Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/05/2022 σε όλες τις περιοχές
-
https://exoikonomo2021.gov.gr/-/xekinaei-apo-tis-20-5-2022-e-dynatoteta-ypoboles-elektronikes-tautotetas-ktiriou Προθεσμία για την ταυτότητα : από αύριο 20-5-22 έως και 19-7-22 Καλή μας αρχή και καλή δυναμη !3 points
-
Φαντάζομαι ότι με την ίδια λογική θα παρακολουθείς συνεχώς για το αποτέλεσμα μετά την εκδίκαση των επιτροπών αντιρρήσεων και θα ενημερώσεις την ΗΤ με τυχόν ορθές επαναλήψεις τοπογραφικού ή/και συμβολαίου σύμφωνα με την εξουσιοδότηση που έχεις από τον ιδιοκτήτη... Αναρωτιέμαι μόνο για το ύψος της χρέωσης αυτής της εργασίας.3 points
-
Ενδιαφέρουσα η άποψη αυτή, αλλά σε πρακτικό επίπεδο όπως λες δεν πρόκειται να μας απασχολήσει, αφού η παράταση είναι σίγουρη. Ο ν. 4759 είναι από τους πιο ασαφείς νόμους που έχουν ποτέ εκδοθεί.2 points
-
Οκ. Θέλει 2 λεπτά να βρεις το 1 σημείο.... Το θέμα που προκύπτει πλέον είναι ότι στον εντοπισμό της ΗΤΚ πρέπει κάπως να συμπέσουν αυτά τα δύο σχήματα... μπορεί να μην συμπέσουν.... γιατί έκανες άλλο ζοομ πχ και για χίλιους δυό άλλους λόγους.... Πάντως εγώ μέχρι τώρα (και στο μέλλον) σε πολύπλοκο σχήμα βάζω μόνο τις κορυφές αλλαγής κατεύθυνσης των πλευρών... τα μικροσπασίματα των πλευρών ούτε που τα δίνω σημασία.....2 points
-
Άρα, σε ένα αδόμητο, που δεν έχει προφανώς κτίσμα και σε αυτό δεν έχει εκδοθεί καμία πράξη, δεν προκύπτει από το νόμο, ανέβασμα τοπογραφικού και συμβολαίου.2 points
-
Σύμφωνα με τον νόμο εκεί που λέει την έκφραση "τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια" μπορεί κάλλιστα να ερμηνευτεί σαν "δηλαδή τοπογραφικό, σχέδια αρχιτεκτονικής μελέτης, σχέδια στατικής μελέτης, σχέδια μηχανολογικών μελετών". Ήρθε όμως το ΦΕΚ Β 334/21 και εξειδίκευσε ποια σχέδια πρέπει να ανέβουν, σύμφωνα με το παρακάτω : "τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις" Οπότε το να ανέβουν όλα τα σχέδια της ΟΑ (ή και συμβόλαια που ακούω ότι ανεβάζουν) είναι εκ του περισσού και απλά προσθέτουν βάρος (χάσιμο χρόνου εκτός αν υπάρχουν υπάλληλοι που κάτι πρέπει να κάνουν για να μην πληρώνονται ενώ κάθονται) και γεμίζουν την βάση με άχρηστη πληροφορία αφού αυτή δεν έχει ζητηθεί.2 points
-
δηλαδή εμείς οι παραμεθόριοι που εκ των πραγμάτων δεν μπορούμε να εντοπίσουμε ακριβώς το ακίνητο (ούτε στο σύστημα αυθαιρέτων ούτε στο σύστημα Η.Τ.Κ) τι κάνουμε?? Θα κολλάμε λόγω μη σύμπτωσης των συντεταγμένων ακινήτου??? και τι σημαίνει ακριβής σύμπτωση σε έναν εντοπισμό που στο περίπου δημιουργείς ένα σχήμα του ακινήτου???2 points
-
