Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      7.369


  2. Gousgounis

    Gousgounis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.631


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.511


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.900


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/11/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Μπορείς!!! Για άλλη μια φορά (κι ας μην το καταλαβαίνουν κάποιοι...) θα κάνω μνεία της 1296/06 απόφασης ΑΠ η οποία, επιγραμματικά, αναφέρει: - Σε περίπτωση κτήσεως αρτίων ομόρων οικοπέδων ή γηπέδων με διαφορετικό συμβόλαιο από τον ίδιο ιδιοκτήτη, διατηρείται η αυτοτέλειά τους, ενώ αντίθετα σε περίπτωση κτήσεως ομόρων οικοπέδων ή γηπέδων με ένα ενιαίο συμβόλαιο, δεν διατηρείται η αυτοτέλειά τους, και θεωρείται ότι συνενώθηκαν και αποτελούν ένα ενιαίο ακίνητο, έστω και αν καθένα περιγράφεται ξεχωριστά στο συμβόλαιο - Σε περίπτωση που τα όμορα οικόπεδα ή γήπεδα του αυτού ιδιοκτήτη δεν είναι άρτια, έστω και αν αποκτήθηκαν με διαφορετικά συμβόλαια, δεν διατηρούν την αυτοτέλειά τους και εξετάζονται ως ενιαία ιδιοκτησία - Με τη συνένωση ομόρων οικοπέδων ή γηπέδων του αυτού ιδιοκτήτη ή πολλών συνιδιοκτητών, δεν συνιστάται, μετατίθεται ή καταργείται εμπράγματο δικαίωμα, επομένως δεν είναι πράξη που υπόκειται σε μεταγραφή. Εξαρτάται μόνο από τη φύση της έκτασης ως συνεχόμενης και αρκεί η έκφραση της βούλησης του ιδιοκτήτη, και όχι απαραίτητα μόνο σε περίπτωση έκδοσης οικοδομικής άδειας (ΑΚ Αρθ-1192 παρ.1). Από την ανωτέρω τελευταία παράγραφο, προκύπτει ότι δεν υπάρχει αυτοτελής πράξη συνένωσης (κι ας επιμένουν περί του αντιθέτου ορισμένοι...).
    2 points
  2. Γενικά στην ΥΔ ιδιοκτήτη αναγράφεται το έτος εκτέλεσης αυθαιρεσιών. Το "απο κατασκευής της οικοδομής" γίνεται χρήση για να αποφύγουμε την υποβολή συναινέσεων, αλλά και απο τον συμβολαιογράφο για τον προσδιορισμό της παλαιοτητας για την αντικειμενική. Στην περίπτωσή σου, δεν τίθεται θέμα συναίνεσης γιατί δεν παραβιάζεται η σύσταση. Επίσης αν η σύσταση είναι κοντά χρονικά με την οικοδομική άδεια, το έτος κατασκευής τεκμαίρεται για την παλαιότητα και την αντικειμενική.
    2 points
  3. Και για να μη μπερδεύουμε τα ράσα με τα πράσα, ο στατικός και αντισεισμικός σχεδιασμός αφορούν στην ασφάλεια του κάθε έργου.
    2 points
  4. Μιλήστε με τον δικηγόρο να φαίνεται στη δικογραφία ως ένα. Αν στην δικαστική απόφαση αναγράφεται ένα συνενωμένο γεωτεμάχιο, τότε είναι ενιαίο και μεταγράφεται ως ενιαίο.
    2 points
  5. Να πεις στο συμβολαιογράφο ότι, δεν έχει απολύτως κανένα δικαίωμα να επεμβαίνει στην τεχνική έκθεση του μηχανικού! Να μην γράψεις απολύτως τίποτα από αυτό που σου ζητάει! Να προτείνεις στον πελάτη σου να αλλάξει συμβολαιογράφο.... Το ΤΕΕ κοιμάται! Αν έπραττε όπως όφειλε δεν θα άφηνε τέτοιου είδους δικαιώματα στους συμβολαιογράφους! Οπότε, μην του χαλάς τον ύπνο.... Και μην ακούς ό,τι και να σου προτείνει!
    2 points
  6. Version v5

