Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/07/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Κατά την προσωπική μου άποψη θα πρέπει να αναγράψεις στην Τ.Ε την αποτυπωθείσα επιφάνεια της Ο.Ι.. Στην ΤΕ θα αναγράψεις ότι η διαφορά επιφάνειας κατά 1,05 τμ, προήλθε από απόκλιση των διαστάσεων της Ο.Ι κατά την κατασκευή, εμπίπτουσα στην παρ. 2 του άρθρου 81 (*) και δεν συνιστά αυθαιρεσία (καταγράφεται όμως το πραγματικό εμβαδόν της). Αφού κάνεις τακτοποίηση για τον εξώστη, θα σχεδιάσεις και την κάτοψη της ιδιοκτησίας ως αποτυπώθηκε και αναφέρεται στην δήλωση υπαγωγής. (*) 2. Δεν συνιστούν αυθαίρετη κατασκευή και δεν καταγράφονται ως παραβάσεις κατά τον έλεγχο : α) οι αποκλίσεις των διαστάσεων του κτιρίου, συμπεριλαμβανομένου του ύψους αυτού και του ύψους ορόφου, έως δύο τοις εκατό (2%) συνολικά από τις αναγραφόμενες στο διάγραμμα κάλυψης/δόμησης της οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, μετρούμενες σε διαστάσεις κτίστη (φέρων οργανισμός και στοιχεία πλήρωσής του, χωρίς επιχρίσματα - επενδύσεις), εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται κοινόχρηστοι χώροι του σχεδίου πόλεως, Ερμηνεία της εγκ. 2 ν. 4495: Στην παρ.2 δίδονται οδηγίες όσον αφορά στον τρόπο μέτρησης μεγεθών κατά τον έλεγχο των κατασκευών, καθώς και οι αποδεκτές ανοχές στις παραπάνω μετρήσεις. Αποκλίσεις των μεγεθών μέσα στα όρια των ανοχών δεν αποτελούν αυθαιρεσία.2 points
-
Αν η δήλωση δεν είναι δική σου, ξεκινάς να ελέγχεις τα πάντα από την αρχή. Ζητάς εγγράφως από τον ιδιοκτήτη τι θέλεις να σου φέρει και δεν μπαίνεις σε διαδικασία διαλόγου για το αν και τι απαιτείται. Εσύ είσαι το "αφεντικό" της υπόθεσης πλέον (αλλιώς ας απευθυνθεί στον προηγούμενο). Τα έχουμε πει και θα τα ξαναλέμε. Η Η.Τ θα είναι το "σουρωτήρι" όλων των ατασθαλιών που έγιναν στα αυθαίρετα και όχι μόνο. Το βάθος που μπορεί να φτάσει ο έλεγχος σου, επαφίεται στην κρίση σου και βεβαίως το επόμενο ερώτημα, όταν διαπιστωθούν διαφορές και εξόφθαλμες παραβάσεις που δεν τακτοποιήθηκαν ή τακτοποιήθηκαν πλημμελώς κατά παράβαση της νομοθεσίας, είναι το πως θα διορθωθούν όλα αυτά τα σημεία και τέρατα που έχουν γίνει σε πάρα πολλές δηλώσεις υπαγωγής. Άρα, δεν θα έπρεπε να σε απασχολεί καν, το τυπικό μέρος του τι πρέπει να ανεβάσεις, αλλά το αν το ακίνητο για το οποίο πας να καταχωρήσεις ΗΤ είναι καθόλα νόμιμο.2 points
-
"του τελευταίου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 15 του ν.4067/12 " Αυτό το εδάφιο καταργήθηκε με τον 4759/20 όπως και η §8 τροποποιήθηκε σε αρκετά σημεία....2 points
-
