Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.955


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.309


  3. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.555


  4. ΣταματηςΚ

    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/06/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. ΥΔΟΜ Αγίας Παρασκευής. Στελνεις αιτημα με αρ αδειας και απαντανε. [email protected] Έχω φτιάξει σε word και ένα αντίγραφο της αίτησης που έχουν εκεί... Αιτηση Αγ.Παρασκευή gen.docx
    2 points
  2. για ΥΔΟΜ Αγ. Παρασκευής μπορείς να κάνεις ηλεκτρονική αίτηση στο [email protected] αν η οικοδομική άδεια είναι απο 1991 και πάνω μπορείς να πας Δευτέρα και Τετάρτη και δίνουν το φάκελο αυθημερόν (αρκει να μην έχει πνιγεί στις πλημμύρες ) θα χρειαστεί να κάνεις ηλεκτρονικά την αίτηση και σου απαντούν. Για πιο παλαιές άδειες θα σου απαντήσουν στο email πότε να περάσεις. Τα ΄φερνουν μόνο Παρασκευές και συνήθως μετά από 1 μήνα από την αίτηση
    2 points
  3. Και ο εμπαιγμός συνεχίζεται. Νέα παράταση έως 30/12 !!! https://www.efka.gov.gr/el/deltia-typoy/deltio-typoy-153
    2 points
  4. εσενα δεν σε απασχολει η "κυριοτητα" ....περι αυτης θα κρινει ο δικηγορος Αλλα, σε αφορα το ετος δημιουργιας, ωστε να μπορεις να βεβαιωσεις οτι ειναι αρτιο και οικοδομησιμο Αν προκειται για χρησικτησια σε ολοκληρο, προφανως καλυπτεσαι Αν αφορα σε "τμημα"...αυτο ειναι ενα θεμα προς διερευνηση.
    2 points
  5. Version 1.0.0

    2.462 downloads

    Συχνές ερωτήσεις για την ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου. Tο αρχείο μπορείτε να το κατεβάσετε από το site του ΤΕΕ εδώ
    2 points
  6. Με την παραχώρηση, αποκτάται πρόσβαση προς την υφιστάμενη οδό Κων/πόλεως, άρα και πρόσωπο. Το οικόπεδο εμπίπτει στην παρέκκλιση, εφόσον προϋπήρχε (ως έχει) της ημερομηνίας της παρέκκλισης (ένταξης). συμπλ. έχεις όμως κι εκείνο το κτίσμα που δυσκολεύει την κατάσταση θα ήταν ευκολότερα τα πράγματα αν εξαφανιζόταν
    1 point
  7. κατ' αρχας, ο δικηγορος θα εξηγουσε στα "δικηγοριστικα" τι σημαινει χρησικτησια και τι "κινδυνο" διατρεχει ο αγοραστης. Εσυ, τι να εξηγεις οτι η χρησικτησια γινεται κατα δηλωση απο τον πωλητη, ειναι πρωτοτυπος τροπος κτησης κυριοτητας, αλλα μπορει να προσβληθει.[ ειναι σαν να εξηγω εγω το...ερκερ...] Ουτε ειναι επιχειρημα οτι ο πωλητης "πληρωσε την εφορια αρα ειναι δικο του." Σωστα πληρωσε διοτι, οταν το "απεκτησε" δεν πληρωσε ΦΜΑ...και πληρωνει τωρα. Και, τελικα, αφου δεν τιθεται θεμα αρτιοτητας, δεν εχεις προβλημα. Εχεις ενα θεμα με την τακτοποιηση. Το αρθρο 99 [αφου το αλλαξαν 3-4 φορες] δεν προβλεπει τπτ για τον "νομεα". Ζηταει τον ιδιοκτητη. Τι δουλεια εχεις εσυ να ελεγξεις εαν ειναι πραγματι αυτος ο ιδιοκτητης και με ποια κριτηρια; Θα έλεγα, παρε την δηλωση του ΕΚ και τις δυο ενορκες βεβαιωσεις που εχει καταθεσει και αποφασισε "εν ηρεμία" Αλλα, εχεις και το θεμα της ηλεκτρικης ταυτοτητας ελαιωνος... Πού, στα αρθρα 52-62 του4495 λεει ποιος δικαιουται και σε ποιον απαγορευεται;;... Ομοιως, πού γραφει κατι σχετικο στο ΦΕΚ Β 334/21 ή, πού στο μανιουαλ υπαρχει κατι σχετικο ή, εάν σε καποιο σεμιναριο εχουν αναφερει οι "ειδικοι" κατι σχετικο...
