Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.309


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.936


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.990


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.737


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/07/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. για ομορα γηπεδα ή οικοπεδα... Άρθρο 52 Ενιαία έκταση βιομηχανικών εγκαταστάσεων σε περίπτωση μίσθωσης ή κτήσης όμορων γηπέδων ή οικοπέδων Όμορα γήπεδα ή οικόπεδα σε περιοχές με βιομηχανική χρήση που ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη ή έχουν μισθωθεί με μακροχρόνια μίσθωση από τον ίδιο μισθωτή, θεωρούνται ενιαία έκταση, εφαρμόζονται οι ισχύοντες στην περιοχή, για τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις, όροι δόμησης, για το σύνολο της έκτασης αυτής και εκδίδονται όλες οι απαιτούμενες άδειες και οι προβλεπόμενες κατά περίπτωση εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες για το σύνολο της έκτασης αυτής. Μετά τη λήξη της μίσθωσης και σε περίπτωση μη ανανέωσης αυτής ή αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος με αποτέλεσμα τα γήπεδα ή οικόπεδα να μην ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη, ο ιδιοκτήτης οφείλει να καθαιρέσει κάθε κατασκευή ή χρήση που πραγματοποιήθηκε καθ’ υπέρβαση των όρων δόμησης της ιδιόκτητης έκτασης, όπως αυτοί ίσχυαν επί της ιδιόκτητης έκτασης κατά την εγκατάσταση της κατασκευής ή κατά τον χρόνο λήξης της μίσθωσης ή μεταβολής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Άρθρο 46 Παρατάσεις οικοδομικών αδειών – Τροποποίηση άρθρου 52 ν. 4710/2020 Οι προθεσμίες του άρθρου 52 του ν. 4710/2020 (Α΄ 142), περί ισχύος των οικοδομικών αδειών, παρατείνονται και το άρθρο 52 διαμορφώνεται ως εξής: «Άρθρο 52 Παρατάσεις οικοδομικών αδειών Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών που προβλέπονται στις παρ. 5 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4495/2017, καθώς και όσων εκδόθηκαν σύμφωνα με τον ν. 4495/2017 έως τις 30.12.2020, παρατείνεται έως τις 31.12.2024.». Άρθρο 43 Εγκαταστάσεις σταδίου «Καραϊσκάκη» – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 8 ν. 2947/2001 Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 8 του ν. 2947/2001 (Α’ 228), περί χωροθέτησης των λειτουργιών του σταδίου «Καραϊσκάκη», προστίθενται νέες εγκαταστάσεις, και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής: «3. Στις εγκαταστάσεις του σταδίου αυτού, πλην των κυρίως αθλητικών χρήσεων, επιτρέπεται και η χωροθέτηση των ακόλουθων συμπληρωματικών λειτουργιών: Καταστημάτων αθλητικών ειδών, αιθουσών πολλαπλών αθλητικών χρήσεων, εντευκτηρίων, γραφείων, κέντρων αποκατάστασης και υποστήριξης για άτομα με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα, αθλητικών τραυματισμών και βελτιστοποίησης της φυσικής απόδοσης και κέντρων παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών φροντίδας, κινησιοθεραπείας και φυσιοθεραπείας, εστιατορίων, αναψυκτηρίων και μικτών καταστημάτων τροφίμων, κλειστών αιθουσών κινηματογράφου, καθώς και αιθουσών πολλαπλών χρήσεων πολιτισμού, αναψυχής και εμπορικών χρήσεων. Ο ανώτατος συντελεστής δόμησης των ανωτέρω χρήσεων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το δέκα τοις εκατό (10%) του ανώτατου συντελεστή δόμησης που καθορίζεται στην περ. ε’ της παρ. 2 του παρόντος άρθρου.». περισσοτερα εδω http://www.opengov.gr/minenv/?p=12383 ολη η διαβουλευση εδω http://www.opengov.gr/minenv/wp-content/uploads/downloads/2022/07/Σχέδιο-νόμου-ΥΠΕΝ.pdf
    2 points
  2. Version X6.3

    85.668 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. 1986 ΦΕΚ 1137 Δ ΟΡΟΙ ΔΟΜ ΒΑΡΒΑΡΑ ΑΓΙΟΥ.pdf Τα έχουμε πει πολλές φορές... ΜΗΝ εμπιστεύεστε τυφλά το e-poleodomia... ΕΙΔΙΚΑ για Όρους Δόμησης.... Η μόνη αξιόπιστη πηγή για Πολεοδομικά Θέματα είναι η εκάστοτε ΥΔΟΜ. Καλή δουλειά! (συν/φε?)
