Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Σερίφης

    Σερίφης

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      209


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.985


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.516


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.307


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/01/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Καλημέρα στο φόρουμ, Να απαντήσω λοιπόν στο ερώτημα μου μιας που βρήκα την απάντηση από τη Πολεοδομία (μήπως κάποιος έχει την ίδια απορία στο μέλλον). Αφού εκδοθεί η ΕΕΔΜΚ, πρέπει να κάνω αίτηση στο πρωτόκολλο του Δήμου '....για την παραχώρηση κοινόχρηστου χώρου πλάτους x για την υλοποίηση των εγρασιών της τάδε αδείας μεταξύ των ημερομηνιών τάδε για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση των εργασιών.....'. Και μετά την έγκριση και πριν την έναρξη των εργασιών, πρέπει να κάνω κοινοποίηση και στο ΑΤ/Τροχαία. Αυτά!
    3 points
  2. Συμπλήρωνε το συνημμένο και έπειτα copy-paste 6. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VI_Γ Έντυπο Καταγραφής Παρεμβάσεων - Ολοκλήρωσης.docx
    2 points
  3. Στη δημοσίευση που παρέθεσες γίνεται λόγος για «κατασκευή της παραγράφου 2δ του άρθρου 19 του ΝΟΚ», ενώ εσύ ψάχνεις στο άρθρο 29 του Ν 4495/17. Στο εδάφιο ιστ της παραγράφου 2 του άρθρου 29 του Ν 4495/17 προβλέπεται η κατασκευή όσων «αναφέρονται στις παραγράφους 2β, 2δ, 2στ και 3 του άρθρου 19 του ΝΟΚ», κατόπιν έκδοσης ΕΕΔΜΚ. Το εδάφιο δ της παραγράφου 2 του άρθρου 19 του ΝΟΚ αναφέρεται σε «στηθαία και κιγκλιδώματα ασφαλείας». Άρα η κατασκευή στηθαίου γίνεται με ΕΕΔΜΚ, όπως απαντήθηκε.
    2 points
  4. και επειδή σ αυτό το φόρουμ δεν είναι επιτρεπτό ούτε ανεκτό αναζητήσεις λύσεων "μαύρης αγορά" ή και μη νόμιμων πράξεων το θέμα κλειδώνει έως ότου το δει αρμόδιος συντονιστής.
    2 points
  5. Νομίζω πως η συζήτηση θα ήταν καλύτερη αν δεν ξεχνούσαμε πως δεν υπάρχει μόνο το Μετσόβιο, το ΟΠΑ, η Νομική Αθηνών, η Ιατρική Αθηνών και η Φιλοσοφική Αθηνών. Με αυτό κατά νου παραθέτω μια άλλη οπτική των πραγμάτων: Υποθέτοντας πως στον πληθυσμό του Νομού Αττικής το iq δεν διαφοροποιείται - τουλάχιστον προς τα κάτω - σε σχέση με τους υπόλοιπους συμπατριώτες μας τότε αναλογικά με τον πληθυσμό της (απογραφή 2019) θα έπρεπε να είχε 24117 εισακτέους. Αντ΄αυτού στην Αττική το έτος 2023 υπήρχαν μόνο 17898 εισακτέοι. Οι υπόλοιποι 6219 που της αναλογούσαν πιθανότατα αναγκάστηκαν σε μετακόμιση. Ασφαλώς κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι υπάρχουν αυτοί οι 6219. Με το ίδιο επιχείρημα όμως που μπορεί κάποιος να εικάσει πως είναι 0 μπορεί και κάποιος άλλος να εικάσει πως είναι διπλάσιοι κ.ο.