    692 downloads

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ (new ver)
    1 point
  7. Ξεκίνα με το Α Ζητάς την σύσταση. Τσεκ αν προέβλεπε εκεί θέσεις στάθμευσης. Αν ναι αυτές θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν. Αν δεν υπάρχει τίποτα, κάνεις νέα κάτοψη με την πραγματικά υφιστάμενη διαμόρφωση του αδόμητου ισογείου (μάλλον δεν είναι πιλοτή) και σχεδιάζεις τις θέσεις στάθμευσης και προσοχή στις ελάχιστες απαιτούμενες διαστάσεις. Με το σχέδιο αυτό πάνε σε συμβολαιογράφο και κάνουν συμβολαιογραφική πράξη δέσμευση θέσης στάθμευσης. Αν θέλουν και αντέχουν να κάνουν και διόρθωση της σύστασης οπότε να προσδιοριστεί η κάθε θέση σε ποιον ανήκει θα ήταν το πιο σωστό ..... κλπ κλπ.....
    1 point
  8. Συνάδελφε @kan62 σε ευχαριστούμε τα μάλα ! Άραγε το ΤΕΕ σε ευχαρίστησε αναρωτιέμαι ; -> https://bityl.co/Sfvr Αντί την εργασία αυτή να την εκτελεί το ΤΕΕ και να τη χρησιμοποιούν οι μηχανικοί, την εκτελούν οι φιλότιμοι μηχανικοί με διάθεση προσφοράς προς το συνάδελφό τους και βοηθιέται και το εκκολαπτήριο πολιτικών.
    1 point
  9. Στον αναλυτικό @κονκακου θα βάλεις όλες τις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν αυθαίρετα, όπως σου είπε ο συνάδελφος akis73. Όταν σε έναν χώρο δηλώνεται υπέρβαση δόμησης, τότε για τις εργασίες που έγιναν δεν χρεώνεται επιπλέον παράβαση αναλυτικού προϋπολογισμού. Η υπέρβαση δόμησης αρκεί.
    1 point
  10. Σύμφωνα με τον ορισμό του στεγάστρου @mariannag πρέπει να υπάρχει κτίριο, ώστε να τοποθετηθεί είτε σε επαφή με αυτό είτε σε απόσταση. Συνεπώς, η νομιμοποίηση δεν είναι εφικτή.
    1 point
  11. Και θα πρέπει να είναι όροφος γιατί απαγορεύεται η σοφίτα ...
    1 point
  12. Αυτό φαίνεται για όροφος και δεν απαγορεύεται.
    1 point
  13. Επίκειται εφαρμογή της νομοθεσίας με εξαγορά από την τράπεζα γης και συνεπώς μελλοντικά θα υπάρξει επιβάρυνση. Το πότε θα εφαρμοστεί είναι άγνωστο. Απευθυνθείτε σε μηχανικό για να αναλάβει την υπόθεσή σας. Μην πηγαίνετε στα τυφλά να αγοράσετε ακίνητα. Υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα συμβολαιογραφικής και τεχνικής φύσεως. Αφήστε πρώτα να βγει το πρόγραμμα και να δούμε τους ακριβείς όρους του και μετά συζητάμε για το πως και τι θα κάνουν οι τράπεζες. Γενικώς οι τράπεζες ζητούν περαιωμένες δηλώσεις ήτοι πλήρως εξοφλημένο πρόστιμο. Άλλες τράπεζες εφαρμόζουν και συντελεστές απομείωσης στην εμπορικής αξία λόγω κατηγορίας 5, κάτι που εσείς βεβαίως δεν το βλέπετε καθώς αυτό λαμβάνει χώρα σε εσωτερικές εκτιμήσεις τους. Εν γένει θα πω ότι δεν αποτελεί πρόβλημα η κατηγορία 5 για την πιστοδότηση και λογικά αν το σκεφτούμε σε ένα δάνειο 20-ετούς αποπληρωμής,ενώ η εξαίρεση είναι για 30 χρόνια δεν αποτελεί εμπόδιο. Όμως για σιγουριά, ρωτήστε στην τράπεζα που θα λάβετε την προέγκριση για το αν αυτό αποτελεί εμπόδιο πριν προχωρήσετε.