Νομίζω ότι βρήκα απάντηση στο ερώτημα. Από το άρθρο 54 του Ν. 4495 υπάρχει η αναφορά για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την ταυτότητα κτιρίου. Παραβλέπουμε ότι η ταυτότητα αναφέρεται σε κτίρια και όχι σε αδόμητα (έχουμε συζητήσει σε άλλο νήμα ότι θα έπρεπε να ονομαστεί ταυτότητα ακινήτου, αφού ήθελαν να συμπεριλάβουν και τα αδόμητα). Στο άρθρο 54 λοιπόν αναφέρεται ότι Άρθρο 54 Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας - Έκδοση πιστοποιητικών 1. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν. Από τα παραπάνω δεν φαίνεται να προκύπτει υποχρέωση για ανέβασμα συμβολαίου και τοπογραφικού διαγράμματος (τίτλου ή αποτύπωσης) στο σύστημα της ΗΤΚ.2 points
-
να το ξαναδουμε λιγο ... Ο τιτλος του 5φυλλου γραφει στην επικεφαλιδα ΥΠΕΝ ΒΕΒΑΙΩΣΗ περαιωσης της διαδικασιας υπαγωγης κλκλπ. και στην 5η σελιδα υπογραφει "ο προεδρος ΤΕΕ Γιωργος Στασινος" υγ το Β 334 αναγραφει τα εξης ζζ) Οικοδομικές άδειες, άδειες δόμησης με τις ανα- θεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, εγκρίσεις εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, δηλώσεις υπαγωγής σε νό- μους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, πράξεις εξαίρεσης από την κατεδάφιση και λοιπές πρά- ξεις εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών που αφορούν το ακίνητο. Για τις δηλώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013 και ν. 4495/2017 περιγράφεται η κατάσταση της δήλω- σης και γίνεται ειδική μνεία για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) ή του συνόλου του προστίμου. Εισάγονται στοιχεία, όπως είδος πράξης, α/α, ημερομη- νία έκδοσης, τίτλος, στοιχεία έκδουσας αρχής,2 points
-
Δεν είναι ειρωνεία. Αντιδιαστολή με έμφαση σε υποθετική περίπτωση είναι για να γίνει διακριτή η διαφορά μεταξύ αυτού που οφείλουμε να κάνουμε και αυτού που μπορεί να αντιμετωπίσουμε όταν κάνουμε κάποια πράγματα "εκ του περισσού" ή αλλιώς "επειδή δεν μας κάνει κόπο". Όταν, μετά από χρόνια, ο συμβολαιογράφος θα πει στον πελάτη ότι κακώς τα ανέβασε ο μηχανικός, αυτός εσένα θα ψάξει για να ενημερώσεις την ΗΤΚ...2 points
-
Μήπως έγινε κανένα πανωσήκωμα στο δώμα παλιάς πολυκατοικίας από τον τοπικό μάστορα της γειτονιάς (που την έβλεπε μάστορας στα ρεπό από το ντελίβερι) και έβαλε τίποτα γυψοσανίδες της συμφοράς με πολύ αραιούς ορθοστάτες (ίσως και πλημμελώς καρφωμένους) και όντως να ταλαντώνεται με τον άνεμο; Τώρα τι να πούμε....αν είχε αναμνήσεις από το χωριό του και έφτιαχνε τίποτα τοίχους από καλάμια με λάσπη και ασβέστη (τσατμάδες) τότε θα αποκαλυφθούν μεγαλεία.1 point
-
