Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/03/2023 in Δημοσιεύσεις
-
Ο όρος της ενημέρωσης τέθηκε στο άρθρο 100 παρ. 14 (*)του Ν. 4495 . υπό την έννοια του να μην απαιτείται η τακτοποίηση αυτής. Επομένως, ο νόμος, πριν την υποχρεωτική ισχύ της ΗΤΚ θεώρησε ότι θα πρέπει αφενός να αποτυπωθεί η υφιστάμενη κατάσταση, αφετέρου να υπάρξει συσχέτιση νομιμότητας με το σχέδιο αποτύπωσης. Από τη στιγμή όμως, που η νομιμότητα έχει καλυφθεί από την υπαγωγή δεν απαιτείται καμία ενημέρωση. Αντίστοιχα, εφόσον εκδόθηκε ΕΕΔΜΚ για την διαφορετική διαρρύθμιση, θα εισαχθεί η πράξη της έγκρισης στην ΗΤΚ και η κάτοψη που προσαρτήθηκε και δεν θα απαιτηθεί ενημέρωση Ο.Α λόγω της διαφορετικής διαρρύθμισης. (*) 14. Σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υφίσταται απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, αλλά ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ενημερώσει το σχετικό φακέλου της άδειας για τη συντελεσθείσα αλλαγή διαρρύθμισης κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου.3 points
-
Θα βάλεις την επιφάνεια της αποτύπωσης και θα αναφέρεις στην τεχνική περιγραφή πως προκύπτει η διαφορά. Ο συμβολαιογράφος θα το αναφέρει κι αυτός χωρίς τροποποίηση της σύστασης. Κάτι αντίστοιχο που κάνουν με την αύξηση του εμβαδού λόγω ημιυπαίθριων χώρων.2 points
-
Εφόσον, στα σχέδια της δήλωσης Ν. 4495 έχεις αποτυπώσει την υφιστάμενη κατάσταση δεν έχεις άλλη υποχρέωση. Ανεβάζεις την κάτοψη της περαιωμένης δήλωσης.2 points
-
Σύμφωνα με το άρθρο 55 ν. 4495 η χρήση επαγγελματικής αποθήκης δεν ανήκει στην κατηγορία κτιρίων Ι για τα οποία απαιτείται να εκδοθεί ΗΤΚ εντός πενταετίας. Επομένως, το κτίριο ανήκει στην κατηγορία ΙΙ του ανωτέρω άρθρου και η ΗΤΚ συντάσσεται κατά την μεταβίβαση όπως αναφέρεται στην παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου.2 points
-
Παρακαλώ για την ψηφοφορία των μελών του Φόρουμ.1 point
-
Εγώ τους βγάζω αν δεν τους αφορά η εργασία από συμμετέχοντες μηχανικούς1 point
-
Αν δεν έχει μετρήσει ο φωτγος στην δόμηση, ΥΔ. Αν έχει μετρήσει, Διαφ. Διαμερισμάτωση με επέκταση στον κοινόχρηστο άρα παρ5&7/98 και εντός νόμιμου όγκου. (Βλ.σχετικη παρουσίαση ΤΕΕ στην συντονιστική συμβολαιογράφων) Η αποθήκη, πολεοδομική παράβαση της παρ3/81και υπολογισμός με την παρ5/1001 point
-
Συμφωνώ με την εξάντληση των ελέγχων και το πως προέκυψαν οι διαφορές. Αντίστοιχη περίπτωση που δημιούργησε ημιυπαίθριο χώρο εις βάρος της ιδιοκτησίας του, (που νομίζω ότι είχαμε συζητήσει και εδώ), δεν είχε τη δυνατότητα ο συμβολαιογράφος να τροποποιήσει την σύσταση μονομερώς. Αν ήταν στον κοινόχρηστο γινόταν (αρθ98).1 point
-
Δεν έχω καταλάβει το ερώτημα. Έχεις αυθαίρετο και θες να νομιμοποιήσεις; Αν έχεις εξαντλήσει δόμηση, τα ξεχνάς όλα.1 point
-
