Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.742


  3. Stranger_

    Stranger_

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      45


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.961


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/11/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Συνεχίζοντας το θέμα, η απάντηση που έλαβα από την ace hellas όταν τους παρέθεσα λίστα από προβληματισμούς μου και θέματα που το scada είτε ανεπαρκώς είτε καθόλου δεν αντιμετωπίζει, ήταν.....αβαβα. "Έχουμε αποδείξει τον πελατοκεντρικό χαρακτήρα της εταιρείας, εργαζόμαστε σκληρά μπουρου μπουρου, θα συμπεριλάβουμε σε καινούριες εκδόσεις μπουρου μπουρου". Επανήλθα με δεύτερο μήνυμα όπου τους τόνιζα ότι στην ουσία του μηνύματος (ελλείψεις) δεν απαντούσαν ΤΙΠΟΤΑ, και τους ρώτησα εάν τις "αναβαθμίσεις" που θα διορθώνουν-περιλαμβάνουν πράγματα που υπάρχουν ως κανονιστικό πλαίσιο στον ευρωκώδικα χρόνια τώρα, οι μηχανικοί θα καλούνται να τις πληρώνουν. Εάν έχουν κριθεί (τα όσα δεν υπάρχουν) ως ήσσονος σημασίας και αν αυτό είναι ορθό τεχνικά/επικίνδυνο. Φυσικά εδώ και 9 μέρες δεν έχει απαντηθεί τίποτα. Βέβαια οι προσφορές μπλακ φραιντει σκάνε 5-5 την μέρα. Αυτά, τα συμπεράσματα δικά σας.
    4 points
  2. Καλημέρα συνάδελφοι. Καταρχήν θα συμφωνήσω απόλυτα με την πρόταση του Νίκου . Επίσης πιστεύω ότι είναι λάθος χειρισμός η έναρξη του προγράμματος χριστουγεννιάτικα και χωρίς να έχει εκδοθεί ο τελικός οδηγός, τουλάχιστον 4 εβδομάδες νωρίτερα ώστε οι συνάδελφοι να μελετήσουν τον οδηγό και να συζητήσουν με τον πελάτη τους τη μελέτη που θα καταθέσουν. (Και όχι Γκρίνια !) Τέλος, θα ήθελα να τονίσω το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει με την τελική εκταμίευση του προηγούμενου προγράμματος και τα αρνητικά αποτελέσματα ελέγχου τελικής εκταμίευσης. Π.χ. 1) Όταν το στέλεχος της οικ. άδειας είναι δισέλιδο δεν μπορεί να έχει περισσότερες σελίδες . (Οικοδομική Άδεια ή άλλο αντίστοιχο/ πρόσθετο νομιμοποιητικό έγγραφο , ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ : Παρακαλούμε αναρτήστε ολόκληρο το έγγραφο της Οικοδομικής Αδείας (όλες τις σελίδες) αυτό το θεωρώ κοροϊδία, 2) Όταν η ταυτοποίηση της διεύθυνσης του ακινήτου προκύπτει από 5 διαφορετικά δημόσια έγγραφα αλλά θα πρέπει να αναρτήσουμε βεβαίωση από τον οικείο ΟΤΑ αυτό το θεωρώ ταλαιπωρία , (και όχι δουλειά !) Οικοδομική Άδεια ή άλλο αντίστοιχο/ πρόσθετο νομιμοποιητικό έγγραφο , ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ : • Παρακαλούμε αναρτήστε τη Βεβαίωση από τον οικείο ΟΤΑ από την οποία να προκύπτει η ταυτοποίηση της διεύθυνσης του ακινήτου.