ΗΤΚ σε ακίνητο δεν μπορεί να εκδοθεί αν δεν είναι όλα νόμιμα ή πλήρως τακτοποιημένα. Επομένως όχι μόνο θα πρέπει να τακτοποιηθεί η αποθήκη, αλλά και να ελεγχθεί και κατά πόσο η δήλωση Ν. 1337/83 για τα υπόλοιπα κτίσματα, έχει ταύτιση με την υφιστάμενη κατάσταση και τουλάχιστον αυτά τελούν υπό αναστολή κυρώσεων μέχρι να κριθούν οριστικά (ακόμα κρίνονται...). Από εμπειρία, οι δηλώσεις Ν. 1337 και 720/77 συνήθως έχουν σοβαρά λάθη και χρήζουν και τα κτίσματα τα οποία αφορούν χρήζουν επανένταξης στο Ν. 4495, με το επιπλέον όφελος της οριστικής πλέον εξαίρεσης από την κατεδάφιση, ως κτίρια κατηγορίας 2 ή και 1, προυφιστάμενα του 1983 ή του 1975 αντίστοιχα.1 point
-
Αφού πλέον η δήλωση έχει υπαχθεί στο Ν.4495, οφείλει να προσαρμοστεί σε όλα τα δεδομένα αυτού.1 point
-
Γεια σου φίλε Faethon πάνε Διδυμότειχο - βρες μου τη συντ/νη 709919/4578689 και πες μου πόση ώρα θα κάνεις1 point
-
Συστημικό είναι το θέμα. Απλά πρέπει να καταχωρηθεί η τεχνική σου έκθεση που τεκμηριώνει την προΰπαρξη του κτιρίου από το 1955. Ημ/νια πράξης μπορείς να βάλεις π.χ την ημερομηνία του ΒΔ και για εκδούσα αρχή μηχανικός. Αναφέρεις και στα πρόσθετα στοιχεία την τεχνική έκθεση που έχεις. Ανεβάζω ένα παράδειγμα. ΠΡΟ 55.tif Ναι αν έχεις κάνει δήλωση για μεταγενέστερες του 1955 αυθαιρεσίες και στην Τ.Ε της δήλωσης (ως όφειλες) στοιχειοθετείς την προύπαρξη του προ 55 κτιρίου, τότε θα βάλεις την δήλωση υπαγωγής γιατί προφανώς θα πρέπει να δείξεις ότι οι αυθαιρεσίες έχουν τακτοποιηθεί.1 point
-
Άρα, έπρεπε να πεις ότι εξέδωσες βεβαίωση και όχι ότι έκανες δήλωση. Από 1/4/2022 οι βεβαιώσεις του άρθρου 83 έχουν αντικατασταθεί από το πιστοποιητικό πληρότητας. Ίσως γι αυτό το σύστημα δεν "βλέπει" δήλωση, διότι δεν υπάρχει υπαγωγή. Θα επιλέξεις στον τύπο πράξης (ιδιοκτησία) ΒΔ 9/8/1955 και δεν θα βάλεις ν.44951 point
-
Οπότε; Τον Στασινό βάζουμε; 😜 πέρα από την πλάκα το αναφέρει στην παρουσιάσεις. "...τον τίτλο της πράξης, εκδούσα αρχή είναι ο μηχανικός της δήλωσης αυθαιρέτων, τα στοιχεία και ότι άλλο θέλουμε..."1 point
-
αφήνω ήσυχα ήσυχα αυτο εδω...... κ εδω καποιες ασκησεις για το λαιμο ( τοσες ωρες μπροστα απο μια οθόνη χρειάζονται μερικές ασκήσεις)1 point
-
Μηχανικός. Και αν δεις την παρουσίαση θα δεις ότι ζητάνε και κάτι ακόμα. Περαίωση, ηλ κώδ.1 point
-
https://www.ktimatologio.gr/el/e-services/anazitisi-diathesimotitas-poliseis-aerofotografion αυτό το σύνδεσμο μου έδωσαν από το κτηματολόγιο! Φαίνεται πως λειτουργεί .. Μπαίνεις με κωδικούς Τάξις .1 point
-
θα συμφωνήσω μαζί σου ότι εδώ μέσα λέμε απόψεις αλλά θα το συμπλήρωνα και με το κρίνουμε και απόψεις.... Στο δια ταύτα λοιπόν άποψη μου είναι, κάνε ότι θες και ότι ΕΣΥ θεωρείς σωστό.1 point
-
Βεβαίως γνώμες ανταλλάσσουμε, αν και θυμάμαι ότι σε πρόσφατη ημερίδα του ΤΕΕ είχαν πει ότι τοπογραφικό και συμβόλαιο δεν ανεβαίνει σε αδόμητο. Θα το σκεφτώ ξανά, αν και κλίνω προς την κατεύθυνση του να μην τα ανεβάσω.1 point
-