    1 point
  8. Κανονικά στα κτήρια με άδεια με ΚΕΝΑΚ θα έπρεπε να ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ για την σύνταξη ΗΤΚ ομάδα με ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΥΟ μηχανικούς διαφορετικών ειδικοτήτων, έναν αρμόδιαο για αρχιτεκτονικά/στατικά/πολεοδομικά και έναν για τα Η/Μ. Το ίδιο θα έπρεπε να απαιτείται και σε ειδικά κτήριο, π.χ. βιομηχανικά, όπου συχνά ο παραγωγικός εξοπλισμός είναι συνδεδεμένος με το ίδιο το κτήριο (δεξαμενές, φούρνοι, κινητήρες, διαχωριστές, ). Επίσης αν υπάρχουν μηχανήματα έργων ένας μηχανολόγος μπορεί να αναγνωρίσει πιο εύκολα πιθανά ειδικές συνθήκες που προκύπτουν από τον τρόπο χρήσης του κτηρίου σε σχέση με έναν Π.Μ. (κραδασμούς, δυναμικά φορτία, κλπ).
    1 point
  9. Σε καθορισμό των ειδικοτήτων μηχανικών με τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα, που πρέπει να συμμετέχουν στις ομάδες έργου για την έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου, προχώρησε η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ στη διάρκεια της Τακτικής Συνεδρίασης της 1ης Ιουνίου. Στη σχετική απόφαση αναφέρονται τα εξής: Η Διοικούσα Επιτροπή του Τ.Ε.Ε., μετά από εισήγηση (αρ. πρωτ. 588/1-6-2022 – §2.1.1) της Υπηρεσίας και λαμβάνοντας υπόψη: Το Ν. 4495/2017 (ΦΕΚ 167Α), Το ΠΔ 99/2018 (ΦΕΚ 187Α), Το ΒΔ 769/72 (ΦΕΚ 223Α), Την υπ’ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105/26-1-2021 (ΦΕΚ 334Β) απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας, αποφασίζει κατά πλειοψηφία ότι: με δεδομένο ότι η συμπλήρωση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου καταλήγει στην έκδοση Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου το οποίο συμπεριλαμβάνει τη βεβαίωση που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 83 του Ν. 4495/2017, θα πρέπει να συμμετέχει υποχρεωτικά στην ομάδα έργου για την έκδοση Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας, μηχανικός που φέρει το σχετικό επαγγελματικό δικαίωμα, δηλαδή ειδικότητας Διπλωματούχου Πολιτικού Μηχανικού, Διπλωματούχου Αρχιτέκτονα Μηχανικού, Διπλωματούχου Αγρονόμου Τοπογράφου Μηχανικού, Διπλωματούχου Μηχανικού Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης, Πολιτικού Υπομηχανικού, Πτυχιούχου Πολιτικού Μηχανικού αποφοίτου ΤΕΙ και ΑΤΕΙ σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί επαγγελματικών δικαιωμάτων. Ο Αν. Βασιλειάδης ψηφίζει Λευκό και αιτιολογεί την ψήφο του ως εξής: «Δεν προέκυπτε σαφές από την εισήγηση ότι στην επαρχία και ειδικά στις δυσπρόσιτες ορεινές και νησιωτικές περιοχές μπορεί να καλυφθεί η ζήτηση αυτή αποκλειστικά από τις ειδικότητες που περιγράφονται στην εισήγηση». Ο Δ. Κουτζής ψηφίζει Λευκό.