κ. Στοιχεία δεν έχω. Εάν το ίδιο iq υπάρχει και στον νομό Θεσσαλονίκης τότε αναλογικά με τον πληθυσμό της θα έπρεπε να είχε 5171 εισακτέους. Εντούτοις είχε 9675. Σε όσο μικρότερη πόλη αναφερθώ τόσο πιο βολικά γι΄αυτήν την πόλη θα είναι οι ανωτέρω συσχετισμοί εισακτέων στην πόλη vs πληθυσμού πόλης. Πριν ακόμα και από την εποχή της Βουγιουκλάκη όπου η τελευταία είχε προσλάβει προ-γυμναστή (έτσι αναφερόταν στην γνωστή ταινία) ο κοσμάκης είχε κατανοήσει πως η φράση "δωρεάν φοίτηση" είναι κενού περιεχομένου καθώς οι υπόλοιπες πτυχές της ζωής απέχουν έτη φωτός από το ... δωρεάν. Οπότε για να σιγουρέψει τις υπόλοιπες πτυχές της ζωής, ο σοφός λαός, προτιμούσε να προκαταβάλει μικρά γραμμάτια στα φροντιστήρια, 1 ή 2 ή 3 έτη πριν και στην εποχή μας περισσότερα έτη πριν, προετοιμάζοντας το βλαστάρι του για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Έμμεσα έλυσε με αυτή την μέθοδο και το όποιο μικρό ή μεγάλο εκπαιδευτικό έλλειμμα των προηγούμενων εκπαιδευτικών βαθμίδων. Τα αποτελέσματα της PISA είναι αποστομωτικά. Περαιτέρω, όταν ένα και μόνο τμήμα, ενός και μόνου πανεπιστημίου καταφέρνει να βρίσκεται στο Νο483 της παγκόσμιας κατάταξης τα λόγια περιττεύουν. Με λίγα λόγια η εκπαίδευση πήρε έντονα χαρακτηριστικά ανταγωνισμού ... τσέπης. Καλύτερο φροντιστήριο, περισσότερα χρόνια φροντιστήριο, ιδιαίτερα κ.λ.π. Δεν θα υπήρχε λόγος να μπει κάποιος σε αυτήν την ανταγωνιστική διαδικασία εάν ο στόχος δεν ήταν ένας και μοναδικός: Εισακτέος στην Αθήνα και/ή στην Θεσσαλονίκη. Αυτό δίνει εξήγηση για τις βάσεις των πανεπιστημίων σε αυτές τις δυο πόλεις. Ειδικότερα για την Αθήνα: Ποιος θέλει να γίνει εισακτέος στην Αθήνα; Οι ίδιοι οι Αθηναίοι φυσικά αλλά και οι Πελοποννήσιοι, οι Κυκλαδίτες, οι Κρητικοί, οι Στερεοελλαδίτες και οι Δωδεκανήσιοι. Πρωτίστως μάλλον επειδή έχουν ευκολότερη πρόσβαση, η λέξη Πρωτεύουσα παίζει και αυτή τον ρόλο της, επειδή εκεί κατοικούν (για τους Αθηναίους), επειδή όλοι μπορούν να βοηθηθούν από κάποιο γνωστό κ.λ.π.. Αθροίστε πληθυσμό και βγάλτε συμπέρασμα για το μέγεθος του ανταγωνισμού τσέπης που πρέπει να ισχύσει (εκτός από την πίεση στον μαθητή) ώστε να εξασφαλιστεί μια θέση στον ήλιο ή μια θέση ανάμεσα στους μόλις 17898 εισακτέους που προσφέρονται. Για να μην φορτίσω το κλίμα δεν θα αναφερθώ σε σχολές μηχανικών και θα αναφερθώ σε σχολές λογιστών. Μπορεί κάποιος να μας εξηγήσει για ποιο λόγο μια μικροαστική οικογένεια που κατοικεί στο west side of Athens να στείλει το βλαστάρι της στο τμήμα λογιστικής και χρηματοοικονομικής στην Κοζάνη με 8,34 ΕΒΕ και 7540 μόρια αντί να το στείλει στο όποιο κολλέγιο ( μέχρι πρότινος ) ή στο όποιο ιδιωτικό πανεπιστήμιο δημιουργηθεί στο μέλλον, την στιγμή που και στις δυο περιπτώσεις η δαπάνη θα είναι ίδια; Πρέπει να σκεφτούμε πως πίσω από το νούμερο 6219 υπάρχουν οικογένειες που πιθανόν να δυσκολεύονται οικονομικά και επιπλέον στην τετραετία που ολοκληρώνονται οι σπουδές έχουμε δυνητικά (μόνο στον νομό Αττικής) 6219 οικογένειες χ 4 έτη = 24876 οικογένειες ετησίως συνολικά που απλώς χρόνο με τον χρόνο ανανεώνονται. Συν τοις άλλοις ακόμη κι αν το βλαστάρι δεν "παίρνει" τα γράμματα τότε που υπάρχουν περισσότερες ελπίδες να ξεστραβωθεί; Στο περιβάλλον της Κοζάνης ή στο περιβάλλον του όποιου ιδιωτικού; Κι αν είναι να στέλνουμε τόσα χρήματα ετησίως στην Κοζάνη τότε γιατί να μην μείνει στο west side of