Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. Alexios

    Alexios

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      340


  3. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.513


  4. Stranger_

    Stranger_

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      45


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/09/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. αν δεν έχετε την εμπειρία και δεν είστε εξοικειωμένος να δημιουργήσετε την ΗΤΚ του ακινήτου, πολύπλοκη διαδικασία κυρίως όταν λείπουν τα σχέδια της οικ. Αδειας συνιστώ να βρείτε ένα μηχανικό που να ασχολείται και να του αναθέσετε αυτου
    3 points
  2. Και μόνο το ότι οι περισσότεροι πληροφορούνται από εδώ μέσα την έκδοση των νέων ειδοποιητηρίων, και όχι τουλάχιστον με ένα e-mail, δείχνει το επίπεδο κατάντιας αυτού του φορέα.. Σημειωτέον, υπάρχει σαφής νομική υποχρέωση της Διοίκησης να ενημερώνει επίσημα τους διοικούμενους όταν τους καταλογίζει οφειλές, κτλ., την οποία απλά αγνοεί συστηματικά όλο αυτό το ασφαλιστικό μόρφωμα. Το Τεχνικό Επιμελητήριο, σκοπεύει να ασχοληθεί ποτέ με αυτό το αίσχος που είμαστε και υποχρεωμένοι να πληρώνουμε χωρίς επιλογή??
    3 points
  3. Εδώ έχουμε έναν επιχειρηματία, ο οποίος ξεκινάει την επιχείρησή του χωρίς καλά-καλά να ξέρει τις διαδικασίες, που πρέπει να ακολουθήσει και φυσικά αν τον συμφέρει. Εμπιστεύεται (;) έναν μηχανικό και του αναθέτει (;) την διαδικασία. Με το πρώτο πρόβλημα ρωτάει έναν άλλο μηχανικό και τέλος απευθύνεται στο φόρουμ για να πάρει και άλλες 500 απόψεις (τσάμπα είναι). Αυτά έπρεπε να τα έχετε κάνει πριν αποφασίσετε να δραστηριοποιηθείτε. Έπρεπε να αναζητήσετε έναν έμπειρο και γνώστη μηχανικό, να κάνετε μαζί του μια καλή συμφωνία και μετά να προχωρήσετε με πλήρη και ξεκάθαρη εικόνα των πραγμάτων.
    2 points
  4. https://ecopress.gr/ypen-ti-tha-ginei-me-tin-paratasi-tis-taftotitas-ktiriou/ Εντός της ημέρας αναμένονται επίσημες δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τις οποίες θα επισφραγιστεί το θέμα της παράτασης της ισχύος των βεβαιώσεων μηχανικών έως το τέλος του έτους και η υποχρεωτική κατ΄ αποκλειστικότητα εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου από τη νέα χρονιά. Απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υφυπουργός ΠΕΝ, αρμόδιος για θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς, δηλώνει ότι θα δοθεί παράταση στη βεβαίωση μηχανικού κατά τρεις μήνες, δηλαδή έως και τις 31.12.2021. Μάλιστα ο κ. Ταγαράς ξεκαθαρίζει ότι η συγκεκριμένη ημερομηνία θα να είναι αυστηρά καταληκτική και ότι δεν πρόκειται να δοθεί άλλη παράταση. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Ταγαράς: «Λαμβάνοντας υπόψη τη σημαντική αύξηση του αφορολόγητου στις γονικές παροχές που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης -εξαγγελία που οδήγησε σε μεγάλο όγκο νέων μεταβιβάσεων ακινήτων- σε συνδυασμό δε με τις νέες αντικειμενικές τιμές ακινήτων που θα ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου του 2022 και αξιολογώντας τις αναφορές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων, των Συμβολαιογράφων καθώς και του τεχνικού κόσμου, παρατείνουμε την ισχύ της βεβαίωσης μηχανικού μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2021. Δίνουμε τη δυνατότητα στους πολίτες να επωφεληθούν