Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      9.024


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      18.909


  3. avgoust

    avgoust

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      3.662


  4. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.769


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/04/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Μια φορά και ένα καιρό, μετά τα χρόνια του Μεγάλου Πολέμου, ένα μικρό κράτος κάπου στα Βαλκάνια είπε να οργανωθεί. Σε όλη την τότε επικράτεια... Είπαν λοιπόν οι τότε νομοθέτες : θα κάνουμε σχέδια πόλης παντού με οργάνωση των υποδομών. Ίσως είχαν ακόμη στα αυτιά τους τη φωνή ενός μεγάλου ξένου μηχανικού, που τους φώναζε ότι είναι ντροπή να έχουν ακόμη παντορροϊκό σύστημα αποχέτευσης, αν και είχαν περάσει τουλάχιστον 40-50 χρόνια από τότε που το είπε και μια μεγάλη πτώχευση, της χώρας και του μηχανικού. Νομοθέτησαν λοιπόν : οργανωμένος πολεοδομικός σχεδιασμός στις πόλεις - οικισμούς και μόνο οι ειδικές χρήσεις που δεν μπορούν να βρίσκονται στην πόλη να τοποθετούνται δίπλα στον αγρότη και στο σπίτι του, δηλαδή στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Ήταν τότε το έτος 1923, όχι σωτήριο όπως εκ των υστέρων αποδείχθηκε. Τον νομοθέτη δεν τον ακολούθησε κανείς. Κάτι θυμήθηκαν πάλι το 1928, πέρασαν τα χρόνια, ήρθε και άλλος πόλεμος που συνεχίστηκε με εμφύλιο, η χώρα ρήμαξε και όλα τα πράγματα άλλαξαν. Μαζί και οι σχεδιασμοί. Τα μοντέλα του πολεοδομικού σχεδιασμού πήγαν περίπατο και ήρθε η βεβιασμένη αστυφιλία και η διαχείριση της ερήμωσης στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Τότε κάποιοι σκέφτηκαν ότι, αφού τους μαζέψαμε μέσα και πλέον δεν υπάρχει ο αγρότης, δεν επιτρέπουμε γενικά τη δόμηση και στο εκτός ; Έτσι και οι μεσαίοι θα ξεδίνουν κοντά στους γερόντους και λεφτά από την οικοδομή θα βγαίνουν για να παίρνουμε κανένα φόρο. Άρχισαν λοιπόν μετά το 1960, συνέχισαν το 1978 και ολοκλήρωσαν το 1985. Και το τοπίο πλέον διαμορφώθηκε, όλα ίδια παντού μόνο που, νόμιμα, χτίζεις λιγότερο στο εκτός. Τα αυθαίρετα ήδη είχαν αρχίσει μετά τον δεύτερο πόλεμο, όταν αποφάσισε ο πολίτης ότι δεν έχει πλέον ανάγκη τη νομιμότητα. Τα χρόνια πέρασαν, τα μοντέλα απέτυχαν ένα-ένα, ότι χρήμα είχε έρθει εισαγόμενο μετά το 2000 πήγε στην αποχέτευση (σε πολλές περιπτώσεις ακόμη με το παντορροϊκό) και ήρθε η δεύτερη μεγάλη πτώχευση. Ξανά τα "δάνεια της Αγγλίας" ... Τότε πήραν τη μεγάλη απόφαση. Οι νέοι που θα μπορούσαν να κάνουν κάτι έφυγαν, εμείς λιγοστεύουμε, ελπίδα μέσω παιδείας να κάνουμε κάτι δεν υπάρχει, οπότε φτιάξτε και πουλήστε, θα γίνουμε το Ντουμπάϊ των Βαλκανίων. Ότι κάνετε όμως να είναι εκτός πόλης και οικισμών, αυτά δεν διορθώνονται, και μη σας νοιάζει προσωπικό θα φέρουμε ... Την