Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/04/2023 in Δημοσιεύσεις
-
https://ypen.gov.gr/category/gnomodotiseis-kesypotha/ N.4495 - Άρθρο 25 Αρμοδιότητες ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. Το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) έχει τις εξής αρμοδιότητες : α) επιλύει ερμηνευτικά προβλήματα που ανακύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων του νέου οικοδομικού κανονισμού, καθώς και από κάθε διάταξη της πολεοδομικής νομοθεσίας, λόγω διαφορετικών ερμηνειών των αρμόδιων υπηρεσιών σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 28 του ν.4067/2012 (Α79), κατόπιν αιτήματος του Υπουργού ή του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος ή της Κεντρικής Υπηρεσίας Δόμησης ή αυτεπαγγέλτως. Στην περίπτωση αυτή η σύνθεση του ΚΕΣΥΠΟΘΑ συμπληρώνεται από έναν δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω με εμπειρία σε ζητήματα χωροταξίας, με τον αναπληρωτή του, οι οποίοι ορίζονται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και έναν εκπρόσωπο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, με τον αναπληρωτή του. Οι γνωμοδοτήσεις αυτές είναι δεσμευτικές για τις υπηρεσίες στις οποίες απευθύνονται και αναρτώνται στον διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στον διαδικτυακό τόπο e-Άδειες,[Α1] [Α1]Αλλαγές ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020)3 points
-
Καλημέρα. Η Ζώνη Συμβατότητας Σχήματος δεν έχει θεσμοθετηθεί και από μόνη της δεν γεννά την ανάγκη Δ.Γ.Μ. Θα πρέπει να ρωτήσεις τον τοπογράφο αν η αποτύπωσή του αποδίδει οικόπεδο εντός αποδεκτής απόκλισης εμβαδού, σύμφωνα με την αναγραφόμενη ανοχή στο κτηματογραφικό διάγραμμα. Η ύπαρξη εμβαδού εκτός αποδεκτής απόκλισης, γεννά στην επόμενη συμβολαιογραφική πράξη την ανάγκη για Δ.Γ.Μ. στο λειτουργούν κτηματολόγιο. Σε ότι αφορά την άδεια, οι ΥΔΟΜ επίσης ελέγχουν αν το αναγραφόμενο εμβαδό στα διαγράμματα αδείας είναι εντός απόκλισης 5% σε σχέση με τον τίτλο (για οικόπεδα). Αν μάλιστα έχει γίνει εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα μετά το 2013 και έχει επισυναφθεί σε τίτλο ή άδεια, τότε για κάποιες ΥΔΟΜ δεν υπάρχει κανένα δικαίωμα διαφοροποίησης από εκείνο το διάγραμμα, εκτός αν διορθωθεί ο τίτλος.3 points
-
@DIMITKLADO Σου απάντησε ο Ιάσωνας. Ό,τι εξέχει από το περίγραμμα το δηλώνεις. Ό,τι υποχωρεί δεν το δηλώνεις αλλά το περιγράφεις στην τεχνική έκθεση. Υποβάλεις νέα κάτοψη αποτύπωσης. Στην ταυτότητα έχεις δικαίωμα να κάνεις 2 εγγραφές της ίδιας πράξης, μία με θετική μεταβολή στην επιφάνεια, μία με αρνητική έτσι ώστε το τελικό άθροισμα να αποδίδει την πραγματική επιφάνεια. Για το τμήμα της κάτοψης που δεν υλοποιήθηκε υπάρχει ερωταπάντηση επίσημη στην εγκύκλιο 3 για το 4178, τη χρησιμοποιείς στην τεκμηρίωση2 points
-