Κώστα τι τι μπορεί να κάνει ο άλλος μηχανικός (που βεβαίως μπορεί να κάνει αυτό που λες και να το αλλάξει) είναι και υπεύθυνος αυτός (κάνει και Υ.Δ για επιστροφή δήλωσης ότι δεν έχει χρησιμοποιηθεί κλπ). Πέραν αυτού όμως, έχοντας τα στοιχεία της δήλωσης, βλέπεις άμεσα την δήλωση στο σύστημα (αναζήτηση δηλώσεων Ν. 4495) ως μια επιπλέον δυνατότητα ελέγχου. Με την μέχρι τώρα πορεία στα αυθαίρετα (και ακόμα πιο παλιά) γνωρίζουμε ότι βεβαίωση (σήμερα πιστοποιητικό πληρότητας) χορηγείται με οριστική ή περαιωμένη υπαγωγή. Έχω αναφέρει (αν έχεις διαβάσει τα προηγούμενα) ότι η ΗΤ είναι μια διαδικασία με τεράστια κενά. Φυσικά όταν πριν 1+ χρόνο φωνάζαμε για τους παραλογισμούς της ΗΤ, δεν είδα πολλούς από τους σημερινούς συμμετέχοντες να καταθέτουν προβληματισμούς και αντιρρήσεις για την όλη διαδικασία. Στο δια ταύτα λοιπόν, επειδή το αρχικό ερώτημα ήταν αν ο νόμος ορίζει ρητά ότι για την σύνταξη της ΗΤΚ θα πρέπει η πράξη τακτοποίησης (δήλωση ν 4495) να είναι σε οριστική ή περαιωμένη υπαγωγή , η απάντηση είναι "όχι, δεν την ορίζει", όπως και δεν ορίζει δεκάδες άλλα θέματα και γι αυτό εξ αρχής γινόταν η μάχη για την επ αόριστο αναστολή της ΗΤ. Από κει και πέρα ο καθένας αναλαμβάνει τα ρίσκα του και τις μελλοντικές του ευθύνες και ξέρουμε πολύ καλά ποιος θα πληρώσει ( ο συνήθης ύποπτος που λέγεται μηχανικός). Η σύνταξη ΗΤ με δήλωση υπαγωγής άλλου, είναι από μόνη της ένα τεράστιο ρίσκο. Θα ελεγχθεί το ακίνητο εξ αρχής και ότι βρεθεί θα πρέπει να διορθωθεί (αν και εφόσον μπορεί να γίνει αυτό) και αυτό που πρέπει να μείνει σε όσους πρωτομπαίνουν στο χώρο αυθαιρέτων και ΗΤ, είναι ότι η ΗΤ δεν είναι απλώς μια διαδικασία ταξινόμησης και καταχώρησης στοιχείων. Απαιτεί πολεοδομική νομιμότητα του ακινήτου. Τώρα, αν κάποιος θέλει να κάνει "ακαδημαϊκού τύπου" συζήτηση μπορεί να μας πει επίσης, ότι ο νόμος δεν γράφει ότι για την σύνταξη της ΗΤ απαιτείται πολεοδομική νομιμότητα (;). Νομίζω καταλαβαίνουμε όλοι, ότι με τέτοιες προσεγγίσεις σκάβουμε όχι μόνο τον επαγγελματικό λάκκο μας, αλλά καταβαραθρώνουμε ταυτόχρονα τις ήδη αξιοθρήνητες-επικρατούσες-αμοιβές μας.2 points
-
Παυλάκο…. Είναι μια μεγάλη αλήθεια αυτό που γράφεις αλλά υπάρχει και μια άλλη μεγάλη αλήθεια ότι είναι σπάνιο έως σπανιότατο όπως τα διαμάντια να πέσουμε σε περιπτώσεις με μηδενική ασάφεια σε κάτι…. Ειδικά με την νομοδιάρροια ειδικά από το 2012 και μετά και τις χιλιάδες σελίδες νόμων εγκυκλίων ερμηνειών κ.λπ.