Athens ώστε με μερική φοίτηση να κάνει και κάνα μεροκάματο για να ξεστραβωθεί όσο το δυνατό περισσότερο; Κι αν είναι να στέλνουμε τόσα χρήματα ετησίως στην Κοζάνη τότε γιατί να μην να στείλουμε το βλαστάρι στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ιταλία ή όπου αλλού υπάρχουν συγγενείς, γνωστοί ή φίλοι; Μόνο στην Ελλάδα βγαίνουν οι καλοί μηχανικοί και λογιστές; Πριν εκατό χρόνια στις ΗΠΑ έφτιαχναν ουρανοξύστες και γέφυρες, το 1863 λειτούργησε το μετρό στο Λονδίνο και στην Ιταλία το 1921 ξεκίνησε η κατασκευή του πρώτου αυτοκινητοδρόμου. Με μηχανικούς από τα lidl το έκαναν; Η μεταβίβαση πόρων στην περιφέρεια είναι καλή όταν συζητούν γι΄αυτήν οι πολιτικοί. Όταν όμως ο λογαριασμός πέφτει στου Κασίδη το κεφάλι τα αστειάκια τελειώνουν. Αναπόφευκτα κάποια τμήματα θα κλείσουν ελλείψει φοιτητών. Αυτό δεν είναι αναγκαστικά κακό. Οι πόροι θα μοιραστούν στους υπόλοιπους που θα έχουν εισακτέους. Μην ξεχνάτε πως την πρώτη χρονιά που εφαρμόστηκε η ΕΒΕ, η αρχιτεκτονική Ξάνθης έβαλε την ίδια ΕΒΕ με το Μετσόβιο. Είχε μηδέν εισακτέους και συνετίστηκε καθώς αντιλάλησε στο Πανελλήνιο η φράση "που πας ρε Καραμήτρο; ". Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι, χωρίς κανείς να τους καθοδηγήσει ( εκτός ίσως από αόρατες δυνάμεις ) σκέφτηκαν και πήραν την ίδια απόφαση: Άμα είναι να "μετακομίσω" από την Νο483 κατάταξη και να πάω στην Νο2078 ενώ παράλληλα θα μου στοιχίσει ο κούκος για αηδόνι τότε καλύτερα να πάω στην Μπολόνια να το ευχαριστηθώ κιόλας. Μια ζωή την έχουμε.
    1 point
  6. Αυτό τσεκάρεται συνήθως, κατά την έκδοση της αμέσως επόμενης μηνιαίας εισφοράς. Η εμφανιζόμενη καταβολή, από μόνη της και μόνον, σας εξασφαλίζει έναντι πιθανών τόκων υπερημερίας.
    1 point
  7. Το άρθρο 19 δεν ισχύει εκτός σχεδίου (αρ. 2 παρ. 2). Το μόνο που επιτρέπεται στο δώμα στην εκτός σχεδίου είναι καμινάδα και στηθαίο. ΠΔ. Φεκ 270/85 Άρθρο 1 παρ. 7. Ο μέγιστος αριθμός ορόφων των κτιρίων ορίζεται σε 2 και το μέγιστο ύψος αυτών μετρούμενα από το γύρω έδαφος αυτών (φυσικό ή διαμορφωμένο κατά την επόμενη παρ.10) σε 7,50 μέτρα. Υπεράνω του ως άνω καθοριζομένου μέγιστου ύψους επιτρέπεται η κατασκευή μόνο στηθαίου τυχόν φωταγωγών ύψους μέχρι 0,30 μ. και καπνοδόχων, απαγορευομένων των λοιπών κατασκευών που αναφέρονται στο άρθρ.87 του Ν.Δ. 8/1973 περί Γ.Ο.Κ. Σε περιπτώσεις κατασκευής κεκλιμένης στέγης το κατά τα ανωτέρω μέγιστον ύψος προσαυξάνεται κατά 1,20 μ. Και κατοικία άρθρο 6 παρ. 1 δ)Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της οικοδομής μετρούμενο από το φυσικό ή το κατά την παρ. 10 του άρθρ.1 του παρόντος Π.Δ/τος διαμορφωμένο έδαφος και από κάθε όψη, ορίζεται σε 4 μέτρα για μονόροφη οικοδομή ή μονόροφο τμήμα αυτής και σε 7,50 μ. για διώροφη οικοδομή ή διώροφο τμήμα αυτής. Σε περίπτωση κατασκευής κεκλιμένης στέγης το ύψος αυτό προσαυξάνεται κατά 1,20 μ. Σε καμία περίπτωση η οικοδομή δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα ύψη αυτά πλήν της περίπτωσης κατασκευής στηθαίου τυχόν φωταγωγού ύψους 0,30 μ. και καπνοδόχου.
