Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/06/2023 σε όλες τις περιοχές
-
Μπορείς να το εποδείξεις εύκολα με βεβαίωση από την Τ.Υ. του Δήμου Η ύπαρξη οχήματος εντός, δεν νομιμοποιεί την κλήση2 points
-
Οκ τότε δεν είσαι απλά ένας εξωτερικός συνεργάτης του Δήμου, οπότε ενημερώνεις τον Δήμο ότι υπάρχει μία υποχρέωση προς τον ΕΦΚΑ και βλέπεις τι τροπή θα πάρει το θέμα.2 points
-
Τα αυθαίρετα εντός στάσιμου οικισμού, προυφιστάμενα του 83 εμπίπτουν στις εξαιρέσεις και δύνανται να μεταβιβάζονται άνευ τακτοποίησης. Λογικά ως δικαιολογητικό ρευματοδότησης σε μια τέτοια περίπτωση θα αποτελεί η άλλοτε βεβαίωση νομιμότητας του άρθρου 83 η οποία αντικαταστάθηκε με το ΠΠΗΤ όπου στην Τ.Ε θα αναγράφεται ότι εμπίπτει στις εξαιρέσεις του νόμου. Όμως, τώρα μπαίνει στο τραπέζι και η άδεια επισκευής, για την οποία δεν μας δίνεις πληροφορίες. Επιπλέον εντύπωση μου κάνει γιατί κάποιος να επισκευάσει ένα σπίτι και να μην θέλει να συνδεθεί με το ρεύμα. Μήπως υπάρχει κάτι που δεν γνωρίζουμε για το ακίνητο; (καταγγελίες, αυθαίρετες κατασκευές μετά το 83 κλπ);1 point
-
ανάποδα το είχες γράψει πάμε πάλι..... αν το ακίνητο είχε υπαχθεί στον τότε νόμο του Τρίτση και έχει σφραγίδες και τις 3 φάσεις (που θα μπορούσε να κάνει μόνο αν η περιοχή έχει μπεί στο σχέδιο πόλης,. και αν δεν έχει καμία μα καμία άλλη υπέρβαση των τότε σχεδίων του 1337 τότε ναι είσαι εντάξει ...... Το΄/α προ 1981 σαν γενική αναφορά ότι γενικά είναι όλο νόμιμα σήμερα ήταν το φάουλ..... Υ.Γ. Γενικό στατιστικό από την υποκειμενική μου εμπειρία Λίγα έκαναν και την 3η φάση Ακόμα πιο λίγα απο το 1985 και μετά δεν έκαναν πρόσθετες αυθαιρεσίες μια για να χωρέσει το νέο παιδί ή η πεθερά ή έτσι από βίτσιο 'η από Δημοκρατικό ένστικτο.... έλα όλοι το έκαναν.... ) Οπότε κάνεις καλό τσεκ1 point
-
Συμφωνώ απολύτως (+1). Στην πράξη βέβαια βλέπουμε ότι μπορούμε (ή δεν μπορούμε) να φανταστούμε μπροστά από τέτοια "απαγορευτικά". Με την λογική του "Ελληνάρα" ιδιοκτήτη ότι βάζει το απαγορευτικό όπου γουστάρει, μπορούμε και εμείς με τη σειρά μας να επικαλεστούμε παρακώλυση συγκοινωνίας και να του σκάσει ένα τσουχτερό πρόστιμο και αν κάποιος θέλει να το τραβήξει, σε έναν αυθαίρετο υποβιβασμό πεζοδρομίου μπορεί να αξιώσει και αποζημίωση γιατί...σκόνταψε και έπεσε. Οι "εξυπνακισμοί" πρέπει κάποια στιγμή να τελειώνουν με όλα αυτά τα δήθεν νόμιμα απαγορευτικά μπροστά σε πόρτες (ακόμη και σε αδόμητα οικόπεδα υπάρχουν) και τις καταλήψεις δρόμων με χαρτόκουτα, τελάρα, καρέκλες κλπ για το καβάτζωμα θέσης στάθμευσης.1 point
-
Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν μπορείς να κάνεις εξωτερική μόνωση, την κάνεις εσωτερικά1 point
-
Σε μια γραμμή και το Event αφορά το σύνολο των ανεμιστήρων (προσαγωγής, επιστροφής). Και σαν m3/h δεν βάζεις τον νωπό αλλά τον αέρα που προσάγεις. Ανάλογα με την περίπτωση μπορεί και να συμπίπτουν. Αν πχ Rh=0.1 point