    3 points
  3. Αγαπητοί συνάδελφοι, Θα ήθελα να ξεκινήσω αυτό το θέμα για να εκφράσουν όσοι θέλουν την διαμαρτυρία τους για τακτική που ακολουθείται σε ότι αφορά την έναρξη του προγράμματος εξοικονομώ 2021. Και συγκεκριμένα : 1. Εξαγγέλλεται εδώ και τρεις μήνες το νέο πρόγραμμα και με συνεχείς αναβολές έχει φθάσει τέλος Νοέμβρη και η τελευταία εξαγγελία είναι και πάλι ασαφής : "αρχές Δεκέμβρη". Πόση πια αφερεγγυότητα; 2. Δεν έχει δημοσιευθεί ακόμη ο πλήρης και τελικός οδηγός του προγράμματος. Μετά την προδημοσίευσή του και την διαβούλευση που ακολούθησε, αναρτήθηκαν τμήματά του στην πλατφόρμα, τα οποία όμως χωρίς καμμία ενημέρωση αλλάζουν κατά το δοκούν. Με αυτή την τακτική πως μπορείς να ενημερώσεις τον πελάτη σου και να του ετοιμάσεις τον φάκελλο; 3. Επειδή στο πρόγραμμα θα υπάρχει για πρώτη φορά βαθμολογία και επειδή δεν υπάρχει προηγούμενο, βαδίζουμε όλοι στα τυφλά. Γιαυτό και μετά την δημοσίευση του οριστικού οδηγού (ΦΕΚ) χρειαζόμαστε επιπλέον χρόνο σε σχέση με τα παλαιότερα προγράμματα, για να αξιολογήσουμε και συναποφασίσουμε με τον πελάτη τι πρόταση παρεμβάσεων θα κάνουμε για να έχει σοβαρές πιθανότητες να επιλεχθεί. 4. Αν ισχύει το "αρχές Δεκέμβρη" και ο ένας μήνας περιθώριο για αιτήσεις, σκοπεύουν να μας βάλουν όλους όσους ασχολούμαστε με το πρόγραμμα (και είμαστε πολλοί), να κάνουμε Χριστούγεννα και πρωτοχρονιά στα γραφεία μας, παλεύοντας με τον χρόνο και την γκρίνια των πελατών. Κατόπιν των παραπάνω προβλημάτων και σίγουρα και όσων επιπλέον διατυπωθούν και από άλλους συναδέλφους, θεωρώ ότι πρέπει : Είτε να μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος για την νέα χρονιά και πάντως τουλάχιστον 15 μέρες μετά την δημοσίευση του οριστικού οδηγού (ΦΕΚ), είτε αν ξεκινήσει αρχές Δεκέμβρη, να παραταθεί η διάρκεια υποβολής αιτήσεων μέχρι τέλος Ιανουρίου το νωρίτερο.
    3 points
  4. 2 points
  5. Δεν νομίζω ότι θα τηλεφωνήσουν. Θεωρώ ότι σε αυτές τις περιπτώσεις κρύβονται-όπως έχω προφητεύσει μουχαχαα- πίσω από τα ενεργά συμβόλαια συντήρησης. Σπανίζουν τα τηλέφωνα προς εμένα γιατί ξέρουν ότι θα μιλάμε κανά μισάωρο και θα τους ρωτάω για τις αγκυρώσεις. Απ'την άλλη στα email προσφορών είναι λαλίστατοι. Το θέμα με τα ενεργά συμβόλαια το βλέπουν ως παιδιά και αποπαίδια ξεκάθαρα. Σημειωτέον κάτοχος του προγράμματος από το 2008 με εακ-εκως (τότε), ευρωκώδικες, πεπερασμένα, μεταλλικά, κανεπε.
