Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. alexandra_

    alexandra_

    Members


    • Πόντοι

      17

    • Περιεχόμενα

      76


  2. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      16

    • Περιεχόμενα

      10.122


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      16

    • Περιεχόμενα

      8.149


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      25.912


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/05/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. @zazeng θα συμφωνήσω με τον @Doctorbike Η τοιχοποιία ήταν νομίμως υφιστάμενη για τον Ν3843 οπότε ορθά ρυθμίστηκε μόνο το καθαρό...
    4 points
  2. ξαναδεστε το ΦΕΚ Β 334, τι γραφει Β) Καταχώριση Ιδιοκτησιών: Περιγραφή και τεκμηρί- ωση των οικοπέδων ή γηπέδων ή κτιρίων ή τμημάτων αυτών που αποτελούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες. α. Σε περίπτωση που το σύνολο του οικοπέδου ή γη- πέδου, το οποίο αφορά η προγενέστερη καταχώριση Οικοπέδου / Γηπέδου, αποτελεί ενιαία αδιαίρετη ιδιοκτη- σία, καταχωρείται μία ιδιοκτησία, ανεξαρτήτως ύπαρξης και αριθμού κτισμάτων σε αυτό. Εφόσον στο οικόπεδο ή γήπεδο υφίσταται σύσταση οριζοντίου ή καθέτου ιδιο- κτησίας, η καταχώριση γίνεται ανά αυτοτελή διηρημένη ιδιοκτησία. Ξεχωριστή καταχώριση γίνεται για το σύνολο των κοινοχρήστων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου. Η καταχώριση των κοινοχρήστων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου δεν απαιτείται για την ολοκλήρωση της κα- ταχώρισης της ιδιοκτησίας. Κοινοχρηστοι χωροι του οικοπεδου ή γηπεδου ειναι διαφορετικοι απο τους κοινοχρηστους και κοινοκτητους της οικοδομης και αφορουν χρησεις διελευσης ή αλλες συμφωνιες. Δεν ειναι η εισοδος/σκαλες/διαδρομοι μιας οικοδομης Γνωμη μου ειναι οτι, με τα κοινοχρηστα της οικοδομης δεν θα ασχοληθει κανενας, και καποια στιγμη, οταν δεν θα αναλαμβανει κανενας την ευθυνη και τα εξοδα, καπως θα το "αφαιρεσουν"
    3 points
  3. και ο αλλος τροπος με τους κωδικους σου μπαίνεις στο ΕΚ με το ΚΑΕΚ και σου δειχνει ολες τις ΟΙ.. καλημερα παυλε,
    3 points
  4. Για το 2 είναι προφανές ότι δεν ήταν νομίμως υφιστάμενα αλλά καλά κάνεις και το επισημαίνεις... Για το 1, αν εννοείς τους πλευρικούς τοίχους και αν δεν υπήρχαν στην κάτοψη προφανώς και θέλουν ρύθμιση. Αν εννοείς τον τοίχο που κλείνει τον Η/Χ (πρόσωπο), αφού δεν υπήρχε ποτέ προφανώς και θα έπρεπε να συμπεριληφθεί στην ρύθμιση (3843 ή 4178 ή 4495) Λέγοντας "Η τοιχοποιία ήταν νομίμως υφιστάμενη" εννοώ αυτήν που εμφανίζει η θεωρημένη κάτοψη/τομή/όψη
    3 points
  5. Που βασίζεται το «πρέπει» της συμβολαιογράφου; Ναι, η εγκύκλιος 4 μιλάει για τη δυνατότητα να μεταφερθεί μια δήλωση αλλά δεν είναι υποχρεωτικό κ πάλι. Από που προκύπτει το ότι είναι αναγκαστικό; Αυτό αναρωτιέμαι; Δεν βρίσκω πουθενά διάταξη που να ορίζει την υποχρεωτική μεταφορά τους
    3 points
  6. Ναι φυσικά δε μετράει στον υπολογισμό προστίμου. Αλλά στην επιφάνεια της ιδιοκτησίας προσμετράται. Στην δήλωση θα έπρεπε να αναφέρεται η τελική επιφάνεια της οριζόντιας ιδιοκτησίας καθώς και το εμβαδό που υπολογίζεται στο πρόστιμο... Προσωπικά θεωρώ ότι μπορεί να αναφερθεί στην ηλεκτρονική ταυτότητα χωρίς να γίνει καμιά επέμβαση με 4495...