1. Υποβάλεις δήλωση υπαγωγής 4495, κατηγορίας 1 όπως λες. 2. Δηλώνεις ως Υπέρβαση Δόμησης και ταυτοχρόνως Υπέρβαση Κάλυψης ό,τι εξέχει του νόμιμου περιγράμματος. 3. Δεν ασχολείσαι με ό,τι "υποχωρεί" του νόμιμου περιγράμματος. 4. Υποβάλεις νέα κάτοψη. Τελείωσες....2 points
-
2 points
-
@LeftLane η όψη δεν είναι κοινόχρηστη, αλλά είναι κοινόκτητη και για την οποιαδήποτε μεταβολή σε αυτήν απαιτείται συναίνεση.2 points
-
2 points
-
Το φρεάτιο του ανελκυστήρα είναι τρύπα, οπότε στον πλανήτη Γη αποτελείται από αέρα. 😂 Τα τοιχώματά του δεν έχουν συγκεκριμένες μονοδιάστατες προδιαγραφές, αλλά προκύπτουν από τις υπόλοιπες μελέτες και ανάγκες... Η στήριξη του οδηγού απαιτεί ωπλισμένο σκυρόδεμα ή δομικό χάλυβα ανά 1,30~1,50 μ. για τις τυπικές κατασκευές. Δεν μπορεί να γίνει επί τοίχου. Επίσης κατά την πυρασφάλεια το κλιμακοστάσιο συνήθως είναι ανεξάρτητο πυροδιαμέρισμα κλπ., άρα έχει περιορισμούς ως προς τα υλικά τοιχοποιίας. Τέλος σε κάποιες περιπτώσεις βολεύει τον στατικό να βάλει μερικά τοιχεία εκεί... Κατά τα λοιπά 1 τοιχείο από ωπλισμένο σκυρόδεμα σε κάποιες περιπτώσεις αρκεί για τη λειτουργία του ανελκυστήρα.1 point
-
Στην ΗΤΑ βάζεις τον ιδιοκτήτη ή τουλάχιστον έναν από αυτούς, όπως και να έχει. Η εξουσιοδότηση που θα ανεβάσεις είναι αυτήν που έχεις πάρει, ιδανικά μαζί με το πληρεξούσιο. Σε προσωπική μου περίπτωση, σε ακίνητο που άνηκε σε εταιρεία και εκτελούσε όλες τις διαδικασίες ο νόμιμος εκπρόσωπος, μου ζητήθηκε από τον συμβολαιογράφο, να καταχωρηθεί η εταιρεία ως ιδιοκτήτης με 100% και ο νόμιμος εκπρόσωπος ως νόμιμος εκπρόσωπος με 0%. Αναλόγως μπορείς να πράξεις και στην περίπτωσή σου. Μου φαντάζει το πιο λογικό και σωστό. Μπορείς όμως να βάλεις και μόνο τον ιδιοκτήτη. Και πάλι σωστό είναι. Αλλά σίγουρα θα βάλεις ιδιοκτήτη.1 point
-
Η ζώνη συμβατότητας είναι γενικά 62cm εντός σχεδίου και 2m εκτός σχεδίου. Φαντάσου λοιπόν το σενάριο κατά το οποίο βγαίνει η άδεια , κατασκευάζεται το κτίριο , θεσμοθετείται η ζώνη συμβατότητας και για κάποιο λόγο ΔΕΝ μπορεί να γίνει η διόρθωση ( συμβαίνουν αυτά ) και προκύπτει τμήμα του κτιρίου σε μη σύννομη θέση. Είναι προτιμότερο να γίνει τώρα η διόρθωση. Μην αφήνετε εκκρεμότητες για αργότερα.1 point
-
Καλημέρα. Καταρχήν μου κάνει εντύπωση αυτό που σου είπαν.. Πρόκειται για περιοχή με λειτουργούν κτηματολόγιο από ότι κατάλαβα, από το 2018. Που σημαίνει πρώτες εγγραφές. Από τότε, όντως δεν γίνονται ενστάσεις, αλλά σίγουρα κατατίθενται τα νέα συμβόλαια, και επίσης, σε όσες περιοχές αντίστοιχες έχω εργαστεί, εννοείται ότι εξετάζονται αιτήματα για γεωμετρικές μεταβολές. Είτε λόγω λαθών, είτε λόγω νέων πράξεων. Η περίπτωσή σου είναι προφανές ότι αποτελεί νέα πράξη που θα πρέπει να καταχωρηθεί. Ίσα ίσα, που με την οριστικοποίηση των πρώτων εγγραφών υποτίθεται ότι δεν θα είναι εφικτή η διόρθωση των γεωμετρικών σφαλμάτων. Τώρα, σε ότι αφορά την απαίτηση για ΔΓΜ, επειδή στην ιδιοκτησία σου υπάρχουν ήδη τμήματα καθέτων, δεν είμαι σίγουρος ότι θα πρέπει να διορθώσεις τη χωρική βάση του κτηματολογίου. Μήπως η νεότερη καταμέτρηση βρίσκεται εντός ανοχών σε σχέση με το πολύγωνο του κτηματολογίου? Θα υπέθετα ότι αν η απάντηση είναι θετική, η νέα κατάσταση όπως την αποτυπώνεις, δεν ξέρω κατά πόσον υπάρχει λόγος να οδηγήσει σε ΔΓΜ. Σκέψου ότι και κάθετες να μην είχες, αν με κάποιο συμβόλαιο γίνει νεότερη καταμέτρηση ενός οικοπέδου, αν βρισκόμαστε εντός ανοχών εμβαδού δεν απαιτείται διόρθωση και ΔΓΜ. Θα υπέθετα λοιπόν ότι και στην περίπτωσή σου ισχύει το ίδιο. Αλλά καλό είναι να το ρωτήσεις και στο τοπικό κτηματολογικό γραφείο. Αν καταλήξεις να εκδίδεις κάποια άδεια, είναι προφανές ότι αυτή βγαίνει επί του νέου τοπογραφικού διαγράμματος και το κτηματολόγιο δεν θα αποτελέσει εμπόδιο, αν φυσικά είσαι εντός ανοχών.1 point
-
και απλά γράψε "για κάθε νόμιμη χρήση" στο αίτημα σου..... Στο μόνο που είχαν δικαίωμα να σου αρνηθούν αφορούσε τίτλους ιδιοκτησίας να μη δίνουν οι ΥΔΟΜ αντίγραφα διότι είχε κάνει παρέμβαση το σύλλογος συμβολαιογράφων διότι έχαναν "επαγγελματική ύλη" στα αντίγραφα που έδιναν οι ίδιοι.1 point
-
Πρωτοκόλλησε την αίτηση για την παροχή των αντιγράφων σχεδίων (χωρίς προφανώς Ε9) για να τρέχουν οι ημερομηνίες, ξέχνα το κουβεντιαστό, άφησε να περάσει το εύλογο χρονικό διάστημα που ορίζει ο νόμος κι αν δεν απαντήσουν, κάνε μια ωραιότατη καταγγελία εκεί που πρέπει, για να μπει κάθε κατεργάρης στη θέση του! Μην τους κάνετε το χατήρι....1 point
-
απ ότι ξέρω εγώ έως τώρα όταν τμήμα του υφισταμένου είναι μικρότερο του τμήματος που δείχνει η οικοδομική άδεια και η μείωση αυτή δεν επηρεάζει την νομιμότητα του υπολοίπου, δεν συνιστά πολεοδομική παράβαση και δεν λαμβάνει πρόστιμο "τακτοποίησης". άρα καμία σχέση με αναλυτικούς που θα υπολογίζουν κόστος έργου που δεν έγινε. Συνοπτικά κοστολογούμε τις υπερβάσεις των οικοδομών ......1 point
-
εδω, αναλογικα στην παρ. 28 ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΕΕ-6-2022.pdf1 point
-
Καλημέρα, ναι στον αναλυτικό κάνε μία χοντρική επιμέτρηση του φ.ο. που αφορά η απομείωση.1 point
-
Καλημέρα, κατά τη γνώμη μου το νόημα της κατηγορίας 3 είναι ότι "μικρο"παραβάσεις που εντάσσονται σε αυτή χρεώνονται με ένα στάνταρντ πρόστιμο των 250€, ανεξαρτήτως μεγέθους, και δεν οφείλουν κάτι περισσότερο. Μάλιστα, ακόμα και αν αντιστοιχίζονται σε επιφάνεια, έχουν ήδη κατηγοριοποιηθεί ως "μικρές" στην κατ 3 και δεν συνυπολογίζονται στον προσδιορισμό της κατηγορίας των υπολοίπων αυθαίρετων επιφανειών. Κατά συνέπεια, αν -λέμε τώρα- μετά από 30 χρόνια στο ίδιο ακίνητο υπάρχουν παραβάσεις κατ3 και κατ 5 και κριθεί τότε ότι οι κατηγορίας 5 πρέπει να κατεδαφιστούν, δεν θα συμβεί το ίδιο για αυτές της κατηγορίας 3.1 point
-
Και εγώ υπέβαλλα την μια αίτηση το απόγευμα αλλά την 2η (λόγω αλλαγής εργοδότη) δεν την παίρνει... βγάζει Αδυναμία υποβολής νέου αιτήματος για την ίδια χρονική περίοδο1 point
-
1 point
-
