Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Πλήθων

    Πλήθων

    Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      42


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      25.857


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      17.224


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.432


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/06/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Δυστυχώς, έπεσες στο γνωστό αδιέξοδο που εδώ και πάνω από ένα χρόνο έχουμε αναδείξει στο φόρουμ (δες το αρχικό ποστ του θέματος). Ρύθμιση δεν γίνεται καθώς σε πάει κατηγορία 5, νομιμοποίηση δεν γίνεται λόγω απόστασης <500 μ από την ακτή. Το εγκεφαλικό στον ιδιοκτήτη είναι σχεδόν βέβαιο, όταν θα του πεις για αποξήλωση. Καλού κακού, φόρεσε κράνος (όχι εργοταξιακό... του στρατού κατά προτίμηση, άντε μηχανής εναλλακτικά). Πέραν της πλάκας, να το σοβαρέψουμε, η απόφαση για την εφαρμογή της ΗΤΚ διαφοροποιήθηκε από το νόμο, τόσο σε ότι αφορά την απαίτηση ΗΤ για αδόμητα ( ο νόμος αναφέρει κτίρια) οσο και στον ορισμό που δόθηκε για το τι αποτελεί "αδόμητο" για την ΗΤ. Τώρα, το πόσο είναι προετοιμασμένος κάποιος να στηρίξει την δουλειά του στο νόμο, αγνοώντας την σχετική απόφαση, με ότι θέμα μπορεί να προκύψει στο μέλλον (νομικής φύσεως, αστικής ευθύνης κλπ) χωράει μεγάλη συζήτηση, διότι το αξιότιμο ΤΕΕ δεν έχει προσφύγει-ως όφειλε- στο ΣτΕ προκειμένου να ακυρωθεί αυτή η απόφαση η οποία διαφοροποιείται από το νόμο.
    4 points
  2. @emnikol @dib Η υποχρέωση υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών–προμηθευτών δεν υφίσταται για το έτος 2021 (και τα επόμενα). Οι σχετικές πληροφορίες θα διαβιβάζονται στην πλατφόρμα myDATA. Ειδικά για το 2021 αρκεί να διαβιβαστούν τα έσοδα τιμολόγησης (συν έξοδα αυτοτιμολόγησης και τίτλων κτήσης). @Engineer88 Ναι.
    3 points
  3. Όπως εξήγησα προηγουμένως, σύμφωνα με το γράμμα του νόμου, η υπαγωγή απαγορεύεται εφόσον το δρομάκι είναι κοινόχρηστος χώρος της πόλης. Επί της ουσίας, οι εξώστες δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα και θα έπρεπε να υπάρχει δυνατότητα τακτοποίησης. Επιπρόσθετα, ο χώρος δεν εξυπηρετεί γενικά την πόλη αλλά τρία κτίρια. Γενικώς απεχθάνομαι την τυπολατρία και θεωρώ ότι πρέπει να εξετάζουμε, κατά προτεραιότητα, το πνεύμα της νομοθεσίας. Δυστυχώς, όμως, δεν μπορώ να βρω τρόπο για να δικαιολογηθεί η υπαγωγή.
    2 points
  4. @Pavlos33 Το κρασπεδόρειθρο ταυτίζεται με το όριο του οδοστρώματος. Όταν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο (ή χώρος που να χρησιμοποιείται ως τέτοιο), το όριο του οδοστρώματος είναι η ρυμοτομική γραμμή. Σε αυτήν την περίπτωση ο εξώστης δεν μπορεί να εκτείνεται πέραν της ρυμοτομικής. Δεν προκύπτει από τον νόμο ότι η δυνατότητα τακτοποίησης εξώστη υπεράνω οδοστρώματος εξαρτάται από την ύπαρξη (ή μη) πεζοδρομίου. Αντιθέτως, προκύπτει ότι απαγορεύεται και στις δύο περιπτώσεις. @ΕΡΣΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ Πρέπει να κάνεις μία καλύτερη περιγραφή. Υπήρξε παραχώρηση της οδού στον Δήμο; Το δρομάκι αυτό εξυπηρετεί δύο-τρία σπίτια στην άκρη ενός μικρού χωριού; Μήπως είναι παράδρομος οδού πόλης; Υπάρχει κυκλοφορία κατοίκων (πεζών, προφανώς); Επιπλέον, γράψε δυο λόγια και για τον εξώστη. Πρόκειται για μπαλκόνι πλάτους ενάμισι μέτρου, οπότε καλύπτει σχεδόν όλο τον δρόμο; Ή μιλάμε για ένα μπαλκονάκι είκοσι-τριάντα εκατοστά, που χρησιμεύει για να μπουν κάγκελα μπροστά από μπαλκονόπορτα;
    2 points
  5. και ειπον Αυτοι τοις πλήθοις... Εαν εν γηπεδοις, υφιστανται κατασκευαι ή καταλοιπα κατασκευων, περί ών απητειτο η υπαρξις αδειας, θεωρειται δομημενο ΦΕΚ 334/2021 κεφ. 2 στιχος "εε" εε) εάν είναι αδόμητο. Αδόμητο χαρακτηρίζεται οι- κόπεδο ή γήπεδο, εφόσον δεν υφίσταται σε αυτό κατα- σκευή που προϋποθέτει την έκδοση πράξης εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών, -αμην
    2 points
  6. @ΕΡΣΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ Προτείνω να το ξανασκεφτείς. Ισχυρίζεσαι ότι ο εξώστης πάνω από οδό (χωρίς πεζοδρόμιο) μπορεί να υπαχθεί στη ρύθμιση, ενώ αν υπάρχει πεζοδρόμιο τότε δεν μπορεί να βρίσκεται πάνω από το οδόστρωμα; Ο νόμος απαγορεύει την τακτοποίηση εξώστη πάνω από οδόστρωμα. Όταν υπάρχει πεζοδρόμιο, επιτρέπει να υπέρκειται πάνω από αυτό (το πεζοδρόμιο). Είναι δυνατόν να εννοεί ότι μπορεί να καταλαμβάνει τον χώρο του οδοστρώματος όταν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο;
    2 points
  7. Νέα ημερομίσθια, εισφορές έως 31/5
    2 points
  8. Καλησπέρα η Καλάνδρα δεν είχε ενταχθεί στο αντικειμενικό σύστημα το 2016, οπότε ναι, 500.