    3 points
  7. Σύμφωνα με το 4495, άρθρο 82 παρ 2-ζ μπορεί να γίνει συμβόλαιο με ολοκληρωμένη δήλωση 4014. Το ότι στο σύστημα της ταυτότητας δεν υπάρχει επιλογή του 4014, είναι άλλο θέμα. Βάσει νόμου πάντως επιτρέπεται. Ακομα, δεν έχω βρει κάποια διάταξη σε νομοθεσία που να καθιστά υποχρεωτική τη μεταφορά ολοκληρωμένων δηλώσεων του 4014 σε μεταγενέστερο νόμο.
    3 points
  8. Ναι, άρα για τις περιπτώσεις που έκαναν συμβόλαια εκείνη τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο υπάρχει υποχρέωση μεταφοράς. Ωστόσο, στο ίδιο άρθρο στην παράγραφο 6 αναφέρει: "Εντός της ανωτέρω προθεσμίας είναι δυνατή η μεταφορά των δηλώσεων υπαγωγής ν. 4014/2011 στις διατάξεις του ν. 4495/2017 μέσω του ν. 4178/2013, κατόπιν ηλεκτρονικού αιτήματος του εξουσιοδοτημένου μηχανικού. Τα στοιχεία της δήλωσης, οι πληρωμές καθώς και τα ήδη υποβληθέντα αρχεία και σχέδια μεταφέρονται στη νέα δήλωση, η οποία συμπληρώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4495/2017." Δεν είναι υποχρεωτικό για κάθε ολοκληρωμένη δήλωση να μεταφερθεί στον Ν.4495/17. Εγώ αυτό καταλαβαίνω. Και για αυτό το λόγο πουθενά δεν γράφει και το ΤΕΕ ότι πρέπει να μεταφερθούν. Και στην απάντησή τους γράφουν "μπορούσαν να υπαχθούν".
    3 points
  9. Πολύ σωστά τα είπαν στην απάντησή τους, αλλά πουθενά δεν υπάρχει διάταξη περί υποχρέωσης μεταφοράς ολοκληρωμένης δήλωσης Ν.4014 σε μεταγενέστερο νόμο.
    3 points
  10. Όπως σας είπε ο συνάδελφος είναι. Εφόσον παραμένει κατηγορία 5 στον 4495, δε μπορεί να μεταφερθεί καθώς θα λάβει νέα ημερομηνία υπαγωγής και δε θα μπορεί να οριστικοποιηθεί. Στον 4178 δε μπορείτε να τη μεταφέρετε και να μην την πάτε στον 4495 αφού ο 4178 έχει λήξει και η ημερομηνία υπαγωγής θα είναι σημερινή. Εφόσον είχαν ανέβει και όλα τα δικαιολογητικά στον 4014, κανονικά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στο να προχωρήσει κανονικά η υπόθεση. Ο σύλλογος των συμβολαιογράφων αυθαίρετα έχει δώσει οδηγία να μη γίνονται δεκτές δηλώσεις του 4014 για συμβόλαια, πράγμα που δεν αναφέρεται πουθενά στη νομοθεσία. Ίσα ίσα αναφέρεται ξεκάθαρα το αντίθετο στο άρθρο 82 του 4495 στην παράγραφο 2-ζ. Τα πιο "προβληματικά" επομένως ακίνητα είναι αυτά κατηγορίας 5 με μη ολοκληρωμένη δήλωση στον 4014.
    3 points
  11. Βέβαια ο "συγγραφέας" της νουβέλας 3843/10 μέσα σε πελάγη αφέλειας, έγραψε ότι για τον υπολογισμό του προστίμου θα μετρήσετε το δάπεδο ... δεν έγραψε ότι αυτό το εμβαδόν θα είναι και το τελικό της ιδιοκτησίας και πολύ περισσότερο, ούτε καν σκέφτηκε για το πώς όλα αυτά θα γίνουν αποδεκτά στο Ηνωμένο Βασίλειο των Συμβολαιογράφων...
    2 points
  12. Με 0,06 χιλιοστα "υπολοιπα", αυτα προερχονται απο καταχωρησεις που τις περνουσαν μεχρι 4 δεκαδικα, γιατι δεν ειχαν προβλεψει....για περισσοτερα. Αρα στο τελος ολο και θα περισσεψουν μερικα "αγνωστα" Αντε να δουμε ποιος θα "ανασυνταξει" τους πινακες και τι θα κανεις αν σου ζητησουν συναινεση του 100%.... Ασε που, αν μιλαμε για το συνηθες, 100 χιλιοστα "αερα", αυτα τα χιλιοστα, εχουν "εγκαταλειφθει" εδω και χρονια και δεν τα γραφει κανενας, ωστε να προκυπτουν σαν "αγνωστος"...με τελικο ιδιοκτητη το Δημοσιο... [Το Δημοσιο, γυρευοντας μπελαδες πηγαινε...ας δουμε τι θα κανει τωρα σαν ιδιοκτητης αερα... Ηδη προσπαθει να απεγκλωβισθει απο τα "αγνωστα δικαιωματα", που εδωσε εντολη καποιος βιαστικος υπουργος να μεταβιβασθουν στην μεριδα του Δημοσιου σε 26 - νομιζω - κτηματολογικα γραφεια... και τωρα ψαχνουν τροπο να τα ...επιστρεψουν.] Εδω και μηνες η ΠΟΜΙΔΑ εχει κανει συγκεκριμενες προτασεις στο Υπουργειο για την επιλυση του σοβαρου θεματος αυτων των χιλιοστων...πλην όμως....δεεεν.....