Δεν κατάλαβα..... τι να ανεβάσεις? και πρώτα απ όλα είναι υπαγωγή που είσαι εσύ διαχειριστής ?1 point
-
@janna γίνεται υπαγωγή του κτιρίου με μία δήλωση. Οι λοιπές παραβάσεις υπολογίζονται συνολικά, δηλαδή έχεις έναν αναλυτικό προϋπολογισμό για όλα.1 point
-
@orestis_evg94 θα κάνεις διαχωρισμό παροχών. Από το site του ΔΕΔΔΗΕ: Ενοποίηση ή διαχωρισμός παροχών1 point
-
1 point
-
@gtho για το σύνολο των αυθαιρεσιών, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις της κατηγορίας 1, καταβάλλεται το ελάχιστο ποσό. Δεν χρησιμοποιείς κατηγορία 3, μόνο την 1.1 point
-
Δεκτή η παρ/ση για το ύψος, αυτό όμως περισσότερο παίζει ρόλο σε περίπτωση κάποιας αδειοδότησης του ακινήτου (πχ. ΚΥΕ) όπου λόγω χαμηλού ύψους δεν θα μπορείς να χορηγήσεις βεβαίωση χώρου κύριας χρήσης για το πατάρι. Κατά τα άλλα τακτοποιείς την επιφάνεια του παταριού με μειωτικό όπως ορίζει ο νόμος.1 point
-
Ευχαριστώ για την απάντηση, σίγουρα είναι πιο απλό να πάω με τακτοποίηση αλλά στην κατηγορία 2 που είμαι θέλει τμ υπέρβασης που εγώ ουσιαστικά δεν έχω. Έχω διαφοροποιήσεις στις θέσεις των τοίχων, διαφορετικούς εξώστες κ διαφορετικά ανοίγματα, όλα εκ κατασκευής, αλλά πώς να το δηλώσω στην 2;. Το μόνο που δεν έχω εκ κατασκευής οι ενοποιήσεις και διαρρυθμισεις των γραφείων που ανάλογα με τον ενοικιαστή έχουν αλλάξει και σίγουρα έγιναν μετά το 82. Δεν ξέρω πότε όμως. Δεν αποτελεί όμως διαμερισμάτωση αφού αποτελεί μία ιδιοκτησία όλος ο όροφος. Μάλλον θα ρωτήσω στο τοπικ κατηγορίας 2. Ευχαριστώ1 point
-
Όχι δεν συμφωνώ, υπάρχουν σαφείς οδηγίες για το πως τακτοποείται αυθαίρετο πατάρι και δεν ειναι ως ΛΠ.1 point
-
ε, πού να προλάβει ο άνθρωπος έχει και την παρουσία στις εκκλησίες αυτή τη βδομάδα....1 point
-
Υπάρχει μία και μόνο ρημάδα διάταξη που μιλάει για ΔΔ σε κοινόχρηστους. Υπάρχει η άποψη της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων. Αλλά όχι, η δική σου άποψη είναι η πραγματική γνώση και οι άλλοι είναι τεμπέληδες και άσχετοι. Τώρα τι να σχολιάσω σε αυτό; Καλό βράδυ.1 point
-
Πριν την εγκύκλιο δεκτή κάθε διαφωνία. Άποψη μου πως είτε έτσι είτε αλλιώς ήταν σωστό αφού θεραπεύεται η αυθαιρεσία. Μετά την εγκύκλιο, η οποία μιλάει ξεκάθαρα για διαμερισμάτωση σε κοινόχρηστους χώρους, και ξαναλέω ξεκάθαρα, εάν κάτι είναι λάθος είναι το ΥΔ. Προσωπικά οποιαδήποτε αντιμετώπιση του θέματος την θεωρώ σωστή, ακόμα και ως λοιπή παράβαση. Ακόμα και πριν την εγκύκλιο είναι άτοπο το ΥΔ καθώς χρεώνεις ως αυθαίρετη επιφάνεια κάτι που δεν είναι αυθαίρετη επιφάνεια, αλλά πολλές φορές βόλευε καθότι μείωνε το πρόστιμο, αλλά οκ. ΥΓ1 Ο νόμος ερμηνεύτηκε από το υπουργείο. Οποιαδήποτε προηγούμενη προσωπική πεποίθηση εντός του θολού πλαισίου του νόμου τίθεται στην άκρη αν και εθιμικά οφείλει να θεωρείται αποδεκτή από όλους μας. ΥΓ2 Μου κάνει εντύπωση πως πολλοί ακόμα και τώρα μετά την σαφέστατη εγκύκλιο επιμένουν πως το ΥΔ είναι το σωστό. Δεν είναι κακό να πεις "οκ, το κατάλαβα