    1 point
  4. Με δασική έκταση μέσα δεν μπορεί να μεταβιβαστεί. Βρήκα στο ιντερνετ και σχετική ερωτοαπάντηση: Πότε θα μπορέσουν να μεταβιβαστούν ακίνητα εκτός σχεδίου, όπου είναι σε εξέλιξη η ανάρτηση των δασικών χαρτών; Εφόσον δεν κατατεθεί αντίρρηση και το ακίνητο έχει χρήση μη δασική, 45 ημέρες μετά το πέρας της περιόδου κατάθεσης αντιρρήσεων, όπου κυρώνεται ο δασικός χάρτης μερικώς για αυτές τις περιοχές. Ετσι, αν η ανάρτηση, όπως έγινε γνωστό, ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2022, μπορεί να γίνει μεταβίβαση τον Μάρτιο του 2022. Τα ακίνητα για τα οποία έχουν υποβληθεί αντιρρήσεις μπορούν να μεταβιβαστούν όταν εξεταστούν οι αντιρρήσεις από την Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων και κριθεί πως η έκταση δεν υπόκεινται στη δασική νομοθεσία. Ωστόσο, όσον αφορά τις αντιρρήσεις που έχουν κατατεθεί το 2017, οι περισσότερες δεν έχουν εξεταστεί ακόμη. Μέχρι στιγμής για το 55% της χώρας έχουν υποβληθεί 108.658 αντιρρήσεις. Τώρα,, αν κάτι έχει αλλάξει πρόσφατα δεν το γνωρίζω. Ρώτησε και την συμβολαιογράφο μήπως υπάρχει κάποια πρόσφατη αλλαγή στο θέμα αυτό.
    1 point
  5. Ήταν εκτός αντικειμενικού το '16...άρα 650.
    1 point
  6. "Η συμβολαιογράφος μου είπε να της αναφέρω το εμβαδόν της ιδιοκτησίας έτσι ώστε να αναφέρεται η σωστή επιφάνεια στην αποδοχή και να πληρωθεί ο αντίστοιχος φόρος, .." Σωστα σου ειπε, οτι θα δοσεις τα σωστα τμ. [τι φορο θα πληρωσει και γιατί, δξ] "γιατί της είπα οτι υπάρχουν διαφορές και οτι θα προχωρήσουμε σε τακτοποίηση μετά την αποδοχή. " Αυτο ειναι λαθος. Πρωτα η αποδοχη και μετα η τακτοποιηση. [σορρυ, το ιδιο ειπες..]
