Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      18.966


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. ΝΙΚΟΣΤΡΙ

    ΝΙΚΟΣΤΡΙ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.690


  4. nick_61

    nick_61

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      998


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/01/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. @Maria96 Το προηγούμενο ποστ δεν εμπεριέχει καμία ειρωνεία. Ο συνάδελφος τοποθετήθηκε χωρίς προσωπικούς χαρακτηρισμούς και εξηγεί ότι η επιλογή ενός γηπέδου εκτός σχεδίου και ειδικά αν αυτό είναι απομακρυσμένο, στερείται συνήθως δυνατότητας νερού, ρεύματος, τηλεφώνου και καλής οδικής πρόσβασης. Είναι γνωστό από τα παλιότερα χρόνια, ότι ο πρώτος που πήγαινε να χτίσει σε απομακρυσμένη περιοχή, πλήρωνε πολλά στο να φέρει ρεύμα και νερό, ενώ μετά οι υπόλοιποι καρπώνονταν με χαμηλότερο βεβαίως κόστος στη σύνδεσή τους, την ενέργεια του πρώτου ή των πρώτων κατοίκων. Για τον νομοθέτη η δυνατότητα οικοδόμησης σε εκτός σχεδίου περιοχές, αποτελεί εξαίρεση και όχι κανόνα (όχι δικαίωμα). Για τον συνταγματικό νομοθέτη, ο προορισμός της γης σε εκτός σχεδίου περιοχή δεν είναι η δόμηση, αλλά η γεωργική χρήση της (τα αναφέρω όπως ανά καιρούς ΄εχουν εκφραστεί μέσα σε αιτιολογικές εκθέσεις, αποφάσεις κλπ). Σε παρακαλώ να κατεβάσεις τους τόνους και την επιθετική ρητορική χωρίς νουθεσίες περί ευγένειας και παιδείας. Μπήκες σε ένα φόρουμ μηχανικών να μάθεις κάποια πράγματα δωρεάν. Το φόρουμ προάγει τον ελεύθερο λόγο και διάλογο, στον βαθμό βεβαίως που κανείς δεν προσβάλει κάποιον και από την στιγμή που κανείς δεν σε προσέβαλε σε προσωπικό επίπεδο, η αντίδρασή σου κρίνεται τουλάχιστον υπερβολική. Παρακαλώ να συνεχίσουμε εντός θέματος. Η αναφορά που έστειλες στην συντονιστική ομάδα δεν γίνεται αποδεκτή.
    3 points
  2. 4.259 downloads

    Ανεβάζω αυτά τα αρχεία που έχω κατεβάσει ελεύθερα από το internet και τα οποία θεωρώ είναι τα πλέον χρήσιμα και μια καλή βάση για έναν τεχνικό ασφάλειας κατά την σύνταξη μιας μελέτης εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου.
    2 points
  3. η νεα προταση για αντιμετωπιση εκτακτων φαινομένων
    2 points
  4. Δεν το ξέρω αυτό Nikols , μόλις περάσω συνέντευξη, είναι κάτι που θα ρωτήσω να μάθω και θα επανέλθω.
    2 points
  5. 420 downloads

    Τεχνική οδηγία 1 της επιτροπής τεχνολογίας σκυροδέματος του ΣΠΜΕ.