εκκαθάριση των μεσαίων που είχαν απλωθεί στην επικράτεια την ανέλαβαν servicers. Κύριος σκοπός είναι πλέον να επαναφερθεί ο αρχικός σχεδιασμός στη μετά τον Μεγάλο Πόλεμο πορεία, δηλ. εκτός σχεδίων μόνο οι ειδικές χρήσεις. Πώς ; Δια της νομιμότητας. Ποιας νομιμότητας ; Δεν είχαμε πει κάποια στιγμή ότι η οργανωμένη δόμηση θέλει και μια πρόσβαση για να φτάσει ο κάτοικος, η πυροσβεστική, το ασθενοφόρο, η ομάδα διάσωσης και οι υποδομές στο σπίτι ; Να λοιπόν ο τρόπος ! Το πρόσωπο. Και δεν θα γυρίσουν να μας πουν γιατί μας αφήνατε μέχρι τώρα να χτίζουμε και τα χρυσοπληρώσαμε για να συνεχίσουμε να κτίζουμε ; Δεν το λέμε εμείς .. το ΣτΕ το λέει σαφώς, θέλει πρόσωπο γιατί ... πάντα ήθελε πρόσωπο. Και μάλιστα όχι ότι δρόμο άνοιξε ο αγρότης για να κουβαλάει τη σοδειά ή να πηγαίνει στο σπίτι του, όταν απέκτησε το αυτοκίνητο μετά τη μεταπολίτευση. Κανονικό δρόμο, επίσημο, με τη βούλα. Έτσι, αφού βρέθηκε και η βούλα για τους δρόμους, οδεύουμε προς την επίτευξη του στόχου ... δια του προσώπου. Μην απελπίζεστε όμως, θα έχουμε και μεταβατική περίοδο γι' αυτούς που αγόρασαν τελευταία. Μη χάσουμε και τους πρώτους πελάτες ... βγάζοντας κακό όνομα.
    2 points
  2. Δημήτρη, τα διατηρητέα έχουν υποχρέωση να περάσουν από αρχαιολογία ..... (συνήθως)
    2 points
  3. Φίλες & φίλοι Διαβάζω στο Πολυνομοσχέδιο του ΥΠ.ΕΝ., που είναι σε ανάρτηση από τις 6-4-2024 στο Open.gov.gr και παραθέτω το άρθρο 94. Προβλέπεται νέα παράταση της ημερομηνίας ισχύος των παλιών οικ. αδειών από τις 31-12-2024, που ισχύει σήμερα, στις 31-12-2025. ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΙΣΧΥΟΣ ΟΙΚ. ΑΔΕΙΩΝ ΩΣ 31`-12-2025.pdf
    2 points
  4. @mikegad Κακώς σου ζητάει περαιωμένη υπαγωγή , ούτε καν δήλωση υπαγωγής δεν έπρεπε να ζητάει αφού είναι κληρονομιά και εξαιρείται της υποχρέωσης. Από 'κει και πέρα , υπάρχουν 2 απόψεις. Η μια που λέει αυτό που σου είπε το ΤΕΕ και η άλλη που λέει ότι ότι αν δεν έχεις συμβολαιογραφική πράξη αποδοχής είσαι μεν κληρονόμος αλλά δεν είσαι κύριος του ακινήτου. Προσωπικά δέχομαι και την πρώτη. Αφού κινδυνεύεις να χάσεις την προθεσμία αναγκαστικά θα πας με αυτό. Πάρε υπεύθυνες δηλώσεις από τους κληρονόμους ότι είναι ενήμεροι για την διαθήκη και δεν έχουν υποβάλλει δήλωση αποποίησης εντός τετραμήνου από τότε που ενημερώθηκαν.
    2 points
  5. Καλημέρα Αντώνη, ορθώς για την κατ.3 αναφέρεις ότι δεν χρειαζόταν κάτοψη. Όμως πάντα υπήρχε εξαρχής το πρόβλημα σε δηλώσεις κατ.3 ή/και με λοιπές παραβάσεις ως προς τι κάτοψη θα μπει και λέγαμε ότι καλό θα ήταν να γίνεται και μία κάτοψη της υφιστάμενης κατάστασης, άσχετα που εκ του νόμου δεν ήταν απαραίτητο. Για την ΗΤΚ εγώ λέω ότι μάλον θέλει είτε κάνεις μία τώρα και ανοίγεις την δήλωση με την κατ.3, είτε βάζεις κάτοψη αποτύπωσης στα αρχεία της ΗΤΚ.