    1 point
  7. η συμβολαιογραφος πρεπει να σου ειπε "μέτρα οικοπεδο και κτισματα καθε καθετης και δωστα ατυπα να τα περασω στην αποδοχη. Μετα θα εχεις πελατη να σου δοσει εντολη για τακτοποιηση." Οπότε χρειαζεται να εχεις, εμβαδον οικοπεδου συβολαιο συστασης καθετων με τα τμηματα και τα χιλιοστα. τι εχτισε καθε μια καθετη Καθε καθετη λαμβανεται ξεχωριστα. και ξεχωριστα και οι ΟΙ καθε καθετης, εφοσον εχει γινει συσταση ΟΙ. και, αν εχουν κοινη εισοδο..και δεν βλεπεις ούτε χιλιοστα σε καθε "τμημα" οικοπεδου κλπκλπ ....γιατι να ειναι καθετες και να μην ειναι απλα οριζοντιες; και, αφου εκαναν και συσταση, δες εκει αν αναφερονται χιλιοστα [το λογικωτερο] ή αν γραφει "με το αναλογο ποσοστο στο οικοπεδο"... [που ειναι ...προχειροδουλειά..] Στο ΕΚ πώς τα περιγραφουν;
    1 point
  8. Συνήθως αυτοί οι πυλώνες είναι 9x9 ή 10x10. Πρέπει να μιλήσεις και με τον υπεύθυνο του ΑΔΜΗΕ της περιοχής σου, για να σου πει τι μέγεθος είναι και το βαρύκεντρό του. Από εκεί και πέρα μετράς και εσύ στο πεδίο την κάλυψή του. Επίσης, μπορεί να σου στείλει και τα όρια της δουλείας, δίνοντάς σου και το κέντρο του προηγούμενου και του επόμενου πυλώνα, καθώς και το ΦΕΚ που το συνοδεύει. Πρόσεξε γιατί πρόσφατα για πρώτη φορά είδα μεταβλητό πλάτος εναέριας δουλείας σε πυλώνες.
    1 point
  9. Κακώς δόθηκε η Βεβαίωση! Ο έλεγχος όφειλε να γίνει με τα εγκεκριμένα σχέδια κ.λπ. Αν αυτά είχαν χαθεί, έπρεπε ο διαχειριστής μηχανικός να προβεί, είτε σε ανασύσταση φακέλλου ΟΑ, είτε σε υπαγωγή π.χ. στον 4495. Έτσι το ακίνητο θα αποκτούσε νέα εγκεκριμένα σχέδια! Οτιδήποτε έγινε εκ των υστέρων προφανώς είναι άκυρο.....
    1 point
  10. Έφυγε ο georgegaleos και έχει μαραζώσει αυτή η γωνιά του φόρουμ.... Θα κάνω μία απόπειρα αλλά με επιφύλαξη και ελπίζω να με διορθώσει κανείς: *θα αναφερθώ μόνο σε έξοδα καθώς δεν μου έχει τύχει περίπτωση διαφοράς των 2 βάσεων σε έσοδα. Λογιστική Βάση=Τα ποσά των παραστατικών που αφορούν στο έτος. Φορολογική Βάση=Τα ποσά που πληρώθηκαν μέσα στο έτος ΚΑΙ αναγνωρίζονται ως έξοδα για τον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος Κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα όπου προκύπτουν διαφορές μεταξύ των 2 βάσεων: 1. Εισφορές ΕΦΚΑ: Λογιστική βάση= Το άθροισμα όλων των ειδοποιητηρίων (Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου) + το ποσό της εκκαθάρισης του έτους (αυτό ίσχυε παλιότερα που οι εισφορές ήταν ποσοστό επί του εισοδήματος. Πλέον με την επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας δεν γίνεται εκκαθάριση). Κοινώς: Τι έπρεπε να πληρώσουμε για τις εισφορές του έτους. Φορολογική Βάση= Τα ποσά που πληρώσαμε από 1/1 έως 31/12, αφού αφαιρεθούν τόκοι και πρόστιμα (τα οποία δεν αναγνωρίζονται