθείς περισσότερο...."
    1 point
  8. Ωραίο θέμα! Τέτοιου είδους θα βλέπουμε πολλά από τώρα και στο εξής. Προφανώς έχεις δίκιο. Υπάρχουν αυθαιρεσίες, οπότε δεν εκδίδεται ΠΗΤΚ για μεταβίβαση (αντικατέστησε τη Βεβαίωση 4495). Προφανώς και ο συμβολαιογράφος έχει δίκιο! Αν υπαχθεί σε νόμο για ρύθμιση αυθαιρεσιών εμμέσως ακυρώνονται τα προηγούμενα... Την ευθύνη φέρει ο μηχανικός που εξέδωσε τη Βεβαίωση για τη δωρεά. Αφού ο ιδιοκτήτης έχει πεθάνει, το μόνο που απομένει είναι οι κληρονόμοι του να ψάξουν να βρουν τη λύση με τον προηγούμενο μηχανικό, έχοντας αλά μπρατσέτα το δικηγόρο τους.... Απαιτείται χρόνος, κόστος και διάθεση και όλα λύνονται.... Δυστυχώς, εσύ δύσκολα θα μπορέσεις να διεκδικήσεις αξιοπρεπή αμοιβή για ν' ασχοληθείς περισσότερο....
    1 point
  9. Επιτρέπεται η συσταση καθετων υπο τους ορους του 98 Απαγορευεται σε λοιπες περιπτώσεις [σε άχτιστα] Πάντως, δεν ειναι πλέον πανακεια ούτε και τοσο απαραιτητη η συσταση καθετων, διοτι, δεν εχεις κανεναν λογο να τρεχεις να κανεις καθετες αφου την διάσπαση των κτιρίων την επιτρέπει πλεον ο νομος [υπο ορους, ως ανω] Η σύσταση ΟΙ αποτελει την ταυτότητα καθε διηρημενης ιδιοκτησίας-διαμερίσματος Απλά, αντι να ειναι καθ'υψος μιας οικοδομης, ειναι σε οικοδομη "ξαπλωμένη"🙂
    1 point
  10. Pavlos33 όλα ορθά και τεκμηριωμένα όσα λες, αλλά σκέψου την πιθανότητα να θέλει ο συνάδελφος να κάνει τη δήλωση για να εισπράξει την αμοιβή τώρα.... Χωρίς δήλωση, δεν έχει αμοιβή.... Ίσως γι' αυτό το "ζορίζει"... Η μοναδική του πιθανότητα, μετά τα ορθά που ανέφερες για τα οποία κι εγώ συμφωνώ είναι, να είναι το οικόπεδο "άρτιο και οικοδομήσιμο", αλλιώς ...."πάει περίπατο η δήλωση"!
    1 point
  11. Η νομοθεσία δεν ερμηνεύεται όπως την πας. Σου θυμίζω ότι ο τότε νόμος 720/77 καταρχήν είχε κηρυχθεί αντισυνταγματικός. Παρόλα αυτά δόθηκε η δυνατότητα μέσω του Ν. 1337/83 και τα ακίνητα αυτά να συνεχίσουν να έχουν την προσωρινή αναστολή κυρώσεων μέχρι αυτά να κριθούν οριστικά (και ακόμη κρίνονται...). Η απόφαση οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση με νομαρχιακή απόφαση θα έδινε αυτή την δυνατότητα να βάλεις "ΝΑΙ" στην ύπαρξη Ο.Α. Αν ασχολείσαι με αυθαίρετα θα έχεις δει ότι αυτό ισχύει από τον πρώτο νόμο του 2011 (Ν. 4014). Οπότε είναι ξεκάθαρο σε όλους ότι οι δυο δηλώσεις Ν. 720/77 δεν αποτελούν Ο.Α για την υπαγωγή. Απλώς αναφέρεις στον πελάτη σου τη νομοθεσία και μεταφέρεις το πρόβλημα εκεί που έχει δημιουργηθεί. Γιατί να θες να γίνεις σάκος του μποξ και να τα ρίχνει ο πελάτης πάνω σου;
    1 point
  12. Καταλαβαίνω την άποψη σου ΙΑΣΟΝΑ αλλά πιστεύω πως από την στιγμή που δεν πληρώθηκε τότε, δεν ζητήθηκε τότε, το σύστημα ήταν ανοιχτό για να συμπληρωθούν τα δικαιολογητικά, δεν υπάρχει πλέον λόγος πληρωμής αφού στο μεσοδιάστημα καταργήθηκαν. Οι κρατήσεις δεν ήταν κάποια μορφή "τιμωρίας" για την αμοιβή. Εφόσον ο σκοπός που επιτελούσαν δεν ισχύει πλέον δεν υπάρχει λόγος να πεταχτούν τα λεφτά σε ένα κουβά δίχως πάτο!!!