-
Δοκίμασε το παρακάτω fix από πιο παλιά: https://www.facebook.com/notes/1772511979562806/1 point
-
Θα έλεγα να ακολουθήσεις κατά αναλογία την διαδικασία της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας. Συγκεκριμένα να ακολουθήσεις την 8η ερώτηση από το ΤΕΕ: 8. Τι εισάγουμε στην καρτέλα «Πράξεις» για κτίσμα προ του 1955, το οποίο δεν διαθέτει άδεια, ούτε έχει υπαχθεί σε νόμο αυθαιρέτων; Κατά τη συμπλήρωση Ιδιοκτησίας με κτίσμα προ 1955, στην καρτέλα «Πράξεις», στον Τύπο πράξης επιλέγετε «Β.Δ. 9-8-1955 (προ του 1955)» και εισάγετε τα στοιχεία της βεβαίωσης προ 1955, εφόσον έχει δοθεί. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει σχετική βεβαίωση, στον Α/Α πράξης εισάγετε το μηδέν (0), στην Ημ/νία έκδοσης την 9η-8-1955 (ημερομηνία έκδοσης του ΦΕΚ) και στην Εκδούσα Αρχή επιλέγετε «Αρμόδια αρχή». Στα Έγγραφα Πράξεων, στα «Αποδεικτικά στοιχεία κατασκευής προ του 1955» επισυνάπτετε τη βεβαίωση προ 1955 ή, ελλείψει αυτής, Τεχνική Έκθεση μηχανικού, συνοδευόμενη από οποιοδήποτε έγγραφο αποδεικνύει την παλαιότητα της κατασκευής (αεροφωτογραφίες, συμβόλαιο, κλπ). Σύμφωνα με την παρ. 1 του αρθρ. 54 του ν. 4495/2017 και την παρ. 1Β.γ. του άρθρου 2 της ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 (ΦΕΚ 334Β/29.01.2021), η καταχώριση ιδιοκτησίας συνοδεύεται από τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών». Επομένως, εφόσον έχει εξασφαλιστεί η νομιμότητα της κατασκευής και δεν υπήρξε υποχρέωση σύνταξης σχετικών σχεδίων, εκπονείτε νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών.1 point
-
Το χαμηλότερο σημείο της στέγης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 8.501 point
-
https://nomosphysis.org.gr/22402/pe-ste-109-2023-egkrisi-eidikoy-poleodomikoy-sxedioy-eps-perioxis-sti-thesi-kolympithres-d-k-naoysas-paroy-kathorismos-xriseon-gis-kai-oron-kai-periorismon-domisis-kai-perivallo/1 point
-
Από την προηγούμενη εβδομάδα έχει hackαριστεί ολόκληρο το site του ΥΠΠΟ.1 point
-
Χαρακτηρισμός τιμολογίου τραπεζικών προμηθειών: Χαρακτηρισμός Ε3 Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα (Ε3_586)" Χαρακτηρισμός ΦΠΑ Κατηγορία: "Χαρακτηρισμοί ΦΠΑ" Είδος: "Αγορές και δαπάνες στο εσωτερικό της χώρας (κωδ.361-Φ2)" Το έξοδο λαμβάνεται υπ' όψιν και για το βιβλίο εσόδων-εξόδων και για την περιοδική δήλωση ΦΠΑ.1 point
-
Άλλο πράγμα η υπαγωγή στο ν. 4495 και άλλο η έκδοση Ο.Α σε τακτοποιημένο. Στην υφιστάμενη κατάσταση έχεις ένα διώροφο κτίριο (ισόγειο + Α όροφο). Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις στην κατάσταση που βρίσκεται το κτίριο,, ο χώρος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί υπόγειο και θα μετρήσει στη δόμηση ασχέτως αν η χρήση παραμένει αποθήκη και θέση στάθμευσης.1 point
-
