Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Μιστόκλης

    • Πόντοι

      15

    • Περιεχόμενα

      26


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      25.870


  3. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.862


  4. Πλήθων

    Πλήθων

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      42


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/04/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. σωστα, "α) … Για υπερβάσεις σε χώρους με νόμιμο περίγραμμα (π.χ κλείσιμο ημιυπαιθρίου χώρου, εγκατάστασηκύριας χρήσης σε υπόγειο, πατάρια, σοφίτες, κ.λ.π) το πρόστιμο υπολογίζεται επί της καθαρής επιφάνειας χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η επιφάνεια έδρασης της νόμιμης τοιχοποιίας." Αυτο σημαινει οτι: το αρχικο εμβαδον μιας ΟΙ περιλαμβανει το μισο της μεσοτοιχιας προς αλλη ΟΙ καθως και το μισο της μεσοτοιχιας προς τον κοινοχρηστο διαδρομο και ολοκληρους τους τοιχους που βλεπουν προς τον ΗΧ. Εκει που τελειωνουν οι τοιχοι αυτοι και αρχιζει ο ΗΧ, μεχρις εκει εχει μετρηθει στο εμβαδον της ΟΙ, ως νομιμη τοιχοποιία. Το κλεισιμο ενος ΗΧ, ειτε γκρεμισθουν ειτε οχι οι "ακριανοί" τοιχοι, δημιουργει εναν νεο κλειστο χωρο -εστω 8 τμ.- πλην ομως σε αυτα θα πρεπει να προστεθει και το εμβαδον της "νεας" τοιχοποιίας, ακριβως επειδη δεν ηταν "νομιμη" Οι λοιποί τοιχοι εχουν ηδη "προσμετρηθει" στο εμβαδον και -προφανως- δεν δικαιουται καποιος να θεωρησει οτι "...αφου γκρεμισα τον μεσοτοιχο και τον πηγα πιο περα" αρα δικαιουμαι να μην μετρησω τα τμ. του "νεου" τοιχου. Ο τοιχος αυτος δεν υποκαθιστα τον παληο ούτε μπορει να συμψηφισθει με τον παληο. διοτι ο "παληος" εχει ηδη μετρησει στα εμβαδον. Αρα, ο νεος εξωτοιχος - ως μη νομιμος - προστιθεται στο εμβαδον του κλεισμενου ΗΧ. Σε νουμερα, τα παραπανω σημαινουν οτι -εστω διαμερισμα 100 τμ. με εναν ΗΧ εμβαδου 8 τμ. Στην κατοψη του συμβολαιου περιγραφεται σαν αβγδεζηθα, χωρις τον ΗΧ. Αν κλεισει τον ΗΧ δημιουργει εναν νεο κλειστο χωρο 7 τμ. πλεον 1 τμ. η νεα -εκτος νομιμης αδειας - τοιχοποιια. Αρα τακτοποιει 8 τμ. Ακομα και εαν δεν γκρεμισει τον εξωτοιχο προς τον ΗΧ και δημιουργησει ενα νεο, ανεξαρτητο δωματιο, και παλι ο νεος τοιχος πρεπει να μετρηθει, ως εκτος νομιμης αδειας. Το εαν το συστημα ζητουσε στον ν. 3843 την αφαιρεση των ηδη νομιμων τοιχων, ήταν μια -τότε - "παραδοχη" οτι "τα νομιμως υφισταμενα προφανως δεν εχουν καμμια αυθαιρεσια..." υγ οσον αφορα τους "εξωτοιχους" - περιμετρικους τοιχους στα υπογεια, εδω το "νομιμο" αναφερεται στην προσμετρησή τους ή οχι στον σδ. διοτι, προφανως, δεν ειναι "μη νομιμοι-αυθαιρετοι" Πραγματι, αυτοι οι τοιχοι, λογω χρησης υπογειου/βοηθητικου δεν μετρουσαν στον σδ. Αφ' ής εγιναν κυριοι χωροι, πρεπει να προσμετρηθουν.