    1 point
  10. @cienΛογικά αυτό θα πρέπει να είναι. Μπορούν και άλλες ειδικότητες να μπουν στην ομάδα ως συμμετέχοντες μηχανικοί (π.χ περίπτωση επιβλέποντος σε Η/Μ εγκαταστάσεις, στα πλαίσια έκδοσης Ο.Α), όμως ο διαχειριστής-εξουσιοδοτημένος μηχανικός της ΗΤΚ ο οποίος θα εκδώσει το ΠΗΤ θα πρέπει να είναι εκ των ειδικοτήτων που αναφέρονται στην απόφαση. Πιθανόν (είχε ειπωθεί και στην ημερίδα των συμβολαιογράφων) η απόφαση της Δ.Ε του ΤΕΕ, να εισαχθεί σε κάποια απόφαση του ΥΠΕΝ για την ΗΤΚ ή τροποποίηση του νόμου. Θα δούμε στην συνέχεια πως θα ρυθμιστεί το θέμα.
    1 point
  11. Ανέβηκε αυτό το αρχείο στις οδηγίες χρήσης της ΗΤΚ από το ΤΕΕ. Σχετικά με την ερώτηση 27 (και 26) βλέπω ότι πρόθεση της ΗΤΚ είναι να αποτυπώνουμε νομικές ιδιοκτησίες και όχι πολεοδομικές. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν δίνουμε βεβαιώσεις νομιμότητας για αυτά τα οποία βλέπουμε και υπάρχουν στην πραγματικότητα, αλλά πρέπει να δημιουργούμε πληροφορίες που θα είναι χρήσιμες προσωρινά μόνο για τη δουλειά του συμβολαίου και θα απαιτούν αλλαγή πάλι. Προφανώς το πρόβλημα είναι ότι δεν υφίσταται συμβολαιγραφικά η συνενωμένη ιδιοκτησία, άρα δεν μπορεί να καταχωρηθεί αλλιώς μέχρι την τροποποποίηση της σύστασης. Αντίθετα στην ερώτηση 28, στην περίπτωση κατάτμησης πρέπει να κάνουμε εκ των προτέρων καταχώρηση οικοπέδων που δεν υφίστανται συμβολαιογραφικά ακόμη! Εκεί δεν υπάρχει πρόβλημα... Θα ήταν τόσο λάθος η βεβαίωση μηχανικού να αφορά την πολεοδομική νομιμότητα και την μη ύπαρξη αυθαιρέτων κατασκευών και από εκεί και πέρα να γίνονται συμβολαιογραφικές πράξεις διαχωρισμού/συνένωσης/κατάτμησης χωρίς ενδιάμεσες άχρηστες βεβαιώσεις;
    1 point
  12. Είχα κι εγώ τήν αίσθηση οτι Απόρριψη Παραστατικού κάνεις όταν δέν θεωρείς τό συγκεκριμένο παραστατικό επαγγελματικό έξοδο καί θέλεις νά εξαιρεθεί. Στό κάτω κάτω οποιοσδήποτε, που ξέρει τό ΑΦΜ σου, μπορεί νά κόψει ένα τέτοιο παραστατικό ή ακόμη καί από λάθος πληκτρολόγηση. Τί πιό απλή σκέψη! Είναι όμως έτσι? Μήπως Απόρριψη σημαίνει οτι από λάθος φαίνεσαι ως λήπτης καί κόψε τόν λαιμό σου νά βρείς τόν εκδότη γιά νά διορθώσει τό λάθος του? Έχω ιδίαν πείρα. Τό 2021 βρέθηκα νά είμαι λήπτης ενός ΤΠΥ αξίας 30€ γιά μιά σαχλαμάρα ασφάλεια τηλεφώνου τσέπης, που είχα κάνει. Τό απέρριψα. Καί ποιό είναι τό αποτέλεσμα? Τό συγκεκριμένο παραστατικό, άν καί χαρακτηρισμένο ως Απορριφθέν, συνεχίζει νά εμφανίζεται στά Έξοδά μου, συνεχίζει νά μειώνει τό Υπόλοιπο Εσ. - Έξ. (στό Συνοπτικό Βιβλίο) Έστειλα μέιλ στήν ΑΑΔΕ από τίς 7/4/2022 κι ακόμα νά πάρω απάντηση. Ίσως καί νά μήν έχει σημασία επειδή αφορά τό καταπονημένο 2021.