    1 point
  13. Παίρνω αριθμό πρωτοκόλλου και βάζω το Β ΠΕΑ (έστω και εάν δεν έχει εκδοθεί το ΠΕΑ ο Αρ πρωτ του δεν αλλάζει ) Από πολλούς έχω ακούσει όμως ότι βάζουν το Α ΠΕΑ απλώς εγώ θεωρώ σωστότερο το να μπαίνει το Β ΠΕΑ γιατί αυτό ουσιαστικά ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα (πχ το πάχος της μόνωσης και το λ στο σενάριο του Α ΠΕΑ μπορεί να διαφέρει από αυτό που τοποθετείται τελικά και τα χαρακτηριστικά του υπολογίζονται τελικα στο Β ΠΕΑ ) Πάντως ότι και να βάλεις προχωραει η διαδικασία
    1 point
  14. Βλέπω τώρα ότι σε όσους έκαναν αίτηση , επί της αιτήσεως (αν μπούνε στο σύστημα υποβολής) εμφανίζει το μήνυμα αν αυτή έχει εγκριθεί και είναι προς πληρωμής ή αν έχει απορριφθεί λόγω μη πλήρωσης κριτηρίων υπαγωγής.
    1 point
  15. 1) Πας σε δικηγόρο που γνωρίζει καλά τις περιπτώσεις επαγγελματικής όχλησης και τις αντίστοιχες διαδικασίες. Αυτός μπορεί, σε συνεργασία με ειδικό επιστημονικό συνεργάτη (μηχανικό), να βρει εξώδικο συμβιβαστική λύση μια χαρά. 2) Αν θες να ξεκινήσεις με μηχανικό, μπορείς σε συνεννόηση με τον ιδιοκτήτη του διπλανού ακινήτου και της επιχείρησης, να φέρεις κάποιον που ασχολείται με άδειες καταστημάτων, μετρήσεις θορύβων, πιστοποιητικά για δικαστική χρήση κλπ, να τον βάλεις να κάνει ηχομέτρηση, να συντάξει έκθεση τεκμηρίωσης της όχλησης , προτάσεις επίλυσης και σύνταξη τεχνικής μελέτης βέλτιστης λύσης με προ-κοστολόγηση. Στη συνέχεια, τα ποσοστά των επιβαρύνσεων από τις τεχνικές επεμβάσεις τα συμφωνείτε μόνοι σας. Μην προσπαθήσεις να λύσεις το πρόβλημα μόνη σου γιατί δεν θα βρεις άκρη.
    1 point
  16. Το καλύτερο βιβλίο, είναι συμμετοχή σε συνδρομητική βάση δεδομένων (νομοθεσία) Και όχι μόνο για ΝΟΚ, αλλά για πολύ περισσότερα θέματα
    1 point
  17. Κάτι αντίστοιχο σκέφτομουν Χαίρομαι που συμφωνούμε. Ευχαριστώ πολύ!
