Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/04/2023 σε όλες τις περιοχές
-
η κατάληψη ΚΧ μπορούσε να γίνει εδώ και καιρό με μονομερή τροποποιήση αρκεί να αναφέρει ο μηχανικός στην ΤΕ τις προυποθέσεις , αυτό που ψηφίστηκε πρόσφατα αφορά την ανταλλαγή μ2 μεταξυ ΟΙ. βλ. αρθρο 98 όπως γράφει ο συνάδελφος παραπάνω2 points
-
άρα είναι με ΓΟΚ 73 Δώσε μεγάλη προσοχή αν πράγματι ο αδιαμόρφωτος χώρος που έχει κατασκευαστεί και τον προέβλεπε η Άδεια έχει πράγματι προσμετρήσει στον Συντελεστή Δόμησης στο Διάγραμμα κάλυψης. Θεωρώ σχεδόν δεδομένο ότι έχει προσμετρήσει ως κάλυψης ειδικά αν άνω αυτού υπάρχει με ίδιο περίγραμμα όροφος Αν λοιπόν έχει προσμετρήσει Σ.Δ. και τμήμα του έχει γίνει Οικία επιλέγεις αλλαγή χρήσης και δεν το χρεώνεις με συντελεστή δόμησης και κάλυψης εφ όσον είχαν μετρήσει στην άδεια1 point
-
Για τα υφιστάμενα κτίρια όπως ορίστηκαν παραπάνω δεν απαιτείται υπολογισμός παθητικής και ενεργητικής πυροπροστασίας στην άδεια. Αν ορίζεται από αδείας μέρος ενός κτιρίου ως κατάστημα σημαίνει ότι ο χώρος αυτός μπορεί να είναι μόνο κατάστημα. Για να γίνει κάτι άλλο (κατοικία, εκπαιδευτήριο κλπ) πρέπει να αλλάξει χρήση. Τίποτε άλλο. Όταν ενοικιαστεί με το καλό βλέπετε.1 point
-
η τακτοποιήση θα γίνει στο όνομα του ενός ιδιοκτήτη και στην ΤΕ θα γραφτεί ότι έχει ληφθεί συναίνεση από τον όμορο έτσι ώστε να συμπεριληφθεί και η δική του ιδιοκτησία στην τακτοποίηση. Θα ζητήσεις απο τον άλλο ιδιοκτήτη μια υπεύθυνη δήλωση ότι επιθυμεί να συμπεριληφθεί και το δικό του διαμέρισμα.1 point
-
Λειτουργική σύνδεση είναι, ας πούμε ένα παράδειγμα για τον υπάλληλο, να μπορεί αυτός που κοιμάται στη σοφίτα να απλώσει το βρακί του στους υποκείμενους ΑΗΧ, ανάλογα με το που φυσάει ο άνεμος για να στεγνώσει γρηγορότερα ...1 point
-
Καλησπέρα κι από μένα, Αν είναι Άδεια Μικρής Οικοδομικής Κλίμακας δεν αλλάζει τίποτε ως προς τη κατάταξη του κτιρίου ως υφιστάμενο πριν του 71/88. Αν είναι Οικοδομική Άδεια που δεν εμπίπτει στις περιπτώσεις του Άρθρου 2 του 41/18 επίσης δεν αλλάζει τίποτε ως προς τη κατάταξη του κτιρίου ως υφιστάμενο πριν του 71/88. Επομένως πας με την αντίστοιχη Π.Δ. για τα υφιστάμενα πριν του 71/88, οπότε Παθητική γιοκ.1 point
-
Ο ασβεστης και το τσιμεντο (συστατικα του σοβα) προκαλουν διαβρωση ,αν το αλουμινιο δεν εχει (ή εχει πολυ μικρη) προστασια η οποια επιτυγχανεται π.χ με σωστη ηλεκτροστατικη βαφη.1 point
-
Οι Τ.Ο. δεν είναι νόμος. Αποτελούν υπουργική απόφαση. Εφόσον άλλαξε ο νόμος από αυτόν που ίσχυε όταν βγήκε η υπουργική απόφαση, οι νεότερες διατάξεις του νόμου υπερισχύουν των διατάξεων των υπουργικών αποφάσεων. Συνεπώς ισχύει ο νόμος και όχι οι Τ.Ο.1 point
-
1 point
-
Να ξαναπώ και εγώ τη γνώμη μου, όπως έγραψα θεωρώ ότι ισχύει ακριβώς αυτό που γράφεις. Για κατοικία π.χ αν έχω από κάτω μια γκαρσονιέρα (wc, κουζίνα, δωμάτιο/σαλόνι/κάπου να κοιμηθώ) ε από πάνω ας έχω την Άρτα και τα Γιάννενα (με 1μ απόσταση από τα ανοιχτά όρια για κλειστούς χώρους). Κύρια χρήση σίγουρα επιτρέπεται στο πατάρι. Από την άλλη η πραγματικότητα είναι ότι λίγοι θα το εντοπίσουν αυτό που εντόπισες... Και με δεδομένο ότι ο νόμος έχει αλλάξει ριζικά ως προς το πατάρι μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι δεν ισχύει ούτε αυτό το κομμάτι της Τ.Ο. Όποτε ιτσ απ του γιου . . .1 point
-
Δες το πρόσφατα ενημερωμένο από τον @kan62 4495 εδώ Αν θυμάμαι καλά το έχει ενημερώσει με την τροποποίηση1 point