1 point
-
Παραθέτω και την σχετική απόφαση με την οδηγία της συντονιστικής των Συμβολαιογράφων. Δείτε διατύπωση για να γελάσετε. "...καθώς και το έντυπο που εκδίδεται από το σύστημα για τα νομίμως προϋφιστάμενα του 1955 κτίρια, όπως κατάσταση δήλωσης περαιωμένη, συνοδευόμενη από το αντίστοιχο φύλλο καταγραφής (εάν αυτό εκδίδεται)". Πάμε να το αποδομήσουμε: Γίνεται αναφορά σε "έντυπο". Οι φάσεις των δηλώσεων έχουν θεσμοθετημένη ονομασία. Προσωρινή υποβολή, υπαγωγή, οριστική υ παγωγή, περαιωμένη υπαγωγή. Δεν ονομάζονται "έντυπα". Το σύστημα δεν εκδίδει έντυπα για νομίμως υφιστάμενα προ 55 κτίρια. Προφανώς, εδώ η άγνοια χτυπάει κόκκινο. Ενδεχομένως εννοούν την βεβαίωση του μηχανικού για μεταβίβαση (άρθρου 83) η οποία αντικαταστάθηκε από το πιστοποιητικό πληρότητας ΗΤΚ. ΜΕτά συνεχίζουν και γράφουν "όπως.." δηλαδή μας δίνουν παράδειγμα την κατάσταση δήλωσης περαιωμένη, ενώ ήδη πριν αναφέρουν (και σωστά) ότι τα προ 55 είναι νομίμως υφιστάμενα (και προφανώς βάσει του άρθρου 82 δεν απαιτείται η υπαγωγή τους). Επειδή όμως, ο συντάκτης φάνηκε να ήθελε να φυλαχτεί, έγραψε και στο τέλος ένα..."εάν αυτό εκδίδεται" και καθάρισε. .. Αυτά συμβαίνουν όταν συντάσσουν κείμενα σε έγγραφα και εγκυκλίους, άνθρωποι που δεν σχετίζονται με το αντικείμενο. Εγκύκλιος-Συντονιστικής-46-2021-Διευκρινίσεις-για-υπολογισμό-παλαιότητας-ακινήτων.pdf1 point
-
Αυτό που σου λείπει, είναι η εμπειρία. Το εργοτάξιο (ειδικά αν έχεις δίπλα σου ανθρώπους που σε βοηθούν) είναι μεγάλο σχολείο. Αν είσαι "καλός μαθητής", και όλα πάνε καλά, σε λίγα χρόνια θα έχεις γίνει σαϊνι. Κι αν έχεις ικανότητες στη διαχείριση των έργων, θα φτάσεις ψηλά. H γνώση τοπογραφίας εργοταξίου είναι επιθυμητή, και η γνώση cad απαραίτητη. Παράλληλα, αν έχεις χρόνο και διάθεση, φρόντιζε να ενημερώνεσαι και για το υπόλοιπο κομμάτι (άδειες, κλπ) Συνεπώς, μη σκέφτεσαι τη δημιουργία οικογένειας αν πρώτα δεν σταθείς καλά (οικονομικά και τεχνικά) στα πόδια σου. Κι εδώ είμαστε, για οτιδήποτε προκύψει Και μια γενική παρατήρηση: Να είσαι σωστός κι έντιμος μηχανικός. Μπορεί τα λαμόγια να επιπλέουν για λίγο, αλλά οι αξίες είναι διαχρονικές1 point
-
Μπορείς να απασχολείσαι σε έναν ή δύο αντισυμβαλλόμενους–εργοδότες, και το εισόδημα να προέρχεται αποκλειστικά από αυτούς. 'Η να απασχολείσαι σε έναν εργοδότη ως μισθωτή και να παρέχεις υπηρεσίες σε άλλους δύο (ή έναν) αντισυμβαλλόμενους–εργοδότες.1 point
-
Συμφωνώ απολύτως. Όπως τα ίδια αναφέρω και παραπάνω. Ακόμη και υπαγωγή για κάποια μεταγενέστερη του 1955 αυθαιρεσία να υπάρξει, η τεκμηρίωση του υφιστάμενου κτίσματος θα γίνει από εμάς μέσω της τεχνικής μας έκθεσης. Να μείνουμε σε αυτό που εύστοχα σχολίασες στο τέλος συνάδελφε: ..."κάπου έχει ξεφτιλιστεί το πράγμα".1 point
-
