Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pyrasfaleia

    Pyrasfaleia

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      234


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.110


  3. stesta

    stesta

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      607


  4. laxanos

    laxanos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.713


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/09/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ - ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 4. Η παράγραφος 4 του άρθρου 101 του Ν. 4495/2017 αντικαθίσταται ως εξής: «4. Σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα της ημερομηνίας υπαγωγής, όπως αυτή αναφέρεται στην παράγραφο 1, παρέχεται έκπτωση τριάντα τοις εκατό (30%) επί του συνολικού ποσού του προστίμου.» 5. Η παράγραφος 5 του άρθρου 101 του Ν. 4495/2017 αντικαθίσταται ως εξής: «5. Σε περίπτωση καταβολής ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού του προστίμου, έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα της ημερομηνίας υπαγωγής, όπως αυτή αναφέρεται στην παράγραφο 1, παρέχεται έκπτωση είκοσι τοις εκατό (20%) επί του συνολικού ποσού του προστίμου». ................................................. Άρθρο 88 Μεταβατικές διατάξεις 1. Οι παρ. 4 και 5 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου καταλαμβάνουν και τις αιτήσεις υπαγωγής για τις οποίες δεν έχει περαιωθεί η υπαγωγή κατά την έννοια της παρ. 8 του άρθρου 81 του ν. 4495/2017.
    3 points
  2. Αυτο περιμένουμε και απ' οτι φαινεται θα το κάνουν τελευταία στιγμή...Όπως τελευταία στιγμή άλλαξαν 2-3 πράγματα στο εγχειρίδιο εισαγωγής αίτησης, τώρα το είδα (χωρίς να ενημερώσουν κάτι στα νεα-ανακοινώσεις
    2 points
  3. Η νέα διευκρινιστική εγκύκλιος, απαραίτητη για όσους χρειάζονται να υποβάλλουν μελέτη με το Π.Δ. 41/18. Επίσης, ορίζει ότι πρέπει να αναρτώνται πλέον οι μελέτες πυροπροστασίας (ενεργητική, παθητική , σχέδια κλπ) στο σύστημα e-adeies του Τ.Ε.Ε για τα νόμιμα κτίρια και στο σύστημα αυθαιρέτων του Τ.Ε.Ε για τα τακτοποιημένα εγκυκλιος_1_ ΠΔ 41_18_ΩΒΤ34653Π8-ΨΜΤ.pdf
    1 point
  4. Παράταση από 1 έως 2 μήνες στα προγράμματα κτηματογράφησης όλης της χώρας που είναι σε εξέλιξη προγραμματίζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στο ΥΠΕΝ διαμηνύουν ότι θα είναι και η τελευταία παράταση που θα δοθεί στους πολίτες για την υποβολή των δηλώσεων καθώς η κτηματογράφηση σε δύο μήνες συμπληρώνει ένα χρόνο από την έναρξη του προγράμματος αλλά η προσέλευση του κόσμου –με όλες τις ιδιαιτερότητες της τελευταίας γενιάς κτηματογράφησης, η οποία αφορά ορεινές και αγροτικές περιοχές- είναι ακόμη πολύ περιορισμένη διακυβεύοντας κάθε σχεδιασμό για την ολοκλήρωση του έργου. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται από το υπουργείο ακόμη και νομοθετική ρύθμιση που θα καθιστά πιο αυστηρό το πλαίσιο αλλά και θα επιβάλλει κυρώσεις σε εκείνους που δεν υποβάλλουν εμπρόθεσμα τις δηλώσεις τους στο κτηματολόγιο.