    2 points
  9. Kοινό αίτημα με πρόταση νομοθετικών ρυθμίσεων απεστάλη από τη Συντονιστική Επιτροπή των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος (ΣΕΣΣΕ) και την Πανελλήνια Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ) προς τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, για την επίλυση του χρόνιου προβλήματος των ανοικτών χώρων στάθμευσης στην πυλωτή πολυκατοικιών που διαθέτουν ποσοστό συγκυριότητας στο οικόπεδο, καθώς και του ζητήματος της αυθαίρετης επέκτασης αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας εις βάρος όμορης οριζοντίου ιδιοκτησίας του αυτού ή άλλου ιδιοκτήτη προκειμένου οι ιδιοκτήτες αυτών να προβαίνουν μεταξύ τους σε μονομερή τροποποίηση της σύστασης οριζοντίων ιδιοκτησιών χωρίς τη σύμπραξη των υπολοίπων συνιδιοκτητών. Όπως επισημαίνουν στην επιστολή, που κοινοποιούν και στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, τον υπουργό Δικαιοσύνης, Κώστα Τσιάρα, τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, τον υφυπουργό Περιβάλλοντος, Νίκο Ταγαρά, και τον υφυπουργό Κτηματολογίου, Θεόδωρο Λιβάνιο, «"πράγματα εκτός συναλλαγής" έχουν καταστεί δεκάδες χιλιάδες διαμερίσματα και οριζόντιες ιδιοκτησίες σε όλη τη χώρα, αλλά και χώροι στάθμευσης πολυκατοικιών, εξαιτίας της έλλειψης διατάξεων που η ΠΟΜΙΔΑ με τη ΣΕΣΣΕ, σας καλούν και πάλι να υιοθετήσετε τάχιστα, προκειμένου να επιλυθούν άμεσα τα παρακάτω δύο σοβαρά νομικά προβλήματα, δύο ανοικτές πληγές κυριολεκτικά, που παρεμποδίζουν τις εμπράγματες συναλλαγές, τις γονικές παροχές και δωρεές και την ολοκλήρωση του Εθνικού Κτηματολογίου, εν όψει μάλιστα και της από 1.4.2022 ισχύος της "Ταυτότητας Κτιρίου": 1. Δικαίωμα μονομερούς τροποποίησης σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας όταν υπάρχει διαφορά στην επιφάνεια, υπέρ ή σε βάρος όμορης οριζόντιας ιδιοκτησίας. Με την παρ. 5 του άρθρου 98 του ν. 4495/2017, όπως τροποποιήθηκε από το ν. 4759/2020, αποκαταστάθηκε το ανυπέρβλητο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οριζοντίων ιδιοκτησιών σε όλη την Ελλάδα, τα διαμερίσματα των οποίων είχαν κάποια διαφορά στην επιφάνεια τους σε σχέση με τα εγκεκριμένα πολεοδομικά σχέδια, υπέρ ή σε βάρος κοινόχρηστων χώρων των πολυκατοικιών, κάτι το οποίο πριν απαιτούσε τροποποίηση της σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας με την συμμετοχή όλων των συνιδιοκτητών του κτιρίου, που ήταν πρακτικά ανέφικτο. Παρότι έτσι λύθηκε επιτυχώς το δυσχερές αυτό πρόβλημα, παραμένει άλυτο το άλλο - ευκολότερο στην επίλυσή του – πρόβλημα, στις πάμπολλες περιπτώσεις όπου η διαφορά στην επιφάνεια της οριζόντιας ιδιοκτησίας που πρόκειται να υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 4495/2017 έχει προκύψει υπέρ ή σε βάρος μίας ή περισσότερων όμορων οριζοντίων ιδιοκτησιών, όπου σήμερα απαιτείται τροποποίηση της σύστασης με συμμετοχή του συνόλου των συνιδιοκτητών και των υπολοίπων ορόφων, κάτι πρακτικά ανέφικτο, παρότι στην πραγματικότητα, το πρόβλημα αυτό δεν αφορά παρά μόνον τους ιδιοκτήτες των επηρεαζόμενων οριζοντίων ιδιοκτησιών! Μάλιστα στις περισσότερες από αυτές τις περιπτώσεις –οι οποίες έχουν προκύψει σχεδόν πάντοτε από την κατασκευή της πολυκατοικίας- τα σχέδια που έχουν προσαρτηθεί στη σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας αποτυπώνουν μεν την πραγματική κατάσταση, αλλά υπάρχουν αποκλίσεις σε σχέση με τα εγκεκριμένα από την πολεοδομία σχέδια. Γι' αυτό προτείνουμε να προστεθεί νέα παράγραφος στο άρθρο 98 του ν. 4495/2017 που να ορίζει ότι: "Ειδικώς στην περίπτωση αυθαίρετης επέκτασης αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας εις βάρος όμορης οριζοντίου ιδιοκτησίας του αυτού ή άλλου ιδιοκτήτη, είναι δυνατή η υπαγωγή αυτής στον παρόντα νόμο, χωρίς την συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών όταν η αυθαίρετη επέκταση ή απομείωση της αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας υφίσταται από την ανέγερση – κατασκευή της οικοδομής. Με τον ίδιο τρόπο οι ιδιοκτήτες των οριζοντίων ιδιοκτησιών που επηρεάζονται από τη διαφοροποίηση αυτή, έχουν δικαίωμα να προβούν μονομερώς σε συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της πράξης σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας, προκειμένου να ενσωματώσουν τον υπαγόμενο στις διατάξεις του παρόντος χώρο στην οριζόντια ιδιοκτησία τους ή να τον εξαιρέσουν από αυτήν. Στην περίπτωση αυτή, η σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται"». 2. Νομική τακτοποίηση άκυρων θέσεων στάθμευσης με χιλιοστά στην πυλωτή πολυκατοικιών. Με την υπ’ αριθμό 23/2000 απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου κρίθηκαν ως άκυρες οι θέσεις στάθμευσης που είχαν συσταθεί ως ανεξάρτητες οριζόντιες ιδιοκτησίες στον ανοιχτό χώρο πυλωτής πολυκατοικίας, ακόμα κι αν αυτές είχαν συσταθεί πριν την θέση σε ισχύ των ν. 960/1979 και 1221/1981. Ωστόσο η νομολογία τελικά δικαίωσε όλους όσους είχαν πληρώσει και αποκτήσει τέτοιας άκυρες θέσεις στάθμευσης στην πυλωτή, με την συνδρομή του άρθρου 182 ΑΚ σύμφωνα με το οποίο μία άκυρη δικαιοπραξία μπορεί να μετατραπεί σε άλλη έγκυρη, με τις προϋποθέσεις του άρθρου αυτού, κρίνοντας ότι η άκυρη σύσταση και μεταβίβαση της θέσης στάθμευσης ως ανεξάρτητης οριζόντιας ιδιοκτησίας, μπορεί να ισχύσει ως έγκυρη παραχώρηση δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης της θέσης αυτής. Αποτέλεσμα της δικαστικής ακύρωσης των θέσεων αυτών στάθμευσης ήταν ότι (ακόμα κι αν αυτή μετατραπεί σε δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης), παραμένει αδιάθετο το ποσοστό εξ αδιαιρέτου συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου που αντιστοιχούσε στα χιλιοστά των άκυρων θέσεων στάθμευσης. Το πρόβλημα αυτό, που φαίνεται μικρότερο όταν ο χρήστης της θέσης στάθμευσης έχει και άλλη οριζόντια ιδιοκτησία κύριας χρήσης εντός της ίδιας πολυκατοικίας, και πολύ οξύτερο, όταν ο χρήστης δεν έχει, και κατά συνέπεια δεν μπορεί να αποκτήσει κατά μετατροπή δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης της θέσης στάθμευσης αυτής, καθίσταται καταστροφικό σε καθεστώς λειτουργούντος Κτηματολογικού Γραφείου, δεδομένου ότι τα ποσοστά συνιδιοκτησίας που αντιστοιχούν στις άκυρες θέσεις στάθμευσης, θα πρέπει να συμπεριληφθούν στον υποδοχέα αδιάθετου ποσοστού συνιδιοκτησίας και να καταχωρηθούν ως «αγνώστου ιδιοκτήτη» με αποτέλεσμα μετά την οριστικοποίηση των πρώτων εγγραφών να περιέλθουν κατά χιλιάδες στο Ελληνικό Δημόσιο, σε όλη τη χώρα, παρότι στερούνται οποιασδήποτε οικονομικής ή πρακτικής αξίας γι΄αυτό! Γι' αυτό προτείνουμε στο άρθρο 1 του Ν.1221/1981 (Α΄292), μετά την παράγραφο 5 να προστεθεί νέα παράγραφος 6, και οι επόμενες παράγραφοι να επαναριθμηθούν, με την οποία να ορίζεται ότι: "6. α) Ο ιδιοκτήτης οριζοντίου ιδιοκτησίας - χώρου κυρίας χρήσεως πολυκατοικίας που του ανήκει κατά κυριότητα ανοικτή θέση στάθμευσης στην πυλωτή της ιδίας πολυκατοικίας που αποτελεί κατά τη σύσταση αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία, οφείλει να προβεί σε μονομερή τροποποίηση της πράξης οριζοντίου ιδιοκτησίας προκειμένου να μετατρέψει τον ανοικτό χώρο στάθμευσης στην πυλωτή ως παρακολούθημα στην αποκλειστική χρήση