Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      17

    • Περιεχόμενα

      4.737


  2. alej

    alej

    Core Members


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      1.473


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      9.033


  4. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      2.555


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/10/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Βεβαίωση υπογράφει αλλά με την συμμετοχή της ειδικότητας που ανέφερες κι εσύ. Το ΤΕΕ το αποφάσισε αυτό. Κάνεις ύδρευση / αποχέτευση, κάνεις ΠΕΑ με Η/Μ εξοπλισμό, είσαι ενεργειακός ελεγκτής (εδώ γελάμε όντως). Όντως διαφωνούμε στα βασικά.
    4 points
  2. Μπαρούφα κανονική. Ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός (ΠΜ, ΑΜ, Α.Τ.Μ, ΤΕΙ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ) κάνει την ΗΤΚ και στο τέλος υπογράφει ΤΟ ΠΠΗΤ για να μεταβιβαστεί το ακίνητο. Αυτός έχει την πλήρη ευθύνη διότι αυτός υπογράφει. Τους συμμετέχοντες μηχανικούς τους βάζει στην ΗΤ ο εξουσιοδοτημένος (προφανώς με τις σχετικές υπεύθυνες δηλώσεις ανάληψης έργου) και με τα ως τώρα που γνωρίζουμε, οι συμμετέχοντες έχουν νόημα, στα νέα έργα για να μπορεί ο κάθε ένας να συντάξει στο δικό του κομμάτι επίβλεψης την ΗΤ (οι επιβλέποντες υποχρεούνται στην σύνταξη της ΗΤ). Όμως, την ΗΤ μπορεί να την συντάξει μόνος του και ο γενικός επιβλέπων του έργου (ΠΜ, ΑΜ κλπ). Όλα τα υπόλοιπα περί συμμετεχόντων, συνυπογραφών και δεν ξέρω και γω τι άλλα, είναι εκτός νόμου, εκτός συστήματος και ιδιαιτέρως επικίνδυνα.
    3 points
  3. Έχει απαντηθεί. Διαχειριστές μπορούν κι άλλοι, αρκεί να συμμετέχει κάποιος από αυτούς που ανέφερες.
    3 points
  4. Το έγγραφο αυτό έχει, για την εποχή του, ένα σωστό και ένα λάθος. Το σωστό είναι ότι το Δ/4 των στεγάστρων έχει σχέση με τον φωτισμό που επιτρέπουν οι προεξοχές των όψεων του κτηρίου και όχι το 15, 10 ή 5 των αποστάσεων του εκτός σχεδίου. Δηλαδή μέγεθος σε συνάρτηση με το ύψος, όπως σωστά αναφέρει και ο ΚΑΝΑ στην παρένθεση παραπάνω. Το λάθος εκείνης της εποχής είναι ότι η ΔΑΟΚΑ πίστευε ότι ο περιορισμός της επιφάνειας του τελευταίου εδαφίου ήταν γενικός και δεν αφορούσε αποκλειστικά τα βενζινάδικα. Ήρθε όμως ο ν.4759 και άλλαξε τα προς διευκρίνιση με την τεράστια παρέμβαση στον ορισμό του στεγάστρου. Η συνέχεια προσεχώς ... υγ. καλημέρα σε όλους.
    2 points
  5. γινονται συχναι συσκεψεις Το θεμα εξεταζεται με την δεουσα σοβαροτητα
    2 points