    2 points
  6. Ξεκινάμε με το αξίωμα, ότι κάθε ακίνητο έχει την αξία του. Το ποια είναι αυτή η αξία εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και είναι αντικείμενο μελέτης. Η αξία σε ένα γεωτεμάχιο εκτός σχεδίου κυρίως αφορά το σκέλος της καλλιέργειας (βασική αξία) και αυτό της οικοδομικής εκμετάλλευσης. Στην περίπτωση που αναφέρεσαι πιθανολογώ ότι το γήπεδο βρίσκεται σε περιοχή εξωαστικών χρήσεων ΓΠΣ και όχι μέσα σε περιοχή πολεοδομικής μελέτης (αυτό που βλέπεις οικοδομικά τετράγωνα). Αν ισχύει κάτι διαφορετικό μας το λες. Τώρα, το τι αξίζει για τον καθένα έχει να κάνει με μια ειδική αξία. Πχ κάποιος μπορεί να θέλει να αγοράσει ένα όμορο μη άρτιο μη οικοδομήσιμο να μεγαλώσει το δικό του, ή να βελτιώσει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του. ένας άλλος πάλι μπορεί να το θέλει για να αυξήσει το γεωργικό του εισόδημα και βεβαίως κάποιος άλλος να αναζητά ένα άρτιο και οικοδομήσιμο με σκοπό τη δόμηση.
    1 point
  7. Από την στιγμή που δεν υπάρχει αυθαίρετη κατασκευή με την χρήση "υπηρεσίες", τι να γράψει ο μηχανολόγος; Θα αναφέρει το αυτονόητο, ότι δεν υφίσταται αυθαίρετη κατασκευή με χρήση υπηρεσίες (δηλαδή στους κύριους και βοηθητικούς χώρους του καταστήματος) και η υπαχθείσες αυθαιρεσίες και θα αναφέρει ότι οι υπαχθείσες αυθαιρεσίες (μετατόπιση και απόληξη κλιμ/σιου) δεν αποτελούν αντικείμενο ελέγχου βάσει της παρ. θ άρ 99. Ν 4495/17 Άρθρο 99 παρ θ) τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού για τον ηλεκτρομηχανολογικό έλεγχο του πίνακα των γειώσεων και των λοιπών ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, αν υπάρχουν για κάθε μεμονωμένη αυθαίρετη κατασκευή, εξαιρουμένων των κατοικιών, καθώς και για αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης που έχει εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε κτίρια που δεν έχουν χρήση κατοικίας. Η ανωτέρω τεχνική έκθεση μπορεί να υποβάλλεται μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ετών από την ημερομηνία υπαγωγής και σε κάθε περίπτωση πριν από τη συμπλήρωση της ταυτότητας του κτιρίου, εγκ 2: Η τεχνική έκθεση της περίπτωσης θ) καταγράφει τα συμπεράσματα του ελέγχου, του πίνακα των γειώσεων και των λοιπών ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
    1 point
  8. Η παλαιότητα είναι 01/01/1993 έως 31/12/2003 οποτε ΚΑΤ4. Νομίζω θα μπορούσε να κάνει μία τεχν. περιγραφή - Υπ. Δήλωση που να διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει μεταβολή.
    1 point
  9. Το θέμα είναι ότι το ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ σε συγκρίνει με βαθμό κάλυψης 0,5 ανεξάρτητα από τον συνδυασμό συστήματος και δικτύου που βάζεις... Το αποτέλεσμα είναι να σε τσακίζει στην κατάταξη σε περίπτωση που βάλεις οτιδήποτε επιπλέον του 0,5.... Εγώ εκφράζοντας πάντα προσωπική άποψη που πιθανόν να είναι και λάθος θα έβαζα 0,5..... Υ.Γ. Το ιδεατό θα ήταν να σου απαντούσαν από το ΤΕΕ σε αντίστοιχη ερώτηση.... Εγώ πάντως περιμένω απάντηση γραπτή ή τηλεφωνική για ένα θέμα που έχω , πάνω από 20 ημέρες....
    1 point
  10. Η απομόνωση έχει να κάνει με την κατηγορία αυτοματισμών. Το % κάλυψης είναι πάντα 50% για κατοικίες.
    1 point
  11. Η αναγνώριση αυτή είναι μόνο σε βαθμό και όχι μισθολογικά. Στην προκήρυξη η εμπειρία σαν ελεύθερος επαγγελματίας μοριοδοτείται με μάξιμουμ την 7ετία νομίζω απλά με βεβαίωση ασφάλισης στο ΤΣΜΕΔΕ και την άδεια άσκησης επαγγέλματος από το ΤΕΕ.
