Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.737


  2. sdtopo

    sdtopo

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.162


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.920


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.306


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/10/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Αναρωτιέμαι, αν διαβάζεις τι γράφουμε. Βλέπεις κάπου στο άρθρο 30 να επιτρέπεται (χωρίς άδεια) κατασκευή περίφραξης ή περιτοίχισης;
    3 points
  2. @ΙΑΣΟΝΑΣ μπορεί να γίνει με τον εξής τρόπο: Είδος παραστατικού: 13. Λήψη Παραστατικών Λιανικής Τύπος παραστατικού: 13.1 Έξοδα-Αγορές Λιανικών Συναλλαγών ημεδαπής/αλλοδαπής Χαρακτηρισμός Κατηγορία: 2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ Είδος: Λοιπά έξοδα (Ε3_585_016) Ποσό: καθαρή αξία συν ΦΠΑ Επιπλέον, επιλέγεις αφαίρεση εκδότη.
    2 points
  3. Με την καλησπέρα μου και χωρίς την άδειά σου Δημήτριε συμπλήρωσα.
    2 points
  4. @sour Εφόσον το κτήριο είναι διατηρητέο, στον φάκελό του φυσιολογικά θα υπάρχουν και οι κατόψεις και στοιχεία παλαιότητας πολύ ισχυρότερα από την τεχνική έκθεση. Προσοχή μήπως η κήρυξη αφορά και το εσωτερικό του κτηρίου γιατί η οποιαδήποτε διαφορά των κατόψεων με την πραγματικότητα θα απαιτήσει πρώτα υπαγωγή με έγκριση του αρμόδιου υπουργείου ...
    2 points
  5. Η απαίτηση για την χάραξη γραμμής παραλίας, προ της οικοδόμησης, ισχύει από πολύ παλιά (πριν το 1940) για εντός, εκτός σχεδίου ή σε οικισμό, οπότε, αν δεν πρόκειται για μνημείο, δύναται να απαλλοτριωθεί ως αυθαίρετο εντός ζώνης παραλίας.
    2 points
  6. H εισφορά σε χρήμα θα υπολογιστεί με βάση την επιφάνεια του τελικού οικοπέδου. Η εισοφρά σε γη από όση επιφάνεια εντάχθηκε στο σχέδιο πόλεως.
    2 points
  7. Όχι δε σε καλύπτουν. Ο πρώτος νόμος αυτοδίκαιης παράτασης ήταν ο Ν.4067/2012 (με την παράγραφο 5α άρθρου 29) και αφορούσε άδειες που δεν έχουν λήξει έως την 1/3/2011. Η δική σου έληξε το 2006. Ακόμη και να αναθεωρήθηκε ως προς την ισχύ θα πήγαινε έως 2010. Οι άδειες γράφουν επάνω για πόσο ισχύουν. Θα μπορούσες να τέλειωνες τις εργασίες χωρίς άδεια αποπεράτωσης, εάν είχες αναθεωρήσει την άδεια επ' αόριστο λόγω κατασκευής του φέροντα οργανισμού όσο αυτή ήταν σε ισχύ. Σήμερα για να αναθεωρηθεί έντυπη άδεια επ' αόριστο (Δες άρθ 42 παρ 5 Ν.4495/17) πρέπει έχουν περατωθεί ο φέρων οργανισμός, οι όψεις του κτιρίου και η στέγη του κτιρίου, όπου αυτή είναι υποχρεωτική, μετά από πόρισμα ελεγκτή δόμησης.
    1 point
  8. "Για την υπαγωγή λοιπόν υπάγει με παράβαση ΔΔ χωρίς κάποια συναίνεση. " Συμφωνω....απολυτως...
    1 point
  9. Δημήτριε, εμείς εδώ σχολιάζουμε για θέματα μέχρι την υπαγωγή. Αυτό είναι και το αντικείμενό μας. Τα λοιπά αφορούν νομικούς γιατί ασχολούνται με συστάσεις και τροποποιήσεις τους, όπως το 9Α που αναφέρεις. Για την υπαγωγή λοιπόν υπάγει με παράβαση ΔΔ χωρίς κάποια συναίνεση. Αν ο νομικός στη συνέχεια θελήσει να τροποποιηθεί η σύσταση (δεν είναι πάντα αυτό το ζητούμενο) τότε με ίδια την σύσταση έχει και τη σύμφωνη γνώμη του γείτονα. Ο νόμος λέει ότι υπό όρους κάνει και μονομερή χωρίς αυτή.
    1 point
  10. Η ισχύς του λέβητα δεν επιμερίζεται …… ο έλεγχος γίνεται σε όλο το κτήριο σε περίπτωση κεντρικής θέρμανσης …..
    1 point
  11. Δεν μπορείς να το κάνεις και κυρίως δεν θεωρείται απαραίτητο! Αρκεί η νέα "εγκεκριμένη" κάτοψη που ήδη έχεις.
    1 point