των ευεργετικών νέων δεδομένων, ωστόσο καθίσταται σαφές ότι αυτή η παράταση θα είναι και η τελευταία». Σημειώνεται επίσης, ότι από το νέο έτος όλες οι πράξεις θα γίνονται υποχρεωτικά μέσα από την έκδοση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου. Τέλος, όπως έγινε γνωστό, η παράταση στη βεβαίωση μηχανικού, αναμένεται να κυρωθεί άμεσα με σχετική νομοθετική ρύθμιση. https://ypodomes.com/paratasi-sti-vevaiosi-michanikoy-eos-31-12-2021-me-tin-ilektroniki-taytotita-ktirioy-oles-oi-praxeis-apo-1i-ianoyarioy/
    2 points
  5. Version X6.4

    92.858 downloads

    Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Με σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version 1.0.0

    645 downloads

    Ν. 4412/2016 όπως ισχύει μετά τον Ν. 4782/2021
    1 point
  7. Απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υφυπουργός ΠΕΝ, αρμόδιος για θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς, δηλώνει ότι θα δοθεί παράταση στη βεβαίωση μηχανικού κατά τρεις μήνες, δηλαδή έως και τις 31.12.2021. Μάλιστα ο κ. Ταγαράς ξεκαθαρίζει ότι η συγκεκριμένη ημερομηνία θα να είναι αυστηρά καταληκτική και ότι δεν πρόκειται να δοθεί άλλη παράταση. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Ταγαράς: «Λαμβάνοντας υπόψη τη σημαντική αύξηση του αφορολόγητου στις γονικές παροχές που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης -εξαγγελία που οδήγησε σε μεγάλο όγκο νέων μεταβιβάσεων ακινήτων- σε συνδυασμό δε με τις νέες αντικειμενικές τιμές ακινήτων που θα ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου του 2022 και αξιολογώντας τις αναφορές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων, των Συμβολαιογράφων καθώς και του τεχνικού κόσμου, παρατείνουμε την ισχύ της βεβαίωσης μηχανικού μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2021. Δίνουμε τη δυνατότητα στους πολίτες να επωφεληθούν των ευεργετικών νέων δεδομένων, ωστόσο καθίσταται σαφές ότι αυτή η παράταση θα είναι και η τελευταία». Σημειώνεται επίσης, ότι από το νέο έτος όλες οι πράξεις θα γίνονται υποχρεωτικά μέσα από την έκδοση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου. Τέλος, όπως έγινε γνωστό, η παράταση στη βεβαίωση μηχανικού, αναμένεται να κυρωθεί άμεσα με σχετική νομοθετική ρύθμιση.
    1 point
  8. Για οποιαδήποτε εργασία σε κοινόκτητα-κοινόχρηστα συνιδιοκτησιών απαιτείται συναίνεση .
    1 point
  9. Λογικά όχι Με μπερδεύει και πρέπει να το δω , ότι έχει ορόφους πάνω επομένως δεν είναι υπόσκαφη , αν έχει έδαφος σίγουρα δεν μετράει Αν είναι χωμένη στο έδαφος και ανοικτή εμπρός με ράμπα διαμορφωμένο στο 1.2 από το έδαφος η οροφή του , μάλλον είσαι στην περίπτωση θ του άρθρου 11 του ΝΟΚ Το μόνο που μπορεί να μετράει αν είναι υπόσκαφο και όχι υπόγειο είναι στην φύτευση αν έχει λιγότερο από 40 εκ κάλυψη από πάνω με έδαφος
    1 point
  10. Καλημέρα Αναφέρομαι σε περιπτώσεις που υπάρχει απαλλαγή από την υποβολή ΜΣΕ. Ως "έξτρα μέτρο" θεωρώ ότι πρέπει να είναι ενήμερος ο ιδιοκτήτης (και να το δηλώνει και στην υπ. δήλωση του) ότι η απαλλαγή αφορά αποκλειστικά και μόνο την περαίωση της διαδικασίας ρύθμισης των αυθαιρέτων. Και το ότι αυτή η απαλλαγή δεν σημαίνει ότι ο μηχανικός έκρινε ότι το κτίριο είναι "ασφαλές" . Αν το επιθυμεί υπάρχει η δυνατότητα να γίνει ΜΣΕ για τον ουσιαστικό έλεγχο του κτιρίου.