  6. Ευχαριστώ Το μόνο που βρίσκω στην νομοθεσία και συγκεκριμένα στο άρθρο 4 παρ 3 της ΑΠΟΦΑΣΗΣ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105/ΦΕΚ 334Β’/29-01-2021 είναι αυτό: 3. Σε περίπτωση σύστασης ή τροποποίησης αυτοτελών ιδιοκτησιών, οι καταχωρίσεις Οικοπέδου / Γηπέδου και Ιδιοκτησιών που δεν αντιστοιχούν πλέον σε ιδιοκτησίες, όπως περιγράφονται στη νέα σύσταση αρχειοθετούνται. Υπόχρεος για την αρχειοθέτηση και την καταχώριση των νέων ιδιοκτησιών είναι ο κύριος του ακινήτου, μέσω εξουσιοδοτημένου μηχανικού, εντός χρονικού διαστήματος τεσσάρων (4) μηνών. από το οποίο κατά τη γνώμη μου προκύπτει, ότι θα έπρεπε να υπήρχε στο σύστημα απευθείας αυτή η δυνατότητα αρχειοθέτησης με ευθύνη του εξουσιοδοτημένου (και όχι να στέλνουμε μηνύματα στο ΤΕΕ κλπ-δηλαδή τι περισσότερο εξασφαλίζει αυτή η διαδικασία ..!)
    2 points
  7. θα έχουμε και δικαιολογία στη σύζυγο για ποιο λόγο πρέπει να έχουμε και ένα κρεββάτι ή μεγάλο καναπέ στο γραφείο .....
    2 points
  8. αρα ο μηχανολόγος; μπα... Θα στο στείλουν πίσω το πιστοποιητικό πληρότητας...
    2 points
  9. αυτο ψαχνεις; https://news.b2green.gr/20377/τεε-καθορισμός-ειδικοτήτων-μηχανικώ
    2 points
  10. Συνταξη ΗΤΚ: οι μηχανικοί που έχουν τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα για να συντάξουν διάγραμμα κάλυψης άρα: πολιτικοί μηχανικοί αρχιτέκτονες μηχανικοί αγρονόμοι τοπογράφοι και τεχνολογοι δομικών έργων
    2 points
  11. 1. Δικαιώματα προκύπτουν από την νομοθεσία κι όχι από το τι λέει κάποιος συνάδελφος ή κάποιο σεμινάριο του ΤΕΕ. Ακόμα και το ίδιο το ΤΕΕ ως επίσημο όργανο γνωμοδοτεί αλλά δεν μοιράζει δικαιώματα. 2. Η συγκεκριμένη πράξη ΔΕΝ αποτελεί μελέτη αλλά κάτι τελείως διαφορετικό. Στο ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα στις κοινές δραστηριότητες της μηχανικής αναφέρονται μεταξύ άλλων τα κάτωθι: γ. Σύνταξη φακέλου έργου δ. Έλεγχος, επιθεώρηση, λειτουργία και συντήρηση τεχνικών έργων/εγκαταστάσεων. η. Συντονισμός ομάδας μελέτης/επίβλεψης/έργου. Επιπλέον, όπως αναφέρει η σχετική νομοθεσία, η έκδοση του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας υλοποιείται από τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό, διαχειριστή της καταχώρισης της Ιδιοκτησίας. Από που προκύπτει λοιπόν ότι η διαχείριση της ιδιοκτησίας αποτελεί αποκλειστικό δικαίωμα των μηχανικών που κάνουν Αρχιτεκτονικές μελέτες; 3. Αν θεωρήσει ο νομοθέτης ότι δεν μπορώ να μετρήσω μια διάσταση (σε ένα κτίριο νόμιμο) τότε σίγουρα ο Αρχ. και ο Πολ. δεν μπορεί να διαβάσει μια ταμπέλα λέβητα, μια λάμπα LED κλπ οπότε ας δούμε ξανά το θέμα των ΠΕΑ και φυσικά στην ΗΤΚ δεν θα μπορεί να ανεβάσει μισό σχέδιο με Η/Μ.
    2 points
  12. Version X6.3