    1 point
  5. Βεβαίωση μπορεί να δοθεί σύμφωνα με την παρ 2γ άρθρου 83 γ) οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89. -παρ. 2 άρθρου 82 εδάφιο θ: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. -παρ. 3 άρθρου 81 (εκτός β,γ.δ περιπτώσεων): 3. Ως πολεοδομικές παραβάσεις ορίζονται οι εξής : α) κάθε κατασκευή που έχει εκτελεστεί κατά παράβαση εκδοθείσας οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, με την οποία δημιουργούνται χώροι κύριας η βοηθητικής χρήσης χωρίς να μεταβάλλονται τα στοιχεία της κάλυψης, της δόμησης, του ύψους και του όγκου του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης, και δεν θίγονται στοιχεία του φέροντα οργανισμού, (...) ε) η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας της παραγράφου 2 του άρθρου 29, που διενεργούνται χωρίς την προηγούμενη έκδοση της εν λόγω έγκρισης, στ) η εκτέλεση εργασιών και εγκαταστάσεων κατά παράβαση διατάξεων του Κτιριοδομικού κανονισμού, ζ) οι εργασίες και κατασκευές της Κατηγορίας 3 της περίπτωσης γ του άρθρου 96 που δεν εντάσσονται στις περιπτώσεις του άρθρου 30 και της παραγράφου 2 του άρθρου 29. το σχετικό εδάφιο της παρ 2 άρθρου 29 για την αυθαίρετη διάνοιξη είναι το λβ) επεμβάσεις στις όψεις κτιρίων για την τροποποίηση ή τη διάνοιξη νέων ανοιγμάτων, εφόσον δεν θίγεται ο φέρων οργανισμός και οι επεμβάσεις δεν αντίκεινται σε ειδικότερες διατάξεις, Επίσης, η τεκμηρίωση θα μπορούσε να γίνει και με το εδάφιο δδ) του άρθρου 96 (κατηγορία αυθαιρεσιών 3): αλλαγή των διαστάσεων των ανοιγμάτων και μετατόπιση αυτών,. Σε κάθε περίπτωση για το ερώτημα που θέτεις, το διαμέρισμα δύναται να μεταβιβαστεί με τεκμηρίωση στην τεχνική έκθεση της βεβαίωσης για το που ανήκει αυτή η αυθαιρεσία και γιατί εξαιρείται (βλ. παράθεση νομοθεσίας παραπάνω). Αυτό δεν σημαίνει ότι στο ακίνητο έπαυσε να υπάρχει η αυθαιρεσία. Ο νόμος, απλώς δίνει το δικαίωμα να μεταβιβαστεί μαζί με αυτές τις αυθαιρεσίες (συνήθως μικρής σημασίας). Κάτι που επίσης πρέπει να τονιστεί εδώ είναι ότι ο υποψήφιος αγοραστής δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα συμφωνήσει να αγοράσει το διαμέρισμα χωρίς τακτοποίηση διαβάζοντας την ως άνω τεχνική έκθεση της βεβαίωσης.
    1 point
  6. Με βήμα 10% . Ωστόσο δες και τύπο Sutherland
    1 point
  7. Χοντρικά, γύρω στα 1000 €/μ²
    1 point
  8. (Φαντάζομαι και ίδια πίεση) Αν τα μ1 και μ2 είναι γνωστά αέρια και γνωρίζεις τα ποσοστά τους στο μείγμα μπορείς να κάνεις το εξής : Mm/μ = y1M1/μ1 + y2M2/μ2 y : ποσοστό μ : ιξώδες Μ : ατομικό βάρος Αλλά θα κοιτάξω και στον munson μήπως βρω τύπο (δυστυχώς ήταν πριν κάποια εξάμηνα η ρευστομηχανικη) Edit : https://neutrium.net/fluid_flow/estimating-the-viscosity-of-mixtures/
    1 point
  9. όπως τα ειπε ο παυλος οι τρεις δηλωνουν απο 25% καθε ενας Ο 4ος κληρονομειται, σαν εξ αδιαθετου ή σαν εκ διαθηκης Οι δικοι του κληρονομοι θα κανουν αποδοχη ή θα υποβαλλουν τα "κληρονομόχαρτα" για τα δικα τους δικαιωματα και αργοτερα την αποδοχη. κατα τα λοιπα, μιλαμε για το κτηματολογιο, οχι για τακτοποίηση δεν μας απασχολει το κατωτερω και δεν κρινουμε τα δικαιωματα τους... εμεις δεν υπογραφουμε τπτ... αυτοι δηλωνουν και φερουν ευθυνη.
