Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      9.050


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      3.821


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.976


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/06/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Έχεις την παρέκκλιση λόγω χρονολογίας δημιουργίας πριν το 1985 και με ελάχιστη επφάνεια 4.000 τμ. Στο ΠΔ/6-10-78 ο κανόνας ήταν ένας ανεξαρτήτως μήκους προσώπου ή βάθους και αφορούσε μόνο την ελάχιστη επιφάνεια 4.000 τμ. Στη συνέχεια το ΠΔ/ 24-5-85 έθεσε κανόνα 4.000 τμ και αν είχε πρόσωπο σε εθνική, επαρχιακή οδό κλπ,, έθεσε κανόνα 4.000 τμ με ελάχιστο πρόσωπο 45 μ και ελάχιστο βάθος 50 μ. Οπότε, ο κανόνας των 4.000 τμ χωρίς απαίτηση προσώπου και βάθους του ΠΔ/6-10-78 μετέπεσε στην παρέκκλιση αναφορικά με τα παρόδια γήπεδα. Ο Ν. 4759/20 (οπως τροποποιήθηκε με το Ν 4764/20 ΦΕΚ 256/Α/23.12.20 & ν. 4787/21 ) στο άρθρο 40 δεν αναφέρει (και ορθώς) την περίπτωση γηπέδου 4.000 τμ μετά το 78 και προ 85, καθώς ο στόχος του νόμου ήταν η κατάργηση των παρεκκλίσεων παρόδιων γηπέδων επιφάνειας μικρότερης των 4.000 τμ και των γηπέδων εντός ζώνης 500 μ από προ 23 οικισμούς ή τμήματα προ 23 οριοθετημένων οικισμών. Αναφορικά με την επιπλέον απαίτηση που εισηγαγε ο Ν. 3937/11 το γήπεδο από την στιγμή που κατά την 31/3/2011 ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο, εμπίπτει στην κατά παρέκκλιση αρτιότητας του νόμου ( ο κανόνας είναι 10.000 τμ)
    3 points
  2. σωστα καλημερα venezia ν. 4258/2014 1. Υδατορέματα ή υδατορεύματα ή ρέματα (μη πλεύσιμοι ποταμοί, χείμμαροι, ρέματα και ρυάκια): οι φυσικές ή διευθετημένες διαμορφώσεις της επιφάνειας του εδάφους που είναι κύριοι αποδέκτες των υδάτων της επιφανειακής απορροής και διασφαλίζουν τη διόδευσή τους προς άλλους υδάτινους αποδέκτες σε χαμηλότερες στάθμες. Στην έννοια του υδατορέματος δεν περιλαμβάνονται τα εγγειοβελτιωτικά έργα, όπως αρδευτικές και αποστραγγιστικές τάφροι.
    2 points
  3. Χάνδακες και αρδευτικά κανάλια δεν αποτελούν ρέματα . Για τον χαρακτηρισμό των ρεμάτων απευθύνσου στην Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας .
    2 points
  4. @manospan Ζω στην Αγγλία εδώ και 8 χρόνια όπου και εργάζομαι ως Πολιτικός Μηχανικός. Θα σκεφτόμουν τον επαναπατρισμό αλλά όπως είπες υπό προϋποθέσεις τις οποίες συνοψίζω παρακάτω: α) Εργασιακό Κλίμα: Να υπάρχει σεβασμός, συνεργασία και κατανόηση τόσο μεταξύ των συναδέλφων όσο και με τους ανώτερους στην ιεραρχία. Αυτό βέβαια είναι πιο πολύ θέμα παιδείας του κάθε ατόμου αλλα έχει να κάνει και με την κουλτούτα της εταιρείας και πόσο ανεκτική είναι σε αντιεπαγγελματικές συμπεριφορές. β) Μισθός: Προσωπικά έχω ως κατώτατο όριο τα €1500 καθαρά (12 μισθοί). Ξέρω οτι είναι δύσκολο να πετύχει κανείς τέτοιο μισθό αλλά γνωρίζω ότι υπάρχουν εργοδότες που τα δίνουν. Φυσικά εδώ έχει ευθύνη και η (τραγική) φορολογία της Ελλάδας που αυξάνει δραματικά τα κόστη του εργοδότη. γ) Ισορροπία Εργασίας/Ζωής: Θα ξεκινούσα να μιλήσω για ευέλικτα ωράρια αλλά ας περιοριστώ απλά στην τήρηση του συμφωνημένου ωραρίου! Όσα χρήματα και να παίρνεις, τι να τα κάνεις αν το άτυπο 12ωρο είναι το στάνταρ; Ειδικά αν συνδυάζεται όπως συνήθως γίνεται με κακό εργασιακό κλίμα. Θα τα φας στους ψυχολόγους στο τέλος! Είναι αξιοθαύμαστο που υπάρχουν ακόμα εργοδότες που πιστεύουν ότι άμα βάλεις τον άλλον να δουλεύει σερί 12ωρα θα παράγει περισσότερο έργο. Ακόμα και αν βγάλει θα έχει γίνει με κόστος την ποιότητα, ασφάλεια&υγιεινή κτλ. Φυσικά δεν αναφέρομαι αν γίνεται περιστασιακά για τις ανάγκες του έργου μια και κάτι τέτοιο είναι στη φύση της δουλειάς μας. δ) Προφίλ Εταιρείας: Σε ποιος τομείς δραστηριοποιείται, εγχώρια ή και εξωτερικό, τι έργα έχει, ευκαιρίες εξέλιξης. Προφανώς σε αγγελίες του τύπου "Ζητείται μηχανικός από τεχνική εταιρεία" χωρίς περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με τα καθήκοντα, επιθυμητή εμπειρία κτλ. δε θα έμπαινα καν στον κόπο να στείλω γιατί είναι σχεδόν βέβαιο ότι το α), β) και γ) που ανέφερα παραπάνω απουσιάζουν πλήρως. Στον αντίποδα και θέλοντας να κλείσω με ένα πιο αισιόδοξο τόνο, σίγουρα υπάρχουν και σοβαροί εργοδότες/εταιρείες, απλά θέλει ψάξιμο και γνωριμίες. Προσωπικά θεωρώ καλύτερη επιλογή το να προσπαθήσει κανείς να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα έχοντας να κάνει με εργοδότη στο εξωτερικό, είτε ώς μισθωτός είτε ως ελεύθερος επαγγελματίας.
    2 points
  5. "εφτα και μία" απεμειναν... Αρχισαν και τα προκαταρκτικα...την δικαιολογια ψαχνουν.... - να και ο κυρ κοβιντ - να και ο κυρ καυσωνας - να που οι συμβ/φοι κλεινουν ενα μηνα - και το δημοσιο με τα 33 πιστοποιητικα που θα εδινε με "ενα κλίκ", αλλά δεν προκανε να τα χωρεσει ολα σε μια πλατφόρμα..... [καλα αυτο ειναι μονιμως κλειστόν] εχουμε και αυτο το ακατονομαστο... Στις 30 Ιουνίου, εκπνέει η προθεσμία που έχει θέσει το Υπουργείο Εσωτερικών στους δήμους για την εκκαθάριση των δηλώσεων. Ωστόσο, πιθανότατα θα χρειαστεί παράταση, καθώς όπως φαίνεται από τα στοιχεία της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΕ) που παρουσιάζουμε παρακάτω, μέχρι 3 Ιουνίου είχε ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνο του 45% των δηλώσεων (σήμερα το ποσοστό υπολογίζεται να είναι κατά τι μεγαλύτερο). https://www.liberal.gr/economy/energopoieitai-i-ochi-apo-17-i-ilektroniki-tautotita-ktiriou/386046