αλλιώς". Δεν έγινε και κάτι. Και ούτε καν λάθος δεν είναι που κατανοήθηκε διαφορετικά. Αλλά το να επιμένει κάποιος πως οι άλλοι είναι λάθος στερείται λογικής. ΥΓ3 Αν τα περί απειλών αναφέρονται σε εμένα, απολογούμαι εάν έδωσα αυτήν την εντύπωση. Σχολίασα τη συμπεριφορά ενός συναδέλφου όπως αυτή περιεγράφηκε σε ένα ποστ, τον οποίον και προφανώς δεν γνωρίζω, η οποία κατ' εμέ ήταν αντισυναδελφική, αντιδεοντολογική και απαράδεκτη, για το συγκεκριμένο θέμα πάντα. Δηλαδή, αν έπεφτε μία σχετική τακτοποίηση στα δικά μου τα χέρια οπού το ΥΔ το θεωρώ ΔΔ τι θα έπρεπε να κάνω? Να σε βάλω να την ξανακάνεις όπως θεωρώ εγώ; Αν είναι δυνατόν. Σεβασμός στον συνάδελφο ακόμα και αν διαφωνούμε πλήρως. Δεν επιτρέπεται να εκθέτουμε ο ένας τον άλλο. Η διαμερισμάτωση, η οποία πολεοδομικά δεν έχει ορισμό και νόημα, εμφανίζεται πρώτη φορά στους αυθαιρετονόμους για ένα και μόνο λόγο. Για να μπορέσουν να λυθούν θέματα ιδιοκτησιακής φύσης. Για να μπορέσει να πατήσει κάπου ο συμβολαιογράφος και να διορθώσει τις αμαρτίες των προηγούμενων δεκαετιών. Η διαμερισμάτωση δεν σχετίζεται με το μικρότερο ή μεγαλύτερο αλλά με την αλλαγή του περιγράμματος, είτε λιγότερο είτε περισσότερο, είτε προς όμορο είτε προς κοινόχρηστο. Για να μπορέσει να γίνει με ενημέρωση και όχι με τακτοποίηση πρέπει να ισχύουν σωρευτικά τα παρακάτω: 1) Να συμφωνεί η ΣΟΙ με την πραγματική κατάσταση και 2) Να έχει γίνει κατά την κατασκευή της οικοδομής. Επιπλέον, η ενημέρωση της άδειας ενδεχομένως να αποτελεί ταλαιπωρία καθώς μπορεί να χρειάζεται ενημέρωση των Η/Μ μελετών, η οποία πολλές φορές είναι ουσιαστικά αδύνατη. Η Κολυμβήθρα του Σιλωάμ που ακούει στο όνομα Αυθαιρετονόμοι, είναι ένα υπέροχο εργαλείο που έχουμε στα χεράκια μας, το οποίο όμως γίνεται βραχνάς αν υπάρχει κατάχρηση, υπερβολή και εμμονή. Συγνώμη για το μακροσκελές της απάντησης αλλά δεν έχει και πολλή δουλειά σήμερα.1 point
-
Θα έλεγα το 2). Σε παρόμοια περίπτωση, δεν μπορώ να μπω τώρα στο e-άδειες και να σου πω λεπτομέρειες (κάνουν συντήρηση - ο Θεός να βάλει το χέρι του πάλι ), ο διαχειριστής με έβαλε στην άδεια με ύδρευση, ηλεκτρολογικά και αποχέτευση και επειδή απαιτείτο αρχειοθέτηση μελέτης ενεργητικής, έκανα άλλη αίτηση δική μου στο e-άδειες για λογαριασμό του ενοικιαστή του καταστήματος με εξουσιοδότηση δική του.1 point
-
Η ΔΔ αφορά παραβάσεις που έχουν προκύψει από την υλοποίηση διαφορετικού περιγράμματος. Αν οι χώροι δεν έχουν προσμετρηθεί στην δόμηση το πρόστιμο υπολογίζεται με τις διατάξεις για υπέρβαση δόμησης. Αν έχουν προσμετρηθεί τότε καταβάλλεται το παράβολο της 8/100 ανεξαρτήτως αν βρίσκονται σε κοινόχρηστο ή μη χώρο. Το 98 λύνει τα θέματα των συναινέσεων και των μονομερών, όχι το ύψος των προστίμων/παραβόλων. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που δεν έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΥΔ. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΔΔ.1 point