    1 point
  14. Καλημέρα συνάδελφε. Θα κάνεις αυστηρά το πρώτο. Θα τονίσεις στο λογιστήριο του ελαιοτριβείου η καταχώρηση που θα κ΄άνει στο ΑΦΜ σου θα είναι "ιδιώτης, φυσικό πρόσωπο, μισθωτός, συνταξιούχος" και να μην "αλιεύσει" καταχωρήσεις απευθείας από το ταξιςνετ και τα στοιχεία και τα κουμπώσει απευθείας στο πρόγραμμα. Το δικαίωμα θα το πληρώσεις τοις μετρητοίς (ή με ηλεκτρονικά μέσα, το ίδιο είναι) διότι αν αφήσεις ελαιόλαδο για πληρωμή του ελαιοτριβείου θεωρείται πώληση και θα έχεις πρόβλημα. Το ελαιοτριβείο θα σου εκδώσει απόδειξη παροχής υπηρεσιών. Σε μένα που ασκώ ελεύθερο επάγγελμα είναι έτσι, διότι ο νόμος λέει οτι αν θέλεις να πωλήσεις λάδι και δεν είσαι αγρότης ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ τότε θα πρέπει να γίνεις αγρότης κανονικού, δηλαδή να ανοίξεις βιβλία όπως θα άνοιγες σε οποιοδήποτε άλλο επιτήδευμα. Το να βάλεις στο κωδικό της φορολογικής σου δήλωσης εισόδημα από αγροτικά χωρίς να έχεις τα παραπάνω κριτήρια είναι αυτοχειρία πλέον καθώς άνετα μπορούν να σε καλέσουν για έλεγχο. Αγρότης ειδικού δεν μπορείς να γίνεις από όσο ξέρω. Βρήκα στο ίντερνετ το άρθρο που μάλλον σου επιτρέπει να γίνεις ειδικού καθεστώτος https://vaspapachristou.gr/δημόσιος-υπάλληλος-αμείβεται-και-ως-α/ Δες εδώ και το εγχειρίδιο της ΑΑΔΕ για αγρότες ειδικού καθεστώτος. Αν μπορείς συμφέρει με τα χίλια και αν έχεις αυτό το καθεστώς μπορείς και να πουλήσεις και να λαμβάνεις επιδότηση. Κριτήρια για να παραμείνεις είναι μέχρι 15.000 Ε αγροτικό εισόδημα και μέχρι 5.000 επιδότηση. Αν τυχόν έχεις μεγάλη παραγωγή φέτος (θα είσαι μάλλον από τους τυχερούς που είτε έχουν ποτιστικούς ελαιώνες ή έβρεξε στην περιοχή) και δεν έχεις καθεστώς ειδικό ή κανονικο αναγκαστικά θα το "ρίξεις" σε κάποιο γνωστό σου (ρώτα και το ελαιτριβεία) θα του πληρώσεις ότι φόρο πρέπει (αν πρέπει) και θα σου δώσει τα χρήματα μετρητά. Δεν υπάρχει άλλη λύση.
    1 point
  15. Γνωρίζοντας πως ίσως γίνω κουραστικός, θα ήθελα να διατυπώσω την απορία μου βλέποντας αυτή τη φωτογραφια: πως είναι δυνατόν ο κανονισμός να απαγορεύει πέργκολες, που είναι διάτρητο στοιχεία, εκτός ιδεατού στερεού στις όψεις του κτηρίου και να επιτρέπει παράλληλα τις συμπαγείς κατασκευές της φωτογραφίας, οι οποίες σαφώς το παραβιάζουν, σε όλες τις στάθμες του κτηρίου. Αντιλαμβάνομαι πως θα χαρακτηριζονται αρχιτεκτονικα στοιχεία τα οποία επιτρέπονται αλλά, έλεος!
    1 point