    2 points
  13. Ποια ακριβώς είναι τα "επιστημονικά" μας? Το ότι το 90% των μηχανικών δεν ξέρουν να κάνουν τέτοια αυτοψία και τις ανάλογες μετρήσεις? ΄Ή το ότι αν ο ιδιώτης δεν πάρει μυρωδιά ότι εδώ παίζει κάτι σοβαρό θα πάει σε έναν σοβατζή που θα του πει "θα σου βάλω εγώ μάστορα αστάρι-κόλλα-δίχτυ και θα στο κάνω κούκλα". Στο επάγγελμα μας πρέπει να τηρούμε την ανάλογη "επιστημονικότητα", όχι από ψώνιο ή φαντασμάρα αλλά ώστε να δώσουμε στον ιδιώτη να καταλάβει με εκλαικευμένο τρόπο το φαινόμενο και ένα-δυο χρήσιμα tips ώστε να αποφύγει το κακό. Από όποια πλευρά...Εμένα τουλάχιστον αυτό μου επιβάλλει η συνείδηση μου.
    2 points
  14. ".......6. Μέχρι την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής διαδικασίας μεταφοράς των στοιχείων των δηλώσεων οι δικαιοπραξίες που πραγματοποιούνται σε ακίνητα που έχουν δηλωθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011 πραγματοποιούνται με έκδοση βεβαίωσης μεταβίβασης σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρούσα και συνοδεύονται από την πράξη υπαγωγής όπως αυτή εκδίδεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011. Σε αυτή την περίπτωση, με ευθύνη του ιδιοκτήτη και του μηχανικού που συνέταξε την ανωτέρω βεβαίωση του ν. 4495/2017, η δήλωση του ν. 4014/2011 μεταφέρεται υποχρεωτικά εντός 60 ημερών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας, στις διατάξεις του ν. 4495/2017......". Κι αφού ήδη έχουν "...ενεργοποιηθεί οι ηλεκτρονικές διαδικασίες" τρεχάτε ποδαράκια μου.... ΚΥΑ - ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ.pdf
    2 points
  15. Συμφωνώ απόλυτα με τον @ΙΑΣΟΝΑΣ για αυτό ακριβώς το λόγο κάνουμε φύλλο και φτερό το διάγραμμα κάλυψης όταν ελέγχουμε μια τακτοποίηση, πόσο μάλλον δύο για το ίδιο ακίνητο (3843, 4178,4495 κλπ.) @zazeng κανένας συμβολαιογράφος δεν έχει καμία αρμοδιότητα να κρίνει τον τρόπο υπολογισμού προστίμων ή τα φύλλα καταγραφής. Μόνο να διαβάσει την τεχνική έκθεση/περιγραφή επιτρέπεται (και μάλιστα σε "read only" mode), οπότε αν δεν του αρέσει η εκεί εμβαδομέτρηση, η επόμενη επιλογή που έχει είναι να εμβαδομετρήσει μόνος του το διαμέρισμα ή να δώσει κατατακτήριες για μηχανικός, ώστε αφού αποφοιτήσει να είναι σε θέση να καταλαβαίνει ότι υπάρχουν πολλών ειδών υπολογισμοί εμβαδού (βλ. ΣΔ, εμβαδόν αυθαιρεσίας για καταλογισμό προστίμου, εμβαδόν κάλυψης, μη προσμετρούμενοι χώροι κλπ.), αλλά το τελικό εμβαδόν ιδιοκτησίας είναι μονοσήμαντη έννοια οπότε είναι πολύ λογικό να μην ταυτίζεται με τα προηγούμενα. Δυστυχώς η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας. Η χειρότερη ατάκα που ακούω τακτικά από συμβολαιογράφους (αδιάβαστους/αρνητές της ανάγνωσης του νόμου) σε αντιπαραθέσεις απόψεων είναι: "Μα σε δηλώσεις άλλων μηχανικών το έχω δει κάπως διαφορετικά...." και τότε φυσικά καταλαβαίνω ότι έπεσα σε "εμπειροτέχνη" 😂 Η τεχνική έκθεση λύνει όλες αυτές τις απορίες και η καλή συνεργασία με τον σωστό συμβολαιογράφο φέρνει πάντα θετικά αποτελέσματα για όλους.