Καλύτερα να συνεννοηθεί πρώτα με την συμβολαιογράφο, διότι ενδέχεται να ζητήσει τροποποίηση σύστασης. Επιπλέον, να εξαντλήσει την έρευνα για το πως προκύπτει η μειωμένη κατά 3 τ.μ επιφάνεια. Μήπως είναι θέμα θεώρησης του πάχους τοίχων σε επαφή με τους κοινόχρηστους χώρους (συνήθως τους λαμβάνουμε ολόκληρους υπέρ των διαμερισμάτων και κατά το ήμισυ στους μεσότοιχους). Σε κάθε περίπτωση, πριν την υπαγωγή θα πρέπει η συμβ/φος να απαντήσει στο ερώτημα και να ενημερωθεί ο ιδιοκτήτης αν όντως μπορεί να μεταβιβάσει το διαμέρισμά του χωρίς τροποποίηση σύστασης πριν κάνει την υπαγωγή.1 point
-
Τι ακριβώς σημαίνει απόληξη φρεάτιο ανελκυστήρα; Στάση κανονική; Αν έχεις στάση σημαίνει ότι το δώμα είναι προσβάσιμο άρα από την πυροπροστασία να απαιτείται η διαφυγή... Αν δεν έχεις σταση και μιλάς μόνο για τον απαιτούμενο χώρο τότε έχεις ένα μη προσβάσιμο δώμα... Άρα καμία απαίτηση.1 point
-
Nαι και έχει επιλογή αλλαγή επιβλέποντος μετά1 point
-
Κανονικά θες δυο ΥΔΕ και θα βάλεις τον ίδιο αριθμό παροχής. Εγώ αυτό έκανα με τις στέγες στο προηγούμενο πορογραμμα.1 point
-
Πίστευα πως θα έγραφες κάτι μετά τις απαντήσεις -παρατηρήσεις μας. Για το σημείο του κειμένου σου που ασχολείσαι με .... τα εμβαδά των τμημάτων πρέπει να γνωρίζεις πως, στο τελικό σχέδιο μετά την πράξη, υποθέτω- λέω υποθέτω, πως τίποτα δεν θα ισχύσει από αυτά τα νούμερα. Θα προκύψουν "νέες" ιδιοκτησίες με νέα γεωμετρία (μπορεί και με μορφή (Ν)έου οικοπέδου σε κάποια άλλη περιοχή!). Τα "κλιμακωτά" κ.λ.π. συστήματα τα ξεχνάμε. Υπάρχουν πλέον, από την Ρ.Μ. για την περιοχή, Νέοι όροι δόμησης από ένα νέο "διάταγμα ρυμοτομίας".1 point
-
Έχουμε πει πολλές φορές ότι ακόμη και αν στην πλατφόρμα των αυθαιρέτων δεν ζητηθούν απαιτούμενα δικαιολογητικά (για κάποιο συστημικό λόγο) εμείς θα τα ανεβάσουμε, διότι φέρουμε στο ακέραιο την ευθύνη βάσει του νόμου. Επομένως, δεν έχει καμία σημασία τι "βγάζει" το σύστημα, αλλά τι ορίζει ο νόμος. Πολύ σωστή η επισήμανση περί επιλογής της διαφορετικής διαμερισμάτωσης, στο σχετικό κουτάκι της πλατφόρμας των αυθαιρέτων, μόνο όταν η παράβαση αυτή είναι και η μοναδική της δήλωσης. Υπάρχει σχετική αναφορά σε εγχειρίδιο χρήσης ΤΕΕ για το Ν. 4178/13.1 point
-
Αν θέλεις να ασχοληθείς με Η/Μ μελέτες για έκδοση οικοδομικών αδειών, τα προγράμματα των ti soft και 4m σε καλύπτουν. Από όσο γνωρίζω η 4μ δίνει manual και κάνει webinars επί πληρωμή για την εκμάθηση του προγράμματος. Η ti-soft έχει βίντεο στο youtube με μελέτες και έχει στη σελίδα της βοήθεια με παραπομπές σε νομοθεσία και πίνακα. Αυτά είναι ανοιχτά σε όλους και μπορείς να κατεβάσεις ως demo το λογισμικό της και να δουλέψεις μια μελέτη για εξάσκηση1 point
-
1 point
-
1 point
-
Καλημέρα, θα πρέπει να απευθυνθείς στην ΥΔΟΜ Δήμου Διονύσου, το αρχείο του Καπανδριτίου έχει μεταφερθεί εκεί. Λεωφ. Γρ. Λαμπράκη 19, Δροσιά Καλά όμως θα ήταν πριν πας από εκεί, να παρεις ένα τηλέφωνο επειδή η άδεια είναι παλιά, μήπως βρίσκεται στα αρχεία στον Ασπρόπυργο (και να ρωτήσεις και αν δέχονται ηλεκτρονική αίτηση) 21321401181 point
