Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/11/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Πρώτον και σημαντικο το ρεύμα σκοτώνει, ειδικά ανθρώπους μη επαγγελματίες που πιστεύουν μπορούν να κάνουν εξειδικειμενες εργασίες, όπως αυτές που περιγράφονται. Επίσης παραδεχεστε ότι δε είναι σωστό αλλά θέλετε να το κάνετε. Από αυτό το σημείο και μετά παύει η ουσία και το νόημα της κουβέντας.3 points
-
Έχει οριστεί η πιλοτική δίκη στο ΣΤΕ για τις 12 Δεκεμβρίου 2022. Η όσο το δυνατόν μαζικότερη συμμετοχή μας, πιστεύω θα βοηθήσει σε μία ευνοϊκή απόφαση για όλους μας (νυν και μελλοντικούς συνταξιούχους) Δείτε και αυτό... https://www.facebook.com/groups/2401372886856988/permalink/3338643506463250/2 points
-
Εγκύκλιο με θέμα: Οδηγίες για την δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές και ιδίως την εφαρμογή του κεφαλαίου Γ’ του ν.4759/2020 (Α’ 245), όπως ισχύει εξέδωσε το ΥΠΕΝ, η οποία αναφέρει: Η παρούσα οδηγία αποσαφηνίζει τις διατάξεις του κεφαλαίου Γ’ του ν.4759/2020 «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥΣ ΥΠΟΔΟΧΕΙΣ», όπως αυτές τροποποιήθηκαν με τους ν. 4764/2020 (Α’ 256), 4819/2021 (Α’ 129), 4872/2021 (Α’ 247) και 4964/2022 (Α’150). Α) Γενικό πλαίσιο ΣΚΟΠΟΣ: Στο άρθρο 31 του ν. 4759/2020 προσδιορίζεται ότι ο σκοπός του κεφαλαίου Γ’ του ως άνω νόμου είναι ο περιορισμός της δόμησης σε περιοχές, για τις οποίες δεν υπάρχει πολεοδομικός σχεδιασμός πρώτου επιπέδου. ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ: Στην παράγραφο 1 του άρθρου 32 του ανωτέρω νόμου διευκρινίζεται ότι οι διατάξεις του κεφαλαίου Γ εφαρμόζονται στα γήπεδα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών (προ του έτους 1923 και οριοθετημένων κάτω από 2000 κατοίκων) στις οποίες δεν έχουν καθοριστεί χρήσεις γης ή όροι και περιορισμοί δόμησης από διατάγματα ή αποφάσεις1 ή από πολεοδομικό σχεδιασμό 1ου επιπέδου2. Κατ’ επέκταση στα γήπεδα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός ορίων των νομίμως υφιστάμενων οικισμών (προ του έτους 1923 και οριοθετημένων κάτω των 2000 κατοίκων) στις οποίες έχουν καθοριστεί χρήσεις γης ή όροι και περιορισμοί δόμησης από διατάγματα ή αποφάσεις ή από πολεοδομικό σχεδιασμό 1 ου επιπέδου (όπως ενδεικτικά ΓΠΣ, ΣΧΟΑΠ, ΖΟΕ) δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του κεφαλαίου Γ’ του ν. 4759/2020 εκτός από τις περιπτώσεις που ρητά ορίζεται στις διατάξεις αυτού. Ως προς τα γήπεδα της παραγράφου 2 του άρθρου 32 που βρίσκονται σε περιοχές εκτός ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός ορίων των οικισμών (προ του έτους 1923 και οριοθετημένων κάτω από 2000 κατοίκων), αλλά στις οποίες, μετά την θεσμοθέτηση του ν. 4759/2020, προωθείται καθορισμός/αναθεώρηση χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης από εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου οι διατάξεις του κεφαλαίου Γ’ του ν. 4759/2020 λαμβάνονται υπόψη προκειμένου να υπολογιστούν οι επιτρεπόμενοι όροι δόμησης, οι οποίοι θα θεσμοθετηθούν μέσω των πολεοδομικών εργαλείων. Δόμηση: Για τα γήπεδα της παρ.1 του άρθρου 32 του ν.4759/2020 τα οποία εμπίπτουν σε περιοχές που στερούνται οποιουδήποτε σχεδιασμού, επιδιώκεται, όπως προκύπτει από την ακριβή διατύπωση της παραγράφου 1 του άρθρου 33 του ν.4759/2020, ο περιορισμός της δόμησης, ο οποίος επιτυγχάνεται μέσω της μείωσης των όρων αλλά και των προϋποθέσεων δόμησης που θέτουν τα από 24.5.1985(Δ΄270/1985) και 6.10.1978(Δ΄ 538) π.