    1 point
  12. Η 8άρα μόνωση θα σου δώσει U= 0.329. Αυτό είναι το U του μονωμένου τοίχου σου και είναι < 0.50. Είσαι Ο.Κ. Το +0.20 προστίθεται προσεγγιστικά για τους υπολογισμούς στο ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ γιατί δεν μπορούν να υπολογισθούν αναλυτικά οι θερμογέφυρες.
    1 point
  13. Καλησπέρα,εννοείς ότι δεν έχει κατασκευαστεί η τοιχοποιΐα,που ορίζει σαφώς το περίγραμμα του Η.Χ.?
    1 point
  14. δεν κάνει την (διακονιάρα) ζητιάνα , κάτι λέει για ΟΤΑ.....κ οι ΟΤΑ , δεν ανηκουν στο κρατος.....αν θες το αναλύουμε ...το εχεις? ....ο καλαματιανός απο το βασιλιτσι γνωρίζει το πως πάμε ''ρεύμα'' σε μια απομακρυσμενη γειτονιά κάποιου δήμου.....
    1 point
  15. Μαγειρεύονται επαρκείς δικαιολογίες για παράταση στο εξοικονομώ 2021....που θα γίνει εξοικονομώ 2022 😜😄
    1 point
  16. Ουσιαστικά, πρόκειται για οικονομική ανάλυση της κατασκευής. Ο αιτιολογών θα πρέπει να αποδείξει αναλυτικά ότι με την προσφορά του αφενός μεν το έργο θα κατασκευαστεί σωστά, αφετέρου δε, θα έχει κάποιο εύλογο κέρδος. Κι επειδή η επιτροπή δεν μπορεί να μπει στις λεπτομέρειες, μια καλή ανάλυση αφενός μεν θα πρέπει να είναι κατά το δυνατόν λεπτομερής, αφετέρου δε να μην περιέχει εξόφθαλμα στοιχεία. Μια "νοικοκυρεμένη" παρουσίαση, προδιαθέτει ευνοϊκά την επιτροπή.
    1 point
  17. Το αντίθετο. Επειδή η επιφάνεια είναι μικρότερη των 70 τ.μ, δικαιούται μειωτικό κ.κ.μ.κ.
    1 point
  18. Πολυ δυσκολο και ακρως υποκειμενικο ζητημα. Μακαρι να μην υπαρξουν προσφυγες. Προσοχη, Δεν ειναι μια απλη εκθεση. Θελει πολλων ειδων τεκμηριωσεις αναλογα και με το τι σου ζητα η Αναθετουσα Αρχη. Βασικο σημειο (πολλοι συναδελφοι δυστυχως το αγνοουν) ειναι οτι η εν λογω διαδικασια ειναι διαδραστικη (δινω κατι ,ο ελεγχων μου ζητα διευκρινιση ,υποβαλω νεα στοιχεια κ.ο.κ.) Μια εκθεση π.χ για εργο οδοποιας πρεπει να περιεχει τουλαχιστον τα του επισυναπτομενου αρχειου. Αιτιολογηση σύμφωνα με το άρθρο 88 του ν για ασφαλτικα.pdf
    1 point
  19. Γιατί από την ίδια φάση τροφοδοτώ τον controller. Οπότε κόβω τον ουδέτερο που πάει στον ανεμιστήρα. Αλλιώς θα ήθελα τρια ρελέ, ένα για κάθε ταχύτητα.