    1 point
  13. Θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν παραστατικό λιανικής. Οι επιλογές που έγιναν από την εταιρεία αντιστοιχούν σε συναλλαγή μεταξύ επαγγελματιών. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε συναλλαγή επαγγελματία (εταιρεία) και ιδιώτη γιατί το ενοίκιο δεν αφορά την επαγγελματική σου δραστηριότητα. Όμως, δεν έχει δοθεί συγκεκριμένη οδηγία για το παραστατικό που πρέπει να εκδοθεί. Γι' αυτό έγραψα προηγουμένως ότι δεν φταίει η εταιρεία. Η ουσία είναι ότι δεν αποδέχεσαι το παραστατικό και με τα υπόλοιπα δεν ασχολείσαι.
    1 point
  14. Αν και δεν έχω διαβάσει την σχετική απόφαση που αναφέρεις σύμφωνα με τα σχετικά αναφερόμενα στο άρθρο 82 και άρθρο 81 δεν βλέπω να μπορεί μια τέτοια βεβαίωση να γίνει αποδεκτή για τεκμήριο νομιμότητας. Να θυμίσω δε ότι ο ν. 720/77 κηρύχθηκε αντισυνταγματικός, αλλά ο Ν. 1337 έδωσε θεραπεία για τις δηλώσεις του τότε νόμου. Άρθρο 82 Απαγόρευση δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις 1. α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή κατά την παράγραφο 1α του άρθρου 81 (*), ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης κατά την παράγραφο 1β του άρθρου 81, ή έχει εκτελεστεί πολεοδομική παράβαση των περιπτώσεων β, γ, δ της παραγράφου 3 του άρθρου 81. Στην ανωτέρω απαγόρευση εμπίπτουν και τα ακίνητα τα οποία εισφέρονται σε εταιρεία. Στην παρ.1α) διευκρινίζεται ότι η διαπίστωση ύπαρξης αυθαιρέτων κατασκευών ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης πριν τις 28.07.2011 γίνεται κατ’ εφαρμογή των άρθρων 5 παρ.2 και 22 παρ.3 του ν.1577/1985 «Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός.» (ΦΕΚ 210Α), ο οποίος βρισκόταν σε ισχύ τη χρονική περίοδο αυτή και όχι κατά τις διατάξεις του μεταγενέστερου ν.4067/12 «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός» (ΦΕΚ 79Α), με την επιφύλαξη του άρθρου 30 του ν.4495/2017. β) Δεν επιτρέπεται η μίσθωση και παραχώρηση ακινήτων στα οποία έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 81 παράγραφος 1 περιπτώσεις α και β. 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : α) υφίστανται πριν από τις 30.11.1955, ημερομηνία έναρξης ισχύος του από 9.8.1955 β.δ., β) έχουν απαλλαγεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 3 του ν.720/1977 (Α297), γ) έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.5 του άρθρου 16 του ν.1337/1983 ή των παρ.8 και 10 του άρθρου 9 του ν.1512/1985 (Α4), δ) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 του ν.1337/1983 (Α33), χωρίς όμως να έχει απορριφθεί με απόφαση του αρμόδιου, κατά περίπτωση, οργάνου η αίτηση για την εξαίρεση από την κατεδάφιση, ε) έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν.3399/2005 (Α255), στ) έχει περατωθεί η διαδικασία διατήρησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3775/2009 (Α122) ή του ν.3843/2010 (Α62), και