    2 points
  6. @N_N, @scorpylos Ό,τι να ‘ναι… Το ότι η εισφορά αλληλεγγύης καταργήθηκε για πολλά επαγγέλματα και ότι ο πίνακας Γ2 είναι πλέον κενός, δεν τους έχει περάσει ακόμα από το μυαλό…
    2 points
  7. Κι όμως, και διαστασιολογεί, και κάνει ικανοτικό τέμνουσας δοκών και υποστυλωμάτων, και ικανοτικό κόμβου και ικανοτικό έλεγχο τοιχωμάτων. Έχει και αυτό ελλείψεις ως προς κάποιους ελέγχους διαστασιολόγησης, και επίσης δεν κάνει τους ελέγχους κανονικότητας. Σε καμία περίπτωση δεν είναι το πρόγραμμα που πατάς ένα κουμπί και ξεμπερδεύεις. Είναι κυρίως προσανατολισμένο προς την Αμερικανική αγορά και τους εκεί κανονισμούς. Υπάρχει ένα add-on για κτήρια σκυροδέματος, το οποίο κάνει όλους τους απαραίτητους ελέγχους διαστασιολόγησης και σύντομα θα προστεθούν και οι έλεγχοι κανονικότητας. Δεν λύνει θεμελίωση υπόψιν. Χρειάζεται το SAFE για τη θεμελίωση. Πάντως λέει αυτά που κάνει και κάνει αυτά που λέει. Αλλά ας μην μπλέκουμε το ETABS με τα ελληνικά προγράμματα. Το σύστημα του "περνάω τα δεδομένα σε ένα πρόγραμμα, το οποίο κάνει μοντέλο, αναλύει, διαστασιολογεί, βγάζει τεύχος, σχέδια, απλώνει τα ρούχα, πάει τα παιδιά στο σχολείο, κάνει και μια στάση στο super market στο γυρισμό" είναι αποτέλεσμα της στρεβλής ελληνικής πραγματικότητας και γι'αυτό προκύπτει η ανάγκη για τα ελληνικά μπετατζίδικα προγράμματα. Ας μην μπερδεύουμε λοιπόν το ένα με το άλλο. Το πιο ώριμο από πλευράς ΕΚ8 φαίνεται να είναι το MIDAS πάντως, το οποίο ούτε καν ακούγεται στην Ελλάδα. Ας μείνουμε όμως στα ελληνικά, γιατί με αυτά δουλεύουμε.
    1 point
  8. Δεν έχει αυτοματοποιημένους ελέγχους τόσο για τον αντισεισμικό κανονισμό , οσο και για τον κανονισμό σκυροδέματος , οι οποίοι είτε θα γίνουν με πολλαπλές αναλύσεις είτε με κάποια διαδικασία που θα φτιάξεις εσύ σε κάποιο πχ excel . Οπλισμοί σχέδια αγκυρώσεις , προσομοίωμα, μάζες , σεισμικά φορτία , θέση εφαρμογής τους , επαφίονται στις δικές σου γνώσεις . Εαν του δώσεις λανθασμένες ή ελλιπείς πληροφορίες θα σου δώσει λάθος αποτελέσματα .
    1 point
  9. για να ζητειται η δικη του συναινεση, πρεπει να συμμετεχει στα |κοινοχρηστα" της οικοδομης./επισκευής Αυτος εχει μια ΟΙ, αυτοτελη, απο την εισοδο μεχρι τις δικες του σκαλες προς το δικο του διαμερισμα. Εσυ δεν μπαινεις στη σκαλα του. Ουτε σας καλεσε ποτέ να συμμετασχετε στα εξοδα βαφης της σκαλας ή της δικης του εισοδου. Ομοιως και στη δικη σας λωριδα δεν μπαινει αυτος. Καταργειτε την "κοινοχρηστη" λωριδα που ανηκει στο αρχικο διαμερισμα. Αυτη ειναι η γνωμη μου.
    1 point
  10. Είναι μια ανάλογη σκέψη για τα ΠΕΑ, για τις δηλώσεις αυθαιρέτων και για αυτό που λες. Υπάρχουν εποπτεύοντα υπουργεία ή ΝΠΔΔ. Συμφωνώ απολύτως ότι έχουμε να κάνουμε με αναχρονιστική διάταξη η οποία κάποτε είχε νόημα αφού το κύριο αντικείμενο μηχανικού ήταν οι Ο.Α και ο ΦΕΜ ελέγχονταν από την Πολεοδομία (δημόσια αρχή) κατά τον έλεγχο φορολογικών. Τώρα, ο καθένας κάνει ότι νομίζει. Στην πράξη δεν έχω συναντήσει κάποιο συνάδελφο να αποδίδει ΦΕΜ για την διαδικασία έκδοσης ΚΗΔ.