  16. ναι, αλλα σκεφτείτε το σοβαρά αν θα κάνετε χρήση αυτώ των διατάξεων λόγω της παράνοιας που ζούμε με τα μπόνους ΝΟΚ
    1 point
  17. Άσε τους λεβέντες τους συμβολαιογράφους να προσπαθούν να προστατεύσουν τον κ@λο τους! Εμείς ως λεβέντες μηχανικοί, σεβόμενοι το πτυχίο, τον εαυτό μας και την επιστήμη μας, θα κάνουμε αυτό ακριβώς που είμαστε υποχρεωμένοι από το νόμο να κάνουμε! Αν ζητήσουν οτιδήποτε περισσότερο, η φράση - κλειδί είναι "ας πάρουν το κουβαδάκι τους κι ας πάνε σε άλλη παραλία να παίξουν"!
    1 point
  18. Το 1o σεμινάριο από τον Συμβολαιογραφικό Σύλλογο: https://enotariat.gr/?p=14973 Γενικά, νομίζω ότι "έχει χαθεί η μπάλα".
    1 point
  19. Καταρχάς όταν επανέρχεσαι σε προηγούμενα ερωτήματα είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να περιγράφεις έστω και περιληπτικά ποιο ήταν το αρχικό ερώτημα για να το θυμηθούμε. Στο τρέχον ερώτημα τώρα. Αν έχουμε αυτοτελή ιδιοκτησία χωρίς σύσταση δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Γενικώς η μη κατασκευή δεν συνιστά αυθαιρεσία. Αυτό έχει διευκρινιστεί στην εγκύκλιο 3 Ν. 4178/13, εκτός βεβαίως και αν από την μη κατασκευή παραβιάζονται πολεοδομικές διατάξεις (χαρακτηριστικό το παράδειγμα μη κατασκευής στέγης σε περιοχή στην οποία επιβάλλεται από τους ειδικούς όρους και περιορισμούς δόμησης). Έτσι λοιπόν θα ελέγξεις αν τα διαφορετικά περιγράμματα παραβιάζουν πολεοδομικές διατάξεις, όπως πχ πλάγιες αποστάσεις. Στην περίπτωση όμως της κατηγορίας 1 καμία σημασία δεν έχει καθώς όλες οι αυθαιρεσίες καλύπτονται από το παράβολο της κατηγορίας. Για τα σύνοδα κτίρια μπορείς και αυτά να τα εντάξεις στην κατηγορία 1 καθώς οι βοηθητικές χρήσεις δεν αλλοιώνουν τις κύριες παρά μόνο τις επικουρούν. Ως εκ τούτου, το κριτήριο που αφορά την επικρατούσα χρήση να είναι κατοικία δεν επηρεάζεται.
    1 point
  20. Συναδελφοι καλησπέρα,επιστρεφοντας σε θέμα που ανέκυψε πρό ενός χρόνου και παραπάνω, να αναφέρω εν συντομία την εμπειρία μου στη λειτουργία των ΣΥΠΟΘΑ, που "υποτίθεται" οτι αποτελούν ανεξάρτητα συλλογικά οργανα της διοίκησης.Μετά λοιπόν από διακοπή αδείας δόμησης συνέπεια ψευδούς καταγγελίας προχώρησα σε ένσταση στο περιφερειακό ΣΥΠΟΘΑ, το οποίο αφου ελαβε υπ οψη την εισήγηση της ΥΔΟΜ, η οποία σημειωτέον ανέφερε αλλους λόγους από το αιτιατό της διακοπής, απέρριψε την ενσταση μου,στη συνέχεια προχώρησα σε αίτηση θεραπείας η οποία περιειχε τη διαμαρτυρία μου για την κατα το δοκούν ερμηνεία του νόμου 4495/17, δηλαδή για το οτι δεν ειδοποιήθηκα για ακρόαση, οπως ορίζει ο νόμος, για την ελαττωματική και ανεπαρκή αιτιολογία των προσβαλλομένων πράξεων και την γενικά έκδηλη ασάφεια και οχι τεκμηριωμένη αιτιολογία. Εδώ σημειώστε οτι στη συζήτηση