    1 point
  11. [συνεχεια ...εκ προηγουμενων..] Το υπόγειο μπρα ντε φέρ πίσω από τις ανεμογεννήτριες στη Β. Εύβοια https://www.euro2day.gr/news/economy/article/2098363/to-ypogeio-mpra-nte-fer-piso-apo-tis-anemogennhtri.html
    1 point
  12. Με μπέρδεψε αυτό το "δεν επιθυμώ τη στατική μελέτη". Δεν κατάλαβα το ότι αν δεν απαιτείται ούτως ή άλλως, γιατί να είναι επιθυμητή... Κατά τ' άλλα "well said" zazeng!
    1 point
  13. Μα εδώ άλλα γίνονται! Αντί η "κυβέρνηση" - τα εισαγωγικά δεν είναι τυχαία, έχουν το νόημά τους - να επισπεύδει τα δασοτεχνικά, τα αντιπλημμυρικά και τις αναδασώσεις, προωθεί την εγκατάσταση ανεμογεννητρών! Εντάξει θα μπουν δε λέω, από το 2014 το ψήνουν αλλά...Να ρωτήσω κάτι τον κο Αμυρά: Πότε πρόλαβαν και εγκρίθηκαν οι μελέτες περιβαλλοντικών όρων που μας έλεγε ότι ήταν δύσκολο...Και πότε πρόλαβαν και τις κατέθεσαν...Έτοιμες τις είχαν; Μπα σε καλό τους. Ακόμα δεν έχει λήξει ούτε η αντιπυρική περίοδος που κάηκαν τα συγκεκριμένα δάση. Πολύ μυστήρια πράγματα γίνονται εδώ πέρα. Και σταμάτησε και ο Χαρδαβέλας τις εκπομπές με τον "Κόσμο του Ανεξήγητου". Μαζί με τη σπηλιά του Νταβέλη, το αντιτορπιλικό "Λέων" και τους 'Έψιλον" να βάλει και τις φετινές πυρκαγιές στην Ελλάδα.
    1 point
  14. Όχι, όπως κ κανένα αλλο αρχείο. Μαριλουθ, καλά κάνεις αν κ μου φαίνεται έξτρα μέτρο. Τεττρις λέει αν δεν απαιτείται. Εγώ το βάζω έτσι κ αλλιώς στο συμφωνητικό, για να είμαι καλούμενος σε περίπτωση που μου ξεφύγει κάτι κ τελικά χρειάζεται. Τους τα λέω κ προφορικά εννοείται, αλλά επειδή ποτέ δεν ξέρεις..... Μέχρι στιγμής ένας μου έχει γκρινιάξει μόνο, αλλά του έβαλα πόστα ότι αυτό έχω να προτείνω κ αν θέλει το δέχεται, αν όχι διαλέγει κ παίρνει ή του επιστρέφω την προκαταβολή κ κρατάω τη δουλειά ή την κρατάω κ του δίνω ότι έχω κάνει ως τοτε. Κ φυσικά δέχτηκε (μιλάμε για κατ2 κ κάτι ψιλά στον αναλυτικό). Είναι απίστευτο το πόσο καλά δουλεύει το take it or leave it. Άντε να έρθει η ΗΤΚ να φχαριστηθούμε ξεκατίνιασμα! Μετα την περσινή σεζόν με μελέτες κ επιβλέψεις στατικών, τα αλλεπάλληλα πόστα, κ μια βδομάδα (στον καύσωνα) εξτριμ άγχους, με τις θεμελιώσεις 2 γειτόνων στον αέρα τα αυθαίρετα μου φαίνονται πλέον σαν ευχάριστο χόμπι! Bring it on!
    1 point
  15. Το γνωρίζω από παλιά και σε ευχαριστώ θερμά.