δ. Εφαρμόζονται οι καθοριζόμενοι όροι και περιορισμοί δόμησης που θέτει ο ν.4759/2020 στα άρθρα 33 και 40, ενώ κατά τα λοιπά οι προβλέψεις των από 6.10.1978 π.δ. και 24.5.1985 π.δ. εξακολουθούν να ισχύουν μόνον κατά το μέρος που δεν έρχονται σε αντίθεση με τις νέες διατάξεις. Όσον αφορά τα γήπεδα που βρίσκονται μεν σε περιοχές εκτός ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός ορίων των οικισμών (προ του έτους 1923 και οριοθετημένων κάτω από 2000 κατοίκων) αλλά στις οποίες έχουν καθορισθεί χρήσεις γης και όροι και περιορισμοί δόμησης από εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού 1ου επιπέδου ή από διατάγματα που καθορίζουν όρους και περιορισμούς δόμησης σε περιοχές εκτός σχεδίου3, αυτά δεν επηρεάζονται από τις ρυθμίσεις του ν.4759/2020 εκτός από τις περιπτώσεις που ρητά ορίζεται στις διατάξεις αυτού. Για τα γήπεδα της παρ.2 του άρθρου 32 του ν.4759/2020 όπου προωθείται σχεδιασμός πρώτου επιπέδου, δίνεται η δυνατότητα, η αρτιότητα και οι όροι δόμησης που ορίζονται με εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου να είναι ευνοϊκότεροι από τους ισχύοντες για τα γήπεδα της παρ. 1. Ειδικά ο συντελεστής δόμησης, η κάλυψη, το ύψος και ο όγκος μπορούν να ορίζονται ευνοϊκότεροι για τη δόμηση από τους αντίστοιχους όρους στα γήπεδα της παρ. 1 μέχρι δέκα τοις εκατό (10%). Ωστόσο διευκρινίζεται ότι σε κάθε περίπτωση, οι όροι αυτοί δεν επιτρέπεται να είναι ευνοϊκότεροι, δηλαδή να καθιστούν ευχερέστερη τη δόμηση, σε σχέση προς τους ισχύοντες στις περιοχές εντός σχεδίου, εντός ορίων οικισμών και εντός οργανωμένων μορφών ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή ή να οδηγούν στην εν τοις πράγμασι δημιουργία νέων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο πολεοδομικό σχέδιο. Συμπερασματικά λοιπόν, ο ν.4759/2020 δεν αποσκοπεί, ούτε και προβαίνει στην οριζόντια τροποποίηση των προϊσχυουσών διατάξεων περί της δόμησης εκτός σχεδίου των από 24.5.1985 π.δ. και 6.10.1978 π.δ. Επίσης, δεν μεταβάλλει τον τρόπο και τις διατάξεις δόμησης στα γήπεδα που βρίσκονται σε περιοχές για τις οποίες ισχύουν πολεοδομικές ρυθμίσεις, ούτε και στην περίπτωση που τα σχετικά εργαλεία ή π.δ (ή ΚΥΑ) παραπέμπουν γενικώς στις διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης των από 24.05.1985 και από 6.10.1978 π.δ. Αναλυτικά η Εγκύκλιος εδώ: Ορθή Επανάληψη - https://diavgeia.gov.gr/doc/ΩΖ5Ρ4653Π8-5ΓΠ και ΥΠΕΝ-ΔΑΟΚΑ-117814-3961 Οδηγίες για την δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές και ιδίως την εφαρμογή του κεφαλαίου Γ του ν.47592020 (Α’ 245) Ορθή Επανάληψη ΩΖ5Ρ4653Π8-5ΓΠ.pdf Τα αρχικά αρχεία εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/Ψ56Β4653Π8-ΓΞ3 ΥΠΕΝ-ΔΑΟΚΑ-117814-3961 Οδηγίες για την δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές και ιδίως την εφαρμογή του κεφαλαίου Γ του ν.47592020 (Α’ 245) Ψ56Β4653Π8-ΓΞ3.pdf1 point