της οριζοντίου ιδιοκτησίας του – χώρου κύριας χρήσης και ταυτόχρονα να ενσωματώσει στην τελευταία ποσοστό συγκυριότητας στο οικόπεδο που είχε κατά τη σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών ο ανοιχτός χώρος στάθμευσης στην πυλωτή. Στην περίπτωση αυτή, η σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται. β) Ανοικτή θέση στάθμευσης στην πυλωτή πολυκατοικίας που αποτελεί κατά τη σύσταση αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία και δεν ανήκει στην κυριότητα ιδιοκτήτη επί οριζοντίου ιδιοκτησίας - χώρου κύριας χρήσης της αυτής πολυκατοικίας δύναται να μεταβιβαστεί κατ’ εξαίρεση και μόνο σε άλλον ιδιοκτήτη επί οριζοντίου ιδιοκτησίας - χώρου κύριας χρήσης της αυτής πολυκατοικίας. Στην περίπτωση αυτή ο αποκτών ιδιοκτήτης της οριζοντίου ιδιοκτησίας – χώρου κύριας χρήσης οφείλει να προβεί σε μονομερή τροποποίηση της πράξης οριζοντίου ιδιοκτησίας προκειμένου να μετατρέψει τον ανοικτό χώρο στάθμευσης στην πυλωτή ως παρακολούθημα στην αποκλειστική χρήση της οριζοντίου ιδιοκτησίας του – χώρου κύριας χρήσης και ταυτόχρονα να ενσωματώσει στην τελευταία το ποσοστό συγκυριότητας στο οικόπεδο που είχε κατά τη σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών ο ανοιχτός χώρος στάθμευσης στην πυλωτή. Στην περίπτωση αυτή, η σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται"».
    1 point
  10. Δεν έχει σημασία, ούτε σε ενδιαφέρει. Θα το δηλώσει αναγκαστικά. Οπως το δηλώνει και αυτός που κληρονομεί ακίνητο και έρχεται να το τακτοποιήσει εντός προθεσμίας ενός έτους.
    1 point
  11. Δημοσιεύθηκε η με Αριθ. Πρωτ. 65251/27-06-2022 εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου με την οποία παρέχονται διευκρινίσεις σχετικά με τη λειτουργία καντίνας σε ιδιωτικό χώρο. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4849/2021 (Α’ 207) «Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του ρυθμιστικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας του υπαίθριου εμπορίου, ρυθμίσεις για την άσκηση ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων και την απλούστευση πλαισίου δραστηριοτήτων στην εκπαίδευση, βελτιώσεις στην επιμελητηριακή νομοθεσία, άλλες διατάξεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και λοιπές επείγουσες διατάξεις» και συγκεκριμένα τα οριζόμενα στην περ. βα’ της παρ. 1 του άρθρου 50, στο στάσιμο εμπόριο μπορούν να δραστηριοποιούνται ως πωλητές σε ιδιωτικό χώρο πωλητές που λειτουργούν κινητές καντίνες, με την έννοια της περ. 21 του άρθρου 2, εφόσον έχουν ακολουθήσει τη διαδικασία γνωστοποίησης του ν. 4442/2016 (Α’ 230) και τηρούν τις ελάχιστες αποστάσεις βάσει των αποφάσεων της παρ. 2 του άρθρου 51 και της παρ. 9 του άρθρου 67 του νόμου 4849/2021. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 51 του νόμου 4849/2021, με απόφαση του κάθε Δήμου, εντός των ορίων του οποίου χορηγείται η θέση δραστηριοποίησης στο στάσιμο εμπόριο, βάσει αντίστοιχης χωροταξικής μελέτης, καθορίζονται ελάχιστες αποστάσεις των θέσεων δραστηριοποίησης των πωλητών: α) μεταξύ τους, β) από καταστήματα πώλησης συναφών προϊόντων, γ) από σταθμούς για την εξυπηρέτηση επιβατών του αστικού, του προαστιακού σιδηρόδρομου και των υπεραστικών λεωφορείων, δ) από οργανωμένους και επισκέψιμους αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, μνημεία και εκκλησίες, ε) από οργανωμένες ξενοδοχειακές μονάδες, εισόδους σχολείων, νοσοκομείων, και στ) από δημοτικές και υπαίθριες λαϊκές αγορές. Με την κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υγείας και Περιβάλλοντος και Ενέργειας της παρ. 9 του άρθρου 