    1 point
  18. Αν η περιοχή είναι εμπορική και η καφετέρια έχει κίνηση, τα πράγματα είναι ακόμα και με δικηγόρο δύσκολα, ακόμα κι αν το καταστατικό δεν επιτρέπει καφετέριες, ακόμα κι αν τελικά αφαιρεθεί η άδεια. Οι καφετζήδες δεν το 'χουν σε τίποτα να λειτουργήσουν και χωρίς άδεια (μπορεί ήδη ο δικός σου αυτό να κάνει), αν οι εισπράξεις υπερβαίνουν τα πρόστιμα. Εσύ κανονικά υπό την καθοδήγηση του δικηγόρου σου πρέπει να καλείς την αστυνομία κάθε φορά που είναι ώρα κοινής ησυχίας και υπάρχει ελπίδα κάποια στιγμή να έρθουν και σταδιακά μετά από πολλές συστάσεις (που θα πάρουν μήνες) να σφραγιστεί το κατάστημα και για λίγο διάστημα να ησυχάσεις. Ο καφετζής σύντομα θα κάνει αίτημα αποσφράγισης επικαλούμενος λόγους επιβίωσης και υποσχόμενος ότι θα είναι πλέον φρόνιμος και αυτό θα συνεχίζεται στο διηνεκές με εσένα να πληρώνεις δικηγόρους για να σπρώχνουν την υπόθεση. Κι αν δεν είναι ο ίδιος θα είναι άλλος. Πιθανώς γι' αυτό η παύση και η αλλαγή διεύθυνσης που ανέφερες. Αν λοιπόν η περιοχή είναι εμπορική, ίσως πρέπει να αποδεχθείς την "ήττα" σου. Πράγμα που και σε σένα βέβαια δίνει την ευκαιρία να διαθέσεις το χώρο σου σε μια ανάλογη εμπορική χρήση (πχ να το νοικιάσεις στον ίδιο τον καφεδάκια) και να βγεις κερδισμένη. Και με τα χρήματα αυτά να μείνεις κάπου αλλού. Καλώς ή κακώς, έτσι δημιουργούνται οι πόλεις. Πίσω από κάθε πολυκατοικία, μεγάλο εμπορικό δρόμο και πετυχημένο κατάστημα βρίσκεται μια τέτοια ιστορία. Είμαι βέβαιος ότι είσαι από τους τελευταίους ιδιοκτήτες που ζουν στο κτίριο και από ότι καταλαβαίνω κι εσύ από σπόντα βρέθηκες, έμενε εκεί η μητέρα σου;
    1 point
  19. Σε αίτηση που μετά από δίμηνη παράταση έληγε σε περίπου 20 μέρες από σήμερα, την δευτέρα που μας πέρασε άλλαξε αυτόματα η προθεσμία και πήγε στις 30/06/2021
    1 point
  20. Τα τελευταία χρόνια εκδηλώνονται και στη χώρα μας πολλά ακραία καιρικά φαινόμενα, λόγω της κλιματικής αλλαγής, με αποτέλεσμα να σημειώνονται πολλές πλημμύρες με δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις και την απώλεια ανθρώπινων ζωών. Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στα μπαζωμένα ρέματα, στις επεμβάσεις στις κοίτες των ποταμών και στην αυθαίρετη δόμηση πλησίον των ρεμάτων. Για να αντιμετωπίσει τα μεγάλα ζητήματα που προκαλούνται, η πολιτεία θεσμοθέτησε νέους κανόνες στην οριοθέτηση των ρεμάτων, στη δόμηση και τα αυθαίρετα πλησίον των ρεμάτων. Στόχος των νομοθετημάτων είναι η προστασία των υδατικών πόρων και η αντιπλημμυρική θωράκιση των κατασκευών των περιοχών απ’ όπου διέρχονται. Σημαντικό επίσης είναι ότι απαιτείται πλέον καθορισμός ζωνών προστασίας των ρεμάτων σε κάθε πολεοδομική μελέτη ένταξης ή επέκτασης περιοχών σε σχέδιο πόλης, ενώ για τις εκτός σχεδίου περιοχές, η δόμηση οποιασδήποτε κατασκευής πλησίον ρέματος επιτρέπεται σε απόσταση τουλάχιστον 20 μέτρων. Τι θεωρείται υδατόρευμα και πρέπει να οριοθετηθεί; Υδατορέματα ή υδατορεύματα ή ρέματα (μη πλεύσιμοι ποταμοί, χείμαρροι, ρέματα και ρυάκια) είναι οι φυσικές ή διευθετημένες διαμορφώσεις της επιφάνειας του εδάφους που είναι κύριοι αποδέκτες των υδάτων της επιφανειακής απορροής και διασφαλίζουν τη διόδευσή τους προς