    1 point
  20. Update: έδωσα βεβαίωση με εξαιρέσεις, ο συμβολαιογράφος λέει οτι δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι χωρίς τακτοποίηση ή βεβαίωση τύπου β και σήμερα με ενημέρωσαν ότι βρήκαν μηχανικό που θα δώσει βεβαίωση τύπου β. (το ακίνητο έχει παραβάσεις κατ. 3 κλπ) Σε μια προβληματική χώρα με προβληματικούς νόμους, αντί να αλλάξουμε τον προβληματικό συμβολαιογράφο, αλλάζουμε μηχανικό γιατί υπάρχουν συνάδελφοι που είτε δεν γνωρίζουν είτε δεν έχουν χρόνο και όρεξη να ασχοληθούν. Κρίμα..
    1 point
  21. θα σασ πω κατι εκ πειρας ....σχεδον 30 ετων .....οι δημοι παιζουν το πουλακι τους , αυτο που θα αναγνωρισουν κ θα πλερωσουν ειναι το κοστος επέκτασης του δημοτικου φωτισμου ....αρα, την ολη επέκταση δυκτιου της δεδδηε θα την επιβαρυνθείτε εσεις, αν κ αποτι βλεπω, χρίζει επέκταση της μέσης τάσης με οτι συνεπαγεται, δίστηλο , Μ/Τ, ασφαλειοκιβωτιο κλπ ......
    1 point
  22. Παράδειγμα καταχώρισης τιμολογίου Μηχανικός εκδίδει τιμολόγιο καθαρής αξίας 1250€ για υπηρεσίες που παρείχε σε τεχνική εταιρεία. Έλαβε 1300€ γιατί ο ΦΠΑ είναι 300€ και η παρακράτηση 250€. Πληρώθηκε εν μέρει με κατάθεση στον λογαριασμό του (700€) και εν μέρει με επιταγή (600€). Αφού εισέλθουμε στην ειδική φόρμα καταχώρησης, επιλέγουμε "Εισαγωγή παραστατικού". Είδος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών Τύπος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής Γενικά στοιχεία παραστατικού Συμπληρώνουμε αριθμό σειράς (0, αν δεν υπάρχει), αύξοντα αριθμό και ημερομηνία έκδοσης. Τρόπος εξόφλησης: Επαγγελματικός λογαριασμός ημεδαπής Ποσό: 700 Επιλέγουμε: "Προσθήκη τρόπου εξόφλησης" Τρόπος εξόφλησης: Επιταγή Ποσό: 600 Στοιχεία εκδότη Συμπληρώνουμε τα στοιχεία μας Στοιχεία αντισυμβαλλομένου Συμπληρώνουμε τα στοιχεία του λήπτη Σύνοψη — Χαρακτηρισμοί παραστατικού Καθαρή αξία: 1250 Συντ. ΦΠΑ: 24% Ποσό ΦΠΑ: 300 (υπολογίζεται αυτόματα) Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμών γραμμής" Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμού" Κατηγορία: 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος: Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών Χονδρικές – επιτηδευματιών (Ε3_561_001) Ποσό: 1250 Επιλέγουμε: "Επιστροφή στο παραστατικό" Φόροι παραστατικού Επιλέγουμε: "Προσθήκη νέου φόρου" Τύπος φόρου: Φόροι παρακρ. Κατηγορία φόρου: Περίπτ. δ’ – αμοιβές συμβουλών διοίκησης Υποκείμενη αξία: 1250 Ποσό: 250 (υπολογίζεται αυτόματα) Σύνολα παραστατικού (υπολογίζονται αυτόματα) Καθαρή αξία, ΦΠΑ, Παρακρ. φόροι Συνολική αξία: 1300
    1 point