67 του νόμου 4849/2021 θα εξειδικεύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή σε γνωστοποίηση της λειτουργίας των καντινών σε ιδιωτικό χώρο, σύμφωνα με τον ν. 4442/2016 (Α’ 230). Μέχρι την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης της παρ. 9 του άρθρου 67 του νόμου 4849/2021, για τη λειτουργία κινητής καντίνας, όπως αυτή ορίζεται στην περ. 21 του άρθρου 2 του ν. 4849/2021, σε ιδιωτικό χώρο, ακολουθείται η διαδικασία της γνωστοποίησης σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4442/2016 και της υπ’ αρ. 16228/ 17.05.207 (Β’ 1723) κοινής υπουργικής απόφασης, τηρουμένων των οριζόμενων στην ΥΙγ/Γ.Π/οικ. 47829/21.06.2017 (ΦΕΚ Β'2161) απόφαση του Υπουργού Υγείας και ιδίως στην περ. 4β του άρθρου 14 αυτής. Επιπροσθέτως, η λειτουργία κινητής καντίνας σε ιδιωτικό χώρο θα υπάγεται στις καθορι­ζόμενες ελάχιστες αποστάσεις που πρέπει να τηρούνται για τις θέσεις στάσιμου εμπορίου, σύμφωνα με την απόφαση της παρ. 2 του άρθρου 51 του Ν. 4849/2021 η οποία εκδίδεται από τους Δήμους της Χώρας. Σχετικά με τη δυνατότητα της ηλεκτροδότησης καντίνας, χωρίς την απαίτηση έκδοσης οικοδομικής άδειας, ισχύουν τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 1 της υπ’ αρ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/123669/4743/23.12.2021 κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Περιβάλ­λοντος και Ενέργειας και Επικρατείας (Β’ 6548). Αναφορικά με τη δυνατότητα ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων από τις καντίνες, καθώς και τη δυνατότητα χρήσης σκευών σερβιρίσματος που να μην ανήκουν στην κατηγορία «σκεύη μιας χρήσης», λόγω της ιδιαιτερότητας της συγκεκριμένης δραστηριότητας (π.χ. έλλειψη συνεχούς υδροδότησης, καθώς και πλήρους αποχετευτικού συστήματος) δεν είναι εφικτή, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο υπ’ αριθ. πρωτ. Γ1β/Γ.Π/48419/05.07.2017 έγγραφο του Υπουργείου Υγείας. Διευκρινίζεται ότι, στην περίπτωση εκμίσθωσης από ιδιώτη δημόσιου ή δημοτικού χώρου δεν αναιρείται ο δημόσιος/δημοτικός χαρακτήρας του χώρου, ωστόσο είναι δυνατή η λειτουργία καντίνας με τη διαδικασία της γνωστοποίησης κατά τα ανωτέρω, εφόσον υπάρχει σχετική πρόβλεψη στη συμφωνία της εκμίσθωσης. Στις κινητές καντίνες που δραστηριοποιούνται σε κοινόχρηστους χώρους αιγιαλού και παλαιού αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών, εφαρμόζεται ο ν. 2971/2001 (Α’ 285). Η εν λόγω δραστηριοποίηση δεν υπάγεται στο περιεχόμενο της απόφασης της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4849/2021, δεδομένου ότι αυτό δεν εφαρμόζεται στις κινητές καντίνες των ανωτέρω περιπτώσεων, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 51 του Ν.4849/2021. Η συνέχιση της λειτουργίας των κινητών καντινών που εκκίνησαν να λειτουργούν σε ιδιωτικό χώρο με τη διαδικασία της γνωστοποίησης του νόμου 4442/2016, πριν την έκδοση της προβλεπόμενης κοινής υπουργικής απόφασης της παρ. 9 άρθρου 67 του νόμου 4849/2021, θα ρυθμίζεται στο περιεχόμενο αυτής. Η απόφαση στην διαύγεια: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΚΣ046ΜΤΛΡ-0Ν1?inline=true
    1 point
  12. @Πλήθων1.Πράγματι ο έλεγχος αφορά το σύνολο των εξωστών,άρα,αν υπάρχουν κι άλλοι εξώστες,ο έλεγχος είναι ακόμη πιο δυσμενής για την αύξηση πλάτους του συγκεκριμένου.2.Δεν πρόσεξα ότι μιλούσατε για εξ ολοκλήρου αυθαίρετο εξώστη προ γοκ85(αλλά μάλλον και δεν με αφορούσε για να αναπτύξω την σκέψη μου😊). Κατά τα λοιπά,εγώ βλέπω ότι όλοι συμφωνούμε πως εφόσον άρθηκε ο περιορισμός αφετηρίας ύψους,μπήκε στην γγ) "φρένο" πεζοδρομίου,για να μην βγούμε στον δρόμο.