ως έξοδα για τον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος) 2. Τηλεφωνία (κινητό τηλέφωνο ή σταθερό+internet όταν η γραμμή είναι σε κατοικία που είναι και επαγγελματική έδρα): Λογιστική Βάση= Το άθροισμα όλων των λογαριασμών που εκδόθηκαν από 1/1 έως 31/12. Φορολογική Βάση= Το άθροισμα όλων των πληρωμών που κάναμε μέσα στο έτος μείον το ποσό που βάζουμε στον πίνακα φορολογικής αναμόρφωσης (κωδ.2020). Το ποσό αυτό προκύπτει ως ποσοστό του συνολικού και ουσιαστικά είναι σαν να δηλώνουμε "πλήρωσα τόσα σε τηλέφωνα αλλά μόνο τα μισά ήταν για την εργασία μου" Οι διαφορές των 2 βάσεων χωρίζονται σε προσωρινές και μόνιμες ανάλογα με το αν υπάρχει δυνατότητα να ανατραπούν στο μέλλον. Οι μόνιμες διαφορές προκύπτουν (νομίζω) αποκλειστικά από τον πίνακα φορολογικής αναμόρφωσης: -Οι τόκοι και τα πρόστιμα των ασφαλιστικών εισφορών. (δεν πρόκειται να αναγνωριστούν ποτέ ως φορολογικό έξοδο, συνεπώς η διαφορά φορ. και λογ. βάσης είναι μόνιμη) -Το ποσό της τηλεφωνίας που δεν είναι επαγγελματικό έξοδο και άρα δεν αναγνωρίζεται φορολογικά. Τυπικό παράδειγμα προσωρινής διαφοράς είναι το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών Δεκεμβρίου. Το ειδοποιητήριο εκδίδεται και πληρώνεται στο επόμενο έτος, συνεπώς λογιστικά υπολογίζεται στο έτος που αφορά αλλά φορολογικά στο επόμενο. Ακριβώς όμως επειδή το ποσό αυτό θα πληρωθεί (και άρα θα αναγνωριστεί και ως φορολογικό έξοδο) στο επόμενο έτος, η διαφορά των 2 βάσεων θεωρείται προσωρινή.
    1 point
  11. Έτσι νομίζω. Εφόσον και οι ιδιώτες "μετράνε" κανονικά ως εργοδότες, δεν μπορείς να φορολογηθείς ως μισθωτός. Αν αναφέρεσαι σε έργα του 2021 φοβάμαι ότι δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Αν είναι για το 2022 δες μήπως μπορείς να καθυστερήσεις κάποιο τιμολόγιο μέχρι το 2023.
    1 point
  12. χρήσιμο.... μπας και έχεις βρει και κάτι ανάλογο με ημερομηνίες 2022 (μετά τον πόλεμο Ουκρανίας δηλαδή)
    1 point
  13. Το "δοντάκι" δεν μπορεί να είναι συνεχές, εκτός κι αν η μεταλλική διατομή έχει ενσωματωθεί στο σκυρόδεμα (δύσκολο). Άρα, απομένει η λύση των "καρφιών" (υπάρχει όμως η περίπτωση να πέσεις σε οπλισμό...) αλλά Αφού, κατά τα φαινόμενα, το αρμοκάλυπτρο δεν μπορεί να αποφευχθεί, μήπως είναι πιο εύκολο (και πιο οικονομικό) κάτι άλλο? π.χ. τοποθέτηση λωρίδας μονωτικού (πολυστερίνη) σε όλο το πάχος και ύψος του τοίχου με τοποθέτηση γωνίας ή λάμας (καθ' ύψος) για ασφάλιση έναντι σεισμού εννοείται ότι και στις δύο περιπτώσεις θα πρέπει να γίνει έλεγχος των πρόσθετων μεταλλικών εξαρτημάτων
    1 point
  14. Τάσσομαι υπέρ της άποψης του να καταχωρηθεί ως ημιτελής, καθώς η κατάσταση αφορά συνολικά το κτίριο, το οποίο όπως αναφέρεις δεν είναι αποπερατωμένο.