    5 points
  2. @Doctorbike η εγκύκλιος, όπως και όλοι οι νόμοι που αφορούν τα αυθαίρετα αναφέρονται στα εμβαδά των χώρων που υπολογίζουμε για να καταβληθεί το ανάλογο πρόστιμο. Είναι αυτονόητο ότι αμέσως μετά τον υπολογισμό επιφανειών του προστίμου κατά την τακτοποίηση είμαστε υποχρεωμένοι να υπολογίσουμε και το τελικό εμβαδόν της διηρημένης ιδιοκτησίας συμπεριλαμβανομένων και ΟΛΩΝ των χώρων που της ανήκουν π.χ. : α) χώρων που δεν μέτρησαν στον ΣΔ, β) χώρων που δεν μέτρησαν στον υπολογισμό προστίμου, γ) εξωτερικών τοίχων κλπ. Το εμβαδόν χώρου που ζητάει η ΗΛΤΑ είναι το συνολικό / τελικό εμβαδόν και ταυτίζεται με το εμβαδόν που θα καταχωρηθεί σε συμβόλαιο ή σε δήλωση της εφορίας και όχι με το εμβαδόν ενός φύλλου καταγραφής μιας τακτοποίησης.
    5 points
  3. Το πρώτο, γιατί η διαφορά είναι άνευ σημασίας και εντός αποδεκτών αποκλίσεων. Ούτε στην τεχνική έκθεση χρειάζεται να γράψεις κάτι.
    5 points
  4. @Doctorbike το δεύτερο, γιατί στην ηλεκτρονική ταυτότητα βάζουμε το εμβαδόν κανονικά (όπως προκύπτει από τις εξωτερικές διαστάσεις). Αντιθέτως, η τακτοποίηση έγινε σύμφωνα με τις διατάξεις του ισχύοντος νόμου και γι΄αυτό χρησιμοποιήθηκε (σωστά) η επιφάνεια βάσει των εσωτερικών διαστάσεων.
    5 points
  5. @V.Chlorok. πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης δεν μπορεί να επιβληθεί (λόγω της μετατροπής κλειστού χώρου σε ημιυπαίθριο), αφού δεν κατασκευάστηκε τίποτα. Θα εκδοθεί ΕΕΔΜΚ (δίκην άδειας νομιμοποίησης) και θα γίνει ενημέρωση φακέλου.
    3 points
  6. Μην λησμονούμε ότι δεν έχουμε καμία υποχρέωση εφαρμογής εγκυκλίου η οποία ενώ ο σκοπός της είναι να ερμηνεύει το νόμο βασιζόμενη σε αυτόν, η ίδια παράγει νόμο και αντιβαίνει στις διατάξεις αυτού που καλείται να ερμηνεύσει. Πολλές τέτοιες περιπτώσεις (έχω πρόχειρες δυο-τρεις τέτοιες, για μειωτικό σε υπόγειες στάθμες, ενώ η εγκ.2 "απαιτεί" να πληρείται ο ορισμός υπογείου κατά ΓΟΚ, συγχώνευση σε αναλυτικό του άρθρου 100 περιπτώσεων κατηγορίας 3 με εμβαδόν χώρου, κάτι που απαγορεύεται ρητά από το άρθρο 100, μη εφαρμογή της περ΄. κατηγορίας 3 που αφορά αποθήκη όταν δεν υπάρχει Ο.Α, ενώ ο νόμος δεν αναφέρει κάτι τέτοιο κλπ κλπ) και σε προηγούμενες εγκυκλίους ν.4178(η εγκ 2 ήταν το αποκορύφωμα της προχειρότητας σε κλίμα απελθόντος υπουργείου και οι "παλιοί" θυμάστε τότε τι έγινε και τι σχολιάζαμε) Παρεμπιπτοντως +1 και από μένα στον Δημήτρη για την πληρέστατη δημοσίευση που έκανε για το θέμα. Τιμή μας που τον έχουμε στο φόρουμ.
