Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Κέρβερος

    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      39


  2. hkamp

    hkamp

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.673


  3. Decision_Maker

    Decision_Maker

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      55


  4. dpapdpap

    dpapdpap

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      109


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/01/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Καταχώρηση παραστατικού με ΦΕΜ (ενημερωμένο κείμενο) Βασισμένος στο παράδειγμα του συναδέλφου για το τιμολόγιο, παραθέτω τις διαφορετικές επιλογές που πρέπει να κάνουμε στην ειδική φόρμα mydata, όταν έχουμε απόδειξη παροχής υπηρεσιών σε πελάτη-ιδιώτη για εργασία που έχει ΦΕΜ. Το "είδος παραστατικού" είναι παραστατικά λιανικής. Ο "τύπος παραστατικού" είναι ΑΠΥ. Στην "προσθήκη χαρακτηρισμού" έχουμε: Κατηγορία — 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος — Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών λιανικές – ιδιωτική πελατεία (Ε3_561_003). Για το ΦΕΜ: "Προσθήκη νέου φόρου", Τύπος φόρου: "Φόροι Παρακρ" Κατηγορία φόρου: "Προκαταβολή φόρου Μηχανικών για λοιπά έργα (ΦΕΜ 10%)" ή "Προκαταβολή φόρου Μηχανικών για Μελέτες, Σχέδια (ΦΕΜ 4%)" ή και τα δύο σε δύο γραμμές. Στα σχόλια των Γενικών στοιχείων παραστατικού (δίπλα στο Ποσό) θα γράψουμε ότι εισπράχθηκε το σύνολο της καθαρής αξίας συν ΦΠΑ. Όμως, στο Ποσό των Γενικών στοιχείων παραστατικού πρέπει να αφαιρέσουμε την αξία του ΦΕΜ. ----------------------------------------------------------------------------------------- Κατόπιν της παραίνεσης του jhammer00 παραθέτω εκ νέου τον τρόπο καταχώρησης παραστατικού με ΦΕΜ, χρησιμοποιώντας τις παρατηρήσεις των συναδέλφων (ελπίζω να μου το επιτρέπουν). Ειδοποίησα τους συντονιστές να προσθέσουν το link της παρούσας δημοσίευσης στην παλιά.
    5 points
  2. Συμφωνώ απόλυτα. Η ΥΔΟΜ θα κοιτάξει την κατηγορία. Εννοείται ότι στο πόρισμα του επιθεωρητή που συνοδεύει το ΠΕΑ αναφέρεται ότι εφαρμόστηκε η ΜΕΑ. Αν δεν εφαρμόστηκε και η κατηγορία συμπίπτει τυχαία υπάρχει ένα θέμα. Ν4122 άρθρο 21 παρ. 4 <<συνοδευόμενο από πόρισμα του Ενεργειακού Επιθεωρητή, για την τήρηση ή μη των προδιαγραφών των δομικών στοιχείων του κελύφους και των τεχνικών συστημάτων του κτιρίου ή της κτιριακής μονάδας, καθώς και της ενεργειακής κατηγορίας που προσδιορίζονται στη Μελέτη Ενεργειακής Απόδοσης (ΜΕΑ). Σε περίπτωση που στο πόρισμα του Ενεργειακού Επιθεωρητή διαπιστώνεται η μη τήρηση των παραπάνω απαιτήσεων ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται στην παράγραφο 2.9 του άρθρου 15 της Δ6/οικ.5825/2010>>
    3 points
  3. Δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα….. η υποχρέωση αφορά την κατηγορία και μόνο….. δεν αναφέρεται πουθενά για «αριθμητική» επίδοση ……
    2 points
  4. Μπες στην ιστοσελίδα http://softwaypro.gr/wordpress/erga7/κατέβασμα/ και επέλεξε "Αρχική (πλήρη) εγκατάσταση". Ακολούθα τις οδηγίες και στο τέλος θα έχεις στον υπολογιστή σου το πρόγραμμα "ΕΡΓΑ" με τη βοήθεια του οποίου μπορείς να δεις τα άρθρα κάθε κατηγορίας (και τα ΗΛΜ/ΑΤΗΕ) με αναλυτική περιγραφή, τις τιμές τους και τους συντελεστές αναθεώρησής τους (μέσω της καρτέλας Βιβλιοθήκες άρθρων).
    2 points
  5. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο για τις εισφορές που αφορούν τον 12/2022 Προθεσμία λήξης η 31η Ιανουαρίου.
    2 points
  6. Version X6.3