για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται σε αυτές, ή έχει περατωθεί η διαδικασία της διατήρησης με τις προϋποθέσεις του παρόντος, ζ) έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου ή έχει καταβληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, κατά τις διατάξεις του παρόντος ή τις διατάξεις του ν.4014/2011 και του ν.4178/2013, η) που έχουν νομιμοποιηθεί ή εξαιρεθεί από την κατεδάφιση ή έχει εκδοθεί γι’ αυτά οικοδομική άδεια από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, σύμφωνα με την περίπτωση β της παρ.2 του άρθρου 5 του ν.2730/1999 (Α130), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.2 του άρθρου 5 του ν.2947/2001 (Α228) και τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την παρ.18, εδάφιο δ του άρθρου 8 του ν.3207/2003 (Α302). θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. (*) Άρθρο 81 Ορισμοί 1. α) Αυθαίρετη κατασκευή ορίζεται κάθε κατασκευή ή εγκατάσταση, η οποία εκτελείται ή έχει εκτελεστεί χωρίς την απαιτούμενη οικοδομική άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής ή κατά παράβαση των ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων ή με βάση άδεια που ανακλήθηκε ή ακυρώθηκε. β) Αυθαίρετη αλλαγή χρήσης ορίζεται κάθε μεταβολή της χρήσης για την οποία δεν έχει εκδοθεί η απαιτούμενη οικοδομική άδεια (άδεια δόμησης). γ) Στην έννοια της αυθαίρετης κατασκευής/αλλαγής χρήσης περιλαμβάνονται και οι πολεοδομικές παραβάσεις της παραγράφου 3 του παρόντος νόμου.
    1 point
  15. Στον εκάστοτε νόμο προς ρύθμιση κ.λπ. υπάγεται η ΟΙ σε ακίνητα με ΣΟΙ. Όχι απλώς ένας εξώστης κ.λπ. Δηλαδή, στην περίπτωση τη δική σου ή κάνεις "ανασύσταση φακέλλου ΟΑ" (αφού πρωτίστως συνεννοηθείς με την οικεία πολεοδομία μήπως δεχθεί τη μερική ανασύσταση) κι εφόσον ο αγαπητός ιδιοκτήτης αναλαμβάνει την αμοιβή σου για την εργασία αυτή, ή ρυθμίζεις ολόκληρη την ΟΙ ως εξολοκλήρου αυθαίρετη (όλα τα τ.μ. της επιφάνειας αυτής), γεγονός που μάλλον δεν συμφέρει διότι μιλάς για ακίνητο του 88.... Τελικό συμπέρασμα: Δώσε στον ιδιοκτήτη να καταλάβει ότι, οφείλει να βρει τα εγκεκριμένα σχέδια της ΟΑ κι αν δεν το κάνει "...θα του πάει ο κούκος αηδόνι" για να μεταβιβάσει το ακίνητό του!
    1 point
  16. Πραγματικά θαυμάζω τον Δημήτρη που με κάθε ευκαιρία μας δίνει τις "μπροσούδες" γι' αυτά τα θέματα (μάλλον ΔΕΕΕΕΕΝ διαβάζονται. Είναι όμως Και λιγουλάκι δύσκολα θάματα). Από το 1923 και μετά έγιναν στην χώρα έγιναν αμέτρητα Πολεοδομικά ή & ρυμοτομικά σχέδια. Με άλλα λόγια μπορούμε να πούμε πως πολλές περιοχές χαρακτηρίστηκαν σαν "περιοχές εντός σχεδίου". Όλες αυτές οι περιοχές συνοδεύονταν ΠΑΝΤΑ από ένα "διάταγμα ρυμοτομίας" που περιέχει & τους "όρους Δόμησης" της περιοχής. Το πρώτο, νομίζω, που ζητάμε να δούμε είναι αυτό το διάταγμα ρυμοτομίας με τους "όρους δόμησης". Πως δηλ. πρέπει να είναι ένα οικόπεδο για να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο. Δεν μας είπες ακόμη ούτε καν τι εμβαδόν "καθαρό" έχει το οικόπεδό σου. Αυτό μάλλον εννοεί ο Παύλος όταν γράφει παραπάνω ...." αρτιότητα του μη ρυμοτομούμενου τμήματος ελέγχεται, ενώ για την οικοδομησιμότητα ότι αναφέρει ο συνάδελφος παραπάνω." (αυτά δηλ. που έγραψε ο Τετρις) Μετά το 1983, σ' αυτά τα Ρ.