Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      17.556


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      4.743


  3. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      2.555


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.159


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/01/2023 in Δημοσιεύσεις

  1. Με απλά ελληνικά για ακίνητα με ΣΟΙ: Το εμβαδόν των τοίχων των ΟΙ που "συνορεύουν"με κοινόχρηστους χώρους προσμετράται στο εμβαδόν των ΟΙ κι αυτών που "συνορεύουν" σε άλλη/ες ΟΙ μοιράζεται εκατέρωθεν.
    5 points
  2. Τα έχουμε πει χιλιάδες φορές ΙΑΣΟΝΑ και jbosdas (+) και βεβαίως να τα ξαναπούμε, αλλά ... δεν είναι σωστό ως τεχνικοί να προσπαθούμε να εξηγήσουμε τα πάντα με βάση νομολογία και μπερδεύοντας νομικές έννοιες του παρελθόντος που αφορούν άλλους και άλλες περιπτώσεις και στην τελική δεν τις κατέχουμε και εντελώς. Οι καθαρά τεχνικές έννοιες, όπως : ο τοίχος που διαχωρίζει θερμαινόμενο με μη χώρο, το περίγραμμα του ΣΔ που προσμετράται ανά ΟΙ ενός κτηρίου και που την περιγράφει ή ακόμη και οι ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ που θεμελιώνουν τον κανονισμό της κατανομής δαπανών κεντρικής θέρμανσης και των πινάκων συνιδιοκτησίας, θα έπρεπε να μας αρκούν.
    4 points
  3. Σωστά, υπήρξε οδηγία ΥΠΕΧΩΔΕ 1994 που ξεκαθαριζε το θεμα. "ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ 1. Στην πρώτη κατακόρυφη στήλη γράφονται οι όροφοι που υπάρχουν στην πολυκατοικία μαζί με τους πιθανούς μελλοντικούς. 2. Στην δεύτερη κατακόρυφη στήλη ο αύξοντας αριθμός των διαμερισμάτων. 3. Στην τρίτη κατακόρυφη στήλη ο αριθμός των δωματίων κάθε διαμερίσματος ή ο χαρακτηρισμός τους π.χ. αποθήκη - κατάστημα κλπ. 4. Στην τέταρτη η επιφάνεια των προηγούμενων χώρων. Στην επιφάνεια κάθε χώρου προσμετρώνται και οι τοίχοι του. Στους τοίχους μεταξύ δύο ομόρων διαμερισμάτων, μετράμε τους μισούς. Στους τοίχους που γειτονεύουν με κοινόχρηστους χώρους τους μετράμε ολόκληρους. ΠΙΝΑΚΑΣ ΧΙΛΙΟΣΤΩΝ.txt Λεκτικό όμως, ε; !
    3 points
  4. Το ό,τι δεν σε υποχρεώνει ο νόμος ν' ανεβάσεις νέα κάτοψη κ.λπ., δεν σημαίνει ταυτοχρόνως ότι, σου απαγορεύει και να το κάνεις, αυτό ή οτιδήποτε άλλο εσύ κρίνεις απαραίτητο! Μην ξεχνάς ότι, αν τελικώς το κάνεις, τότε αυτό αποκτά και τον "μανδύα" του εγκεκριμένου σχεδίου!!! Να βλέπεις πάντα μακρυά....
    3 points
  5. Εγώ θα έλεγα ότι φταίει πρωτίστως αυτός που τοποθέτησε την γυψοσανίδα πάνω απο το καλώδιο (που υποθέτω, ηταν εμφανές) και δεν εβαλε σήμανση οτι υπάρχει καλώδιο απο κάτω.
    3 points
  6. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!δεν ξέρω αν πήγαινε σε εμένα το σχόλιο ότι είμαι στο Δ και έχω δρόμο, αλλά αν πήναινε να διαβεβαιώσω ότι ουδέποτε θεώρησα ότι τα ελάχιστα χρόνια δουλειάς μου ή οι σπουδές μου με κάνουν να είμαι κανένας γκουρού, απλά ρωτάω όχι απο λατρεία στους νόμους αλλα απο ανάγκη κατανόησης. Σας ευχαριστώ πολύ όλους όμως, ήταν ξεκάθαρα όλα!
