Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      17

    • Περιεχόμενα

      4.737


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      7.369


  3. sofia1111

    sofia1111

    Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      4


  4. stathis.mp

    stathis.mp

    Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      50


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/12/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Προφανώς οι αντιπαραθέσεις μεταξύ μας δεν μας βοηθούν και δεν μας τιμούν. Ας κοιτάξουμε λίγο έξω από το κάδρο στη συνολική εικόνα ... Την ανακοίνωση π.χ. του γραφείου τύπου του αρμόδιου υπουργού που στο χωρίο μου τη λένε win-win situation... 1. Σταματάνε τα πάντα μέχρι να παραδώσουν τα γραφεία τα ΤΧΣ, να πάρουμε τα λεφτά του πακέτου 2.0. 2. Τα ΤΧΣ θα μας ξαναδώσουν τα κίνητρα του ΝΟΚ με τον τρόπο που λέει το ΣτΕ εδώ και χρόνια. Μη σας πω και κάποια δόμηση εκτός σχεδίου με σχέδιο... 3. Μέχρι τότε όλο το τεχνικό δυναμικό της χώρας θα υποστηρίζει την εκτέλεση του ανεκτέλεστου των μεγάλων έργων, γιατί οι μεγάλοι θα πέσουν έξω και θα γίνουμε ρόμπα (αυτό ήταν στη σκέψη του γράφοντος το δελτίο τύπου). 4. Στο διάστημα αυτό θα επιστρέψουμε σιγά-σιγά τις ΥΔΟΜ στο υπουργείο γιατί βλέπετε τι μα...ες γίνονται στη Χαλκιδική. 5. Μέχρι να λειτουργήσουν αυτές στο υπουργείο δεν θα θέλουν και πολύ προσωπικό γιατί τα bots της AI που έχει ο πρώην δήμαρχος θα έχουν κάνει την AI ΚΥΔΟΜ που θα ελέγχει τα πάντα. 6. Δοξάστε με ! (αυτό ήταν επιθυμία του υπουργού)...
    10 points
  2. Παρακάτω ήταν απάντηση σε συνάδελφο, αλλά επειδή δεν είναι σκοπός μου η αντιπαράθεση αλλά η συσπείρωση των συναδέλφων, διότι δεν κρίνω την ορθότητα των αποφάσεων αλλά τον τρόπο εφαρμογής των. Συγνώμη και εμείς με ποιο εργαλείο θα σχεδιάζαμε εντωμεταξύ, υποθέτοντας τι ισχύει ως κανονισμός ή δέκα μήνες δεν θα αγγίζαμε μολύβι και θα κάναμε διακοπές. Πραγματικά ποιος πιστεύει ότι ένα σχέδιο είναι προϊόν ενός ονείρου το οποίο το πρωί ξυπνάς και βγάζεις άδεια. Εκτός της κοπιαστικής εργασίας εκπόνησης μελέτης, είναι ένας χείμαρρος από εγκρίσεις που οι περισσότερες αργούν, όχι απαραίτητα κακών υπαλλήλων αλλά κυρίως υποστελεχωσης ή υπαλλήλων σε θέσεις για τις οποίες δεν είναι κατάλληλοι. Το θέμα για μας τους μηχανικούς δεν είναι αν συμφωνούμε η όχι με τις τροποποίηση και τον τερματισμό διατάξεων, το θέμα είναι ότι για μια ακόμη φορά μας συμπεριφέρονται με αναξιοπρέπεια, δεν σέβονται τον κόπο μας ούτε την αξιοπιστία μας προς τους πελάτες μας και για όσους δουλεύουν στα νότια, δημιουργούν ένα μονοπώλιο στον κατασκευαστικό τομέα το οποίο λέγετε Ελληνικό, το οποίο αγόρασε τσάμπα γη, ενώ από εξω έχει πάει στο βουνό, δεν απολογείται σε κανένα, χτίζει ότι θέλει, υλικά αγοράζει σε τιμή χαμηλότερη(φυσιολογικό λόγω του μεγέθους του έργου) και πλέον θα πουλάει και όσο θέλει, διότι κανέναν ιδιώτη δεν θα συμφέρει να χτίσει με τις τιμές της γης, των υλικών και την νομοθετική αβεβαιότητα. Για όσους χαίρονται για την απόφαση αυτή ας προβληματιστούν μόνο για τον τρόπο επιβολής της και τι άλλο μπορεί να ακολουθήσει.
    7 points
  3. Καλημέρα, ψυχραιμία. Υπάρχουν έντυπες άδειες σε ισχύ (με τις συνεχείς παρατάσεις) από το 2012. Υπάρχουν 'φρέσκιες' ηλεκτρονικές με υπεύθυνη δήλωση. Ποιος θα ελέγξει κάθε μία από αυτές αν έχει κάνει χρήση κάποιου μπόνους, που ακόμη δεν ξέρουμε τι ακριβώς αφορά (και τι κόβεται); Θα ανακληθούν όλες οι άδειες σε ισχύ; Θα αναθεωρούνται στο σύνολό τους; Θα ελεγχθούν μία-μία από τις ΥΔΟΜ (χαχα); θα κοπούν όσες δεν έχουν καλέσει ελεγκτή δόμησης; Δεν νομίζω ότι γίνονται αυτά...αλλιώς οι αποζημιώσεις θα φτάσουν υπέρογκα ποσά (πάνω από το ΣΤΕ είναι τα Ευρωπαϊκά δικαστήρια). Προφανώς εχθές έπεσε ο μπαλτάς που λέει ο συνάδελφος παραπάνω, κάτι σαν τον Ιούλιο του 11 με τα αυθαίρετα. Όποιος έβγαλε άδεια καλώς, ούτως ή άλλως οι αναγγελίες έναρξης εργασιών, πλέον γίνονται αυτόματα με την έκδοση στη διαύγεια. Όσοι έχουν στα χέρια κάποια προέγκριση θα φανεί τι θα γίνει. Για τους άλλους, μάλλον θα πάνε με το νέο νοκ (ΝΝΟΚ). Τα παραπάνω είναι προσωπικές εκτιμήσεις *στους ηθικολόγους συναδέλφους: Δεν είναι όλη η Ελλάδα νότια προάστια και δεν είμαστε όλοι μεγαλοκατασκευαστές (αν ήμασταν, δεν θα γράφαμε εδώ). Άδειες στην επαρχία με 10τμ εσωτερικό εξώστη βγαίνουν off με τις καθολικές αποφάσεις. **Επίσης, το 'διάβασα στην καθημερινή', άκουσα στο καφενείο, ή είδα στο "mega" ότι θα βγει αντισυνταγματικός ένας νόμος, δεν παράγει δίκαιο σε καμία σοβαρή χώρα του κόσμου.
