Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/06/2021 σε όλες τις περιοχές
-
Μια και δηλώνεις φοιτητής θα ήθελα να σε συμβουλέυσω (τουλάχιστον τώρα που ξεκινάς) ότι η ορθή μελέτη μιας κατοικίας προύποθέτει τη συνεργασία 4 επιστημόνων. Τοπογράφος, Πολιτικός μηχανικός, Αρχιτέκτονας, Μηχανολόγος. Δυστυχώς το ελληνικό κρατός έχει αλληλοκαλύψει τα επιστημονικά πεδία του καθενός με αποτέλεσμα τα επαγγελματικά δικαιώματα να είναι ένας αχταρμάς. Αν λοιπόν θέλεις να ξεκινήσεις τη μελέτη βρες αντίστοιχα τους υπόλοιπους 3 και μέσα απο τη κουβέντα και τα γνωστικά σας αντικείμενα θα δωθεί και η λύση σε αυτά που ρωτάς. Καλή συνέχεια2 points
-
η άποψη η δικιά μου είναι ότι πονάει το κτίριο σου και οχι μόνο γιατί δεν μελετήθηκε αρχικά η θέση για το / τα αυτοκίνητα. Κατά εμένα ένα μεγάλο σφάλμα είναι ότι εντελώς κεντρικά σε ένα πολύ μεγάλο οικόπεδο βάζεις μια μικρομεσαία κατοικία με τέτοιο τρόπο ώστε η δόμηση στο οικόπεδο αργότερα αν θέλει κάποιος να προσθέσει δεύτερο ή τρίτο ή τέταρτο σπίτι αν φυσικά η δόμηση που επιτρέπεται να πραγματοποιηθεί στο οικόπεδο το επιτρέπει σε 5 , 15 ή 35 χρόνια θεωρώ ότι έκανες ένα λάθος, ότι έβαλες κεντρικά το σπίτι με τέτοιο τρόπο και με αυτόν τον δρόμο να φτάσεις εκεί ώστε αν ποτέ επιτραπεί να κτιστεί δεύτερη κατοικία στο οικόπεδο ο/οι ιδιοκτήτες θα σε βρίζουν για το πως το έβαλες. Οταν είσαι σπουδαστής ή νέος μηχανικός - η δικιά μου ταπεινή άποψη και αντιμετωπίζεις ένα τόσο μεγάλο θέμα όσο μια διώροφη κατοικία μεγάλου εμβαδού που πρόκειται να κτιστεί, καλύτερα να έχεις ένα φίλο ένα ικανότερο μηχανικό που να καταλαβαίνει λίγο πως πρέπει να σχεδιάζονται τα σπίτια που κτίζονται ώστε να σε κατατοπίσει στα πρώτα σου βήματα. Καλη συνεχεια2 points
-
Σε πολλά ΙΚΑ (ή πλέον ΕΦΚΑ μη μισθωτών) αρκεί μία Υ.Δ. ιδιοκτήτη ότι δε θα χρησιμοποιθεί σκυρόδεμα και απαλλάσσουν την συρματοπερίφραξη από την υποχρέωση απογραφής. Συνεννοήσου με το οικοδομοτεχνικό τμήμα της περιοχής σου.2 points
-
Μπορείς να αναθεωρήσεις την άδεια πχ ως προς τα στοιχεία ιδιοκτήτη εντός εξαμήνου, όχι γιατί έχει σημασία για τις εργασίες σε ποιο όνομα έχει εκδοθεί, αλλά για την απογραφή στο ΙΚΑ και ίσως το ΣΔΑ που θα δημιουργήσει "χρέος" στον προηγούμενο. Εγώ θα πρότεινα να περιμένεις τα συμβόλαια.2 points
-
1 point
-
1 point
-
πολύ σκληρός Διδώνης σήμερα. Διδάσκει. 2 γρηγορα που μου έρχονται τώρα φίλε.. 1)Στο μικρό μπάνιο απέναντι από τη σκάλα πολλά "αξεσουαρ" έβαλες και ουτε μισος ανθρωπος δεν θα χωράει να μπει μέσα. Ακόμα για αυτό το μπάνιο και εφόσον αυτό που βλέπω στην γωνία είναι πλυντήριο ρούχων, γράψε πλάτος πλυντηρίου για ένα τέτοιο σπίτι 65εκ και βάθος 60 ως τον τοίχο πίσω. Καλύτερα να το έχεις αυτό 65 ως το ανοιγμα της πόρτας γιατί τώρα βγαίνουν κάτι μεγάλα πλυντήρια με πόρτες που εξέχουν. 2)Ο πάγκος της κουζίνας ....