Εγώ πάντως βασιζόμενος - όπως πολύ σωστά ειπώθηκε - στο άρθρο 82 δεν θα έκανα για κανένο λόγο υπαγωγή κι ούτε καν δήλωση στον Ν.4495/17. Πλήρη και ξεκάθαρη Τ.Ε. (όπου θα τκμηριώνα τα πάντα σχετικά με την προ του 55 ύπαρξη του κτηρίου) στο σχετικό πεδίο της Η.Τ.Κ. με μία σωστή αποτύπωση-κάτοψη του κτηρίου αρκούν. Αυτό λέει ο Νόμος, αυτό θα κάνουμε. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο. Σε λίγο θα δείνουμε και τους κωδικούς μας του ΤΕΕ στους Συμβολαιογράφους να γράφουν ό,τι θέλουνε γιατί έτσι τους εξυπηρετεί!!! Κάπου έχει ξεφτυλιστεί το πράγμα. Είπαμε να έχουμε μία συνεργασία μαζί τους αλλά όχι και να κάνουμε δηλώσεις επειδή δεν καταλαβαίνουν τις διατάξεις του Νόμου.1 point
-
αν αλλάξουν όμως οι επιφάνειες χωρίς τακτοποίηση θεωρώ πως 9 στις 10 δεν θα βγάλεις άκρη με το συμβολαιογράφο. Οπότε συμφωνώ κι εγώ με το συνάδελφο, ότι αφήνεις το εμβαδόν ως είχε.1 point
-
Καλησπέρα, πας με την ΠΔ 17/2016 ΓΡΑΦΕΙΑ όπου περιλαμβάνει τα εργαστήρια αισθητικής και κάνεις κοινή μελέτη Παθητικής-Ενεργητικής και την αναρτάς στο e-adeies.1 point
-
β) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2 : Αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται πριν από την 1η.1.1983 : Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε, ζ, ι, και ια του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας και δεν απαιτούνται λοιπά στοιχεία και σχέδια. Άρθρο 99 α) αίτηση : β) Υπεύθυνη Δήλωση του ν.1599/1986 του αιτούντος, γ) Τελευταία δήλωση του εντύπου Ε9 δ) Τεχνική έκθεση εξουσιοδοτημένου αρμόδιου μηχανικού ε) Φωτογραφίες ζ) δημόσια έγγραφα ή αεροφωτογραφίες ι) παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ΜΣΕ και ΤΕΣΕ προβλέπονται στην παρ.η1 point
-
Θα εκπονήσεις τη μελέτη όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς, χωρίς εκπτώσεις και παραχωρήσεις. Θα εξηγήσεις στον ιδιοκτήτη ότι δεν μπορεί να παίζει με αυτά, διότι υπάρχει και ΠΕΑ πριν το ΠΕΚ, και θα του πεις ότι αναλαμβάνει τη ευθύνη για οποιαδήποτε απόκλιση σε σχέση με τη μελέτη.1 point
-
Η μεταβολή, άνευ τίτλων, μπορεί να οφείλεται είτε σε ορθότερη εμβαδομέτρηση, είτε σε καταπατήσεις-χρησικτησίες, είτε σε εκούσια (άτυπη) τροποποίηση ορίων1 point
-
Στον «αέρα» είναι η δόμηση στα εκτός σχεδίου πόλεως αγροτεμάχια μετά από πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ, η οποία επιτάσσει όλα τα ακίνητα που βρίσκονται εκτός σχεδίου, έστω κι αν έχουν εμβαδόν άνω των 4.000 τ.μ., προϋφιστάμενα της ισχύος του του Ν. 3212/2003, να έχουν πρόσοψη 25 μέτρων σε κοινόχρηστο δρόμο αναγνωρισμένο με διοικητική πράξη αρμόδιου οργάνου. Ωστόσο, με ευθύνη της πολιτείας, δεν έχει οριστεί ξεκάθαρα η διαδικασία με την οποία καθορίζεται ένας δρόμος ως κοινόχρηστος, ενώ οι κατά καιρούς εγκύκλιοι από το αρμόδιο υπουργείο έχουν δημιουργείται σύγχυση, τόσο στους αρμόδιους υπαλλήλους όσο και στους ιδιώτες μηχανικούς. Στο πρόβλημα προσπαθεί να