-
@Didonis εεε καλά τι κάνουμε τώρα? Κριτσίνια σπάμε??? 😆 Ας το δοκιμάσουμε να δούμε.... Από αύριο βέβαια...1 point
-
Το ζητούν οι συμβ/φοι για φορολογικούς λόγους Κι αφού (συνήθως) δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί, έχει θεωρητικό νόημα Ούτε επηρεάζει τα ποσοστά, τα οποία θα βγουν βάσει της υφιστάμενης κατάστασης Απλώς, δίνεις το 1/2 της υπολειπόμενης δόμησης σε κάθε όροφο επισυνάπτω σχετικό ORIZONTIA .pdf1 point
-
Δεν είναι καθόλου δύσκολο. Θέλει απλά μελέτη.1 point
-
Σε αυτό αναφέρομαι, το οποίο αντιστοιχεί στην Διαφορετική Διαμερισμάτωση μεταξύ όμορων ιδιοκτησιών. Το 98 ρυθμίζει ιδιοκτησιακά θέματα και με την παρ.8/100 καθορίζεται το πρόστιμο. Την καλημέρα μου σε όλους!1 point
-
1 point
-
* ( Το πρώτο link που δίνει ο Δημήτρης δεν το ανοίγω). * το σχέδιο όπως το δίνεις ΔΕΝ είναι προσανατολισμένο. Ο Βορράς αριστερά? * Το γεωτεμάχιο σου δεν μπαίνει εξ' εξολοκλήρου στο Σχέδιο παρά μόνο ένα μικρό τριγωνάκι από το (2). Ποια χρονική περίοδο χαράχτηκαν οι κάθετες αφού αυτό δεν μπορούσε να γίνει στις εκτός σχεδίου περιοχές? Και αυτό ήταν και παραμένει εκτός σχεδίου. *Αφού αυτό το σχέδιο, απο την Δυτική πλευρά (Δυτική πρέπει να ονομάζεται), δεν δίνει δηλ. στα απέναντι Πράσινη και κόκκινη, ταυτόχρονα, γραμμή θα έχει δυσκολία στο να κτίσει με τους όρους δόμησης της πολεοδομικής αυτής μελέτης (Δες & Ρωμαλιάδη). Πάντως από τις αριθμήσεις που βλέπω στο σχέδιο η μελέτη χρησιμοποιεί δύο κτηματικούς αριθμούς. τον αριθμό 022 για να υπολογίσει τα ρυμοτομούμενα τμήματα που θα υπάρξουν και για όλη την υπόλοιπη ιδιοκτησία (δεν λαμβάνει υπ' όψη τις κάθετες και είναι λογικό) χρησιμοποιεί τον αριθμό, μάλλον, 045 Πάντα υπάρχουν, σε κάθε ανάρτηση, περίοδοι για τεκμηριωμένες ενστάσεις! Πάντως την πλήρη ευθύνη για την εκπόνηση της μελέτης την έχει μόνο ο μελετητής/τες αυτής της μελέτης.1 point
-
Μην ξεχνάμε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να πετύχουμε ακριβώς τις διαστάσεις των σχεδίων. Πρέπει να ελέγξεις αν είσαι εντός του ±2% αφαιρώντας επιχρίσματα / επικαλύψεις. Για την στρεβλότητα είσαι 100% σίγουρος; Μήπως απλά δεν έχεις καμία παράβαση;1 point
-
σταυρό πάνω και δεξιά στήλη αναθεώρηση ΕΕΔΜΚ (προγενέστερη πράξη η αρχική), λόγω πρόδηλου σφάλματος και όλους όσους είχες βάλει στην αρχική π.χ. αλλαγη χρησης, εργασιες... ανεβάζεις τα ίδια αρχεία + μια έκθεση με τον λόγο που ανέφερες. δεν θυμάμαι αν θέλει και κάποιο επιπλέον αρχείο, αλλά θα είναι κανένα τυπικό το πολύ...1 point
-