Σχ , είχαν την δυνατότητα οι δήμοι- κοινότητες να ορίσουν, αν το επιθυμούσαν, περιοχές στις οποίες μπορούσε να γίνει κάποια επέκταση του Ρ.Σχ τους. Σ' αυτές τις επεκτάσεις λοιπόν γινόταν βασικά οι Π.Ε. (αυτές οι περιοχές, νωρίτερα, ήταν πάντα περιοχές εκτός σχεδίου) και τα τελικά οικόπεδα που δίνονταν ΕΠΡΕΠΕ να είναι τακτοποιημένα από την Π.Ε.. Μόνο λοιπόν οι ιδιοκτησίες που βρισκόταν σ' αυτές, τις υπό ένταξη περιοχές, είχαν την υποχρέωση σε εισφορές σε γη και χρήμα. Πολλά Ρ.σχ. και όχι μόνο αυτά, κάνοντας την επέκτασή τους, προχωρούσαν και σε κάποια αναθεώρηση του Ρ. Σχ. τους. (ας το πούμε και άρση κάποιων "διαπιστωμένων λαθών"). Πολλές φορές σε τέτοιες περιπτώσεις συμπληρώνονταν στου πίνακες μόνο οι στήλες (νομίζω) 17 έως 27 δηλαδή το Γ/.ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΕ Ν.Δ. 17/1923. (υπάρχει φυσικά και ιδικός πίνακας για τα υπάρχοντα σχέδια). Όταν ΔΕΝ υπάρχουν αυτοί οι πίνακες (σε λίγες περιπτώσεις υπάρχουν) παίρνεις παραμάσχαλα το φυλλάδιο που μας ξαναέδωσε ο Δημήτρης και ετοιμάζεις, αφού, όπως λες, έχεις ρυμοτομούμενο τμήμα και σε συνεργασία πάντα με την αρμόδια πολεοδομία , ένα Καλό τοπογραφικό για να γίνει η πράξη "τακτοποίησης και αναλογισμού". Εύχομαι αυτή να είναι η τελευταία φορά που ο Δημήτρης μας δίνει το κείμενο αυτό. Καλό βράδυ.
    1 point
  17. 1. Δικαιώματα προκύπτουν από την νομοθεσία κι όχι από το τι λέει κάποιος συνάδελφος ή κάποιο σεμινάριο του ΤΕΕ. Ακόμα και το ίδιο το ΤΕΕ ως επίσημο όργανο γνωμοδοτεί αλλά δεν μοιράζει δικαιώματα. 2. Η συγκεκριμένη πράξη ΔΕΝ αποτελεί μελέτη αλλά κάτι τελείως διαφορετικό. Στο ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα στις κοινές δραστηριότητες της μηχανικής αναφέρονται μεταξύ άλλων τα κάτωθι: γ. Σύνταξη φακέλου έργου δ. Έλεγχος, επιθεώρηση, λειτουργία και συντήρηση τεχνικών έργων/εγκαταστάσεων. η. Συντονισμός ομάδας μελέτης/επίβλεψης/έργου. Επιπλέον, όπως αναφέρει η σχετική νομοθεσία, η έκδοση του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας υλοποιείται από τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό, διαχειριστή της καταχώρισης της Ιδιοκτησίας. Από που προκύπτει λοιπόν ότι η διαχείριση της ιδιοκτησίας αποτελεί αποκλειστικό δικαίωμα των μηχανικών που κάνουν Αρχιτεκτονικές μελέτες; 3. Αν θεωρήσει ο νομοθέτης ότι δεν μπορώ να μετρήσω μια διάσταση (σε ένα κτίριο νόμιμο) τότε σίγουρα ο Αρχ. και ο Πολ. δεν μπορεί να διαβάσει μια ταμπέλα λέβητα, μια λάμπα LED κλπ οπότε ας δούμε ξανά το θέμα των ΠΕΑ και φυσικά στην ΗΤΚ δεν θα μπορεί να ανεβάσει μισό σχέδιο με Η/Μ.