    1 point
  8. Προφανως αυτο που λες δεν ειναι σωστο: "....πριν λίγους μήνες ο πελάτης έκανε μία Αποδοχή κληρονομιάς όπου η ιδιοκτησία αναγράφηκε ως 24,5 στ. εξ αδιαιρέτου από αγρό ολικής έκτασης 29,5 στρ." Τα εξ αδιαιρετου αποτυπωνονται -και δηλωνονται στο ΕΚ- παντοτε σε χιλιοστα επί συνολικου γηπεδου και οχι σε τμ. [ασχετως εαν σε αυτα αντιστοιχουν 1.000 τμ. ή 5.000 τμ] Με βαση αυτα που λες, αυτη την στιγμη κανενας δεν εχει νομιμο τιτλο για "διαιρετο" τμημα και, ασχετως τι καταγραφει το ΕΚ, κανενας δεν εχει αρτιο και οικοδομησιμο τμημα γηπεδου. Εχουν χιλιοστα στα 29,5 στρ. εξ αδιαιρετου. Ξαναδες τις απαντησεις. Και μιλα με τον συμβ/φο.
    1 point
  9. το γηπεδο ηταν 29,5 στρ. ολοι οι συγκυριοι ειχαν ποσοστα εξ αδιαιρετου σε αυτο. Δεν υπαρχει "αγοραστης 5 στρ. εξ αδιαιρετου" Υπαρχει αγοραστης καποιων ποσοστων, που αντιστοιχουν σε 5 στρ., αλλα αυτο δεν δημιουργει ουτε νομιμη κατατμηση ούτε κανενα δικαιωμα σε ξεχωριστο τμημα. Ηταν λαθος η καταχωρηση στο Κτηματολογιο του αγοραστη των 5 στρ. εξ αδιαιρετου σαν ιδιοκτητη αυτοτελους τμηματος. Ομοιως ηταν λαθος η αποδοχη στα 24,5 στρ.. Το γηπεδο ηταν και παραμενει ενα, εμβαδου 29,5 στρ. υγ οπως προειπεν και ο ταχυτερος Σερίφης
    1 point
  10. Στο κτηματολόγιο δηλώνονται τα δικαιώματα βάσει τίτλων ιδιοκτησίας. Τι σημαίνει «πούλησε τα 5 στ. ως εξ αδιαιρέτου» και «έπρεπε να δηλώσει 24,5 στ. εξ αδιαιρέτου από ολικό αγρό 29,5 στ.»; Αφού το γεωτεμάχιο είναι ενιαίο, θα δηλωθεί και από τους δύο ως τέτοιο με το ποσοστό εξ αδιαιρέτου του καθενός.
    1 point
  11. Δεν χρειάζεσαι κάτι άλλο, έχεις εκπληρώσει την υποχρέωση.
    1 point
  12. Δεν δηλώνονται, όπως και οποιοδήποτε έξοδο που δεν επιβαρύνεται με ΦΠΑ.
    1 point
  13. - αρτσι. Μην γραφεις με κεφαλαια - Dora86 Ως προς δε το ερωτημα, εχουμε καποιες εξαιρεσεις για την κατ. 5 επι κληρονομιων. Να ερωτηθει ο μηχανικος σου.
    1 point
  14. Ναι καλό πράγμα η υπομονή, μπορεί να έχει αυξηθεί και η τιμή που θα το πουλήσεις αν περιμένεις λίγο ακόμα...