    1 point
  10. Ήρθε και η πρώτη τάπα από τον ΠΣΔΑΤΜ. Χαιρετίζουμε την άμεση αντίδραση του συλλόγου Α.Τ.Μ. Αναμένουμε να λάβει θέση και το κεντρικό ΤΕΕ https://www.b2green.gr/el/post/72591/ktimatologio-apantisi-psdatm-sto-dikigoriko-syllogo-mytilinis?fbclid=IwAR0_IWF1zcrejG5h9mkGJPXFIofHgy9dS_UEFZ7WQUvFHcm0TZVwLfAMEQ8
    1 point
  11. Ως νεος στο φορουμ ας καταθεσω και εγω την εμπειρια μου μιας και ζω και εργαζομαι στο ΗΒ. Ζω εδώ από το 2010 μιας και μετα την αποφοιτηση μου από ΤΕΙ δομικων εργων, ηρθα Αγγλια για bachelor+master με ειδικευση το Structural Engineering. Υστερα από ένα διάλλειμα στην Ελλαδα λογω στρατιωτικών υποχρεώσεων γυρισα Αγγλια καθως στην Ελλαδα της βαθιας κρισης δεν ειχα καν τη διαθεση να διαπραγματευτω. Θα ξεκινησω από τα ασχημα της Αγγλιας οσον αφορα το τομεα μας. Το επαγγελμα δεν εχει την ιδια υποσταση με την Ελλαδα ή πχ με άλλες χωρες όπως η Γερμανια κτλπ. Λες τι επαγγελμα κανεις και ειτε δεν ξερουν καν τι εννοεις ειτε σε περνανε για υδραυλικο, ηλεκτρολογο, μπογιατζη. Δεν εννοω ότι είναι κακα επαγγελματα, απλα θελω να τονισω το αστειο του θεματος. Προσωπικα, το συγκεκριμενο θεμα δεν με απασχολει καθως δεν εχω κολλημα με τους τιτλους αλλα δυστυχως εχει το τιμημα του στο τομεα μας. O leader του design team είναι παντα ο αρχιτέκτονας. Αυτό σημαινει πως ο αρχιτέκτονας παιρνει παντα το μεγαλυτερο μεριδιο της πιτας από αποψη χρηματων. Σε δευτερη μοιρα ερχονται οι υπολοιποι όπως στατικοι,μηχανολογοι,ηλεκτρολογοι κτλπ. Για παράδειγμα, εχω δουλεψει σε 3 εταιρειες (2 μικρες και η τωρινη μου αρκετα μεγαλη)και ποτε δεν ειδα να χτυπάνε δουλειες με πανω από 2% του συνολικου budget του προτζεκτ. Σκεφτείτε ότι πλεον πολύ μεγαλα προτζεκτ τα χτυπάμε με 0.7% και πλεον υπαρχουν εταιρειες που πανε στο 0.5%! Την ιδια στιγμη οι αρχιτέκτονες εχουν πανω από το 15% (αν κανω λαθος διορθωστε με καθως είναι νουμερο που εχω ακουσει). Ολες αυτές τις λεπτομέρειες τις αναφερω για να εξηγησω πως τα χρηματα στο τομεα των δομοστατικων είναι μια περιεργη ιστορια και εξαρτάται από το τι θελει ο καθενας. Ο μισθος είναι αξιοπρεπης αλλα καθολου συμβατος με το αγχος και τις ευθύνες αυτης της δουλειας. Ξεκινάς με 20-24K(μικτα) και σιγα σιγα ανεβαινεις, πιστευω ότι μεσα σε μια 3ετια είναι αρκετα εφικτο να πας στα 35k ειδικα αν αλλαζεις κάθε χρονο εταιρια. Το θεμα αλλαζει όταν γινεσαι Chartered Structural Engineer. Εκει πλεον μπορεις να πας για Senior engineer και τα λεφτα παιζουν από 40k μεχρι να ανεβεις ψηλα και να φτασει 50-60K σε ακομη πιο managerial ρολους όπως associate, director etc. Ολοι οι μισθοι που αναφερω είναι από την εμπειρια μου στο North West καθως από Λονδινο δεν εχω εμπειρια. Προσωπικα θεωρω ότι τα χρηματα δεν είναι ουτε πολλα αλλα προς Θεου ουτε και λιγα. Απλα καποιες φορες σε πιανει το γαμωτο καθως για παράδειγμα android/ios developers με 3 χρονια εμπειρια παιρνουν 60-70k...