    2 points
  7. Αυτό με τους εξωτερικούς τοίχους σκαλώνει κ τους συμβολαιογράφους που βάζουν σαν τελικό εμβαδό ότι βλέπουν στο φύλλο καταγραφής, οπότε αναγκάζεσαι να τους βάλεις ώστε να εμβαδομετρηθεί σωστά το ακίνητο. Παύλο πάντως μπορεί να έχει πλάκα η εγκυκλιος 2, παρόλαυτα παραμένει κρατικό έγγραφο. Επίσης τα ίδια έλεγε αν θυμάμαι καλά κ η εγκύκλιος του 4178. (Για τον 4014 δεν θυμάμαι). Πέρα από αυτό συμφωνώ μαζί σου, η αλλαγή χρήσης συμπαρασύρει κ τους τοίχους στην υπέρβαση δόμησης.
    2 points
  8. Καλησπέρα, στο Δήμο Αθηναίων είχαν ανέβει οι τελικές εγγραφές νομίζω τέλη Μαρτίου. Οπότε πες στον πελάτη σου να μπει με τους κωδικούς της εφορίας στο Κτημ/γιο και να κατεβάσει τις τελικές εγγραφές.
    2 points
  9. Πρώτα ξεκίνα με αυτό το πολύ σημαντικό που αναφέρει η εγκύκλιος ... τα υπόλοιπα που ρωτάς, θα τα βρεις στη πορεία. Εγκύκλιος 30863_2011 - Άδεια ΥΠΑΙΘΡΙΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ Αυτοκινήτων.pdf
    2 points
  10. Όταν απομονώσεις το διαμέρισμα δεν λύνεις το πρόβλημα της αποχέτευσης, άσε που τα έξοδα βαρύνουν μόνο εσένα. Γενικά η αποχέτευση αλλιώς σχεδιάζεται από τον μηχανικό στην έκδοση της άδειας και αλλιώς εφαρμόζεται στο τέλος από τον κάθε "ειδικό". Το καλύτερο είναι, ώσπου να βρεθεί η βέλτιστη λύση, να καθαρίζεται προληπτικά το εσωτερικό δίκτυο δύο φορές το χρόνο με αποφρακτικό μηχάνημα, με έξοδα όλων. Ο μηχανισμός έγκαιρης προειδοποίησης έμφραξης αποχέτευσης τοποθετείται πάντα πριν από το σημείο που συνήθως φράζει αυτή. Μπορεί να είναι κιβώτιο με πλωτηροδιακόπτη, ανεπίστροφη με ηλεκτρικό σήμα προειδοποίησης, στήλη ανύψωσης με αισθητήρα στάθμης κλπ. Ρώτησε και θα σου πουν. Αλλά θα πας σε έμπειρο επαγγελματία. Αν χρειαστεί να πληρώσεις πρέπει να το κάνεις γιατί το γεγονός ότι κάθε τόσο γεμίζει λύματα ένα ημιυπόγειο δεν είναι ότι καλύτερο. Αν αρνηθούν οι άλλοι ιδιοκτήτες, ή κάποιοι από αυτούς να συμμετάσχουν στα έξοδα καθαρισμού, ή στην εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης, τότε μπορείς να κινηθείς νομικά εναντίον τους.
    2 points
  11. Ας μη τα βλέπουμε τόσο …. απλοϊκά για να αυτό-απαλλαχθούμε από πρόστιμα … Συγκεκριμένα, η κατεδάφιση (ολική ή μερική ως εν προκειμένω για την δημιουργία Η/Υ χώρου) προαπαιτεί την έκδοση οικοδομικής αδείας για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών ασχέτως δηλαδή της δημιουργίας η μη νέων χώρων). Αυτό ισχύει ανέκαθεν (ΓΟΚ 85, ν.1337/83 κ.λ.π) και επί των ημερών μας με το αρ.29.