    1 point
  6. Είναι πιθανό να μην έχει μεταγραφεί η διορθωτική. Οπότε, προηγείται η μεταγραφή της Πάντως, κι επειδή αναφέρθηκε, σε περίπτωση διαφωνίας ομόρου ως προς τη διόρθωση γ.σ., τη λύση δίνει το δικαστήριο
    1 point
  7. Όταν ολοκληρωθεί και κυρωθεί μία Π.Ε. οι πίνακες που πάντα την συνοδεύουν παν για μεταγραφή στο οικείο Υποθηκοφυλακείο και το τελικό οικόπεδο κάθε ιδιοκτήτη, όπως αυτό αναγράφεται στις τελευταίες στήλες των πινάκων περνάει και στις "μερίδες" των. Να μην ξεχνάμε πως τα εμβαδά αυτά των τελικών οικοπέδων προκύπτουν και από τις συντ/νες των κορυφών των τελικών οικοπέδων. Υπάρχουν σε όλες τις μελέτες. Αυτές οι συντεταγμένες είναι οι μόνες που θα χρησιμοποιηθούν για οριοθέτηση. Τα ΝΕΑ όρια, όπου προκύπτουν, των οικοπέδων δεν πρέπει να αμφισβητούνται σε καμία περίπτωση. Αν για κάποιο λόγο διαπιστωθεί κάποιο λάθος και διενεργήσουμε μία "Διορθωτική Πράξη" τότε και η "απόφαση" αυτή της "διορθωτικής Πράξης" (γίνεται από δικηγόρο μία περίληψη της διορθωτικής απόφασης) μεταγράφεται στο υποθηκοφυλακείο και ενημερώνονται όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες. Δήμος, κτηματολογικό γραφείο , πολεοδομία κλπ. Για να πουλήσει κάποιος ένα οικόπεδο που προέρχεται από Π.Ε. και για να γίνουν συμβόλαια θα πρέπει να γίνει και κάποια έρευνα στην μερίδα του. Δεν μπορεί να πουλήσει κάτι παραπάνω απ' ότι αναγράφεται στον πίνακα της Π.Ε. , σαν τελικό οικόπεδο, στην αντίστοιχη στήλη, ή ακόμη στον πίνακα της "διορθωτικής πράξης", αν υπάρχει διορθωτική πράξη για το οικόπεδο.
    1 point
  8. Η παρ.3 εφαρμόζεται ειδικά σε γήπεδα εντός ΒΙΠΕ, ΒΙΠΑ κλπ. Η παρ.3 λέει ότι επιτρέπεται η οικοδόμηση χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πολεοδόμησης. Αν ένα γήπεδο βρίσκεται εντός ΒΙΠΕ, ΒΙΠΑ κλπ δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχει ολοκληρωθεί και η διαδικασία πολεοδόμησης? Πως διαπιστώνεται η "ολοκλήρωση της διαδικασίας πολεοδόμησης"? Πάντως διαβάζοντας άρθρο 33 (όροι δόμησης) και άρθρο 40 (μεταβατικές), για βιομηχανικές εγκαταστάσεις καταλαβαίνω (???): 1. Αν είσαι στις εξαιρέσεις της παρ.4, τότε οικοδομείς με όρους δόμησης προ Ν.4759 (π.χ. δόμηση 0,9, κάλυψη 30% κλπ) 2. Αν δεν είσαι στις εξαιρέσεις της παρ.4, τότε πας με παρ.3 και οικοδομείς με: - δόμηση 0,6 (παρ.3β, άρθρο 33) ή (???) - δόμηση 0,9 (παρ.3δ, άρθρο 40) - κάλυψη 20% (παρ.4, άρθρο 40) - δηλαδή όχι 30% πια? Η απόλυτη σύγχυση...
    1 point
  9. σωστα ούκ απαιτειται... για δες το 98 παρ. 4... τοτε θα ξερεις ΑΝ ειναι "σωστα"😃
    1 point
  10. Είναι προφανές ότι η απαίτηση στοιχειοθετεί "υπερβάλλοντα ζήλο" του συστήματος. Αν δεν αποδειχθεί η συμφωνηθείσα του μηχανικού, σε ενδεχόμενο έλεγχο αυτός θα έχει τις φορολογικές συνέπειες και δεν θα ανακληθεί η άδεια του πελάτη του. Αντίθετα αν δεν υποβληθεί σε φορολογική αρχή το συμφωνητικό δεν αποτελεί τεκμήριο φορολογικής νομιμότητας το ότι υποβλήθηκε στο σύστημα αδειών... Φαντάζομαι ότι σε λίγο θα μπαίνει μόνο του με την πληρωμή στο σύστημα ... μέχρι τότε όπως τα λέει ο Αλέξανδρος.