    2 points
  16. Λαμβάνοντας υπόψην μονον όσα αναφέρεις στο ερώτημά σου, η άποψή μου είναι ότι, αφενός μεν ορθώς δεν αναφέρθηκε η ρύθμιση στην αποδοχή κληρονομιάς, αφετέρου δε ναι ο κληρονόμος μπορεί να εξουσιοδοτήσει για να ανοιχθεί κ.λπ. η δήλωση (βεβαίως στα σχόλια αυτής οφείλει ο μηχανικός ν' αναφέρει τα της αποδοχής κ.λπ.). Ας μην ξεχαστεί ότι, από την στιγμή που θα ανοίξει η δήλωση όλα τα έγγραφα κ.λπ. οφείλουν ν' αντικατασταθούν με νέα στα στοιχεία του νέου ιδιοκτήτη.
    2 points
  17. Μην είσαι απολύτως σίγουρος γι' αυτό!!! Εξαρτάται πάντα από την κάθε περίπτωση.... Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή!!! Π.χ.1: O τοίχος πλήρωσης του H/Y χώρου 99% δεν ήταν νομίμως υφιστάμενος και χρήζει ρύθμισης... Π.χ.2: Χώροι εκτός του εγκεκριμένου κτιριακού όγκου που κακώς ρυθμίστηκαν με τον 3843 δεν ήταν νομίμως υφιστάμενοι και χρήζουν ρύθμισης... κ.λπ.
    2 points
  18. Και θα επιμείνω.. μια χαρά γίνεται ταυτότητα με εκκρεμείς ΚΑΤ3.
    2 points
  19. Μπορει το ΤΕΕ να απαντησε "μπορεις να την κανεις τωρα", αλλά αυτο το ειπε με βαση οτι δεν ηταν υποχρεωτικη η τακτοποιηση, στην βεβαιωση νομιμοτητας.. Αυτο δεν σημαινει οτι μπορεις και μετα την ΗΤΚ...γι αυτο λεει "τωρα" Εξ άλλου, για την "μη καταγραφη σε συμβολαια σημερα", ουτε μπορεις ειπε, ουτε οχι. Αλλα, εάν το ρωτουσε καποιος, θα ελεγε, το προφανες "Καλα, ....λες να μην τα γραψεις ούτε σημερα...και που ξερει ο μηχανικος μετα απο 10 χρονια οτι αυτα "υπηρχαν" Και πώς θα γινονται μεταβιβασεις στα επομενα χρονια...εαν κατα την ΗΤΚ δεν ειναι τακτοποιημενες και οι κατ.3; Γυρναμε γυρω γυρω στο ιδιο θεμα εδω και χρονια Τις κατ. 3 τις καταγραφουμε, όποιος θελει τακτοποιει, όποιος δεν θελει τις αφηνει για αργοτερα. Ηλεκτροκινητη ταυτοτητα.... δεν γινεται με εκκρεμεις κατ. 3.
    2 points
  20. Δεν εχω συναντήσει τέτοιο θέμα με κανέναν συμβολαιογράφο όλα αυτά τα χρόνια. Και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που είχα και με αρκετούς συμβολαιογράφους. Απλα πρέπει να γράψεις την σημείωση που ανεφερα παραπάνω.
    2 points
  21. Για το πρώτο ερώτημα βάζεις το εμβαδόν μαζί με τους εξωτερικούς τοίχους (έστω 50 τ.μ.) και στις παρατηρήσεις αναφέρεις ότι για τον καταλογισμό του προστίμου σύμφωνα με τον Ν.3843/10 ρυθμίστηκαν 46 τ.μ. Σήμερα, το υπόγειο που μετατράπηκε σε κατοικία είναι 50 τ.μ. Για το 2ο ερώτημα θα πρέπει όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή και εκδοθεί το ΠΕΚ, μέσα σε διάστημα 4 μηνών να κάνεις ΗΤ.
    2 points
  22. Το θέμα βέβαια είναι ότι μπήκα τώρα στο σύστημα της ταυτότητας και στις πράξεις δεν έχει επιλογή για Ν.4014!! Δεν μπορώ να καταλάβω από που προκύπτει ότι πρέπει μια ολοκληρωμένη δήλωση Ν.4014 να μεταφερθεί. Βεβαίωση πάντως μπορούμε να δώσουμε. Άλλο αν οι συμβολαιογράφοι δεν το δέχονται λόγω συλλόγου.
    2 points