    1 point
  18. @Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )
    1 point
  19. Ούτε στη Δευτέρα Παρουσία δεν πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο στο μπουρδε.... Ελλαδιστάν που δραστηριοποιούμαστε.... Ακόμα και να μην επιτρέπεται από αυτή την ειδικότητα να εκδοθεί ΠΗΤΚ, άδεια δεν πρόκειται ν' αφαιρεθεί, ούτε στην Τρίτη Παρουσία κ.λπ. Ποιός σου είπε ότι, απαγορεύεται; To TEE ασχολείται με άλλα πιό προσοδοφόρα "αντικείμενα" με αυτό κι όχι με τις ανάγκες και τα συμφέροντα των μελών του... Παραδείγματα άπειρα! Αν αρχίσω να γράφω, θα με πετάξουν έξω οι αρμόδιοι, καθότι απαγορεύεται να τα "χώνεις" στο μεγάλο "μπαμπά".... Από την άλλη το ΤΕΕ δεν νομοθετεί! Αν ο νόμος ήθελε να το προσδιορίσει αγαπητέ μου, θα το είχε κάνει... Η έστω εκ των υστέρων το ΤΕΕ πριν ζητήσει π.χ. τα 20άρικα θα το είχε νομίμως προσδιορίσει... Το ΤΕΕ μέχρι σήμερα μας έχει δείξει ότι, βγάζει την ουρά του απ' έξω... Θυμίζω "με δική του ευθύνη ο μηχανικός ανεβάζει ό,τι ανεβάζει για να ολοκληρώσει π.χ. μια δήλωση υπαγωγής"!!!!! Δες στήριξη.... κ.λπ.
    1 point
  20. Κ.Π.Στ. Για πίνακα σύστασης υπάρχουν οι εξής βασικοί κανόνες: 1.Χιλιοστά παίρνουν μόνο οι ιδιοκτησίες που πληρούν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ κ τις 5 παρακάτω προϋποθέσεις α)ξεχωριστή β)διαιρετή γ)διακεκριμένη δ)ανεξάρτητη ε)οριζόντια .........ιδιοκτησία 2.Τα χιλιοστά της κάθε ιδιοκτησίας βγάινουν με αναλογία ΟΓΚΩΝ. 3.Ο όγκος των κοινόχρηστων χώρων επιμερίζεται στις ιδιοκτησίες 4.Ο εναπομένων Σ.Δ. επιμερίζεται σε αυτοτελή ιδιοκτησία/ες ως ''δικαίωμα υψούν α' ορόφου κλπ...''ΜΗΝ ξεχάσετε στο δικαίωμα υψούν!!!:ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ επιφάνειες κοινοχρήστων!!!!!!!!!(το ξεχνάνε σχεδόν όλοι κ δίνουν όλα τα τετραγωνικά στο μελλοντικό διαμέρισμα........) 5.Θέσεις στάθμευσης:χιλιοστά παίρνουν ΜΟΝΟ οι κλειστές/υπόγειες.Στην Pilotis ΔΕΕΕΕΕΕΕΕΕΝ παίρνουν χιλιοστά.Έλεος πια με τους παλαιότερους συναδέλφους που το κάνουν κατ' εξακολούθηση.Άλλο πράγμα η ''πράξη γκαράζ'' κ άλλο η νόμιμη θέση στάθμευσης!!!βλ.13 6.Βοηθητικοί χώροι:βλέπε 1. 7.Κοινόχρηστοι βοηθητικοί χώροι υπογείου:ΔΕΝ παίρνουν χιλιοστά, ωστόσο εμφανίζονται στον πίνακα με τα τετραγωνικά τους. 8.Μαιζονέτες:ΜΙΑ φορά το ύψος,όχι 2.Στις Εφορείες ΔΕΝ θα σας το περάσουν. 9.