Για το συγκεκριμένο θέμα πάντα... για το πόσα μέλη είναι ενεργά και έχουν άποψη μπορούμε να την κάνουμε αν θες την κουβέντα. Δεν ξέρω πραγματικά, αν υπάρχει η δυνατότητα κάποιας "δημοσκόπησης" στο φόρουμ ώστε να οπτικοποιήσουμε τους ισχυρισμούς μας. Η διαμερισμάτωση του ορόφου αναφέρεται στον όροφο και δεν περιορίζεται στα διαμερίσματα όπως επικαλείσαι με συσταλτική ερμηνεία. Σ' αυτή την περίπτωση θα μιλούσε για διαφορετική διαμερισμάτωση μεταξύ αυτοτελών χώρων. Και έπειτα, έρχεται η εγκύκλιος ερμηνεύοντας πως στην έννοια του "ορόφου" περιλαμβάνονται και τα κοινόχρηστα, με την απαίτηση συναίνεσης του 98.1 point
-
@Pavlos33 τώρα για να λέμε του στραβού το δίκιο, εκεί έξω, η "κρατούσα άποψη" είναι ότι η επέκταση σε ΚΝΧ υπολογίζεται ως ΔΔ (αν έχει προσμετρηθει στον ΣΔ) αφού και η εγκύκλιος το γράφει, και το ΤΕΕ το επικοινωνεί σε όλες τις Ε/Α του, και αντίστοιχα fora την υιοθετούν, αλλά και σε προσωπικές συζητήσεις με αρμόδιους -και έμπειρους αν θες, σε καίριες θεσεις- υπαλλήλους βεβαιώθηκε επανειλημμένως, οπότε δεν αισθάνομαι μόνος όπως λες, ίσα ίσα. Και ακριβώς επειδή μας διαβάζουν και νέοι μηχανικοί θέλω να αναδειχθεί η αντίθετη, η ορθή, και για μενα, άποψη και ευχαριστώ για το βήμα. Φυσικά δεν έχει πραγματικά κανένα νόημα, το όποιο γνωσιακό μπραντεφερ όταν οι στόχοι της καλειδοσκοπικής αυτής νομοθεσίας είναι η απασχόληση μιας μερίδας επαγγελματιών και ο εισπρακτικός χαρακτήρας της. Και για να κλείσω πάνω στο θεωρητικό πλαισιο, που τελικά είναι η στάχτη στα μάτια του ΣτΕ (βλ4014), θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι λόγω του συνόλου των ΥΔ προκύπτει και η υποχρέωση για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος αρθ77 αν θυμάμαι καλά. Άρα στην γενικότερη εικόνα θα πρέπει να αναρωτηθούμε: ποια είναι η συνολική υπέρβαση δόμησης σε επίπεδο δήμου; Τι ανάγκες προκύπτουν από αυτήν; και γιατί τμήμα της δόμησης που έχει ήδη προσμετρηθει στην περιοχή, επαναυπολογιζεται;1 point
-
Η ΔΔ αφορά παραβάσεις που έχουν προκύψει από την υλοποίηση διαφορετικού περιγράμματος. Αν οι χώροι δεν έχουν προσμετρηθεί στην δόμηση το πρόστιμο υπολογίζεται με τις διατάξεις για υπέρβαση δόμησης. Αν έχουν προσμετρηθεί τότε καταβάλλεται το παράβολο της 8/100 ανεξαρτήτως αν βρίσκονται σε κοινόχρηστο ή μη χώρο. Το 98 λύνει τα θέματα των συναινέσεων και των μονομερών, όχι το ύψος των προστίμων/παραβόλων. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που δεν έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΥΔ. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΔΔ.1 point
-
Ένσταση! Στην εγκ2 αναφέρει: Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98." Αρα, δεν περιορίζεται μονάχα στο διαμέρισμα η "διαμερισμάτωση" αλλά περιλαμβάνει διαφοροποιήσεις και στους κοινόχρηστους και γενικότερα στις αλλαγές του περιγράμματος της ιδιοκτησίας (που έχουν φυσικά προσμετρηθεί στο συντελεστή δόμησης). @Eleni St 1. Δ.Διαμερισματωση μόνο αν και εφόσον η επιφάνεια που έχει καταλάβει με την επέκταση, έχει ήδη προσμετρηθεί στην δόμηση. Και φυσικά με την παρ5 και παρ7/98. 