    2 points
  7. @the_topo Συμφωνώ απολύτως με τον Άκη. Η κάτοψη συντάσσεται ακόμη και αν η κατηγορία νόμου 4495 δεν τη ζηταει διότι διαφορετικά μετά θα έπρεπε να πας για ενημέρωση Ο.Α (πχ περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης). Ορθώς την ανέβασες (την βάζεις στα προαιρετικά). Έτσι έχεις διαθέσιμη και συνδεδεμένη με την υπαγωγή κάτοψη προς πάσα χρήση (πχ ανέβασμα στην Η.Τ). Τα δικαιολογητικά της ΗΤ ανεβαίνουν και συνδέονται με τις πράξεις που έχουν εκδοθεί στο ακίνητο. Άρα, εσύ ανεβάζεις, τα αρχ/κά των 2 αδειών και το σχέδιο που έχεις ανεβάσει στη δήλωση. Από νομικά έγγραφα μόνο τον πίνακα χιλιοστών για την ΗΤΚ. Να ακολουθήσεις τη συμβουλή του Άκη για την αμοιβή. Το πρώτο σου συμφωνητικό θα αφορά την περαίωση δήλωσης Ν. 4495. Μετά, για την ΗΤ θα συντάξεις νέο συμφωνητικό.
    2 points
  8. Καλησπέρα, εφόσον στην υπαγωγή έχεις δηλώσει κατ.3 και 1 ΛΠ, τότε βάσει νόμου δεν απαιτείται καν κάτοψη. Όμως ακόμα και σε τέτοιες περιπτώσεις, έχουμε πει ότι σαφώς και θα χρειαστεί μία κάτοψη ενημερωμένη ώστε να υπάρχει κάποιο σχέδιο βάσει του οποίου στο μέλλον να γίνει δικαιοπραξία και ΗΤ όπως έχουν εξελιχθεί τα πράματα. Οπότε αναφορικά με αυτό το κομμάτι, ορθώς έπραξες που έκανες κάτοψη. Τώρα σε σχέση με τα άλλα θα μπορούσες στα αρχεία της υπαγωγής να ανεβάσεις και την κάτοψη της άδειας ώστε να μπορεί να γίνει μία στοιχειώδης αντιπαραβολή. Για το τι θα πρέπει να ανεβάσεις στην ΗΤ, υπάρχει μία διχογνωμία γιατί άλλα γράφει ο νόμος και άλλα η απόφαση. Οπότε διαλέγεις και παίρνεις, αν η άδεια είναι σχετικά καινούργια τότε αντιλαμβάνεσαι ότι θα πρέπει να ανεβάσεις αρκετά παραπάνω σχέδια από την αρχ/κη μελέτη. Στην τελική θα μπορούσες να αντιστρέψεις το σκεπτικό σου, και να ζητήσεις κάποια παραπάνω αμοιβή εξηγώντας την κατάσταση στον εντολέα σου.
    2 points
  9. Οι διατάξεις για τις μεσοτοιχίες εφαρμόζονται μεταξύ διαμερισμάτων, so...... ΝΟΜΟΣ 3741 ΦΕΚ Α 4/9.1.1929 Περί της ιδιοκτησίας κατ' ορόφους. 1 Άρθρο 2 1.Αδιαίρετος είναι η ιδιοκτησία, επί του εδάφους, των θεμελιών, των πρωτοτοίχων, της στέγης, των καπνοδόχων, των αυλών, φρεάτων, ανελκυστήρων, βόθρων, εγκαταστάσεων κεντρικής θερμάνσεως, και παντός άλλου πράγματος χρησιμεύοντος πρός κοινήν των ιδιοκτητών χρήσιν. 2.Αι ισχύουσαι γενικαί περί μεσοτοιχίας διατάξεις εφαρμόζονται και εις τους κοινούς μεταξύ των διαμερισμάτων του αυτού ορόφου τοίχους.