    1 point
  16. Ok... Παρόλαυτα καλή επιτυχία, ειλικρινά.
    1 point
  17. τι φάση; δικός σου κώδικας; αν ναι σου δίνω συγχαρητήρια κ σου εύχομαι καλή τύχη (κ πολλές μπανάνες, ξέρεις εσύ ) κάνει κάτι καινούριο όμως; πχ βελτιστοποίηση φορέα; πραγματικά κατασκευάσιμο οπλισμό; γιατί δεν πας σε έναν incubator; (είχε βγει μια λίστα στις ειδήσεις με πηγές χρηματοδότησης)
    1 point
  18. Να εξετάσεις πρώτα την Πυροσβεστική Διάταξη 8/2016 - Μέτρα και μέσα πυροπροστασίας εμπορικών καταστημάτων.
    1 point
  19. Οι εισφορές του 8/2021 φαίνονται στο ιστορικό εισφορών. Ημερομηνία Εμπρόθεσμης Πληρωμής 30/9. Χωρίς ειδοποιητήριο ακόμα.
    1 point
  20. Σαφέστατα πρόκειται για εργασία που δεν απαιτείται ούτε οικοδομική άδεια ούτε έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας.
    1 point
  21. Ναι, σε όλα σου τα ερωτήματα. Το σχετικό εδάφιο του νόμου: Ύστερα από αίτηση οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη διαμερίσματος, υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του ορόφου. Στην περίπτωση αυτήν, ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ το παράβολο των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ ανά όροφο.
    1 point
  22. Ουσιαστικά το κτίριο είναι αυθαίρετο (οι εξηγήσεις περιττεύουν). Όμως -όσο και αν ακούγεται περίεργο- σύμφωνα με τον Ν. 4495/17, δεν είναι. Εάν υπάρχει οικοδομική άδεια -βάσει του άρθρου 81, παρ. 1- μία κατασκευή είναι αυθαίρετη όταν έχει εκτελεστεί καθ’ υπέρβαση της άδειας ή κατά παράβαση των ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων. Εδώ δεν έχουμε υπέρβαση, αλλά μη τήρηση της άδειας. Οι δυνατότητες είναι δύο: Είτε ακολουθείς την διαδικασία της νομιμοποίησης είτε το τακτοποιείς ως (εξ ολοκλήρου) αυθαίρετο αγνοώντας την ύπαρξη άδειας.
    1 point
  23. Προφανώς, δεν επιτρέπεται. Δεν πρόκειται να κάνει κάτι τέτοιο, εκτός εάν είναι ακραία παράλογο άτομο. Μην ασχολείσαι καθόλου.
    1 point
  24. Το άρθρο 24 του Συντάγματος, όπως διαμορφώθηκε από την Συνταγματική Βουλή του 2001, είναι σαφώς δικαιότερο από το προηγούμενο του 1975 γιατί δίνει το "δικαίωμα" σε όλους να προσφύγουν στη δικαιοσύνη εναντίον αποφάσεων του κράτους περί διαχείρισης δασικών εκτάσεων. Παραμένει όμως - και σωστά - το δικαίωμα στο κράτος να επιτρέπει παραγωγικές και άλλες δραστηριότητες μέσα σε δασικές εκτάσεις για λόγους "δημοσίου συμφέροντος". Αυτό ακριβώς το "δημόσιο συμφέρον" είναι που θέλει εξέταση, όχι μόνο ως προς τον επιστημονικό του ορισμό αλλά κυρίως προς τον ουσιαστικό του προσδιορισμό. Τι είναι δλδ αυτό το κράτος και σε ποιον λογοδοτεί και ποιοι είναι εκείνοι που αντιδρούν και τι θέλουν τελικά. Είναι όμως άλλο το θέμα της διάθεσης μέρους υγειών δασικών εκτάσεων σε παραγωγικές δραστηριότητες για το δημόσιο συμφέρον και άλλο το θέμα της διάθεσης των ΚΑΜΕΝΩΝ δασών (βαρέως τραυματισμένης φύσης) σε παραγωγικές δραστηριότητες...για το δημόσιο συμφέρον πάλι...λέει. Αυτοί λοιπόν οι 9 σύμβουλοι του ΣΤΕ που αντιτίθενται στην διάθεση των καμένων δασικών εκτάσεων σε οποιαδήποτε δραστηριότητα πέραν της αναδάσωσης, ούτε βλάκες είναι, ούτε λένε για να πουν, ούτε γράφουν για να γράψουν. Και βεβαίως το πολύ ειδικό αυτό θέμα ΔΕΝ είναι λυμένο από κανένα Σύνταγμα και δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να λύνεται από οποιοδήποτε Σύνταγμα.