    1 point
  11. To scada έχει πιο υψηλό συμβόλαιο συντήρησης και υποστήριξης από το ΡΑΦ . Φυσικά το πρώτο εξελίσσεται εδώ και 4 δεκαετίες ( νομίζω ;;;) και το δεύτερο μόνο μια . Αλλά οι δυνατότητες του scada είναι μεγαλύτερες . Στην νέα αναβάθμιση του ΡΑΦ 2022 V , δεν αναφέρουν καθόλου αλλαγές στην ικανοτική τέμνουσα στηρίζουσας δοκού . Μόνο διορθώσεις σε λάθη του προγράμματος και η νέα φέρουσα με ΚΑΔΕΤ EC-3 . Καμία βελτίωση σε όσα αναφέρθηκαν στις παρατηρήσεις των συναδέλφων . Δεν έχω καταλάβει ακόμα !!!!!! γιατί δεν μαζεύουν τις παρατηρήσεις των χρηστών για τις παρεκκλίσεις από το κανονιστικό πλαίσιο και να καθίσουν μερικούς μήνες να διορθώσουν τις παραλήψεις . Προχθές είδα τεύχος ενός άλλου ελληνικού προγράμματος το οποίο είναι συνεπέστατο με τους ελέγχους και ας μην έχει μοντέρνο interface .
    1 point
  12. Άκη, ν' αναφέρεις στην τεχνική σου έκθεση την ύπαρξη ΟΑ κ.λπ. και να εξηγήσεις γιατί το έβαλες "χωρίς ΟΑ" κ.λπ. και Κατηγορία 1. Είναι δικαίωμά σου να το κάνεις και ουδείς μπορεί να πει το οτιδήποτε. Προφανώς ανεβάζεις και το στέλεχος στα αρχεία του συστήματος. Δεν αποκρύπτουμε τίποτα... Κάνουμε αυτό που μας συμφέρει...
    1 point
  13. Συγχαρτήρια για την πρωτοβουλία σου @pirsogiannis. Δεν περίμενα κάτι περισσότερο απο την απάντηση που σου έδωσαν. Νομίζω ότι θα σου τηλεφωνήσουν να σου απαντήσουν για αυτά που ρώτησες τη δευτερη φορά (επειδή τα γραπτά μένουν), αφού τελείωσει η φιέστα της Black Friday.
    1 point
  14. Καλημέρα Άκη. Αν έχεις αποφασίσει να το βάλεις ως παντελώς αυθαίρετο χωρίς Ο.Α δεν σου χρειάζεται κανένα σχέδιο. Κάνεις απλώς τη νέα κάτοψη και με ένα αποδεικτικό (πχ Ε9) οριστικοποιείς αν είναι κατηγορία 1. Για να είσαι πλήρως καλυμμένος στην Υ.Δ του ιδιοκτήτη πρόσθεσε και ένα κείμενο που να λέει ότι αυτός δηλώνει υπεύθυνα ότι το ακίνητό του στερείται Ο.Α και ότι δεν σου παρέδωσε κανένα στέλεχος Ο.Α.
    1 point
  15. Προσωπικά αυτό εφαρμόζω ακόμη και στις πληρωμές εξόδων (π.χ λογαριασμοί τηλεφώνου). Στην αρχή φαινόταν κάπως δύσκολο. Πλέον έχει γίνει ρουτίνα.