δώσει λύση το Υπουργείο Περιβάλλοντος με την κύρωση δικτύου κοινοχρήστων δρόμων και την σύνταξη μελετών Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων που προωθεί. Όμως η διαδικασία απαιτεί τουλάχιστον μια πενταετία για να ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων εκτός σχεδίου να βρίσκονται σε ομηρία. Σήμερα με τις μέχρι τώρα κατευθύνσεις και οδηγίες των προγενεστέρων εγκυκλίων, δυνάμει των οποίων έχουν εκδοθεί ήδη χιλιάδες οικοδομικές άδειες, υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες δρόμων που θεωρούνται κοινόχρηστοι. Ποιοι δρόμοι είναι κοινόχρηστοι; Κοινόχρηστοι δρόμοι είναι: Εθνικοί δρόμοι, που ορίζονται με Προεδρικό Διάταγμα. Επαρχιακοί δρόμοι, που ορίζονται με απόφαση Υπουργού Συγκοινωνιών. Δρόμοι που ενώνουν οικισμούς μεταξύ τους και με διεθνείς, εθνικές, επαρχιακές οδούς και αναγνωρίστηκαν ως κύριοι ή μοναδικοί, με απόφαση νομάρχη (πριν γίνει αιρετός). Δρόμοι στο όριο του σχεδίου πόλεως, που καθορίζονται με τη κύρωση της πολεοδομικής μελέτης και έχουν τεθεί σε κοινή χρήση. Δρόμοι που επιτρέπουν τη πρόσβαση σε ακτές, αρχαιολογικούς χώρους, σημαντικά δημόσια έργα. Δρόμοι προϋφιστάμενοι του 1923. Δρόμοι που έχουν τεθεί σε κοινή χρήση με οιανδήποτε νόμιμο τρόπο. Ποιοί δρόμοι θεωρούνται ότι δημιουργήθηκαν με βούληση της πολιτείας ή με άλλο νόμιμο τρόπο; α) Οδοί που προβλέπονται από αναδασμό του Υπουργείου Γεωργίας ή δρόμοι που έχουν διανοιχτεί σε εκτέλεση παραχωρητηρίων του Ελληνικού Δημοσίου, αποφάσεων αναδασμού ή πράξεων απαλλοτριώσεως κατά τις διατάξεις της αγροτικής ή εποικιστικής νομοθεσίας, όπου υπάρχει σχετική πρόβλεψη ότι το αντίστοιχο τμήμα παραμένει δημόσια οδός ή δίοδος και αφήνεται στην κοινή χρήση, β) η καθορισμένη ζώνη παραλίας, που εξυπηρετεί τις ανάγκες κυκλοφορίας, εφόσον είναι διανοιγμένη και διαμορφωμένη οδός, γ) οδοί που έχουν νομίμως κατασκευαστεί με τη βούληση της πολιτείας και επιτρέπουν την πρόσβαση σε ακτές, αρχαιολογικούς χώρους, εθνικούς δρυμούς, χιονοδρομικά κέντρα ή σε σημαντικά δημόσια έργα (όπως φράγματα, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, νοσοκομεία, Δημοτικές Εγκαταστάσεις Ύδρευσης (δεξαμενές, αντλιοστάσια) και Αποχέτευσης (εργοστάσια βιολογικών καθαρισμών), Επεξεργασίας και ταφής στερεών αποβλήτων, Νεκροταφείων, Ιερών Ναών κ.λπ.). Πώς μπορώ με σιγουριά να γνωρίζω ότι ο δρόμος είναι κοινόχρηστος για να αγοράσω ένα αγροτεμάχιο για να κτίσω; Μέχρι την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών, είναι επιτρεπτή η μεμονωμένη αναγνώριση εκτός σχεδίου οδών που προϋφίστανται του 1923 και κύριων/μοναδικών δημοτικών οδών που ενώνουνοικισμούς, κατά βάση με την έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, με πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετά τη γνωμοδότηση του αρμόδιου ΣΥΠΟΘΑ τηςοικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Επειδή η διαδικασία είναι χρονοβόρα και κοστίζει ακριβά, οι ιδιώτες μηχανικοί και οι κατά τόπους πολεοδομίες εξετάζουν τα αποδεικτικά στοιχεία απο τα οποία προκύπτει ότι ο δρόμος προϋφίσταται του έτους 1923 ή εάν ο δρόμος διανοίχθηκε με νόμιμο τρόπο. Σε κάθε άλλη περίπτωση που δεν αποδεικνύεται η κοινοχρηστία, υπάρχει ο κίνδυνος της μη έκδοσης οικοδομικής άδειας ή της ακύρωσης της μετά από δικαστική απόφαση. Ποια αποδεικτικά ζητά σήμερα η Πολεοδομία για να εκδώσει οικοδομική άδεια σε αγροτεμάχια με πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο; α) Συμβόλαια ή άλλα στοιχεία, που να αποδεικνύουν ότι οι αγροτικοί δρόμοι προϋφίστανται της 16-4-24, ημερομηνίας ισχύος του Νομοθετικού Διατάγματος του 1923. β) Την απόφαση του Υπουργείου Γεωργίας, με την οποία έγινε ο αναδασμός σε αγροτική περιοχή. γ) Την χάραξη του αιγιαλού και της παραλίας, απ’ όπου να προκύπτει ότι η καθορισμένη ζώνη παραλίας εξυπηρετεί τις ανάγκες της κυκλοφορίας και εφόσον έχει τεθεί σε κοινή χρήση και είναι διαμορφωμένη οδός. δ) Την απόφαση του γενικού γραμματέα της οικείας Περιφέρειας, με την οποία διαπιστώνεται ότι ο δρόμος έχει κατασκευαστεί από τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσίου και επιτρέπει την πρόσβαση σε ακτή, αρχαιολογικό χώρο, εθνικό δρόμο, χιονοδρομικό κέντρο ή σε σημαντικό δημόσιο έργο (όπως φράγματα, στρατιωτικές εγκαταστάσεις, νοσοκομεία κ.λπ). ε) Διοικητικές Πράξεις από τις οποίες να διαπιστώνεται ότι ο δρόμος έχει κατασκευαστεί από τεχνικές υπηρεσίες του Δημοσίου. στ) Την απόφαση του Δικαστηρίου με την οποία κρίθηκε ως κοινόχρηστο το συγκεκριμένο τμήμα της οδού που έχει πρόσωπο η ιδιοκτησία. Είναι αποδεικτικό στοιχείο ότι ο Δρόμος έχει ΚΑΕΚ στο κτηματολόγιο; Πράγματι σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για τη σύνταξη των μελετών καταγραφής του υπάρχοντος οδικού δικτύου της χώρας (ΦΕΚ 2671/Β/31-5-2022), είναι βασικό στοιχείο κοινοχρηστίας ο δρόμος να φαίνεται σε αεροφωτογραφίες πλησιέστερης ημερομηνίας προ 27.07.1977 καθώς και να αποτυπώνεται ως δρόμος στα κτηματολογικά διαγράμματα του Εθνικού Κτηματολογίου. Όμως από μόνα τους αυτά τα στοιχεία σήμερα, και μέχρι την κύρωση του οδικού δικτύου, δεν αποτελούν αποδεικτικό στοιχείο κοινοχρηστίας του δρόμου Υπάρχουν δρόμοι εκτός σχεδίου, που διανοίχθηκαν από τις Κοινότητες, έχουν περάσει ΔΕΗ, ΟΤΕ, δημοτικός φωτισμός και ύδρευση και έχουν ασφαλτοστρωθεί. Αυτοί δηλαδή δεν θεωρούνται κοινόχρηστοι; Πράγματι υπάρχουν πολλοί αγροτικοί δρόμοι, οι οποίοι χρησιμοποιούνται ως κοινόχρηστοι «εν τοις πράγμασι», είναι ασφαλτοστρωμένοι και διέρχονται μέσω αυτών κοινόχρηστα δίκτυα, συντηρούνται από τις τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων, κ.