Ας μην μιλησω για ατομα με μεγαλυτερη εμπειρια καθως είναι λεφτα τα οποια οι μηχανικοι δεν θα τα δουν ποτε. Στα θετικα είναι οι συνθήκες εργασιας. Εχω αλλαξει 3 εταιρειες και δεν ακουσα ποτε μου μια φωνη ή εστω μια εκφραση εκνευρισμου και αυτό νομιζω λεει πολλα. Αν εισαι τυπικος και ενδιαφέρεσαι όλα κυλανε παρα πολύ ηρεμα. Οι μερες αδειας που δικαιουσε είναι συνηθως από 24-30 ημερες χωρις τις αργειες. Το ποτε θα παρεις την αδεια σου το οριζεις εσυ και όχι ο εργοδότης σου. Το αναφερω γιατι εχω ακουσει περιεργες ιστοριες από την Ελλαδα. Δεδομενου ότι το ΗΒ είναι μια χωρα με πολύ ακριβη αγορα σπιτιων, θεωρω ότι ένα ζευγαρι με ένα ετησιο εισοδημα minimum 60k(καθαρα) μπορει να εχει μια αξιοπρεπή καθημερινοτητα με δικο της σπιτι, να μπορει να μεγαλωσει ένα παιδι κτλπ. Το ξαναλεω, μιλαω παντα για North West.
    1 point
  12. Καλη σχολικη χρονια στα παιδια και εγγονια μας
    1 point
  13. Προφανώς "χωρίς ΟΑ". Να πεις στη συμβολαιογράφο "να μην φυτρώνει εκεί που δεν τη σπέρνουν".... Αν η αμοιβή σου από αυτή σου την ενασχόληση (π.χ. πελάτης, συμβολαιογράφος, πολεοδομίες κ.λπ.) δεν είναι τουλάχιστον 2.000 ευρώ καθαρά (και δεν έχεις εισπράξει τα μισά προκαταβολικά), να τον στείλεις στο διάολο..... Ο χρόνος σου και η "φαιά σου ουσία" είναι ΠΟΛΥΤΙΜΑ για να σπαταλώνται τοιουτοτρόπως....
    1 point
  14. Ερώτηση: στην παραπάνω περίπτωση, πάω λοιπόν να το δηλώσω όλο αυθαίρετο, όμως βάζω ΜΕ οικοδομική άδεια και χωρίς υπέρβαση ύψους ή κάλυψης, σωστά? Παρένθεση: η συμβολαιογράφος μου ειπε ότι η πελάτισσα θα το πληρώσει σαν καινούριο στην εφορία....και σε άλλη πολεοδομία που ρώτησα μου είπαν ότι δε βρίσκουν καμία λογική στο να το θεωρήσω όλο αυθαίρετο, οπωσδήποτε να κάνω ανασύσταση.... και διερωτώμαι τι χρωστάω να ασχολούμαι με αυτά??????????
    1 point
  15. @Roukat Άν έχεις κάποια στοιχεία απο την ο.α που να μπορούν να σε βοηθήσουν ώστε να κάνει τη ρύθμιση τότε την κάνεις. Στην περιπτωσή σου καταλαβαίνω πως δεν έχεις κάποιο στοιχείο της ο.α πλήν του εντύπου. Αρα καθίσταται πρακτικώς αδύνατη η εξαγωγή, έστω και με δυσμενής θεωρήσεις υπέρ του...δημοσίου, νομιμων υφιστάμενων κλπ. Επομένως, δυστυχώς πάς σε ότι σου λέει ΙΑΣΟΝΑΣ. Εκτός και άν καταφέρει ο πελάτης μετά απο ψάξιμο και βρεί κάτι ακόμα απο την άδεια. Πχ κάποιες κατόψεις ή το ΔΚ. Καλο είναι πρώτα να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια αναζήτησης.
    1 point
  16. Δεν κάνεις και ένα γραπτό ερώτημα σε αυτές τις πολεοδομίες να δούμε αν θα σου απαντήσουν γραπτός το ίδιο και να δούμε και σε πιο νόμο/άρθρο βασίζονται, νομίζω έχουν την τακτική «φύγε κακό από το κεφάλι μου» και λένε προφορικά ότι θέλουν.