    85.658 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  13. Version 1.0

    1.621 downloads

    Ένα excelάκι για να οργανωνόμαστε σιγά-σιγά ... Υπολογίζει την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών των νόμων 4178/13 και 4495/17, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Στο τελευταίο tab υπάρχουν μερικά σχετικά παραδείγματα για την κατανόηση της λειτουργίας.
    1 point
  14. Για δες αυτη την ανακοινωση https://news.b2green.gr/25136/δόθηκε-παράταση-για-την-προθεσμία-ολο
    1 point
  15. Συμφωνώ μαζί σας και ισχύει αυτό που είπα παραπάνω. Χωρίς δοκούς είναι εσοχές και με δοκούς είναι διαμπερή. Όλα νόμιμα. Τα παραπάνω υστερόγραφα αφορούν σε άλλο σημείο που χρήζει της προσοχής σας...
    1 point
  16. @Argy Deligianni 1. Με 3843 έχεις τον ΗΧ ως ρυθμισμένη επιφάνεια για 40έτη. Για οριστική εξαίρεση θα τον βάλεις με παράβολο των 100€ (αρθ88/1β) 2.Το "πάνω" υποστύλωμα κακώς δεν μετρήθηκε ως ΗΧ με τον 3843. Υπολογίζεις με ΥΔ κατ4 και όχι στο 5%. Δεν μεταβλήθηκε κάποια διάσταση λόγω σφάλματος, λόγω ξεχειλώματος. Ξεκαθαρη ΥΔ εχεις. 3. Κουφώματα κλπ Κατ3 και 4. την ΔΔ είτε με αρθ100/14 και απαλλαγή από παράβολο και πρόστιμο αλλά ενημέρωση της αδείας, είτε ως ΠΠ 100/5 κατ4, βάσει 81/3ε χωρίς ενημέρωση της αδείας. Νέα κάτοψη φυσικά και ανάρτηση της μέσω ρύθμισης 4495
    1 point
  17. Άρα δεν υπάρχει κάποια απορία ... ο έλεγχος γίνεται με το ΔΚ της άδειας και τα σχέδια. Προς τι η όλη συζήτηση περί 7000 τμ και χρησικτησίας ; Λάθος δήλωση αυθαιρέτου είναι, εκτός αν τα 7000 είναι στην άδεια.
    1 point
  18. λιγο αργα βεβαια αλλα για να μην μεινει αναπαντητο CANNOSCALE και βαλε 1:1
    1 point
  19. Στην κάτοψη φαίνονται εσοχές και όχι διαμπερή ανοίγματα. Τα δοκάρια που είναι ; υγ. προσοχή στις πλάγιες αποστάσεις.
    1 point
  20. Πας στοίχημα σχετικά με το ποιός έβαλε το πλακάκι και το σοβατεπί; Χα, χα, χα, χα...
    1 point
  21. Το θέμα είναι εαν θεωρηθεί αυτοδικαίως ανακληθείσα η κήρυξη της απαλλοτρίωσης λόγω της έλευσης πολλών ετών χωρίς παρακατάθεση των αποζημιώσεων ή θα πρέπει να γίνει αίτημα από τους έχοντες έννομο συμφέρον ώστε να εκδοθεί απόφαση για την ανάκληση της απαλλοτρίωσης. Καλύτερα να ρωτήσεις τον προιστάμενο της κτηματικής. Παραθέτω απόσπασμα από το άρθρο 11 Ν. 2882/01 ΑΡΘΡΟΝ-11 ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΚΑΙ ΑΡΣΗ ΜΗ ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΗΣ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ 1. Η αρχή που κήρυξε την αναγκαστική απαλλοτρίωση δύναται με απόφασή της να την ανακαλέσει, ολικώς ή μερικώς, πριν συντελεσθεί, τηρώντας τη διαδικασία που ορίζεται από το Αρθ-1 για την κήρυξη αυτής. 