(β) ν.4495/17 «Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών.» Συνεπώς κάθε μερική ή ολική κατεδάφιση χωρίς την κατά τον νόμο οικοδομική άδεια θεωρείται αυθαίρετη και έτσι αντιμετωπίζεται με τις αντίστοιχες κυρώσεις του αρ.94 Συγκεκριμένα, βάσει του αρ. 94.2 ισχύει : « Για κάθε αυθαίρετη κατασκευή, εγκατάσταση ή εργασία που λόγω της φύσης της δεν αντιστοιχεί σε επιφάνεια χώρου, η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται αναλυτικά με τιμές προϋπολογισμού κατά το Παράρτημα Β του παρόντος και, αν δεν υπάρχει καθορισμένη τιμή στο Παράρτημα, με τιμές αγοράς.» και ειδικότερα για τις κατεδαφίσεις στο α/α 2. ΚΑΘΑΙΡΕΣΕΙΣ. Πάντως και μόνο βάσει της κοινής λογικής (και μη μηχανικού..) θα ήταν αδύνατο να επιτρέπει η πολιτεία στον οποιοδήποτε να κατεδαφίζει το οτιδήποτε (μερικώς η ολικώς) χωρίς προηγουμένως να ελέγξει θέματα διατηρητέων, ασφαλείας εργασιών, υποδομών, ιδιοκτησιακά αλλά απλά να ζητά να την ενημερώσουμε ότι κατεδαφίσαμε... . Σημειώτεον ότι ακόμη και με την έκδοση αδείας κατεδάφισης ΔΕΝ μπορείς να κατεδαφίσεις πριν την παρέλευση 20 ημερών ανάρτησης στο https://diavgeia.gov.gr/f/YPEN για τους ανωτέρω λόγους. Το δε θέμα του προστίμου μπορεί να πάει ακόμη πιο μακριά αν πέσεις σε ΥΔΟΜ που υπολογίσει την αξία της αυθαίρετης κατεδάφισης βάσει επιφανείας όπως αυτό έχει προκύψει να εφαρμοστεί και μαζί με πρόστιμο διατήρησης…!!! Η δε κοινή θέση των ΥΔΟΜ Κ. Μακεδονίας για την επιβολή προστίμων επί αυθαιρέτου κατεδάφισης είναι : «Σε περίπτωση σύνταξης έκθεσης αυτοψίας για αυθαίρετη κατεδάφιση τμήματος νόμιμα υφιστάμενου κτηρίου, η υπηρεσία μας επέβαλλε κανονικά τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης και ενημέρωσε τον φερόμενο ιδιοκτήτη ότι το πρόστιμο διατήρησης θα σταματήσει όταν αποκατασταθεί – ξανακτισθεί η κατασκευή ή εάν προχωρήσει σε έκδοση άδειας δόμησης για τη νομιμοποίηση της κατεδάφισης. Το ερώτημά μας αφορά στο αν οφείλαμε να επιβάλλουμε πρόστιμο διατήρησης ή όχι και σύμφωνα με ποια διάταξη. Τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης σε αυθαίρετα επιβαλλόταν και επιβάλλονται σύμφωνα με τους N.1337/1983, άρθρο 17 §2, Ν.4178/2013, άρθρο 26 §1. Δεδομένου ότι και για κατεδάφιση απαιτείται άδεια δόμησης (ΝΟΚ, άρθρο 4 §1α), ενώ αυθαίρετη θεωρείται κάθε εργασία χωρίς απαιτούμενη άδεια (ΝΟΚ, άρθρο 4 §5), συνέπεια κατεδάφισης χωρίς άδεια είναι και η επιβολή αυτών των προστίμων, τα οποία πάντα αναφέρονται μαζί και τα δύο. Από καμία διάταξη νόμου δεν διαχωρίζεται η επιβολή και προστίμου διατήρησης, ενώ η μόνη εξαίρεση επιβολής αυτών των προστίμων (πάντα και ανέγερσης και διατήρησης) είναι η ρητά αναφερόμενη στην §6, τελευταίο εδάφιο, του άρθρου 4 του ΝΟΚ (αναθεώρηση ισχύουσας αδείας χωρίς αύξηση κ.τ.