    2 points
  10. Τελείως τυπικά, το μόνο που πρέπει να γίνει εντός της ισχύος της ΕΕΜΚ είναι οι εργασίες. Αυτές προφανώς έχουν γίνει πριν το Β-ΠΕΑ και μετά το Α-ΠΕΑ. Ο χρόνος έκδοσης των τιμολογίων δεν παίζει ρόλο στην χρονολόγηση των εργασιών αλλά είναι μια ακόμα δικαιολογία που βρήκαν για να καθυστερούν τα χρήματα. Ενδεικτικά να πω ότι μου έχει τύχει να έχουν γίνει όλα με την σειρά: Α-ΠΕΑ, αίτηση ΕΚΟ, προκαταβολές, ΕΕΜΚ, εργασίες, τιμολόγια, Β-ΠΕΑ, αίτηση έλεγχο και λίγο μετά έληξε η ΕΕΜΚ. Και ο απαταιώνας;;;; (συγνώμη για την έκφραση) ελεγκτής ήθελε να συνεχίσει να ισχύει η ΕΕΜΚ μέχρι να κάνει και αυτός τον έλεγχο. Συνεπώς το βάζουν σε ένα σωρό κόσμο για να καθυστερούν εκταμιεύσεις. Τώρα αν δεν έχει γίνει ποτέ αυτή η ΕΕΜΚ, ε εντάξει φταίμε και εμείς. Όσο για τα δικαιολογητικά που πρέπει να ανεβάσουμε, οι ελεγκτές έχουν άλλη λίστα (προφανώς;) από τον οδηγό του προγράμματος που έχει δημοσιευτεί για τους κοινούς θνητούς-μηχανικούς. Οι υπεύθυνες δηλώσεις για τα πάντα δεν αναφέρονται πουθενά (τις βγάζουν οι ελεγκτές από την κούτρα τους). Απλά πλέον το έχουμε μάθει, έχουμε ανεβάσει με την πρώτη 20-30 υπ. δηλ για ότι μας έχουν ζητήσει στο παρελθόν, και κοντραριζόμαστε με την φαντασία των ελεγκτών. Υ.Γ. Προσωπικά κρατάω αρχείο από προηγούμενες υποθέσεις τι μου έχουν ζητήσει και τα ανεβάζω με την πρώτη (τα έξτρα από του οδηγού), άντε με την δεύτερη αν μου έχει ξεφύγει και κάτι. Αλλά οι ελεγκτές έχουν τόση φαντασία που με ξεπερνάνε. Μερικοί δεν έχουν πολύ φαντασία και μου ζητάνε τα ίδια που έχω ήδη ανεβάσει. Τα κατεβάζω από τα ανεβασμένα και τα ανεβάζω πάλι τα ίδια, να είναι σε δύο - τρία σημεία και τότε τα βλέπουν.
    2 points
  11. Eίναι η ίδια λογική με το να πας να αλλάξεις κουφώματα βάζοντας διαφορετικό σχέδιο ή χρωματισμό στα εξώφυλλα. Κουφώματα, χρωματισμοί εξωτερικών τοίχων, κιγκλιδώματα, είναι στοιχεία της όψης. Δε φαντάζομαι να εννοούσες με την αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων ότι θα έβαζες κιγκλίδωμα διαφορετικού σχεδίου και υλικού από τα υπόλοιπα.
    2 points
  12. Σωστές ερωτήσεις. Εξηγώ: Κανείς διότι η εργασία αυτή δεν απαιτεί ούτε Μ.Ο.Κ. ούτε βεβαίωση. Σε κάθε περίπτωση για εργασίες που δεν απαιτούν επίβλεψη μηχανικού την ευθύνη την έχει ο ιδιοκτήτης. Απλώς αν γινόντουσαν εργασίες π.χ. ανακαίνισης που απαιτούσαν ΜΟΚ και κάπου εκεί μέσα στο πακέτο είχαν στριμώξει και τις εργασίες της φωτεινής επιγραφής, δεν θα μπορούσε εύκολα να ισχυριστεί ο εγκαταστάτης ότι δεν ήξερε. Τώρα μπορεί να πουλήσει και τρέλα...
    2 points
  13. Καταχώρηση παραστατικού με ΦΕΜ (ενημερωμένο κείμενο) Βασισμένος στο παράδειγμα του συναδέλφου για το τιμολόγιο, παραθέτω τις διαφορετικές επιλογές που πρέπει να κάνουμε στην ειδική φόρμα mydata, όταν έχουμε απόδειξη παροχής υπηρεσιών σε πελάτη-ιδιώτη για εργασία που έχει ΦΕΜ. Το "είδος παραστατικού" είναι παραστατικά λιανικής. Ο "τύπος παραστατικού" είναι ΑΠΥ. Στην "προσθήκη χαρακτηρισμού" έχουμε: Κατηγορία — 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος — Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών λιανικές – ιδιωτική πελατεία (Ε3_561_003). Για το ΦΕΜ: "Προσθήκη νέου φόρου", Τύπος φόρου: "Φόροι Παρακρ" Κατηγορία φόρου: "Προκαταβολή φόρου Μηχανικών για λοιπά έργα (ΦΕΜ 10%)" ή "Προκαταβολή φόρου Μηχανικών για Μελέτες, Σχέδια (ΦΕΜ 4%)" ή και τα δύο σε δύο γραμμές. Στα σχόλια των Γενικών στοιχείων παραστατικού (δίπλα στο Ποσό) θα γράψουμε ότι εισπράχθηκε το σύνολο της καθαρής αξίας συν ΦΠΑ. Όμως, στο Ποσό των Γενικών στοιχείων παραστατικού πρέπει να αφαιρέσουμε την αξία του ΦΕΜ. ----------------------------------------------------------------------------------------- Κατόπιν της παραίνεσης του jhammer00 παραθέτω εκ νέου τον τρόπο καταχώρησης παραστατικού με ΦΕΜ, χρησιμοποιώντας τις παρατηρήσεις των συναδέλφων (ελπίζω να μου το επιτρέπουν). Ειδοποίησα τους συντονιστές να προσθέσουν το link της παρούσας δημοσίευσης στην παλιά.