    6 points
  4. Και τι θα πει αυτό; Σας φαίνεται λογικό να καταργούνται οριζόντια σε όλες τις περιοχές της χώρας τα bonus για 1 ή 2 μ. ύψος; Σας φαίνεται λογικό να καταργούνται τα πατάρια; Τα πατάρια υπάρχουν από το 2012 στο ΝΟΚ και το +1μ υπάρχει από τον ΓΟΚ του 1985. Επίσης από πότε μια θολή ανακοίνωση παράγει νομοθεσία; Και τι σημαίνει ότι ακυρώνονται νόμιμες άδειες που έχουν εκδοθεί πληρώντας τις ισχύουσες διατάξεις; Σας φαίνονται σοβαρά αυτά τα πράγματα;
    6 points
  5. Η ΑΠΔ δεν αποδεικνύει ότι οι εργασίες δεν έγιναν μετά τη συγκεκριμένη ημερομηνία. Συνεπώς, αν η υπόθεση φτάσει σε δικαστήριο, θα χρειαστεί ισχυρότερη απόδειξη Όσοι είναι σχετικά παλιοί στο φόρουμ (και όχι πρόσφατοι, λόγω του συγκεκριμένου θέματος) γνωρίζουν το πρόβλημα από την εποχή της απόφασης για την Κοκοματ. Υπάρχει σχετική συζήτηση αρκετά εκτεταμένη (κι ενίοτε έντονη). Κι όχι μόνο γι αυτό. Στην ενότητα ΓΟΚ-ΝΟΚ υπάρχουν θέματα που άπτονται των ακροβασιών του ΝΟΚ, και ειδικότερα της περιπτωσιολογίας του άρθρου 11 η οποία, είναι προφανές ότι, υπάρχει για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένη εκλογική πελατεία. Χρησιμοποιώντας ως περιβαλλοντικό φερετζέ τη μείωση του ποσοστού κάλυψης, έβαλαν από την πίσω πόρτα την αύξηση ΣΔ και ύψους. Το ότι δεν τους ενδιαφέρει το περιβάλλον καθίσταται σαφές από το ότι δεν διασφάλισαν ρητά και κατηγορηματικά, κατά τον Β' έλεγχο δόμησης, τη φύτευση των ακάλυπτων χώρων. Αντίθετα, έβαλαν τις πισίνες να συμμετέχουν στη φύτευση!!! Και άλλα πολλά... Διότι, τι πιο απλό από το να καταργηθεί ο ΣΔ (μόνο στα σχ. πόλεως) και να αντικατασταθεί από Κάλυψη, Ύψος, ΠΑ, Στερεό, σε συνδυασμό με καθορισμού ελάχιστου καθαρού ύψους π.χ. 2.75 (και όχι 2.50 που δημιουργεί κλουβιά)? Είναι κάτι πολύ απλό και πρακτικό που απαλάσσει το μηχανικό από περιττό χάσιμο χρόνου και γραφειοκρατία και τον αφήνει ελεύθερο να εκφράσει το δημιουργικό του πνεύμα. Πώς δεν το σκέφτηκαν οι σοφοί νομοθέτες? Είναι ανόητοι ή συνένοχοι? Θα μπορούσα να γράφω μέχρι το πρωί ασκώντας κριτική στους εκάστοτε Οικοδομικούς Κανονισμούς. Στην ουσία, θα επαναλάμβανα τις συζητήσεις που έχουν γίνει εδώ. Όποιος λοιπόν ενδιαφέρεται, μπορεί να εντρυφήσει και θα βρει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Θα πλουτίσει τις γνώσεις του και, ίσως, διαμορφώσει πιο αντικειμενική άποψη
    5 points
  6. Συνάδελφε δεν το πας σωστά. Καλό θα ήταν τέτοιες μέρες να μην υπάρχει τοξικός λόγος. Διαφορετικά μάλλον δεν είμαστε συνάδελφοι. Δε γνωρίζεις ούτε το πλαίσιο της κάθε δουλειάς, ούτε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Μην αρχίζουμε τώρα με τις ευθύνες μεταξύ συναδέλφων. Οι εμπειρότεροι παρακαλώ να συνδράμετε ώστε ο διάλογος να μην παρεκτραπεί, διαφορετικά όλοι θα χάσουμε.
    5 points
  7. Δεν έχω καμία διάθεση να συζητάω με ανθρώπους που φαίνεται να μην έχουν καμία εμπειρία από χρόνους μελετών και έκδοσης εγκρίσεων αδειών. Τα υπονοούμενα να τα ρίχνετε στις ιδιωτικές σας συζητήσεις.
    5 points
  8. Και κάτι που θεωρώ επίσης σημαντικό, είναι το πως εφαρμόζεις μια απόφαση. Μπορείς να δώσεις μια ημερομηνία οριστική πχ 6-12 μηνών. Ωστε όλοι όσοι έχουν καταθέσει μελέτες και περιμένουν πχ το Σ.Α. Αθηνών κάνα 6 μήνο τώρα κλπ, να μην αναγκαστούν σε υποβολή νέων μελετών. Να έρχεται ο πελάτης και να λες, πλέον είσαι με αυτή την νομοθεσία, αυτά κτίζεις με αυτές τις προϋποθέσεις. Όχι σήμερα να απολογούμαστε για το ΣΤΕ κλπ στους πελάτες μας. Επίσης το να αναφέρεται παραπάνω ότι γνωρίζαμε κλπ δεν λέει κάτι. Εμείς εφαρμόζουμε το νόμο και όχι άρθρα στο ίντερνετ και τα θα.
    3 points
  9. Δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι συνάδελφοι θίχτηκαν από τη λέξη "ψυχραιμία". Δεν βρισκόμαστε εδώ για να χωρίσουμε κάτι, και η ψυχραιμία είναι πάντα ωφέλιμη. Ο ΝΟΚ είχε πολλά θετικά στοιχεία, όπως τα κλιμακοστάσια και τα μπόνους για πράσινο ή κάλυψη. Είχε και υπερβολές, όπως το μέγιστο ύψος, τα πατάρια και οι σοφίτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές πολλαπλασιάστηκαν τα τελευταία χρόνια (*αρχικά, αν θυμάστε, είχαμε πατάρια 10% και σοφίτες με ύψος 2,20). Τώρα στην ουσία: Ο περιβαλλοντισμός στην Ελλάδα εισήχθη, καινοτόμα για την εποχή, το 1975 στο Σύνταγμα. Έκτοτε, "έντυσε" μια σειρά πολεοδομικών νομοθετημάτων που διατήρησαν την Αθήνα ως την πιο πυκνοδομημένη μεγάλη πόλη της Ευρώπης, με πάνω από 30 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα αυθαίρετων κατασκευών στην Αττική. Φλογεροί "πράσινοι" στα λόγια, χάος στην πράξη. Μέχρι και σήμερα, η συζήτηση παραμένει αυτοτροφοδοτούμενα απλοϊκή: Δέντρο = καλό, διώροφα σπιτάκια με στέγη στον αστικό πυρήνα = καλό (έστω κι αν κοστίζουν 5.000 ευρώ το τετραγωνικό, θα τα δώσουμε για golden visa), πολυκατοικία = κακό (έστω κι αν στεγάζουν όλη την εργατική και μικρομεσαία τάξη, ηλικιωμένους, φοιτητές κλπ). Επιπλέον, κανείς δεν τολμά να μιλήσει για επέκταση σχεδίων πόλης, νέους οικιστικούς πυρήνες υψηλότερης δόμησης ή πολεοδόμηση εκτάσεων, γιατί θα θεωρηθεί ότι είναι με τους "μεγαλοεργολάβους". Από την άλλη, στο Ελληνικό δημιουργείται μια μικρή πόλη με βιοκλιματικά εξοχικά για Άραβες, που θα κατοικούνται 20 μέρες τον χρόνο. Αντιλαμβάνεστε την αντίφαση; ---------------------------- Ασχέτως των παραπάνω, η χθεσινή ανακοίνωση με άμεση ισχύ έρχεται σε αντίθεση με το επιχείρημα περί πολύμηνης "κοινής γνώσης" και για "μωρές παρθένες". Μέχρι πρότινος, υπήρχαν μόνο διαρροές από το ΣτΕ (αμφιβόλου νομιμότητας) και δημοσιογραφικές εικασίες. Αν κάποιοι θίγονται αναδρομικά από κρατική υπαιτιότητα, όπως οι κάτοχοι οικοδομικών αδειών, είναι βέβαιο ότι θα αποζημιωθούν, έστω και μέσω χρονοβόρας προσφυγής στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια.