  23. Το Fespa όσον αφορά τον ΚΑΝΕΠΕ κάνει είτε ανάλυση pushover είτε δυναμική ανάλυση χρονοϊστορίας με τη μέθοδο q ή τη μέθοδο m. Είμαι χρήστης του Fespa πολλά χρονια τώρα και είναι σίγουρο αυτό που σας λέω. Στη δυναμική δε χρησιμοποιεί το φάσμα του ευρωκώδικα, αλλά παράγει τεχνητά επιταχυνσιογραφήματα και κάνει έλεγχο προσαρμογής σύμφωνα με το φάσμα του ευρωκώδικα. Συνεπώς δεν είναι και πολύ διαφορετικό τελικά αυτό που χρησιμοποιεί σε σχέση με το φάσμα του ευρωκωδικα. Επιπλέον μπορεί κανείς να εισάγει συγκεκριμένο επιταχυνσιογράφημα από πραγματικό σεισμό οπότε εκεί δεν έχει καμία σχέση με το φάσμα του κανονισμού. Υπάρχει όμως και λακος στη φάβα. Για όσους έχουν ή σκοπεύουν να αγοράσουν μόνο τη δυναμική ανάλυση του ΚΑΝΕΠΕ θα πρέπει να ξέρουν ότι υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που δεν αρκεί η ανάλυση με δυναμική. Πχ ο έλεγχος λ<2,5 που είναι η απαίτηση για την εφαρμογή της μεθόδου πολλές φορές δεν ικανοποιείται. Και αν είναι μόνο για Αποτίμηση μπορείς να εφαρμόσεις συντελεστή προσαύξησης γsd=1,15 και να προχωρήσεις αλλά αν είναι ο στόχος ο ανασχεδιασμός την πάτησες. Δεύτερο και σπουδαιότερο που δεν αναφέρεται και πουθενά. Στην ανάλυση χρονοϊστορίας δεν γίνεται κανένας έλεγχος για τη θεμελίωση. Ούτε έλεγχος επάρκειας θεμελίων, ούτε έλεγχος επάρκειας φερουσας ικανότητας εδάφους- θεμελίων. Την πάτησες διπλά. Το χειρότερο είναι ότι δεν εμφανίζει κανένα μηνυμα ή ειδοποίηση και θεωρεί ο χρήστης ότι όλα τα στοιχεία έχουν περάσει τον έλεγχο. Στην pushover γίνεται έλεγχος φερουσας ικανότητας εδάφους. Συνεπώς η πιο ορθολογική λύση για κανεπε στο Fespa είναι pushover και αν υπάρχουν ανώτερες ιδιόμορφες, συμπληρωματική ανάλυση χρονοϊστορίας για να πιάσεις και τη θεμελίωση. Παρόλα αυτά αντοχή θεμελίων δεν ελέγχεται οπότε καλό είναι να το τρέξεις και μια φορά σαν να έκανες διαστασιολογηση και να δεις τι σίδερα θα σου έβγαζε. Αυτά προς το παρόν.
    1 point
  24. Καλησπέρα συνάδελφοι παρακαλώ θα ήθελα τα φώτα σας για δυο περιπτώσεις που με απασχολούν. 'Εχω μια περίπτωση κατοικίας με οικοδομική άδεια του 1999 με ολοκληρωμένο το φέροντα οργανισμό και τώρα πρέπει να κάνουμε αναθεώρηση για αλλαγή επιβλέποντος (ο προηγούμενος έχει συνταξιοδοτηθεί) και παράταση ισχύος έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το έργο. Ποιά ακριβώς διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω βάση των προσαρμογών που έχουν γίνει στο e-adeies? Πάω για προέγκριση αναθεώρησης ή για κάτι άλλο? Επειδή η άδεια δεν είναι σε ισχύ μήπως πρέπει να βγάλω άδεια αποπεράτωσης? Επίσης στην προέγκριση αναθεώρησης θέλει τοπογραφικά εξαρτημένα κλπ? Η αμοιβή επίβλεψης έχει κατατεθεί στον προηγούμενο μηχανικό μέχρι το στάδιο των εργασιών που βρίσκονται οι εργασίες? Χρειάζεται κάτι άλλο από αυτον? Η δεύτερη περίπτωση είναι Δυόροφη κατοικία αποπερατωμένη με συνταξιούχο μηχανικό στο οποίο ο ιδιοκτήτης θέλει να βάλει ρεύμα στον όροφο.Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να γίνει αναθεώρηση για αλλαγή επιβλέποντος πάλι μέσω προέγκρισης αναθεώρησης? και για τις δύο περιπτώσεις πρέπει να κληθεί ελεγκτής δόμησης για να πιστοποιήσει το στάδιο που βρίσκονται οι εργασίες ή μόνο στην ά περίπτωση? Έχω καταμπερδευτεί. Όποιος μπορεί να βοηθήσει θα το εκτιμούσα πολύ.