    2 points
  6. Η ΕΕΜΚ προϋποθέτει νομιμότητα. Η οποία δεν υφίσταται αυτήν την στιγμή. Πέραν αυτού, ισχύει και το άρθρο 117 (αν δεν κάνω λάθος).
    1 point
  7. Αυτή είναι μια εσφαλμένη άποψη η οποία βασίζεται στο γεγονός ότι ποτέ, από την εποχή του ν. 4178, δεν δόθηκε έμφαση στις ερμηνευτικές εγκυκλίους, ότι όσες κατασκευές, εμπίπτουσες στην κατηγορία 3, αντιστοιχούν σε επιφάνεια χώρου δεν μπορούν να υπαχθούν στο άρθρο 100 (με αναλυτικό και λοιπή παράβαση. Εξαίρεση όσες κατασκευές ρητά αναφέρονται στο άρθρο 100, όπως π.χ κιόσκια κλπ). Για παράδειγμα, το εδάφιο με την μεταβολή περιγράμματος-επιφάνεια, το εδάφιο που αναφέρει την αποθήκη κλπ. Αυτά δεν μπορείς να τα υπάγεις με αναλυτικό.
    1 point
  8. Όπως το βλέπω, θα πρέπει να γίνει μια τροποποίηση της σύστασης, αφού ρυθμίσεις ότι πρέπει και παράλληλα να εκδόσεις μια ΕΕΔΜΚ για να χτιστεί διαχωριστικός τοίχος, ο οποίος θα διαχωρίζει την θέση στάθμευσης (αν θέλει αν την έχει Ο.Ι) και το υπόλοιπο ξεχωριστή Ο.Ι με χρήση κατοικίας.
    1 point
  9. Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί σε αυτή τη χώρα αυτοί αυτοί που επέλεξαν να μην γίνουν αγρότες , ανησυχούν για την εγκατάλειψη της αγροτικής γης και θέλουν να κάνουν αγρότες τους υπόλοιπους ... Επίσης , να σας πω από προσωπική εμπειρία ότι στον δικό μου Δήμο ζητήθηκαν από τον Δήμο να ενταχθούν σε σχέδιο την δεκαετία του 80 3 περιοχές. Οι 2 γύρω απο οικισμούς και η τρίτη σε περιοχή εκτός σχεδίου που είχε ήδη αρχίσει να εμφανίζει αυθαίρετη δόμηση. Η μια του ενός οικισμού κόπηκε αμέσως από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Η δεύτερη (με τα αυθαίρετα) έκανε 20 ( είκοσι ) χρόνια για να μπει και με πολύ μικρούς ΣΔ και έχουν περάσει άλλα 12 (δώδεκα ) και δεν έχει κυρώσει πράξη εφαρμογής. Η τρίτη (οικισμού προ του 23 )μετά από 30 (τριάντα ) χρόνια σε εκκρεμότητα ακυρώθηκε εντέλει και αυτή. Αν δεν υπήρχε η εκτός σχεδίου δόμηση και η αυθαίρετη δόμηση , το 50% του πληθυσμού θα είχαμε αλλάξει τόπο διαμονής λόγω ελλείψεως κατοικιών.
    1 point
  10. Αρθρο 81 Ν.4495 για τις πολεοδομικες παραβάσεις "ζ) οι εργασίες και κατασκευές της Κατηγορίας 3 της περίπτωσης γ του άρθρου 96 που δεν εντάσσονται στις περιπτώσεις του άρθρου 30 και της παραγράφου 2 του άρθρου 29." Και επεξήγησή του στην Εγκυκλιο 2 πολεοδομικες παραβασεις "ιδιδ) αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση, εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, ή αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση λόγω κατασκευής με εσφαλμένη αναστροφή της κάτοψης σε νόμιμη θέση και με την προϋπόθεση ότι δεν μεταβάλλεται η τελική στάθμη του εδάφους"
    1 point
  11. Εγώ το εχω κάνει αυτό ως εξής : Μια Λ.Π. για την μετακίνηση εντός νομίμου θέσης του τμήματος και ΥΔ/ΥΚ/πρασιά για το υπόλοιπο. Τις υπόλοιπες παραβάσεις σε άλλη Λ.Π. @Didonis Ο.Ι. = Οριζόντια Ιδιοκτησία
    1 point
  12. Απαντάω κυρίως στον εαυτό μου, μιας και μίλησα σήμερα με το ΤΕΕ. Η απάντηση σου τους ήταν πως αφού έχει παρέλθει το 4μηνο και δεν έχει γίνει αποποίηση, θεωρείτε πως την έχουν αποδεχθεί σιωπηρά και μπορώ να προχωρήσω σε τακτοποίηση ώστε να μην χαθεί η προθεσμία της κατηγορίας 5
    1 point
  13. Άκη συμφωνώ στο ότι θα πρέπει να συνταχθεί κάτοψη αποτύπωσης η οποία να συνδεθεί με τον ηλ. κωδικό της δήλωσης (ταυτόσημο σχέδιο κλπ) ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι βάσει των δικαιολογητικών Ν. 4495 δεν απαιτείται. Ανάλογη η περίπτωση αλλαγής εσωτερικής διαρρύθμισης. Κάτοψη αποτύπωσης, χωρίς διασύνδεση με κάποια διοικητική πράξη ή τακτοποίηση, μόνο στα προ 55. Εναλλακτικά, για τους υπομονετικούς, εξετάζεται και το ενδεχόμενο ενημέρωσης Ο.Α.