…. Μη σου πω ότι δεν θα χρειαζόμασταν να έχουμε το φόρουμ αν το κυρίαρχο ζήτημα ήταν η σαφήνεια και όχι η ασάφεια. Θα το κλείναμε το μαγαζί… Πέραν αυτού και επ ευκαιρία το οριστική ή περαίωση υπαγωγής για να έχουμε καθαρό βηματισμό όταν προχωράμε σε ΗΤΚ, θα ήθελα να πω ότι το κενό είναι στο νόμο, στις πλατφόρμες και στη μη διασύνδεση μεταξύ τους. Δηλαδή ακόμα και σκέτο οριστική να είναι μια υπαγωγή ο Χ Μηχανικός που την έχει αναλάβει μπορεί ανα πάσα στιγμή να αλλάξει σχέδια υπολογισμούς τα πάντα και ο Ψ Μηχανικός που κάνει παράλληλα την ΗΤΚ να μη μπορεί καν να το γνωρίζει. Αλλά και με οριστική υπαγωγή και με περαίωση πάλι μπορεί να κάνει επαναφορά σε οριστική να αλλάξει πάλι σημαντικά για την ταυτότητα ζητήματα και πάλι ο Μηχανικός Ψ της ΗΤΚ να μη το πάρει καν χαμπάρι… Κανείς δεν έχει κατοχυρώσει τον Ψ Μηχανικός ότι υπαγωγή σε οριστική ή περαίωση δεν άλλαξε μέχρι να πατήσει αυτός το τελευταίο κουμπάκι του. Άρα ποιος φταίει? Και ο Χ και Ψ Μηχανικός έπραξαν με βάση τον νόμο και τις αρμοδιότητες τους…. το σύστημα όμως (νόμοι, πλατφόρμες, διασύνδεση κ.λπ.) πάσχει…. Μπορεί να κάνω και λάθος αν οι υποθέσεις μου δεν ισχύουν ….2 points
-
2 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
108.228 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Version X6.3
85.668 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
1 point
-
Το ερώτημα της @janna έχει ξεκινήσει εδώ και φυσικά έχω διαφωνήσει με τις ανεύθυνες απαντήσεις που δίνουν από το help desk του ΤΕΕ καθώς δεν έχει καμία δουλειά ο μηχανικός, ούτε να επιμερίσει με δική του πρωτοβουλία την επιφάνεια κλειστών χώρων διαμερίσματος και του κοινόχρηστου, αφού δεν αναγράφεται στην σύσταση ποια είναι η επιφάνεια κλειστών χώρων της οριζόντιας και ποια του κοινόχρηστου, ούτε και να γράψει ως επιφάνεια για την καταχώρηση της ΗΤ αυτή που αναγράφει το προηγούμενο συμβόλαιο (μικτή επιφάνεια συμπεριλαμβάνοντας και κοινόχρηστους χώρους). Να βρουν τρόπο να διορθώσουν τέτοιες συστάσεις της πλάκας και να μην αναγκάζουν τους μηχανικούς (έμμεσα) να προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες. Επιπλέον, για το θέμα της @janna αν στην οικοδομή ζητηθεί να γίνει για όλα ΗΤΚ (οριζόντιες και κοινόχρηστοι χώροι), τότε τι θα πουν στον μηχανικό από το ΤΕΕ; Μήπως θα πουν να βάλει στους Κ.Χ την επιφάνεια των διαμερισμάτων και να γράφει τις ίδιες παπάτζες; Εκεί στο ΤΕΕ...λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει.1 point
-
Κατάλαβα ότι το αρχικό σου ερώτημα ηταν ότι δεν μπορούσες να βρεις το παράρτημα. Δεν φαντάστηκα ότι θέλεις να σχολιάσουμε τα δημοσιεύματα της Μπακλατσή.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Άρα, αφού υπάρχει πρασιά μπορείς να κάνεις διαμόρφωση του π.χ. (εφόσον δεν δημιουργείται κάποιο άλλο πρόβλημα) και να πάρεις ως αφετηρία μέτρησης των υψών την τελική στάθμη του εδάφους1 point
