Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      9.014


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.737


  3. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.821


  4. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/10/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    107.925 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  2. Ποτέ δεν είπα ότι είμαι έμπειρος μελετητής... ούτε καν μελετητής! Με κατασκευές και εγκαταστάσεις έχω ασχοληθεί.... Θα σου πρότεινα, οι συντελεστές ασφαλείας που συνήθως μπαίνουν παντού, να είναι λίγο μεγαλύτεροι... Έτσι κι αλλιώς οι αποδόσεις που δίνουν οι κατασκευαστές, ισχύουν με κάποιες παραδοχές/συνθήκες, που ποτέ δεν ισχύουν ακριβώς στην πράξη.
    1 point
  3. Δεν είμαστε μαθηματικοί να ψάχνουμε την υποδιαστολή και τα δεκαδικά.... Μηχανικοί είμαστε! Κάνε μια παραδοχή και προχώρα...
    1 point
  4. Καλησπέρα, δεν έχει αλλάξει κάτι πάνω στις συγκεκριμένες εισφορές. Ισχύουν ακόμα.
    1 point
  5. Δηλαδή, μέσω της διαθήκης και ενώ δεν επιτρέπονταν άλλος όροφος, πέρασε στην αποδοχή αυτούσια η βούληση του διαθέτη και παρέμεινε από την εκ διαθήκης ΠΣΟΙ μελλοντικός όροφος με χιλιοστά επί του οποίου υπήρξε αυθαίρετο που ρυθμίστηκε πριν γίνει η πράξη αποδοχής;
    1 point
  6. @χαιδω Τα ζητήματα του ύψους και των κοινοχρήστων αντιμετωπίζονται πλημμελώς από τον νόμο για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων. Για την υπερύψωση της οικοδομής ενώ παραμένουν σταθερά τα ύψη ορόφων και ο περιβάλλων χώρος έχει διαμορφωθεί σωστά, δεν υπάρχει σχετική διάταξη. Τακτοποίηση κοινοχρήστων προβλέπεται μαζί με ολόκληρο το κτίριο. Όταν οι δηλώσεις γίνονται ξεχωριστά για κάθε οριζόντια ιδιοκτησία, δεν υπάρχει πρόβλεψη για τα κοινόχρηστα. Αναγκαστικά, λοιπόν, καταφεύγουμε σε αλχημείες. Όσα προανέφερα ισχύουν γενικά, γιατί στην περίπτωση που εξετάζεις έχεις κατηγορία 1. Η αυθαιρεσία της υπερύψωσης θα περιγραφεί στη δήλωση του δευτέρου ορόφου, με ιδιαίτερη αναφορά στην υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους, χωρίς επίπτωση στο πρόστιμο.
    1 point
  7. Δηλωση, που θα συμπεριλάβει όλες τις αυθαιρεσίες που βρίσκονται σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους... Στο είχα γράψει! Κι άσε το συμβολαιογράφο να μασάει ταραμά... Καληνύχτα! Βλεπω Παναθηναϊκό και μετά θα δω ξανά Παναθηναϊκό!!!
    1 point
  8. Σωστό. Όπως δεν μετράμε όγκο παταριού αλλά όγκο ορόφου ...
    1 point
  9. Την μόνωση σίγουρα την μετράμε, όπως μετράμε και τους πέτρινους τοίχους που δεν μετράνε στην δόμηση. Γενικά τα μετράμε όλα και αυτά που δεν μετράνε στην δόμηση. Το εξωτερικό τοίχο στο πατάρι, δεν τον μετράμε γιατί το πατάρι δεν είναι όροφος, και τον εξωτερικό τοίχο τον μετράμε μία φορά σε κάθε όροφο.