    3 points
  10. συνεχίζουμε... αλλά αν νομίζεις πως οι Μηχανικοί της ΥΔΟΜ θα σου εγκρίνουν οτιδήποτε μέχρι να κάτσει ο κουρνιαχτός και βγουν καμιά 400 σελίδες διευκρινιστικά σημαίνει ότι είσαι αισιόδοξος άνθρωπος στη ζωή σου....
    2 points
  11. Η λύση για την απόδειξη έναρξης εργασιών προ 11/12/2024 (με βγαλμένη άδεια) δεν είναι ούτε το σφάξιμο του κόκορα, ούτε ο αγιασμός. Είναι το ΙΚΑ ! Υποβάλει ο ιδιοκτήτης ΑΠΔ για 11ο/2024, έως 31/12/2024, με 3 μεροκάματα στην κατηγορία 01 (εκσκαφές & σκελετός) με συγκεκριμένο χρονολογικό εύρος των εργασιών: 1/11/2024-10/11/2024
    2 points
  12. 1. Από πότε η ηλικία ενός κτιρίου αποτελεί απόδειξη νομιμότητας? 2. Αν δεν γνωρίζουμε τη μελέτη (άδεια), πώς είμαστε σίγουροι ότι θα κατασκευαστεί παράνομο κτίσμα? 3. Δυστυχώς, η νοοτροπία του "δεν είμαι ρατσιστής, αλλά δεν γουστάρω μαύρους στη γειτονιά μου" είναι πολύ διαδεδομένη
    2 points
  13. Η απόφαση είναι στην σωστή κατεύθυνση και μακάρι να αποτελέσει αφορμή για έναν "κανονικό" οικοδομικό κανονισμό με βάση τον όγκο. Επίσης θεωρώ ότι πρέπει να πετάξει και τις λοιπές γελοιοτητες όπως τα "θερμομονωτικά λιθοσωματα" και τις σοφίτες. Τα περισσότερα κτίσματα που έγιναν ειδικά τα τελευταία χρόνιαε όλα τα ευεργετηματα του ΝΟΚ είναι πρόσθετες πινελιές σε μια ήδη τριτοκοσμική εικόνα του δομημένου περιβάλλοντος και σίγουρα με κανένα θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα .... Να βάλω και μια άλλη τεχνική παράμετρο από την εμπειρία μου με στατικές μελέτες. Όλες αυτές οι αηδιες για να μεγιστοποιηθεί η δόμηση οδηγούν σε μόρφωση στατικού φορέα που είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που συστήνει ο Ευρωκώδικας 8 (ομοιομορφία σε κάτοψη και ύψος, ομαλή κατανομή δυσκαμψιων κλπ) Τώρα βέβαια θα πει κάποιος "δεν ενδιαφέρουν τους επενδυτές όλα αυτά" Ας αναλογιστούμε και την ευθύνη που φέρουμε εμείς οι μηχανικοί όταν οι επιστημονικοι σύλλογοι μας και το ΤΕΕ όχι μόνον κάναν γάργαρα την γελοιοτητα του ΝΟΚ αλλά τρέχανε και στα δικαστήρια να την υπερασπιστούν. "Καλός" ο ΝΟΚ γιατί μας δίνει δουλίτσα, "κακό" το κράτος που εκ των υστέρων αυτοαναιρειται.... Το νόμισμα έχει πάντα 2 όψεις. Το να ζεις και να εργάζεσαι σε μπανανιές έχει καλά αλλά και κακά. Και πρέπει να αποδεχόμαστε ως αναμενόμενα και τα 2. Ας μην σκουζουμε σαν μωρες παρθένες τώρα που εμφανίστηκε η άσχημη όψη του υπανάπτυκτου κράτους μας. Ας να μην ξεχνάμε ότι το επιχειρειν έχει ρίσκο. Και το ρίσκο αυξάνεται πολύ στις μπανανιες.
    2 points
  14. @tetris προφανώς γνωρίζαμε και προφανώς καταλαβαίναμε εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο ότι κάτι δεν πάει καλά στη συνολική αντιμετώπιση του νόμου. Ειδικά στην πρόθεση "επισκευής" του... Έπρεπε και εμείς λοιπόν να εφαρμόσουμε την "αρχή της προβλεψιμότητας" που λέει και ο συνταγματικός δικαστής και να προετοιμαστούμε. Αλλά σαν επαγγελματίες προσπαθήσαμε να κρατηθούμε από το κλαδί του κράτους δικαίου ελπίζοντας ότι θα γίνουν τα συνήθως αναμενόμενα... Και οι δύο πλευρές της αντιπαράθεσης λογικές είναι και τουλάχιστον δεν είναι καταδικαστέες ... όμως ας συζητήσουμε για το πως φτάσαμε εδώ και πως θα βγούμε από το πρόβλημα. Για το ΤΕΕ θα πω πιο βαριά λόγια ... Πρώτον επειδή είχε συμμετοχή στο ξεχείλωμα του νόμου, δεύτερον επειδή μπήκε πρώτο στη σειρά των υποστηρικτών του νόμου στην καταφανώς χαμένη δίκη (απόδειξη η σημερινή δήλωση του δημάρχου 3Β) αλλά περισσότερο Επειδή στην όλη υπόθεση δεν υποστήριξε και δεν συνεργάστηκε με τα μέλη του.