    1 point
  13. Α] Αυτο αφορα εξωτερικες διαστασεις του κτιριου: γιε) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παρ.2 του άρθρου 89, Β] Αυτο εχει σχεση με το μεχρι πού φτανει ενας εξωστης γγ) αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφανείας τους έως είκοσι τις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται [εστω και με υπερβαση ανω του 20%, υπο ορους] και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο, Αρα υπαρχει μεν σαν "οριο" εξωστων το 20%, αλλά , κατ' εξαιρεση, επαυξανεται με οριο το κρασπεδορειθρο Προφανως εαν ξεπερνουν το κρασπεδορειθρο, δεν επιτρεπεται να κρεμονται πανω απο το οδοστρωμα Αρα αν δεν υπαρχει "πεζοδρομιο", δεν νοειται να κρεμεται πανω απο τον δρομο καποιο μπαλκονι ---------- η συζητηση προαγει το συζητουμενο
    1 point
  14. @ChristinaK Ο περιορισμός του 20% αναφέρεται στην συνολική επιφάνεια των εξωστών. Εδώ ο εξώστης είναι εξ ολοκλήρου αυθαίρετος και προ '85. Το πρόβλημα, όμως, δεν είναι αυτό. Εάν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, μπορεί να τακτοποιηθεί εξώστης υπεράνω οδοστρώματος;
    1 point
  15. Όταν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, δύναται να τακτοποιηθεί εξώστης που εκτείνεται από την μία ρυμοτομική μέχρι την απέναντι;
    1 point
  16. Ευχαριστώ πολυ για τις απαντήσεις. Στην προκειμένη περίπτωση θεωρώ πως ο ιδιοκτήτης θα αφαιρέσει την περίφραξη οπότε δεν υπάρχει θεμα.
    1 point
  17. Επαναλαμβάνω. Το κριτήριο υπαγωγής κατηγορίας 3 δεν αναφέρει ως προυπόθεση την ύπαρξη κρασπεδόρειθρου. Προφανώς και μπορεί ο εξώστης να υπαχθεί άνωθεν δρόμου(εκτός Ρ.Γ) είτε υπάρχει είτε δεν υπάρχει κρασπεδόρειθρο, αλλά μόνο στην κατηγορία 3 και μόνο υπό την προυπόθεση που αναφέρεται. Παραθέτω στο τέλος το σχετικό εδάφιο..."που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή). Γι αυτό άλλωστε μπορούμε, διότι αυτή η παράγραφος δίνει εξαίρεση από την απαγόρευση του άρθρου 89 για ρύθμιση αυθαίρετων κατασκευών επί κοινόχρηστου χώρου πολης. Απορώ γιατί συνεχίζεις να αμφιβάλεις, αφού αυτό που συζητάμε τώρα, ισχύει (με διαφορετικά κριτήρια όπως ήταν τότε το ελάχιστο ύψος 3 μ) και από την εποχή του Ν. 4178. Γι αυτό τότε είχαμε και την εγκ. 3 Ν. 4178 που έδωσε την δυνατότητα υπαγωγής ακόμη και εντελώς αυθαίρετων εξωστών προ ΓΟΚ 85 πάνω από Κ.Χ πόλης, στην κατηγορία 3, εφόσον βεβαίως τηρούνταν οι προϋποθέσεις που έθετε ο τότε νόμος. *) αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφανείας τους έως είκοσι τις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο,
    1 point
  18. giorgosv αποξήλωση. Αλλιώς παίρνεις απάνω σου μία παράνομη κατασκευή για την οποία δε φέρεις εσύ ως τώρα κάποια ευθύνη.... Αν θέλεις να γίνεις ευεργέτης του ιδιοκτήτη πάω πάσο.. Σε παρόμοια περίπτωση ζήτησα αποξήλωση η οποία και έγινε. Ο ορισμός Αδόμητο πλεον είναι ξεκαθαρότατος για την ΗΤΚ
    1 point
  19. βασιλη καλημερα... να μας κρατησεις ενα μπουκαλι κρασι...νεας εσοδειας...
    1 point
  20. τίποτα από τα ανωτέρω δεν είναι μόνιμη κατασκευή που να απαιτεί άδεια... παντελώς αδόμητο είναι!!! Το μόνο που θα μπορούσες να γράψεις στην τεχνική έκθεση επιπρόσθετα είναι: "Καλά κρασιά!!!"