-
Εάν το κτίριο τοποθετείται επί της ρ.γ./ο.γ., από τη χαμηλότερη στάθμη του παζοδρομίου (εφόσον η οροφή του υπογείου είναι σε ένα επίπεδο) Εάν το κτίριο τοποθετείται εσώτερον της ρ.γ., από την τελική στάθμη του διαμορφωμένου εδάφους1 point
-
Αν εννοείς αεροφωτογραφίες, Ε9, παλιά συμβόλαια κλπ δεν υπάρχει τέτοια υποχρέωση. Εξάλλου, θα υπάρχει (το πιθανότερο) αναγραφή στην Τ.Ε της δήλωσης υπαγωγής.1 point
-
Ενδεχομένως, θα μπορούσες να επικαλεστείς την υποπαράγραφο γιστ) της κατηγορίας 3 " παραβάσεις του Κτιριοδομικού Κανονισμού, ο οποίος εγκρίθηκε με την υπ’ αρ.3046/304/30-1/3.2.1989 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Δ59). Για τις παραβάσεις αυτές γίνεται ειδική μνεία στις βεβαιώσεις των μηχανικών, κατά την τεχνική έκθεση" ή να κάνεις υπαγωγή με αναλυτικό ως 1 Λ.Π.1 point
-
Φυσικά και δεν προκύπτει κάποιο λάθος, αν τα ανεβάσεις, όμως είναι πλεονάζοντα στοιχεία, τα οποία ενδεχομένως, τα στοιχεία τους, να τροποποιηθούν σε μελλοντική δικαιοπραξία και ίσως τότε-έχοντας ενδεχομένως βγει νέες οδηγίες-να απαιτηθεί ενημέρωση ΗΤ. Όμως, από την στιγμή που δεν υπάρχει εκδοθείσα άδεια στο ακίνητο, δεν έχεις και την υποχρέωση αυτή.1 point
-
Όταν επιλέγεις για το ΠΗΤ "ΡΥΘΜΙΣΜΕΝΟ" σου βγάζει την ίδια βεβαίωση με το ίδιο λεκτικό που έβγαζε το σύστημα αυθαιρέτων βάσει του άρθρου 82 για τις εξαιρέσεις (συμπεριλαμβάνονται και οι προ 55 κατασκευές). Δυστυχώς το θέμα με τον ορισμό (*) του αδόμητου που δόθηκε βάσει της σχετικής απόφασης δεν αφήνει πολλά περιθώρια επιλογών. Έχουμε καταδείξει τον προβληματικό ορισμό από την αρχή (δες το πρώτο ποστ) του παρόντος θέματος. (*) Αδόμητο χαρακτηρίζεται οικόπεδο ή γήπεδο, εφόσον δεν υφίσταται σε αυτό κατασκευή που προϋποθέτει την έκδοση πράξης εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών,1 point
-
Σε περίπτωση με υψηλό υδροφόρο ορίζοντα, λόγω του ότι το κτίριο βρισκόταν κοντά στην θάλασσα είχα παρατηρήσει το εξής: συνήθιζαν σε παλιά κτίρια της περιοχής , το -ξύλινο - δάπεδο να έχει μια υπερύψωση από το έδαφος, και εξωτερικά του κτιρίου - και κάτω από το ύψος του δαπέδου δηλαδή , να υπάρχουν μικρά παραθυράκια , σαν φεγγίτες περίπου 20x20cm, ώστε να εκτονώνεται η υγρασία λόγω της συνεχούς παρουσίας του νερού. Σε πολλά τέτοια κτίρια παρατήρησα ότι ακόμη και κοντά έναν αιώνα μετά την κατασκευή τους οι ξύλινες γρεντιές (δοκοί που φέραν το δάπεδο) αλλά και το ίδιο το δάπεδο ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, με καμία υποβάθμιση της φέρουσας ικανότητας τους. Σε μια τέτοια περίπτωση λοιπόν είχα κρατήσει τα ανοίγματα αυτά- και δεν τα έκλεισα όπως συνήθιζαν σε μεταγενέστερες ανακαινίσεις κλπ- και όταν επανεπίχωσα με αδρανή λατομείου και προτού γίνει η σκυροδέτηση του νέου δαπέδου έβαλα διάτρητους σωλήνες εντός της επίχωσης που να απολήγουν στα παράθυρα αυτά, ώστε να συνεχίσει όσο γίνεται η κυκλοφορία του αέρα κάτω από το δάπεδο. Πριν το νέο δάπεδο τοποθέτησα μεμβράνη λιμνοδεξαμενών (πολυπροπυλαινίου), τον οπλισμό της πλάκας και σκυροδετήθηκε η πλάκα με πρόσθετο στεγανωτικό πρόσμικτο. Πλέον υπάρχουν και πρόσμικτα για το σκυρόδεμα με κρυσταλλικές ιδιότητες, που τότε δεν ήταν τόσο διαδεδομένα στην αγορά. Δέκα χρόνια μετά, δεν έχει εμφανίσει απολύτως κανένα πρόβλημα υγρασίας. Πέραν των μεμβρανών πολυπροπυλαινίου PP, υπάρχουν από διάφορες εταιρείες μεμβράνες στεγάνωσης , συνήθως πολυαιθυλενίου PE (0,5mm) ή συνθετικές μεβράνες πολυολεφίνης FPO ή μεμβράνες PVC για στεγανοποιήσεις υπογείων τμημάτων από σκυρόδεμα. Όλες οι καλές εταιρείες έχουν, απλά θα είναι ακριβότερες. Για το θέμα του να μην χάσει το μπετόν του δαπέδου από την υγρασία του, υπάρχουν πρόσμικτα που μειώνουν την συστολή ξήρανσης και επιλέγουμε για δάπεδα συνήθως σκυροδέματα με μικρότερους κόκκους αδρανών. Και σίγουρα κάνουμε πολύ καλή συντήρηση με διαβροχή. Εν γένει έχω καταλήξει ότι συνήθως αυτό είναι τόσο μικρό πρόβλημα που μάλλον είναι στα όρια του αστικού μύθου.1 point
-
αν τότε ξαναβάζεις τον σωστό υπολογισμό πληρώνεις την διαφορά του 25 με βαση το 40 και φυσικά κανείς δεν σου επιστρέφει την διαφορά του 70 από το 60 όλα αυτά αν....1 point
-
Σωστή η προσέγγιση. Συμβόλαιο και τοπογραφικό δεν απαιτούνται στην περίπτωση αυτή. Το ΠΗΤ τύπος 2 ("ρυθμισμένο").1 point
-
να το "συμμαζεψουμε" λιγο... ΔΔ θα ειχε οταν οι κατοψεις της αδειας ειναι διαφορετικες με τις κατοψεις των συμβολαιων., ό,τι ειναι εκτος συμβολαιου εχει δυο λυσεις -αν υπαρχει επεκταση στα κοινοχρηστα, παει με τις παρ. 5 και 6 -αν δεν εχει τις 5 και 6 παει με την παρ. 7 σαν εντος νομιμου ογκου - αν υπαρχει επεκταση κοινοχρηστων σε βαρος της ΟΙ, παει με το 98 8 εδ. β' - αν η επεκταση ειναι εκτος νομιμου ογκου παει με το 98 παρ. 9 και συναινεση. Εαν αδεια και συμβολαια ειναι ιδια αλλα η σημερινη κατασταση δειχνει το ενα να εχει παρει απο το αλλο δεν παει πουθενα. Ψαχνουν να βρουνε λυση, αλλα τα πραγματα ειναι περιπλοκα, διοτι αφορα ιδιωτικα εμπραγματα δικαιωματα... εδω https://www.michanikos.gr/forums/topic/50386-αρθρο-096-ν-449517-επιλογή-κατηγορίας-αυθαιρέτων-κατασκευών/page/58/?tab=comments#comment-1111774 και εδω ως προς το προβλημα, που ψαχνουν "λυση" https://m.naftemporiki.gr/story/1876088/pomida-sumbolaiografoi-duo-sobara-problimata-parakoluoun-empragmates-sunallages-ethniko-ktimatologio1 point