-
Όταν λες "υπολογισμός μοτέρ" φαντάζομαι σε ενδιαφέρει ο ρυθμός απαγωγής (κ.μ./ώρα) του ανεμιστήρα. Υπάρχει μια ωραία μέθοδος που έχει δημοσιευθεί από τον CIBSE η οποία λαμβάνει υπόψη της (α) το είδος και την ισχύ της μαγειρικής συσκευής (β) το είδος του καυσίμου και (γ) τη διάταξη-γεωμετρία των συσκευών και σου υπολογίζει την απαραίτητη απαγωγή ανά συσκευή. Τα αθροίζεις, κάνεις μια εκτίμηση του πόσες συσκευές θα δουλεύουν μαζί και έτοιμος. Αν δεν γνωρίζεις τι ακριβώς συσκευές θα μπουν στην κουζίνα σου δίνω σαν σημείο αναφοράς τις 40 εναλλαγές/ώρα που είναι το minimum για σωστό εξαερισμό κουζίνας. Αν υπάρχουν πολλές συσκευές μεγάλης ισχύος σε μικρή σχετικά κουζίνα μπορεί να δεις μέχρι και 120 εναλλαγές/ώρα. Ελπίζω να βοήθησα1 point
-
Η λογική λέει ότι εάν το γήπεδο είναι ενιαίο θα πρέπει να αποτυπωθεί ολόκληρο προκειμένου να γίνει δ. κάλυψης κλπ. Αν όμως το γήπεδο των 300 στρεμμάτων, συντίθεται από περισσότερα όμορα γήπεδα του ίδιου ιδιοκτήτη, μπορείς από τους τίτλους να δεις μήπως κάποιο από αυτό μπορεί να ταυτίζεται με την έκταση των 40 στρεμμάτων. Ένα επιπλέον που μπορώ να σκεφτώ είναι μήπως για την προβλεπόμενη κτηνοτροφική χρήση εκδίδεται μόνο έγκριση του αρμόδιου υπουργείου με τυποποιημένα κτίρια (όπως τα θερμοκήπια) χωρίς οικοδομική άδεια. Ίσως, αν έκανες ένα τηλέφωνο στην εταιρία που το έχει αναλάβει σε καθοδηγούσαν καταλλήλως..1 point
-
Υποχρεωτικά θα πάρεις και την κάτοψη που συνοδεύει τη σύσταση για να δεις τι συμβαίνει και εκεί. Λογικά αν στον τίτλο φαίνεται 95μ2 το ίδιο θα είναι και στην κάτοψη. 1. Μπορείς να ανεβάσεις την κάτοψη της σύστασης εφόσον συμφωνεί με την πραγματικότητα και να σημειώσεις σε αυτην και το παράθυρο που αλλάζει. Η χρονολογία της σύστασης αποτελεί αποδεικτικό και μπορεί να ορίσεις έτσι την κατηγορία. 2. αν όλα φαίνονται στο σχέδιο της ΄συστασης τότε δεν χρειάζεται συναίνεση, αλλιώς πάτε με μονομερή τροποποίηση σύμφωνα με το πρόσφατο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε. 3. Αν διαβάσεις τον 4495 θα δεις οτι μπορεί να συμπεριλάβει και τη διπλανη ιδιοκτησία και γενικά όλο τον όροφο. 4. Είναι προφανές ότι εφόσον συμφωνήσουν οι ιδιοκτήτες να συμμετέχουν στην τακτοποίηση τότε θα μοιραστούν και το κόστος (ας κάνουν ένα ιδιωτικό συμφωνητικό αν δεν εμφανίζεται ο ένας ιδιοκτήτης), αλλιώς αν δεν συμφωνεί ο άλλος ιδιοκτήτης θα γίνει η τακτοποιήση στο όνομα του πελάτη σου και δεν θα συμπεριληφθούν οι άλλοι Ιδιοκτήτες (θα γίνει αναφορά στην ΤΕ)1 point
-
1 point
-
εάν υπάρχει δήλωση παραίτησης του προηγούμενου επιβλέποντος, δεν χρειάζεται Ε.Δ., Στην αντίθετη περίπτωση (που ο επιβλέπων δεν θέλει να παραιτηθεί για οποιονδήποτε λόγο) χρειάζεται ο Ε.Δ. για να βεβαιώσει το στάδιο των εργασιών, ακόμα κι αν δεν έχουν ξεκινήσει οι εργασίες.1 point
-
για το 2. μου φαίνεται ότι ελεγκτής δόμησης απαιτείται αν γίνει παραίτηση επιβλέποντα χωρίς αντικατάσταση ή αντικατάσταση χωρίς παραίτηση (κοινώς όταν δεν υπάρχει συναίνεση μεταξύ κυρίου του έργου, παλιού και νέου επιβλέποντα). Όταν υπάρχει συναίνεση, όπως στην περίπτωση μου, ακόμα και όταν έχουν γίνει εργασίες, νομίζω ότι δεν απαιτείται ελεγκτής δόμησης. Βέβαια δεν είμαι καθόλου σίγουρος γι'αυτό, οπότε αν κάποιος γνωρίζει αν απαιτείται ελεγκτής στην αλλαγή επιβλέποντα είναι καλοδεχούμενος να μας διαφωτίσει!1 point
-