λ.). Πάντως σε καμία περίπτωση δεν θεωρείται αποκατάσταση του αυθαιρέτου η επανακατασκευή του κατεδαφισθέντος, χωρίς άδεια δόμησης, η οποία είναι υποχρεωτική σε κάθε περίπτωση ανέγερσης» Σχετική και η: Εγκ-64218/9918/85/15-9-88 Γνωμ-569/88 Εγκ-85/88 Ε-85/88 "Αποδοχή της με αρ.Γνωμ-569/88 της Νομικής Δ/νσης ΥΠΕΧΩΔΕ σχετικά με οικοδομικές εργασίες κατεδάφισης που εκτελούνται χωρίς την κατά νόμο άδεια". (Εκτέλεση οικοδομικών εργασιών χωρίς άδεια) Σας κοινοποιούμε για εφαρμογή τη με αρ.Γνωμ-569/25-7-88 της Νομικής Δ/νσης του Υπουργείου μας την οποία και αποδεχόμαστε. Με την γνωμοδότηση αυτή γίνεται δεκτό, ότι για οικοδομικές εργασίες κατεδάφισης, που εκτελούνται χωρίς την κατά νόμο άδεια, επιβάλλεται το πρόστιμο, που προβλέπεται από την παρ.2ατου Αρθ-17 του Ν-1337/83. Αυτά, για να μην βαυκαλιζόμαστε ουρανοβατώντας…..! 🙂
    1 point
  12. @zazeng τα χέρια των συμβολαιογράφων λύνονται με την τεχνική έκθεση... εκεί μπορείς να αναφέρεις το τελικό εμβαδόν (άσχετα αν διαφωνεί με το εμβαδόν υπέρβασης δόμησης) ακριβώς όπως τα περιγράφει και το αριστοτεχνικά γραμμένο σεμινάριο του @dimitris GM στην κορυφή της σελίδας. (αλίμονο στον 3843/10 που η τεχνική του έκθεση ήταν κλειδωμένη έως ανύπαρκτη)
    1 point
  13. Ωραία το ξεκαθαρίσαμε ότι πρόκειται για το 3DR. Πάντως ενημερωτικά έχει και δοκιμαστική έκδοση οπότε μπορεί να την κατεβάσεις και να δεις αν τρέχει και σε Autocad ή οχι: https://www.3dr.eu/product/kenak-επιθεώρηση-trial/ Για της 4Μ το είχα πάρει πριν 10+ χρόνια για να κάνω μέσω αυτού ΠΕΑ αλλά δεν το χρησιμοποίησα ποτέ, οπότε το έχω παροπλισμένο πλέον. Πάντως από αυτά που ακούω και βλέπω νομίζω ότι η πλειοψηφία των συν/φων που εκπονούν ΜΕΑ έχουν της 4Μ.
    1 point
  14. Δεν έχει γίνει μελέτη ψύξης θέρμανσης καθώς και μελέτη κενακ για να δείτε τι απώλειες έχετε και τι μέγεθος συστήματος θέλετε; Εφόσον όπως είπατε είναι Α και είναι νέα οικοδομη, δεν γίνεται να το συγκρίνετε με το σπίτι που μένετε τώρα
    1 point
  15. Δεν εξετάσαμε το βασικότερο Κατά πόσον είναι ενεργειακά θωρακισμένη (κατά ΚΕΝΑΚ) η οικοδομή? Διότι αν πρόκειται για "ενεργειακό σουρωτήρι", η όποια (εκ των ανωτέρω) λύση είναι πεταμένα λεφτά. Άρα, αυτό που χρειάζεται πρώτα είναι ένας λεπτομερής έλεγχος (ΠΕΑ), ώστε να διαπιστωθεί η ενεργειακή κατάσταση του κτιρίου και να προταθούν τα σενάρια βελτίωσης. Εάν γίνει σωστή εφαρμογή των διατάξεων του ΚΕΝΑΚ, η όποια δαπάνη θα καλυφθεί πολύ σύντομα από την εξοικονόμηση ενέργειας, και θα είναι εφικτή (σε βάθος χρόνου) η κλασική λύση. συμπλ. Αν μάλιστα ο μελετητής, πέραν των γνώσεων, έχει και μεράκι, μπορεί να κάνει θαύματα...
    1 point
  16. @Roy_Hobbs γίνονται κάποιες εργασίες, σήμερα, για ορισμένες ΔΟΥ. Από αύριο θα λυθεί το πρόβλημα (αν δεν έχει λυθεί ήδη).