Η ΗΤΚ είναι στιγμιαία ενημερωμένη αποτύπωση του πολεοδομικού και κτιριοδομικού καθεστώτος του ακινήτου η οποία χρησιμοποιείται ΚΥΡΙΩΣ σαν υπόβαθρο ελέγχου της "νομιμότητας πολεοδομίας" (έστω Α) και ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΩΣ ως υπόβαθρο τεκμηρίωσης της "νομιμότητας συμβολαιογράφου" (έστω Β). Το πρώτο υπόβαθρο είναι το υπερσύνολο ενώ το δεύτερο είναι υποσύνολο του πρώτου. Η τομή μεταξύ τους είναι η πολεοδομική νομιμότητα των ΟΙ του ακινήτου-οικοπέδου-γηπέδου (Β) που πιστοποιείται ανά ΟΙ για να γίνει η πράξη συμβολαιογράφου. Στα Β εξαντλούνται όλα τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα επί του οικοπέδου, ενώ στην αφαίρεση συνόλων Α-Β δεν υπάρχουν πλέον ιδιοκτησιακά δικαιώματα παρά μόνον δικαιώματα χρήσης. Ένας χώρος που έχει χαρακτηριστεί ως κοινόχρηστος σε σύσταση ΟΙ μπορεί να είναι κλειστός ή ανοικτός χώρος. Κοινόχρηστα όμως είναι και τα εκ του νόμου κοινόχρηστα για τα οποία δεν γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη σύσταση (η οποία σύσταση μπορεί και να μην υπάρχει). Όταν λοιπόν απαιτείται έλεγχος νομιμότητας Α χρειάζεται να είναι καταχωρημένα, ενημερωμένα και νομίμως υφιστάμενα όλα τα περιεχόμενα του υπερσυνόλου. Μετά τον έλεγχο εκδίδεται η όποια άδεια και καταχωρούνται οι αλλαγές που αυτή επέφερε στη συνολική ή επιμέρους ΗΤΚ. Όταν πρέπει να γίνει πράξη για την οποία απαιτείται να πιστοποιηθεί η νομιμότητα Β γίνεται είτε καταχώρηση μη υπάρχουσας ΗΤ του μεταβιβαζόμενου αντικειμένου είτε επαναβεβαιώνεται υπάρχουσα πληρότητα ΗΤ αυτού. Αν ο κοινόχρηστος χώρος δεν έχει εικόνα ΗΤ κατά τη στιγμή της βεβαίωσης υπάρχουν δύο ενδεχόμενα : - είτε ο πρώτος επισπεύδων συντάσσει την ΗΤΚ για τα κοινόχρηστα προς διασφάλιση του αγοραστή (και όχι κατ' απαίτηση του νόμου με ποινή ακυρότητας), οπότε όλοι οι επόμενοι τη βρίσκουν έτοιμη και ανέξοδα διασφαλίζουν τον δικό τους επίσης, - είτε δεν ασχολείται κανείς μαζί της μέχρι να εμφανιστεί/ούν μπροστά στο μηχανικό για να του αναθέσει/ουν κάποια άδεια στο ακίνητο. Σε κάθε περίπτωση, η πράξη που θα αφορά τη μεταβίβαση μιας ΟΙ δεν εμποδίζεται από την αδυναμία αποτύπωσης κοινόχρηστης αίθουσας ορόφου ή δώματος επειδή δεν βρέθηκε το κλειδί από τον διαχειριστή ή από την αδυναμία συνεννόησης μεταξύ των συνιδιοκτητών για τακτοποίηση μιας αυθαίρετης αποθήκης στην αυλή. Οι οδηγίες τύπου "θεωρείται" ή τύπου "εγώ θέλω" να γράφει ή "καλύτερα είναι να λέει" ή να "βοηθήσουμε την κατάσταση" αποτελούν επικίνδυνες παρεκτροπές επαγγελματιών που έχουν καθήκοντα πιστοποίησης και των δύο παραπάνω συνόλων πολεοδομικής και κτιριοδομικής νομιμότητας. Οι αγαπητοί συμβολαιογράφοι καλό είναι να μη θεωρούν την ΗΤΚ ως δικό τους τσιφλίκι και να ακούνε τον αρμόδιο για αυτή μηχανικό χωρίς να του μεταβιβάζουν ποσοστά ευθύνης που δεν του ανήκουν. Αυτοί να προσέχουν τα ποσοστά