    1 point
  21. για αυτους που λενε οτι χρειαζεται ΗΤΚ για αποδοχη, το ερωτημα ειναι: Ποιος ειναι ο "πελατης-ιδιοκτητης" που θα δοσει εντολη;;;
    1 point
  22. Άρα αφού μπορούν να είναι πάνω από το πεζοδρόμιο, συμπεραίνω ότι μπορούν να βρίσκονται και εκτός ιδεατού στερεού
    1 point
  23. μεταβιβάζει κάποιος ένα αμπέλι (δεν είναι περιφραγμένο αλλά έχει μέσα πασσάλους και σύρματα στηρίξεις των κλημάτων) τι κάνω???
    1 point
  24. Αν η συγκεκριμένη δουλειά πάει καλά, γιατί να βάλουν συνεταίρο? Πιο φτηνά θα τους έρθει να πάρουν δάνειο
    1 point
  25. Ως προς την ολη διαδικασια της ταυτοτητας... που ξεκινησε το 2011 για οσα "κτιρια" θα χτιζονταν "μετα" και καταντησε καταγραφη κτιριων και κτισματων ανεξαρτητα παλαιοτητας και ετους κατασκευης, και αδομητων οικοπεδων, ή και αδομητων γηπεδων, ανεξαρτητα εαν καποιες πολλες χιλιαδες απο αυτα δεν ειναι αρτια ουτε οικοδομησιμα... μετα δε απο ύπερθεν "ερμηνεια" δεν ειναι αδομητα -αρα θελουν αυτοτητα...-οσα εχουν μεσα τπτ χαλασματα, μαντρες, πεζουλες ή κανα ...μενιρ...τα εχουμε πεί, οπως επισημανε ο παυλος.... Αλλά, ως προς την ανω ερωτηση [ασε απεξω την αυτοτητα] εχεις δυο γηπεδα...αρτια και οικοδομησιμα...δεν λες...θες να κανεις συνενωση...δεν γινεται με συμβολαιογραφικη πραξη...μετα θες απο το ολο να κοψεις ενα τμημα [αρτ. και οικ....δεν λες] για να κολλησει με ενα διπλανο...και πρεπει το "υπολοιπο" να ειναι αρτ. και οικ. ως "νεο γηπεδο"...κατα τον κανονα. Ολα αυτα... συν τυχον απαγορευσεις λογω ΝΑΤΟΥΡΑ, ΖΟΕ, ΓΠΣ κλπ.
    1 point
  26. Νομίζω ότι από την στιγμή που όλα αυτά είναι μια μπούρδα συστημικού χαρακτήρα, μικρή σημασία έχει αν θα βάλουμε το όνομα του πωλητή ή του αγοραστή. Ας πούμε ότι βάζουμε το όνομα του πωλητή που το ξέρουμε. Μετά αυτές οι ταυτότητες θα πάνε για τροποποίηση ως προς το όνομα νέου ιδιοκτήτη, ως προς την καταχώρηση του συμβολαίου και ως προς την καταγραφή του ΚΑΕΚ Αρκεί να δείς συνάδελφε τι χαμό είχαμε ξεσηκώσει εδώ στο φόρουμ όταν λέγαμε ότι θα πρέπει η ΗΤΚ να ανασταλεί ...χθες, καθώς είχαμε εντοπίσει εξ αρχής τα προβλήματα τα οποία θα μας απασχολούσαν και ξέραμε ότι θα έχουμε μια γεύση από τα ίδια (και χειρότερα) όπως με τα αυθαίρετα, όπου στα δέκα τελευταία χρόνια μας χόρτασαν "δημιουργικές ασάφειες", με ερωτοαπαντήσεις, εγκυκλίους της συμφοράς και τροποποιήσεις νόμων με κείμενα copy paste. Προφανώς και η ΗΤΚ δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον το οποίο κάποιοι επικαλούνται....το ποιο συμφέρον εξυπηρετεί....σκεφτείτε το. Σίγουρα πάει το μυαλό σας....(θέτω λέξη κλειδί "funds").
    1 point
  27. Για την συμπλήρωση της Η.Τ.Α, από πουθενά προβλέπεται και ούτε επιβάλλεται να ελέγξουμε αν η Ο.Α είναι θεωρημένη ή όχι. Επομένως γιατί το ψάχνεις?? αρκεί να βάλεις τον αριθμό μετρητή
    1 point
  28. Το ανεβάζω αυτό για κάποιον που διαβάζει το θέμα αυτό και διαμορφώνει λάθος γνώμη σχετικά με το ανέβασμα αρχείων στο Ν-4178 και τις παρατάσεις. Εκδόθηκε σε ΦΕΚ ο ν. 4915/24.03.2022, ο οποίος περιλαμβάνει τις εξής τροποποιήσεις: Άρθρο 87: Παρατείνεται μέχρι τις 31.12.2022 η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών για δηλώσεις του ν. 4178/2013 που δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017 και του ν. 4014/2011 που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013. Άρθρο 89: Η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών για δηλώσεις του ν. 4495/2017 ορίζεται α) έως τις 31 Δεκεμβρίου 2022 για δηλώσεις με ημερομηνία πληρωμής παραβόλου έως και την 31η Δεκεμβρίου 2020, και β) εντός εικοσιτεσσάρων (24) μηνών από την πληρωμή του παράβολου για δηλώσεις με ημερομηνία πληρωμής παραβόλου από την 1η Ιανουαρίου 2021. Άρθρο 90: Δίνεται η δυνατότητα υπαγωγής στην κατηγορία 5 του άρθρου 96 του ν. 4495/2017 σε αυθαίρετες κατασκευές/χρήσεις σε δηλώσεις που μεταφέρονται από τον ν. 4014/2011 ή τον ν. 4178/2013. Η σχετική δυνατότητα ενεργοποιήθηκε στο πληροφοριακό σύστημα στις 31/03/2022. Άρθρο 91: Η προθεσμία έκδοσης άδειας νομιμοποίησης σε δηλώσεις του ν. 4495/2017 ορίζεται στα τέσσερα (4) χρόνια από την καταβολή του παραβόλου της περ. ι’ του άρθρου 99.