    1 point
  15. Ένα ένα … πολλά ρωτάς και το κάθε ένα μπορεί να έχεις δεκάδες σελίδες για απάντηση Το εύκολο. Θες να βάλεις με τέντα σε ταράτσα. Από πανί. Οκ. Εύκολο πας και την βάζεις όπως είσαι και τώρα χωρίς ιδιαίτερα πολεοδομικά ζητήματα παρα μόνο δικαιώματα ιδιοκτησιακά. Θες να κάνεις κήπο την ταράτσα…. Δεν είναι όλα εύκολα. Θέλει υπολογισμό φορτίων, να αντέχει το πρόσθετο φορτίο το υφιστάμενο και μελέτες σχετικές προς Πολεοδομία. Φυσικά αν δεν αντέχει ο φορέας ή και δεν έχεις το 100% απ’ όλους τους άλλους συνιδιοκτήτες μη ξεκινήσεις καν. Τουαλέτα….. Για να θες να το ενοικιάζεις θα πρέπει κάπου να κάνουν την ανάγκη τους. Αν δεν έχεις υπόλοιπο δόμησης κλπ. κλπ. πάλι φορκέτ ιτ. Στο δασάκι που είναι η όμορφη εικόνα πάνε και σε κάνα δεντράκι…. Στην ταράτσα που θα πάνε? Πολεοδομικά δεν υπάρχουν ημιμόνιμα. Σκέπαστρα πέργολες κ.λπ. μιλάς με το Τεχνικό Γραφείο Μηχανικών που θα το αναθέσεις να το διερευνήσει ανα περίπτωση ακινήτου. Ιδιοκτησιακά. Για να τα μπορείς έστω να τα κάνεις αυτά, ή θα πρέπει να έχεις ήδη ιδιοκτησία άλλη στο ακίνητο και να αποκτήσεις την αποκλειστική χρήση της ταράτσας με ειδικούς όρους όμως στην σύσταση κανονισμού που να σου το επιτρέπουν, ή να έχει δικαίωμα υψουν με χιλιοστά, αυτό να αγοράσεις και πάλι να έχει τους ειδικούς όρους της αποκλειστικής χρήσης που ανέφερα. Σε γήπεδο θα ήταν πιο βατές οι λύσεις…. Και αυτά μη ξεχνάς έχουν φτιαχτεί με προδιαγραφές να προσαρμόζονται σε χώμα και όχι σε πολυκατοικίες… Αν θες ντε και καλά σε πολυκατοικία ετοιμάσου να εκταμιεύσεις χρήμα και χρόνο ώστε να προσαρμοστεί η πολυκατοικία στην "πολυτελή" σκηνή σου και να μας ενημερώσεις τι θα γίνει και που θα την μαζεύεις, όταν θα υπάρχουν 6μποφόρ αέρα με τις ριπές του ανέμου της Ελλάδας Υ.Γ. Πενία τέχνας κατεργάζεται. Θεόκριτος, 3ος π.Χ. αιών , αρχαίος Έλληνας ποιητής.
    1 point
  16. Τώρα, για να καταλάβω, επειδή είμαι και από χωριό...θα πάει ο άλλος να πληρώσει για να μείνει σε σκηνή σε ταράτσα πολυκατοικίας, ενώ μπορεί να μείνει σε διαμέρισμα πολυτελείας με τις ανέσεις του και την ασφάλειά του; (εκτός αν υπάρχει διαφορά τιμής βεβαίως οπότε γίνεται συζητήσιμο) Μήπως στην αναζήτηση του νέου και του πρωτοποριακού έχει χαθεί το μέτρο; (λέω εγώ τώρα...)
    1 point
  17. @castor_troy Και να θέλεις να το ανεβάσεις εσύ, δεν έχει καθοριστεί ο τρόπος. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να υπενθυμίσεις στον εκδότη ότι πρέπει να διαβιβάσει τα στοιχεία του τιμολογίου. Εάν πρόκειται για κατάστημα με τεράστιο κύκλο εργασιών μην κάνεις τίποτα, γιατί αυτά έχουν επιλέξει να αγνοήσουν το mydata για το 2022 (μέχρι στιγμής, τουλάχιστον). Τον λόγο δεν τον γνωρίζω.