    2 points
  15. Επειδή όμως πολλοί συνάδελφοι έχουν μπλοκαρισμένες από άδειες κατεδάφισης έως άδειες ανέγερσης, στην Αθήνα, είμαστε στους 9 μήνες πλέον, επειδή υπάρχουν εργολαβικά, αγορές που έγιναν πριν εμφανιστούν οι απόψεις των γερόντων που αυτοικανοποιούνται ως Λουδοβίκοι ΙΔ, θα πρέπει είτε να τους κάνουμε ΙΣΤ, είτε να πάμε στο μισθοδικείο τους και να μας βγάλουν 6000 καθαρά τον μήνα να καθόμαστε όπως αυτοί και ας κάνουν και 10 χρόνια να βγάλουν ΤΠΣ και να αποφασίσουν για το φύλο των Αγγέλων. Κατά τα άλλα ο Τράμπ δίνει άδεια σε μια μέρα, αν κάνεις επένδυση άνω του 1 δις, αρκεί να περάσεις τις περιβαλλοντικές μελέτες που θα ελέγχονται κανονικά, ενώ το αμερικάνικο κανάλι κάνει βόλτες στα έρημα χωριά, που πίνεις ότι θέλεις και αφήνεις ότι έχεις ευχαρίστηση... https://www.naftemporiki.gr/finance/economy/1853846/cnbc-mia-apokosmi-matia-sto-mellon-tis-elladas-poy-apeileitai-apo-yparxiaki-katarreysi/ Η χώρα καταρρέει και οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι πολιτικοί, είναι στην κοσμάρα τους, στην μισθάρα τους και κλασσικά και διαχρονικά στο γρηγορόσημο τους (σαν την Χαλκιδική δεν έχει) και στην μίζα τους... Λυπάμαι όσους είναι ακόμα νέοι και είναι εδώ, χωρίς να μουτζώνουν τους λουδουβίκους και τις αντουανέτες. Και στο τέλος το πρόβλημα δεν είναι τα μπόνους. Είναι ότι δεν υπάρχει λογικό υπόβαθρο στον οποιονδήποτε έλεγχο, όταν υπάρχουν τόσοι πολλοί συντελεστές δόμησης που δημιουργούν περιουσίες. Ο κόσμος δεν μπορεί να συντηρήσει τα χρέπια του 30 του 40 του 50 και του 60 και του 70 που θέλουν στην ζεστή κλιματικά Αθήνα 500 λίτρα πετρέλαιο για να ζεστάνουν τις παγωμένες πέτρες και τα παγωμένα μπετά και τούβλα, ενώ η κωμωδία περί του εξοικονομώ έχει γίνει μία μπίζνα για λίγους και ημέτερους, χωρίς αντίκρυσμα, ενώ μόνο οι έχοντες μπορούν να μπουν, αφού θα μπορούν να πληρώσουν οι ίδιοι και να περιμένουν. Η ανέγερση νέων οικοδομών με μονώσεις και θέσεις στάθμευσης θα βοηθούσε την πόλη, αλλά αυτό έχει κόστος. Με την απόφαση αυτή, θα έχουμε πλέον νέα αύξηση στις τιμές πώλησης, που προφανώς πλέον θα αγοράζονται μόνο από ξένους, νέα μείωση της προσφοράς, αφού πολλές δουλειές θα ακυρωθούν, μια και το κόστος κατασκευής και η τιμή πώλησης σε πολλές περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, δεν θα υπάρχουν πελάτες για να το πληρώσουν, ενώ στις επαρχιακές πόλεις που δεν έχουν τουρισμό, δεν χτίζεται τίποτα έτσι και αλλιώς. Δύσκολες έννοιες αυτές όταν παίρνεις 6-8-10-20000 τον μήνα, αν είσαι δικαστής, βουλευτής, υπουργός, ευρωβουλευτής και κάπου εκεί μέσα αν είσαι δήμαρχος, χώρια οι "χορηγίες"... Πως το είπε εκείνος τότε το 2010...
    2 points
  16. Για τις πράξεις σου λοιπόν εσύ μάλλον ανταμείβεσαι. Όμως, τι κάνεις μεσάνυχτα εδώ; Καλή συνέχεια και σε εσένα. Στους υπόλοιπους καλή δύναμη!
    2 points
  17. Χάνεις το νόημα συνάδελφε. Το θέμα εδώ δεν είναι ποιος συμφωνεί με το όνειδος - ή το ότι το χαρακτηρίσει ο κάθε ένας των μπόνους του ΝΟΚ- ούτε το αν συμφωνούμε μεταξύ μας. Ούτε και ο κόσμος των μηχανικών αρχίζει και τελειώνει με τον ΝΟΚ και την εφαρμογή του. Δε χρειάζονται βέλη, ενσυναίσθηση χρειάζεται. Για οποιοδήποτε λόγο, κάποιοι την πάτησαν και μάλιστα χοντρά, με διαδικασίες και πρακτικές που περισσότερο υποτιμούν παρά τιμούν το επάγγελμα του Μηχανικού. Σε απασχολεί;
    2 points
  18. Αυτό δεν πρόκειται να καταργηθεί, έχει οριστικά επιβληθεί πάνω στους κανονισμούς (ΓΟΚ '85 και τώρα ΝΟΚ) με το Προεδρικό Διάταγμα του 1987 με το οποίο σχεδιάζουμε από τότε τα γκαράζ. Είναι ειδικός όρος. Έχει τον πλήρη έλεγχο του ΣτΕ, ως κίνητρο για την εύρεση θέσεων στάθμευσης, είναι πάνω από πολοεδομικούς κανονισμούς και μάλιστα πάνω και από τα ΕΙΔΙΚΑ διατάγματα ως ειδικός όρος δόμησης που κατισχύει αυτών. Την ανεκδιήγητη αρχική ερμηνεία του υπουργείου, ότι για να ισχύει αυτό στον ΝΟΚ πρέπει να ξανανομοθετηθεί από τον Πρόεδρο, μάλλον θα θέλουν να την ξεχάσουν εκεί στο υπουργείο ...
    2 points
  19. Για ακόμη μία φορά αποδεικνύεται και επαληθεύεται η φαιδρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η πολιτική σκηνή τους πολίτες της. Γιατί πέρα από μηχανικός είμαι πολίτης μίας χωράς στην οποία δεν μπορώ να έχω εμπιστοσύνη. Στην προκειμένη περίπτωση το μόνο θετικό που μπορεί να προκύψει είναι επιτέλους να ψηφιστεί ένας νόμος που θα αναδεικνύει την επιστημοσύνη ενός μηχανικού. Φτάνει με το μπακαλοτέφτερο του τι προσμετρά και τι όχι στην δόμηση, που όριζε εν μέρει την αρχιτεκτονική μελέτη ενός κτιρίου. Όγκος / ύψος / ιδεατό στερεό και τέλος. Αυτά πρέπει να είναι τα βασικά μεγέθη. Ότι βρίσκεται εντός των ορίων αυτών των παραμέτρων νόμιμο και ότι εκτός παράνομο.-
    2 points
  20. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θεωρούν ότι είναι δίκαιο να απαλλάσσονται μόνο όσοι ξεκίνησαν εργασίες. Τι θα γίνει με τους κατασκευαστές και ιδιοκτήτες οικοπέδων που έχουν υπογράψει εργολαβικά και δεν έχουν βγάλει ακόμη τις άδειες? Έχουν πληρωθεί μηχανικοί, συμβολαιογράφοι, κτηματολόγια κλπ, και πιθανότατα θα ακυρωθούν και συμφωνίες. Ποιος θα τους αποζημιώσει αυτούς? Ποιος θα πληρώσει εμάς που είχαμε άδειες έτοιμες για κατάθεση στην Πολεοδομία και τώρα άντε ξανά από την αρχή???