    2 points
  14. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο για τις εισφορές που αφορούν τον 12/2022 Προθεσμία λήξης η 31η Ιανουαρίου.
    1 point
  15. Μην ανησυχείς, φαντάζομαι σε εμένα και όσους προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε τί λέει ο αστικός κώδικας πήγαινε το Δ.
    1 point
  16. Για την ΚΑΤ3, ελέγχεις για υπέρβαση επιφάνειας έως 20% : Για τη ΜΣΕ μήπως πήγαινες με την προεξοχή των προβόλων έως 2m και μια καλή ΤΕΣΕ.
    1 point
  17. Δεν θα ήταν άσχημη πάντως μια αμοιβή π.χ. 4.000 γκρίζα για μια ΜΣΕ! Έκαναν την "ομορφιά", να την πληρώσουν, φίλτατε! Εσύ πως θα ζήσεις; Αρκεί το 1.000 της δήλωσης;
    1 point
  18. Αυτό που λέγαμε στην αρχή, Αν τα κιγκλιδώματα (ή το στηθαίο) της οροφής του δεύτερου ορόφου κατασκευάστηκαν στο πέρας της πλάκας, ναι, σύμφωνα με γοκ 85 έχεις εξώστη. Αν όμως βρίσκονται σε υποχώρηση όπως φαίνονται στην τομή τότε σύμφωνα με τον ορισμό έχεις προστέγασμα και δεν προσμετράται ως εξώστης! Τώρα, τι ακριβώς προσμετράται στο 20% των "εξωστών" της κατ3 είναι άλλη κουβέντα. Προσμετρώνται όλες οι προεξοχές της πλάκας (κάτι προεξοχές 40εκ με κεραμίδια ανά όροφο θα τους υπολογίζαμε ως εξώστες της κατ3; ) Όσο για την οροφή του Α ορόφου, ξεκάθαρα προ 75
    1 point
  19. Μάλλον ασχολείσαι μόνο με το διαμέρισμα, οπότε άκυρο αυτό που αναφέρω για την άδεια του ισογείου.
    1 point
  20. Στα 10.000 τμ δικαιούνταν 600 τμ για χρήση γραφείου με αρχική εγκεκριμένη- υλοποιημένη δόμηση 9.000 τμ. Η αυθαίρετη αλλαγή χρήσης οδήγησε σε υπέρβαση ΣΔ κατά 8.400 τμ. Επομένως αναλυτικό για τα πρώτα 600 τμ και Σ.Α.Χ για τα 8.400 τμ. Επειδή έχεις οριζόντιες θα πρέπει να επιμερίσεις τα εμβαδά που αντιστοιχούν στον αναλυτικό και στα επιπλέον που αφορούν την υπέρβαση ΣΔ λόγω χρήσης, βάσει του εξ αδιαιρέτου ποσοστού τους.
    1 point
  21. Έτυχε και εγώ με κάτι τέτοιες αναλύσεις οριζοντίων να μπλέξω πρόσφατα, αλλά δυστυχώς δεν τα έχω ξεκαθαρίσει ακόμα. Για παράδειγμα, ο πρωτότοιχος (αν κατάλαβα) δεν είναι μόνο ο φέρων τοίχος ή το αντίθετο, αλλά είναι πιο 'αστικοκωδίστικο' το θέμα. (Ελπίζω να μη θεωρηθούν "εκτός θέματος" και αυτά που συζητάμε τώρα, αφού με το γενικότερο ορισμό των κοινόχρηστων συνδέονται. Θα ήθελα πάντως και πάλι να εκφράσω την επιθυμία μου η απάντηση που θα πάρει τελικά η αρχιτέκτονας sissy να μην είναι τύπου, "εγώ έτσι το κάνω". Είμαι σίγουρος ότι και ο συνάδελφος jbosdas θα προσφέρει επιπλέον πληροφορίες)
    1 point
  22. Όχι. Που να ψάχνει ο ΔΕΔΔΗΕ να βρει ποιος έκανε τη ζημιά. Τον ιδιοκτήτη κυνηγάει και αν αυτός έχει συμφωνητικό ανάθεσης σε εγκαταστάτη, ή έχει ορίσει (με ανάθεση) επιβλέποντα μηχανικό, τότε μπορεί να καταθέσει συμφωνητικό ή/και ανάθεση και να αποποιηθεί ευθύνες. Στον εργολάβο αποδίδονται ευθύνες αμέσως, μόνο αν συλληφθεί με αυτόφωρη διαδικασία, ή γίνει καταγγελία πως εργαζόταν εκεί και τον ψάξει η αστυνομία. Αυτά γίνονται κυρίως σε περιπτώσεις ατυχημάτων. Όλα τα άλλα πάνε σε δίκες που χρονίζουν.