    1 point
  18. Σε νεο για δυο λογους 1) Ο Αρχιτεκτονας δεν ηθελε καμμια μεταβολη στη διαταξη και 2) Ο στυλος εβγαινε μεγαλος και εμποδιζε αρχιτεκτονικα (βλεπεις τον πρωτο λογο τον εχουν οι Αρχιτ.(μην πω καμμια βαρια κουβεντα και με διαγραψουν τωρα στα γεραματα) Βεβαια σε αυτη την περιπτωση πρεπει να μπει κατα τη γνωμη μου αρμοκαλυπτρο μεσα -εξω γιατι τα ψευτοοπλισμενα σοβατισματα δεν βοηθουν Εμφανιζεται ρωγμη με ολα τα επακολουθα (υγρασιες κ.λ.π)
    1 point
  19. καλά κατάλαβες... θα περιγράψεις την οικοδομή ως ημιτελή... οι πράξεις και τα τ.μ. δεν αφορούν μόνο τα κτίρια με ΣΟΙ. Υποθέτω οτι στις επιφάνειες θα περιγράφουν τα συνολικά τετραγωνικά μέτρα κύριων και βοηθητικών χώρων ενώ στην τεχνική περιγραφή θα μπορούσαν να καταχωρηθούν αναλυτικά τα διαμερίσματα και οι κοινόχρηστοι χώροι ως προτεινόμενα όπως άλλωστε θα αναγράφονται και στον απαιτούμενο πίνακα ποσοστών συνιδιοκτησίας. Η εν λόγω ταυτότητα θα περιλαμβάνει μία ιδιοκτησία Με σκοπό τη σύνταξη σύστασης οριζοντίων ιδιοκτησιών. Προσωπικά σε αντίστοιχες περιπτώσεις ανοίγω γραπτή συνεχή συνεργασία με τον συμβολαιογράφο και το δουλεύουμε βήμα-βήμα.
    1 point
  20. Καλησπέρα, πιο σωστό για μένα είναι να δηλωθεί ως χρήση κατοικία αφού τέτοια είναι η προέχουσα χρήση στο κτίριο.
    1 point
  21. Για την αποδοχή κληρονομιάς δεν χρειάζεται να γίνει απολύτως καμία "τακτοποίηση". Εξάλλου δεν έχεις ιδιοκτήτη ζωντανό για να σε εξουσιοδοτήσει γι' αυτό... Δεν υπήρχαν "ημιυπαίθριοι χώροι" το 1953... Κάτι άλλο είναι... Ίσως εξώστης κ.λπ. Όχι! Οφείλεις να ελέγξεις το ακίνητο χρησιμοποιώντας τα εγκεκριμένα σχέδια της ΟΑ, τα οποία δεν έχεις... Κι αφού δεν τα έχεις δεν μπορείς να εντοπίσεις τις αυθαιρεσίες, δηλαδή, δεν να κάνεις αυτοψία και να γνωμοδοτήσεις.... Όχι, διότι ούτε αυτό είναι το εγκεκριμένο τοπογραφικό διάγραμμα της ΟΑ. Λόγω της Κατηγορίας (μάλλον 1) υπαγωγής του ακινήτου δεν θα σου ζητηθεί από το σύστημα. Καλό όμως είναι να υποβληθεί νέο εξαρτημένο τοπογραφικό (αν βεβαίως είναι διατεθειμένος ο ιδιοκτήτης να καταβάλει το αντίστοιχο κόστος). Εξαρτάται από τη διάθεση (τσέπη) του πελάτη σου.... Επίσης εξαρτάται από το τι "αποδέχεται" η οικεία πολεοδομία (δηλαδή, πλήρη ή μερική ανασύσταση του φακέλου της ΟΑ)... Άλλη οδός που οδηγεί με σίγουρα βήματα είναι η υπαγωγή του ακινήτου ως χωρίς ΟΑ και η αντίστοιχη αιτιολόγηση της απόφασής σου στην τεχνική έκθεση και στα σχόλια της δήλωσης. ΥΓ. Δήλωση υπαγωγής μπορείς να κάνεις μόνον όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της αποδοχής κληρονομιάς κι αποκτήσεις ιδιοκτήτη για να σε εξουσιοδοτήση ή αναλαμβάνοντας το οποιοδήποτε ρίσκο ήθελε προκύψει και υποβάλλοντας τα αντίστοιχα έντυπα στο σύστημα που θ' απαιτηθούν και για την αποδοχή (π.χ. ληξιαρχική πράξη θανάτου, πιστοποιητικό πλησιέστερων συγγενών, πιστοποιητικό περί μη δημοσίευσης διαθήκης, πιστοποιητικό περί μη αποποίησης κληρονομιάς κ.λπ.).