  23. Μην μπερδεύεις το ένα με το άλλο. Καμία σχολή δεν σε ενημερώνει για όλες τις εμπορικές τεχνολογικές εξελίξεις, σου δημιουργεί όμως το υπόβαθρο ώστε να μπορείς να τις κατανοείς και αργότερα να τις κριτικάρεις. Επίσης, όσο πιο καλό είναι το θεωρητικό υπόβαθρο που σου δημιουργεί τόσο σε βοηθάει να καταλαβαίνεις και αποτελέσματα ερευνητικών δημοσιεύσεων. Εκτός από τα πολύ σωστά που σου 'γραψε ο συνάδελφος παρά πάνω, ένας άλλος καλός δρόμος για να μπεις στο νόημα των εμπορικών εξελίξεων είναι να πηγαίνεις σε εκθέσεις. Η έκθεση για ένα νέο μηχανικό είναι το α και το ω. Υπάρχουν πολλοί νέοι συνάδελφοι οι οποίοι στα περίπτερα δεν δηλώνουν καν τον επιστημονικό τους τίτλο, ούτε δείχνουν κάποια ιδιαίτερη γνώση, παριστάνουν τους άσχετους και ρωτάνε ακόμη και χαζά πράγματα τους εκθέτες. Αυτοί φεύγουν από 'κει σοφότεροι! Επίσης υπάρχει και ακόμη καλύτερος δρόμος που περνάει από τον ΚΑΛΟ προμηθευτή. Από αυτούς έχω μάθει τα περισσότερα. Γιατί στόχος του προμηθευτή που θέλει να μείνει στην αγορά είναι η δημιουργία κλίματος φιλίας και εμπιστοσύνης προς τον τεχνικό επαγγελματία που θα αποδεχθεί και θα προωθήσει το προϊόν του.
    1 point
  24. Εκεί που ο νόμος ήθελε να το ορίσει ρητά το όρισε και αναφέρομαι στην περίπτωση έκδοσης ΕΕΔΜΚ για απλή συρματοπερίφραξη σε γήπεδα ακόμη και μη άρτια και μη οικοδομήσιμα. Στις άλλες όμως περιπτώσεις δεν το όρισε να μπορεί να εκδοθεί μικρής κλίμακας σε μη άρτια και μη οικοδομήσιμα. Ενδεχομένως να υπάρχει κάποιο κενο νόμου ή όντως ο νομοθέτης σκέφτηκε ότι μάλλον ήταν αυτονόητο για τους μηχανικούς να μην επιτρέπεται η έκδοση ακόμη και ΕΕΔΜΚ σε μη άρτιο-μη οικοδομήσιμο. Πάντως δεν έχουμε καταλήξει στα σίγουρα κάπου και η συζήτηση γίνεται πιο ενδιαφέρουσα, όταν για παράδειγμα κάποτε εκδόθηκε νόμιμα μια Ο.Α σε άρτιο και οικοδομήσιμο γήπεδο και στη συνέχεια άλλαξε το πολεοδομικό καθεστώς και το γήπεδο δεν είναι πλέον άρτιο και οικοδομήσιμο. Εύλογα λοιπόν θα αναρρωτηθούμε ποιες διατάξεις παραβιάζονται εάν, στηθούν σκαλωσιές για βάψιμο, σοβάδες, ή γίνουν αλλαγές στην εσωτερική διαρρύθμιση κλπ, δηλαδή για εργασίες που δεν θα αλλοιώσουν πολεοδομικά μεγέθη αλλά θα αποτελέσουν εργασίες για την συντήρηση του κτιρίου (παλιά τις λέγαμε για λόγους υγιεινής και χρήσης). Δεν φταίμε εμείς συνάδελφοι που δεν μπορούμε να καταλήξουμε σε βέβαιο συμπέρασμα. Η όλη νομοθεσία φταίει που είναι ασαφής και συγχρόνως μεταβάλλεται συνεχώς.
    1 point
  25. Η απάντηση βρίσκεται στα συμβόλαια. Βρες την σύσταση (ή κάποιον άλλο τίτλο) για το διαμέρισμα που σε ενδιαφέρει και από εκεί θα καταλάβεις αν πρόκειται για μία σύσταση οριζόντια που αφορά και τις δύο πολυκατοικίες από κοινού (--> καταχώρηση του όλου οικοπέδου στην ΗΤ) ή για σύσταση οριζόντια επί καθέτου (--> καταχώρηση μόνο του τμήματος του οικοπέδου που αποτελεί την κάθετη και που θα περιγράφεται με σαφήνεια στο συμβόλαιο). Επίσης θα μπορούσες να το δεις και από τα στοιχεία του κτηματολογίου.
    1 point
  26. Ενδιαφέρουσα η διαφοροποίηση που υποδεικνύεις Δημήτρη αλλά πιο πιθανό θεωρώ να το έχουν γράψει λάθος παρά να εννοούν κάτι τέτοιο. ΝΑ αφήνει κοινόχρηστους "οικοδομής" απέξω... @Christos https://ktimatologio.gov.gr/Professionals/Account/LoginEngineer
    1 point
  27. Ας πούμε ότι ήταν μια άτυχη στιγμή για την ποίηση...
    1 point