    1 point
  14. Σε ένα ευνομούμενο κράτος, ναι Εδώ είναι (τα) Μπαλκάνια (των Μπαλκανίων), δεν είναι παίξε-γέλασε...
    1 point
  15. Επιτέλους μία πραγματική και "ωραία" ιστορία μέσα στην μαυρίλα των "πολεοδομικών διατάξεων". Ακόμη και στα χρόνια που εξασκούσα το επάγγελμα ήμουν αντίθετος στην εκτός σχεδίου δόμηση. Έπρεπε όμως να τηρώ τους νόμους και τα διατάγματα που έδιναν στους "ιδιοκτήτες", όχι στα χωράφια, αυτό το δικαίωμα να μπορούν να κτίζουν ακόμη και μακριά από τους οικισμούς! Εγώ μεγάλωσα στην Νιγρίτα σε αγροτική οικογένεια με πολυτεμαχισμένο κλήρο γύρο στα 30 στρέμματα. Αυτός εξακολουθεί να είναι & ο μέσος κλήρος στην Ελλάδα (32 στμ.). Το κράτος λοιπόν έδωσε κλήρο (κρατική γη) για να μπορούν οι αγρότες να σπέρνου σιτάρι καλαμπόκια κλπ. Φυσικά άρχισα να θυμώνω όταν, σαν επαγγελματίας, έπρεπε να κάνω και τοπογραφικά, για οικοδομικές άδειες, σε κληροτεμάχια και σκεφτόμουν πως αυτό το χωράφι (βασικά εγω στις παρέες τα λέω χωράφια & όχι γήπεδα) αφού θα κτιστεί θα σταματήσει να παράγει .... σιτάρι, καλαμπόκι, ... βαμβάκι κλπ. Δεν θυμώνεις όταν ακούς, πως ένα χωράφι, που το πήρε κάποιος τζάμπα από το κράτος, μετά κάποια χρόνια να πωλείται μερικά εκατομμύρια, τότε δρχ?? Τα κληροτεμάχια στον Ν. Θεσσαλονίκης και γύρο από την Θέρμη, Ωραιόκαστρο, Ν. Ραιδεστό ή και σε περιοχές άλλων νομών έγιναν..... με ένα συμβόλαιο ...."γήπεδα" έτσι απλά για να δεχθούν οικοδομές (σήμερα και φωτοβολταϊκά). Ίσως και αυτό να είναι μία αιτία που εισάγουμε σιτάρι από Ουκρανία, πατάτες από την Κύπρο, λεμόνια από την Αργεντινή ............ και η λίστα μεγαλώνει. Δεν θα ήταν καλύτερα, ανάλογα με τις ανάγκες των πολιτών, να γινόταν συνεχόμενες επεκτάσεις γύρο από πόλεις και οικισμούς, ώστε και η δόμηση να γινόταν οργανωμένα? Υ.γρ. Ελπίζω να μη ξεσπάσει πόλεμος. ..... Καμία σημασία! Τώρα είμαι ένας απλός πολίτης.