    1 point
  10. Αν πάτε να ρωτήσετε, οι περισσότερες ΥΔΟΜ στα φορολογικά θέλουν διαφορετικές στήλες επιφανειών στο ΔΚ που περιλαμβάνονται και δεν περιλαμβάνονται στο ΣΔ κατά ΝΟΚ. Μέσα και η θερμομόνωση ... ότι κατασκευάζεται. Αθροίζουν τα εμβαδά και θέλουν τα φορολογικά σε αυτές. Οι λεπτομέρειες της εφαρμογής στα λοιπά είναι όσες και οι υπάλληλοι που ελέγχουν. Έχουν και άλλες πιο ακραίες θέσεις αλλά ας μην επεκταθώ. Το συμπέρασμα είναι ότι δεν πρέπει να ελέγχουν φορολογικά. Μια μικροποσότητα κώδικα του συρμού (χωρίς ΑΙ) θέλει στο σύστημα των αδειών για να επανέλθουν όλα στις σύμφωνες με τους νόμους διατάξεις. Και να κλείσουν τα ΙΚΑ...
    1 point
  11. Αφού έχει διαμορφωθεί ο περιβάλλων χώρος σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην άδεια, όπως και το ύψος του ισογείου, τότε: Όχι, μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία.
    1 point
  12. Ξεκινας με ερευνα στο υποθ/κειο, που θα κανει δικηγορος. Αναλογα με τα "ευρηματα", θα γινουν επομενες κινησεις. [τι ψαχνεις;]
    1 point
  13. Το βασικό και απαραίτητο συστατικό του οποιοδήποτε ανεξαιρέτως θερμομονωτικού υλικού είναι ο παγιδευμένος - εγκλωβισμένος αέρας που περιέχει. Γιαυτό όλα ανεξαιρέτως τα θερμομονωτικά υλικά έχουν σπογγώδη - αφρώδη υφή. Δηλαδή θερμομόνωση πετυχαίνουμε μόνο όταν υπάρχει αέρας ακίνητος, που δεν μπορεί με την κίνησή του να μεταφέρει την θερμότητα. Όπως ξέρουμε όλοι, για μία αποτελεσματική θερμομόνωση κτιρίου, προκύπτει από τους υπολογισμούς μας ότι απαιτείται συνήθως, κάποιο πάχος μονωτικού (άρα και παγιδευμένου αέρα) της τάξης των 5 - 10 εκατοστών. Το οποιοδήποτε χρώμα, που έχει ελάχιστο πάχος, δεν προσφέρει καμμία θερμομόνωση άξια λόγου να μπεί σε υπολογισμούς (μηχανικοί είμαστε... δεν μας αρέσουν τα πολλά μηδενικά μετά την υποδιαστολή!!!) Μπορεί βέβαια να προσφέρει μεγαλύτερη ή μικρότερη απορρόφηση ή ανάκλαση της θερμικής ακτινοβολίας και εκεί είναι η μόνη συνεισφορά του στην μετάδοση θερμότητας από και προς το χώρο που εξετάζουμε.
    1 point
  14. @Ltam από την περιγραφή σου προκύπτει ότι έχει κατασκευασθεί ένας αυθαίρετος όροφος. Δηλαδή η πραγματοποιημένη οικοδομή είναι εξαώροφη επί pilotis αντί για εξαώροφη χωρίς pilotis. Η έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας για τον τέταρτο όροφο δεν επηρεάζεται.
    1 point
  15. @freecat μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαφορετικούς συντελεστές ύψους. Ο κάθε όροφος θα είναι σε ξεχωριστό φύλλο καταγραφής.
    1 point
  16. Στον κάθε όροφο αναλογεί ένα κλάσμα του συνολικού επιτρεπόμενου ύψους. Συγκρίνουμε αυτή την τιμή με το μεικτό ύψος κάθε ορόφου και βρίσκουμε την υπέρβαση για την κάθε ιδιοκτησία. Επιπρόσθετα, κατανέμουμε αναλογικά την υπερύψωση του κτιρίου. Στερείται νοήματος ο ακριβής προσδιορισμός του ποσοστού υπέρβασης αφού ξέρουμε ότι σίγουρα είναι μικρότερο του 20%. Επομένως ακολουθούμε τη διαδικασία της δημοσίευσης που απάντησε στο αρχικό σου ερώτημα, για κάθε μία ιδιοκτησία.
    1 point
  17. @janna Θα χρησιμοποιήσεις την επιλογή "μόνο υπέρβαση ύψους" που υπάρχει για τις περιπτώσεις υπέρβασης του επιτρεπόμενου ύψους χωρίς υπέρβαση δόμησης. Ποσοστό υπέρβασης <20%, τιμή συντελεστή=0,20.