    1 point
  25. Νταξει στα στατικά δεν έχουμε παράπονο, οι 'ειδικοί' το πάνε σταθερά προς το αυστηρότερο και αναλυτικότερο, σε σημείο ανωμαλίας, αλλά κ μεις δεν πάμε πίσω! Το κοινό βέβαια είναι ότι μέσω των ειδικών παίζεται κ πολιτικό παιχνίδι. Πέρα από την πλακα, αυτό με το stahl το θεωρώ εξαίρεση γιατί είναι βελτίωση του υλικού. Αν έχουμε πάλι κάποια αντίστοιχη ή και πολύ μεγαλύτερης τάξης βελτίωση (νανοϋλικά ας πούμε) πολύ πιθανόν να χαλαρώσουν πάλι, για λίγο, τα γκεμια. Από την άλλη τα κτίρια στέκουν κ σε γενικές γραμμές οι ζημιές προκύπτουν από τις κακοτεχνίες. Κ για το οντοπικ, τελικά η καλύτερη αγκυρωση είναι η ευθύγραμμη, έτσι κ αλλιώς αν λείψεις όλα ίσια θα πάνε, οπότε το νου μας όταν σχεδιάζουμε φορείς.
    1 point
  26. Δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα, επειδή δεν υπάρχει αυθαιρεσία.
    1 point
  27. Ο ελεγκτής δόμησης ελέγχει την εφαρμογή των μελετών βάσει των οποίων εκδόθηκε η άδεια δόμησης. Ο έλεγχος των σχεδίων και εγγράφων του φακέλου της άδειας δεν είναι δική του αρμοδιότητα.
    1 point
  28. Το κουμπί "Δήλωση Συμψηφισμού" θα έπρεπε να εμφανίζεται μεταξύ των πεδίων "Ποσό προς επιστροφή/συμψηφισμό" και "Υπόλοιπο ασφαλιστικής οφειλής". Επειδή έχει υπάρξει μία καθυστέρηση εφέτος, δεν είναι διαθέσιμη ακόμα η επιλογή. Εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ 43/2021 Εκκαθάριση ασφαλιστικών εισφορών έτους 2020 Ελ. Επαγγελματιών "Το πιστωτικό υπόλοιπο της εκκαθάρισης, επιστρέφεται στους δικαιούχους σύμφωνα με την διαδικασία που προβλέπεται από το άρθρο 104 του ν.4387/2016, όπως ισχύει. Για την διαδικασία της επιστροφής θα ακολουθήσουν οδηγίες".
    1 point
  29. @nvido011 Ο Ν. 4178 έχει λήξει (περιθώριο υπάρχει μόνο για τα δικαιολογητικά). Οπότε την κατάσταση της δήλωσης (οριστική υπαγωγή) δεν την πειράζεις. Εάν κρίνεις ότι χρειάζεται, έχεις δικαίωμα να ανεβάσεις άλλη κάτοψη. Η βεβαίωση είναι του Ν. 4495 αλλά αφορά ακίνητο τακτοποιημένο με τον Ν. 4178. Εξήγησε, λοιπόν, ότι δεν γίνεται νέα υπαγωγή και γι' αυτό δεν μπορούν να τροποποιούνται τα δικαιολογητικά βάσει των απαιτήσεων οποιουδήποτε. Τα σχέδια δεν αλλάζουν αναλόγως του νόμου αυθαιρέτων που βρίσκεται σε ισχύ. Πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις του νόμου σύμφωνα με τον οποίον έγινε η τακτοποίηση. Να μην προσθέσεις κείμενα που δεν απαιτούνται από τον τότε ισχύοντα νόμο.
    1 point
  30. Μπορεί να γίνει μία δήλωση, για όλο το κτίριο, όπου οι αυθαιρεσίες θα υπολογιστούν συνολικά.