    1 point
  22. Είναι τρία διαφορετικά πράγματα : - Η έγκριση εκσκαφών μπορεί να απαιτείται και εκεί που δεν είναι αρχαιολογικός χώρος στα πλαίσια του ενδεχόμενου ανεύρεσης αρχαίων (υπάρχει εγγεγραμμένη απαίτηση στην ΥΔΟΜ). Αν στο έργο δεν υπάρχει εκσκαφή, φυσικά δεν απαιτείται. [αρμοδιότητα ΥΠΠΟ] - Ο έλεγχος αρχαιολογικού χώρου απαιτείται σύμφωνα με τον ν.3028/2002 (και τώρα ν.4858/2021) για την προστασία του ίδιου του πολιτιστικού αγαθού από πλευράς ΥΠΠΟ (εφορεία αρχαιοτήτων, συμβούλια ... κρίνεται ανάλογα). [αρμοδιότητα ΥΠΠΟ] - Ο έλεγχος του ΣΑ γίνεται για τον έλεγχο της ποιότητας της ίδιας της αρχιτεκτονικής μελέτης μέσα σε περιοχή πολιτιστικού ενδιαφέροντος. [αρμοδιότητα ΥΠΕΝ]
    1 point
  23. Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις και το χρόνο σας. Σε επικοινωνία που είχα και με το ΤΕΕ μου είπαν κι αυτοί ότι σύμφωνα με το νόμο δεν απαιτείται αρτιότητα όπως δεν απαιτείται και έλεγχος νομιμότητας για την έκδοση Βεβαίωσης του αρ.30, όπως επίσης αναφέρθηκαν στο περιεχόμενο της βεβαίωσης περί εγκρίσεων όπως ορθά επισημάνετε κι εσεις. Και κάτι ακόμα παρακαλώ, οι εν λόγω διαμορφώσεις μπορούν να υλοποιηθούν στο σύνολο του αγροτεμαχίου ή υπάρχει κάποια περιοριστική διάταξη που αγνοώ;
    1 point
  24. Κάνω quote στον εαυτό μου..... Μάλλον ξεσούρωσαν και το έγγραφο / οδηγία ανέβηκε εκ νέου στο site του ΥΠΕΝ, στο section Ενημέρωση Υπηρεσιών Δόμησης & ΠΕ.ΧΩ.ΣΧ με ΑΔΑ, πρωτόκολλο και υπογραφές. Το κατεβάζετε από εδώ.
    1 point
  25. Δεν μπορώ να φανταστώ πως αυτό το ελλιπέστατο "τοπογραφικό διάγραμμα" έχει πάρει έγκριση για Ο.Α. δόμησης (??). Έχει πάρει?? Ακόμη και τα πρότυπα σχέδια, που πριν λίγα χρόνια μας έδωσε το ΤΕΕ, μας λεν ότι είναι υποχρεωτικό να αποτυπώνονται και να «κλείνουν», όλα τα όμορα οικόπεδα μέσα στο Ο.Τ.. Πολύ περισσότερο αν αυτά, όπως εδώ, είναι κτισμένα. Έδώ ΜΟΝΟ από το "googlemaps" φαίνεται πως το Ο.Τ. που εξετάζεται είναι κάπως πυκνό από κτίσνατα……. Στο "τοπογραφικό διάγραμμα" αυτό δεν φαίνεται. Γράφει ο συνάδελφος στην δήλωσή του: … «" ..δεν εμπίπτει στις διατάξεις του Ν.1337/83 και βάσει των πινάκων της Π.Ε. δεν οφείλει εισφορά σε γη και χρήμα» . Ένα οικόπεδο ή το Ο.Τ., ή εμπίπτει στις διατάξεις του ν. 1337/83 και μετά την κύρωσή της πράξης αυτής θα συνοδεύεται σίγουρα & από τους Πίνακες της Π.