συνιδιοκτησίας στο οικόπεδο που μόνο με πράξη τους αλλάζουν και την ακριβή θέση και είδος των χρήσεων που περιγράφουν στο ακίνητο με τα στοιχεία που μηχανικός τους παρέχει. Εκεί έξω υπάρχουν σήμερα μηχανικοί που απονέμουν ποσοστά ιδιοκτησίας και συμβολαιογράφοι που ελέγχουν εμβαδομετρήσεις κάτοψης... Το ΤΕΕ να βοηθά τον αρμόδιο επαγγελματία να κάνει τη δουλειά του όπως πρέπει και όχι όπως βολεύει ... το helpdesk ή τον ισχυρότερο κλάδο.1 point
-
Συμφωνώ ότι υπάρχει αυτή η διάταξη. Όμως μιλάει για περιπτώσεις μεταβιβάσεων σε εκείνο το χρονικό διάστημα. Εξακολουθώ να λέω ότι δεν αναφέρεται πουθενά στη νομοθεσία κάτι όπως "επιβάλλεται υποχρεωτικά όλες οι δηλώσεις (ολοκληρωμένες και μη) του Ν.4014/11 να μεταφερθούν στις διατάξεις μεταγενέστερου νόμου τακτοποίησης". Θα ήταν πολύ απλό να είχε αναγραφεί κάπου στη νομοθεσία αυτή η υποχρέωση. Σε συνέχεια της παραπάνω σκέψης μου, αν ήθελαν όντως με την παραπάνω διάταξη να μας επιβάλλουν τη μεταφορά όλων των δηλώσεων 4014 χωρίς χρονικό ζήτημα και σε γενικότερο πλαίσιο λόγω αντισυνταγματικότητας του νόμου, γιατί δεν αφαίρεσαν/διόρθωσαν το λεκτικό της παραγράφου 2ζ του άρθρου 82 του 4495; "2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: ... ζ) έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου ή έχει καταβληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, κατά τις διατάξεις του παρόντος ή τις διατάξεις του ν. 4014/2011 και του ν. 4178/2013.". Προσωπικά δε με επηρεάζει καθώς δεν έχω ασχοληθεί με δηλώσεις του 4014 απλά είναι κάτι που συναντούν πολλοί συνάδελφοι αλλά δεν το θεωρώ ξεκαθαρισμένο.1 point
-
Ίσως να πρεπει να εκμεταλλευτείς το μέσο ύψος που αναφέρεται στο κριτήριο του συγκεκριμένου εδαφίου με βάση τον ορισμό του μέσου ύψους από τον κτιριοδομικό δηλαδή, όγκο προς επιφάνεια1 point
-
...αποθήκη μέγιστης επιφάνειας δεκαπέντε (15) τ.μ. και μέσου ύψους έως δυόμισι (2,50) μέτρα. Γοκ85-47. Στέγη είναι η "κατασκευή κάλυψης του κτιρίου, η οποία περιλαµβάνει τη φέρουσα κατασκευή και την επικάλυψή της και µπορεί να αποτελείται από επιφάνειες διαφόρων µορφών, κλίσεων και υλικών. Αρθ30,4495- ιζ) διαμόρφωση εδάφους έως 0,80 μ. από το φυσικό έδαφος για λόγους βελτίωσης του φυσικού του ανάγλυφου, με χρήση φυσικών ασύνδετων υλικών, όπως χώμα και λιθοδομή χωρίς κονίαμα, χωρίς αλλοίωση της γενικής φυσικής γεωμορφολογίας του, της φυσικής κλίσης απορροής των ομβρίων υδάτων και των σταθμών αφετηρίας μέτρησης των υψομέτρων,1 point
-
Για το 2 είναι προφανές ότι δεν ήταν νομίμως υφιστάμενα αλλά καλά κάνεις και το επισημαίνεις... Για το 1, αν εννοείς τους πλευρικούς τοίχους και αν δεν υπήρχαν στην κάτοψη προφανώς και θέλουν ρύθμιση. Αν εννοείς τον τοίχο που κλείνει τον Η/Χ (πρόσωπο), αφού δεν υπήρχε ποτέ προφανώς και θα έπρεπε να συμπεριληφθεί στην ρύθμιση (3843 ή 4178 ή 4495) Λέγοντας "Η τοιχοποιία ήταν νομίμως υφιστάμενη" εννοώ αυτήν που εμφανίζει η θεωρημένη κάτοψη/τομή/όψη1 point