    1 point
  16. Καλημέρα. Επειδή με απασχόλησε και εμένα αυτό, έστειλα το παρακάτω μήνυμα στο Helpdesk: "Παρακαλώ ενημερώστε για τα πεδία της Πράξης Προσδιορισμού Φόρου της εμπρόθεσμης φορολογικής δήλωσης από τα οποία θα προκύπτει το ατομικό ή οικογενειακό «εισόδημα» που θα προσμετράται για τον καθορισμό της επιχορήγησης το πλαίσιο του νέο προγράμματος. Στους Οδηγούς Εφαρμογής των 3 προηγούμενων προγραμμάτων ήταν σαφές ότι το ως άνω εισόδημα προέκυπτε από το πεδίο "ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ" του εκκαθαριστικού σημειώματος του/της υπόχρεου και του/της συζύγου. Ευχαριστώ." Η απάντηση που έλαβα φαίνεται στο screenshot:
    1 point
  17. Δεν γίνεται συνδυασμός και των δύο. Θα λάβεις υπόψιν μόνο τη μεγαλύτερη δόμηση (που, προφανώς, δίνει το εντός τμήμα). Το κτίριο μπορεί να τοποθετηθεί ελεύθερα στο ενιαίο γεωτεμαχιο, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι πλάγιες αποστάσεις
    1 point
  18. Το Υπεκα κάτι έχει με τους μηχανικούς, το έχω ξαναπεί.
    1 point
  19. Συμφωνώ 100% με το Νίκο. Θεωρώ ότι θα πρέπει να εκδοθεί το ΦΕΚ να κλειδώσουν οι αλλαγές και έπειτα να δοθεί αρκετός χρόνος στους μηχανικούς να μελετήσουν τον οδηγό και να συζητήσουν με τον πελάτη τους τη μελέτη που θα καταθέσουν. Έπειτα να δοθεί αρκετός χρόνος για την πλατφόρμα και τις δοκιμές και όλα αυτά ισοδυναμούν με τη μετάθεση του προγράμματος το νέο έτος.
    1 point
  20. Άφησέ το έτσι, συνάδελφε. Δεν πρόκειται να υπάρξει κανένα πρόβλημα. Το ίδιο ισχύει και για τον συνάδελφο @castor_troy, αν επέλεξε τον ίδιο τρόπο εξόφλησης. Είναι —πράγματι— άνευ ουσίας το ζήτημα για εμάς (απλογραφικά βιβλία). Αυτό που χρειάζεται είναι να αποδεικνύεται ο τρόπος πληρωμής του παραστατικού.
    1 point
  21. Ο τρόπος που είσαι ασφαλισμένος δεν είναι θέμα της εφορίας. Γράψε στο θέμα του myDATA το είδος και τα στοιχεία (καθαρή αξία, κρατήσεις κτλ.) του παραστατικού που θέλεις να διαβιβάσεις.
    1 point
  22. Αναρτήθηκε και το ειδοποιητήριο εισφοράς 10/2021.
    1 point
  23. Δεν είναι υποχρεωτικό. Μπορείς να συνεχίσεις χειρόγραφα και μετά το τέλος του 2021.
    1 point
  24. Όχι, γιατί δεν προσμετράται στο ύψος του κτιρίου.
    1 point
  25. Καλημέρα,το πατάρι που δεν υπάρχει στην οικοδομική άδεια και δημιουργήθηκε στην πραγματικότητα,χρεώνεται με συντελεστή υπέρβαση δόμησης μειωτικού συντελεστή (μειωτικού εφόσον πληροί της προϋποθέσεις παταριού κατά ΝΟΚ),όχι επειδή εγώ το θεωρώ,αλλά επειδή ο νόμος το υπαγορεύει.Ως προς το αν η επέκταση των γραφείων θεωρείται αλλαγή χρήσης ή εσωτερική διαρρύθμιση,αυτό εξαρτάται από το εγκεκριμένο διάγραμμα κάλυψης που έχεις στα χέρια σου και που εγώ δεν έχω δει.
    1 point
  26. Καλησπέρα,σχετικά με το αυθαίρετο πατάρι,αυτό υπολογίζεται με υπέρβαση δόμησης χώρου μειωτικού συντελεστή σύμφωνα με το άρθρο 100 παρ.6,και εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις ορισμού παταριού του ΝΟΚ.Η αλλαγή χρήσης από βιοτεχνία σε γραφεία εντός του νομίμου περιγράμματος του κτιρίου,είναι αλλαγή χρήσης από κύρια χρήση σε κύρια χρήση και υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό (διάβασε προσεκτικά την παράγραφο 7 του άρθρου 100 προς επιβεβαίωση ότι στην περίπτωση που έχεις δεν επέρχεται αύξηση συντελεστή δόμησης).
    1 point
  27. Πίνακες αντοχής για διατομές δοκών IPE (Orange Book - ArcelorMittal ): https://orangebook.arcelormittal.com/design-data/uk-na/beams/ipe/ Πινακες αντοχής για γωνιακά & κοίλες διατομές (Blue Book - Stel Construction Institute): https://www.steelforlifebluebook.co.uk/ Πίνακες αντοχής για κοχλιώσεις & συγκολλήσεις: https://www.steelforlifebluebook.co.uk/bolts-welds/
    1 point
  28. εντωμεταξύ με τόσα εναλλακτικά cad που υπάρχουν πλέον, μπορούμε κάθε μήνα να δοκιμάζουμε από ένα και να βγαίνει τζάμπα η χρονιά, χωρίς συνδρομές 😁😁
    1 point
  29. Δεν σκέφτηκα ούτε στιγμή ότι πρόκειται για αντιπαράθεση...μην σε απασχολεί καθόλου!
    1 point
  30. @SkratsΚαλημέρα Χθες σου απάντησα ότι αλλαγή χρήσης από βοηθητική (που δεν προσμετρήθηκε στην δόμηση της άδειας) σε κύρια,εντός νομίμου περιγράμματος,ρυθμίζεται βάσει του 100 παρ.7 ως υπέρβαση δόμησης,επειδή ο ίδιος χαρακτήρισες την μετατροπή έτσι.Δεν σου απάντησα ποτέ,αν δεις την συζήτηση,σχετικά με μειωτικό συντελεστή... Στο προκείμενο:αν ο επίμαχος χώρος τελικά είναι μια ισόγεια αυτοτελής αποθήκη μέχρι 50 τ.μ.,το άρθρο 100 παρ.6 σου δίνει την δυνατότητα να το δηλώσεις ως χώρο μειωτικού συντελεστή με συντελεστή 0,50. άρθρο 100 παρ.6 .....Στις υπόγειες στάθμες, που αποτελούν αυτοτελή χώρο, καθώς και σε ισόγειους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, κ.λπ.) επιφάνειας έως 50 τ.μ., εφαρμόζεται συντελεστής 0,50. Διαφορές στάθμης και ξεμπάζωμα:δεν μπορώ εγώ να γνωρίζω πού ξεμπαζώθηκε ή που τηρήθηκε η στάθμη της ΟΑ,αν δεν έχω τομή της αποτύπωσης με την στάθμη του εδάφους...Αν δεν μπορείς να καταλήξεις σε αυτό,βάλε την δική σου αντίστοιχη τομή (αποτύπωσης) πάνω στην τομή της άδειας για να ελέγξεις ποιες στάθμες τηρήθηκαν και ποιες όχι...Αφετηρία σύγκρισης αποτελεί η στάθμη +0.00 της οικοδομικής άδειας.
    1 point
  31. και των αδειών, μήπως είναι εύκολο?όχι ολόκληρες,μόνο τα περιγράμματα για να δούμε και στάθμες κλπ.
    1 point
  32. @Skrats-είναι πάρα πολλές πληροφορίες...αν ανέβαζες τις κατόψεις τουλάχιστον?
    1 point
  33. Χρόνια πολλά!Εκτός από την περίπτωση που περιγράφεται στο Παράρτημα Α,στην οποία όταν αντί λυόμενου κτίσματος της οικοδ.άδειας διαπιστωθεί ύπαρξη συμβατικής κατασκευής,ρυθμίζουμε επιλέγοντας "όχι" στο πεδίο Οικοδομική άδεια,άλλες αναφορές σχετικά με τον υπολογισμό διαφορετικού Φ.Ο.,δεν γνωρίζω. Η συνήθης απάντηση του ΤΕΕ (από τον 4178 ακόμη) είναι ότι, για τέτοιες περιπτώσεις και εφόσον τηρούνται οι ισχύουσες πολεοδ. διατάξεις ή οι διατάξεις που ίσχυαν κατά τον χρόνο εκτέλεσης,το καλύτερο είναι να εκδοθεί άδεια νομιμοποίησης η οποία προφανώς θα συμπεριλαμβάνει και τον έλεγχο στατικής επάρκειας του κτιρίου(όπως κατασκευάστηκε) και την μελέτη ενίσχυσης,αν απαιτείται.