    1 point
  23. υπάρχουν και εργαλεία που ανιχνεύουν το ρέυμα για να τα χρησιμοποιούν οι μάστορες πριν τρυπήσουν. Αλλά εμπειρικά είναι πάντα καλύτερα... Πάντως αν πρόκειται περί πατέντας του ΔΕΔΔΗΕ που δεν διορθώθηκε κατά την υπογειοποίηση, ίσως και να μην αναζητήσουν ευθύνες (;).
    1 point
  24. Αφού σε καλύπτει η εργασία γ) πηγαίνεις με το άρθρο 30, αν όμως θες κάποια έγκριση από κάποιο άλλο φορέα π.χ λόγω ιστορικού κέντρου τότε πρέπει να βγάλεις ΕΕΔΜΚ.
    1 point
  25. Μήπως θα μπορούσε ο προμηθευτής να εκδώσει πιστωτικό τιμολόγιο και να επανεκδόσει το τιμολόγιο για το πρόγραμμα αφού πρώτα εκδόσεις την ΕΕΜΚ? Κρατάει και τα κεραμίδια στην θέση τους να μην γυρίσουν από τον αέρα...
    1 point
  26. Όχι όχι δεν ελέγχεις τις αυθαίρετες κατασκευές στους κοινόχρηστους χώρους, παρά μόνο αν η αυθαίρετη επέκταση σου έχει πραγματοποιηθεί επαναλαμβάνεται και στους υπόλοιπους ορόφους. Πρόσεξε και το διαζευκτικό "ή" στην παρ5. Αν δηλαδή δεν έχεις επέκταση στους υπόλοιπους ορόφους πας με τον όγκο, δεκαετία και δικ.αποφαση για την μονομερη...
    1 point
  27. @Ena paidi koitaei t astraΓενικά δεν βάζω ποτέ παραπανίσια από το πρόγραμμα γιατί οι έλεγχοι γίνονται όπως λες: "είτε δεν ξέρουν αριθμητική, είτε κάνουν τον έλεγχο στο πόδι είτε τρενάρουν την εκταμίευση με οποιοδηποτε διαθέσιμο τρόπο" ότι περισσεύει τα βρίσκουν όπως θέλουν ο πελάτης με τους προμηθευτές (με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό σε συνδυασμό με το ΦΠΑ 24%) - είναι επιπλέον εργασίες που δεν γίνανε στο/για το πρόγραμμα. @ritmakiasΤέσσερα σενάρια παίζουν: 1) Ο υπουργός δουλεύει τον πελάτη (για να ρίξει το μπαλάκι σε μας) 2) ο ελεγκτικός μηχανισμός δουλεύει τον υπουργό και παίζουν παιχνίδια οι τράπεζες 3) ο υπουργός και οι τράπεζες είναι συνεννοημένοι να διαλύσουν το πρόγραμμα και να μείνουν να τα "τρώνε" με τους δικούς τους και μας δουλεύουν όλοι μαζί. 4) Τα κάναε πιο @@ από όσο περιμένανε, έχουμε αφηνιάσει περισσότερο από όσο περιμένανε (εύλογο), και είναι προεκλογική περίοδος και πάνε να το μαζέψουν. Για μένα συνδυασμός 3 και 4 + πέφτει και λίγο δούλεμα στον υπουργό είναι το πιο πιθανό. Οι απαντήσεις από την αναπτυξιακή έχουν το ίδιο μοτίβο. Το ΤΕΕ μου είπε ότι υπάρχει το τμήμα επαγγελματικών θεμάτων και υπάρχει διαδικασία για όταν τους ζητούσα διαιτησία σε σερί "γιαλατζί" ελέγχους... https://web.tee.gr/d-e-d/tm-epaggelmatikon-diaforon-kai-diamesolavisis/
    1 point
  28. Η αιθουσα κοινωνικων εκδηλωσεων ανηκει στα κοινοχρηστα. ισχυουν πληρως οι διαταξεις του αρθρου 98 εδω, νο 1875 https://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2018/12/OmadApant-76_21.1.2019.pdf
    1 point
  29. Καλημέρα Παύλο και σε ευχαριστώ για την επισήμανση... Σε αυτό ακριβώς αναφερόμουν κι εγώ. Η "αγαπημένη συνομοταξία των συμβολαιογράφων" στην προσπάθειά της να κάνει περισσότερο απαραίτητη την παρουσία της και κάνοντας "πρωτοποριακή" χρήση της ελληνικής γλώσσας, ανακαλύπτει τρόπους, πολλές φορές, να λέει τα ίδια απλά πράγματα με άλλο φρασεολόγιο.... Το κάνει σε πολλές περιπτώσεις....