    2 points
  21. ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΑΔΥΝΑΤΟΥ ΠΤ- kma_m1609_Farmakh_artiothta.pdf
    1 point
  22. @Amelia Καλησπέρα. Δεν ξέρω αν είναι σχετικό με την υπόθεση που μελετάς. Παραθέτω τμήμα της παρ. 1 άρθρου 2 της απόφασης 40158/10 (ΦΕΚ-1556/Β/22-9-10)--'Εγκριση ειδικών όρων για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων (Φ/Σ) και ηλιακών συστημάτων σε γήπεδα και κτίρια σε εκτός σχεδίου περιοχές " Οι αναγκαίες κατασκευές που συνοδεύουν - απαιτούνται για την εγκατάσταση των φωτοβολταϊκών συστημάτων είναι: α) στυλίσκος ΔΕΗ, β) οικίσκος εγκατάστασης ηλεκτρονικού εξοπλισμού ανά 500 kW εγκατεστημένης ισχύος προκατασκευασμένος και με απολύτως αναγκαίες διαστάσεις μέχρι 15 τμ και συνολικού ύψους μέχρι και 2,5 μ. με τη δυνατότητα προσαύξησης του ύψους αυτού μέχρι 20% στην περίπτωση εγκατάστασης εργοστασιακών πεδίων διανομής των αντιστροφέων -μετασχηματιστών, γ) περίφραξη με συρματόπλεγμα στα όρια της ιδιοκτησίας μέχρι 2,5 μ. με συμπαγές τοιχείο ύψους έως 30 εκ. για την προστασία της εγκατάστασης".
    1 point
  23. Σε μια περίπτωση που ..τρέχω για Θεσσ/νίκη ήδη βρίσκομαι στον 5 μήνα και όπου να 'ναι θα πάει για έκδοση απόφασης Περιφερειάρχη
    1 point
  24. πρόχειρες ανακοινώσεις, πρόχειρες αποφάσεις. σαν κουτσομπολιό από τραπέζι παρέας (βγήκαμε από σύσκεψη και σας ανακοινώνουμε). όλα πρόχειρα σε αυτή τη χώρα. και σήμερα όλοι μέρα καμια 50αρια επαγγέλματα που ασχολούνται με την οικοδομή χορεύουν τσιφτετέλι.
    1 point
  25. Από ότι διαβάζω πάντως, η ντρίπλα είναι ότι το ΣΤΕ ακυρώνει ουσιαστικά τη διαδικασία και όχι το περιεχόμενο. Άρα απλά θα μας έρθει ίδιο - αντίστοιχο περιεχόμενο σε άλλη συσκευασία. Προφανώς θα φροντίσουν να είναι μία συσκευασία για τους λίγους. Η συζήτηση μάλλον πρέπει να περιοριστεί στο γεγονός με τι θα γίνουν οι μη υλοποιημένες άδειες. Όπως το βλέπω εγώ την "ευθύνη" για τις μη υλοποιημένες άδειες, πέφτει τελικά στον ελεγκτή δόμησης...? Πρέπει να δοθούν άμεσα οδηγίες τι θα πρέπει να προσκομίζεται σε κάθε περίπτωση. Η ΥΔΟΜ δεν ανακατεύεται εάν δεν κάνω λάθος έως το τέλος των εργασιών. Άρα το ερώτημα... να φωνάξω εκσκαφέα ή όχι? Ίσως its worth the shot να σου σκάψει ένα μικρό σκάμα και βλέποντας! χαχαχα xD Για τις άδειες που δεν έχουν εκδοθεί.... αναμονή - υπομονή.
    1 point
  26. Γνωρίζαμε, προβλέπαμε, συζητούσαμε για βόμβες, και; Οι αποφάσεις 293_2024 και 310_2024 βγήκαν στη φόρα σε άρθρα δημοσιογραφικά. Περιήλθαν στην κατοχή όποιου είχε πρόσβαση σε συνδρομητικές υπηρεσίες παροχής νομοθετημάτων. Εναλλακτικά όφειλε να έχει πρόσβαση διά του δικηγόρου του, ο οποίο πληρώνει και καλά κάνει τέτοιες υπηρεσίες. Λειτουργούν ή έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν όλοι οι μηχανικοί στο ίδιο πλαίσιο, με τα ίδια εργαλεία και εφόδια, με την ίδια θέρμη και όρεξη και να είναι σε θέση να "ενημερώνουν τους πελάτες" ή να μη "χώνουν το κεφάλι στην άμμο" και άλλα τέτοια; Την έχουν πατήσει όλοι καμιά 10ριά φορές - αυτό λέγεται εμπειρία - ώστε να ξέρουν να οχυρωθούν σε τέτοιες περιπτώσεις; Και σε τελική ανάγνωση τι; Στους μήνες που αναμέναμε την τελική ετυμηγορία, δε θα παίρναμε δουλειές, θα ήμασταν εκτός γραφείου, δε θα ωριμάζαμε μελέτες, δε θα βγάζαμε άδειες, ή θα βγάζαμε άδειες με μειωμένα τ.μ.; Και δε μιλά για πατάρια 100τ.μ αλλά για οικόπεδα των 80τ.μ. που τα μεγέθη καταλαβαίνεις ότι δεν μεγέθη Αθήνας. Προσωπικά λοιπόν έλαβα τις αποφάσεις μέσω δικηγόρου. Εκτίμησή της ήταν και είναι ότι, νομοθετήματα πηγαίνουν πακέτο με το εκάστοτε συμφέρον κάθε στιγμή. Η "βόμβα", η πολυαναμενόμενη για πολλούς, έσκασε. Ούτε οι Μελέτες ούτε και οι Πελάτες είναι όλοι ίδιοι, ούτε όλες οι δουλειές έχουν το ίδιο επίπεδο δυσκολίας/ευκολίας. Αντί να ονοματίζουμε αδιάφορους, κακούς επαγγελματίες και ότι άλλο μας κατεβαίνει, εκείνους που την πάτησαν, ας μπούμε συναδελφικά στη θέση τους, και ας αναλογιστούμε αν θέλουμε τι δεν κάναμε καλά ώστε να οχυρώσουμε όσο είναι δυνατόν το πλαίσιο στο οποίο όλοι δουλεύουμε ως επαγγελματίες μηχανικοί. Προσοχή: δεν είναι ώρα - κατ εμέ - για κουβέντα για το αν είναι καλός ή κακός ο ΝΟΚ μέχρι τώρα. Γιατί η κουβέντα ξεφεύγει και ξαφνικά γίνεται για όλο το πλαίσιο, τον κλάδο, τα επαγγελματικά δικαιώματα, τη βόλεψη, τους Αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, τις αναθέσεις και γενικώς τη βόλεψη. Είναι πολλά και εκεί πέρα σίγουρα ο κάθε ένας θα φέρει πολλαπλές ευθύνες.