-
Που βασίζεται το «πρέπει» της συμβολαιογράφου; Ναι, η εγκύκλιος 4 μιλάει για τη δυνατότητα να μεταφερθεί μια δήλωση αλλά δεν είναι υποχρεωτικό κ πάλι. Από που προκύπτει το ότι είναι αναγκαστικό; Αυτό αναρωτιέμαι; Δεν βρίσκω πουθενά διάταξη που να ορίζει την υποχρεωτική μεταφορά τους1 point
-
Ναι φυσικά δε μετράει στον υπολογισμό προστίμου. Αλλά στην επιφάνεια της ιδιοκτησίας προσμετράται. Στην δήλωση θα έπρεπε να αναφέρεται η τελική επιφάνεια της οριζόντιας ιδιοκτησίας καθώς και το εμβαδό που υπολογίζεται στο πρόστιμο... Προσωπικά θεωρώ ότι μπορεί να αναφερθεί στην ηλεκτρονική ταυτότητα χωρίς να γίνει καμιά επέμβαση με 4495...1 point
-
1 point
-
Σύμφωνα με το 4495, άρθρο 82 παρ 2-ζ μπορεί να γίνει συμβόλαιο με ολοκληρωμένη δήλωση 4014. Το ότι στο σύστημα της ταυτότητας δεν υπάρχει επιλογή του 4014, είναι άλλο θέμα. Βάσει νόμου πάντως επιτρέπεται. Ακομα, δεν έχω βρει κάποια διάταξη σε νομοθεσία που να καθιστά υποχρεωτική τη μεταφορά ολοκληρωμένων δηλώσεων του 4014 σε μεταγενέστερο νόμο.1 point
-
@zazeng θα συμφωνήσω με τον @Doctorbike Η τοιχοποιία ήταν νομίμως υφιστάμενη για τον Ν3843 οπότε ορθά ρυθμίστηκε μόνο το καθαρό...1 point
-
Για το πρώτο ερώτημα βάζεις το εμβαδόν μαζί με τους εξωτερικούς τοίχους (έστω 50 τ.μ.) και στις παρατηρήσεις αναφέρεις ότι για τον καταλογισμό του προστίμου σύμφωνα με τον Ν.3843/10 ρυθμίστηκαν 46 τ.μ. Σήμερα, το υπόγειο που μετατράπηκε σε κατοικία είναι 50 τ.μ. Για το 2ο ερώτημα θα πρέπει όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή και εκδοθεί το ΠΕΚ, μέσα σε διάστημα 4 μηνών να κάνεις ΗΤ.1 point
-
Οι βεβαιώσεις πριν την ηλεκτρονική ταυτότητα δεν ήταν "βεβαιώσεις αδόμητου", αλλά βεβαιώσεις για την μη ύπαρξη κτίσματος. Το ζήτημα "τι είναι αδόμητο;" τίθεται λόγω ηλεκτρονικής ταυτότητας και δεν επηρεάζονται οι βεβαιώσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί. Καλύτερα να μην διοργανώνονται "ενημερωτικές" εκδηλώσεις όταν αυτά που λέγονται είναι λανθασμένα.1 point
-
ΠΡΟΣΟΧΗ. Ο μηχανικός δεν εκδίδει πράξεις. Μόνο η δημόσια αρχή. Η τεχνική έκθεση είναι της τακτοποίησης, τι χρειάζεται το πρώτο;1 point
-
Διάβασα τις σελίδες στο παρόν topic και νομίζω ότι είμαστε υπερβολικοί στο θέμα του αδόμητου. Αντιστρέφω το ερώτημα και λέω το εξής: Βγάζω μια ΕΕΔΜΚ για περίφραξη σε πλήρως αδόμητο γήπεδο. Είμαι υποχρεωμένος να κάνω με τη λήξη των εργασιών Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου? Η άποψη μου είναι όχι. Γιατί και ο Ν.4495/17 (Άρθρο 54 παρ. 3) και η Υπουργική Απόφαση (Άρθρο 4 παρ. 1) είναι σαφείς: ενημέρωση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου γίνεται σε κτίριο, όταν έχουμε μεταβολές πολεοδομικών κτιριολογικών μεγεθών. Συνεπώς για μένα αν δε δω κτίσμα σε ακίνητο, το ακίνητο παραμένει αδόμητο. Αρκεί οι περιφράξεις να είναι συρματοπλεγματα και ξερολιθιές, όχι κάτι εξεζητημένο (τοιχία σκυροδέματος κλπ θα τα τακτοποιήσω πρώτα).1 point