  12. Καλησπέρα. Αρχικά θα ανασύρεις το φάκελο από το αρχείο της υπηρεσίας να διαπιστώσεις αν υπάρχουν και οι εγκεκριμένες κατόψεις (θεωρώ ότι θα υπάρχουν). Εμπλέκεται και εφορεία νεοτέρων μνημείων λογικά, οπότε πιστεύω να έχει συνταχθεί πλήρης φάκελος. Επιπλέον, η βεβαίωση Πολεοδομίας ως προ 55 μήπως αφορά πιστοποίηση νομίμου περιγράμματος προ 55; Στην τελευταία περίπτωση έπρεπε να υποβληθούν κατόψεις. Για τα προ 55 (τα οποία δεν έχουν μεταγενέστερες αυθαιρεσίες και συνεπώς δεν απαιτείται τακτοποίηση στο ν. 4495)στην ΗΤΚ ανεβάζεις κάτοψη αποτύπωσης υφιστάμενης κατάστασης και αν έχεις στοιχεία όπως προ 55 βεβαιώσεις κλπ μπορείς ακόμη και να ανεβάσεις μια τεχνική έκθεση στην οποία θα τεκμηριώνεις την προΰπαρξη του κτίσματος.
    1 point
  13. Τι λέει η απόφαση και τι το νομοθετικό διάταγμα? Πότε κατασκευάστηκε η οδός ? (μπορεί να διαπιστωθεί από αεροφωτογραφίες).
    1 point
  14. αφου, συσταση και πραγματικοτητα δεν διαφερουν, εχεις ΔΔ Δεν χρειαζεσαι καμμια συναινεση
    1 point
  15. Γειά και πάλι, φυσικά μπορείς να επέμβεις στην δήλωση. Αν είναι σε οριστική υπαγωγή, κάνεις ηλ. αίτημα να επανέρθει σε υπαγωγή. Όταν η δήλωση ανοίξεις μπαίνεις και απλά ακυρώνεις το ΔΕΔΟΤΑ και ότι άλλο επηρρέαζεται πχ. την τ.ε. και μετά οριστικοποιείς εκ νέου.
    1 point
  16. @zazeng επειδή αναφέρει την λέξη "τροποποίηση" ? Off Topic Και στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να χρεωθεί και ΛΠ με αναλυτικό? ή πάει μακρυά η βαλίτσα?
    1 point
  17. Συνάδελφε καλησπέρα, από όσο θυμάμαι δεν απαιτούνταν ΔΕΔΟΤΑ για την κατηγορία 2 του 4178/13, οπότε εύλογα προκύπτει το ερώτημα γιατί έγινε και ανέβηκε στο σύστημα ενώ δεν ήταν απαραίτητο. Οπότε απλά ανοίγεις την δήλωση του 4178/13 και το ακυρώνεις. Δες καλού κακού και τι δικαιολογητικά ζητούσε ο 4178 για την κατ.2, αλλά από ότι είπα και πιο πάνω κατά 99% δεν ζητούσε ΔΕΔΟΤΑ.
    1 point
  18. @ikaros2 Δεν είναι σωστός ο χαρακτηρισμός (ούτε η κατηγορία ούτε το είδος) και, επιπλέον, χαρακτηρίζεις ΦΠΑ ενώ το τιμολόγιο έχει εκδοθεί χωρίς ΦΠΑ. Η σωστή διαδικασία:
    1 point
  19. @a.k.topo Πρώτ' απ' όλα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι τα έξοδα αυτά μπορούν να περιληφθούν στις επαγγελματικές σου δαπάνες. 1. Τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου απαλλάσσονται από την υποχρέωση διαβίβασης εφόσον το παραστατικό δεν έχει ΦΠΑ, αλλιώς πρέπει να το διαβιβάσουν. Εάν, λοιπόν, η διαβίβαση γίνεται από εσένα, επιλέγεις τα παρακάτω: Είδος παραστατικού: "14. Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "14.30 Παραστατικά Οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια (Δυναμικό)" Χαρακτηρισμός, Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Λοιπά έξοδα (Ε3_585_016)" 2. Η συνολική αξία της απόδειξης πρέπει να μην υπερβαίνει τα 100€. Είδος παραστατικού: "13. Λήψη Παραστατικών Λιανικής" Τύπος παραστατικού: "13.2 Έξοδα Παροχής Λιανικών Συναλλαγών ημεδαπής/αλλοδαπής" Χαρακτηρισμός, Κατηγορία: "2.3 Λήψη υπηρεσιών" Είδος: "Έξοδα ταξιδίων (Ε3_585_006)" Χαρακτηρισμός ΦΠΑ, Είδος: "Αγορές και δαπάνες στο εσωτερικό της χώρας (κωδ.361-Φ2)" @Engineer88 Αφού είχαν αφαιρεθεί αυτά τα ποσά από το εισόδημα των προηγούμενων χρήσεων, πρέπει να προστεθούν στο εισόδημα του έτους επιστροφής και να διαβιβαστούν ως εξής: Είδος παραστατικού: "14. Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "14.31 Πιστωτικό ημεδαπής/αλλοδαπής" Χαρακτηρισμός, Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων (Ε3_585_007)" Μην σε προβληματίζει το γεγονός ότι περιλαμβάνεται στα έξοδα. Το παραστατικό (που δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, απλώς διαβιβάζονται τα δεδομένα) είναι πιστωτικό, έτσι το αναγραφόμενο ποσό λαμβάνεται με «συν» και όχι «πλην».
    1 point
  20. Version 1.0.0