άλλους υδάτινους αποδέκτες σε χαμηλότερες στάθμες. Στην έννοια του υδατορέματος δεν περιλαμβάνονται τα εγγειοβελτιωτικά έργα, όπως αρδευτικές και αποστραγγιστικές τάφροι. Πώς ορίζονται οι οριογραμμές ενός υδατορεύματος; Οριογραμμές υδατορέματος είναι οι πολυγωνικές γραμμές και από τις δύο πλευρές της βαθιάς γραμμής του υδατορέματος, που περιβάλλουν σωρευτικά: α) τις όχθες του υδατορέματος, β) τις γραμμές πλημμύρας και γ) οποιοδήποτε φυσικό ή τεχνητό στοιχείο, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του υδατορέματος, το οποίο έχει περιβαλλοντική αξία και χρήζει προστασίας. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ οριοθέτησης και διευθέτησης ενός υδατορεύματος; Η οριοθέτηση είναι μια διοικητική πράξη, με στόχο την εξασφάλιση της απρόσκοπτης απορροής των επιφανειακών νερών και την περιβαλλοντική προστασία του υδατορέματος. Η διευθέτηση υδατορέματος είναι η επέμβαση στο υδατόρεμα, με την εκτέλεση των αναγκαίων έργων με σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών ροής, τη μείωση των κινδύνων από πλημμύρες και τον έλεγχο των διαβρώσεων και των αποθέσεων φερτών υλικών. Τι περιλαμβάνει ο Φάκελος Οριοθέτησης - Πρόταση Οριοθέτησης ενός ρέματος; α) Οριζοντιογραφικό και υψομετρικό τοπογραφικό διάγραμμα αποτύπωσης του προς οριοθέτηση υδατορέματος. β) Υδρολογική και Υδραυλική μελέτη με τις οποίες περιγράφονται οι συνθήκες στη λεκάνη απορροής του υδατορέματος, υπολογίζεται η πλημμυρική παροχή και προσδιορίζονται οι γραμμές πλημμύρας στο τμήμα του υδατορέματος που οροθετείται. γ) Συνοπτική Τεχνική Εκθεσημε τα γεωλογικά και περιβαλλοντικά στοιχεία της περιοχής μελέτης και την πρόταση οριοθέτησης. Η οριοθέτηση γίνεται σε όλο το μήκος του υδατορέματος; Οχι , μπορεί να γίνεται και σε τμήματα των υδατορεμάτων (τμηματική οριοθέτηση). Στην περίπτωση αυτή ο Φάκελος Οριοθέτησης, συνοδεύεται από υδρολογική μελέτη. Ποιος κινεί τη διαδικασία για την οριοθέτηση ενός ρέματος; Ο Φάκελος Οριοθέτησης μπορεί να συντάσσεται με μέριμνα: του Υπουργείου Περιβάλλοντος,της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης,της Περιφέρειας, του οικείου ΟΤΑ καθώς και φυσικών ή νομικών προσώπων. Θέλω να κάνω την οριοθέτηση ενός ρέματος. Είναι χρονοβόρα διαδικασία; Θα λέγαμε πως ναι, γιατί απαιτούνται πολλές εγκρίσεις από υπηρεσίες του δημοσίου. Συγκεκριμένα η διαδικασία Οριοθέτησης των υδατορεμάτων χωρίς κατασκευή έργων διευθέτησης επ’ αυτών, όταν την ζητά ένας ιδιώτης απαιτεί τα εξής: 1.Σύνταξη φακέλου Οριοθέτησης, που ελέγχεται και θεωρείται από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της αρμόδιας Περιφέρειας. 2.Θεώρηση από την Τεχνική Υπηρεσία του Φακέλου Οριοθέτησης όπου καθορίζονται, στο διάγραμμα οι οριογραμμές του υδατορέματος. 3. Γνωμοδότηση για την οριοθέτηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή και άλλης κατά περίπτωση Υπηρεσίας, όπως Αρχαιολογικής, Δασικής. 4. Σε περίπτωση που τμήμα του προς οριοθέτηση υδατορεύματος εμπίπτει, εν μέρει ή στο σύνολό του σε περιοχές NATURA 2000, απαιτείται γνωμοδότηση από το Τμήμα Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, καθώς και από τον κατά περίπτωση αρμόδιο Φορέα Διαχείρισης της προστατευόμενης περιοχής. 