    1 point
  11. Σε αρχικές εκδόσεις όταν δήλωνες μακροδοκό τα τμήματα της σπασμένης το έκανε, αλλά μάλλον είχαν κάποια θέματα και το καταργήσαν. Πάμε στο σήμερα. Σε 2 περιπτώσεις θα σου συμβεί αυτό, (α) πλάκες με οπές όπου πρέπει να βάλεις στα όρια δοκούς και (β) όταν έχεις δοκό επί δοκού. Για την (α) περίπτωση με την χρήση των πεπερασμένων το ξεπερνάς πλέον το θέμα. Για την (β) εάν η δοκός στηρίζεται σε δοκούς και από τις δύο πλευρές, κάνω ένα μοντέλο που δεν την έχω, με ταυτόχρονη εισαγωγή των φορτίων που αυτή φέρει στις εκατέρωθεν δοκούς. Οπότε δεν χρειάζεται να σπάσω τις δοκούς και παίρνω και ικανοτικό τέμνουσας. Στην περίπτωση όμως που η δοκός στηρίζεται στη μία πλευρά με υποστύλωμα και στην άλλη σε δοκό δεν υπάρχει λύση πλην του να μεταφέρεις αποτελέσματα και έλεγχο μόνος. Και σε αυτή την περίπτωση βέβαια, μπορείς να θεωρήσεις ότι η δοκός αυτή (που σε αναγκάζει να σπάσεις τις άλλες) δεν συμμετέχει πολύ στην δυσκαμψία του φορέα σε σεισμό, και να εφαρμόσεις ότι και πριν, δλδ στήνεις μοντέλο χωρίς αυτή και 2ο μοντέλο με αυτή.
    1 point
  12. η συνενωση αρτιου με μη αρτιο, παντοτε επιτρεπονταν... χωρις να ααλλαζει το ετος δημιουργιας. υπαρχουν και σχετικες εγκυκλιοι απο παυλο και τετρις. https://www.michanikos.gr/forums/topic/1220-συνένωση-μη-αρτίων-γηπέδων-εκτός-σχεδίου/page/15/ το θεμα ειναι εαν, με την νεα ρυθμιση, θα ισχυει μονον ο σδ. για το αρτιο ή εάν θα προστεθει και σδ για το δευτερο.
    1 point
  13. Σε κάθε, εκτός σχεδίου, επαγγελματική εγκατάσταση, η σύνδεση είναι υποχρεωτική
    1 point
  14. κατ' αρχας, συμφωνω με τον παυλο...απολυτως "Γενικότερα, ο Ν. 4759/20 έχει πολλές διατυπώσεις που είναι ασαφείς και χρήζει ερμηνείας και ενδεχομένως αντικατάστασης με νέο νόμο για κάποιες από τις διατάξεις του. " Εξ ετερου, θεωρω οτι, το αρθρο 32, αναφερεται σε συγκεκριμενα γηπεδα, που υπαγονται σε αυτες τις περίπλοκες διαταξεις. Ενω το αρθρο 40, υπο τον τιτλο "μεταβατικες-εξουσιοδοτικες διαταξεις", αναφερει οτι, ισχυουν για δυο χρονια συγκεκριμενες παρεκκλίσεις του Δ 270, [δεν βλεπω να γράφει οτι τελει η διαταξη και υπο τους ορους του αρθρου 32] Αρα, το αρθρο 40 κατισχύει, "πιθανον...μαλλον..." υπερανω και ανευ των προυποθεσεων των διαταξεων του αρθρου 32. Ομως, με το πιθανον/μαλλον /ισως... δεν γινονται δουλειές. Η πιο σοβαρη και ενδεδειγμένη ενεργεια, που θα εκανε καθε νουνεχης και λογικος νομοθετης ...θα ηταν η πληρης ακύρωση ολων αυτων των ακαταλαβιστικων διαταξεων και η επαναφορα του Δ 270, που ειναι "δοκιμασμένος στην πραξη" εδω και 40 χρονια, χωρις απαιτησεις ερμηνειας/διευκρινησεων/εγκυκλιων....