-
@blackjohn Η εμπειρία έντεκα ετών σε τακτοποιήσεις μας έχει διδάξει ότι αν κάτι είναι ασαφές, δεν θα πρέπει να το παίρνουμε πάνω μας. Τη νύφη θα την πληρώσει ο ιδιοκτήτης όχι εμείς. Οι περισσότεροι συνάδελφοι στο φόρουμ (για να μην πω όλοι) θα ζητούσαμε οριστική υπαγωγή ή περαίωση. Αν για κάποιους λόγους κάποιος δεν θέλει να την εκδώσει τότε θα εκδοθεί από εσένα, αφού θα ελεγχθεί το ακίνητο εξ αρχής και θα γίνει "φύλλο και φτερό", με την ανάλογη φυσικά αμοιβή. Τώρα, αν εσύ για να μην φανείς "κακός" και "δύστροπος" στον πελάτη θέλεις να περάσεις ΗΤΚ με δήλωση σε υπαγωγή και μάλιστα από άλλον μηχανικό, τότε το μόνο που μπορώ προσωπικά να σου ευχηθώ είναι καλή τύχη και αυτό διότι ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί. Σε ότι αφορά το πιστοποιητικό πληρότητας αυτό ταυτίζεται με την παλιά βεβαίωση του άρθρου 83 και η βεβαίωση αυτή εκδίδονταν μετά από οριστική υπαγωγή (ν. 4178) ή περαίωση (ν. 4495).1 point
-
οπότε πράξε όπως νομίζεις. Ο κάθε Μηχανικός με την υπογραφή του αναλαμβάνει και τις όποιες ευθύνες.1 point
-
Δεν έχεις Υ.Δ. εφόσον οι τροποποιήσεις είναι εντός νομίμου περιγράμματος. Έχεις διαφορετική διαμερισμάτωση τόσο της δικής σου ιδιοκτησίας όσο και του όμορου . Κάνεις τακτοποίηση και μετά διόρθωση σύστασης . Η τακτοποίηση μπορεί να γίνει και μονομερώς χωρίς συναίνεση συνιδιοκτητών υπό προϋποθέσεις . Δες άρθ. 98 παρ.5 5. Ειδικώς στις περιπτώσεις οριζόντιας ιδιοκτησίας με παραβάσεις που αφορούν την επέκταση αυτής καθ’ ύψος ή κατά πλάτος (οριζόντιας) και την κατάληψη κοινοχρήστου ή κοινοκτήτου χώρου, είναι δυνατή η υπαγωγή αυτών στον παρόντα, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών, μόνο στις εξής περιπτώσεις : α) όταν η αυθαίρετη επέκταση υφίσταται από την ανέγερση - κατασκευή της οικοδομής ή β) όταν η ίδια αυθαίρετη επέκταση υφίσταται σε όλους τους ορόφους της οικοδομής.1 point
-
Κανονικά έπρεπε να έχει και κατασκευαστικές λεπτομέρειες με στατικά και μηχανολογικά για την γκαραζόπορτα ... έχει σκοτωθεί πολύ κόσμος, αλλά το μόνο που ενδιαφέρει τους ιδιοκτήτες είναι το κόστος. Μόνο όταν γίνει το κακό ψάχνουν ευθύνες... Επίσης να προσθέσω ότι αν τυχόν θέλουν να προχωρήσουν σε συμβολαιογραφική πράξη δέσμευσης της θέσης στάθμευσης, τότε σίγουρα απαιτείται κανονική άδεια, όπως πολύ σωστά σημειώσατε ότι απαιτείται για την καθαίρεση της περίφραξης.1 point