Ε. αυτής, ή αυτό ( το οικόπεδο) είναι από αναθεώρηση κάποιου υπάρχοντος Ρυμοτ. σχεδίου και ποτέ όμως δεν θα έχουμε Πίνακες. Για τις περιπτώσεις, σαν αυτή που εξετάζουμε, πρέπει πάντα να συντάσσοντα «πράξεις τακτοποίησης και αναλογισμού» !!! Αναρωτήθηκε ο συντάξας, αλλά πολύ περισσότερο και αυτός που θεωρεί αυτό το σχέδιο, ποιο θα είναι το ιδιοκτησιακό καθεστώς, στο Ο.Τ., εκεί ανατολικά από το σημείο «3» του οικοπέδου???? (κάπου εκεί δηλ. μέσα στην πρασιά??). Ακόμη χειρότερα, λίγο πιο βόρεια, το αποκοπτώμενο κομματάκι κάπου εκεί στη απότμηση? Τώρα για να θεωρηθεί αυτό το σχέδιο:. Αν είναι από αναθεωρημένο σχέδιο πρέπει, για το οικόπεδο, να γίνει «πράξη τακτοποίησης» ώστε τα όρια να τμήσουν τις Ρ.Γ. καθώς επίσης να γίνουν κάποιες προσκυρώσεις, αλλαγές , ή τέλος πάντων ότι προβλέπεται ώστε να έχουμε ένα τελικό οικόπεδο/δα που να πληρούν όλους τους πολεοδομικούς κανόνες. Αν είναι από πράξη αυτό πάντως δεν κτίζει, πριν την κύρωση αυτής, μόνο και μόνο για έναν βασικό λόγο: Πρέπει να γίνει σ’ αυτό, στα βόρεια-ανατολικά, κάποια προσκύρωση σ’ αυτό. Δηλ. Τακτοποίηση. Όλες οι μελέτες των Π.Ε., ίσως πάνω από 90% , πατάν σε σχέδια 1/ 1000 και σχεδιάστηκαν στο σύστημα συντ/νων ΤΜ3 (3 ζώνες). Ένας τρόπος για να δούμε αν έχουμε Π.Ε. είναι να δούμε τα Ρυμ. Σχ. 1/1000, τι δηλ. αναγράφεται πλάγια στην κάναβο. Υπάρχει φυσικά και ένα μικρό ποσοστό που σχεδιάστηκαν τα χιλιάρια σε ΕΓΣΑ87. Η πλειοψηφία αυτών των μελετών δεν κυρώθηκαν ακόμη έστω και μετά από 20 χρόνια. Π.χ. στην Χαλκιδική από τις περίπου 15 μελέτες σε ΕΓΣΑ (από Καλλικράτεια έως την Τορώνη) νομίζω πως μόνο η Σωζόπολη κυρώθηκε. Υ.γ : Γίνεται να βλέπουμε, από συναδέλφους, τέτοια σχέδια και το ημερολόγιο να μας δείχνει Φεβρουάριος 2021????
    1 point
  26. Για συσκευές τύπου Α (όπως π.χ. η κουζίνα), εφόσον ο χώρος που θα εγκατασταθούν έχει όγκο μεγαλύτερο από 20m3 και υπάρχει άνοιγμα (παράθυρο, μπαλκονόπορτα κλπ.) προς το εξωτερικό περιβάλλον, δεν υπάρχει απαίτηση για μόνιμο άνοιγμα αερισμου. Σε κάθε άλλη περίπτωση απαιτείται μόνιμο άνοιγμα προς το εξωτερικο περιβάλλον με εμβαδό 150cm2. Η σωληνογραμμή φ. αερίου επιτρέπεται να είναι εντός κατασκευής με γυψοσανίδα, εφόσον αυτή είναι πυράντοχη και υπάρχουν ανοίγματα αερισμού στα δύο άκρα.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.