    85.055 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. 9.119 downloads

    Υπόδειγμα μελέτης παθητικής πυροπροστασίας κατοικίας
    1 point
  8. Κατά πάσαν πιθανότητα αμέλησες νά χαρακτηρίσεις κάποιο παραστατικό σου, όταν τό εξέδιδες μέ τό timologio. Μόνο ότι χαρακτηρίζεις (θά περνιέται) περνιέται αυτόματα στά άλλα έντυπα.
    1 point
  9. Συνάδελφε, το βασικό είναι ότι έχει γίνει η διαβίβαση (από το timologio) σωστά. Για τις διαφορές που εντόπισες πρέπει να γίνεις πιο συγκεκριμένος. Ποιες είναι οι άλλες διαφορές; Παρ' όλο που τα παραστατικά εσόδων ως προς το πλήθος και την αξία τους είναι σωστά δηλωμένα, έχει προσυμπληρωθεί λανθασμένα η συνολική τους αξία (κωδικός 303); Ο κωδικός 302 αντιστοιχεί σε έσοδο. Είναι προσυμπληρωμένος με αξία που αντιστοιχεί σε έξοδο; Εάν έχει γίνει λάθος κατά τον χαρακτηρισμό των εσόδων σου από τον λήπτη, εσένα δεν σε επηρεάζει. Οι μόνοι χαρακτηρισμοί που λαμβάνονται υπόψιν είναι αυτοί που έχεις κάνει εσύ για τα έξοδά σου.
    1 point
  10. @thkera} Χρησιμοποίησε την αναζήτηση παραστατικών για το τρίμηνο που σε ενδιαφέρει και έλεγξε αν έχουν καταχωρηθεί σωστά τα παραστατικά εσόδων σου γι' αυτό το διάστημα. Μετά γράψε τι διαφορές βρήκες, σε σχέση με αυτά που εξέδωσες με την εφαρμογή timologio.
    1 point
  11. @gecko} Η παράλειψη διαβίβασης παραστατικού από τον εκδότη είναι αρκετά συνηθισμένη. Ως λήπτης υποχρεούσαι να το διαβιβάσεις εντός δύο μηνών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης ΦΠΑ. 1. Ναι, θα συμπληρώσεις το σωστό ποσό στα έξοδά σου και θα προχωρήσεις στην υποβολή της περιοδικής δήλωσης γιατί τα προσυμπληρωμένα ποσά δεν είναι δεσμευτικά. 2. Δεν είναι απαραίτητο να καταχωρηθεί το παραστατικό πριν το τέλος του μήνα. Η τηλεφωνική ενημέρωση έχει νόημα μόνο αν παρέλειψε εκ παραδρομής την καταχώρηση. Ορισμένες εταιρείες δεν διαβιβάζουν κανένα τιμολόγιο. 3. Προς το παρόν, όχι.
    1 point
  12. Κατ αρχην σε δημοπρασια εργου δεν υποβαλλεται προσφορα για τμημα του παρα για το ολον (σε αντιθεση με την δημοπρασια προμηθειων) Δανεια εμπειρια για κατηγορια πτυχιου δεν επιτρεπεται . Μονο για ταξη ή για τεχνικη εμπειρια. (π.χ επιτρεπεται αν εχει καποιος ΗΜ 1ης ταξης να δανειστει απο ΗΜ 2ας ταξης .Ομως αν καποιος δεν εχει ΗΜ δεν μπορει να συμμετεχει στην δημοπρασια ουτε στην εκτελεση εργου με δανεια εμπειρια ΗΜ παρα μονο με ενωση (την παλια Κ/Ξ)). Μια ειδικη περιπτωση (που ομως πρεπει να προβλεπεται απο την διακηρυξη ) ειναι οταν μια κατηγορια εχει προυπολογισμο κατω απο 10% του ολου .Τοτε δεν χρειαζεται ενωση φορεων.
    1 point
  13. Αναφέρεσαι σε αυτό που είχε αναρτήσει και ο Akis73 εδώ. Αν και από μια ματιά που έριξα, κατάλαβα το γράφει έμμεσα για τους τοίχους μεταξύ κ/χ.
    1 point
  14. Αναμένεις την διαβόητη νομοθετική ρύθμιση. Εκλογές έρχονται όλο και κάτι θα βγάλει ο μάγος από το καπέλο του...
    1 point
  15. Κανονικα η εννοια της Κ/Ξ προ της συμβασης (αυτο που ξεραμε παλια ) εχει καταργηθει. Πλεον υπαρχει μονο η εννοια ενωσης οικονομικων φορεων. Η Κ/Ξ συστηνεται κατα την υπογραφη της συμβασης (με κοινο ΑΦΜ κ.λ.π) Βεβαια καποιες αναθετουσες αρχες το γραφουν αυτο στις διακηρυξεις αλλα εννοουν την ενωση οικονομικων φορεων (παντως σε αυτην την ειδικη περιπτωση αν το γραφει η διακηρυξη καλο ειναι να ζητειται διευκρινηση απο τον ενδιαφερομενο μεσω του ΕΣΗΔΗΣ)