της ενστασης συμφωνήσαμε σε αλλο συμπέρασμα και η απόφαση εκδόθηκε με διάφορο συμπέρασμα. Στη συζήτηση της αίτησης θεραπείας που ουτε την ανοιξαν καν, με τους ιδιους που ειδαν? την ενσταση (σε επιμονή μου για αναφορά στούς λόγους που μνημονευω παραπάνω) η προισταμένη μου ειπε οτι εμεις δεν αλλάζουμε γνώμη, υπάρχουν και τα διοικητικά δικαστήρια. Αρα ποιός ο λογος των ΣΥΠΟΘΑ? τι ρόλο προσφέρουν? αν ειναι να μας οδηγούν στο εφετείο πληρώνοντας δικηγόρους και δικαστικά εξοδα το δρόμο τον γνωρίζουμε, τελικά ετσι θα γίνει η αποσυμφόρηση των δικαστηρίων? εμεις ελπίζαμε σε εργαλείο δικαίωσης, αλλά διαπιστώνεται ως μέσον επιβολής εξουσίας στον νόμιμο πολίτη.
    1 point
  21. Δικό τους πρόβλημα, όχι δικό σου. Και ναι είναι απαράδεκτη η ταχτική συμβολαιογράφων να θέλουν να επιβάλουν τι θα γράφει μια Τεχνική Έκθεση μηχανικού σε υπαγωγή που αφορά πολεοδομικά ζητήματα. Ας σου το ζητήσει γραπτά και με την υπογραφή της... όχι προφορικά.
    1 point
  22. Τα παρακάτω είναι offtopic, αλλά θα χρειαστούν κυρίως στο συγκεκριμένο topic... @Lena_Gk_1 για να φτάσατε στο συμβόλαιο σημαίνει ότι έχει ήδη εξοφληθεί η αμοιβή για την εργασία σου. (Αν όχι, μόλις εντόπισες το πραγματικό λάθος σου σε αυτή τη δήλωση αυθαιρέτων) Προσωπικά για "συμμετοχή" σε συζητήσεις που αφορούν συμβόλαιο ζητάω έξτρα αμοιβή ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ και μετά απαντάω σε ερωτήσεις και παρατηρήσεις. Διαφορετικά η δήλωση και η ταυτότητα αποστέλονται οριστικοποιημένες όταν ζητηθούν. Έχοντας ορθά εφαρμόσει τα ανωτέρω έχω και απάντηση στην παρατήρηση της ανωτέρω συμβολαιογράφου: "Όποτε θέλετε είμαι διαθέσιμος, να μεταφέρω τη δήλωση στον συνάδελφο να την κάνετε όπως θέλετε, εγώ άλλωστε ολοκλήρωσα την εργασία μου!" .... διαφορετικά αρχίζουν τα προβλήματα.
    1 point
  23. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που σου έκανε την παρατήρηση. Θέλει όλο το πακέτο ...
    1 point
  24. Πες του ότι, "χέστηκες" (συγγνώμη για το λεξιλόγιο)! Υ.Γ. Αν θέλεις πες του συμπληρωματικά ότι, ο δικός σου συμβολαιογράφος δεν θα τολμούσε να ζητήσει αυτές τις παπαριές.....
    1 point
  25. 450 1450 Στείλε ΕΓΣΑ και για τα 2. Για τιμές ζώνης από το σάιτ της εφορίας ή με εμπορικό πρόγραμμα.
    1 point
  26. Ο νόμος, στον οποίο αναφέρεστε, είναι πιθανώς ο Νόμος 3010/2002, ο οποίος αφορά την προστασία των υδάτινων πόρων και περιλαμβάνει διατάξεις για τις ζώνες προστασίας των ρεμάτων και των ποταμών. Αν και μπορεί να έχουν γίνει αλλαγές ή προσθήκες από τότε, καλό είναι να ξεκινήσετε από αυτόν. Αν είσαι Μηχανικός βάλε την ειδικότητα στο προφίλ σου. Didonis
    1 point
  27. Version OKΤΩΒΡΙΟΣ 2024