    1 point
  27. Η απόφαση είναι καλή στην ουσία της και μακάρι να καταργηθούν όλες αυτές οι αηδίες με τα μπόνους. Υπάρχουν όμως σοβαρά ζητήματα τι θα γίνει με τις μελέτες που περιμένουν μήνες για κάποια έγκριση??? τι θα γίνει με τις μελέτες που πήραν άδεια χτες και προχτές και πριν τέσσερα χρόνια και πριν δέκα χρόνια (ναι υπάρχουν και πιο παλιές που είναι σε ισχύ) και δεν άρχισαν εργασίες???? τι θα γίνει με αγοροπωλησίες που βασίζονται σε μελέτες που προβλέπουν τα μπόνους??? με δάνεια που βασίζονται σε μελέτες με μπόνους??? με τα ΕΣΠΑ η λίστα μπορεί να συνεχιστεί απεριόριστα
    1 point
  28. 1 point
  29. Τα τοπο-προπ αφορούν ΜΟΝΟ στο γεωτεμάχιο σου , και όχι στα όμορα, ούτε στο έτερο εμπλεκόμενο . Αν θέλεις να δώσεις τοπο-προπ και σε όμορα θα αναλάβεις την αποτύπωση ορίων τους που θα στα δείξουν οι ιδιοκτήτες τους με τις απαιτούμενες υπογραφές υπόδειξης ορίων. Το κτήμ μόλις δεί τοπο-προπ (-νιου) κλειδώνει τα όρια στην πίσω τράπεζα πληροφοριών και μετά είναι ισχυρά δύσβατο να γίνει άλλο τοπο-προπ με διαφορέτικά όρια (ομοίως κλειδώνει τα μη υλοποιημένα όρια των τοπο-προπ ) . Επισης πρέπει να δώσεις (εκτός από τα δικά σου) και το ΚΑΕΚ του εμπλεκόμενου δρόμου (ή εμπλεκόμενου γείτονα) με τα παλιά (στο πστ-καεκ) και τα νέα όρια (στο δγμ-προπ-φάϊναλ) .
    1 point
  30. Το ζήτημα είναι τι κάνουμε τώρα. Έχει εκπέσει ο ΝΟΚ ως σύνολο ή μπορούμε να συνεχίσουμε να εκδίδουμε άδειες χωρίς μπόνους βασιζόμενοι σε αυτόν?
    1 point
  31. Α. Παραχώρηση γεωτεμαχίου (ή άλλως τμήματος γης) για διαπλάτυνση δρόμου σε οικισμούς κάτω των 2000. Από ότι γνωρίζω: Η δημιουργία νέου δρόμου απαγορεύεται. Το υπάρχον μονοπάτι πρέπει να προϋπάρχει του ….. ??? Η διαπλάτυνση επιτρέπεται υπό όρους ……… ??? Η έγκριση αποδοχής της διαπλάτυνσης πρέπει να περάσει από τεχνική υπηρεσία (το ΔΓΜ) , δημοτικό συμβούλιο, ορισμό εκπροσώπου κλπ, κλπ (ελεγκτής ο συμβολαιογράφος). Κατά την κρίση μου το ζικ-ζακ ίσως συναντήσει θέμα στην τεχνική υπηρεσία. Στην θέση που ο άξονας του υπάρχοντος περίπου συναντά-ταυτίζεται με εκείνο το τοιχειο-πλακοειδές κατασκεύασμα δείχνει ότι υπάρχει θέμα μάλλον με τον άξονα ή με το κατασκεύασμα. Β. Αγόρασε (αν δεν το έχεις κάνει) από το κτηματολόγιο το κτηματογραφικό του τεμαχίου σου (δείχνει και τα όμορα) από το οποίο θα αποκτήσεις τις συννες (dxf) των ομόρων και τα ΚΑΕΚ τους. Εκεί θα πρέπει να δεις ότι το μονοπάτι είναι σε ΚΑΕΚ δρόμου. Αν όχι πρέπει πρώτα να αποκτήσει το μονοπάτι ΚΑΕΚ ( ο δήμος σαν ιδιοκτήτης του μονοπατιού θα κινηθεί για να πάρει το μονοπάτι από τα ΚΑΕΚ ομόρων . Μετά …….. . Γ. Αν λοιπόν υπάρχει ΚΑΕΚ δρόμου : Γ1. Με αμοιβαία διόρθωση ορίων εσού και του Δήμου στο ΔΓΜ κλπ, κλπ εγκρίσεις υπηρεσίας, δημοτικό συμβούλιο , εκπρόσωπος για υπογραφή κλπ. Γ2. Αν θέλεις να λάβεις τα ευεργετήματα παραχώρησης δρόμου πρέπει πρώτα με μια όμοια διαδικασία να έρθει στα σήμερα σωστά του το μονοπάτι του ΚΑΕΚ. Μετά νέα διαδικασία για γίνει η παραχώρηση σου για το δρόμο. Δ. Οποιαδήποτε μεταβολή πρόκειται να γίνει σε οποιοδήποτε ΚΑΕΚ και με σύμφωνη γνώμη των εμπλεκομένων μερών πρέπει : - να έχει συνταχθεί το ΔΓΜ επί του οποίου θα συμφωνήσουν τα μέρη (εμπλεκόμενα ΚΑΕΚ), υποβληθεί στο Κτηματολόγιο με την σύμφωνη γνώμη των μερών . το κτηματολόγιο κάνει δεκτό το ΔΓΜ με την σύμφωνη γνώμη των μερών και κλειδώνει. Με αυτόν το τρόπο δεν υφίσταται παραχώρηση , αλλά από κοινού διόρθωση των ορίων. Ίσως ενέχει μελλοντικά θέματα - Για την παραχώρηση προς διαπλάτυνση δρόμου με οφέλη στον παραχωρούντα, ΔΓΜ, εγκρίσεις, … à συμβολαιογράφος.
    1 point
  32. Δεν νομίζω ότι αποτελεί επαρκές αποδεικτικό στοιχείο, καθώς θα έχει υποβληθεί μετά την κρίσμη ημερομηνία. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα γίνει παρτι (γενικώς) στα δικαστήρια.
    1 point
  33. Από τη στιγμή που εξασφαλίζεται η αρτιότητα του όμορου, δεν υπάρχει πρόβλημα. Ωστόσο, θα πρέπει να το αποδείξεις (στην ΥΔΟΜ) τόσο με αλληλουχία των τίτλων όσο και με σημερινές αποτυπώσεις.