-
Η διαφοροποίηση του περιγράμματος της ιδιοκτησίας ενεργοποιεί τον ορισμό της διαφορετικής διαμερισματωσης ΔΔ παρ14/100. Αν οι αυθαίρετες επεκτάσεις έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις βάσει ΔΔ. (πχ επέκταση μόνο στον διάδρομο ή στον φωταγωγό, ή στο όμορο) Αν δεν έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις με ΥΔ.(πχ επέκταση μόνο στον εξώστη, και κάτι περιπτώσεις κλιμακοστασιων που δεν προσμετρουσαν) Αν ισχύουν και τα δύο (πχ και στον εξώστη, και στον διάδρομο) τότε χρεώνεις και τα δύο.1 point
-
ν. 998 αρθρο 3 παρ. 7 7. Εκτάσεις που έχουν απολέσει το δασικό τους χαρακτήρα πριν τις 11.6.1975 λόγω επεμβάσεων που έλαβαν χώρα με βάση σχετική διοικητική πράξη, η οποία καλύπτεται από το τεκμήριο νομιμότητας, δεν χαρακτηρίζονται ως δάση ή δασικές εκτάσεις ή ως εκτάσεις των παραγράφων 5α ή 5β του άρθρου 3, κατά τη διαδικασία του άρθρου 14 ή κατά τη διαδικασία κατάρτισης δασικού χάρτη ή αναμόρφωσης κυρωμένου δασικού χάρτη και δεν κηρύσσονται αναδασωτέες εφόσον διατηρούν τη χρήση που τους αποδόθηκε. Ως διατηρούμενη σήμερα αγροτική χρήση νοείται οποιαδήποτε από τις αποδοθείσες στο παρελθόν χρήσεις: γεωργική, κτηνοτροφική ή μικτή (γεωργοκτηνοτροφική). Διοικητικές πράξεις του προηγούμενου εδαφίου είναι ιδίως: α. πράξεις που εκδόθηκαν στο πλαίσιο της αγροτικής νομοθεσίας, όπως: αποφάσεις Επιτροπών Απαλλοτριώσεων για το σύνολο των εκτάσεων των οποίων επελήφθησαν (κληροτεμάχια, εξαιρεθείσες υπέρ ιδιοκτητών εκτάσεις, ιδιοκτησίες, διαθέσιμες και κοινόχρηστες εκτάσεις), διανομές και αναδασμοί για το σύνολο των εκτάσεων που αναφέρονται στα σχετικά κτηματολογικά διαγράμματα, άδειες ή αποφάσεις Υπουργού ή Νομάρχη για κάθε περίπτωση μεταβίβασης αγροτικών ακινήτων που έχουν αποδοθεί για γεωργική ή κτηνοτροφική χρήση, αμπελουργικά και ελαιουργικά κτηματολόγια και β. πράξεις που εκδόθηκαν με σκοπό τη βιομηχανική και τουριστική ανάπτυξη της χώρας, όπως απαλλοτριώσεις με σκοπό την εγκατάσταση βιομηχανικής ή τουριστικής μονάδας ή άδειες εγκατάστασης ή/και λειτουργίας βιομηχανικής ή τουριστικής μονάδας. Στις περιπτώσεις ακινήτων εκτός σχεδίου, ως και εντός των περιοχών της περίπτωσης β΄ της παρ. 2 του άρθρου 23 του ν. 3889/2010, όπως ισχύει, για τα οποία εκδόθηκε νόμιμη οικοδομική άδεια προ της 11.6.1975, η οποία δεν έχει ανακληθεί ή ακυρωθεί, δεν χαρακτηρίζεται ως δάσος ή δασική έκταση ή ως έκταση των παραγράφων 5α ή 5β του άρθρου 3, κατά τη διαδικασία του άρθρου 14 του ν. 998/1979, και δεν κηρύσσεται αναδασωτέα επιφάνεια αυτών ίση με την απολύτως αναγκαία για την εφαρμογή της συγκεκριμένης διοικητικής πράξης οικοδομικής άδειας και δεν απαιτείται βεβαίωση του δασαρχείου για κάθε έννομη συνέπεια. Η παρούσα διάταξη εφαρμόζεται για ακίνητα ή τμήματα αυτών που πληρούν του όρους αρτιότητας σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς κατά το χρόνο έκδοσης της σχετικής άδειας. Ως όρια αρτιότητας λαμβάνονται υπόψη και οι κατά παρέκκλιση όροι δόμησης για την εγκατάσταση λυομένων κατασκευών κατά τις ειδικότερες διατάξεις του β.