λπ., όμως δεν έχουν την «πολεοδομική νομιμότητα» και δεν θεωρούνται κοινόχρηστοι εάν δεν αποδειχθεί ότι διανοίχτηκαν με νόμιμο τρόπο. Άφησα ένα δρόμο να περάσει μέσα από το χωράφι μου και συνεχίζει και σε άλλα χωράφια. Μπορώ τώρα να τον φράξω και να τον κλείσω; Οι αγροτικοί δρόμοι, που δεν αποτελούν κοινόχρηστα πράγματα, αλλά δημιουργήθηκαν με συνεισφορά των ιδιοκτητών των όμορων ακινήτων για την εξυπηρέτηση τους, παραμένουν στην κυριότητα εκείνων οι οποίοι συνεισέφεραν για τη δημιουργία τους και αποβλέπει στην εξυπηρέτηση των ιδίων. Σε περίπτωση (κάτι το συνηθισμένο) που δεν έγινε μονομερής συμβολαιογραφική δήλωση παραίτησης δικαιωμάτων κυριότητας, οι παρόδιοι ιδιοκτήτες μπορούν να αποφασίσουν χωρίς δυνατότητα αντιδράσεως από την πολιτεία ή οποιοδήποτε τρίτο για την κατάργησή τους. Εδώ και 30 χρόνια, για να φτάσω στο χωράφι μου, διέρχομαι από αγροτικό δρόμο ιδιωτικό και ο ιδιοκτήτης μού λέει ότι του ανήκει και θα τον κλείσει. Έχει αυτό το δικαίωμα; Ο δρόμος που είναι ιδιωτικός, σε περίπτωση που χρησιμοποιείται από τρίτους, θεωρείται απλώς δουλεία. Από τη στιγμή που εσείς διέρχεστε συνεχώς και αδιαλείπτως επί 20ετίας από αυτόν τον δρόμο και δεν έχετε άλλη πρόσβαση, τότε μπορείτε να ζητήσετε από το δικαστήριο την επιβολή δουλείας διόδου, έναντι αποζημιώσεως. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]1 point
-
Όταν η διαφορά των μετρήσεων είναι εντός της ανοχής δεν αλλάζεις τίποτα. Το εμβαδόν και για την τακτοποίηση και για την ηλεκτρονική ταυτότητα είναι 50 τ.μ.1 point
-
1 point
-
Δημοσια διαβουλευση της ΕΕΤΤ .... την παροχή δυνατότητας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής στις συμβάσεις τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών των παρόχων, λόγω υπερβολικής και άνω του φυσιολογικού ρυθμού αύξησης του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ), όπως καταγράφεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή. https://www.eett.gr/diavoulefsis/dimosia-diavoyleysi-tropopoiisi-kanonismoy-genikon-adeion/ https://www.eett.gr/wp-content/uploads/2023/06/ΔΔ-Τιμαριθμική-προσαρμογή-Τηλεπικοινωνίες.pdf1 point
-
Σε αυτό το φόρουμ το γεγονός ό,τι ρωτάς ένα πολύ συγκεκριμένο πράγμα και ο καθένας γράφει από κάτω απλά για να γράψει αυτό που έχει στο μυαλό του είναι απίστευτο. Να ενημερώσω ότι στην περίπτωση μου έχω συμβολαιογραφικά την ιδιοκτησία και νόμιμη χρήση της συγκεκριμένες έκτασης στην ταράτσα, οπότε θεωρώ ότι αυτά που αναφέρονται μέχρι στιγμής είναι άτοπα. Επανέρχομαι λοιπόν στο αρχικό ερώτημα και ξαναλέω, σε τι βάθος μπορεί να βρίσκεται ο οπλισμός του δώματος και μέχρι πόσο βαθιά θα μπορούσα να τρυπήσω το δώμα? Ένας προμηθευτής βάσεων μου πρότεινε για το συγκεκριμένο υψόμετρο και δώμα ντίζα Μ10x150mm και βάθος αγκύρωσης τα 120mm.1 point
-