2. Η αναγκαστική απαλλοτρίωση ανακαλείται υποχρεωτικά με πράξη της αρχής η οποία την έχει κηρύξει, ύστερα από αίτηση κάθε ενδιαφερομένου που πιθανολογεί εμπράγματο δικαίωμα στο απαλλοτριωμένο ακίνητο, εάν μέσα σε τέσσερα έτη από την κήρυξή της δεν ασκηθεί αίτηση για το δικαστικό καθορισμό της αποζημίωσης ή δεν καθορισθεί αυτή εξωδίκως. Η αίτηση είναι απαράδεκτη εάν ασκηθεί μετά την πάροδο έτους από την παρέλευση της τετραετίας αυτής, σε κάθε δε περίπτωση μετά τη δημοσίευση της απόφασης καθορισμού της αποζημίωσης. Η πράξη ανάκλησης της απαλλοτρίωσης εκδίδεται μέσα σε τέσσερις μήνες από την υποβολή της σχετικής αίτησης και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου δεν ισχύουν προκειμένου περί απαλλοτριώσεων προς εφαρμογή σχεδίων πόλεων, ανάπτυξη οικιστικών περιοχών και για αρχαιολογικούς σκοπούς. "3. Η αναγκαστική απαλλοτρίωση αίρεται αυτοδικαίως εάν δεν συντελεστεί μέσα σε ενάμισι έτος από τη δημοσίευση της απόφασης προσωρινού καθορισμού της αποζημίωσης και, σε περίπτωση απευθείας οριστικού καθορισμού αυτής, από τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης. Η αρμόδια για την κήρυξη της απαλλοτρίωσης αρχή υποχρεούται να εκδώσει μέσα σε "έξι (6)" (*) μήνες από τη λήξη της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου βεβαιωτική πράξη για την επελθούσα αυτοδίκαιη άρση. Η πράξη αυτή δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. σας παραγράφου)
    1 point
  22. εφοσον δεν καταβληθηκαν οι αποζημιωσεις, σου ανηκει το απαλλοτριουμενο τμημα. Θεωρητικα, θα εγραφες ολοκληρο το τεμαχιο με παρατηρηση οτι τμημα αβγδα εμβαδου .....τμ., ρυμοτομειται προς διανοιξη της οδου... Ετσι οριζει στο Ε9 Αλλα, να ξεκινουσες απο την αρμοδια υπηρεσια -ΔΕΣΕ ή πώς αλλοιως- Αφου ο δρομος αλλαξε κατευθυνση, καπου υπαρχει το ΦΕΚ με την "ανακλητικη/τροποποιητικη"της πρωτης απαλλοτριωσης.
    1 point
  23. Άλλη μια "εξυπνάδα" του ΤΕΕ είναι λεβέντες, που βαριέται να φτιάξει σωστά το σύστημά του (Πιστοποιητικά ΗΤΑ) και νομοθετεί ασυστόλως και χωρίς εντροπία!!! Κι εμείς ως "άκακα τετράποδα" χορεύουμε στο ρυθμό που βαράνε τα όργανα, απλώς και μόνο γιατί μας βολεύει.... Υ.Γ. Οι διαδικασίες των νόμων αγαπητοί φίλοι, χρήζουν ιδιαίτερης πρόβλεψης κι "απαιτούν τον μανδύα" αν όχι του ίδιου του νόμου, έστω μιας ΚΥΑ (Κοινής Υπουργικής Απόφασης)!!! Ειδικά όταν αφορούν σε καθοριστικά ζητήματα! Δεν αναγράφονται σε ερωταπαντήσεις....
    1 point
  24. Ξεχνάς βασικά πράγματα! την επαφή του μηχανικού με το επιμελητήριο του δεν την υπολογίζεις! 😂 Η 4μηνία ειναι υποχρέωση του ιδιοκτητη. Βέβαια αν περάσει τετραμηνία δε μας λένε τι προβλέπεται... Θολά τα νερά.
    1 point
  25. Αυτό ακριβώς! Ενας ΗΜ(πχ) δεν έχει το επαγγελματικό δικαίωμα να συμπληρώσει την ηλεκτρονική ταυτότητα. Αν όμως συμμετέχει ένας μηχανικός με το επαγγελματικό δικαίωμα, τότε αυτός που δεν έχει το δικαίωμα μπορεί να υπογράψει !!!! Ρε θα μας τρελάνουν?!! @alej Πρέπει να ξεφύγεις από την παγίδα του επαγγελματικού κανιβαλισμού, να καταλάβεις ότι σχολιάζουμε το επαγγελματικό δικαίωμα όπως αυτό ορίζεται από τη σχετική νομοθεσία και όχι την ικανότητα ή την δυνατότητα του κάθε μηχανικού που προκύπτει από τις γνώσεις του. Δεν υπάρχει νόημα, κανένα νόημα, να σχολιάζεις περιπαικτικά και να γελάς όπως λες, για το εάν ένας ΑΜ,ΠΜ κλπ έχει την γνώση κάνει ενεργειακές μελέτες ή όχι (για να μην αναφερθώ στα ΠΕΑ των 30€... ως μελέτη) Μέμφεσαι, αποπροσανατολίζεις την συζήτηση και δε βοηθάς ούτε τον εαυτό σου ούτε κανέναν μας. Η γνώση κάνει την διαφορά και όχι ο τίτλος του πτυχίου.