-
Για να εντάξεις κάτι στο νόμο πρέπει πρώτα να είναι αυθαίρετο. Αυτά δεν είναι.1 point
-
Η υπερβολή υπέρ της ασφαλείας σε τεχνικό έργο δείχνει αδυναμία ή αστοχία σχεδιασμού. Η υπερβολή υπέρ της ασφαλείας στη διαδικασία δείχνει ότι κάποιος θέλει να αλλάξει επάγγελμα (δεν το κρίνω).1 point
-
και με το "κατόψεις αρχιτεκτονικών" τι να εννοεί ο ποιητής της απόφασης ;1 point
-
1 point
-
@Roukat Η νομοθετική διάταξη για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά παρατέθηκε από την συνάδελφο 8maria8, της οποίας το συμπέρασμα είναι σωστό. Όπως είναι σωστή και η προτροπή της συμβολαιογράφου. Η αποτύπωση δεν θα είναι θεωρημένη από πουθενά. Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105/2021 "ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών," Στο σχέδιο θα αναγράψεις ότι αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση όπως προβλέπεται από τον νόμο. Στα σχέδια της ηλεκτρονικής ταυτότητας δεν περιλαμβάνονται υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, στατικά, μηχανολογικά, θερμομόνωση, πυροπροστασία, παρά μόνο ότι προβλέπεται στην υπουργική απόφαση.1 point
-
Λάθος και παράνομο. Μόνο ανασύσταση. Γιατί να πληρώνει ο ιδιοκτήτης πρόστιμα για τις αμαρτίες άλλων ; Και αν είναι μετά το 2004 ; Η μήπως το 15% του προστίμου της Κατ.2 είναι λίγα για κάποιον που δεν τα οφείλει ; Ας προτείνει λοιπόν το ΤΕΕ στο ΥΠΕΝ, για να είναι εντάξει, να χρηματοδοτήσει τις νόμιμες ανασυστάσεις από το ταμείο που πάνε όλα τα λοιπά πρόστιμα. Μόνο έτσι ξεπλένονται οι αμαρτίες και όχι με συστάσεις για πατέντες τύπου "πλήρωνε εσύ για να κάνεις τη δουλειά σου". Αλλά μάλλον φοβούνται ότι θα αρνηθεί το ελεγκτικό ...1 point
-
Χριστός Ανέστη συνάδελφοι. Λέει ο Ν4495 στο άρθρο 54 Λέει η αποφ. του ΦΕΚ 334Β/21 στο άρθρο 2 Όπως βλέπουμε και ο νόμος αλλά και η απόφαση αναφέρουν πως αν από τα εγκεκριμένα σχέδια (ΟΑ, ενημερώσεων, ΕΕΔΜΚ, νομιμοποιήσεων και τακτοποιήσεων) δεν προκύπτει η υφιστάμενη κατάσταση, εκπονούμε και υποβάλλουμε νέα σχέδια κατόψεων αρχιτεκτονικών. Ποιος ο λόγος αυτής της αναφοράς αν υπάρχει η υποχρέωση πρώτα τακτοποίησης και μετά ΗΤΚ? flash:Μήπως η αναφορά έγινε γιατί οι νόμοι μετά τον ν3843 προέβλεπαν πως οι αυθαίρετες κατασκευές σημειώνονταν επάνω στα εγκεκριμένα σχέδια ώστε να υπολογισθεί το πρόστιμο? Θα απαντήσω με μία ερώτηση. Με ποιόν τρόπο θα λάβουν θεώρηση οι κατόψεις ενός κτιρίου προϋφιστάμενου του 1955? Απορίες, απορίες, απορίες..... και πρέπει εμείς να ακροβατούμε ώστε να παράξουμε "έργο"1 point
