Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      17.517


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.033


  3. Poseidhon

    Poseidhon

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17


  4. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.712


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/10/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. Ο ορισμός εννοεί μάλλον να μην έχεις συνέχεια από μπετόν και δοκάρια και τότε θα θεωρηθεί Η.Χ. Το κλασσικό ξύλινο στέγαστρο έχει τα 2 ή 3 ξύλινα υποστυλώματα στη χαμηλή του πλευρά και αναλόγως του μήκους του, μπορεί να χρειαστούν και ξύλινα υποστυλώματα και σε επαφή με τον τοίχο για καλύτερη στατική στήριξη ενώ οι δοκίδες του συνήθως αγκυρώνονται με τις γνωστές γαλβανιζέ δοκοθήκες σε τοίχο (καλύτερα σε δοκάρι) και για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια βάζεις από κάτω και μια οριζόντια ξύλινη τραβέρσα να μην έχεις διάτρηση και αστοχία. Η κατασκευή αυτή δεν σημαίνει στατική εξάρτηση ορισμός: 79. Ν 4067 όπως συμπληρώθηκε μετά την ισχύ του Ν. 4759/20 Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του, (αποκλειομένων οποιωνδήποτε άλλων κατακόρυφων στοιχείων πλήρωσης. )(*) "Το στέγαστρο είτε τοποθετείται σε επαφή με μία όψη χωρίς να αποτελεί συνέχεια του φέροντος οργανισμού υπό την προϋπόθεση, ότι είναι κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό είτε απέχει ελάχιστη απόσταση δ/4 από οποιαδήποτε όψη του κτιρίου, χωρίς να ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί. Επιτρέπονται, κατόπιν γνωμοδότησης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΣΑ), κάθετα στοιχεία πλήρωσης, αποκλειόμενης της δημιουργίας κλειστού χώρου.".
    2 points
  2. Δεν μπορώ άλλο, κουράστηκα, πάω να παίξω Clash of Clans!!! Υ.Γ. Προφανώς αν κάτι είναι εξόφθαλμο πράττουμε αναλόγως, για τα υπόλοιπα ..."την ευθύνη της προσκόμισης των αποδεικτικών παλαιότητας την έχει ο ...Περικλής"!
    2 points
  3. Ξαναδιαβάζοντας την κατηγορία 2 , δεν αναφέρει την υποχρέωση ύπαρξης άδειας ... 😔 Μάλλον ή ερμηνεία των συναδέλφων ότι τα προ του ΄83 ανεξαρτήτως άδειας ή μη , εντάσσονται στην κατηγορία 2 .
    2 points
  4. 1. Αν πατήσεις την οριστική υπαγωγή στον 4178, θα σου βγάλει μήνυμα ότι η δήλωση προέρχεται απο τον 4014 και πρέπει να μεταφερθεί στις διατάξεις του 4495. Στον 4495 μεταφέρεις τη δήλωση του 4178 (τρενάκι). Δε θα σου ζητήσει 2ο ανταποδοτικό στον 4495. 2. Κατηγορία 3, δεν υπήρχε στον 4014. Μπορεί ο αρχικός μηχανικός να τα αποτυπώνει στην κάτοψη και να μην έχει βάλει παράβαση αναλυτικού. Πάντως αν είσαι σίγουρος ότι οι μετακινήσεις έγιναν πριν το 11, έχεις το δικαίωμα να ενημερώσεις την κάτοψη ή όποιο δικαιολογητικό νομίζεις ότι χρειάζεται.