    346 downloads

    Μια εφαρμογή για τον υπολογισμό εισφορών ιδιοκτήτη κατά την έκδοση οικοδομικής άδειας σε συνδυασμό με τον υπολογισμό αναλυτικού προϋπολογισμού. Αν τυχόν βρεθούν σφάλματα κατά τη χρήση του, παρακαλώ να με ενημερώσετε. Χρησιμοποιείτε το πλήκτρο F5 για ανανέωση τιμών.
    1 point
  28. Παίρνω ξανά τον λόγο για να βάλουμε, όλοι μαζί και προ διακοπών, μερικά πράγματα στη θέση τους. Αρχικά να επαναλάβω (γιατί πολλοί στέλνετε μήνυμα με το ίδιο ακόμη ερώτημα) ότι τα τελευταία αρχεία της έκδοσης 17 του ΝΟΚ είναι εκεί, στις προηγούμενες εκδόσεις και θα τα βρείτε αν δείτε τις αναλυτικές οδηγίες που έχω αναρτήσει στα σχόλια εδώ του αρχείου από την πρώτη στιγμή. Ανατρέξτε λοιπόν στην παλαιότερη έκδοση του αρχείου και κατεβάστε, όσοι ακόμη θέλετε, τα αρχεία χωρίς να κάνετε το λάθος της μη ελάχιστης έρευνας που οδήγησε και τον συνάδελφο NIANDR στην περεξήγηση. Θα παρακαλέσω όμως να μη συνεχίσει ο σχολιασμός εδώ πάνω στις παρεξηγήσεις και στην ανταλλαγή χαρακτηρισμών μεταξύ συναδέλφων γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΣ Ο ΣΤΟΧΟΣ της διακοπής της κωδικοποίησης του νόμου. ΣΤΟΧΟΣ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΧΘΕΙ Η ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ από τα πολλαπλά άστοχα "πειράγματα" που τον οδήγησαν στην "αριστοτέλεια μη χρήση" δηλαδή ΣΤΗΝ ΑΧΡΗΣΤΙΑ. Αφορμή και τα τελευταία χτυπήματα όπως : "αρνήσεις αδειοδοτήσεων", "ακυρώσεις πράξεων", "αναρμόδια εντέλλεσθαι", "ημίμετρα θεραπευτικών διατάξεων", "φερετζέδες νομιμότητας", "κατεδαφίσεις ορόφων με έξοδα δημοσίου", "αμελέτητα κουρέματα της προεξέχουσας κόμης οικοδομών σε στυλ προ του '55", "αναστολές αδειών", "παζάρια του στυλ να το αφήσω στο 1μ.; είναι καλά;", "πολεοδομικοί ηγεμονίσκοι που ξεφυτρώνουν ερμηνεύοντας" κλπ. Όλα αυτά σε ένα περιβάλλον όπου : συνάδελφοι έχουν χωριστεί σε οπαδούς ΥΔΟΜ και αυτονομιστές, υποστηρικτές της προστασίας της προέγκρισης ή της Κατ.3 και ότι νάναι, οι απόψεις για κάθε άρθρο του νόμου είναι περισσότερες από τα γράμματα του άρθρου, δεν υπάρχουν δύο ΥΔΟΜ στη χώρα με την ίδια αντιμετώπιση της πολεοδομικής νομοθεσίας και μάλιστα η όποια άποψη ΥΔΟΜ δεν διαρκεί περισσότερο από μήνα, όταν γίνεται ερώτηση διευκρίνισης προφανώς κανείς δεν δίνει απάντηση κλπ... Έλεγχος ανύπαρκτος, προσωπικό επίσης, νομική ενημέρωση (τι είναι αυτό;) πουθενά, συλλογικά όργανα μαγαζάκια οργανωμένα κατά βαρύτητα συμφερόντων, ανομία και παρεούλες (για να μην πω κυκλώματα) σε κάθε επίπεδο και μέγεθος κλπ... Και το κύρος του μηχανικού στα τάρταρα, όταν προτιμάται : η τακτοποιησούλα από τη μελέτη ανέγερσης (καλά δεν λέω νομιμοποίησης...), η ξεπέτα με στατική μελέτη "χτυπημένη" στην Ινδία, το αλουμίνιο ως μέσο επίτευξης ενεργειακής εξοικονόμησης, η δόμηση χωρίς σχέδιο αντί για εφαρμογές οργανωμένης βιώσιμης δόμησης... Όλα τα παραπάνω ήταν η αφορμή. Όμως σήμερα σημασία έχει αυτό που φαίνεται περισσότερο και με τις παραπάνω παρεξηγήσεις στα σχόλια διαπίστωσα ότι η διακοπή της κωδικοποίησης τονιζόταν καθημερινά στη δραστηριότητα του forum, χωρίς όμως να φαίνεται κάπου Ο ΣΚΟΠΟΣ της διακοπής ... δηλαδή Η ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ. Προτείνω λοιπόν στα εδώ σχόλια του αρχείου να γράφει πλέον όποιος θέλει την άποψή του για τον ίδιο τον ΝΟΚ και την κατάστασή του σήμερα ως διαμαρτυρία κατάντιας ή επικρότηση ... κάτι σαν δημοσκόπηση μεταξύ συναδέλφων. Με την κάθε συμμετοχή θα επανέρχεται το θέμα καθημερινά στην επιφάνεια ... Αν πάλι δεν θέλουμε, ας επαναλάβουμε ένα "moto διαμαρτυρίας" είναι και αυτό ένα άμεσο μέσο σήμερα. Εγώ σαν moto της διαμαρτυρίας μου αλλάζω την αρχική Αριστοτέλεια ρήση με την πιο πιασιάρικη Κουρκούλεια ρήση και επειδή : Ο ΝΟΚ ΜΕ ΤΙΣ ΤΟΣΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΕΙ ... το moto μου είναι : ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΜΩΡΕ ; ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ !!!
    1 point
  29. Version 1.0.0