συνοπτικά.... άσχετοι. άμα έχεις όρεξη κάνε το αλλά χρέωσε το. Δεν αφορά υπαγωγή και δεν είναι απαιτητό σε καμία υπαγωγή να μπει αντικειμενική αξία ακινήτου. Τέλος1 point
-
φίλε akis73 δες μην μπλέξεις με αυτά του άρθρου 2 της Αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631 (ΦΕΚ 3976/14-11-17) https://www.e-forologia.gr/cms/uploads/0_537.pdf Άρθρο 2 Διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών για την οριστικοποίηση και περαίωση της διαδικασίας υπαγωγής 1. Ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός της παρ. 2 του άρθρου 1 της παρούσας απόφασης, υποχρεούται μέσα σε διάστημα έξι (6) μηνών από την πληρωμή του παραβόλου να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών στο πληροφοριακό σύστημα. 2.α Μέχρι την ολοκλήρωση της υποβολής των δικαιολογητικών είναι δυνατή η οριστικοποίηση[s1] της δήλωσης, εφόσον εξοφληθεί το ενιαίο ειδικό πρόστιμο ή ποσοστό τουλάχιστον 30% αυτού και υποβληθεί ηλεκτρονικά δήλωση του εξουσιοδοτημένου μηχανικού ότι έχει στη διάθεση του όλα τα δικαιολογητικά και τις μελέτες και θα τα υποβάλει ηλεκτρονικά εντός της ανωτέρω προθεσμίας. Εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις εκδίδεται η βεβαίωση της παρ. 2 (περ. γ) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Σε περίπτωση οριστικής υπαγωγής της δήλωσης πριν τη συνολική εξόφληση του προστίμου, γίνεται σαφής αναφορά στην τεχνική έκθεση της δήλωσης υπαγωγής που συνοδεύει τη βεβαίωση για την εξόφληση ποσοστού 30% του ενιαίου ειδικού προστίμου κατ’ εφαρμογή της παρ. 3 του ιδίου άρθρου. Μετά την οριστικοποίηση της δήλωσης υπαγωγής οποιοδήποτε αίτημα επεξεργασίας για διόρθωση στοιχείων υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα, συνοδευόμενο απαραίτητα από σχετική αιτιολόγηση. Το αίτημα διαβιβάζεται στην οικεία Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017 η οποία με βάση την αιτιολόγηση αποδέχεται ή απορρίπτει την διόρθωση των στοιχείων. Μέχρι την σύσταση της Επιτροπής Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017, τα αιτήματα που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα για διόρθωση στοιχείων δηλώσεων υπαγωγής του ν. 4178/2013 ή του παρόντα νόμου, διαβιβάζονται στο αρμόδιο ΣΥΠΟΘΑ για την αποδοχή ή μη του αιτήματος. Σε περιπτώσεις που η διόρθωση αφορά οριστικές δηλώσεις[s2] υπαγωγής (σ.σ δηλ χωρίς όλα τα δικαιολογητικά. –ισχύει και για αυτές του Ν 4178) με εσφαλμένα στοιχεία τα οποία όμως δεν μεταβάλλουν το ύψος του υπολογισθέντος κατά τη δήλωση υπαγωγής προστίμου άνω του είκοσι 20 %, το αίτημα τροποποίησης γίνεται αυτόματα αποδεκτό από το πληροφοριακό σύστημα. β. Η περαίωση της διαδικασίας υπαγωγής εκδίδεται κατόπιν ενέργειας του εξουσιοδοτημένου μηχανικού, μετά την πλήρη εξόφληση του ενιαίου ειδικού προστίμου και την ολοκλήρωση της υποβολής στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 99 και λοιπές επιμέρους διατάξεις του ν. 4495/2017. Αιτήματα που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα για διόρθωση στοιχείων περαιωμένων δηλώσεων υπαγωγής, (σ.σ δηλ με όλα τα δικαιολογητικά και όλες τις πληρωμές – ισχύει και για αυτές του Ν 4178) διαβιβάζονται στο οικείο τοπικό Παρατηρητήριο, το οποίο εισηγείται προς την αρμόδια Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017 για την αποδοχή ή μη του αιτήματος. Σε περιπτώσεις που η διόρθωση περαιωμένων υπαγωγών (σ.