    1 point
  25. Καλημέρα,τα αυθαίρετα κτίσματα που είχαν δηλωθεί στον Ν.720/77 βάσει του άρθρου 20 του Ν.1337/83 είχαν υποχρέωση ένταξης ώστε να λάβουν την οριστική εξαίρεση από κατεδάφιση (εφόσον δεν ακολούθησαν την διαδικασία είναι σε αναστολή κατεδάφισης). Δυστυχώς,δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει το παρακάτω..."το 1985 η περιοχή εντάχθηκε στον νόμο"
    1 point
  26. Επιτρέπεται, γιατί: Παράγραφος 46 άρθρο 2: Μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίου είναι το ύψος του ανώτατου επιπέδου του κτιρίου. Η μόνωση και η επίστρωση-επικάλυψη της τελικής άνω επιφάνειας του ανώτατου επιπέδου του κτιρίου, δύνανται να βρίσκονται πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίου. Παράγραφος 8 άρθρο 15: επιτρέπεται προσαύξηση του μέγιστου επιτρεπόμενου ύψους μέχρι ένα (1,00) μ. Παράγραφος 1 άρθρο 18: Το υπόστρωμα ανάπτυξης των φυτών με τη διαστρωμάτωση των εξειδικευμένων υλικών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα σαράντα (40) εκατοστά πάνω από την άνω επιφάνεια της μόνωσης του δώματος και της στέγης και της επικάλυψής της.
    1 point
  27. Αν αναφέρεσαι στο Ν. 4495 το άρθρο 82 στις εξαιρέσεις αναφέρει το εξής: 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : α) υφίστανται πριν από τις 30.11.1955, ημερομηνία έναρξης ισχύος του από 9.8.1955 β.δ., β) έχουν απαλλαγεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 3 του ν.720/1977 (Α297), γ) έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.5 του άρθρου 16 του ν.1337/1983 ή των παρ.8 και 10 του άρθρου 9 του ν.1512/1985 (Α4), δ) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 του ν.1337/1983 (Α33), χωρίς όμως να έχει απορριφθεί με απόφαση του αρμόδιου, κατά περίπτωση, οργάνου η αίτηση για την εξαίρεση από την κατεδάφιση, ε) έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν.3399/2005 (Α255), στ) έχει περατωθεί η διαδικασία διατήρησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3775/2009 (Α122) ή του ν.3843/2010 (Α62), και για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται σε αυτές, ή έχει περατωθεί η διαδικασία της διατήρησης με τις προϋποθέσεις του παρόντος, ζ) έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου ή έχει καταβληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, κατά τις διατάξεις του παρόντος ή τις διατάξεις του ν.4014/2011 και του ν.4178/2013, η) που έχουν νομιμοποιηθεί ή εξαιρεθεί από την κατεδάφιση ή έχει εκδοθεί γι’ αυτά οικοδομική άδεια από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, σύμφωνα με την περίπτωση β της παρ.2 του άρθρου 5 του ν.2730/1999 (Α130), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.2 του άρθρου 5 του ν.2947/2001 (Α228) και τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την παρ.18, εδάφιο δ του άρθρου 8 του ν.3207/2003 (Α302). θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Για τους ορεινούς οικισμούς που ανέφερες, δεν φαίνεται να υπάρχει εξαίρεση. Οι στάσιμοι εμπίπτουν στην εξαίρεση λόγω της ως άνω παρ δ (άρθρο 21 Ν. 1337)