-
Συνάδελφε, για διάβασε τη παργ. 2 του άρθρου 3 της Υ.Α. 136860... μάλλον είναι αυτό που είπα πριν. Για δες τη περίπτωση σου αν ανήκεις εκει.1 point
-
1 point
-
αφού σας ευχαριστήσω όλους για την συμμετοχή και τη συμπαράσταση σας να προσθέσω επίσης ότι το ΤΕΕ μου πρότεινε και τα εξής: 1. το στέγαστρο μπαίνει στις Λοιπές κατασκευές με αναγραφή του εμβαδού του και 2. ότι ο καθορισμός των χρήσεων στην καρτέλα "χρήσεις" αφορά αποκλειστικά την χρήση των χώρων Κ/Χ και Β/Χ της καρτέλας "επιφάνειες" (τις επισημαίνω με κίτρινο) και δεν μας ενδιαφέρει: ούτε ποια χρήση έχουν οι κόκκινες ούτε και αυτό το μήνυμα Μάλιστα μου είπε "μα η πυλωτή τη χρήση να έχει συνάδελφε!" οπότε και της απάντησα "μα από σας περιμένω την απάντηση" και "όχι να μου θέτετε εσείς το ίδιο ερώτημα με το δικό μου!"1 point
-
Εμένα αυτό το μύνημα με το άθροισμα του εμβαδόν μου το βγάζει σχεδόν σε κάθε ταυτότητα που κάνω. Οπότε ελέγχω αν είναι σωστά και μετά το αγνοώ.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Πρόβλημα του συστήματος δεν είναι.... Σου βγάζει τις δόσεις από τον επόμενο μήνα που πληρώθηκε το παράβολο (έγινε δηλαδή η υπαγωγή για το ΤΕΕ).... Αν έχει ο ιδιοκτήτης τις πληρώνει.... Αν δεν έχει πληρώνει ό,τι μπορεί να πληρώσει... Τόκους υπερημερίας δεν έχουν καταφέρει ακόμα να βάλουν... Υποθέτω ότι, δεν πρόκειται να βάλουν...1 point
-
Θα την κάνει ο "από κάτω" όταν με το καλό αποφασίσει να ρυθμίσει την αυθαιρεσία του... Υ.Γ. Κανόνας για τους αυθαιρετονόμους είναι να μην ασχολούμαστε με "ντόμινο αυθαιρεσίες" και τις συνέπειες αυτών!1 point
-
1 point
-
Για να μη μπερδέψουμε τις έννοιες, η απογραφή γίνεται στο όνομα του ιδιοκτήτη. Δηλαδή ο ιδιοκτήτης είναι υπόχρεος να ασφαλίσει όσους εργάζονται στην ιδιοκτησία του. Τα ένσημα "μπαίνουν" στο όνομα του εκάστοτε εργαζόμενου με την ΑΠΔ. Για εστεγασμένες επιχειρήσεις (δηλαδή όταν ένα συνεργείο έχει εργαζόμενους με πρόσληψη που τους ασφαλίζει αυτό) πάλι προκύπτουν ένσημα που υπολογίζονται με πίνακα 2, όμως δεν καλύπτει ΕΕΔΜΚ αλλά νέες κατασκευές. Θεωρητικά προσκομίζοντας συμφωνητικά και ΤΠΥ της εστεγασμένης επιχείρησης, αφαιρούνται τα αντίστοιχα ένσημα απο τον πίνακα 3. Όμως επειδή θέλει διαδικασία (νομίζω ότι περνάει επιτροπή) όλα τα συνεργεία έχουν συνεργαζόμενους εργάτες μη εστεγασμένους για να τους κολλάει ο ιδιοκτήτης τα ένσημα που υποχρεωτικά προκύπτουν και ο εργολάβος κάνει την αντίστοιχη έκπτωση στην τιμή.1 point
-
Βασίλη, δοκίμασε να καταχωρήσεις όπως σου έγραψα παραπάνω, σε κάθε σειρά του πίνακα χρήσεων να είναι η χρήση κατοικία και να το δούμε πάλι το πρωί.1 point
-