    1 point
  26. Όλα ξεκίνησαν λοιπόν από το κούφωμα προς το όμορο... Αν ήταν κλειστό όλα θα είχαν άλλη τροπή. Καταπάτηση ιδιοκτησίας από τον ομορο. Ενημερώστε τον τι πρόκειται να συμβεί και αν δεν συμμορφώνεται, καταγγελία.
    1 point
  27. Το "μόνιμο" αλλάζει μόνο και αυτό δημιουργούσε όλο το πρόβλημα. Το σκέτο κατοικία δεν πειράζει τον επαγγελματία. Αιτιολογική :
    1 point
  28. Διάβασε το άρθρο 127 του ν. 4495/2017, για να απαντηθούν οι απορίες σου και να γνωρίζεις όλη τη διαδικασία.
    1 point
  29. θα υπογράψει μηχανολόγος βεβαίωση? !!! και γω ως ΑΜ μια ενεργητική τότε. Ειναι κρίμα να διαφωνούμε στα βασικά.
    1 point
  30. Ο όμορος ιδιοκτήτης δηλαδή, έχει επεκταθεί με κατασκευή σε ξένη ιδιοκτησία! (Ωραία! καλά θα πάει και αυτό) Ο εξώστης δεν καταλαβαίνω που έχει κατασκευαστεί, αφού λες ότι υπάρχει δώμα... Σε κάθε περίπτωση τα όρια του κάθε οικοπέδου είναι συγκεκριμένα και δεν επιτρέπεται η δόμηση (και η χρήση) πέραν των ορίων του. Αν έχει υλοποιηθεί οποιαδήποτε κατασκευή εντός των ορίων της ιδιοκτησία σου, θα πρέπει να κατεδαφιστεί (ή να απομακρυνθεί αν πρόκειται για χρήση). Τώρα, το ποιος θα την κατεδαφίσει να σου πω την αλήθεια δεν το γνωρίζω. Είναι νομικό το ζήτημα. Προσωπικά, αν ήταν στο οικόπεδο μου, θα το έριχνα χωρίς να ρωτήσω κανέναν. Αλλά από την άλλη, γιατί να επωμισθώ τα έξοδα κατεδάφισης; Με ποια διαδικασία κατεδαφίζω; Άδεια έχω βγάλει για κατεδάφιση; Και αν γίνει κάποιο εργατικό ατύχημα; κλπ ... Οι εργασίες γίνονται στο οικόπεδο μας... Το μόνο που θα μπορούσε να ισχύει σε αντίστοιχη περίπτωση (πάντα με συναίνεση των συνιδιοκτητών) είναι να υπάρξει λειτουργική συνένωση των δύο δωμάτων. Δεν απαγορεύεται.
    1 point
  31. Επίσημη(?) θέση* Αυτά τα θέματα θα πρέπει να λύνονται στην πηγή τους και από τον αρμόδιο φορέα. Αν έχει το δικαίωμα υπογραφής θα μπορεί να έχει πρόσβαση στην πλατφόρμα. Αν δεν το 'χει απλά δεν μπορεί να μπει στην πλατφόρμα. *απομαγνητοφώνηση ...είναι οι μηχανικοί που έχουν τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα για να συντάξουν διάγραμμα κάλυψης και τα βγάλουν άδειες, άρα είναι: πολιτικοί μηχανικοί, αρχιτέκτονες μηχανικοί, αγρονόμοι τοπογράφοι και τεχνολογοι δομικών έργων. Αυτοί είναι που μπορούν να συντάξουν και να δώσουν πιστοποιητικό πληρότητας. Ηλεκτρολόγοι μηχανολόγοι; όχι, όχι... μπορούν να μπαίνουν ηλεκτρολόγοι μηχανολόγοι στα πλαίσια του εξοικονομώ ... αλλά πιστοποιητικό να εκδώσει πρέπει να είναι της αντίστοιχης ειδικότητας. "
    1 point
  32. Αν θυμάμαι καλά, η υπόθεση των ημιυπαίθριων ενσωματώθηκε στην πολεοδομική νομοθεσία, με εισήγηση του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων και όχι των εργολάβων.
    1 point
  33. Η ΥΔΟΜ Ρόδου από τότε, εφόσον διαφωνούσε, πήγε στη διαδικασία του άρθρου 28 ; Τι κάνει από τότε ;
    1 point