    1 point
  30. 1. Ο νομοθέτης δε συμφωνεί μαζί σου. 2. Ναι, κατάλαβα... θεωρώ ότι πρέπει να το υπολογίσεις με κατηγορία τρία.
    1 point
  31. Γειά σου, 1. Δεν χρειάζεται να συμπληρώσεις κάτι εκεί. 2. Ούτε εδώ...αν θες γράψε τα συνολικά από το στέλεχος της αδείας. 3. Την σύμβαση 4+5. Αυτά αν δεν έχεις ικριώματα γίνονται και με άρθρο 30, για τα κάγκελα αν αλλάξεις σχέδιο καλό είναι να έχεις και συναίνεση (διάβασε και τον κανονισμό να δεις τι αναφέρει). Σ.Α. μόνο αν είσαι σε σχετική περιοχή που θέλει έγκριση.
    1 point
  32. 1 point
  33. Εικόνα δηλωσης υπαγωγής 4014 σε οριστική φαση και επιλογές που εμφανίζει για την μετάβαση/μεταφορά ....
    1 point
  34. @tettris Το ζήτημα με την έκπτωση των ασφαλιστικών εισφορών είναι απλό. Οποιοδήποτε ποσό καταβάλλεται ταμειακά ως ασφαλιστική εισφορά εντός του τρέχοντος φορολογικού έτους εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα του έτους αυτού. Με άλλα λόγια, οι εισφορές (ανεξαρτήτως του μήνα στον οποίο αναφέρονται) ή δόσεις ρύθμισης εισφορών προηγούμενων ετών που θα καταβληθούν εντός του 2023 θεωρούνται έξοδο του 2023. Αυτό δεν ισχύει για τις προσαυξήσεις και τα πρόστιμα. Δηλαδή, στο myDATA διαβιβάζεται μόνο το ποσό της εισφοράς (ή της δόσης) χωρίς την προσαύξηση (ή πρόστιμο).
    1 point
  35. Μιλαμε για την αιθουσα κοινωνικων εκδηλωσεων Ενας χωρος που ξεκινησε σαν κοινοχρηστος -συνηθως - των ανδρων, να βλεπουν τηλεοραση ή να κανουν αλλες κοινωνικες εκδηλωσεις..... Σαν κοινοχρηστος, δε μετραγε στη δομηση και δεν ειχε χιλιοστα. Πλην, κριθηκε, και δικαστικως, οτι μπορει να δοθει σαν παρακολουθημα ολοκληρη στην αποκλειστικη χρηση μιας ή - κατα τμηματα- και σε διπλανες ΟΙ και αποδιδονταν κατα χρηση συνηθως με τα μεταβιβαστικα συμβολαια ή/και με τον κανονισμο . Παντως, ενα μεγαλο μερος αυτων των αιθουσών, σημερα , εκμισθώνεται απο τους διαχειριστές, σαν κατοικια ή γραφειο, το δε μισθωμα, φορολογειται, αρχικα αυτοτελως με το 20%, και σημερα με αναγωγη των μισθωματων, ανα ΟΙ... Επομενως, ως προς το ερωτημα, εξεταζεται ποιος και κατα ποσα τμ. εχει την αποκλειστικη χρηση και αυτος τακτοποιει. Με βαση τα παραπανω, το ερωτημα πρεπει να εξετασθει περαιτερω, ως εξης: α] Αυτη η κοινοχρηστη αιθουσα χρησιμευει ολοκληρη σαν κατοικια/κυριος χωρος, που εκμισθωνεται απο την επιτροπη της οικοδομης, σαν κατοικια, δεν βλεπω ποια "ακριβως" αυθαιρεσια εχει. β] Εάν αυτη η αιθουσα εχει μοιρασθει με συμβολαια, κατα χρηση σε διπλανα διαμερισματα, και εδω ειναι το ιδιο ερωτημα, δλδ ποια αυθαιρεσια εχει γινει; - Δεν εχουμε καμμια αυθαιρετη επεκταση σε κοινοχρηστα, αρα δεν παμε με το 98. - Δεν εχουμε αλλαγη χρησης, αφου ο προορισμος αυτης της αιθουσας ηταν η παραμονη ατομων, πλην οχι και η διαμονη...αλλα τι αυθαιρεσια ειναι αυτή...;;;... Εν τελει, εάν ανηκει κατα χρηση ολοκληρη σε ενα διαμερισμα, το συμβολαιο αγορας οριζει..."πωληση διαμερισματος 60 τμ. και δικαιωμα αποκλειστικης χρησης μιας αιθουσας κοινωνικων εκδηλωσεων... Αυτο αγορασε αυτό πουλαει. Τα ιδια θα πουμε και εαν προκειται για αιθουσα που μοιρασθηκε κατα χρηση σε δυο διπλανα διαμερισματα. Δεν θυμαμαι να μας εχει απασχολησει αυτη η αιθουσα αλλη φορα. Εχει δρομο ακομα το θεμα...