    2 points
  5. Δεν είναι υποχρεωμένος ο μηχανικός να ψάχνει σε αεροφωτογραφίες το αν ο πελάτης του - ιδιοκτήτης του ακινήτου του λέει ψέμματα!!! Ποιός με πληρώνει για να το κάνω αυτό; Τί εξυπηρετεί ακριβώς;
    1 point
  6. Δεν στρογγυλλοποιείς προς τα πάνω αν το δεκαδικό είναι πάνω από 0,5; Άρα αν κάνεις απλό έλεγχο δεν ισχύει 65/100=0,65 --> 1 θέση στάθμευσης;
    1 point
  7. Έχεις δίκιο ότι αυτό είναι πρωτίστως το θέμα, γι'αυτό υπερψήφισα και την ερώτησή σου στο προηγούμενο ποστ. Μήπως ο @dimitris GM είναι ο κατάλληλος να απαντήσει σε αυτή την περίπτωση; (Και φυσικά όποιος συνάδελφος του έχει τύχει κάτι παρόμοιο)
    1 point
  8. "3. Σε περιπτώσεις αλλαγής χρήσεως κτιρίων, που υφίστανται νόμιμα κατά τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρείται ότι έχει εξασφαλιστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 ο αριθμός των θέσεων που αντιστοιχεί στην υφισταμένη χρήση, ο οποίος και αφαιρείται από αυτόν που προκύπτει για τη νέα χρήση βάσει του άρθρου 3" Αυτή η αναφορά είναι από το ΠΔ 111/2004 και αφορά την Αττική μόνο. Στη δική σου περίπτωση μάλλον δεν υπάρχει αντίστοιχο άρθρο. Παρόλα αυτά μου βγάζει λογική να επικαλεστείς ότι ένα κτίριο που υφίσταται νόμιμα σήμερα να θεωρούμε ότι καλύπτει (στα χαρτιά) τις απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης (σήμερα) για τη χρήση του. Για το ΔΚ δεν ξέρω... Ίσως και να εξαρτιόταν από την Πολεοδομία.
    1 point
  9. Γειά σου, ο Δημήτρης πιο πάνω σου παρέθεσε την νομοθεσία που ισχύει για την κατασκευή του στεγάστρου που σε ενδιαφέρει, αυτή περιλαμβάνεται στο 4495 και οι ορισμοί στο ΝΟΚ. Η Πολεοδομία τι ακριβώς κατάλαβε και σου απάντησε να μην μπερδεύεις με το 4495;
    1 point
  10. 9 το πρωί ήταν για μηχανολόγους χωρίς εμπειρία, στη 12 ήταν με εμπειρία. 2,5 ώρες περίπου απο την ώρα που θα μπεις μέχρι να βγεις. 20 λεπτά -16 ερωτήσεις το κομμάτι αγγλικών. 35 λεπτά - 35 ερωτήσεις το αριθμητικό. Για το κομμάτι με της κατανόησης τις ερωτήσεις νομίζω ήταν 26 λεπτά και 28 ερωτήσεις αλλά δε θυμάμαι ακριβώς. Περίπου 10 μέρες πριν μας είχαν ενημερώσει. Γενικά δεν έχει κάτι να προετοιμαστείς. Στα αγγλικά και στο αριθμητικό παλεύεται εάν κάνεις καλή διαχείριση χρόνου. Το κομμάτι της κατανόηση είναι ότι να ναι. Κάθε φορά που διαβάζεις βγάζεις και άλλη ερμηνεία. Πραγματικά δε βλέπω λόγο που το χρησιμοποιούν αυτές οι εταιρείες.
    1 point
  11. Αυτό εννοείται, και γι'αυτό τις αεροφωτογραφίες και εγώ να τις παραλάβω στην ΥΔ βάζω ότι τις προσκόμισε ο ιδιοκτήτης. Αν θες Ιάσονα δες την συμπλήρωση στο παραπάνω σχόλιό μου, να μας πεις πώς θα το χειριζόσουν. pavlos, όταν δεν μπορούν να ανευρεθούν σχέδια, είναι πιο θολά τα νερά. Μάλλον τότε καλύτερα είναι να μπει όλη η επιφάνεια ως αυθαίρετη. Κάποιοι βέβαια ισχυρίζονται ότι αυτό δεν επιτρέπεται και πρέπει να γίνει υποχρεωτικά ανασύσταση. Προσωπικά πιστεύω ότι η συμφερότερη από τις δύο λύσεις είναι η καλύτερη.
    1 point
  12. Θεωρηθεί ή δεν θεωρηθεί έγκυρη από τον διαχειριστή μηχανικό της δήλωσης υπαγωγής η ΟΑ (ανεξάρτητο θέμα αυτό), η προσκόμιση από τον ιδιοκτήτη Ε9 με έτος κατασκευής το έτος αυτής της ΟΑ (αυτός φέρει και την αναλογούσα ευθύνη σε κάθε περίπτωση), μας δίνει το δικαίωμα να θεωρήσουμε το ακίνητο ως εντασσόμενο στην Κατηγορία 2 του 4495.