  28. Ο ποιητής συγκεκριμένα για τους τοίχους του υπογείου, τους είχε αποδεχθεί καθόσον προϋπήρχαν στα εγκεκριμένα σχέδια της ΟΑ, ως βοηθητικός χώρος όμως!!! Όταν π.χ. η χρήση του συγκεκριμένου βοηθητικού χώρου άλλαξε και έγινε κύριος χώρος και ο "συνάδελφος" τη ρύθμισε με το Ν.3843, κακώς ξέχασε να μετρήσει και τους τοίχους, γι' αυτό ο ποιητής κραυγάζει και λέει "υφίσταται αυθαιρεσία"...... (ξεχνώντας την ομοιοκαταληξία)!!!
    1 point
  29. Η απόφαση είναι γινόμενο πολλών παραγόντων και πως τους ζυγίζει ο κάθε ένας. Όσον αφορά την ασφάλεια, Να γνωρίζεις πως οι πρόσθετα άρθρα του αντισεισμικού ψηφίστηκαν το 84. Βέβαια πάντα μπορούν να γίνουν ενισχύσεις. Όσον αφορά το κόστος υπολόγισε πως κερδίζεις τα Χ κυβικά οπλισμένου σκυροδέματος, τις εκσκαφές και ένα μεγάλο μέρος των ενσήμων. Όσον αφορά την άνεση. Έλεγξε αν μπορεί να μονωθεί επαρκώς (το 80 δεν είχε υπολογιστεί θερμομόνωση), αν έχει καλό προσανατολισμό, αν υπάρχει θέση στάθμευσης κτλ. Διαρρυθμίσεις μπορείς να αλλάξεις εσωτερικά. Όσον αφορά την εμφάνιση, μπορείς να παίξεις μόνο με επενδύσεις και όχι με όγκους. Η άδεια του λογικά έχει λήξει. Θα πρέπει να βγάλεις νέα άδεια αποπεράτωσης, εκτός αν είναι θεωρημένη επ' αόριστον. Για το μηχανικό σίγουρα το να σχεδιάσει εξ' αρχής ένα κτίριο είναι ευκολότερο και αποδοτικότερο. Αν υπολογίσεις τις αποτυπώσεις, συν τον έλεγχο νομιμότητας, συν τη δυσκολότερη επίβλεψη κτλ, μην περιμένεις μειωμένη αμοιβή.
    1 point
  30. Το να ξεκινάς από την τιμή, είναι λάθος. Πρώτα, ελέγχεις τη νομιμότητα της κατασκευής και τη δυνατότητα αναθεώρησης της άδειας Κατόπιν, ελέγχεις την ποιότητα της κατασκευής με έμπειρο μηχανικό. Τέλος, ελέγχεις τη διαρρύθμιση και τη δυνατότητα πιθανών αλλαγών της Κι επιμένω στον έμπειρο (αλλά κι έντιμο) μηχανικό, διότι θα σε κατευθύνει σωστά αιτιολογώντας πλήρως την πρότασή του
    1 point
  31. για δες εδώ για αρχή κι εδώ, στα καθ ημάς
    1 point
  32. @Lydia Grammenou ξαναλέω εγώ δεν διαφωνώ, τα ιδια έλεγε κ η εγκύκλιος του 4178, για τον 4014 δεν παίρνω κ όρκο αλλά μάλλον ναι. Οι συμβολαιογράφοι συνήθως διαφωνούν και αρνούνται να προσθέσουν τα τμ των τοίχων στην ιδιοκτησία με την απλή αναφορά στην τεχνική έκθεση.
    1 point
  33. Σύμφωνα όμως και με την εγκλυκλιο 2 31/05/2019 για τον Ν.4495 η τοιχοποιία δεν μετράει για διάφορες περιπτώσεις αλλαγής χρήσης και στον Ν4495
    1 point
  34. Ενημέρωση από τον συμβολαιογράφο. Θα κάνω 2 ΗΤ όσες και οι νέες ιδιοκτησίες.....
    1 point
  35. @zazeng Δυστυχώς η ΗΤΚ απαιτεί ΠΕΑ, προκειμένου να είναι πλήρης, άσχετα από την πράξη για την οποία θα χρησιμοποιηθεί.
    1 point
  36. Καλημέρα. Για το πρώτο ερώτημα μετά και τις διευκρινίσεις που έδωσες, θεωρώ ότι θα πρέπει να παραμείνει η οικοδομή στην εγκεκριμένη της θέση (απόσταση 2,50 μ). Για την αναθεώρηση όμως, ως προς την αλλαγή που αναφέρεις, η γνώμη μου είναι ότι πλέον (λόγω των ψηφιακών δασικών χαρτών που έχουν ήδη αναρτηθεί από το 2017) θα πρέπει να τηρήσεις την απόσταση των 10 μέτρων και όχι την κατά παρέκκλιση πλάγια απόσταση των 2,50 μ.
    1 point
  37. O νόμος λέει σαφώς: 1. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν. Σε περίπτωση που η οικοδομική άδεια και τα στοιχεία που την συνοδεύουν δεν ανευρίσκονται στα αρχεία της οικείας υπηρεσίας, αντί γι' αυτά υποβάλλεται βεβαίωση απώλειας από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης Δεν αναφέρεται πουθενά ότι πρέπει να αναρτηθούν συμβόλαια και συστάσεις. Στο σύστημα ζητάνε μόνο την αναγραφή του αριθμού και του συμβολαιογράφου.