αυτός είναι για σπίτι 70τμ . Σημείωσε ότι θες μεγαλύτερο μήκος, οι κανονισμοί για ένα σπίτι να έχει ένα καλό πάγκο ονομαζαν μήκος ντουλαπιων κάτων 3,60μ κάποτε αν και για αυτό το σπίτι θα πρέπει να είναι πιο μεγάλος και όσον αφορά το μηκος του φιλε μου νομίζω το έχεις κάτω από 60εκ. Βάλε και μια νησίδα στη μέση σαν διαχωριστικό με την τραπεζαρία, έχεις τα τμ. Ασε τη φαντασία σου να δουλέψει, σκέψου κάτι ωραίο να σχεδιάσεις. Μην ανησυχείς με την επίλυση του φερ. οργανισμού θα βρει τρόπο ο Tetris να το στηρίξει, απλά προβάλει αντιρρήσεις τώρα, θέλει πάλι την εύκολη λύση.1 point
-
καλά κάνω.... θα ξαναδιαβάσεις το τι και το πως εδω μετά 10 χρόνια και θα καταλάβεις γιατί .....1 point
-
Chres Th. "καλησπέρα, αυτόν τον καιρό ασχολούμαι με μία μελέτη κατοικίας η οποία δεν έχει κατασκευαστεί ακόμη. Έχει προκύψει θέμα σχετικά με τον χώρο στάθμευσης. Δεν είχε προβλεφθεί αρχικά, οπότε θα πρέπει να τροποποιηθούν τα αρχικά σχέδια. Πιθανές λύσεις είναι μάλλον δύο: " Πιο κατω αναφερει για οικοπεδο 3.840 τμ. Δεν ανηκει, προφανως, στο αντικειμενο μου, αλλα δεν καταλαβα γιατι θα χτισει σε ενα οικοπεδο μια κατοικια; ποιος θα χτισει το υπολοιπο; Εχει γινει συσταση καθετων; Αρα, εχουν ορισθει εξ αρχής, θεση οικοδομης, ποσοστο δομησης, αποκλειστικες χρησεις, κοινοχρηστες διελευσεις , πιθανον να υπαρχουν και καποιες "ρητρες" ανοικοδομησης....οι οποιοι τον περιοριζουν σε ολα οσα "σκεφτεται" Αυτα προς τον ερωτησαντα-φοιτητη, υγ θεωρω οτι ανηκουν πολλά + σε ολους για την συμβολή τους....1 point
-
Αφού δεν έχεις αναγνωρισμένο δρόμο με απόφαση νομάρχη πας στην κατηγορία άρτιο ως προϋφιστάμενο της 31-12-2003 και αφού πέθανε το 1997 ο κληρονομούμενος τοτε μια χαρά δεν έχει πρόβλημα.1 point
-
Σε αυτόν τίποτε. Στους φοιτητές του, ότι είναι επικίνδυνος και να μην τον παίρνουν στα σοβαρά Η αυστηρή κριτική στοχεύει στη μετάδοση της εμπειρίας μας, ώστε να μην αναγκαστεί να μάθει από τα λάθη του, διότι δεν είναι εποχές παχέων αγελάδων...1 point
-
δεν σε απασχολει.... [αφου κανεις και μια ερωτηση αρμοδιως...ή καποιος τοπικος μας ενημερωσει]1 point
-
Ανεβάζεις μια υ.δ σε pdf που να λέει ότι η περιοχή δεν έχει ενταχθεί σε Κτηματολόγιο1 point
-
Η μελέτη μιας κατοικίας (όσο μικρή κι αν είναι) δεν είναι απλή υπόθεση. Πέραν της λειτουργικότητας, θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν σημαντικοί παράγοντες, όπως το στατικό μοντέλο (αποφεύγουμε τις "ταρζανιές"), ο ΚΕΝΑΚ, κλπ.1 point
-
απόφαση ΣτΕ για το σταθμό Βενιζέλου ανοίγει τον δρόμο για την ολοκλήρωση του μετρό "προβλέπει την εκσκαφή και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτωΝ" https://www.zougla.gr/greece/article/i-apofasi-ste-gia-to-sta8mo-venizelou-anigi-ton-dromo-gia-tin-oloklirosi-tou-metro1 point
-
δξ τι εννοει για "καινουργιο τερτιπι" τελευταιο που εχω ειναι αυτό https://enotariat.gr/wp-content/uploads/2020/06/Αποδοχές-κληρονομιάς-Ν.3889-2010-άρθρ.20.pdf και αυτο που αφορα τις αδειες https://ypen.gov.gr/wp-content/uploads/2021/06/Οδηγία-Δασικά_Οικοδομικές-Άδειες.pdf αλλο δεν εχω που να ειναι "ΤΕΡΤΙΠΙ"1 point