    1 point
  18. @Roukat} Για την περίπτωση που δεν υπάρχει και υπέρβαση δόμησης είναι σαφές τι γίνεται. Αν η τελευταία σου δημοσίευση αναφέρεται σε προσθήκη καθ' ύψος, τότε αν δεν υπερβαίνεται το επιτρεπόμενο ύψος δεν λαμβάνουμε υπόψη μας τίποτα για το ύψος. Εάν δεν υπήρχε άδεια θα συγκρίναμε με το επιτρεπόμενο και αν το ύψος ήταν μικρότερο, θα θεωρούσαμε ότι δεν υπάρχει υπέρβαση ύψους. Άρα και στην περίπτωση της αυθαίρετης προσθήκης ισχύει ότι δεν υπάρχει παράβαση ύψους κάτω από το επιτρεπόμενο.
    1 point
  19. Έχεις απόλυτο δίκιο, διάβασα απρόσεκτα. Το ζήτημα του ποσοστού αυτού είναι ασαφές. Προσωπικά θα σύγκρινα πραγματοποιημένο με επιτρεπόμενο. Δεν έχει νόημα η σύγκριση με το ύψος της άδειας αφού κατασκευάστηκε άλλος ένας όροφος.
    1 point
  20. Ο συντελεστής υπέρβασης ύψους συμπληρώνεται μόνο σε φύλλο καταγραφής που έχει δηλωμένη επιφάνεια αυθαιρέτων,δηλαδή τ.μ.Όταν έχεις ένα φύλλο μόνο με λοιπές παραβάσεις δεν βάζεις συντελεστή υπέρβαση ύψους.Το "αναφέρεται η υπέρβαση" που έγραψα πριν,ήταν για την Τεχνική σου έκθεση,όπου αναφέρεις ότι "συντάσσεται αναλυτικός προϋπολογισμός για την κατασκευή της στέγης,η οποία στέγη (στην περίπτωση σου),υπερβαίνει κατά 60cm το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος στέγης της περιοχής το οποίο είναι 2,00μ.,και έχει κατασκευαστεί με ύψος 2,60μ. ενώ το κτίριο δεν υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίου της περιοχής που είναι τα 11,00 μ.". -σημείωση:Ελέγχεις ότι επιτρέπεται η κατασκευή στέγης στην περιοχή που βρίσκεται το κτίριο,και δεν απαιτείται κάποια ειδική έγκριση κλπ κλπ,λόγω περιοχής.
    1 point
  21. Καλησπέρα,αν κάτω από τη στέγη δεν έχει δημιουργηθεί χώρος στον οποίο έχει εγκατασταθεί κάποια χρήση (για παράδειγμα αποθήκες),η στέγη σαν κατασκευή υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό,και αναφέρεται η υπέρβαση ύψους αυτής σε σχέση με το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής.Αντιθέτως,εάν έχει εγκατασταθεί κάποια χρήση και υπολογίζεις αυθαίρετη δόμηση σε αυτήν ,θα υπολογίσεις συντελεστή υπέρβασης ύψους.
    1 point
  22. @sirkos81 Αν το ύψος είναι σωστό (έστω με την απόκλιση των λίγων εκατοστών που αναφέρεις) από το διαμορφωμένο έδαφος, θεωρώ πως δεν υπάρχει πρόβλημα.
    1 point
  23. Αναφέρομαι στο ύψος των ορόφων. Άλλο ζήτημα είναι η επίχωση του υπογείου.
    1 point
  24. Για το ζήτημα του ύψους, θα ήθελα να πω (καθαρά υποκειμενικά και χωρίς να υποδεικνύω κάτι σε κανένα συνάδελφο) ότι αν μου έλεγε ένας ιδιοκτήτης: "Μέτρησα το ύψος της διώροφης οικοδομής μου και το βρήκα 8 εκατοστά παραπάνω από της άδειας. Τι να κάνω;". Θα του απαντούσα (ανεξαρτήτως διατάξεων και ανοχών) να μην ασχοληθεί περαιτέρω.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.