    1 point
  36. Το θέμα έχει τίτλο "Βοήθεια με το myDATA για μπλοκάκια" και όχι "γράφουμε ό,τι να 'ναι για να παραγκωνιστούν οι πραγματικές απορίες για τη λειτουργία της πλατφόρμας". Απευθύνομαι σε όσους απαντούν και όχι στον (κατά δήλωσή του) διπλωματούχο αρχιτέκτονα μηχανικό που δεν τον ενδιαφέρει κανένα άλλο θέμα του φόρουμ πέραν του παρόντος.
    1 point
  37. Αν μπορείς να το αποδείξεις ... χλωμό όμως, γιατί αν δεν μπορέσεις να πας πριν το 2009 θα μετρήσει.
    1 point
  38. Καλησπέρα, Μπορεί σε νέο κτίριο, βάσει ΝΟΚ 14.4, επί της πρόσοψης, τμήμα βάθους 2-3μ της πλάγιας πλευράς νέου κτιρίου να έχει απόσταση < δ από το κοινό πλάγιο όριο, θεωρώντας ότι η υποχώρηση που σχηματίζεται είναι εσοχή? Έχω εντοπίσει ΔΚ νεόδμητων με την εν λόγω υποχώρηση την οποία μνημονεύουν ως εσοχή και υλοποιούν στην όψη με απόσταση <δ βάσει ΝΟΚ 14.4. ΝΟΚ 14.4. Εσοχές του κτιρίου στην περίπτωση που εφάπτεται με τα όρια του οικοπέδου, μπορούν να έχουν οποιαδήποτε απόσταση από το όμορο κτίριο. Ανοίγματα στις εσοχές αυτές δεν δημιουργούν δουλεία για τα όμορα οικόπεδα και προσμετρώνται στον υπολογισμό των ανοιγμάτων για την επάρκεια φυσικού φωτισμού και αερισμού, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις του Κτιριοδομικού Κανονισμού. Θεωρείται εσοχή? Η εσοχές αυτές, όπου τις εντόπισα, συνήθως αξιοποιούνται για φωτισμό κλιμακοστασίων που τοποθετούνται 2-3μ πίσω από το επίπεδο της κύριας όψης της οικοδομής και σε επαφή με το κοινό πλάγιο όριο.
    1 point
  39. 1 point
  40. @the_topoΤο νέο άνοιγμα φυσικά και δεν ειναι κατ3. Είναι ΠΠ της παρ3/81 και η κατηγορία στην οποία υπάγεται προκύπτει από τον χρόνο κατασκευής. Αν είναι προ75 πάει κατ1... (άρα για την κατασκευή του 1986 καλά το πήγες κατ4) @all... τα downvote καλό είναι να αιτιολογούνται κάπως ειδάλλως δεν βοηθάνε κανέναν (και ιδίως το φόρουμ ως σημείο συνάντησης παραγωγικού διαλόγου). Εκτός αν το κάναμε fb το φόρουμ.
    1 point
  41. Το εκτός ρυμοτομικής τμήμα της στέγης δεν περιέχεται στον ελεγχόμενο ως επιτρεπόμενο όγκο του κτηρίου. Αποτελεί στοιχείο του άρθρου 16 (προεξοχή) και όταν ο όγκος της στέγης ελέγχεται καλό είναι να διαχωρίζεται. υγ. προσοχή στο ύψος των 5μ από το πεζοδρόμιο που κάπου χάθηκε στη μετάφραση αλλά θα επανέλθει ...