    1 point
  15. Έτσι όπως έχει διατυπωθεί η διάταξη του άρθρου 40 μόνο αυτενέργεια μπορείς να κάνεις καθώς δεν είναι σαφές πως θα συνταχθεί μια τέτοια δήλωση, διότι ο νόμος 4759 αναφέρει ως προυπόθεσείς να μην έχει εγκριθεί ΤΠΣ ή ΕΠΣ, να εκδοθεί προέγκριση οικοδομικής άδειας (άρα αυτό συνεπάγεται μελέτη, τοπογραφικό, διάγραμμα κάλυψης) και προθεσμία 2 έτη από την έναρξη ισχύος του Ν. 4759. Συνεπώς "καθαρή" δήλωση ν. 651/77 για άρτιο κατά παρέκκλιση και οικοδομήσιμο δεν μπορείς να γράψεις. Η μόνη εκδοχή που βλέπω είναι να γράψεις υπό την προϋπόθεση ότι δύναται να εκδοθεί Ο.Α προέγκρισης, ή γενικότερα υπό την προυπόθεση ότι θα εφαρμοστεί η παράγραφος 1 του άρθρου 40. Έτσι θα έχεις μια "δαγκωμένη" δήλωση Ν. 651, η οποία δεν ξέρω αν μπορεί για παράδειγμα, έτσι να οδηγήσει σε δικαιοπραξία. Γενικότερα, ο Ν. 4759/20 έχει πολλές διατυπώσεις που είναι ασαφείς και χρήζει ερμηνείας και ενδεχομένως αντικατάστασης με νέο νόμο για κάποιες από τις διατάξεις του. Αν κάποιος έχει εκδώσει προέγκριση Ο.Α ή ακόμη καλύτερα και Ο.Α σε εκτός σχεδίου περιοχή με βάση το Ν. 4759 ας μας ενημερώσει. ΑΡΘΡΟΝ-40 Μεταβατικές - εξουσιοδοτικές διατάξεις 1. Εάν, μέχρι την έγκριση Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος χορηγηθεί προέγκριση οικονομικής άδειας, μπορούν να οικοδομούνται ακίνητα, τα οποία: α) κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν πρόσωπο σε διεθνείς, εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς, καθώς και σε εγκαταλελειμμένα τμήματα αυτών και σε σιδηροδρομικές γραμμές και εφόσον έχουν: αα) Τα γήπεδα που υφίστανται κατά την 12η-11-1962, ημέρα δημοσίευσης του ΒΔ/24-10-62 (ΦΕΚ-142/Δ/62), ελάχιστο πρόσωπο: δέκα (10) μέτρα, ελάχιστο βάθος: δεκαπέντε (15) μέτρα, ελάχιστο εμβαδόν: επτακόσια πενήντα 750 τμ, αβ) υφίστανται κατά την 12η-9-1964, ημέρα έναρξης ισχύος του ΒΔ/21-7-64 (ΦΕΚ-141/Δ/64), ελάχιστο πρόσωπο: είκοσι (20) μέτρα, ελάχιστο βάθος: τριάντα πέντε (35) μέτρα, ελάχιστο εμβαδόν 1200 τμ, β) έχουν πρόσωπο σε εθνική, επαρχιακή, ή δημοτική οδό εφόσον υφίστανται κατά την 17η-10-1978, ημέρα έναρξης ισχύος του ΠΔ/6-10-78 (ΦΕΚ-538/Δ/78), και έχουν ελάχιστο πρόσωπο: είκοσι πέντε (25) μ., ελάχιστο βάθος: σαράντα (40) μ. και ελάχιστο εμβαδόν δύο χιλιάδες (2.000) τμ, γ) έχουν πρόσωπο σε εθνική, επαρχιακή, ή δημοτική οδό, εφόσον υφίστανται κατά την 17η.10.1978, και έχουν ελάχιστο πρόσωπο: είκοσι πέντε (25) μ., ελάχιστο βάθος: σαράντα (40) μ. και ελάχιστο εμβαδόν δύο χιλιάδες (2.000) τμ, δ) βρίσκονται εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών και είχαν κατά την 24η-4-1977, ημέρα έναρξης ισχύος του ΠΔ/5-4-77 (ΦΕΚ-133/Δ/77), και ελάχιστο εμβαδόν: δύο χιλιάδες (2.000) τμ, ε) είναι άρτια και οικοδομήσιμα και απομειούνται συνεπεία απαλλοτριώσεων ή διάνοιξης διεθνών, εθνικών ή επαρχιακών οδών, εφόσον μετά από την απομείωση αυτή έχουν τα όρια αρτιότητας και τις λοιπές προϋποθέσεις των γηπέδων της περιπτ.δ,