Αποφεύγουμε όπως ο διάολος το λιβάνι να προβούμε σε κατανομή δαπανών θέρμανσης.Είναι ειδική μελέτη Μηχανολόγου Μηχανικού,ΔΕΝ εμπίπτει στις υποχρεώσεις μας,είναι ΠΟΛΥ καλά αμοιβόμενη εργασία (δεν έχει να κάνει καθόλου με τις ''τιμές πιάτσας'' για ένα πίνακα αναλογιών) κ εν πάσει περιπτώσει πρέπει να φάνε κ αυτοί οι συνάδελφοι κατ' αποκλειστικότητα. 10.Επιμερισμός δαπανών ανελκυστήρα:βλ πρόγραμμα στα downloads 11.Πραγματική αξία ιδιοκτησιών:ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ.Ενδεικτικοί συντελεστές: Κατάστημα:1,20 Αποθήκη:1,00 Διαμέρισμα Ισογείου:1,00 Διαμέρισμα Α' ορόφου:1,06 Διαμέρισμα Β' ορόφου:1,11 κοκ. ΠΑΙΖΕΙ ρόλο στην κατανομή των χιλιοστών! 12.Περίπτωση Τροποποίηση Σύστασης:newbies,ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ!!!!!99,999999999% των περιπτώσεων ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η μεταβολή των υπαρχόντων χιλιοστών!!!!!!!!!!!!!!Αν ο πίνακας δεν έγινε σωστά από τον πρώτο μηχανικό που έκανε τον επιμερισμό,ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ κ δεν θα είστε εσείς αυτοί που θα τον διορθώσετε!!! Α-Π-Α-Γ-Ο-Ρ-Ε-Υ-Ε-Τ-Α-Ι σύμφωνα με τον κανονισμό πολυκατοικιας,βλέπε ''Αστικός Κώδικας'' για ισχύ κανονισμού πολ/κιας.......... 13.Περίπτωση αυθαιρέτων Η/Χ-διαφόρων άλλων χώρων-κτισμάτων:ΔΕΝ παίρνουν χιλιοστά.ΜΟΝΟ οι νομίμως ιστάμενοι χώροι.Παράκαμψη παγίδας από συμβ/φους:αποτυπώνετε κανονικά τους χώρους ΜΕ τς αυθαιρεσίες,φτιάχνετε τον πίνακα ΜΟΝΟ με τους νομίμως ιστάμενους χώρους.Τέλος κ αυτό το παραμύθι. 14.Αφήστε χώρο στο κάτω μέρος της Α4-Α3 σελίδας για να μπορέσουν οι συμβ/φοι να γράψουν πού επισυνάπτεται........ 15.Ψήφοι ΔΕΝ μεταβάλλονται σε τροποποίηση σύστασης.Αν δεν δόθηκαν από την αρχή,δεν θα δοθούν ποτέ.Βλ 12. 16.Περίπτωση αυθαιρέτου προ '83:η Σύσταση γίνεται ΚΑΝΟΝΙΚΑ χωρίς κανένα πρόβλημα. Έλεος πια με τις ερωτήσεις για σύσταση,Mods πάρτε αυτές τις οδηγίες κ κάντε τις υπόμνημα.Δεν αντέχω άλλο να βλέπω τέτοιες ερωτήσεις κ η καρδούλα μου σπαράζει όταν ρωτάει ένας νέος συνάδελφος,γενικές οδηγίες δεν υπάρχουν κ διαδίδονται μόνο από στόμα σε στόμα.Το διάταγμα του '29 δεν μπορεί να ανταπεξέλθει............ Αυτά κ τέλος με τη σύσταση,όποιος θέλει συμπληρώνει με δικές του παρατηρήσεις-εμπειρίες κ το αναρτάμε κάπου που να το βλέπουν όλοι.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.