    1 point
  15. Αυτός που μιλάει για "μαύρη αγορά" είναι λαμόγιο, και πάει να σου φάει λεφτά. Βρες κάποιο σωστό μηχανικό και συνεργάσου μαζί του. Μην ψάχνεις μαγικές λύσεις, διότι δεν υπάρχουν. Μόνο "μάγοι" που σου εξαφανίζουν χρήματα υπάρχουν Για να είσαι πλήρως καλυμμένη, προχώρησε σε εξ αρχής τακτοποίηση του κτιρίου. Τα προ 83 έχουν μειωμένο πρόστιμο (σε σχέση με τα μεταγενέστερα) η δε τακτοποίηση επιφέρει νομιμότητα για πάντα
    1 point
  16. οι καλοί νόμοι τακτοποίησης βγήκαν από το 2011 (4014 - 4178 - 4495) αν πριν 20 χρόνια δεν είναι με αυτούς. Κάτι δεν λές καλά Κάτι δεν κατάλαβες καλά ... κάτι δεν σου είπαν καλά κάτι δεν πάει καλά ..... Και η τηλεπάθεια για να το καταλάβουμε χωρίς να ανεβάσεις χαρτια, σχέδια, τακτοποιήσεις κλπ ακόμα δεν έχει ανακαλυφθεί .... Υ.Γ. μαζί γράφαμε και μάλλον τα ίδια στην ουσία
    1 point
  17. Δεν αρκούν τα στοιχεία που δίδετε για να έχετε κάποια άλλη τεκμηριωμένη άποψη αντιμετώπισης του θέματος που σας απασχολεί... Λυπάμαι, καλή τύχη!
    1 point
  18. και επ' ευκαιρία μου ήρθε μία σκέψη για ενδεχόμενη εφικτή λύση για την "σοφίτα" Υπό τον όρο ότι δεν έχουν γίνει μεταβιβάσεις των «τακτοποιημένων» ορόφων μετά την υπαγωγή του και υπό τον όρο ότι η υπαγωγή των δύο ορόφων είχαν καταθέσει το παράβολο προ της ημερομηνίας που καταργήθηκε η κατηγορία 5, να ανοίξει η υπαγωγή που είχε γίνει και να συμπληρωθεί – διορθωθεί και με την «σοφίτα» Απλά ανησυχώ ότι επειδή αυτό είναι το αυτονόητο να είχε γίνει με ενημέρωση από τον Μηχανικό σας, ενδεχόμενα να μη υπάρχουν κάποιες από τις προϋποθέσεις που αναφέρω ή κάποιο άλλο πρόβλημα. Υ.Γ. το "πως ακριβώς" του Ιάσωνα μου έβαλε αυτή την σκέψη
    1 point
  19. 1 point
  20. Πυρετος επικρατει στο CALTECH, το ΜΙΤ και το Berkley να προλάβουν να ειναι ετοιμοι να μεταφέρουν τεχνογνωσία στην Ελλάδα μόλις ψηφιστεί το νομοσχέδιο...... Απο τα γραφόμενα σου φαίνεται ότι έχεις σπουδάσει έξω. Δεν έχεις ιδεα τι είναι το Ελληνικο πανεπιστήμιο (80% καθηγητες εξω ???) και αναπαράγεις τις βλακείες του ΣΚΑΙ και του protagon για καταλήψεις κλπ. Φαντάζομαι ότι πέτυχες πανελλήνιες αλλα σκέφτηκες οτι "που να μπλεξω τώρα με αυτό το μπουρδέλο που κανει κουμπαντο η ΔΑΠ, ας πάω εξωτερικό καλύτερα" Εγώ πάντως που είμαι χαχόλος αποφοιτος του Πολυτεχνείου πιστευω ότι τα ιδιώτικά που θα ανοιξουν θα είναι της πλάκας και θα τραβήξουν το επιπεδο κάτω. Θα δούμε . Το μόνο σίγουο είναι οτι οι ιδιοκτήται τους θα κάνουν πολυ γερή μπιζνα με όλους αυτους που δεν μπορουν να περάσουν πανελληνιες και πάνε εξωτερικό.