    1 point
  16. Ακόμα πιο οικονομικά θα ήταν, αν ήταν σκέτο Οικόπεδο χωρίς κτήριο. Ενημερωτικά όμως, ως αυθαιρετουχος που έκανες τις εως τώρα εργασίες (πρόσθεσης) σου αναλογεί ήδη ένα πρόστιμο. Αν τώρα ξανά κάνεις εργασίες (χωρίς άδεια πάλι) αφαίρεσης θα σου αναλογεί κι άλλο ένα πρόστιμο για τις αυθαίρετες εργασίες που εχεις πάλι κατά νου… Δεν νομίζω ότι θα είχε νόημα άλλες συμβουλές με τον τρόπο που θέλεις να λύνεις τα ζητήματα που αφορούν κτήριο…. Η μονη συμβουλή που μένει να σου δώσω είναι πριν κάθε κύκλο έναρξης αυθαίρετων εργασιών, άναβε ένα κεράκι σε ότι θεό πιστεύεις, διότι αν σου τύχει κάποιο σοβαρο εργατικό ατύχημα στην οικοδομή, μετά δεν θα μετράς μόνο κόστος σε χρήμα αλλά και χρόνια φυλακής σε ποινική διαδικασία….. (σου υπενθυμίζω ότι τα εργατικά ατυχήματα στην Ελλάδα και σε ποσοστό, σημαντικά μεγαλύτερο από 50% κάθε χρόνο, γίνονται σε οικοδομικές εργασίες)
    1 point
  17. Βεβαίωση μόνο για το μη απαλλοτριωμένο , κατόπιν ελέγχου και της απόστασης ασφάλειας αρθ. 89 πρ. 2δ
    1 point
  18. Αν περιμένεις να έχεις σίγουρα τελικά αποτελέσματα, κάνοντας εσυ σπασμένο τηλέφωνο, να περιγράφεις ότι νομίζεις από το ακίνητο σου εδώ να απαντάμε με ότι εσυ λες και να τα μεταφέρεις μετά σε μηχανικό…. Πίστεψε με δεν θα βγάλεις άκρη και είναι πιο απλό το ταξίδι στον Άρη με εμένα πιλότο. Ασε που μπορεί και ο «ίδιος» να δει και να συμμετέχει εδώ. Βασικές σκέψεις Κτήριο του 1925… 90% για ότι εργασία ή άδεια δόμησης χρειαστείς να βγάλεις θα πρέπει να περάσει από αρχιτεκτονικό έλεγχο και από την αρχαιολογία. Υπάρχουν ενδεχόμενα να στο βγάλουν διατηρητέο. Κόστος διαδικασίας έργο μηχανικού να συντάξει σχετικούς φακέλους δεν είναι αμελητέο (και δεν ρωτάς ποσό διότι δεν δίνουμε με βάση τους κανόνες κόστος υπηρεσιών Μηχανικού στο Δημόσιο φόρουμ) Πρόστιμο εργασιών που έκανες μετά το 2011. Με κατάθεση φακέλου στην ΥΔΟΜ θα σας προσδιορίσει και επίσημο το τελικό ποσό προστίμου. Αφού θα το πας (αν πας) με δική σας πρωτοβουλία στο όποιο ποσό θα έχεις ένα μπόνους έκπτωσης 20% αν θυμάμαι καλά. Θα σας τα γράψει η ΥΔΟΜ όταν κάνετε τις αναγκαίες ενέργειες. Άδεια Οικοδομής. Θα απαιτηθεί ένα πλήρες φάσμα μελετών. Δεν έχεις δώσει επιφάνεια ακινήτου οπότε δεν γνωρίζω όλες τις μελέτες. Σχεδόν σίγουρες όμως είναι Τοπογραφικό Αρχιτεκτονικά (Έγκριση Αρχαιολογίας και Σ.Α. στα + έξοδα) Παθητική πυροπροστασία΄ Στατικά Υδραυλικά Αποχέτευση Και πιθανά όλο το φάσμα για την ενεργειακή απόδοση του κτιρίου Θέρμανση Ψύξη Ηλεκτρολογικά Κλπ. κλπ. + Για όλες τις άνω μελέτες τις αντίστοιχες επιβλέψεις. (πάλι δεν ρωτάς κόστος αλλά μη περιμένεις μερικά κατοστάρικα μόνο) Οπότε εξ αποστάσεως δεν είναι καλή λύση και κάτι δεν λες καλά ή δεν κατάλαβες καλά και αδιαφορούν όλοι όπως λες…. Εδιτ χαλοοοο Δημήτρη, μαζί γράφαμε ....