    1 point
  13. Mάλλον είναι Κατηγορία 1 (πριν το 1975) Μετατόπιση ανοιγμάτων = 1 λοιπή παράβαση! Όντως δεν χρειάζεται να υπαχθεί σε αυθαιρετονόμο. Αφού όμως υποβάλλεται δήλωση υπαγωγής για το ακίνητο, καλό είναι να προστεθεί κι αυτή ή και οποιαδήποτε άλλη παράβαση (ιδιαίτερα τώρα που δεν αλλάζει το πρόστιμο) μόνο και μόνο για ν' αποκτηθεί νόμιμη κάτοψη για το ακίνητο.
    1 point
  14. Κι αν ο ιδιοκτήτης προσκομίσει στο μηχανικό ένα Ε9 με έτος κατασκευής 1980, ο μηχανικός τι οφείλει να κάνει, ωρέ λεβέντες;;;
    1 point
  15. Συνταξη ΗΤΚ: οι μηχανικοί που έχουν τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα για να συντάξουν διάγραμμα κάλυψης άρα: πολιτικοί μηχανικοί αρχιτέκτονες μηχανικοί αγρονόμοι τοπογράφοι και τεχνολογοι δομικών έργων
    1 point
  16. Μήπως το πρόβλημα με το ΖΝΧ υπάρχει από την αρχική λειτουργία, και απλά το προσέξατε τώρα? Υποψιάζομαι ότι συμβαίνει λόγω μικρής παροχής νερού, όταν ζεσταίνει μόνο ΖΝΧ.
    1 point
  17. Επιπροσθέτως σημειώνω το γεγονός ότι, πριν κάνεις οτιδήποτε άλλο "δένεις το γάιδαρό σου", δηλαδή, υπογράφεις σύμβαση με τον ιδιοκτήτη για ό,τι αναλαμβάνεις! Στη συνέχεια κάνεις αυτοψία στο ακίνητο και βγάζεις τα δικά σου συμπεράσματα! Όταν δε με το καλό μεταφέρεις τη δήλωση υπαγωγής στον 4495, τότε θα πρέπει να προσαρμόσεις τα δεδομένα αυτής στο συγκεκριμένο νόμο και να δημιουργήσεις όλα τα αναγκαία έγγραφα - σχέδια τα οποία και θα υποβάλλεις στο σύστημα. Δεν ισχύουν πια τα ήδη υποβληθέντα με τον 4014!! Δεν ξεχνάς, την εξουσιοδότηση για τη μεταφορά, τις νέες υπεύθυνες δηλώσεις, νέα τεχνική έκθεση, νέα σχέδια με "πινακάκι" και υπεύθυνη δήλωση μηχανικού για τον 4495, τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή ΜΣΕ κ.λπ. Εύχομαι η αμοιβή σου για την συγκεκριμένη εργασία να είναι αντίστοιχη ως μια νέα υπαγωγή στον 4495...
    1 point
  18. Συνάδελφε εγκιβωτισμένη καλά τοιχοποιία από οριζόντια και κατακόρυφα στοιχεία Ο/Σ τα οποία σκυροδετούνται μαζι με την τοιχοποιία αναπτύσουν μεγάλες αντοχές και μπορούν να συμμετέχουν όλα μαζί στο προσομοιωμά σου . Πλούσια βιβλιογραφία προσομοίωσης θα βρείς στο διαδικτύο , απο το απλο μοντελάκι του κανεπε με τους θλιπτήρες , μέχρι πιο σοφιστικε συστήματα που έχουν αναπτυχθεί από ξένους ερευνητές . Γενικά η τοιχοπλήρωση ! συμμετέχει σχεδόν πάντα για ενα μικρότερο η μεγαλύτερο διαστημα σεισμικής φόρτισης . Το διάστημα αυτο της συμμετοχής εξαρτάται απο πολλούς παράγοντες και κατασκευστικές τεχνοτροπίες που θα ακολουθηθούν κατά την κατασκευή της . ΑλΛώστε οι κανονισμοί για την συμμετοχή της τοιχοπλήρωσης είναι φειδωλοί και πάρα πολύ συντηρητικοί διότι το πρόβλημα έχει πολλές μεταβλητές και είναι σχεδόν δυσεπίλυτο !! Για πες μας τι ειναι το πέτρινο ;;
    1 point
  19. Ολόσωστα! Μην βιαστείς όμως γιατί φαντάζομαι ότι, θα έχει μακριάααααααα διαδικασία με τα ΚΑΕΚ....