    1 point
  28. @peri-ergos -Η υπέρβαση ύψους στέγης (σε σχέση με το επιτρεπόμενο ύψος στέγης και χωρίς υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους της περιοχής) θα δηλωθεί με αναλυτικό προϋπολογισμό-η μεταλλική σκάλα και πόρτα ως παραβάσεις κτιριοδομικού κανονισμού,κατ.3,μπορούν να "συμψηφιστούν",να δηλωθούν δηλαδή επίσης με αναλυτικό προϋπολογισμό
    1 point
  29. Ναι,διάβασα αυτό Από το Τεύχος Τεχνικών Οδηγιών του ΝΟΚ-για το άρθρο 5 .......... "Επισημαίνεται ότι όταν στα σχέδια της οικοδομικής αδείας αναγράφεται η χρήση «κατάστημα», η χρήση αφορά στις εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ οι λοιπές χρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος δεν θεωρούνται «καταστήματα», λόγω του ότι η άδεια δόμησης εκδίδεται με άλλες προϋποθέσεις. Σημειώνεται ότι τα εμπορικά καταστήματα και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (αναψυκτήρια, εστιατόρια κ.λ.π) αποτελούν διακριτές κατηγορίες χρήσεων, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. Β του Π. Δ/τος 23.2/6.3.1987 (ΦΕΚ 166/Δ΄/87) και του «Κτιριοδομικού Κανονισμού»(ΦΕΚ 59/Δ΄/3-2-89). Επομένως απαιτείται άδεια δόμησης για την αλλαγή χρήσης «καταστήματος» σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος (πχ. εστιατόριο – αναψυκτήριο)." Στο άρθρο 29 ,ιζ: "ιζ) εσωτερικές διαρρυθμίσεις, καθώς και εργασίες αλλαγής χρήσης για τις οποίες σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν.4067/2012, όπως ισχύει, δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και δεν μεταβάλλονται προς το δυσμενέστερο τα φορτία και η κατηγορία σεισμικής σπουδαιότητας σύμφωνα με τον ΕΑΚ." Άρα, καταλαβαίνω ότι στην ιζ πάμε όταν δεν απαιτείται οικ.άδεια σύμφωνα με το άρθρο 5 αλλά οι οδηγίες του 5 λένε ότι από κατάστημα σε εστιατόριο απαιτείται οικοδομική άδεια και σύ έχεις την περίπτωση αυτή ακριβώς.
    1 point
  30. Γειά!Άρα,θέλεις να εκδώσεις μια ΕΕΔΜΚ "ιζ" για την αλλαγή χρήσης (όπως πλέον διαμορφώθηκε στο ΦΕΚ 1843Β),σωστά ,αλλά προβληματίζεσαι επειδή σου ζητάει την εξασφάλιση των θέσεων στάθμευσης στα ειδικά δικαιολογητικά?Και στην κατ.3 άδεια πάλι δεν θα το ζητούσε?ενδεχομένως δεν κατάλαβα την ερώτηση...
    1 point
  31. Κατά τη δική μου ταπεινή άποψη,όχι-το έχω υποστηρίξει και σε άλλη συζήτηση...Όπως λες,πήγες σήμερα...Σαφώς και ψάχνεις να επιβεβαιώσεις τις παλαιότητες των κτισμάτων που ρυθμίζεις...Σαφώς και ελέγχεις την "κόκκινη γραμμή" ,αλλά είσαι υπεύθυνος να γνωρίζεις όλη την ιστορία του οικοπέδου?Για μένα,απλά δεν μπορείς να την γνωρίζεις.Και για να το τεκμηριώσω καλύτερα:Στο παράδειγμα σου.Κατά τύχη είδες το παραγκάκι και την εξαφανιση του γιατί βρήκες φωτο '14 και '16.Ε κι εγώ που είμαι γειτόνισσα σου λέω ότι αυτός είχε κι ένα άλλο παραγκάκι το '96 και το '98 το γκρέμισε (γράφω χρονιές στην τύχη).Εν τω μεταξύ για την περιοχή σου δεν βρίσκεις κανένα στοιχείο ούτε για το '96 ούτε για το 98 κι αυτός δεν είχε ούτε αδεια,ούτε κοινοτική,ούτε ικα ούτε τίποτα.Κι εκείνο χάθηκε το '98 ...