παίζει ρόλο και το είδος της αυθαιρεσίας και αν όντως αλλάζουν τα μ2. Η πιο συντηρητική προσέγγιση είναι αυτη που αναφέρατε (επανάληψη κτλ) Η πιο επιθετική και σύμφωνη με το νόμο είναι καταγγελία του μηχανικού που συνέταξε ψευδή βεβαίωση, καταγγελία του ιδιοκτήτη (αν έχει πεθάνει -> οι κληρονόμοι, αν δεν ενδιαφέρονται -> θα ενδιαφερθούν μόλις δουν το πρόστιμο να έρχεται). Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει το γαϊτανακι ανακριβών δηλώσεων και διορθώσεων τους γιατί διατηρείται ένας φαύλος κύκλος που δεν κάνει καλό στους σωστούς επαγγελματίες. όλοι μας έχουμε χάσει δουλειές από άλλους μηχανικούς που βρέθηκαν να δώσουν βεβαιώσεις καθαρές γιατί ήταν πιο φτηνοι και πιο γρήγοροι. Μετά καλούμαστε να ξελασπώσουμε1 point
-
1 point
-
Ναι αυτό το ξέρω άλλη είναι η ερώτηση μου. Αν θες διάβασε προσεκτικά την ερώτηση μου και δες και το σχέδιο που έχω επισυνάψει. Σε ευχαριστώ.1 point
-
Αν είναι μέσα στο προκήπιο παραπάνω από 20 εκ που προφανώς θα είναι απαγορεύεται, άσχετα αν το ποσοστό ΥΔ μπορεί να είναι <20%. Άρα περιμένεις μέχρι να ενεργοποιηθεί εκ νέου η κατ.5 που από ότι φαίνεται δεν θα αργήσει αν έχεις διαβάσει και τις τελευταίες ειδήσεις.1 point
-
Σαφώς και πρέπει να γίνεται έλεγχος επί τόπου κατά την κατασκευή, όχι όμως μελέτη αποτίμησης. Με έναν φορητό ανιχνευτή μετάλλων (πχ Bosch D-tect ή GMS, έχουν συνήθως οι ηλεκτρολόγοι) θα βρείτε ένα σημείο που δεν περνάει οπλισμός και θα τρυπήσετε εκεί. Εννοείται με καροτιέρα, σε καμία περίπτωση δε μπαίνει κομπρεσέρ. Επειδή οι οπές γίνονται συνήθως κοντά σε δοκάρια ο οπλισμός της πλάκας είναι πάνω και ανιχνεύεται ευκολότερα.1 point
-
Άδεια να βγαίνει σε σοβαρές επέμβασεις επιβάλλεται. Για μία οπή όμως... Ας πούμε ότι προχωράς και βγάζεις άδεια. πως θα προσομοιώσεις την οπή 10εκ στην επίλυσή σου; Έχεις δει σε πολλές οικοδομικές άδειες να προσομοιώνεται η οπή των Η/Μ εγκαταστάσεων (ύδρευση, αποχέτευση, θέρμανση); Εκτός βέβαια αν είναι μέσω φρεατίου/φωταγωγού. Αν σκεφτείς η αντικατάσταση αγωγών είναι στο άρθρο 30, που δε θέλει κάν άδεια. Αν ο νέος αγωγός είναι μεγαλύτερος, δεν εξυπακούεται ότι θα μεγαλώσει η οπή;1 point
-
Στο κέντρο της Αθήνας (για δήμο Αθηναίων μιλάω) υπάρχουν πολλές περιοχές με πλάτη όχι ακέραια, μη πω σχεδόν όλες. Υπάρχουν δρόμοι με ΡΓ μη παράλληλες, και καθορισμό ρυμοτομικών βάσει υφιστάμενης τότε κατάστασης (το τότε μπορεί να ήταν 1930-1940). Έχω δει ρυμοτομικά να καθορίζουν πλάτος 11.65, 9.30, 10.30. Επομένως αυτά για ακέραια πλάτη στο κέντρο Αθήνας (μιλάω μόνο για κέντρο) δεν παίζει σίγουρα. Ειδικά για Δήμο Αθηναίων, υπάρχει ηλεκτρονική αίτηση βεβαίωση πλάτους οδού, που θέλει τοπογραφικό και παράβολο. Μπες στο site του Δήμου και θα τη βρεις. Χοντρικά ισχύουν αυτά που λέει @tetris.1 point
-
Θα υποβληθεί αίτηση με τοπογραφικό εξαρτημένο. Για περισσότερες λεπτομέρειες (για το διάγραμμα), συνεννοήσου με Υ.ΔΟΜ.1 point
-
1 point
-
1. Ο δισταγμός τους δεν δικαιολογείται, διότι στο σώμα του νόμου, αλλά και στα ερμηνευτικά έγγραφα, είναι σαφές ότι επιτρέπεται η αλλαγή χρήσης σε τακτοποιημένους χώρους, εφόσον η χρήση επιτρέπεται σύμφωνα με τις σημερινές διατάξεις. 2. Αν το άνοιγμα στον τοίχο προϋπάρχει και πρόκειται να αλλαχθεί, τότε δεν απαιτείται άδεια δόμησης, αλλά γνωστοποίηση προ 48 ωρών. Αν η επέμβαση αφορά διάνοιξη ανοίγματος, απαιτείται άδεια δόμησης.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-