    1 point
  31. κλασσικά..... εδώ https://enotariat.gr/arxeio.php με το όνομα του συμβολαιογράφου βρίσκεις ποιός έχει πάρει το αρχείο του και ή τους στέλνεις να την πάρουν από εκεί ή πας εσύ (με την ανάλογη αμοιβή). Λογικά και με ένα τηλέφωνο θα μπορέσει να σε πληροφορήσει αν υπάρχει σχέδιο στη σύσταση (πολλές φορές χάνονται). Στο υποθηκοφυλακείο θα βρεις τη σύσταση σίγουρα, αλλά χωρίς σχέδιο. Μόνο από το κείμενο λογικά δεν θα μπορέσεις να αντλήσεις περισσότερες πληροφορίες από τους τίτλους κυριότητας, καθώς η περιγραφή στον τίτλο θα είναι κόπι-πέιστ της σύστασης. Βέβαια αν είσαι στο 2% και η περιγραφή ταιριάζει με το σχέδιο που έχεις μικρό ρόλο παίζει, αλλά ποτέ δεν αποκλείονται εκπλήξεις. @ZoeLKP συμβόλαιο έχεις δει έτσι;;; στο συμβόλαιο θα αναγράφεται και ο συμβ/φος της σύστασης.
    1 point
  32. Κοίτα, στο συνολικό κόστος της οικοδομής δεν νομίζω οτι θα κάνουν τη διαφορά. Βέβαια εξαρτάται από το μέγεθος του προβόλου και της όμορης πλάκας (που θα πρέπει να έχει το ίδιο πάχος τουλάχιστον σε πλάτος L/4 ή και μεγαλύτερο) σε σχέση με τη συνολική κάτοψη. Πάντως ο υπολογισμός του κόστους ενός τέτοιου προβόλου είναι εύκολος. Θεώρησε πλάτος 33 εκ, κύριο οπλισμό άνω Φ14/10 κάτω Φ10/10, διανομές Φ8/15 ανω - κάτω και υπολογίζεις κόστος έστω κατά προσέγγιση, αλλά αρκετά ικανοποιητική θα έλεγα.
    1 point
  33. Δέν είναι ΥΔΟΜ, αλλά επειδή δυσκολεύτηκα να τους βρώ, παραθέτω εδώ το τηλέφωνο, μπας και βοηθηθούν συνάδελφοι: Δήμος Αθηναίων, Υπεύθυνοι για ορισμό & παράβολα τραπεζοκαθισμάτων: 2105277205
    1 point
  34. Συ είπας ! Μάλλον δεν αντιλαμβάνεσαι την ευθύνη σύνταξης Στατικών μελετών και δη Επίβλεψης. Η σχολή σου φέτος έπιασε 11 Μ.Ο. (που σημαίνει και με <5 στα μαθηματικά κάποιοι), εμένα όμως δεν μου λέει τίποτα. Το θέμα είναι τι ποιότητας μηχανικοί βγαίνουν από κάποια σχολή.
    1 point
  35. 1 point
  36. Σωστά αλλά και γιατί από κατάστημα σε βιομηχανία εκτός σχεδίου αλλάζεις και διάγραμμα κάλυψης (εκτός αν έχεις εκδώσει με το γενικό άρθρο 1 και παραμένεις εκεί)
    1 point
  37. Την ειρωνεία τη βλέπεις μόνο εσύ και σου την επιστρέφω. Η όλη συζήτηση αφορά το θέμα της εξάρτησης τοπογραφικού διαγράμματος ή δικτύου, επιστημονική δουλειά μεν, γνωστή από αρκετούς συναδέλφους δε. Οι αναφορές σου περί αεροτριγωνισμών - επιλύσεων διανομών - νομικής τεκμηρίωσης κλπ είναι πολύ ωραίες αλλά μόνο για εντυπωσιασμό αδαών.