    1 point
  32. Σωστά γι αυτό σου πρότεινα να την διαβάσεις γιατί δεν προβλέπεται κάτι διαφορετικό για μετά τις 28-7.Δεν γνωρίζω άλλη σχετική λύση στον νόμο που να αφορά αυθ.κατεδάφιση μετά το '11 και λογικό να είναι να μην περιέχεται ούτε στο 94 καθώς η κατεδ/ση έχει "αποκαταστήσει" την αυθ/σία και η ΥΔΟΜ δεν έχει στοιχεία για να καταγράψει κάτι...Εκτός αν γίνεται με Τ.Ε.μηχ/κού ,αεροφωτ/φίες κλπ που προσκομίζονται στην ΥΔΟΜ για καταγραφή (δεν το έχω κάνει ποτέ κι επαναλαμβάνω δεν γνωρίζω αν γίνεται κι επιπλέον μου μοιάζει και πολύ τραβηγμένο...).
    1 point
  33. OKT 2019 από συνομιλία μου, με ΤΕΕ Προφορικές οδηγίες ΤΕΕ για αναθεώρηση ήδη ηλεκτρονικά εκδοθείσας Ε.Ε.Δ.Μ.Κ ως προς: 1. των προς εκτέλεση εργασιών και 2. του χρόνου ισχύος της Βήμα 1ο : επιλέγουμε «εισαγωγή/αναζήτηση/κλπ» Βήμα 2ο : πατάμε το «+» στο δεξιό παράθυρο Βήμα 3ο : επιλέγουμε από το νέο δεξιό παράθυρο (.. σε συνέχεια ηλεκτρονικής) «αναθεώρηση Ε.Ε.Μ.Κ» Βήμα 4ο : α. κλικάρουμε ότι εργασίες θέλουμε να προσθέσουμε ή να τροποποιήσουμε και β. την «παράταση ισχύος της» Βήμα 5ο : εκδίδουμε την Ε.Ε.Δ.Μ.Κ Βήμα 6ο : εκτυπώνουμε ή κατεβάζουμε α. την αίτηση και β. το νέο στέλεχός της Βήμα 7ο : τα στέλνουμε στο [email protected] για να μας αλλάξουν οι ίδιοι την νέα ημερομηνία ισχύος της ……………………………………………… 27-4-20 ενημέρωση μου από συν/φο Inzaghi Είχα σήμερα τηλεφωνική επικοινωνία με το τμήμα ηλεκτρονικών αδειών του ΤΕΕ μετά από mail που τους έστειλα και μου είπαν τα εξής : Στις εργασίες της αναθεώρησης εισάγονται μόνο οι νέες, όχι και οι άλλες. Αντίστοιχα και τα αρχεία. Αν ο Μηχανικός που πραγματοποιεί την αναθεώρηση είναι άλλος, προστίθεται μαζί με τον αρχικό, ώστε αυτός να δώσει συγκατάθεση για την αναθεώρηση. Στην ΤΕ θα περιγραφούν και οι εργασίες που περιλαμβάνονται στην αρχική ΕΕΔΜΚ με σαφή αναφορά ότι δεν αφορούν την αναθεώρηση. Ο αναλυτικός προϋπολογισμός θα περιλαμβάνει το σύνολο των κατασκευών αρχικής και αναθεώρησης για τον έλεγχο των 25.000€
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.