    1 point
  17. ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΝ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 455 ΦΕΚ Α’ 169/05.07.1976 ΠΕΡΙ ΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ ΙΔΡΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΕΝΤΟΣ ΑΥΤΩΝ ΠΛΥΝΤΗΡΙΩΝ-ΛΙΠΑΝΤΗΡΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΑΝΤΛΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΩΣ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ ΧΟΡΗΓΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΤΟ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΑΔΕΙΩΝ. Άρθρον 1 1. Οι σταθμοί αυτοκινήτων διακρίνονται εις τας κάτωθι κατηγορίας: α) Εις εστεγασμένους. β) Εις υπαιθρίους. 2. Από απόψεως χρήσεως οι ως άνω σταθμοί διακρίνονται εις: α) Ιδιωτικής χρήσεως και β) Δημοσίας χρήσεως, χρησιμοποιουμένους δια στάθμευσιν αυτοκινήτων επί καταβολή φυλάκτρων. 3. Από άποψη τρόπου εξυπηρέτησης οι παραπάνω σταθμοί διακρίνονται στις εξής κατηγορίες: α) Στάθμευση με αυτοεξυπηρέτηση και β) Στάθμευση από υπαλλήλους. Μεταβολή του τρόπου εξυπηρέτησης ενός σταθμού από την μία κατηγορία στην άλλη θα γίνεται μόνο εφόσον ικανοποιούνται όλες οι απαιτήσεις λειτουργίας και οι προδιαγραφές που διέπουν την κατηγορία στην οποία μεταπίπτει. Σημ.: όπως προστέθηκε από το άρθρο 1 του Π.Δ./τος 326/1991, ΦΕΚ117 Α/29.7.1991. πηγη, εδω https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/468051/p.d.-455-1976 εχει συζητηθει το θεμα στο φορουμ δες στην αναζητηση
    1 point
  18. @Qwerty_ η είσοδος των πεζών και η είσοδος των αυτοκινήτων πρέπει να είναι ξεχωριστές.
    1 point
  19. μια πρώτη προσέγγιση είναι εδώ, (μόνο για τις εντός σχεδίου περιοχές)
    1 point
  20. Φυσικά και δεν είναι όλο. Εμβαδόν διαμερίσματος είναι αυτό που όλοι γνωρίζουμε (δηλαδή χωρίς τον ημιυπαίθριο).
    1 point
  21. @liliki Αναφέρεσαι στον ημιυπαίθριο ανάμεσα στη γωνία φαγητού και στον εξώστη. Τότε, ως γνωστόν, δεν υπήρχε η έννοια του ημιυπαιθρίου. Κανονικά το διαμέρισμα είναι ο κλειστός χώρος μόνο. Σε ενδεχόμενη αγοραπωλησία το εμβαδόν του διαμερίσματος θα αναγραφεί χωρίς τον ημιυπαίθριο και η αξία του θα υπολογιστεί βάσει αυτής της τιμής. Ό,τι και αν αποφασίσεις πρέπει, προηγουμένως, να συνεννοηθείς με τον συμβολαιογράφο.
    1 point
  22. 1) Τα υπόγεια και γενικώς τα υποκείμενα επίπεδα υποφέρουν από κακοτεχνίες της αποχέτευσης 2) Εφ' όσον η αιτία είναι στο ίδιο το κτίριο, ο λογαριασμός πάει στα κοινόχρηστα. Αν δεν υπάρχουν κοινόχρηστα τα βάζετε "ρεφενέ". 3) Εναντίον τίνος; Ποιος είναι αυτός που πετάει τα "pampers" στη λεκάνη; 4) Χλωμό. Το καλύτερο είναι να διορθωθούν οι κακοτεχνίες. Αν δε γίνεται ρωτήστε υδραυλικούς, καταστήματα υδραυλικών και αντιπροσώπους για εγκατάσταση συναγερμού από φράξιμο.