    1 point
  20. Καλησπέρα, θα ήθελα την γνώση σας - βοήθεια σας στο εξής ερώτημα: έχω ένα οικόπεδο το οποίο βάση συμβολαίου και αρχικης διανομής ειναι 5500 τμ στο οποίο υπάρχουν 2 ισόγεια κτήρια. Πριν λίγο καιρό συστάθηκε και ένορκη βεβαίωση στην οποία δηλώνεται με χρησικτησία ότι το οικόπεδο ειναι 7000 τμ. Εαν λαβω υπόψη την μέτρηση των 5500 τμ τοτε υπάρχει παραβίαση των πλάγιων αποστάσεων και στα δύο κτήρια. Αν λάβω υπόψη τα 7000 τμ τότε έχει παραβίαση πλάγιων αποστάσεων μόνο το ενα από τα δύο κτήρια. Ποιο θα λάβω υπόψη? Πρέπει να δηλωθεί η παραβίαση των πλάγιων αποστάσεων Δ ξεχωριστά για κάθε κτήριο (2 φυλλα καταγραφής) ή θα το περάσω την παραβαση πλαγιων αποστάσεων σε 1 μονο (1 φυλλο καταγραφης)? Σημειώνεται οτι στην περιοχή το κτημαλογίο ειναι σε φαση ανάρτησης και το εχουν καταχωρημένο ως 6700 τμ. Μην ανοίγεις χωρίς ουσιαστικό λόγο νέο θέμα και χωρίς πρώτα να κάνεις αναζήτηση σε ήδη υπάρχον, με ίδιο ή παραπλήσιο περιεχόμενο. Το θέμα σου συγχωνεύτηκε στο παρόν. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33
    1 point
  21. ν 4495 αρθρο 29 λα) στέγαστρα και προστεγάσματα των παραγράφων 72 και 79 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012, υπό την προϋπόθεση της παρ. 6 ιστ του άρθρου 11 του ν. 4067/ 2012
    1 point
  22. Ο ηλεκτρονικός κωδικός της ρύθμισης ΠΡΕΠΕΙ να αναφερθεί στις πράξεις μαζί με την αναφορά του 30% Την ΗΤΚ την συνοδεύουν και οι ρυθμίσεις όπου όλα είναι αναφερθέντα εκεί... Εγώ τρελαίνομαι με συναδέλφους που γράφουν εκεί ολόκληρη ιστορία όπως την θέλουν οι συμβολαιογράφοι για να την αντιγράψουν στο συμβόλαιό τους...
    1 point
  23. Εχουμε καταντησει ερμαια των συμβολαιογραφων. Καλα να παθουμε. Εχουμε την εκπροσωπηση που μας αξιζει.
    1 point
  24. Συνεχίζοντας το θέμα, η απάντηση που έλαβα από την ace hellas όταν τους παρέθεσα λίστα από προβληματισμούς μου και θέματα που το scada είτε ανεπαρκώς είτε καθόλου δεν αντιμετωπίζει, ήταν.....αβαβα. "Έχουμε αποδείξει τον πελατοκεντρικό χαρακτήρα της εταιρείας, εργαζόμαστε σκληρά μπουρου μπουρου, θα συμπεριλάβουμε σε καινούριες εκδόσεις μπουρου μπουρου". Επανήλθα με δεύτερο μήνυμα όπου τους τόνιζα ότι στην ουσία του μηνύματος (ελλείψεις) δεν απαντούσαν ΤΙΠΟΤΑ, και τους ρώτησα εάν τις "αναβαθμίσεις" που θα διορθώνουν-περιλαμβάνουν πράγματα που υπάρχουν ως κανονιστικό πλαίσιο στον ευρωκώδικα χρόνια τώρα, οι μηχανικοί θα καλούνται να τις πληρώνουν. Εάν έχουν κριθεί (τα όσα δεν υπάρχουν) ως ήσσονος σημασίας και αν αυτό είναι ορθό τεχνικά/επικίνδυνο. Φυσικά εδώ και 9 μέρες δεν έχει απαντηθεί τίποτα. Βέβαια οι προσφορές μπλακ φραιντει σκάνε 5-5 την μέρα. Αυτά, τα συμπεράσματα δικά σας.