5. Γνωμοδότηση του οικείου δημοτικού συμβουλίου, ύστερα από ανάρτηση του τοπογραφικού διαγράμματος. 6. Σε περίπτωση που το τμήμα του ρέματος στο οποίο ζητείται η οριοθέτηση βρίσκεται μέσα σε κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο ή σε παραδοσιακό οικισμό, η επικύρωση του καθορισμού των οριογραμμών του υδατορέματος γίνεται με Προεδρικό Διάταγμα. 7. Σε περίπτωση που από την υδραυλική μελέτη του φακέλου της οριοθέτησης, προβλέπονται έργα διευθέτησης/ αντιπλημμυρικά έργα, τότε για την έγκριση της υδραυλικής μελέτης απαιτείται η τήρηση της διαδικασίας έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων των έργων αυτών από την αρμόδια για την περιβαλλοντική αδειοδότηση υπηρεσία, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. 8.Μετά την ανωτέρω διαδικασία εκδίδεται πράξη επικύρωσης του καθορισμού των οριογραμμών του υδατορέματος (οριοθέτηση). Πότε δεν απαιτείται οριοθέτηση ενός ρέματος; Δεν απαιτείται οριοθέτηση των υδατορεμάτων για την εκτέλεση εργασιών καθαρισμού κοίτης, επισκευής υφισταμένων αντιπλημμυρικών έργων, κατεδάφισης αυθαιρέτων, για την κατασκευή φραγμάτων, για την κατασκευή ή επισκευή ή καθαίρεση γεφυρών και οχετών, καθώς και άλλων έργων προστασίας θεμελιώσεων γεφυρών, για έργα ή δραστηριότητες που απαιτούνται για την άμεση αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών καθώς σε για μικρά υδατορέματα όταν δεν συντρέχουν ειδικοί λόγοι προστασίας αυτών. Ποιά είναι τα μικρά υδατορέματα; Μικρά υδατορέματα (επιφανειακές πτυχώσεις απορροής) είναι οι επιφανειακές πτυχώσεις του εδάφους που είναι αποδέκτες των υδάτων της επιφανειακής απορροής, με έκταση λεκάνης απορροής μικρότερης ή ίσης του 1,0 τ.χ., όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως ή μικρότερης ή ίσης των 0,50 τ.χ. όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως. Ως σημείο έναρξης της μέτρησης της λεκάνης απορροής ορίζεται κάθε σημείο της βαθιάς γραμμής της επιφανειακής πτύχωσης. Εχει γίνει παλιά οριοθέτηση ενός ρέματος, απαιτείται τώρα να γίνει νέος καθορισμός; Τα υδατορέματα των οποίων οι οριογραμμές έχουν καθοριστεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 880/1979 και του άρθρου 5 του ν. 3010/2002, εφόσον έχει επέλθει σημαντική μεταβολή των πραγματικών υδραυλικών, περιβαλλοντικών και πολεοδομικών δεδομένων βάσει των οποίων έγινε η αρχική οριοθέτηση, μπορεί να οριοθετούνται εκ νέου. Επίσης στα υδατορέματα που οι οριογραμμές τους δεν έχουν καθοριστεί, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις μπορεί, κατ’ εξαίρεση, ύστερα από αίτημα του ενδιαφερόμενου για έκδοση οικοδομικής άδειας δόμησης πλησίον αυτών, να γίνει προσωρινή οριοθέτηση αυτών από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις. Εγώ θέλω να κτίσω ένα οικόπεδο και η πολεοδομία ζητεί να κάνω οριοθέτηση σε ένα ρεματάκι που συνορεύω, αλλά όμως δεν κατεβάζει συνέχεια νερό. Γιατί να ταλαιπωρούμαι; Η νομοθεσία δεν διαχωρίζει τα ρέματα, ανάλογα με την ποσότητα και πότε αυτά κατεβάζουν νερό. Υπάρχουν ρέματα που έχουν μόνιμα ροή και άλλα που εμφανίζουν ροή μόνο κατά τη διάρκεια βροχόπτωσης και μάλιστα έντονης. Επίσης