    1 point
  38. Ν.4612/2019 ,άρθρο 12,παρ.2- «6. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και τυχόν αναθεωρήσεών τους, που εκδόθηκαν σύμφωνα με το από 8.7.1993 π.δ. (Δ΄ 795) είτε σύμφωνα με τον ν. 4030/2011 (Α΄ 249) κατά το χρονικό διάστημα από 1.3.2012 έως 31.12.2017, παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως 31.12.2021.». Υ.Γ.ΑΣυνάδελφε,ρώτα και στην ΥΔΟΜ άνθρωποι είμαστε,μήπως το καταλαβαίνω εγώ λάθος!Πάντως αναφέρει και τις άδειες με το ΠΔ93.
    1 point
  39. Οι αυθαίρετες κατασκευές εντός προκηπίου εμπίπτουν στην Κατ.5 επειδή δεν μπορούν να εξαιρεθούν οριστικά από κατεδάφιση (εγκ.2).Άρα,θα πρέπει να τις ξεχωρίσεις σε άλλο φύλλο καταγραφής για να δηλωθούν Κατ.5.
    1 point
  40. Καλησπέρα!Το δικό σου προκάτ σπιτάκι δεν είναι η αποθηκούλα της Κατ.3-Επειδή δεν υπάρχουν γραφεία στο parking,ουσιαστικά "στεγάζει" την επιχείρηση σου.Θεωρώ ότι είναι ο οικίσκος-γραφειάκι του parking και θα πρέπει να δηλωθεί ως ΥΔΚΧ-υπηρεσίες. Όσον αφορά το ερώτημα ,πιστεύω πως και ο μειωτικός στις ισόγειες αποθήκες αφορά βοηθητικές χρήσεις (άρα υπάρχει εγκατεστημένη κύρια) και η κατ.3 αποθηκούλες αφορούν βοηθητική χρήση(άρα υπάρχει εγκατεστημένη κύρια).Ο νόμος (4495) ,ως γνωστόν, είναι μυστήριος και πολλές φορές με αλληλοκαλύψεις που οδηγούν σε διφορούμενες ερμηνείες.Βλέπεις τι γίνεται εδώ στο forum σε σχέση με την ερμηνεία του...Εγώ παραθέτω απλά την δική μου άποψη...
    1 point
  41. Καλημέρα!Ναι,γιατί να μην μπορεί!(αρθρο 42,παρ.4)
    1 point
  42. Άντε ,εντάξει.Μπορεί και Δευτέρα 29!😉☺️ Καλημέρα Less!Ναι,εφόσον όλα είναι Κατ.4,το εντός προκηπίου χωριστά με Κατ.5
    1 point
  43. Εχετε κάνει την εξάρτηση άβατη επιστήμη, λες και είναι κάτι εξωπραγματικό, σιγά τα ωά αγαπητοί τοπογράφοι.
    1 point
  44. @thanar Οι υποχρεώσεις δήλωσης μηχανικού από τις ισχουσες διατάξεις είναι: 1. 651/77 (οικοδομησιμοτητα) 2. 1337/83 (υποχρεωση υπαγωγής σε εισφορές) 3. 2308/95 (αν έχει καεκ) 4. Υδροληψίας ΚΥΑ 145026/2014 (είναι υποχρεωτική για συμβόλαιο η δήλωση και για τα εντός, και για τα εκτός σχεδίου). Άρα ναι, ελέγχεις και για κρυμμένα πηγάδια υποχρεωτικά. 5. Δασικό ή όχι (άρθρο 142 παρ.3 Ν.4483/2017 είναι προπερσινό φρούτο και υποχρεωτικό) ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ είναι υποχρεωτικά και ναι έχει αλλάξει η νομοθεσία για τις υποχρεώσεις μας. Οτιδήποτε επιπλέον είναι για να υπολογιστούν φόροι. Το ΓΠΣ όμως το ελέγχεις αυτονόητα, αφού περιλαμβάνεται στο checklist στους όρους δομησης. Και καλά η εφορεία κ οι συμβολαιογράφοι λένε ότι όλες οι υπόλοιπες λεπτομέρειες είναι υποχρέωση του μηχανικού. Καμιά υποχρέωση δεν υπάρχει. Ίσα ίσα που αν δεν σου κάνει κόπο να τα αναγράψεις, υποχρεωμένοι είναι αυτοί σε εσένα. Τώρα για ο,τι δεν γνωρίζεις, απαντάς ότι δεν γνωρίζεις και ο,τι τους φωτίσει ο Θεός. Αυτή είναι η απάντηση. Ας ρωτήσει τον ιδιοκτήτη για πολυετείς καλλιέργειες. Αυτά
    1 point
  45. Αρκετές επιλύσεις και κατασκευές. Το δεύτερο που ρωτάς να το ερευνήσεις μόνος σου (σύμφωνα με τις γνώσεις που πιστοποιεί ο τίτλος σου) όπως συνηθίζεις να λές κι εσύ.