    1 point
  17. Οι Π.Υ. δεν απαιτούν, εν γένει, να ανεβαίνουν στο πληροφοριακό σύστημα αυθαιρέτων του ΤΕΕ οι μελέτες πυρασφάλειας.
    1 point
  18. Πρώτα σιγουρέψου ότι το κτίριο σου πάει με το Π.Δ41/18. Πότε είναι η Οικοδομική Άδεια;
    1 point
  19. Για τα ιδιωτικά ΚΔΑΠ έχει βγει διευκρινιστική της Πυροσβεστικής το 2016 που τα κατατάσσει όλα στα ΚΤΙΡΙΑ ΥΓΕΙΑΣ. Τα υφιστάμενα τότε έλεγε ότι πήγαιναν με την 7600 (Υπόδειξη Μέτρων). Η 7600 όμως πλέον καταργήθηκε και τα ΚΤΙΡΙΑ ΥΓΕΙΑΣ πάνε με την ΠΥρ Διάταξη 18/2019 όπου αναφέρεται στο πεδίο εφαρμογής ότι αφορά τα ΚΔΑΠ για παιδιά κάτω των 5 ετών. Κάλεσε, καλύτερα, την τοπική Πυροσβεστική Υπηρεσία και ρώτα τους.
    1 point
  20. Και για οποιαδήποτε απορία σχετικά με το ποιό από το Π.Δ 71/88 ή Π.Δ 41/18 χρησιμοποιείται μπορείτε να διαβάσετε τη διευκρινιστική του Π.Δ 41/18
    1 point
  21. Καταργούμενες Διατάξεις: Άρθρο 1 .... Σε κάθε περίπτωση τονίζεται ότι όταν εκτελούνται οικοδομικές εργασίες ή αλλάζει χρήση το κτίριο ή τμήμα αυτού ή σε περίπτωση τροποποίησης των μελετών της αρχικής άδειας, δεν αρκεί η υποβολή μελέτης πυροπροστασίας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας το οποίο απαιτείται για την έκδοση της άδειας λειτουργίας, αλλά πρέπει να γίνει πρώτα ενημέρωση του φακέλου της άδειας (άρθρο 42 ν.4495/17) ή να εκδοθεί η απαιτούμενη οικοδομική άδεια (άρθρο 5 ν.4067/12, άρθρο 29 του ν.4495/17). Εφόσον κατά τον έλεγχο της μελέτης ενεργητικής πυροπροστασίας από την αρμόδια πυροσβεστική υπηρεσία διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη, η μελέτη διορθώνεται και υποβάλλεται εκ νέου στο πληροφοριακό σύστημα από τον αρμόδιο μηχανικό για την ενημέρωση του φακέλου. Εφόσον κατά τον προηγούμενο έλεγχο διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη στην παθητική πυροπροστασία, ενημερώνεται εγγράφως η αρμόδια υπηρεσία δόμησης, για τις περαιτέρω δικές της ενέργειες. Επίσης Κεφάλαιο 1 ,Άρθρο 2 προτελευταία παράγραφος: Για την αδειοδότηση ειδικών χρήσεων ή για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας σε κτίρια που υφίστανται αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί σε διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων, η μελέτη πυροπροστασίας συντάσσεται σύμφωνα με τον κανονισμό πυροπροστασίας που ίσχυε κατά τον χρόνο ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής ή εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης (δηλαδή Π.Δ. 71/88 αν παλαιότητα αυθαιρεσίας μεταξύ 1989 και 2018) και αναρτάται στο σχετικό πληροφοριακό σύστημα αυθαιρέτων.
    1 point
  22. Επειδή δεν το πρόσεξα ή μου διέφυγε της προσοχής (στην εγκύκλιο 1 ?) που το αναφέρει αυτό ?