2. Ίσως να ψάξεις και τα μισθωτήρια... 3. Σχέδια υπαγωγής 4495 σύμφωνα την στ99. Στα σκαναρισμένα της πολεοδομίας "σημειώνονται οι θέσεις των αυθαιρέτων κατασκευών" και φυσικά με τους υπολογισμούς που προβλέπονται (έλεγχος κατηγορίας 4 ή 5 και έλεγχος συντελεστή προστίμου 0-50%, 50-100% κλπ). Αν χρειάζονται τοπικά συμπληρωματικά σχέδια για την πληρέστερη κατανόηση, τα κάνεις. Λόγω όμως και της υποχρεωτικής ΗΤΚ για την "επέλευση των συνεπειών υπαγωγής" (παρ1, αρθ102/4495), κάνεις και μια αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης. Προσωπικά κάνω δύο σχέδια (σήμανσης κ αποτύπωσης) και τα αντιπαραβάλλω σε μία πινακίδα. Μεγάλη προσοχή στο διατηρητέο (αρθ117), ακόμα και για αντικατάσταση κουφωμάτων!! 4. Μετά την υπαγωγή και την ΗΤΚ, ελέγχεις για αλλαγή χρήσης σύμφωνα με την παρ1 κ παρ2 αρθ5/ΝΟΚ. Αν δε απαιτείται αλλαγή χρήσης, εκδίδεις την ΕΕΔΜΚ για διαρρυθμίσεις κλπ, και μετά ενημερώνεις την ΗΤΚ με νέα χρήση και νέες διαρρυθμίσεις.1 point
-
ή τακτοποίηση αφορά το ΟΛΟ κτήριο (διαμερίσματα και όλους τους κοινόχρηστους).... οπότε οπουδήποτε έχουμε υπερβάσεις δόμησης έχουν προσμετρηθεί κανονικά1 point
-
Η διαφοροποίηση του περιγράμματος της ιδιοκτησίας ενεργοποιεί τον ορισμό της διαφορετικής διαμερισματωσης ΔΔ παρ14/100. Αν οι αυθαίρετες επεκτάσεις έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις βάσει ΔΔ. (πχ επέκταση μόνο στον διάδρομο ή στον φωταγωγό, ή στο όμορο) Αν δεν έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις με ΥΔ.(πχ επέκταση μόνο στον εξώστη, και κάτι περιπτώσεις κλιμακοστασιων που δεν προσμετρουσαν) Αν ισχύουν και τα δύο (πχ και στον εξώστη, και στον διάδρομο) τότε χρεώνεις και τα δύο.1 point
-
@JOANN Το σίγουρο είναι ότι βάσει της νομοθεσίας οι ΕΕΔΜΚ κοινοποιούνται στον ΕΦΚΑ (ΙΚΑ). Για τις εργασίες του άρθρου 30 (δεν απαιτείται καμία Ο.Α), συντάσσεται ηλεκτρονικά η βεβαίωση η οποία αναφέρει ότι δεν απαιτούνται εγκρίσεις από φορείς. Ως σήμερα, δεν έχει ακουστεί το παραμικρό για σύνδεση βεβαιώσεων του άρθρου 30 με τον ΕΦΚΑ. Εξυπακούεται ότι όπως ορθώς αναφέρει ο Άκης, η υποχρέωση για άνοιγμα ΑΜΟΕ και πληρωμή ενσήμων υπάρχει σε κάθε περίπτωση.1 point
-
1 point
-
η εφαρμογή που αναφέρετε αφορά αυτούς που χρειάζονται θεώρηση από κάποιον σύλλογο για την υπογραφή τους. Οι μηχανικοί καταθέτουν ΥΔΕ μέσα από την ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ στο πεδίο εξυπηρέτηση. Είσοδος με ή χωρίς taxis, επιλογή νέου αιτήματος και μετά κατηγορία ΥΔΕ. Η ψηφιακή υπογραφή μπορεί να είναι μέσω token ή μέσω GOV. Αν προχωρήσετε τη διαδικασία έχει αναφορά και για τη διαδικασία υπογραφής από τους πελάτες. Η διαδικασία είναι πιο μπελαλίδικη απότι θα έπρεπε. Ο υπεύθυνος του ΔΕΔΔΗΕ ωστόσο είναι πολύ εξυπηρετικός και συνεννοήσιμος. Στην πορεία θα δούμε τι μπορεί να βελτιωθεί. Οφείλω να φτιάξω ένα κείμενο σχετικά με το ΔΕΔΔΗΕ και τις ηλεκτρονικές διαδικασίες και να διανεμηθεί μέσω ΤΕΕ αλλά δυστυχώς δεν έχω βρει χρόνο να ασχοληθώ.....1 point