    1 point
  16. Στις περιπτώσεις που σε κάποια μελέτη Π.Ε. είχαμε και Ρέμα- ρέματα (όπως πχ Τορώνη Χαλκιδικής, Συνοικισμός "Γαλήνη" Ωραιοκάστρου ......), την οριοθέτηση του ρέματος την ζήτησε η επίβλεψη με παραγγελία κατάλληλων τοπογραφικών (με ισοϋψείς κλπ). Είναι νομίζω λάθος να μη λαμβάνει υπόψιν το ρέμα η "ρυμοτομική μελέτη", αν αυτό, το ρέμα, φαίνεται στο "τοπογραφικό υπόβαθρο" αυτής της Πολεοδ. μελέτης. Η οριοθέτηση πάντως του ρέματος είναι υποχρεωτική! Από την στιγμή πάντως που ο ιδιοκτήτης έκανε την "δήλωση ιδιοκτησίας" σαν ενιαίο τεμάχιο τότε και η μελέτη θα το αντιμετωπίσει σαν ένα. Κανείς δεν γνωρίζει, εκτός του μελετητή, πως θα αποδώσει η μελέτη το "τελικό" οικόπεδο.
    1 point
  17. Οι εισφορές σε γη σύμφωνα με τον νόμο 4314/2014: α) Για τμήμα ιδιοκτησίας μέχρι 500 τ.μ. ποσοστό 10%. β) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 500 τ.μ. μέχρι 1.000 τ.μ. ποσοστό 20%. γ) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 1.000 τ.μ. μέχρι 2.000 τ.μ. ποσοστό 30%. δ) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 2.000 τ.μ. μέχρι 10.0000 τ.μ. ποσοστό 40%. ε) Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 10.000 τ.μ. ποσοστό 50%. Είναι σχετικά καλύτερες από αυτές του ν 1337/83 του Τρίτση. Είσαι σίγουρος πως η Π.Ε. θα γίνει σύμφωνα με τον νόμο, του 2014? Υπάρχει στον νόμο αυτόν μία διάταξη, που δεν θυμάμαι να υπήρχε στον Ν. 1337/83....... "Σε περίπτωση που κατά την εκπόνηση της μελέτης οι υπολογιζόμενες εισφορές σε γη κατά τα ανωτέρω εντός της πολεοδομικής ενότητας, συμπεριλαμβανομένων και των υφιστάμενων κοινόχρηστων χώρων, δεν καλύπτουν την ελάχιστη έκταση κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων κατά τα πολεοδομικά σταθερότητα ή τις προβλέψεις των ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΕΧΣ ή ΤΧΣ, τα ποσοστά των περιπτώσεων α', β', γ' και δ' υποχρεωτικά αυξάνονται αναλογικά και κατά ίσο αριθμό ποσοστιαίων μονάδων με σκοπό να συμπληρωθεί η απαιτούμενη εισφορά σε γη και χωρίς να απαιτείται επιπρόσθετη απόφαση έγκρισης της προσαύξησης αυτής...... Ο 1337/83 εξέταζε όχι μόνο το κάθε τεμάχιο χωριστά αλλά όλο το ιδιοκτησιακό καθεστώς, του κάθε ιδιοκτήτη στην ημερομηνία "Μάρτιος 1982", στην εξεταζόμενη περιοχή . Νομίζω και στον ν. του 2014 υπάρχει κάποια ημερομηνία (κάπου στις αρχές του έτους 2014). Αν Είναι ένα τεμάχιο πάει Σίγουρα στο σύνολο. Για το ρέμα δεν μας λες πως το αντιμετωπίζει η ρυμοτομική μελέτη?? Κάποτε, πριν χρόνια (νομίζω με μία απόφαση του ΣτΕ κάπου στο 2002), είχαν σταματήσει οι μελέτες των Π.Ε. για να οριοθετηθούν όλα τα "ρέματα", εντός των Σχεδίων αυτών και να παραμείνουν από τότε για πάντα "ανοιχτά".