-
Μα η απάντηση θεωρώ πως προκύπτει κατευθείαν από την παρ. ιθ : ιθ. Η επιφάνεια της θερμομόνωσης ή του θερμομονωτικού στοιχείου πλήρωσης, όπως θερμομονωτικά λιθοσώματα και λοιπά θερμομονωτικά στοιχεία, στο σύνολό της, οι επενδύσεις του κτιρίου, όπως διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες και λοιπές επενδύσεις, πάχους έως είκοσι (20) εκατοστά πέραν της θερμομόνωσης και τα επιχρίσματα. Τα παραπάνω δύνανται να βρίσκονται εντός των πλαγίων αποστάσεων Δ ή δ και εκτός της οικοδομικής γραμμής. Όταν η οικοδομική γραμμή ταυτίζεται με την ρυμοτομική, τα παραπάνω κατασκευάζονται σε ύψος τριών (3) τουλάχιστον μέτρων από την οριστική στάθμη του πεζοδρομίου ή την οριστική στάθμη του παραχωρημένου χώρου. Το απόσπασμά είναι από την εξαιρετική διαμόρφωσή σου Θοδωρή. Επομένως σε σχέση με παλαιότερες συζητήσεις νομίζω πως έιναι πλέον ξεκάθαρο πως η εξωτερική θερμομόνωση σε νέα κτίρια μπορεί να είναι εντός Δ/δ, επομένως αν Δ = 2,50 μ. και θερμομόνωση 10 εκ. ο ελεγκτής δόμησης θα μετρήσει 2,40 μ απόσταση από πίσω όριο... Με βάση τα παραπάνω δεν μπορώ να καταλάβω γιατί γίνεται αναφορά στο άρθρο κ @terryσχετικά με την τεκμηρίωση της ΥΔΟΜ.1 point
-
Αυτό λέω χρήζει διευκρίνησής ο νόμος γιαυτό ζητάνε παρατάσεις μέχρι να ψηφιστεί ο εφαρμοστικός νόμος . Ειδάλλως πάρε την ευθύνη όπως είναι . Γιατί τότε ο νομοθέτης έβαλε γενικά την λέξη ορθότητα και δεν έδωσε περισσότερες διευκρινήσεις ανα περίπτωση. Η ορθότητα τα περιλαμβάνει όλα . Με το google δεν κατοχυρώνεσαι σε τίποτα ειδικά στα δικαστήρια που θα καταλήξει η διαφορά σου . Υπάρχουν άλλα . Βγήκαν μέτα οι ΔΎ και χρύσωσαν το δηλητήριο , Ελα μωρέ μια υπογραφή βάζετε περί ορθότητας του ελληνικού κράτους από την ίδρυσή του , ποιος θα την δεί ;;;; Κάποια κορόιδα πρέπει να υπογράψουν για να είμαστε κατοχυρωμένοι στο εκλογικό σώμα .1 point
-
Νομίζω πως είναι προσβολή για τον κλάδο μας να ασχοληθεί κάποιος συνάδελφος με τέτοιες υποθέσεις. Δηλαδή, ο ιδιοκτήτης ανέθεσε σε κάποιον μη μηχανικό να αναλάβει εργασίες εσωτερικών διαρρυθμίσεων και έρχεται τώρα να αναθέσει σε μηχανικό την γραφειοκρατική διαδικασία?1 point
-
Οι απόψεις των ΥΔΟΜ είναι διάφορες και αδιάφορες ... Ο νόμος είναι σαφής : αν η θερμομόνωση αποφύγει να βρεθεί εντός της κάλυψης (δηλαδή αν είναι μεγαλύτερη των 6 εκ. ώστε να μην προσμετρήσει στο συντελεστή και επομένως στην κάλυψη) τότε μπορεί να είναι και εντός του υποχρεωτικού ακάλυπτου, δηλαδή εντός των δ/Δ. Τεκμηρίωση : άρθρο 11, παρ.6, ιθ και κ.1 point
-