    1 point
  23. το αν αποδοθούν ευθύνες ή όχι στους προηγούμενους συν/φους μου, λόγω μη εφαρμογής των Ν 4178 +4495 είναι άλλο θέμα Πάντως κακώς κατά τη γνώμη μου πιστεύετε -όσοι πιστεύετε- ότι εγώ με τη δήλωση μου τους δίνω συγχωροχάρτι. Το μόνο που κάνω είναι να κάνω μια διαδικασία που δεν προβλέπεται από το σύστημα αυθαιρέτων ΤΕΕ. Όσο για το αν τελικά και η δική μου ΤΕΛΙΚΗ κατά κάποιο τρόπο ρύθμιση είναι σωστή ή όχι κατά το ν 4495/17 φυσικά και δεν μπορώ να αρνηθώ τις ευθύνες μου και τις αναλαμβάνω πλήρως! υ.γ για να μην έχεις ευθύνες πρέπει αγόγγυστα και εξ αρχής να πεις "ΔΕΝ ασχολούμαι με αυθαίρετα"
    1 point
  24. P.S. Mε έντονα μαύρα γράμματα είναι οι δικές μου παρατηρήσεις. Θα χρησιμοποιούσα χρώμα για να διαβάζονται καλύτερα, αλλά κάτι καλόπαιδα διαχειριστές μου την έχουν στημένη και δεν γουστάρω να δίνω δικαιώματα σε ............. . Θα μπορούσα βεβαίως να στα γράψω σε pm, αλλά καλό είναι να διαβαστούν κι από άλλους, που ίσως σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο και που θα ήθελαν βοήθεια.
    1 point
  25. Δεν διορθώνονται με αυτόν τον τρόπο!!! Οι διαχειριστές μηχανικοί των δηλώσεων φέρουν ευθύνη! Και οι ιδιοκτήτες που εξουσιοδότησαν κ.λπ. Και βεβαίως τη μεγαλύτερη ευθύνη τη φέρει ο νέος διαχειριστής μηχανικός που έπραξε με τρόπο τέτοιο που δεν είναι νόμιμος. Όταν κι αν στραβώσει κάποιος ιδιοκτήτης εναντίον κυρίως αυτού θα στραφεί νομικά...... Μόνο και αποκλειστικά μέσω του ΤΕΕ και με ευθύνη των/του ιδιοκτήτη/των!
    1 point
  26. Δηλαδή τωρα περιμένουν αυτοί να ψάξουμε τι δηλώσεις έχουμε κάνει τι βεβαιώσεις έχουμε δώσει κλπ κλπ για να προσαρμόσουμε τα παραλογα οριζόμενα τις επίμαχης εγκυκλίου? Τώρα που έληξε ουσιαστικά ο νόμος? Δλδ σε περιπτώσεις που έχω δηλώσει "Υπόγεια στάθμη" (οπως αναφέρεται στον νόμο) με μειωτικό θα πρέπει να γυρίσω πίσω τη δήλωση και να ελεγξω ΓΟΚ? Σε δηλώσεις που εχω χρησιμοποιήσει Ε9 για παλαιότητα να τις γυρίσω πίσω για βεβαίωσεις μεταβολών? Σε περιπτώσεις εξαίρεσης απο ΜΣΕ με συνδυασμό των προϋποθέσεων, πχ α/χ και πρόβολοι, που δεν προκύπτει απο πουθενά στο κείμενο του νόμου ότι δε δύναται να συνδυαστούν θα πρέπει να τις γυρίσω πίσω για ΜΣΕ? Αμ δε... για μένα αυτή η εγκύκλιος και το ότι λέει έχει ή μάλλον ίσως έχει, γιατί δεν παράγει νομοθεσία, ισχύ από σήμερα και έως τη λήξη του νόμου! Είπαμε έχουμε εκτεθεί επαγγελματικά αλλά δε θα εξευτελιστούμε κιόλας συνάδερφοι! Υ.Γ Δουλεύω αυθαίρετα μια 5ετία γεμάτη. Ε, ακόμη δεν ειμαι σίγουρος για τίποτα. Αναρωτιέμαι για πιό λόγο δεν βγαίνουν 5 γενικά παραδείγματα και μενουμε σε αοριστολογίες για Κατηγορία συντελεστές πρόστιμα κλπ κλπ.