    1 point
  19. Μιλάμε για οικισμό, και όχι σχέδιο. Άρα, η κατάτμηση σε μη άρτια ΔΕΝ απαγορεύεται. Ούτε έχουν πρόβλημα οικοδομησιμότητας τα όμορα, ώστε να απαιτείται προσκύρωση. Θα πρέπει να ελεγχθεί η μερίδα του διαθέτη μήπως υπάρχει κάποιος τίτλος προ 85. Αν δεν, το ενιαίο είναι μη άρτιο. Οπότε αποδέχονται δύο μη άρτια, και είτε βάζουν μποστανικά, είτε τα πουλάνε σε κάποιον όμορο "για βελτίωση της οικοδομησιμότητάς του"
    1 point
  20. @Stella-Marie Τα ερωτήματά σου απαντάει με σαφήνεια η παρ.4, άρθρο 26 του Ν.4067/12 (όπως τροποποιήθηκε από το Ν.4782/21) : "Στις περιπτώσεις που δεν υφίσταται απαιτούμενη συναίνεση των συνιδιοκτητών, οι ανωτέρω διαμορφώσεις δύναται να πραγματοποιηθούν από τον ενδιαφερόμενο και με δαπάνες του, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών, κατά παρέκκλιση των προβλεπόμενων στον Κανονισμό του κτιρίου, κατόπιν απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής Προσβασιμότητας του άρθρου 19 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), που εκδίδεται μετά από σχετική αίτηση του ενδιαφερόμενου, η οποία συνοδεύεται από: α) πρόσκληση των λοιπών συνιδιοκτητών για την διατύπωση απόψεων προς την Επιτροπή, τα αποδεικτικά κοινοποίησής της, β) τεχνική έκθεση μηχανικού, με την οποία τεκμηριώνεται ότι η προτεινόμενη διαμόρφωση δεν παρεμποδίζει τη λειτουργία των κοινόχρηστων μερών της πολυκατοικίας και των ιδιοκτησιών και γ) μελέτη στατικής επάρκειας, που αποδεικνύει τη στατική επάρκεια του κτιρίου μετά τις προβλεπόμενες διαμορφώσεις. Αν από την μελέτη στατικής επάρκειας προκύψει ότι απαιτούνται στατικές ενισχύσεις, αυτές πραγματοποιούνται μονομερώς με δαπάνη του ενδιαφερομένου, με την προϋπόθεση ότι οι επεμβάσεις αυτές περιορίζονται εντός του χώρου που έχει την υποχρέωση διαμορφώσεων."
    1 point
  21. ειτε με αγωγη ειτε με πρακτικο συμβιβασμου ειτε με την "διαμεσολαβηση", αιτων /εναγοντας ειναι ο ιδιοκτητης και αντιδικος ο αδελφος, "εκεινος" που τον σπουδαζε ο εναγοντας 10 χρονια και τωρα αρχισε τις διεκδικησεις.. Ευτυχως που συνηλθε και συνομολογει... ετσι τα υπολοιπα ειναι του δικηγορου.
    1 point
  22. Ρε παιδιά ας μην είμαστε επιθετικοί με τον άνθρωπο, μια ερώτηση έκανε και όποιος θέλει απαντά.