    1 point
  38. @rgelena Άρθρο 51 - N4495/17 Μετά την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του άρθρου 33 του παρόντος καταργούνται τα άρθρα 1 έως και 8 του ν.4030/2011, εκτός από την παρ.6 του άρθρου 2α του ν.4030/2011. Με τη δημοσίευση του παρόντος καταργείται το άρθρο 4 του ν.4067/12, εκτός από τις παραγράφους 2 (1;) και 4, οι οποίες καταργούνται μετά την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του άρθρου 33.
    1 point
  39. Όχι απαραίτητα. Η 61047 Φ.701.6/27-11-2009 Διευκρινιστική του Αρχηγείου Π. Σ, ορίζει ότι ο σχεδιασμός ενός παρόμοιου συστήματος μπορεί να γίνει ακόμη και με βάση το Αμερικανικό Πρότυπο NFPA 17A, ή άλλο επίσημο πρότυπο άλλης χώρας ελλείψει εναρμονισμένου Ευρωπαϊκού Προτύπου. Λείπει η δοκιμή. Κάθε εταιρεία έχει πάντα έναν μηχανισμό απομόνωσης του προωθητικού και του χημικού και ο μηχανικός που πραγματοποιεί τον έλεγχο δοκιμάζει με χειροκίνητη ενεργοποίηση του συστήματος τις εντολές του υποπίνακα ελέγχου, προς τα διάφορα υποσυστήματα, προωθητικού αερίου, υγραερίου, παροχής ηλεκτρικών εστιών, ανεμιστήρων χοανών κλπ. Οι διατομές μη σε απασχολούν γιατί οι αποστάσεις είναι μικρές βάσει νομοθεσίας και οι πιέσεις των προωθητικών μεγάλες. Αν θες να το ψάξεις ακόμη περισσότερο μπορείς να βρεις φυσικά και χημικά χαρακτηριστικά των αντίστοιχων ρευστών και σίγουρα τα μ,ν,Re τους από τους κατασκευαστές. Οπότε ξεκινάς από το τέλος του νήματος δλδ από τις Εταιρείες: https://formula.com.gr/index.php/gr/rfs-isafe Το παράδειγμα είναι ενδεικτικό, υπάρχουν κι άλλες εταιρείες με συστήματα τοπικής κατάσβεσης στην Ελλάδα.
    1 point
  40. Καλημέρα, εγώ καταρχήν δεν μπορώ να βρω περίπτωση όπου ενώ με το παλιό (μικρότερο) Δ υπάρχει υπέρβαση, δεν υπάρχει υπέρβαση σήμερα με το νέο (μεγαλύτερο) Δ 'Οσον αφορά τον έλεγχο υπάρχοντος ΔΚ, προσωπικά δεν τον κάνω αφού οι ΟΑ έχουν ελεγχθεί.... Στο θέμα που έχεις με τα 2.5μ ως πλαϊνό όριο και Δ ως πίσω, σύμφωνα με το άρθρο 9 μπορούσες (και μπορείς ακόμα δηλαδή) να κρατήσεις μικρότερη απόσταση αν δεν μπορούσες να έχει κτίριο με ελάχιστο μήκος 9μ.
    1 point
  41. Καλημέρα... Η εισαγωγή της κάθετης γίνεται έτσι διότι το σύστημα δεν σε αφήνει να εισάγεις μετά οριζόντια επί καθέτου. Άρα περιγράφεις την κάθετη μόνη της για να υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής οριζοντίου...
    1 point
  42. @Lydia Tampouratzi Επί των τοπογραφικών διαγραμμάτων θα υπάρχει η σφραγίδα της εταιρείας (γιατί η αμοιβή κατατίθεται στο λογαριασμό της) και η υπογραφή (και σφραγίδα) του μελετητή μηχανικού. 1. Το δικαίωμα απορρέει από την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Δεν χρειάζεται να έχεις βιβλία γιατί η εταιρεία θα λαμβάνει την αμοιβή. Εσύ θα εξακολουθείς να πληρώνεσαι ως μισθωτή, χωρίς να εμπλέκεσαι με την αμοιβή του τοπογραφικού. 2. Δεν επιμερίζονται. Φέρεις ακέραια την ευθύνη της ορθότητας του τοπογραφικού και των αναγραφομένων επ' αυτού. Εκτός αν υπογράφει και άλλος μηχανικός μαζί μ' εσένα, οπότε είστε συνυπεύθυνοι. Δεν αλλάζει κάτι αν αποχωρήσεις από την εταιρεία. 3. Όχι, δεν υπάρχει. Μπορείς να διεκδικήσεις υψηλότερη αμοιβή και καλύτερη θέση. Ενδεχομένως να σου χρησιμεύσει το γεγονός ότι έχεις συντάξει έναν αριθμό τοπογραφικών για κάποια άλλη θέση εργασίας. Γενικά, δεν είναι καλή ιδέα να υπογράφεις μελέτες άλλων. Είναι, όμως, χρήσιμο να αναρωτηθείς γιατί σου ζητήθηκε κάτι τέτοιο.