Η ακριβής διατύπωση του ΝΟΚ ( όπως τον ανέβασε ο αξιέπαινος kan62 είναι) ιγ. (όχι ΕΚΤ) (σ.σ προσωρινές ) Ενιαίος χώρος στάθμευσης στεγασμένος μέγιστου ύψους 2,60 μ., με ελαφρά κατασκευή ανοιχτός από όλες τις πλευρές, σε θέση εκτός της επιφάνειας του προκηπίου και σε επαφή με τα πλάγια ή πίσω όρια του οικοπέδου, με μήκος μικρότερο ή ίσο με το 1/2 του μήκους των πλευρών στις οποίες εφάπτεται και εφόσον εξασφαλίζεται η υποχρεωτική φύτευση. για να βγαίνει πρακτικό συμπέρασμα θα έπρεπε να αναφέρει ...ίσο με το 1/2 του μήκους των πλαγίων ή πίσω ορίων1 point
-
@peratis Υποθέτω, πως το "συνολικά" του άρθρου 54 του Ν. 4409/2016, αναφέρεται στη συνολική ισχύ θέρμανσης ή / και κλιματισμού. Ανάμικτα. Αλλά ας πει ο civilpablo. Και άλλη μια απορία χρήζουσα διευκρίνησης. Όταν λέει <<Τουλάχιστον το είκοσι τοις εκατό (20%) των ανωτέρω επιθεωρήσεων>>, εννοεί των ελαχίστων (30 Α' τάξης ή 10.000τ.μ. ή συστημάτων θέρμανσης ή κλιματισμού συνολικής ισχύος χιλίων πεντακοσίων κιλοβάτ (1.500 kW)) ή του συνόλου των επιθεωρήσεων; Γιατί άλλο το 6 (20% των 30) και άλλο το π.χ. 10 (20% επί 50 επιθεωρήσεις συνολικά). Δύσκολο πάντως, αν σκεφτεί κανείς πως τα περισσότερα προς επιθεώρηση στον τριτογενή, αποτελούν ακίνητα προς ενοικίαση ή πώληση και είναι γυμνά από η/μ. εγκαταστάσεις -> θεωρητικά συστήματα -> ισχύς μηδενική.1 point
-
Πέριξ του κτιρίου νομίζω.... σε κανένα σημείο δεν πρέπει να είναι η οροφή του υπογείου άνω του 1.20 αλλιώς τμήμα του υπογείου μετράει δόμηση... εκτός αν έχει αλλάξει κάτι που με διέφυγε....1 point
-
Δεν παρέθεσες σωστά το άρθρο του νόμου ... Το εδάφιο με γκρι γράμματα είναι από τις Τεχνικές Οδηγίες και όχι από το νόμο. Οι Τ.Ο. έχουν πλέον πολύ "συζητήσιμη" ισχύ. 42. Κτίριο είναι η κατασκευή που αποτελείται από χώρους και εγκαταστάσεις και προορίζεται για προσωρινή ή μόνιμη παραμονή του χρήστη. Διευκρινίζεται ότι οι διαστάσεις του κτιρίου καθορίζονται από τον φέροντα οργανισμό αυτού και τους εξωτερικούς τοίχους πλήρωσής του. Στις ανωτέρω διαστάσεις δεν συμπεριλαμβάνονται τα υλικά επένδυσης του κτιρίου (σοβάδες, διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες κλπ μεγίστου πάχους έως 15 εκ.) καθώς και η άνω των 6 εκ. επιφάνεια εξωτερικής θερμομόνωσης. Σήμερα (και με το ν.4258) το σχετικό εδάφιο του άρθρου 11, παρ. 6.ιθ του νόμου έχει ως εξής : ιθ. Η επιφάνεια θερμομόνωσης στο σύνολό της εφόσον έχει πάχος άνω των 6 εκατοστών στις κατασκευές νέων κτιρίων. O νόμος υπερισχύει ... γι' αυτό και κοκκίνησα το σχετικό εδάφιο. Ως ελεγχόμενης ισχύος ...1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-