    1 point
  18. Η αναφορά σε προγενέστερο καθεστώς, δεν διασφαλίζει το έτος δημιουργίας μιας, και στα συμβόλαια, γράφεται ό,τι δηλώσει ο ιδιοκτήτης. Συνεπώς, είτε αποδεκνύεις (μέσω τίτλων) τη συνέχεια του ακινήτου (προϋπαρξη του 1964), είτε ακολουθείς τη δικαστική οδό
    1 point
  19. Version 1.3.3

    362 downloads

    Αποσυμπίεση (κωδικός 3202) & άνοιγμα install.exe. Τρέχει με το Fasma.exe Με τη δημιουργία Νέας Μελέτης δημιουργείται directory με το όνομα της Μελέτης μέσα στο οποίο υπάρχει το πρότυπο αρχείο Δεδομένων "arxeio-Fasma.dedomena", που τροποποιείται. Αναλυτικές οδηγίες στο Help.
    1 point
  20. άρα συμπληρώνω στην αρχική μου πρόταση Χρέωση Παράβολο + χρόνο διαδικασίας + μισή μέρα (αν είσαι Αθήνα) για αυτοψία χωρίς μετρήσεις
    1 point
  21. καλημέρα, στα στοιχεια συμβολαιου ήξερα οτι βάζουμε τα στοιχεια του συμβολαιου της συστασης , στα σχόλια εγω βαζω τα στοιχεια του νεου συμβολαιου
    1 point
  22. Καλησπέρα. Θα κάνεις τροποποιητική της αρχικής ΗΤ και θα εισάγεις τα στοιχεία του νέου ιδιοκτήτη (νυν πωλητής) στα πεδία του υπόχρεου και στα στοιχεία συμβολαίου θα αναγράψεις το τελευταίο συμβόλαιο με το οποίο το απέκτησε.
    1 point
  23. Έχω τη γνώμη ότι θα πρέπει να γίνει τροποποιητική καταχώρηση της αρχικής, με νέα εξουσιοδότηση από τον νυν ιδιοκτήτη. Δες και τις σχετικές ερωτοαπαντήσεις 24. Πως μπορεί να διορθωθεί οριστικοποιημένη Ιδιοκτησία; Μπορεί η καταχώριση να επιστρέψει σε κατάσταση επεξεργασίας; Δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής σε προηγούμενη κατάσταση της καταχώρισης Ιδιοκτησίας που έχει οριστικοποιηθεί, ανεξαρτήτως αν έχει εκδοθεί το Πιστοποιητικό Πληρότητας. Σε περίπτωση που πρέπει να τροποποιηθούν/προστεθούν στοιχεία της Ιδιοκτησίας, λόγω σφαλμάτων/παραλείψεων που διαπιστώθηκαν ή λόγω μεταβολών που επήλθαν στο ακίνητο μετά την οριστικοποίηση, εισάγετε τροποποιητική καταχώριση της συγκεκριμένης ΗΤΚ. Η εισαγωγή «Τροποποιητικής καταχώρισης της ιδιοκτησίας» γίνεται από το “Μητρώο/Επεξεργασία καταχωρίσεων”. Η επεξεργασία της τροποποιητικής καταχώρισης υλοποιείται από την καρτέλα “Οι υποθέσεις μου”. Η ενέργεια αυτή θα πρέπει να προηγηθεί της έκδοσης του Πιστοποιητικού Πληρότητας. 25. Υπάρχει η δυνατότητα επεξεργασίας του ΠΠΤΚ, διότι εκ παραδρομής δηλώθηκε λάθος τύπος βεβαίωσης; υπάρχει δυνατότητα επεξεργασίας του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης ιδιοκτησίας. Εφόσον απαιτηθούν αλλαγές στο Πιστοποιητικό Πληρότητας, θα πρέπει να προηγηθεί η εισαγωγή «Τροποποιητικής καταχώρισης της ιδιοκτησίας», όπως περιγράφηκε στην προηγούμενη ερώτηση (24). Μετά την οριστική καταχώριση της Ιδιοκτησίας, για την έκδοση του ΠΠΤΚ επιλέγετε εκ νέου τον τύπο βεβαίωσης. Εντός του χρόνου ισχύος του, το ΠΠΤΚ δύναται να εκδοθεί διορθωμένο, χωρίς την καταβολή ποσοστού ανταπόδοσης.