    1 point
  23. Πράγματι προβλέπεται κατά τον νόμο η έκδοση αδειών νομιμοποίησης/ κατεδάφισης σε ρυθμισμένα αυθαίρετα κτίρια υπό τις προϋποθέσεις τήρησης των πολεοδομικών διατάξεων. Σχετικά δε, παλαιότερα είχε εκδοθεί και η συνημμένη απόφαση. Η σχετική άδεια εν προκειμένω θα συνοδευτεί από την καταβολή ποσοστού του προστίμου ανέγερσης- διατήρησης για τις μετά 28-07-11 αυθαίρετες κατασκευές κατά το αρ.94.3 του ν.4495/17 (20%, 30%, 10%...). Τώρα βέβαια μπορεί κάποιος extreme -sport μηχανικάρας.... 😉 να σου έλεγε να εκδώσεις κανονικά την άδεια για τις εργασίες (ως μη εισέτι συντελεσμένες) αλλά ως προκείμενες να εκτελεστούν, επωφελούμενος ότι και φωτογραφίες με την παλαιά κατάσταση υπάρχουν από την τακτοποίηση που έγινε, για να δειχθούν τώρα στην άδεια, αλλά και ο έλεγχος του επιθ. δόμησης θα γίνει στο τέλος κατά το αρ.44.3.εε όπου όλα πλέον θα είναι σύννομα (α! πα πα ..! απεταξάμην ......... 😄)! ΑΔΕΙΕΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΡΥΘΜΙΣΜΕΝΑ -ΔΟΚΚ.pdf
    1 point
  24. @Engineer88 Δεν είσαι υποχρεωμένη να έχεις επαγγελματικό λογαριασμό. Αντιθέτως, πρέπει να έχεις λογαριασμό σε τράπεζα επιλογής του εργοδότη σου, όπου θα κατατίθενται οι αποδοχές σου. Μπορεί να υπάρχει συνδικαιούχος και δεν χρειάζεται να δηλώσεις κάτι σχετικά με αυτό. Δεν είχες καμμία δουλειά (ούτε εσύ ούτε ο λογιστής σου) να δηλώσεις επαγγελματικό λογαριασμό, που είναι άλλο πράγμα από τον λογαριασμό μισθοδοσίας. Ναι, να τον διαγράψεις από το TaxisNet γιατί δεν λειτουργεί ως επαγγελματικός λογαριασμός. Ναι, μπορείς να υπολογίσεις το άθροισμα των αγορών μέσω της κάρτας σου και να το συμπληρώσεις στη φορολογική σου δήλωση. Δεν χρειάζεται να γράψεις τίποτα για τον λογαριασμό στο Ε3.
    1 point
  25. @ANDRKOR Η περίπτωση που περιγράφεις είναι, πράγματι, διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου. Ελπίζω με αυτό που έγραψα να μην ξεκινήσει αντιπαράθεση (στην οποία, φυσικά, δεν θα λάβω μέρος) περί του ορισμού της διαμερισμάτωσης. Όμως, εκτός από τον νόμο χρησιμοποιούμε την κρίση μας ως μηχανικοί. Γι' αυτό σου είπα προηγουμένως να αποφασίσεις αφού εξετάσετε με τον συμβολαιογράφο την περίπτωση μεταβολής των εμβαδών διαμερίσματος και κοινοχρήστων. Σημειωτέον ότι απαιτείται συναίνεση λόγω κοινόχρηστου χώρου. Η ένταξη στη ρύθμιση χωρίς τη δυνατότητα ανάλογης τροποποίησης της σύστασης, στερείται νοήματος. Γιατί χωρίς τροποποίηση, το ακίνητο καθίσταται μη μεταβιβάσιμο.
    1 point
  26. Μπορείς να το κάνεις, όμως το μικρότερο εμβαδόν —που προκύπτει από τις νέες διαστάσεις— θα πρέπει να μεταφερθεί στη σύσταση. Ο συμβολαιογράφος θα ρωτήσει, ευλόγως, πού προστίθεται η επιφάνεια λόγω του μικρότερου διαμερίσματος. Οπότε θα πρέπει να τροποποιηθεί και το εμβαδόν των κοινοχρήστων. Εάν κρίνεις ότι αξίζει να τροποποιηθεί η σύσταση (διαδικασία δύσκολη έως ανέφικτη), τότε να συνεννοηθείς με τον συμβολαιογράφο και να πράξεις όπως αποφασίσετε.
    1 point
  27. @ANDRKOR Δεν χρειάζεται να γίνει υπαγωγή, γιατί οι μικρότερες διαστάσεις δεν συνιστούν αυθαιρεσία.
    1 point
  28. Δεν υπάρχει τρόπος επίλυσης του ζητήματος μέσω της ρύθμισης αυθαιρέτων. Πρέπει πρώτα να τροποποιηθεί η σύσταση, ώστε να απεικονίζονται συμβολαιογραφικά οι πραγματικές ιδιοκτησίες.