    999 downloads

    Συνάδελφοι μια πρόταση-απόπειρα για απαλλαγή από ΣΑΥ ΦΑΥ για αρκετές εργασίες ΕΕΜΚ Μπορεί να σταθεί σαν έντυπο για ανέβασμα εκεί όπου απαιτείται το ΣΑΥ ΦΑΥ ή είμαι υπερβολικά απλοϊκός και γενικόλογος Παρακαλώ την γνώμη σας , θα ήθελα αν μπορείτε και τυχών διορθώσεις-επεμβάσεις-βελτιώσεις. Ευχαριστώ πολύ Μη απαιτηση Σ.Α.Υ. - Φ.Α.Υ. .pdf ΜΗ ΑΠΑΙΤΗΣΗ σαυ φαυ .docx
    1 point
  30. 2.403 downloads

    Αυτόματη δημιουργία του διαγράμματος GANTT Χρήσιμο και για δημόσια έργα
    1 point
  31. 2.828 downloads

    Μέθοδοι-Πρακτικές-Τεχνικά προβλήματα εφαρμογών
    1 point
  32. Οσο οι πολιτικοι μηχανικοι ειναι αρχιτεκτονες αλλο τοσο οι αρχιτεκτονες ειναι στατικοί.Παρα ταύτα τα <<ρασα δε κανουν τον παπα>>,όλα μαθαίνονται στη πράξη αρκεί να διαβάζεις και να ρωτας πολύ έμπειρους συναδέλφους.Τώρα περί στατικών μελετών δυστυχως το εχω δει λάιβ το έργο και τα βγάζει πια όλα το πρόγραμμα ,μάλιστα σχεδιάζει και ξυλότυπους!@!!!!!Ποια είναι αραγε η συμμετοχή ενός πολιτικού μηχανικού στον δομοστατικό σχεδιασμό όταν του βγάζει τα πάντα το κομπιούτερ???? Δυστυχώς έχει πέσει πάρα πολύ η ποιότητα των μηχανικών είτε υπογράφουν είτε όχι και αυτό φαίνεται από τα έργα.Μακάρι το κράτος να αποσαφηνίσει τα δικαιώματα και ο καθένας να πάει στα νερά του,όσο όμως υπάρχει αυτή η ασάφεια και ο μηχανικός κάνει τα πάντα δυστυχώς θα έχουμε κακής ποιότητας έργα .Το πως βγάζει ο καθένας το ψωμί του είναι δικό του θέμα.
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.