    1 point
  21. 650 ήταν εκτός αντικειμενικού το '16. 600 1. 1000 2. 900 3. 900 4. 1450 Καλή χρονιά Βάγια
    1 point
  22. Στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ: Ειδική φόρμα καταχώρισης (Διαβίβαση παραστατικών), όπου υπάρχει και σύνδεσμος για το εγχειρίδιο χρήσης. Στο θέμα του φόρουμ: Βοήθεια με το myDATA για μπλοκάκια, όπου μπορείς να διαβάσεις όσα σου χρειάζονται και να θέσεις νέα ερωτήματα.
    1 point
  23. Καλησπέρα. Καταρχάς η βεβαίωση μηχανικού του άρθρου 30 δεν ταυτίζεται ούτε με βεβαίωση νομιμότητας, ούτε φυσικά με κάποιας μορφής οικοδομική άδεια και αυτό διότι το λεκτικό του εν λόγω άρθρου είναι το εξής "Πριν την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών, συντάσσεται υποχρεωτικά ηλεκτρονική βεβαίωση αρμόδιου μηχανικού, που εκδίδεται από πληροφοριακό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Σε περίπτωση που απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα γίνεται ενημέρωση φακέλου με τις παραπάνω εγκρίσεις." Άρα, εμείς βεβαιώνουμε μόνο αυτό, ότι δεν απαιτούνται εγκρίσεις από κάποιο φορέα. Προφανώς δεν υπάρχει επίβλεψη μηχανικού, όυτε δηλώσεις ανάθεσης-ανάληψης, ούτε τεχνική έκθεση. Στην πράξη, πολλοί από εμάς (πλεοναστικά) έχουμε υιοθετήσει μια πρακτική (μια και ζούμε σε κράτος που συνεχώς κάποιος πρέπει να αποδεικνύει το προφανές) να αναγράφουμε πάνω στο πεδίο σχολίων της βεβαίωσης τις εργασίες που περιλαμβάνονται στο άρθρο 30 και θα εκτελέσει ο ιδιοκτήτης για να μπορεί ο δεύτερος να ξεμπερδεύει σε τυχόν καταγγελία που θα του γίνει με την επίσκεψη της αστυνομίας. Μη ξεχνάμε ότι για τις εργασίες του άρθρου 30 δεν απαιτείται καμίας μορφής άδεια (ούτε κανονική, ούτε ΕΕΔΜΚ). Υπεύθυνος για τυχόν "αλλοιώσεις" εργασιών από τις προβλεπόμενες του άρθρου αυτού είναι μόνο ο ιδιοκτήτης.
    1 point
  24. @patty η 48ωρη δεν είχε διάρκεια 48 ώρες, αλλά επέτρεπε να ξεκινήσουν οι εργασίες αυτής, 48 ώρες μετά από την έκδοσή της!! Η βεβαίωση του πολύ απλού άρθρου 30 του ν. 4495/17, η οποία είναι μια τεχνική έκθεση ουσιαστικά δεν μπορεί να έχει ούτε διάρκεια, ούτε λήξη, ούτε στέλεχος, αφού δεν είναι άδεια, αλλά μόνο μια απλή τεκμηρίωση του αν απαιτούνται ή όχι λοιπές εγκρίσεις στην ειδική περίπτωση εργασιών που δεν έχουμε υποχρέωση έκδοσης άλλης άδειας. "Λήγει" αυτομάτως όταν αλλάξουν οι απαιτούμενες εγκρίσεις. Όλες οι τεχνικές εκθέσεις έχουν ένα κοινό σκοπό: Να εξηγούν όσα θα ρώταγε κάποιο ελεγκτικό όργανο έναν μηχανικό σε περίπτωση που δεν είναι παρόντας ο ίδιος ο μηχανικός. Μην μπλέκετε διαφορετικές νομοθεσίας περί υποχρεώσεων του εργοδότη. Η απογραφή του έργου στον ΕΦΚΑ, οι ΑΠΔ και η πληρωμή εισφορών (ένσημα) είναι υποχρέωση που δεν έχει καμία σχέση με τη υποχρέωση ή μη για οικοδομική άδεια. Το ίδιο ισχύει και για πολλές άλλες υποχρεώσεις: για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας, την τήρηση ωραρίου, τη διαχείριση αποβλήτων, την έκδοση τιμολογίων, τη δήλωση Ε12 της Εργάνης (επιθεώρηση εργασίας), τήρηση ημερολογίου προσωπικού κλπ. Το ότι δεν απαιτείται άδεια δεν μεταφράζεται: " Άρα δεν απαιτείται τίποτα", αντιθέτως κάθε μια υποχρέωση εξετάζεται μεμονωμένα και τηρείται αναλόγως με ευθύνη του εργοδότη.