  34. Προετοιμάσου από τώρα να τον αντιμετωπίσεις μόνο με το νόμο και χωρίς την κάτοψη. Και μην κάνεις πολλές παρέες με συμβολαιογράφους...
    1 point
  35. Καταρχήν η υποχρέωση αφορά τον ιδιοκτήτη. Ο μηχανικός βλέποντας ότι υπάρχει διαφορετική διαρρύθμιση Ο.Ι θα προβεί στις ενέργειες που απαιτεί ο νόμος κατ΄εντολή του. Παλαιότερα αν θυμάστε, μέσω του φόρουμ, προτείναμε, να μπαίνει ως παράβαση, ώστε να υπάρχει επικαιροποιημένη κάτοψη για κάθε μελλοντική νόμιμη χρήση. Αν αυτή η κάτοψη που αποτυπώνει την υφιστάμενη κατάσταση, δεν υπάρχει, θα πρέπει να περάσει μέσα από την ενημέρωση της Ο.Α ή αν μια δήλωση Ν. 4495 είναι ακόμα ανοιχτή, θα μπορούσε να περάσει σαν παράβαση και μέσα από το νόμο υπαγωγής.
    1 point
  36. από πότε οι νόμοι περιλαμβάνουν το ¨αν ήθελε" .....
    1 point
  37. @Tanasw οι παραλείψεις δεν είναι τόσο σημαντικές ώστε να επιφέρουν ακύρωση της σύστασης. Αφού το επιβεβαιώσεις με τον συμβολαιογράφο, προχωράς σε ρύθμιση και σύνταξη ταυτότητας (όπως αναφέρεις στην αρχική σου δημοσίευση).
    1 point
  38. Βάσει απόφασης ΤΕΕ υπάρχει πρόβλημα. Από ΤΕ μόνο Πολιτικοί Μηχανικοί. Ας σε βάλει συμμετέχοντα κι όλα καλά.
    1 point
  39. Τα πράγματα είναι απλά η ΗΤΚ πλέον χρειάζεται παντού…ακομη και σε μια απλή μεταβίβαση αγροτεμαχίου… «Οι ειδικότητες» που ελέγχουν το ΤΕΕ πέταξαν ξανά έξω Ηλεκτρολόγους/Μηχανολόγους όπως έγινε και στο Κτηματολόγιο για να μοιραστούν σε λιγότερους τα έσοδα… Το αποτέλεσμα είναι να ολοκληρώνουμε την ΗΤΚ και να βάζουμε κάποιον από τις 3 ειδικότητες εικονικά στην ομάδα έργου..με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά…
    1 point
  40. Κατ αρχην οπως το περιγραφεις Ιασονα, εχουμε μια οριζοντια ιδιοκτησια(οταν λεμε οριζοντια ενοουμε την κατοψη της οπως προσαρτηθηκε στη συσταση), η οποια "ξεφυγε" απο τα ορια της συστασης και μπηκε στον κοινοχρηστο.Αυτα τα μετρα που ξεφυγε η ιδιοκτησια τα υπολογιζεις ΥΔΚΧ.Σωστα? Αν παλι η ιδιοκτησια σου εχει εφαρμοστει οπως στη συσταση , αλλα στη συσταση ενας τοιχος του διαμερισματος εχει μπει μεσα στον διαδρομο που περιγραφεται στην αδεια , τα επιπλεον μετρα σε σχεση με την αδεια τα υπολογιζεις σαν ΥΔΚΧ.Σωστα? Δηλαδη και στις δυο περιπτωσεις θεωρεις ΥΔΚΧ οτιδήποτε ξεφευγει απο τα λειτουργικως ανεξαρτητα διαμερισματα της αδειας σε σχεση με τους διαδρομους.... Ο νομος δεν διαχωριζει πουθενα τα την τροποποιηση της ιδιοκτησιας εις βαρος των κοινοχρηστων με αυτην εις βαρος της ομορης ιδιοκτησιας. Αν λοιπον στη συσταση η οριζοντια μου εχει καταλαβει 0,5μ του διαδρομου , και στον τοιχο αυτον δεν υπαρχουν καλοριφερ (αλλαγη των μηχανολογικων), ουτε διαμερισματωση εχουμε ουτε κατι αλλο...προκειται για αλλαγη διαρρυθμισης..Αν βαση κτιριολογικου μικραινει η ελαχιστη διασταση του διαδρομου ειναι αλλο θεμα.. Αν παλι το περιγραμμα της συστασης εχει αλλαξει εις βαρος των κοινοχρηστων , χρειαζομαστε συνεναισεις και παμε με διαμερισματωση. Η οριζοντια ιδιοκτησια οριζεται βαση συμβολαιου και η τροποιηση της δεν συνιστα υπερβαση δομησης μεσα σε νομιμο περιγραμμα...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.