    1 point
  16. @Ena paidi koitaei t astraΓενικά δεν βάζω ποτέ παραπανίσια από το πρόγραμμα γιατί οι έλεγχοι γίνονται όπως λες: "είτε δεν ξέρουν αριθμητική, είτε κάνουν τον έλεγχο στο πόδι είτε τρενάρουν την εκταμίευση με οποιοδηποτε διαθέσιμο τρόπο" ότι περισσεύει τα βρίσκουν όπως θέλουν ο πελάτης με τους προμηθευτές (με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό σε συνδυασμό με το ΦΠΑ 24%) - είναι επιπλέον εργασίες που δεν γίνανε στο/για το πρόγραμμα. @ritmakiasΤέσσερα σενάρια παίζουν: 1) Ο υπουργός δουλεύει τον πελάτη (για να ρίξει το μπαλάκι σε μας) 2) ο ελεγκτικός μηχανισμός δουλεύει τον υπουργό και παίζουν παιχνίδια οι τράπεζες 3) ο υπουργός και οι τράπεζες είναι συνεννοημένοι να διαλύσουν το πρόγραμμα και να μείνουν να τα "τρώνε" με τους δικούς τους και μας δουλεύουν όλοι μαζί. 4) Τα κάναε πιο @@ από όσο περιμένανε, έχουμε αφηνιάσει περισσότερο από όσο περιμένανε (εύλογο), και είναι προεκλογική περίοδος και πάνε να το μαζέψουν. Για μένα συνδυασμός 3 και 4 + πέφτει και λίγο δούλεμα στον υπουργό είναι το πιο πιθανό. Οι απαντήσεις από την αναπτυξιακή έχουν το ίδιο μοτίβο. Το ΤΕΕ μου είπε ότι υπάρχει το τμήμα επαγγελματικών θεμάτων και υπάρχει διαδικασία για όταν τους ζητούσα διαιτησία σε σερί "γιαλατζί" ελέγχους... https://web.tee.gr/d-e-d/tm-epaggelmatikon-diaforon-kai-diamesolavisis/
    1 point
  17. Εγώ θα έλεγα ότι φταίει πρωτίστως αυτός που τοποθέτησε την γυψοσανίδα πάνω απο το καλώδιο (που υποθέτω, ηταν εμφανές) και δεν εβαλε σήμανση οτι υπάρχει καλώδιο απο κάτω.
    1 point
  18. Πως γίνεται να είναι εξαρτημένη προσθήκη ορόφου με ξεχωριστές εισόδους? Μπορεί να είναι των ίδιων ιδιοκτητών και να συμπληρώνουν άλλες χρήσεις της υπάρχουσας ισόγειας κατοικίας, αλλά είναι ανεξάρτητη προσθήκη, αφού δεν επικοινωνούν μεταξύ τους εσωτερικά. Για δες το καλύτερα. edit Ώχ...τώρα είδα οτι είναι μήνυμα του 2020! Οπότε άκυρη η απάντηση, γιατί σίγουρα θα έχει βρεθεί λύση!
    1 point
  19. Παρατηρήσεις 1. Στην επιφάνεια των χώρων προσμετρώνται οι ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΊ τοίχοι τους. 2. Μεταξύ δύο όμορων διαμερισμάτων στην επιφάνεια του κάθε διαμερίσματος προσμετρούμε τον μισό τοίχο, σύμφωνα με την παρ. 47 του άρθρου 2 του Ν.Ο.Κ. 3. Στους τοίχους που γειτονεύουν με κοινόχρηστους χώρους (π.χ. κλιμακοστάσιο ) προσμετράμε ΣΤΟ ΣΎΝΟΛΟ της ιδιοκτησίας ΟΛΌΚΛΗΡΟ τον τοίχο, και όχι το μισό. όπως την περίπτωση που συνορεύει με οριζόντια ιδιοκτησία του ιδίου κτιρίου. (Οδηγία 38200/20-10-2003 Δ.Ο.Κ.Κ ) 4. Όταν υπάρχει φωταγωγός ή αίθριο όλος ο τοίχος προσμετράται στην επιφάνεια της ιδιοκτησίας.
    1 point
  20. Για τοπογραφικό αποδοχής κληρονομιάς είναι. Να το γράψω σαν αποθήκη, αλλά δεν το χρησιμοποιούν έτσι. Είναι ένας κλειστός χώρος για να παρκάρουν το αυτοκίνητο. Ναι διάβασα το αρ11 από το pdf που φιλοξενεί το michanikos.gr . αναφέρεται μόνο στα κτίρια όπως της εικόνας παρακάτω;
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 60 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.