    1 point
  24. @janna Η ΗΤΚ δεν έχει χρονικό όριο λήξης. Το ΠΠΗΤ ισχύει όπως και οι άλλοτε βεβαιώσεις Ν. 4495 άρθρου 83, δηλαδή για 2 μήνες από την ημερομηνία αυτοψίας. Αν παρέλθει το δίμηνο, εισάγεται τροποποιητική καταχώρηση (λόγω αλλαγής ημερομηνίας αυτοψίας) ιδιοκτησίας και μετά την οριστικοποίηση εκδίδεται το ΠΠΗΤ.
    1 point
  25. ΕΡΩΤΟΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΕΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΤΚ-6/2022 14. Πως γίνεται η καταχώριση ΗΤΚ για δικαίωμα υψούν; Για τη συμπλήρωση ΗΤΚ δικαιώματος υψούν που αποτελεί αυτοτελή ιδιοκτησία, γίνεται ξεχωριστή καταχώριση ιδιοκτησίας. Στο οικόπεδο/γήπεδο, εφόσον υφίσταται κτίσμα, στο πεδίο "Αδόμητο" επιλέγετε ΟΧΙ. Στον "Αριθμό Ιδιοκτησιών" εισάγετε τον αντίστοιχο αριθμό, αθροίζοντας και το δικαίωμα υψούν, για το οποίο εισάγετε μία ξεχωριστή ιδιοκτησία. Στα «Στοιχεία ιδιοκτησίας», στο πεδίο «Υλοποιημένη ιδιοκτησία» επιλέγετε ΟΧΙ. Στην καρτέλα "Πράξεις" καταχωρίζετε τις πράξεις εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών που έχουν εκδοθεί στο ακίνητο, κάνοντας αναφορά στην Τεχνική έκθεση ότι αφορούν την υποκείμενη κατασκευή. Στην καρτέλα "Επιφάνειες" δεν εισάγετε στοιχεία. Κατά την έκδοση του Πιστοποιητικού Πληρότητας επιλέγετε Τύπο Βεβαίωσης 3 (αδόμητο).
    1 point
  26. δξ αν και πού γραφεται το "ποσοστο" εσυ δεν θα αλλαξεις τπτ... Τι αλλαγες θα κανει η συμβ/φος και πώς, δεν σε ενδιαφερει. Εαυ βεβαιωνεις με βαση τα στοιχεια που εχεις. κι αν θες μπες στο ΚΑΕΚ και τυπωσε τον πινακα ιδιοκτησιων. οπως ειπε και ο Θοδωρος...
    1 point
  27. Αν έχει λήξει , είτε λόγω λάθους εισαγωγής ή παρέλευσης του 2μήνου απαιτείται το 20€. Αν δεν έχει λήξει , οποιαδήποτε αλλαγή γίνεται ατελώς
    1 point
  28. ppanag δεν λήγουν πάντα όπως καταλαβαίνουμε το λήγουν αλλά μπορεί να γίνει είτε λάθος καταχώρησης ημερομηνίας, είτε οριστική υποβολή νωρίς όπως το έκανα μια φορά και χρειάστηκε να επικοινωνήσω με το ΤΕΕ να μου πει πως θα πάρω πάλι την δήλωση να συνεχίσω την επεξεργασία της και να ξαναέρθει μια οριστική δήλωση σε κατάσταση να μπορεί να επεξεργαστεί. Μπορεί να τύχει και για άλλο λόγο, οπότε δεν είναι πάντα ο λόγος που ζητείται να επεξεργαστεί μια δήλωση το ότι πρόλαβε να λήξει. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι ένα συμβόλαιο σήμερα μπορεί να αργήσει να γίνει και κάποιος μπορεί να ζητήσει μια αλλαγή, όπως μου ζήτησε μια Υποθηκοφύλακας να γράψω κάτι διαφορετικά σε μια τεχνική μου έκθεση, μπορεί να παρουσιαστεί ο λόγος μια περαιωμένη δήλωση να έρθει ξανά στο προσκήνιο.-
    1 point
  29. Kι άλλη παπαριά από τους φίλτατους εκπροσώπους του ΤΕΕ!!!! Πως θα καταστεί κάποιος "κληρονόμος" (για να κάνει την εξουσιοδότηση) αν δεν έχει πρωτίστως ολοκληρωθεί η διαδικασία της αποδοχής κληρονομιάς; Πες λοιπόν στο φίλτατο ανεύθυνο εκπρόσωπο "μ' άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε"!
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.