    1 point
  27. προχώρα στην υπαγωγή και θα αφαιρέσει τα ποσά
    1 point
  28. νομίζω ότι αυτό που ρωτάς συνάδελφε μπροστά στο βουνό των άλλων προβλημάτων που φέρνει το άρθρο 116, είναι λεπτομέρεια. Εγώ πιθανότατα θα το ρύθμιζα αν μιλούσαμε μόνο για κλείσιμο ΗΧ. EDIT ουπς τώρα είδα την παλαιότητα της ανάρτησης, καθυστερημένη η απάντησή μου λοιπόν.
    1 point
  29. Λογικό....έχει όμως πολλά κενά. Εγώ την έκλεισα τη συμφωνία μου. Υπήρχε περίπτωση όμως να μην την κλείσω. Ποιά είναιη απόδειξη τότε? ΅Επίσης έστω ότι ως εργολήπτης πάω να ψάξω προμηθευτές, το ΤΠΥ του προμηθευτή μπορεί να κοπεί και 6 μήνες μετά!! Άρα επί της ουσίας δεν αποδεικνύεται τίποτα. Καταλήγω λοιπόν στο συμπεράσμα, ότι λογικά, και στην Ελλάδα το '"λογικά" παίρνει πολλούς αστερίσκους, θα πρέπει να είναι στην αρμοδιότητα της ελεγκτικής αρχής (εφορία) να αποδείξει ότι πήγα ταξιδάκι με την γκόμενα και όχι για επαγγελματικούς λόγους...Διότι, εικάζοντας πάντα, ο ελεγχόμενος δεν είναι ένοχος μέχρι αποδείξεως του εναντίου, το αντίθετο.
    1 point
  30. Τα εισιτήρια, διόδια, καύσιμα, ξενοδοχέια, κτλ, μπορείς να τα περάσεις στα έξοδα αλλά θα πρέπει να τεκμηριώσεις την συνάφεια του ταξιδιού με την επαγγελματική σου δραστηριότητα. Π.χ. όταν πηγαίνω για έλεγχο δόμησης σε νησί, μπορώ να περάσω στα έξοδα τα εισιτήρια αλλά έχω την ανάθεση του ελέγχου και την ΑΠΥ που τεκμηριώνουν το γεγονός ότι πήγα εκεί για επαγγελματικούς λόγους.
    1 point
  31. Dimitris GM Αυτό που έγραψες παραπέμπει στην εύκολη περίπτωση να δίνεις βεβαίωση για ιδιοκτησία όπου η μόνη ρύθμιση που έγινε ήταν με τον 3843. Οπότε και συμφωνώ. Το κατά πόσο είναι σωστή η οδηγία να παραλείπονται οι τοίχοι είναι μια παλιά συζήτηση που έχει γίνει. Το θέμα υπήρχε και υπάρχει επειδή οι οι ίδιοι τοίχοι που παραλείπονται στη ρύθμιση, σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση εμβαδομετρησης θα μετρούσαν στη δομηση. Ο νόμος έδινε μια κατεύθυνση τότε (εγκύκλιος 5/10). Δεκτο. Με την εγκύκλιο 2 της 31-5-19 , άρθρο 100, επανεπιβεβαιώθηκε η ίδια οδηγία. Κατα τη γνώμη μου αυτό αποτελεί συνέχιση ενός λάθους μόνο και μόνο για να μην εκτεθεί ο νομοθετης για την οδηγία που έδινε τότε. (Δε θυμάμαι τι ίσχυε με 4014 και 4178. Προσωπικά δεν ασχολήθηκα γιατί επ' ευκαιρία *νέας* πρόσθετης τακτοποίησης έβαζα μέσα και τους τοίχους) Το πρόβλημα θα λυνόταν πολύ απλά ορθά και λογικά, αν η οδηγία έλεγε σήμερα (και γενικά μετά τη λήξη ισχύος του 3843) ότι αν μεν δεν έχετε να ρυθμίσετε κάτι άλλο και θέλετε μόνο να δώσετε βεβαίωση οκ, δεν κάνετε κάτι άλλο. Αλλά αν ρυθμίζετε πρόσθετες αυθαιρεσίες, τακτοποιήστε με την ευκαιρία και τις τοιχοποιιες που έμειναν έξω κατά τη ρύθμιση με 3843. Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι το ζήτημα αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του μηχανικού αλλά και του συμβολαιογράφου.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.