-
Σωστά. Το ΙΚΑ θα πάρει αυτόματα την ΕΕΔΜΚ όταν εκδοθεί και θα σε περιμένει να έρθεις για τα περεταίρω. Από εκεί και πέρα ή θα πας ένσημα ή το τιμολόγιο του εργολάβου.1 point
-
Μελετητές Μηχανικοί και Αρχιτέκτονες είμαστε.... τα κτήρια μάθαμε να τα περιγράφουμε με σχέδια ...... ένα σχέδιο μία κάτοψη μπορεί να δείξει αυτό που θα χρειαζόταν ολόκληρο βιβλίο να το περιγράψει με λόγια... (προσωπικά δεν το συνηθίζω ούτε το κάνω...., προτιμώ τον σχεδιασμό)1 point
-
@chris Η περίπτωση σου εμπίπτει σε "Aνέγερση ειδικού κτιρίου, σε εκτός σχεδίου περιοχή"? Αν ναι, πάει Κατηγορία 1. Ερώτηση: Υφιστάμενο ειδικό κτίριο (π.χ. βιομηχανία) σε εκτός σχεδίου. - Προσθήκη παταριού (<20% Ισογείου - δεν προσμετράται στην Δόμηση) - Προσθήκη εξωτερικού κλιμακοστασίου - δεν προσμετράται στην Δόμηση (ή και Κάλυψη) - Αλλαγή χρήσης Μπορεί να πάει Κατηγορία 3?1 point
-
Ναι,αν όλες οι αυθ.κατασκευές και χρήσεις της οριζόντιας ιδιοκτησίας είναι Κατ.1,θα τις δηλώσεις κανονικά στο ΦΚ της Κατ.1 και θα τις αναφέρεις και στην Τεχνική Έκθεση.😊1 point
-
Λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις της πανδημίας στη λειτουργία των επιχειρήσεων, καθώς και τη βελτίωση των υγειονομικών συνθηκών, καθορίζεται η σταδιακή υποχρεωτική διαβίβαση παραστατικών στην πλατφόρμα myDATA και η διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών με την ΑΑΔΕ ως εξής: 1. Διαβίβαση παραστατικών εσόδων στην πλατφόρμα myDATA Από 1.10.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά: • Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 €. • Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 €. Από 1.11.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις. Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31.03.2022. Σημειώνεται ότι ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων. 2. Διασύνδεση φορολογικών μηχανισμών (ταμειακών μηχανών κ.λπ.) με την ΑΑΔΕ Σταδιακά, και μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ΦΗΜ) υποχρεούνται: να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης, να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA, να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο. Η υποχρέωση διασύνδεσης και οι αντίστοιχες προθεσμίες αναβάθμισης-απόσυρσης για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ΦΗΜ διαμορφώνονται ως εξής: Από 1.9.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που: • βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και • το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 €. Από 1.10.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που: • βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και • το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 €. Από 1.11.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους οι υπόλοιπες επιχειρήσεις. Μέσω της καθολικής ένταξης στην πλατφόρμα myDATA και της διασύνδεσης των φορολογικών μηχανισμών, το Υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ επιδιώκουν να απαλλάξουν οριστικά τις επιχειρήσεις από την υποχρέωση υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών, αρχής γενομένης από το 2021.1 point