    1 point
  43. για Αθηνα ειναι το ΦΕΚ Α76/2004 σε συνδυασμο με το ΦΕΚ Α194/1979
    1 point
  44. Για να προλάβουμε ενδεχομένως συμβολαιογράφους που θα μας την πούνε πάλι ότι δεν ξέρουμε να διαβάσουμε για να εφαρμόσουμε νόμους, ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα : - Μέχρι τώρα η βεβαίωση του άρθρου 83 του ν.4495 απαιτείται για όλες τις πράξεις σε ακίνητα εξασφαλίζοντας την μη ύπαρξη ατακτοποίητης αυθαιρεσίας στο μεταβιβαζόμενο ακίνητο. Αν υπάρχει τέτοια αυθαιρεσία προηγείται η τακτοποίηση και ακολουθεί η βεβαίωση. Η βεβαίωση απαιτείται και για όλες τις εξαιρέσεις τακτοποίησης της παρ.2 του 82 και για τα "πρώην αδόμητα" ως πιστοποίηση περί μη ύπαρξης αυθαιρεσίας. - Έρχεται μετά η ταυτότητα (ν.4759) και λέει ότι για όλα τα κτήρια και οριζόντιες επί κτηρίων εφαρμόζονται τα άρθρα 53 έως 61 του ν.4495. Μέσα σε αυτά (άρθρο 59) ορίζεται αντικατάσταση της βεβαίωσης του άρθρου 83 με το πιστοποιητικό πληρότητας της ταυτότητας. Μέχρι εδώ στον ν.4759 δεν υπάρχει πουθενά οικόπεδο ή γήπεδο χωρίς κατασκευές ... Τέλος έρχεται κάποιος Μπαμπινιώτης μετακλητός του υπουργού και ορίζει ως "πλέον αδόμητο" ένα οικόπεδο/γήπεδο που δεν έχει κατασκευές που προϋποθέτουν έκδοση πράξης εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών. Αυτός ο ορισμός, ανεξαιρέτως του ίδιου του ορισμού, δεν σημαίνει ότι έλαβε την εξουσιοδότηση να απαιτεί για τα θεωρούμενα ως "πλέον δομημένα" τη συμπλήρωση ταυτότητας γιατί απλά ο νόμος δεν το λέει. Επίσης δεν μπορεί να θεωρεί ως "πλέον δομημένα" αυτά που έχουν πάνω τους εργασίες των άρθρων 29 και 30 του ν.4495 τα οποία ο νομοθέτης τα έχει έξω από τα χρήζοντα τακτοποίησης (σύμφωνα με την εξαίρεση του άρθρου 82) και επομένως έξω από τα ήδη απαιτούντα τη συμπλήρωση ταυτότητας. Επομένως οι σοφοί του υπουργείου πρέπει να υποχρεώσουν τον νομοθέτη να διαλέξει μεταξύ δύο νομικών διευκρινίσεων ότι : Α. Τα "πρώην αδόμητα" μαζί με αυτά από τα "πλέον δομημένα" που έχουν πάνω τους εργασίες μόνο των άρθρων 29 και 30 του ν.4495 δεν απαιτούν τη συμπλήρωση ταυτότητας αλλά απλή ηλεκτρονική δήλωση-πιστοποίηση μηχανικού ότι ανήκουν σε αυτές τις περιπτώσεις (θα βρουν τον τρόπο που θα γίνει) και βεβαίωση του άρθρου 83 ή Β. Καταργείται η βεβαίωση του άρθρου 83 και πλέον η συμπλήρωση της ταυτότητας επέχει θέση πιστοποίησης μηχανικού για οποιαδήποτε πράξη (συμβολαιογραφική ή αδειοδοτική) σε ακίνητο.
    1 point
  45. Version 1

    14.614 downloads

    Περιλαμβάνει διάφορες αιτήσεις προς πολεοδομία όπως: Αίτηση αυτοψίας για σύνδεση με ΔΕΗ-Ύδρευση Αίτηση αυτοψίας επικινδυνότητας οικοδομής Αίτηση για αυτοψία Αίτηση για βεβαίωση για χώρους κύριας χρήσης Αίτηση για έγκριση καταλληλότητας Αίτηση για νέα οικοδομική άδεια Αίτηση για προσωρινή σύνδεση με ΔΕΗ-Ύδρευση Αίτηση για χορήγηση οικοδομικής άδειας από Δήμο Αίτηση για χορήγηση οικοδομικής άδειας από Κοινότητα Αίτηση για χορήγηση φωτοαντιγράφων Γενική αίτηση
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.