δ. 7.8.1967. Για τις οικοδομικές άδειες οι οποίες έχουν εκδοθεί πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4030/2011 (Α’ 249), οι οποίες δεν έχουν ανακληθεί ή ακυρωθεί, ακόμη κι εάν δεν έχουν υλοποιηθεί, εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου της παρούσας μόνον για ακίνητα ή τμήματα αυτών που πληρούν τους όρους αρτιότητας σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς κατά τον χρόνο έκδοσης της σχετικής άδειας. Στις περιπτώσεις αυτές δεν απαιτείται η εκ νέου έκδοση βεβαίωσης της οικείας δασικής αρχής για την έκδοση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης κατά τις διατάξεις του ν. 4030/2011. διευκρινιστικη εγκυκλιος ΘΕΜΑ: Παροχή οδηγιών εφαρμογής της διάταξης του πέμπτου εδαφίου της παρ. 7 του άρ. 3 του ν. 998/1979, όπως ισχύει, κατά την αναμόρφωση των δασικών χαρτών. https://news.b2green.gr/30640/νέα-εγκύκλιος-για-τις-οικοδομικές-άδε Επομένως κατ ́ ακολουθίαν των ανωτέρω θεωρούμε ότι δύνανται να υπαχθούν στην ως άνω διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 3 και οι εκδοθείσες για την περιοχή Σταυρονικήτα οικοδομικές άδειες, οι οποίες δεν έχουν ακυρωθεί ή δεν έχουν ανακληθεί από τη Διοίκηση, κατ ́ εφαρμογή των αρχών που διέπουν την ανάκληση ατομικών διοικητικών πράξεων “ομοίου” περιεχομένου προς ακυρωθείσες (βλ. μεταξύ άλλων ΣτΕ 1175/2008), ωςεξοπλισμένες με το τεκμήριο της νομιμότητας, τροποποιούμενης ως προς το σημείο αυτό της υπό στοιχείο 1 σχετικής Εγκυκλίου https://dasarxeio.com/wp-content/uploads/2023/03/28928_1684_2023.pdf1 point
-
Σωστά, τον ίδιο αριθμό και για τα δύο. Απαντάς ως @Νίκος46 !!! Didonis Συνάδελφε @Didonis δεν απαντώ ως Νίκος46 αλλά στον Νίκος46, και συγκεκριμένα στο τμήμα της δημοσίευσής του που παρέθεσα. Δηλαδή: σωστά του είπαν οι δύο λογιστές, πρέπει να χρησιμοποιήσει τον ίδιο αριθμό και για τα δύο διαμερίσματα. Δαίδαλος1 point
-
Όχι, γιατί δεν έγινε αλλαγή χρήσης. Όχι, γιατί σε χώρο που έχει προσμετρηθεί στον ΣΔ δεν μπορεί να υπάρχει υπέρβαση δόμησης. Το ανάλογο ισχύει και για την κάλυψη.1 point
-
Εγώ ένα θα πω και δεν θα ξαναμιλήσω.... Δεν υπάρχει ένας μόνο μηχανικός που είναι υπεύθυνος για την εφαρμογή της πολεοδομικής νομοθεσίας Αλλά μόνο συγκεκριμένες ειδικότητες είναι υπεύθυνες για δόμηση/κάλυψη/όγκο. Και τι εννοώ λέγοντας υπεύθυνοι? Υπεύθυνος είναι αυτός που έχει το δικαίωμα εκπόνησης των μελετών που αφορούν σε δόμηση/κάλυψη/όγκο. Άρα σωστά υπάρχει η απαίτηση συμμετοχής στην ΗΤΚ μηχανικών που έχουν το δικαίωμα εκπόνησης αρχιτεκτονικών μελετών._1 point
-
λίγο αργά το είδα, αλλά εννοείται ότι έχετε δικαίωμα , μπές στο σύστημα του ΤΕΕ και υπέβαλλε και μόνο που σε δέχεται λέει κάτι , χωρίς φόβο !!1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-