Καλησπέρα συνάδελφοι, έχει κανένας άλλος πρόβλημα με την ανάρτηση στο Κτηματολόγιο για ΚΗΔ? Μάλλον έχει πέσει η πλατφόρμα πάλι. Αύριο θα τους πάρω να τους κάνω bullying. Πάρτε τους και σεις μια για να ακουστούμε. Καλό θα είναι να μας ενημερώνουν όταν πέφτει, τα νούμερα...1 point
-
Ο οποίος τι λέει επί του συγκεκριμένου θέματος? υγ. Συνάδελφοι οι αρνητικές ψήφοι δεν σημαίνουν τίποτα από μόνες τους. Ενώ η αντίθετη στοιχειοθετημένη άποψη προσφέρει στην εξέλιξη της κουβέντας...1 point
-
Πιθανότατα αναφέρεσαι σε διαμέρισμα το οποίο ευρίσκεται σε εσοχή, έναντι του υποκείμενου ορόφου και έτσι σχηματίζεται ανοιχτή βεράντα (όχι εξώστης). Μόνο αν ήταν ισόγειος βοηθητικός χώρος θα έπαιρνε μειωτικό συντελεστή. Σε όροφο δεν υπάρχει μείωση, ασχέτως αν ο χώρος είναι μια απλή αποθήκη. Για να προσδιορίσεις τους συντελεστές προσαύξησης βάζεις στον παρανομαστή τα χιλιοστά του διαμερίσματός, αυθαίρετη προσθήκη του οποίου ρυθμίζεις και αυτά πολλαπλασιάζονται με το σημερινό Σ.Δ του οικοπέδου (εκφρασμένο φυσικά σε τ.μ). Αν και υπάρχει διχογνωμία στο θέμα, προσωπικά στην περίπτωση αυτή δεν θα έβαζα υπέρβαση κάλυψης.1 point
-
Δημήτρη δες αυτό: αρθρο 4 παρ.2 ΑΠΌΦΑΣΗ 299/ΦΕΚ57/16-01-2014: τελικός έλεγχος-κατηγορία Α΄ : "Διενεργείται μετά την ολοκλήρωση των εργασιών και αφορά στη διαπίστωση των εκτελεσθεισών εργασιών σύμφωνα με την άδεια δόμησης" Νομίζω ότι πολύ καλά έκανε ο ελεγκτής, η άδεια δεν περιορίζεται στο να ρίξεις το κατεδαφιστέο κάτω,υπάρχει και συνέχεια ( απομάκρυνση των αποβλήτων με τον νόμιμο και εγκεκριμένο τρόπο). Μην ξεχνάτε ότι μετά τον έλεγχο και την πιστοποίηση ότι τελείωσαν οι εργασίες, η άδεια παύει να ισχύει και δεν επιτρέπονται εργασίες.-1 points
-
η κατεδάφιση είναι κατηγορία Α΄ , και σύμφωνα με αρθρο 4 παρ.2, ο έλεγχος "αφορά στη διαπίστωση των εκτελεσθεισών εργασιών σύμφωνα με την άδεια δόμησης" Εκτός της Υ.Α 299, ισχύει και ο Ν.4030-1 points
-
Ελέγχεις με βάσει το νόμιμο περίγραμμα. Ό,τι εξέχει αυτού είναι ΥΔ και ΥΚ.... Για ό,τι είναι "μικρότερο" αυτού δεν ασχολείσαι. Αν "τρώει" τ.μ. από κοινόχρηστους χώρους είναι ΥΔ και ΥΚ κ.λπ.... Αν "τρώει" ή "δίνει" τ.μ. στο όμορο διαμέρισμα είναι "διαφορετική διαμερισμάτωση.... Προσοχή, το "νόμιμο εμβαδόν" μιας ΟΙ δεν το ελέγχουμε μόνο συγκεντρωτικά.... Η εγκεκριμένη δόμηση και κάλυψη αφορούν σε απολύτως συγκεκριμένους χώρους....-1 points
-
Η πλάκα είναι μέρος του φέροντα οργανισμού, ο οποίος είναι κοινόχρηστος και κοινόκτητος Άρα, για οποιαδήποτε επέμβαση σε αυτόν, απαιτείται απόφαση γενικής συνέλευσης συμπλ. σε περίπτωση που αυτό επιτραπεί, θα κάνεις τη μικρότερη δυνατή επέμβαση με επίβλεψη από τον πολιτ. μηχανικό που θα ορίσει η γ.σ.-1 points
-
οπότε κλειδώνει το θέμα ως απίστευτο, μέχρι να το δει αρμόδιος συντονιστής. Η προσβολή συνομιλητών δεν είναι επιτρεπτή από τους κανόνες του Φόρουμ και λαμβάνεις ποινή.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-