υπάρχουν οι χείμαρροι που έχουν εποχιακή έντονη ροή και τέλος υπάρχουν οι ποταμοί που έχουν πάντα ροή υδάτων. Όμως εάν πραγματικά αποδειχθεί ότι το ρέμα είναι μικρό, τότε δεν απαιτείται οριοθέτηση και μπορείτε να κτίσετε. Μπορεί να γίνει τακτοποίηση αυθαιρέτου κοντά σε ρέμα; Ναι, υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις: 1. Περίπτωση σε οριοθετημένο ρέμα α) Στην περίπτωση οριοθετημένων ρεμάτων ή όπου υπάρχει προσωρινή οριογραμμή, απαγορεύεται η τακτοποίηση αυθαιρέτων που βρίσκονται εντός της περιοχής που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος. β) Στην περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής, η οποία βρίσκεται μεταξύ της οριογραμμής (οριοθέτησης του ρέματος) και της οικοδομικής γραμμής, επιτρέπεται η τακτοποίηση του αυθαιρέτου και εφαρμόζεται συντελεστής επιβάρυνσης ίσος με τον συντελεστή πρασιάς. 2. Περίπτωση σε μη οριοθετημένο ρέμα Στην περίπτωση μη οριοθετημένων ρεμάτων, επιτρέπεται η τακτοποίηση αυθαιρέτων σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος, ανάλογα με το αν το αυθαίρετο συνορεύει με μικρό, μεσαίο ή μεγάλο ρέμα ως εξής: α) στα μικρά ρέματα με έκταση λεκάνης απορροής μικρότερης ή ίσης του ενός (1) τετραγωνικού χιλιομέτρου (τ.χ.), όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, ή μικρότερης ή ίσης του μισού (0,50) τ.χ., όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, οι οριογραμμές συμπίπτουν με τις γραμμές όχθης, β) στα μεσαία ρέματα με έκταση λεκάνης απορροής μικρότερης ή ίσης των δέκα (10) τ.χ., όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, ή μικρότερης ή ίσης των πέντε (5) τ.χ., όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, γραμμή είκοσι (20) μέτρων εκατέρωθεν της βαθιάς γραμμής του ρέματος, γ) στα μεγάλα ρέματα με έκταση λεκάνης απορροής μεγαλύτερης των δέκα (10) τ.χ., όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, ή μεγαλύτερης των πέντε (5) τ.χ., όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, γραμμή πενήντα (50) μέτρων εκατέρωθεν της βαθιάς γραμμής του ρέματος. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου - πολεοδόμου μηχανικού [email protected]
    1 point
  21. Κατά τα γνωστά έχεις ένα ακίνητο, το οποίο διέπεται από δυο διαφορετικά πολεοδομικά καθεστώτα. Το τμήμα εντός οικισμού εξετάζεται σύμφωνα με το ΦΕΚ 181/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα ( ΠΔ/4-11-11 ΦΕΚ-289/ΑΑΠ/4-11-11) και το εκτός ορίων οικισμού τμήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/31-5-85 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) σε συνδυασμό με ειδικότερες διατάξεις (π.χ δίκτυο νατούρα 2000, ΣΧΟΟΑΠ, Γ.Π.Σ κλπ) που μπορεί να ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου. Το εντός ορίων οικισμού τμήμα δεν μπορεί να είναι άρτιο κατά παρέκκλιση και οικοδομήσιμο, αφού στερείται παντελώς προσώπου σε αναγνωρισμένο προ 85 κοινόχρηστο δρόμο ενώ το εκτός ορίων οικισμού τμήμα δεν έχει την κατά παρέκκλιση αρτιότητα των 4.000 τμ που ισχύει για τα προυφιστάμενα της 31-12-2003. Εξέτασε το ενδεχόμενο το γήπεδο να ευρίσκεται εντός ζώνης 500 μ από τα περιμετρικά όρια του προ 23 τμήματος του οικισμού.