    1 point
  34. Συνάδελφε αρχίσαμε να συζητάμε βάσει της ανακοίνωσης του προέδρου του συνταγματικού δικαστηρίου ο οποίος έθεσε ευθέως τον χρόνο της ανακοίνωσης ως χρόνο επιβολής ακυρώσεων λόγω αντισυνταγματικότητας, μετά από τη συζήτησή της στο δικαστήριο. Κανείς μας δεν ξεκίνησε βάσει καναλιού ή δημοσίευσης. Αν δε διαβάσεις προσεκτικά την ανακοίνωση, το δελτίο τύπου του υπουργού και την επίσημη δήλωση του δημάρχου 3Β, θα καταλάβεις εύκολα ότι ήταν : αναμενόμενο, προσχεδιασμένο, μεθοδευμένο και με πλήρως γνωστές συνέπειες. Με λίγα λόγια μια πολιτική τρίπλα, με όργανο το δικαστήριο και γνωστά τα θύματα ... Εξ άλλου, ποιός σε έπεισε ότι ζούμε σε "σοβαρή χώρα" ;
    1 point
  35. Το θέμα δεν είναι τόσο απλό ώστε να απαντηθεί από το φόρουμ. Λόγω και των τελευταίων εξελίξεων (ΣτΕ) το τοπίο είναι αρκετά θολό. Επί πλέον, υπάρχουν πολλές παράμετροι που χρειάζονται εξέταση. Συνεπώς, απευθύνεσαι σε μηχανικό ώστε να σε κατατοπίσει πλήρως
    1 point
  36. Εξαρτάται από το επίπεδο της αντιπαράθεσης. Αν γίνεται με λογικά επιχειρήματα, είναι ευπρόσδεκτη. Αν πρόκειται για ξεκατίνιασμα, μακριά από εμάς. Πάντως, ο συνάδελφος @kierion έχει δίκιο. Γνωρίζαμε εδώ και καιρό (για να μην πω ήμασταν σίγουροι) ότι η μπόμπα θα σκάσει κάποια στιγμή σύντομα. Δεν θα ήταν λοιπόν έντιμο, σωστό και ηθικό να έχουμε ενημερώσει τους πελάτες ώστε να αναλάβουν την όποια ευθύνη? Ή φοβηθήκαμε ότι θα χάσουμε τη δουλειά, χώσαμε το κεφάλι στην άμμο και τώρα σκούζουμε σαν "μωρές παρθένες"? Το πιο σωστό βέβαια, αν υπήρχε ευνομούμενο κράτος, θα ήταν είτε να υπήρχε αναστολή αδειών μέχρι την τελική απόφαση, είτε να εκδίδονταν άδειες με υ.δ. του ιδιοκτήτη ότι αναλαμβάνει την ευθύνη εν γνώσει των θέσεων του στε. Όσοι απορούν (ακόμη) με την αλαλία του τεε, μάλλον βρίσκονται σε άλλη χώρα (ή άλλο πλσνήτη)
    1 point
  37. Το ότι το γνωρίζαμε δλδ αναιρεί τον παραλογισμό της όλης κατάστασης? 'Οχι, τον κάνει οξύτερο. Μηχανικοί ελεύθεροι επαγγελματίες αλλα και δημόσιοι υπάλληλοι, κύριοι έργων και φορείς, όλοι μαζί κομπάρσοι σε φαρσοκωμωδία.
    1 point
  38. Ναι. Αρκεί να αφορά αλανιάρη (και παπά και κόκορα), όχι κοτόπουλο προσφοράς από τα lidl. Σε κάθε περίπτωση, η 12η διευκρινιστική εγκύκλιος θα επιληφθεί των λεπτομερειών, στις αρχές του 2027.
    1 point
  39. Γελοιότητες. Ακυρώνουν νόμο 12 χρόνια μετά, αλλά αυτά που χτίστηκαν δεν τα πειράζουμε, γιατί μερικά ανήκουν σε ξένους που θα μας πάνε στο ΕΔΑΔ και θα μας πάρουν τα σώβρακα. Καταργούν το 1 μ για τις θέσεις στάθμευσης στην Πιλοτή που ίσχυε και στον ΓΟΚ/73 και ίσως και στου 1955. Οπως και τα πατάρια δεν ίσχυαν μόνο στον ΓΟΚ/85. Αρα μία είναι η λύση. Βάζουμε κάλυψη και όγκο που βγαίνει έμμεσα από τον ΣΔ και ότι γίνεται εκεί μέσα είναι εντάξει. Από την άλλη δήμαρχοι, όπως του Χαλανδρίου, με το ΓΠΣ, μειώνουν επιλεκτικά και κάπου αυξάνουν τον ΣΔ, με τρόπο που δεν συνάδει με την κοινή λογική και επειδή δεν είναι παράλογοι, είναι προφανείς οι λόγοι. Συνεχίζεται το αίσχος που υπήρχε με τους οικισμούς, που τα όρια τους τέθηκαν βάσει των περιουσιών των ψηφοφόρων των δημάρχων και μόνο... Μπανανία ολκής η χώρα και έχει και τους θεσμούς που της αξίζουν. Κατά τα άλλα περιμένουμε επενδύσεις. Δηλαδή περιμένουμε ηλίθιους που θα ασχοληθούν μαζί μας... Και μία σχετική - άσχετη είδηση... https://www.sofokleousin.gr/kalesma-tramp-me-kinitra-gia-ependyseis-stis-ipa-prosferei-amesa- «Οποιοδήποτε άτομο ή εταιρεία επενδύει ΕΝΑ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΔΟΛΑΡΙΑ Ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, θα λάβει άμεσα πλήρη έγκριση, αλλά όχι όλες τις περιβαλλοντικές εγκρίσεις. ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΡΟΚ!!!». Εμείς εδώ περιμένουμε επενδυτές για να μην είμαστε η φτωχότερη χώρα της ευρώπης αλλά θα πρέπει να έχουν την εύνοια κάποιων υπαλλήλων που βγάζουν για τους εαυτούς τους μισθούς σαν να είναι στο Λουξεμβούργο... Δεν περιγράφω άλλο που είπε και ο Χελάκης...
    1 point
  40. Ως μηχανικος θεωρώ δίκαιο αυτό που έγινε. Κάπου ήθελε ένα φρένο η κατάσταση. Οι επίμαχες διατάξεις είχαν εκφυλιστεί εντελώς. Ως ιδιώτης όμως, κλαίω, γιατί είχαμε καταβάλει ήδη προκαταβολή (η οποία προφανώς επιστρέφεται, γιατί είχαμε στήσει ένα πολύ καλό ιδιωτικό συμφωνητικό) και ο εργολαβος (συνάδελφος επίσης) είναι πολύ τίμιος (ήδη ήρθε σε επαφή μαζί μας, για την επιστροφή).
    1 point
  41. @katrmp όταν κάνεις υποβολή θα σου βγάλει τη διαφορά που πρέπει να πληρωθεί.
    1 point
  42. @maria kasidouli η συμβολαιογράφος έχει δίκιο. Οι αυθαιρεσίες στους κοινόχρηστους χώρους χωρίζονται σε κατασκευές κοινόχρηστες και σε κατασκευές με κάτοχο, νομέα, φερόμενο κύριο. Η αυθαίρετη κατοικία ανήκει στη δεύτερη κατηγορία, δηλαδή έχει ιδιοκτήτη. Το αντιμετωπίζεις ως εξής: Αντί για σύσταση θα γράψεις τροποποίηση σύστασης.