    1 point
  46. Κατασκευάζεται μια χαρά. Θα αγκυρώσεις τα σίδερα της δοκού Δ1 στο υποστύλωμα τουλάχιστον 1.50 μ υπό γωνία 90ο Sidero.docx
    1 point
  47. Μιας και βλέπω ότι από τους συναδέλφους μου τοπογράφους υπάρχει μια απαξίωση της φωτογραμμετρίας ας μου επιτραπεί να την υπερασπιστώ εγώ όπως έχω κάνει και παλαιότερα. Η μέθοδος της φωτογραμμετρίας είναι η πιο ενδεδειγμένη για αποτυπώσεις τόσης μεγάλης έκτασης τόσο ως προς το χρόνο όσο και ως προς το κόστος. Το αν υπάρχουν σφάλματα κατά την φωτογραμμετρική αποτύπωση δεν έχει να κάνει με την φωτογραμμετρική μέθοδο αλλά με το πόσο σωστός αεροτριγωνισμός έγινε. Και αυτό έχει να κάνει τόσο με τις μετρήσεις των φωτοσταθερών όσο και με τις στοχεύσεις στον φωτογραμμετρικό σταθμό. Ξέρω, όπως φαντάζομαι και άλλοι συνάδελφοι, μελέτες (ας μην αναφέρουμε ονόματα) όπου παρατηρήθηκε "μετατόπιση" των γεωτεμαχίων σε σχέση με την πραγματικότητα. Αυτό είναι καθαρά φαινόμενο λάθους αεροτριγωνισμού. Επαναλαμβάνω, και καλό είναι να το δεχτούνε οι συνάδελφοι τοπογράφοι, οι ακρίβειες της φωτογραμμετρικής μεθόδου είναι υπεραρκετές για τη σύνταξη του κτηματολογίου. Προφανώς δε θα μπορούσαν ποτέ να ισοφαρίσουν τις ακρίβειες των επίγειων αποτυπώσεων αλλά να μη ξεχνάμε ότι όλες οι μελέτες συντάσσονται με κάποιες ανοχές σφαλμάτων. Αν καλύπτονται έχει καλώς. Και προφανώς δεν πιστεύω ότι υπάρχουν συνάδελφοι που να ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχουν μελέτες που συντάχθηκαν με επίγεια μέσα και δεν παρουσιάζουν και αυτές σφάλματα. Κλείνοντας (και επανερχόμενος αν κάποιος έχει αντίρρηση με τα παραπάνω) δεν μας φταίνε οι μέθοδοι αλλά εμείς με τον τρόπο και την ποιότητα που τις χειριζόμαστε.
    1 point
  48. Αναζητείται συνεργασία για προώθηση στην αγορά Προγράμματος Στατικής - Δυναμικής Ανάλυσης & Διαστασιολόγησης Κατασκευών. Υπάρχει υλικό σε πολύ προχωρημένο στάδιο - τελικό θα έλεγα στάδιο - είναι όμως απαραίτητη η συνεργασία για επαγγελματική εκμετάλλευση & προώθησή του.
    0 points
  49. Υπάρχουν πολλές λύσεις στο πρόβλημα. Βάζεις μια λαπάτσα κατακόρυφη μέσα στο ΥΠ/ΜΑ και πάνω της συγκολλάς τα σίδερα της δοκού. Αγκύρωση 100%. Μάλιστα το προβλέπει και ο κανονισμός.
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.