    1 point
  42. Επειδή κοντεύουμε δύο χρόνια από τότε που τα είπαν, εύχομαι να είναι μέσα στη ρύθμιση η πρώτη και κύρια κατηγορία της ανωμαλίας : α. Ως προς τις περιπτώσεις έκδοσης άδειας νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών που δεν παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις : Από τις διατάξεις του άρθρου 106 του ν.4495/2017, όπως ισχύει, προκύπτει ότι όσον αφορά περιπτώσεις αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων για τις οποίες εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης, και υπό την προϋπόθεση καταβολής του παραβόλου της περίπτωσης ι του άρθρου 99 και έκδοσης σχετικής οικοδομικής άδειας νομιμοποίησης εντός δύο (2) ετών ή έγκρισης εργασιών κατεδάφισης εντός έξι (6) μηνών από την καταβολή του, δεν οφείλεται άλλο πρόστιμο. ... Ωστόσο, διαπιστώνεται ότι στην περίπτωση αυθαιρέτων κατασκευών, οι οποίες έχουν ανεγερθεί χωρίς οικοδομική άδεια μετά το έτος 1983 και δεν παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις, δυνάμενες να υπαχθούν στην ευνοϊκή ρύθμιση του άρθρου 106 του ανωτέρω νόμου, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η δήλωση υπαγωγής τους στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, δεν δίδεται άλλη επιλογή κατηγορίας αυθαιρέτου κατασκευής πλην της κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/ 2017. Μετά τις 31.9.2020, όμως, δεν είναι πλέον δυνατή η υπαγωγή αυθαιρέτων κατασκευών της κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017, πλην των προβλεπομένων στο άρθρο 28 του ν.4759/2020 περιπτώσεων. Συνεπώς, εξαιτίας της ύπαρξης του νομοθετικού αυτού κενού ακυρώνονται οι ευνοϊκές διατάξεις του άρθρου 106 του ως άνω νόμου, για τις αυθαίρετες κατασκευές που έχουν τις προϋποθέσεις υπαγωγής σε αυτόν, δηλαδή για ακίνητα που ανεγέρθησαν χωρίς οικοδομική άδεια και για τα οποία μπορεί να εκδοθεί άδεια νομιμοποίησης, προκειμένου αυτά να καταστούν καθόλα νόμιμα. Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, κατά την άποψη της αρμόδιας υπηρεσίας (Διεύθυνση Εφαρμογής Σχεδιασμού και Ελέγχου Δομημένου Περιβάλλοντος) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θα ήταν θετική σχετική ρύθμιση, κυρίως όσον αφορά το πληροφοριακό σύστημα δήλωσης αυθαιρέτων του ΤΕΕ, ούτως ώστε οι αυθαίρετες κατασκευές, οι οποίες πληρούν τις προϋποθέσεις υπαγωγής τους στις ρυθμίσεις του άρθρου 106 του ν.4495/2017, να μην δηλώνονται ως εμπίπτουσες στην κατηγορία 5 του άρθρου 96 του ίδιου νόμου και να καθίσταται δυνατή η υπαγωγή τους στις διατάξεις του εν λόγω άρθρου. Καλησπέρα Δημήτρη και Καλή Χρονιά σε όλους !
    1 point
  43. Αυτό με το προκήπιο που υπήρξε στις Τ.Ο. έχει καταργηθεί από τον ν.4315/2014. Εφαρμόζουμε τον νόμο ως ισχύει ...
    1 point
  44. Η απάντηση ΤΕΕ, ότι νάναι πάλι ... Σε κάθε περίπτωση, εντός και εκτός, στους ακάλυπτους επιτρέπεται (έμμεσα, εφόσον ανήκει στις κατασκευές του άρθρου 30 ν.4495/17 που κατασκευάζονται χωρίς άδεια) η σύνθετη κατασκευή (=πάγκος+καμινάδα) που ονομάζεται BBQ, ανεξάρτητα από τη θέση της στην πρασιά ή όχι. Τα συστατικά στοιχεία της σύνθετης κατασκευής βρίσκονται μεταξύ των επιτρεπόμενων εντός των ακαλύπτων και των υποχρεωτικών ακαλύπτων στα άρθρα 16 ή 17. Η δέσμευση περί της μη αυτονόμησης της καμινάδας από το κτήριο εξυπακούεται επειδή θεωρείται λειτουργική προεξοχή του, σύμφωνα με το άρθρο 16.
    1 point
  45. Η συμβουλή μου είναι να "ξεχάσετε" αυτές τις μικροδιαφορές στα εμβαδά και να προχωρήσετε (αν αυτό σας ικανοποιεί) στην αγορά του διαμερίσματος. Αν σκεφτείτε οτιδήποτε άλλο διαφορετικό, να καταστεί σαφές ότι, ο συμβολαιογράφος δεν υπάρχει απολύτως καμία πιθανότητα να κάνει τη νέα εγγραφή εμπράγματου δικαιώματος επί του ακινήτου (συμβόλαιο). Θα μπλέξετε και δεν θα ξεμπλέξετε εύκολα....
    1 point
  46. 2310420823 για αναζητηση φακελου. Ναυαρίνου 28 Καλαμαριά.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.