    1 point
  34. Καλησπέρα,χρόνια πολλά!1)ναι,δεν προχωράει-απαιτεί να δηλωθεί κατηγορία,και μάλιστα βγαίνει και το συγκεκριμένο μήνυμα "για τον επιλεγμένο "τύπο αυθαιρεσίας απαιτείται δήλωση κατηγορίας,πέρα από το σύνηθες "απαιτείται δήλωση κατηγορίας για ΦΚ με υπερβάσεις".2)Το κατ.1 πριν το έγραψα εκ παραδρομής (προυποθέτει επικρατούσα χρήση κατοικία άρα δεν μπορεί να ισχύει σε συνδυασμό με το 120)- εν πάσει περιπτώσει,αν υποθετικά ήταν Κατ.2,υπερισχύει ο υπολογισμός του παραβόλου του άρθρου 120 και υπολογίζει ούτως ή άλλως τα 300€ των σταυλικών εγκαταστάσεων. 3)την εξαίρεσα επειδή η Κυριακή ανέφερε ότι δεν υπάρχει οικοδομική άδεια,ούτε και κάποια προυπόθεση από τις υπόλοιπες που θεωρούνται με οικοδομική άδεια βάσει παραρτήματος.Άρα δεν βλέπω πώς θα συμπληρωθεί "Ναι" στο πεδίο "οικοδομική άδεια"...
    1 point
  35. Καλησπέρα,χρόνια πολλά!Όχι δεν γίνεται,πρέπει να τηρούνται όλες οι ισχύουσες διατάξεις (άρα και υποχρεωτικές πλάγιες αποστάσεις) για την νομιμοποίηση στατικά ανεξάρτητου κτιρίου και όχι τμήματος στατικά εξαρτημένου.
    1 point
  36. Σε εργασίες που απαιτούν ικριώματα πχ., γράφει ο Νόμος ότι απαιτείται δήλωση ανάθεσης/ανάληψης. Για αυτό ρωτάω...
    1 point
  37. Χρειάζεται ξεχωριστό έντυπο παρόμοιο με την δήλωση ανάθεσης ανάληψης για κανονική άδεια δόμησης. Φτιάξε ένα απλό εσύ, δεν είναι κάτι το δύσκολο. Πχ. κάτι τέτοιο φαντάζομαι είναι μία χαρά: https://www.dikaiologitika.gr/media/k2/pdf/pdf_13460/file_13460.pdf
    1 point
  38. Οι όροι δόμησης στην περιοχή προβλέπουν συντελεστή 1.0, μέγιστη κάλυψη 40%, μέγιστο ύψος κτιρίου 16.00μ και υποχρεωτική πρασιά 6μ φεκ334Δ/34 και ΥΑ33979/7-5-36 Αυτα μπορεσα να βρω κι εγω απο το τοπογραφικο για το ΟΤ110 που ψαχνω. το ΦΕΚ το βρηκα(χωρις το διαγραμμα, στο υπομνημα του οποίου πρεπει να εχει πληροφοριες), την ΥΑ οχι. Για τη θεση του κτιριου στο οικοπεδο το τοπογραφικο δεν ξερει τιποτα και στο τμημα εκδοσης οικ.αδειων ειναι μονος του ο δ/ντης(κανει ελεγχο ΓΟΚ)! Μηπως εβγαλες ακρη γιατι βλεπω εχει περασει καιρος? Μια αυτοψια που εχω κανει εχουν ολοι αποσταση απο τα πλαγια ορια 2μ. Ισχυει το κολλας ή Δ του ΓΟΚ ή τα 2μ ειναι υποχρεωτικα?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.