    270 downloads

    Το πρώτο αρχείο είναι η έκδοση του ΟΑΣΠ, όπως αυτή είναι αναρτημένη στο site, για εύκολη ανάγνωση και μικρό μέγεθος αρχείου. Το δεύτερο αρχείο είναι το ΦΕΚ σε μια συμπυκνωμένη έκδοσή του ώστε να μπορεί να ανέβει εδώ, μόνο για τεκμηρίωση.
    1 point
  21. Συνεχίζω να πιστεύω πως ..... δεν το έσωσες. Δεν ξέρω από ποια περιοχή μας γράφεις αλλά εδώ στην θεσσαλονίκη οι συνάδελφοι μας ΔΕΝ μετρούσαμε ΠΟΤΕ με κορδελιές σε περιοχές με διανομή του Υ.Γ. Νομίζω πως και εγώ στην ανάρτησή μου, πριν τον sdtopo, δεν ήμουν καθόλου επιθετικός απέναντί σου σε κανένα σημείο. Το κόστος είναι ένα θέμα. Δεν μπορεί όμως να είναι φρένο για την ποιότητα της δουλειάς. Αυτή ΠΡΕΠΕΙ να γίνεται πάντα με τον σωστό τρόπο. Αν χρειαστεί θα ξαναείμαι αυστηρός. Καλό μεσημέρι! .........
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.