-
Είναι προφανές ότι η απαίτηση στοιχειοθετεί "υπερβάλλοντα ζήλο" του συστήματος. Αν δεν αποδειχθεί η συμφωνηθείσα του μηχανικού, σε ενδεχόμενο έλεγχο αυτός θα έχει τις φορολογικές συνέπειες και δεν θα ανακληθεί η άδεια του πελάτη του. Αντίθετα αν δεν υποβληθεί σε φορολογική αρχή το συμφωνητικό δεν αποτελεί τεκμήριο φορολογικής νομιμότητας το ότι υποβλήθηκε στο σύστημα αδειών... Φαντάζομαι ότι σε λίγο θα μπαίνει μόνο του με την πληρωμή στο σύστημα ... μέχρι τότε όπως τα λέει ο Αλέξανδρος.1 point
-
Οι πόλεις στην Πολωνία και την Ιταλία είναι από τις χειρότερες στην Ευρώπη για την ποιότητα του αέρα, ενώ οι πόλεις στη Σκανδιναβία και τη Βαλτική βρίσκονται στην καλύτερη θέση, σύμφωνα με νέα δεδομένα. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος (ΕΟΠ) κυκλοφόρησε την τελευταία λίστα του για την ποιότητα του αέρα στα αστικά κέντρα, επαναλαμβάνοντας ότι σε ορισμένες πόλεις η ατμοσφαιρική ρύπανση εξακολουθεί να αποτελεί κίνδυνο για την υγεία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, 417.000 πολίτες από 41 ευρωπαϊκές χώρες έχασαν πρόωρα τη ζωή τους το 2018 λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, δηλαδή 60.000 λιγότεροι από μια δεκαετία νωρίτερα. Ευρωπαϊκή οδηγία ορίζει τη μέγιστη ανεκτή συγκέντρωση λεπτών σωματιδίων στον αέρα ως 25 μg / m3 για το έτος, ενώ ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) έχει μια πολύ πιο αυστηρή κατευθυντήρια γραμμή στα 10 μg / m3. Τα λεπτά σωματίδια είναι ο ατμοσφαιρικός ρύπος με τον υψηλότερο αντίκτυπο στην υγεία, σε επίπεδα νόσησης και πρόωρου θανάτου. Η ευρωπαϊκή πόλη με την καλύτερη ποιότητα αέρα τα δύο προηγούμενα χρόνια αναδείχθηκε η Umea στη Σουηδία, όπου η συγκέντρωση σωματιδίων είναι κατά μέσο όρο 3,7 μg / m3. Ακολούθησε το Τάμπερε στη Φινλανδία (3,8 µg / m3) και το Funchal της Πορτογαλίας (3,8 µg / m3). Στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται επίσης η Ουψάλα και η Στοκχόλμη, στη Σουηδία, το Ταλίν, η Νάρβα και το Τατού της Εσθονίας, το Μπέργκεν και το Τρόντχαϊμ στη Νορβηγία και η ισπανική πόλη της Σαλαμάνκα. Στον αντίποδα, η πόλη με τη χειρότερη ποιότητα αέρα βρέθηκε να είναι η Nowy Sacz στην Πολωνία, με τη μέση συγκέντρωση λεπτών σωματιδίων να φτάνει τα 27,3 μg / m3. Ακολουθεί η Κρεμόνα στην Ιταλία με 25,9 µg / m3 και η Slavonski Brod της Κροατίας (25,7 µg / m3). Τέσσερις άλλες πόλεις της Πολωνίας, οι Zgierz, Piotrkow Trybunalsi, Zory και η