    1 point
  23. στο σαιτ του υπεκα εχει για διατηρητεα και παρασοσιακους οικισμους http://estia.minenv.gr/ για αυτο που ζητας θα πρεπει να δεις ανα περιοχη εδω εχει δυνατοτητα αναζητησης http://listedmonuments.culture.gr/fek.php?ID_FEKYA=9347641
    1 point
  24. Αδεια απο Δ/νση Αναπτυξης Παρολο που θα εχεις εξοπλισμο κατω των 37kW (το πιθανοτερο) θα παρεις αδεια εγκαταστασης γιατι η μοναδα επεξεργαζεται αερια υπο πιεση κλπ (παρ.2 του άρθρου 19 του Ν.3982/2011) βαθμός όχλησης: χαμηλή, σύμφωνα με την ΚΥΑ 3137/191/Φ15/2012 (ΦΕΚ1048 Β’) Α/Α 289 (το σύνολο) και Α/Α 294 (≤250KW). περιβαλλοντική κατηγορία Β’, Πίνακας 1: Ομάδα 9η, (Α/Α 226) (το σύνολο), (Α/Α 227) (το σύνολο), με υποχρέωση τήρησης Πρότυπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων (ΠΠΔ) για ΣΤΑΚΟΔ’08: 33.1. δικαιολογητικά αδειας εγκαταστασης: Αίτηση Συμμόρφωση με τις Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις, όπως προβλέπονται στην ΚΥΑ Φ.15/4187/266 (ΦΕΚ 1275Β/11-4-2012) (για ΣΤΑΚΟΔ 2008: 33.1) και δήλωση της τήρησής τους Βεβαίωση χρήσης γης από την αρμόδια Πολεοδομική Αρχή. παράβολο Υπεύθυνη Δήλωση αρμόδιου κατά νόμο μηχανικού, εφόσον η δραστηριότητα θα λειτουργήσει σε υφιστάμενο κτίριο, σχετικά με τη στατική επάρκεια, την εγκατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού σε χώρο κυρίας χρήσης (όχι βοηθητικό ή κοινόχρηστο), τον αριθμό της υφιστάμενης οικοδομικής άδειας, καθώς και τη μη απαίτηση έκδοσης νέας ή / και την υπαγωγή στο Ν.4178/13. Κανονισμός συνιδιοκτησίας, σε περίπτωση λειτουργίας της μονάδας εντός πολυώροφης οικοδομής, σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 4 του Ν. 3741/1929 (ΦΕΚ 4Α’) «Περί της ιδιοκτησίας κατ’ ορόφους», εφόσον υπάρχει. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει κανονισμός, υποβάλλεται Υ.Δ. του ιδιοκτήτη του χώρου εγκατάστασης της δραστηριότητας, ότι δεν υπάρχει κανονισμός ιδιοκτησίας και ότι συμφωνεί στην εγκατάσταση της δραστηριότητας αδεια λειτουργιας (ΥΔ χαμηλης) Υπεύθυνη Δήλωση του φορέα στην οποία αναφέρει λεπτομερώς πόσους και ποιας ειδικότητας τεχνικούς θα χρησιμοποιήσει κατά νόμο. Παράβολο, ύψους 60 ευρώ. Υ.Δ. από τον αρμόδιο εκπρόσωπο της εταιρείας ότι τηρούνται οι προβλέψεις της ΚΥΑ Φ15/οικ.1589/104 (ΦΕΚ 90Β’/2006) Ορισμός από την αναγνωρισμένη εταιρία του αρμόδιου ατόμου, ο οποίος πρέπει να είναι πιστοποιημένος από αναγνωρισμένο φορέα σύμφωνα με την ΚΥΑ 618/43/2005 (ΦΕΚ 52Β’) «Προϋποθέσεις διάθεσης στην αγορά πυροσβεστήρων, διαδικασίες συντήρησης, επανελέγχου και αναγόμωσης» όπως αυτή τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ 17230/671/2005 (ΦΕΚ1218 Β’).
    1 point
  25. Συνάδελφε, αυτό που γράφεις είναι εντελώς λάθος. Στο "μιλητό" έμαθες τους Κανονισμούς; Με συγχωρείς για το ύφος, αλλά ρωτάς και παίρνεις ως δεδομένα πολύ λάθος πράγματα και δείχνει ότι πρέπει να ξαναγυρίσεις πίσω στα βιβλία να καλυφθείς σε θεωρητικό υπόβαθρο και μετά να πιάσεις μελέτες Ο.Σ...
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.