    1 point
  29. Ο μηχανικός θα δώσει βεβαίωση για μεταβίβαση αν έχει λάβει εντολή και από τους δύο συνιδιοκτήτες. Αλλιώς πώς θα γίνει η μεταβίβαση χωρίς να συμφωνούν και οι δύο; Οπότε η έκδοση βεβαίωσης δεν έχει αντίκρυσμα, αφού δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
    1 point
  30. @tetris για το 1· μόνο βάσει ΝΟΚ, όχι κατά ΓΟΚ. ΓΟΚ: Γήπεδο είναι η συνεχόμενη έκταση γης που αποτελεί αυτοτελές και ενιαίο ακίνητο και ανήκει σε έναν ή σε περισσότερους κυρίους εξ αδιαιρέτου. ΝΟΚ: Γήπεδο είναι η συνεχόμενη έκταση γης, που αποτελεί αυτοτελές και ενιαίο ακίνητο και ανήκει σε έναν ή σε περισσότερους κυρίους εξ αδιαιρέτου, σε περιοχή εκτός εγκεκριμένου σχεδίου.
    1 point
  31. @desptsouk δεν χρειάζεται να γίνει ξανά υπαγωγή. Τα πρόστιμα διαγράφονται όπως αναφέρεται στο απόσπασμα που παρέθεσες (το οποίο είναι από την εγκύκλιο 2), αλλά για να θεωρηθεί ολοκληρωμένη η υπαγωγή ώστε να εκδοθεί βεβαίωση πρέπει να εξασφαλιστεί συναίνεση.
    1 point
  32. Όχι, εννοεί 5 εφαρμογές (π.χ: Ηλεκτρολογικά, Μονοσωλήνιο, Πισίνες, Απώλειες, Παθητική Πυροπροστασία...). Επιλέγεις απ' όλο το πακέτο των εφαρμογών τις 5 σημαντικότερες για σένα και σου παρέχει τεχνική υποστήριξη καθώς και τυχούσες ανανεώσεις σε αυτές. Μελέτες με την κάθε εφαρμογή μπορείς να κάνεις όσες θες. Φυσικά. Με τα manual των εφαρμογών...και λίγο φόρουμ "Μηχανικός". 😂
    1 point
  33. Καλό μήνα !!!! ΥΓ: Εγώ πάντως γα ΦΕΜ που δεν πλήρωσα μέσα στο 2013, για το 2013, θα τα πληρώσω ηλεκτρονικά κατά τον Δεκέμβριο. Για τις καινούργιες ΑΠΥ του 2014, αφού επιτέλους το έκαναν ηλεκτρονικά, θα τα πληρώνω με που πληρώνομαι κι εγώ.
    1 point
  34. Ακριβώς αυτό, παλιά με το χειρόγραφο έγραφες Οικ. Έτος 2014 και καθάριζες. Το περνούσες στην δήλωση του 2014 (εισοδήματα 2013). Τώρα όμως το ηλεκτρονικό δεν σου επιτρέπει...
    1 point
  35. Πλέον ο ΦΕΜ πληρώνεται μόνο ηλεκτρονικά, ακόμα και για απόδειξη του 2013! Η απάντηση αυτή είναι από τη Ζ' ΔΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. ΔΕΝ μπορείς να πας με τίποτα να τον πληρώσεις στο ταμείο της εφορίας. Οσο αφορά, το αν θα τον χρεώσεις στο 2013 αφού πληρώνεται το 2014, μου είπαν πως ναι, έτσι θα χρεωθεί για το 2013! Το αν τον πληρώσεις πέραν του Ιανουαρίου του 2014 (δηλαδή τον Αύγουστο ή τον Δεκέμβριο του 2014) δεν το ρώτησα. Πιστεύω ότι η προθεσμία για να μπορεί να χρεωθεί για το 2013 είναι ο Ιανουάριος του 2014.
    1 point
  36. Το electronic workbench το θυμάμαι απο πολύ παλιά. Εχω την εντύπωση όμως ότι είναι για ηλεκτρονικές πλακέτες και ηλεκτρονικά και όχι για εγκαταστάσεις ισχύος. Μηπως κάνω λάθος όμως ?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.