    1 point
  25. Δεν έχεις να δώσεις λογαριασμό σε κανέναν. Αν θες να βάλεις ακόμη και πλακάκια επιχρυσωμένα με διακοσμητικό διαμάντι. Κανένα απολύτως πρόβλημα και αν ο προυπολογισμός σου φτάσει όσο φτάσει. Δεν τον παραδίδεις κάπου (πέραν του πελάτη σου ενδεχομένως), δεν ελέγχεται από κάπου. Σε έπιασε πανικός χωρίς λόγο νομίζω.
    1 point
  26. Ώστε ΦΕΜ είναι ο Προκαταβλητέος Φόρος Αμοιβών! Τί είναι αυτός ο φόρος? πού καί πότε εμφανίζεται? καί γιατί δέν λέγεται ΠΦΑ? Έχει καμιά σχέση μέ τόν φόρο 20%, που μάς παρακρατούν όταν εκδίδουμε ΤΠΥ άνω τών 300€?
    1 point
  27. Συνάδελφοι, από την όλη συζήτηση καταλήγω στα εξής, σχετικά με τη βεβαίωση του άρθρου 30: 1. Μπορεί να εκδοθεί σε μη άρτιο: ΝΑΙ 2. Μπορεί να εκδοθεί σε αυθαίρετο: ΝΑΙ 3. Πόσο χρόνο ισχύος έχει?: Κανείς δεν ξέρει... 1 ημέρα, 1 χρόνο? 4. Πρέπει να γίνει απογραφή στο ΙΚΑ: ΝΑΙ (εκτός βέβαια αν γίνεται από στεγασμένο επάγγελμα) 5. Πηγαίνει αυτόματα στο ΙΚΑ όπως οι ΕΕΔΜΚ και οι Ο.Α.?: ΟΧΙ 6. Εκδίδεται κάποιο έντυπο?: Μπορείς να πάρεις σε pdf τα "στοιχεία της αίτησης" και την Τ.Ε. με το υδατογράφημα του ΤΕΕ. 7. Πρότυπη Τ.Ε.: "Ο παρακάτω υπογράφων Μηχανικός βεβαιώνω ότι για το διαμέρισμα ΧΥΖ που βρίσκεται ΧΥΖ κτλ, και για τις παρακάτω εργασίες: 1. 2. 3. στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα, σύμφωνα με το άρθρο 30 του Ν. 4495/2017. " Συμφωνείτε ή διαφωνείτε κάπου
    1 point
  28. "Ο κάτωθι υπογράφων Μηχανικός βεβαιώνω ότι δεν απαιτούνται εγκρίσεις από φορείς ή συλλογικά όργανα για τις εργασίες .................................................. σε οριζόντιο ιδιοκτησία (...............................................) σε κτίριο επί της ανωτερω διεύθυνσης. Βεβαιώνεται επίσης ότι επιτρέπονται οι εργασίες επί του κτιρίου και ότι για τις εργασίες αυτές δεν απαιτείται ΕΕΔΜΚ ή άλλη άδεια." Αυτό γράφω στην Τ.Ε. που ανεβάζω και μετά στέλνω πελάτη με το υδατογράφημα του συστήματος καθότι δεν βγαίνει "αδειόφυλλο" πράξης από το σύστημα
    1 point
  29. ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕ ΚΟΠΕΛΙΤΣΑ ΜΟΥ! ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙς ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕΙ εσύ????
    0 points
  30. στην μαύρη αγορά των μηχανικών, ξέρετε εκεί που αγοράζουμε αυτά τα μυστριά με επιφάνεια σπάτουλας 0,5τμ για γρήγορα σοβαντίσματα. Και καλά μπλακάκια με 3€/ τμ : )
    -1 points
  31. Ορισμένοι γατοι έχουν στοκάρει δηλωσεις κατ. 5. Ισως κάτι τέτοιο εννοει ο ετερος γάτος. Σε κάθε περίπτωση λύση μέσα απο ανώνυμα φόρουμ δεν δοθηκε ποτε......
    -3 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.