    1 point
  43. Σου είπε κανείς ή προκύπτει από κάπου, @pavlos4444, ότι είναι υποχρεωτική η μετατροπή της αποκλειστικής χρήσης σε παρακολούθημα;
    1 point
  44. Συνοψίζοντας (για να δούμε αν καταλάβαμε καλά): Στην περιγραφή του ακινήτου αναγράφουμε την πλήρη κατάστασή της λειτουργικής ενότητας που αφορά η βεβαίωση σύνδεσης: π.χ. Διαμέρισμα Β-1 εμβαδού 48 τ.μ. Στην καρτέλα "Στοιχεία Υφισταμένου" καταγράφουμε τα νομιμοποιητικά στοιχεία που κατοχυρώνουν το δικαίωμα σύνδεσης, χωρίς να αναγράφουμε εμβαδά. Στην καρτέλα “Δόμηση/Χρήσεις/Θέσεις στάθμευσης” δεν συμπληρώνουμε τίποτα. ... Εγώ μέχρι τώρα έγραφα στην καρτέλα "στοιχεία υφισταμένου" έβαζα το εμβαδόν του χώρου που αφορά η βεβαίωση .... Τελικά όμως το εμβαδόν που γράφουμε στη βεβαίωση μόνο πρόβλημα μπορεί να δημιουργήσει, καθώς αυτό το εμβαδόν λαμβάνεται από τη βεβαίωση (υπεύθυνη δήλωση) του Δήμου. Επίσης να θυμάστε πάντα ότι εντός των 6 μηνών που ισχύει η βεβαίωση, μπορούμε να κάνουμε όσες τροποποιήσεις χρειάζονται χωρίς νέο παράβολο
    1 point
  45. Εν τάχει: Στο άρθρο 1 ρυθμίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα αποκλειστικά των ΠΕ μηχανικών, και στο άρθρο 3 -15 καθορίζονται οι δραστηριότητες ανά ειδικότητα μηχανικών. Επομένως, εκκρεμεί η ρύθμιση των δικαιωμάτων των ΤΕ μηχανικών, βάσει της ειδικότητάς τους, όπως περιγράφεται στο άρθρο 3 - 15. Δεν συζητάμε για "δικαιώματα" (αυτά τα έχει συνταγματικά κατοχυρωμένα κι αυτός είναι ο λόγος που η πολιτεία πληρώνει αποζημιώσεις σε προσφεύγοντες ΤΕ μηχανικούς, σε ετήσια βάση), αλλά για "ρύθμιση". "Ρύθμιση" είναι η άνω οριοθέτηση των επιτρεπόμενων δραστηριοτήτων βάσει προγράμματος σπουδών. Tο πρόβλημα εστιάζεται στην εκτίμηση του ορίου της επαγγελματικής δραστηριότητάς των μηχανικών ΤΕ βάσει προγράμματος σπουδών.
    1 point
  46. @gktpgeue θα σου πω τι ισχύει για την ΥΔΟΜ Αγίας Παρασκευής στην Αττική. Για να βγει η περίφημη βεβαίωση ηλεκτροδότησης χρειάζεσαι 3 δικαιολογητικά τα οποια τα ανεβάζεις ηλεκτρονικά α)εξουσιοδότηση ιδιοκτήτη (ή κατασκευαστή - δεν έχω βγάλει άκρη ακόμη και είναι ευθύνη δική μας) β) άδεια οικοδομής (ενημερώσεις κτλ αν υπάρχουν) γ) θεωρημένη άδεια οικοδομής για ηλεκτροδότηση (εδώ αρχίζει το πανηγύρι) Για το γ) ΄ρωτησα στην ΥΔΟΜ και γίνεται με τον παλιό κλασσικό τρόπο δλδ παίρνουμε την άδεια οικοδομής (τύπωσε ενα αντίγραφο) , παμε ΥΔΟΜ μας τη σφραγίζουν στα φορολογικά οτι έχουν πληρωθεί οι αμοιβές επίβλεψης, βάζουμε ΠΕΚ, βεβαιωση υδραυλικού, βεβαιώση αερίου και παμε στα ρεύματα και μας σφραγιζουν την άδεια για τελική σύνδεση. ΑΥΤΗ την άδεια την ανεβάζεις στο σύστημα (γ') και εκδίδεις τη βεβαίωση για ηλεκτροδότηση. Πρέπει να εκδοθεί βεβαίωση για κάθε ΟΙ ξεχωριστά καθώς και μαι για τους ΚΧ (αν έχει γίνει ΣΟΙ) Ο Δήμος Αθήνας έχει ψηφιοποιήσει πλήρως τη διαδικασία όπως βλέπω στο site του Δήμου, ΄τωρα φαντάζομαι στη δική σου ΥΔΟΜ που δεν ξέρουν τι τους γινεται μπορεί να ισχύει κάτι άλλο
    1 point
  47. Σωστά! Συζητείστε τη δημιουργία ενός session (προφανώς μόνο για μέλη, ίσως και με αυξημένα κριτήρια) όπου ο καθένας θα μπορεί να παρουσιάζει τις λεπτομέρειες του θέματός του και θα συζητά την αμοιβή του γι' αυτό... Οι εμπειρότεροι θα συνεισφέρουν και θα βοηθούν... Οι νεότεροι θα μαθαίνουν και θα προσαρμόζονται... Να μπορεί κάποιος να διακρίνει τις εύκολες περιπτώσεις από τις περιπτώσεις - παγίδες κ.λπ. Μπορεί αν λειτουργήσει να προλάβει τα χειρότερα που έρχονται με ταχύτατα βήματα... Αν ξεφτιλιστεί και σε αυτή την υπηρεσία η αμοιβή είμαστε για κλάματα.... Υ.Γ. Σπάσατε ωραία τα επιμέρους θέματα της ΗΤΚ... Υπάρχουν κι άλλα, εξίσου ενδιαφέροντα... Άκρως χρησιμότατα για τα μέλη και τον κλάδο... Κι αυτό απ' ότι καταλαβαίνεις δεν είναι "δουλειά" ενός ή δύο κ.λπ. μελών, αλλά ενστερνισμού και φιλοσοφίας....
    1 point
  48. Να σκεφτούμε λίγο πέρα από το γράμμα του νόμου. Κανονικά είναι όπως το λες όταν η μοναδική αυθαιρεσία αφορά λοιπή παράβαση (αναλυτικός). Ο νόμος δεν απαιτεί σχεδόν τίποτα σε μια τέτοια περίπτωση. Όμως, αύριο θα θελήσουν να κάνουν μια συμβολαιογραφική πράξη και τότε η συμβολαιογράφος θα τα στυλώσει (και δικαίως) διότι άλλα θα διαβάζει και άλλα θα βλέπει σε παλιά κάτοψη. Τότε λοιπόν θα δημιουργηθεί ένα αδιέξοδο. Εσυ θα έχεις δίκιο, διότι λειτούργησες βάσει νόμου και έκανες μια σωστή υπαγωγή και αυτή θα έχει δίκιο διότι δεν θα μπορεί να κάνει συμβόλαιο χωρίς κατόψεις που να απεικονίζουν την υφιστάμενη κατάσταση. Ο πελάτης θα είναι μπαλάκι ανάμεσα σε σένα και στη συμβολαιογράφο. Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθεί αυτό προσωπικα προτείνω να κάνεις κάτοψη, να την εισάγεις στα μη υποχρεωτικά δικαιολογητικά και έτσι να έχει ο πελάτης σου μια επικαιροποιημένη κάτοψη με αναφορά ότι έχει αναρτηθεί στο σύστημα του ΤΕΕ και συνοδεύει την τάδε δήλωση υπαγωγής. Με τον τρόπο αυτό είσαι ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις και θα έχεις κάνει χαρούμενο τον πελάτη σου όταν έρθει η ώρα του συμβολαίου.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.