Κρακοβία, τρεις ιταλικές, (Vicenza, Brescia και Pavia) και η βουλγαρική πόλη Veliko, καταλαμβάνουν τις υπόλοιπες θέσεις με τις χειρότερες 10 πόλεις. Η Αθήνα καταγράφει μία μέση τιμή με 13,23 μg/m3. Ο ΕΟΠ χρησιμοποίησε την ημερήσια συγκέντρωση λεπτών σωματιδίων 300 πόλεων για τον υπολογισμό της μέσης ετήσιας συγκέντρωσης. Σημειώνεται δε, ότι οι Βρυξέλλες παραπέμπουν τα κράτη μέλη στο δικαστήριο για θέματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Τον Νοέμβριο, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η Ιταλία εμφανίζει συστηματικά παρατυπίες και παραβιάζει επίμονα την οδηγία της ΕΕ που καθορίζει τα ημερήσια και ετήσια όρια για την ποσότητα επιβλαβών λεπτών σωματιδίων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέπεμψε επίσης την Πολωνία και τη Γαλλία. Πράσινο 0-10/ Κίτρινο 10-15 /Μπλε 15-25 /Κόκκινο 25-35 Με πληροφορίες του EEA/Euronews Δείτε τον χάρτη εδώ: https://public.tableau.com/app/profile/european.environment.agency/viz/City_AQ_Viewer/Dashboard11 point
-
1 point
-
Παρακαλώ, όποιος διαχειριστής τσεκάρει την παρούσα δημοσίευση, να σβήσει αυτή και τις προηγούμενες δύο γιατί εγώ δεν μπορώ να σβήσω τις δημοσιεύσεις. Ευχαριστώ.-1 points
-
2/5 ερωτήματα απαντήθηκαν. Σκοτάδι μαύρο στο ασφαλιστικό.-1 points
-
Πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο αυτόματου συρμού χωρίς οδηγό του Μετρό Θεσσαλονίκης, σε υπόγειο τμήμα του δικτύου, με την παρουσία της κάμερας της ΕΡΤ. Το δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε με μικρή ταχύτητα εντός του αμαξοστασίου της Πυλαίας και στα πρώτα μέτρα του υπόγειου δικτύου με το οποίο είναι συνδεδεμένο το αμαξοστάσιο. Τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια, που έχουν ξεκινήσει από το περασμένο φθινόπωρο, αναμένεται να ολοκληρωθούν ως τα τέλη του καλοκαιριού ώστε στη συνέχεια να επεκταθούν και σε άλλα σημεία του δικτύου. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Νίκος Ταχιάς, το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί και θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του 2023, όσον αφορά τη βασική γραμμή, ενώ η επέκταση προς την Καλαμαριά θα παραδοθεί 6 μήνες αργότερα. Το χρονοδιάγραμμα πάντως που προέβλεπε παράδοση του έργου τον Απρίλιο του 2023 έχει πάει πίσω, λόγω της αναμονής για την απόφαση του ΣτΕ για τα αρχαιολογικά ευρύματα στο σταθμό Βενιζέλου και της πανδημίας, ενώ ξεκαθάρισε ότι τα ευρήματα, τα οποία ανακαλύφθηκαν χάρη στα έργα του Μετρό, θα επανατοποθετηθούν εντός του σταθμού πριν την εμπορική του λειτουργία. Στο Μετρό της Θεσσαλονίκης θα κινούνται 18 συρμοί AnsaldoBreda χωρίς οδηγό ο καθένας από τους οποίους διαθέτει 4 βαγόνια και χωρητικότητα 450 επιβατών. Οι σταθμοί θα διαθέτουν θύρες επί της κεντρικής αποβάθρας για ενίσχυση της ασφάλειας των επιβατών.-1 points
-
-2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-