σ δηλ με όλα τα δικαιολογητικά και όλες τις πληρωμές– ισχύει και για αυτές του Ν 4178) αφορά εσφαλμένα στοιχεία τα οποία όμως δεν μεταβάλλουν το ύψος του καταβληθέντος προστίμου άνω του είκοσι 20%, το αίτημα τροποποίησης γίνεται αυτόματα αποδεκτό από το πληροφοριακό σύστημα. Μέχρι την λειτουργία των παρατηρητηρίων, τα αιτήματα που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα για διόρθωση στοιχείων περαιωμένων δηλώσεων υπαγωγής (σ.σ δηλ με όλα τα δικαιολογητικά και όλες τις πληρωμές– άγνωστο αν ισχύει και για αυτές του Ν 4178??) του παρόντα νόμου, διαβιβάζονται στην οικεία ΥΔΟΜ η οποία εισηγείται προς το αρμόδιο ΣΥΠΟΘΑ για την αποδοχή ή μη του αιτήματος. Οι αποφάσεις της Επιτροπής Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017 για τη διόρθωση ολοκληρωμένων ή περαιωμένων δηλώσεων υπαγωγής είναι οριστικές και διαβιβάζονται στον φορέα διαχείρισης του πληροφοριακού συστήματος για τις περαιτέρω ενέργειές του. 3. Για την εφαρμογή της παρ. 9[s3] του άρθρου 83 του ν. 4495/2017, ως αντίγραφα των σχεδίων από το πληροφοριακό σύστημα προσκομίζονται και επισυνάπτονται αντίγραφα των σχεδίων που φέρουν υπογραφή και σφραγίδα Μηχανικού, στα οποία αναγράφεται ο αύξων αριθμός της δήλωσης υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4495/ 2017 καθώς και ο μοναδικός ηλεκτρονικός κωδικός ελέγχου της δήλωσης, συνοδευόμενα από υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού ότι είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα. 4. Στα δικαιολογητικά στοιχεία και σχέδια που παραδίδει ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός στον ιδιοκτήτη, προσαρτώνται στα συμβόλαια ή υποβάλλονται για την έκδοση διοικητικών πράξεων, αναγράφεται ο αύξων αριθμός της δήλωσης υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4495/ 2017 καθώς και ο μοναδικός ηλεκτρονικός κωδικός ελέγχου της δήλωσης, συνοδευόμενα από υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού ότι είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα. Τα δικαιολογητικά στοιχεία κατά το χρόνο ισχύος τους καθώς και τα σχέδια κατά το παρόν άρθρο, εφόσον προσαρτηθούν σε δικαιοπραξίες, δύναται να επικυρώνονται από συμβολαιογράφο κατά τις κείμενες διατάξεις προκειμένου να προσαρτηθούν σε μεταγενέστερες πράξεις. 5. Για την κατάρτιση συμβολαιογραφικών εγγράφων με αντικείμενο τη μεταβίβαση ή τη σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε κάθε ακίνητο, συμπεριλαμβανομένων των αδόμητων οικοπέδων, γηπέδων και αγροτεμαχίων καθώς και των συμβολαίων σύστασης οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, προσαρτάται στα συμβολαιογραφικά έγγραφα βεβαίωση του άρθρου 83 του ν. 4495/2017 η οποία εκδίδεται, σε κάθε περίπτωση, μέσω του πληροφοριακού συστήματος της παρ. 1 του άρθρου 1 της παρούσας και φέρει μοναδικό ηλεκτρονικό κωδικό ελέγχου. 6. Για την εφαρμογή της διάταξης της παρ. η του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 σχετικά με την υποβολή ή μη της μελέτης στατικής επάρκειας, όπου απαιτείται, γίνεται ειδική μνεία σε κάθε βεβαίωση οριστικής υπαγωγής καθώς και σε κάθε βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας, καθώς και στη βεβαίωση της παρ. 2 (περ. γ[s4] ) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017 για μεταβίβαση. Η αναφορά επί της βεβαιώσεως για την υποβολή ή μη μελέτης στατικής επάρκειας καταχωρείται από τον εξουσιοδοτούμενο Μηχανικό στην Τεχνική Έκθεση που συνοδεύει την έκδοση της βεβαίωσης της παρ. 2 (περ. γ) (σ.σ ….) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Σε κάθε περίπτωση εφόσον δεν υποβάλλεται μελέτη στατικής επάρκειας, αναφέρεται ρητά ότι η μελέτη στατικής επάρκειας πρέπει να υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας και πριν τη συμπλήρωση της ταυτότητας του κτιρίου κατά τις κείμενες διατάξεις. [s1] 5.Υπαγωγή είναι η υποβολή δήλωσης στο ηλεκτρονικό σύστημα του άρθρου 90 [s1] και βάσει της οποίας εκδίδεται το ποσό υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά το άρθρο 100 [s1]. Στο στάδιο αυτό επιτρέπονται οι μεταβολές και βάσει αυτών αναπροσαρμόζεται το σχήμα πληρωμών και επέρχονται οι συνέπειες του άρθρου 105 περί αναστολής κυρώσεων. 6. Αρχική δήλωση υπαγωγής είναι η υπαγωγή που βρίσκεται στο στάδιο κατά το οποίο εισάγεται στο ηλεκτρονικό σύστημα το καταβληθέν παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99. [s1] 7. Οριστική δήλωση υπαγωγής, είναι η δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 [s1] και μπορεί να εκδοθεί η σχετική βεβαίωση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 83. [s1] 8. Περαιωμένη υπαγωγή είναι δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί το σύνολο του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 και έχουν υποβληθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα όλα τα δικαιολογητικά του άρθρου 99. [s2] 9.Υπαγωγή είναι η υποβολή δήλωσης στο ηλεκτρονικό σύστημα του άρθρου 90 [s2] και βάσει της οποίας εκδίδεται το ποσό υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά το άρθρο 100 [s2]. Στο στάδιο αυτό επιτρέπονται οι μεταβολές και βάσει αυτών αναπροσαρμόζεται το σχήμα πληρωμών και επέρχονται οι συνέπειες του άρθρου 105 περί αναστολής κυρώσεων. 10. Αρχική δήλωση υπαγωγής είναι η υπαγωγή που βρίσκεται στο στάδιο κατά το οποίο εισάγεται στο ηλεκτρονικό σύστημα το καταβληθέν παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99. [s2] 11. Οριστική δήλωση υπαγωγής, είναι η δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 [s2] και μπορεί να εκδοθεί η σχετική βεβαίωση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 83. [s2] 12. Περαιωμένη υπαγωγή είναι δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί το σύνολο του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 και έχουν υποβληθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα όλα τα δικαιολογητικά του άρθρου 99. [s3] 9. συμβολαιογραφικά έγγραφα που αφορούν δικαιοπραξίες μεταβίβασης ακινήτων και στα οποία υπάρχουν κατασκευές ή χρήσεις του παρόντος, εφόσον αυτές δεν απεικονίζονται στα σχέδια της οικοδομικής άδειας ή της άδειας δόμησης, γίνεται ειδική μνεία για τα στοιχεία νομιμότητας των κατασκευών ή των χρήσεων αυτών και επισυνάπτονται, επί ποινή ακυρότητας, αντίγραφα από το πληροφοριακό σύστημα του άρθρου 90 των σχεδίων που τις απεικονίζουν. [s4] γ) οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 [s4] του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89 [s4]1 point
-
Εγώ πάντως δεν βάζω την υπογραφή μου σε χαρτί που αναφέρεται αντ. αξία την οποία δεν υπολόγισα ο ίδιος. Τον τελευταίο χρόνο, μου έτυχαν 3 περιπτώσεις που ο συμβολαιογράφος είχε βγάλει άλλα αντί άλλων... Στη μία δεν είχε λάβει υπόψη του 2πλή πρόσοψη σε κατάστημα, στην άλλη είχε χρησιμοποιήσει λάθος συντελεστή στην παλαιότητα και στην τρίτη κάτι ακόμα που δε θυμάμαι.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-