-
Γενικά όταν υπάρχει πρόβλημα στο πιό απομακρυσμένο σώμα, είναι συνήθως πρόβλημα κακού ballancing. Η λύση είναι μικρό στραγγάλισμα των βανών σε όλα τα σώματα (πλην του απομακρυσμένου)1 point
-
Σύμφωνα με τη γνωμάτευση του επιστημονικού συμβούλου (γνωστού ως ΤΕΕ) του κράτους, "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί" παρά το ότι η υπουργική απόφαση αναφέρει "εφόσον απαιτείται". Εάν στην ΥΑ δεν υπήρχε η επίμαχη φράση, πάλι η οδηγία θα ήταν "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί". Είναι δυνατόν ο συντάκτης-νομοθέτης να πρόσθεσε τη φράση "εφόσον απαιτείται" χωρίς κανένα λόγο; Μάλλον όχι. Είναι προφανές ότι κάτι άλλο εννοεί.1 point
-
@Pavlos33 Το άρθρο 98 αναφέρεται στις απαιτούμενες (ή μη) συναινέσεις χωρίς να εξετάζει το είδος της παράβασης (π.χ. υπέρβαση δόμησης). Επισημαίνω ότι τα κλιμακοστάσια μετρούσαν στην δόμηση. Άρα, λοιπόν, τι αυθαιρεσία υπάρχει; Υπέρβαση δόμησης;1 point
-
Δεν απαιτείται καμία διαδικασία. Αν έχεις επαρκείς αποδείξεις και μπορείς με ασφάλεια να κρίνεις την παλαιότητα του προ 55, το κάνεις με τεχνική έκθεση.1 point
-
1 point
-
άρθρο 107 Ν 4495/17 Αν το ακίνητο ανήκει σε περισσότερους συνιδιοκτήτες και έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μέχρι τις 28.7.2011***, για τον υπολογισμό των πολεοδομικών μεγεθών και την έκδοση οικοδομικής άδειας που αναλογούν στα ιδανικά μερίδια κάθε συνιδιοκτήτη, δεν λαμβάνονται υπόψη οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία. Εγκύκλιος 2/2019 Από τα αναφερόμενα στην παρ.2 σε συνδυασμό με τα οριζόμενα στην παρ.3 του άρθρου 23 του ν.4067/12 προκύπτει ότι δεν εμποδίζεται η χορήγηση διοικητικών πράξεων του άρθρου 28 από την ύπαρξη στο οικόπεδο/γήπεδο αυθαιρέτων κατασκευών άλλων ιδιοκτητών. Συνεπώς, στην περίπτωση που εκδίδεται διοικητική πράξη σε αυτοτελή οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, δεν απαιτείται έλεγχος νομιμότητας των υπολοίπων αυτοτελών ιδιοκτησιών. ***προσοχή στην ημερομηνία της σύστασης δηλαδή δεν ισχύει για πρόσφατες συστάσεις καθέτων1 point
-
Το όριο της ιδιοκτησίας είναι μέχρι την γραμμή αιγιαλού και η ζώνη παραλίας είναι ιδιωτική έκταση προς απαλλοτρίωση. Από την γραμμή αιγιαλού και προς την θάλασσα δεν ήταν ποτέ ιδιωτική έκταση (όπως και να περιγράφονταν στο συμβόλαιο).1 point
-
Η κήρυξη της απαλλοτρίωσης ισχύει πράγματι. Η συντέλεση της απαλλοτρίωσης όμως γίνεται όταν καταβληθούν οι αποζημιώσεις, και μέχρι τότε το απαλλοτριωθέν ανήκει στον ιδιοκτήτη.1 point
-