    1 point
  22. Αν οι αποθήκες είναι στο ίδιο ακίνητο για τις ανάγκες υπολογισμού προστίμου, θα τις λάβεις και τις δυο ως να ήταν εντός οικισμού. Υπάρχει και η σχετική προσέγγιση από ΗD Άρθρο 18 18. Τι εφαρμόζεται στην περίπτωση αυθαιρέτων κατασκευών σε γήπεδο που τέμνεται από το όριο οικισμού και οικοδομείται ως εντός οικισμού, όταν υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές και στο εντός οικισμού τμήμα του γηπέδου και στο εκτός οικισμού ; Στην περίπτωση αυτή σημειώνεται ότι το γήπεδο βρίσκεται εντός σχεδίου/οικισμού και για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου οι αυθαιρεσίες ελέγχονται με τους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν εντός του οικισμού, ανεξάρτητα από τη θέση των αυθαιρέτων κατασκευών.
    1 point
  23. Νομίζω ότι το παρακάτω έγγραφο μας απαντά στο ερώτημα. Εγγρ-39518/5-7-89 Δόμηση γηπέδων που τέμνονται από όρια οικισμού (τοποθέτηση κτιρίου σε οικόπεδο που τμήμα του εμπίπτει εντός και εκτός σχεδίου, συντελεστής δόμησης) Σε απάντηση των εγγράφων σας, σας γνωρίζουμε τα εξής: 1) Η οικοδομή σε ένα οικόπεδο που τμήμα του εμπίπτει εντός των ορίων του οικισμού και τμήμα του εκτός αυτών δύναται να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε τμήμα του ανωτέρω οικοπέδου, αρκεί στο τμήμα αυτό να εφαρμόζονται οι σχετικές πολεοδομικές διατάξεις (αρτιότητα, αποστάσεις από όρια, κλπ). 2) Εάν το εναπομένον εκτός των ορίων του οικισμού τμήμα του οικοπέδου δεν είναι άρτιο κατά τον κανόνα ή κατά παρέκκλιση, δεν αντιστοιχεί σε αυτό το τμήμα συντελεστής δόμησης (σδ). Στην περίπτωση αυτή η οικοδομή που προκύπτει στο άρτιο εντός του οικισμού τμήμα του οικοπέδου δύναται να τοποθετηθεί στο εκτός οικισμού τμήμα του, αρκεί να τηρηθούν οι αποστάσεις αυτής από τα όρια του οικοπέδου σύμφωνα με τις διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ Διεύθυνση Οικοδομικού και Κτιριοδομικού Κανονισμού (ΔΟΚΚ)
    1 point
  24. Εγώ θυμάμαι από τότε που έκανα ΑΜΑΚ στο ΑΠΘ ότι ποτέ δε δεσμεύουμε τις μετακινήσεις της οροφής υπογείου. Και αυτό επειδή τίποτα δε μας εξασφαλίζει πλήρη ακαμψία πάκτωσης στη θέση που "δένει" το κατακόρυφο στοιχείο με το "κουτί" του υπογείου. Έστω και μικρές, αυτές οι μετακινήσεις επηρεάζουν την δυναμική συμπεριφορά της ανωδομής. Επιπλέον (επειδή έχει ακουστεί ως αντεπιχείρημα), τα μπάζα πλήρωσης του σκάμματος ποτέ δεν είναι συμπυκνωμένα, οπότε δεν εμφανίζονται παθητικές ωθήσεις γαιών που θα μπορούσαν να είναι παράγοντας δέσμευσης μετακινήσεων της οροφής υπογείου. Άσε που βγαίνει και ο αντισεισμικός αρμός αλλιώτικος...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.