-
Βρε συνάδελφοι.. όταν βγήκε το manual ήταν ακόμα αδιευκρίνιστο το θέμα και όπως συνήθως, τα έβαλαν όλα. Το ΦΕΚ όμως το ξεκαθάρισε..... Μην ασχολούμαστε άλλο με το τι σχέδια ανεβάζουμε....... Από την πράξη ανεβάζουμε κάτοψη, τομή, όψεις. Πάπαλα... Μην κάνουμε σαν ένα φιλαράκι που ήρθε προχτές στο γραφείο και μου λέει "αφού τα έχω όλα τα σχέδια, γιατί να μην τα ανεβάσω όλα??" Και του λέω και εγώ "αφού έχεις και συμβόλαιο/σύσταση ανέβασε και αυτά, γιατί να μην τα ανεβάσεις????"1 point
-
1 point
-
@ChristinaK} Εάν δεν σε βάζω σε μεγάλο κόπο, γίνεται να μου πεις με ποια νομοθετική διάταξη προβλέπεται η ανάρτηση εξαρτημένου τοπογραφικού διαγράμματος για την ηλεκτρονική ταυτότητα;1 point
-
Ναι, άρα για τις περιπτώσεις που έκαναν συμβόλαια εκείνη τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο υπάρχει υποχρέωση μεταφοράς. Ωστόσο, στο ίδιο άρθρο στην παράγραφο 6 αναφέρει: "Εντός της ανωτέρω προθεσμίας είναι δυνατή η μεταφορά των δηλώσεων υπαγωγής ν. 4014/2011 στις διατάξεις του ν. 4495/2017 μέσω του ν. 4178/2013, κατόπιν ηλεκτρονικού αιτήματος του εξουσιοδοτημένου μηχανικού. Τα στοιχεία της δήλωσης, οι πληρωμές καθώς και τα ήδη υποβληθέντα αρχεία και σχέδια μεταφέρονται στη νέα δήλωση, η οποία συμπληρώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4495/2017." Δεν είναι υποχρεωτικό για κάθε ολοκληρωμένη δήλωση να μεταφερθεί στον Ν.4495/17. Εγώ αυτό καταλαβαίνω. Και για αυτό το λόγο πουθενά δεν γράφει και το ΤΕΕ ότι πρέπει να μεταφερθούν. Και στην απάντησή τους γράφουν "μπορούσαν να υπαχθούν".1 point
-
Πολύ σωστά τα είπαν στην απάντησή τους, αλλά πουθενά δεν υπάρχει διάταξη περί υποχρέωσης μεταφοράς ολοκληρωμένης δήλωσης Ν.4014 σε μεταγενέστερο νόμο.1 point
-
Την καλησπέρα μου .... Αν όντως απαιτείται τροποποίηση ή διόρθωση της υπάρχουσας ΣΟΙ, τότε ναι απαιτείται ταυτοχρόνως για την ολοκλήρωση αυτής η έκδοση ΠΗΤΚ για κάθε ΟΙ που μεταβάλλεται....1 point
-
Αυτό δεν το κατάλαβα. Από την στιγμή που κάνεις οριστική καταχώρηση ιδιοκτησίας λαμβάνεις πιστοποιητικό πληρότητας και επιλέγεις ποιο τύπο βεβαίωσης θα χρησιμοποιήσεις (όπως αναφέρονται στο άρθρο 83 Ν. 4495). Άρα είναι το ίδιο σαν να είχες εντολή να εκδόσεις βεβαίωση προ Η.Τ έχοντας στη διάθεσή σου τακτοποίηση άλλου. Επομένως καλείσαι να ελέγξεις όλο το ακίνητο εξ αρχής (τα πάντα) και ο ρόλος μας από ότι αντιλαμβάνομαι δεν είναι μόνο διεκπεραιωτικός δηλαδή το να μαζέψουμε τη χαρτούρα, διότι το μάζεμα της χαρτούρας δεν θα απαιτούσε μηχανικό αλλά διοικητικό.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-