Συνάδελφε, εκτιμώ ότι είναι υπερβολικό να θεωρήσουμε αντικείμενο ρύθμισης την απομείωση θέσης στάθμευσης. Εκτός αυτού, δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στον νόμο. Το μόνο πρόβλημα που, ενδεχομένως, υπάρχει είναι στο παρκάρισμα. Αυτό μπορούν να το λύσουν μεταξύ τους οι ένοικοι. Ούτε πολεοδομικό πρόβλημα ούτε πρόβλημα μεταβίβασης βλέπω.1 point
-
@grmaster Ο μοναδικός τρόπος μεταβίβασης κοινόχρηστων χώρων είναι μαζί με —ολόκληρο— το υπόλοιπο κτίριο. Συνεπώς, η σκοπούμενη μεταβίβαση δεν μπορεί να γίνει. Για τον ίδιο λόγο, τακτοποίηση αυθαίρετων κοινόχρηστων κατασκευών μπορεί να γίνει μόνο με δήλωση για όλη την οικοδομή. Η μετατροπή ενός χώρου από κοινόχρηστο σε ιδιόκτητο σημαίνει τροποποίηση της σύστασης, διότι εκεί καθορίζονται τα κοινόχρηστα και οι οριζόντιες ιδιοκτησίες.1 point
-
Παναγιώτης ΠαπασωτηρίουΔες τα παρακάτω Εγκ-19899/61/89. "Δίνονται οδηγίες για την εφαρμογή του Aρθρον-7 του ΓΟΚ/85 Δυνατότητα κατασκευής WC στο υπόγειο της κατοικίας Με αφορμή ερωτήματα που μας υποβάλλονται σχετικά με την δυνατότητα κατασκευής WC. στο υπόγειο της κατοικίας, σας γνωρίζουμε τα παρακάτω: 1) Βάσει του άρθ.2 της ΑΠΟΦ-3046/304/88 απόφασης Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ (Κτιριοδομικός Κανονισμός), ορίζεται σαν χώρος βοηθητικής χρήσης, οι χώροι κυκλοφορίας (διάδρομοι, προθάλαμοι, κλιμακοστάσια) οι χώροι υγιεινής κλπ. 2) Οι χώροι κυκλοφορίας και υγιεινής στην συγκεκριμένη περίπτωση βρίσκονται στο υπόγειο όπου είναι δυνατή η κατασκευή τους σύμφωνα με την πιο πάνω παράγραφο, πλην όμως αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα της κατοικίας και απαραίτητα για την λειτουργία τους. Με τα δεδομένα αυτά είναι δυνατή η κατασκευή WC στο υπόγειο της κατοικίας με την προϋπόθεση ότι θα υπολογισθούν στον Σ.Δ. (Συντελεστή Δόμησης) ο χώρος του WC το κλιμακοστάσιο και ο διάδρομος προσπέλασης αυτού". Εγκ-19433/23/90. "Διευκρίνηση της ΕΓΚ-61/89 εγκυκλίου". Χώροι υγιεινής και κυκλοφορίας, οι οποίοι κατασκευάζονται στο υπόγειο της οικοδομής, θα προσμετρηθούν στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου, μόνον όταν αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα της κατοικίας, η λειτουργία της οποίας είναι αδύνατη χωρίς αυτούς. Με αφορμή ερωτήματα που μας υποβάλλονται σχετικά με την εφαρμογή της πιο πάνω σχετικής εγκυκλίου σας γνωρίζουμε ότι οι χώροι υγιεινής και κυκλοφορίας, οι οποίοι κατασκευάζονται στο υπόγειο της οικοδομής, θα προσμετρηθούν στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου, μόνον όταν αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα της κατοικίας, η λειτουργία της οποίας είναι αδύνατη χωρίς αυτούς. Η κατασκευή βοηθητικού χώρου υγιεινής στο υπόγειο για εξυπηρέτηση συμπληρωματικών λειτουργιών της οικοδομής και του οικοπέδου εν γένει, είναι δυνατή, χωρίς ο χώρος αυτός να προσμετρηθεί στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου.1 point
-
1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-