    1 point
  25. Για τον αγαπητό συνάδελφο @Adamtsi: Επίσης ένα όμορφο προίμιο απο το εγχειρίδιο της υπομονάδας Ο/Σ για αυτούς που έχουν διαβάζουν τα εγχειρίδια: + bonus αυτό : https://tol.com.gr/Company/work_with_us.php Αγαπητέ @loser η υλοποίηση του STRAD για την περίπτωση μαλακού ορόφου μου αρέσει (ίσως να την έχει και το FESPA), γιατί να μην ενσωματωθεί και στο ΡΑΦ; Δεν είναι ανάγκη να κάνουμε τη ζωή μας δυσκολότερη. Απο το πολύ χειροκίνητο, θα πάθουμε τενοντίτιδα. Οσο για την χρονοιστορία (μυρίζομαι νέα υπομονάδα), εγώ επιμένω ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για διορθώσεις των υφιστάμενων υπομονάδων και όχι για νέα μαρκετίστικα τεχνάσματα προς άγρα πελατών. Στο τέλος θα μείνουμε με 10 ημιτελείς υπομονάδες και μια τρύπα στο νερό.
    1 point
  26. Εγώ ένα mail στην ace-hellas για το scada έστειλα. Βασιζόμενος στο κείμενο του βοσκού, προσθέτοντας και αφαιρώντας κάποια πράγματα τους το έστειλα. Το είχα κάνει και παλιότερα χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Θα κοινοποίησω τυχόν απάντηση. Λέω τυχόν γιατί θεωρώ αρκετά πιθανό, μιας και χρόνια τώρα συνειδητά δεν έχω ετήσιο συμβόλαιο υποστήριξης, να μην απαντήσουν. Ο λόγος που δεν έχω ενεργό συμβόλαιο είναι γιατί θεωρούσα λίγο περίεργο να πληρώνω ετησίως ένα εφάπαξ ποσό για να διορθώνουν τα δικά τους bugs. Αν από το φόρουμ υπάρχει διάθεση άσκησης πίεσης είμαι θετικός, αλλά το θεωρώ κομματάκι ανέφικτο μιας και το φόρουμ είναι γεμάτο μπάνερ στατικών προγραμμάτων. Για την ιστορία, τα ελληνικά λογισμικά ήταν σε σαφώς καλύτερη μοίρα με εακ-εκως. Πιθανώς το πεδίο που είχε να διερευνηθεί τότε να ήταν πιο συγκεκριμένο και μελετημένο επί αρκετά χρόνια. Διακρίνω δε χωρίς διάθεση εξωραισμού ότι οι τότε συνάδελφοι πιθανώς να διακρίνονταν και από ένα μεράκι για το θέμα. Τα τελευταία χρόνια δεν υπήρξε εμβάθυνση γιατί έγινε προσπάθεια να τσιμπήσουμε πελάτες με κανεπε κυρίως, και καδετ τώρα τελευταία.
    1 point
  27. Γενικά κάνουν ότι κάνουν κ οι υπόλοιποι, τεκμηριώνουν κ διαφημίζουν αυτά που κάνουν κ αυτά που δεν κάνουν, νταξει έχει φιλότιμο το μπετό. Απλά οι συγκεκριμένοι είχαν την ατυχία να εχουν χρήστη τον 😃@trellovoskos
    1 point
  28. @subrosaval<>Το αγνοείς και προχωράς παρακάτω.
    1 point
  29. Υπάρχει προδιαγραφή στον κτηριοδομικό. Άρθρο 15 - Στηθαία 1. Οι εξώστες, οι ημιϋπαίθριοι χώροι, οι κλίμακες, τα βατά δώματα και όλα τα βατά δάπεδα που η στάθμη τους βρίσκεται σε ύψος μεγαλύτερο από 1,00 μέτρα από τον περιβάλλοντα γειτονικό χώρο, πρέπει να περιβάλλονται από στηθαία κατάλληλα για προφύλαξη των ατόμων από πτώση. Τα στηθαία μπορεί να είναι συμπαγή ή μη συμπαγή ή συνδυασμός των δύο αυτών μορφών. Το ότι έχουμε συνηθίσει να λέμε παράθυρο το κούφωμα με ποδιά και πόρτα το κούφωμα χωρίς ποδιά, μικρή διαφορά κάνει σε θέματα ασφαλείας...... Η ποδιά του παραθύρου στην ουσία είναι ένα στηθαίο που προστατεύει από πτώση εφόσον μετά το άνοιγμα δεν υπάρχει βατό δάπεδο και οφείλει να συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές. Αν δεν συμμορφώνεται, κάνεις οτι είπε και ο kan62, ασφαλίζεις το άνοιγμα έναντι πτώσης. Τα απαραίτητα υψόμετρα περιγράφονται στη συνέχεια του άρθρου.
    1 point
  30. Έχει απαντηθεί. Διαχειριστές μπορούν κι άλλοι, αρκεί να συμμετέχει κάποιος από αυτούς που ανέφερες.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.