    1 point
  29. Γεια,δεν είναι ακριβώς έτσι για το 1ο ερώτημα.Το Παράρτημα Α θέτει ως προϋποθέσεις και το να μην συμπίπτει σε κανένα σημείο το κτίσμα,αλλά και να μην βρίσκεται σε νόμιμη θέση.Εσύ καταλαβαίνω ότι έχεις νόμιμη θέση που δεν παραβιάζει διατάξεις.Η γνώμη μου είναι ότι μπορείς να δηλώσεις Κατηγορία 4 και να προχωρήσεις σε νομιμοποίηση των πάντων,(αρκεί φυσικά να τηρούνται όλες οι διατάξεις για τα πάντα). Θα επιβεβαίωνα τα παραπάνω με ερώτημα στο ΤΕΕ.
    1 point
  30. Καλημέρα,όπως και στις άλλες περιπτώσεις αυθαιρέτων,δικαίωμα αίτησης υπαγωγής στον 4495 και για σταυλικές εγκαταστάσεις (άρθρο 120) έχουν όσοι αναφέρονται στο άρθρο 99,παρ α)αίτηση.Από την περιγραφή σου δεν μπορώ να καταλάβω αν ο γιος έχει ήδη ένα μισθωτήριο με τον πατέρα.Σε κάθε περίπτωση,η Ενιαία αίτηση ενίσχυσης είναι του προσώπου που δηλώνει τις εγκαταστάσεις και το ζωικό κεφάλαιο,γιατί εκεί φαίνεται η εγκατάσταση και από αυτήν προκύπτει το χαρτογραφικό υπόβαθρο.
    1 point
  31. @ΕΡΣΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ Εάν η οδός είναι κοινόχρηστη, ο εξώστης δεν ανήκει σε καμμία κατηγορία και δεν μπορεί να τακτοποιηθεί.
    1 point
  32. Στο σχόλιο ακριβώς δίπλα γράφει ότι τροποποιήθηκε με τον ν.4759/2020.
    1 point
  33. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η συγγραφή, η δια τροποποιήσεων εργαλειοποίηση και η εκάστοτε υφιστάμενη διατύπωση των διατάξεων του νόμου δεν είναι ότι καλύτερο για εφαρμογή από τον μηχανικό. Όμως η μάχη για την εξασφάλιση των δώρων ΣΔ δεν πρέπει να τον αποπροσανατολίζει από το κυρίαρχο θέμα στη χρήση τοιχοποιίας. Η αμελέτητη και άστοχη χρήση της σκοτώνει, είτε είναι φέρουσα είτε όχι. Αυτή είναι η κύρια ευθύνη στην υπογραφή του μηχανικού και αυτή πλέον επιλέγουμε ως μοναδική.
    1 point
  34. μην ανησυχειτε αρχικα ηταν 5 μετα εγιναν 7 μετα 5 [ή καπως ετσι...] και τωρα με τα 9 μελη,θα λυθουν ολες οι εκκρεμοτητες "ποσοτικο" ειναι το προβλημα αρθρο 152, υπο ψηφιση. Συγκρότηση Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων 1. Στην παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), περί σύνθεσης του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α), α) στο εισαγωγικό εδάφιο τα μέλη αυξάνονται από επτά (7) σε εννέα (9), β) η περ. δ) αντικαθίσταται, γ) στην περ. ε) ο αριθμός των μηχανικών αυξάνεται σε δύο (2), δ) προστίθεται περ. ζ) και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής: «2. Το ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. είναι εννεαμελές και αποτελείται από: α) τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ως Πρόεδρο, β) τον Νομικό Σύμβουλο του Κράτους στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο οποίος αναπληρώνεται από άλλον Νομικό Σύμβουλο ή Πάρεδρο του γραφείου του Νομικού Συμβούλου στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, γ) τον Γενικό Διευθυντή Πολεοδομίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τον εκάστοτε οριζόμενο αναπληρωτή του, δ) τον Γενικό Διευθυντή Χωρικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τον εκάστοτε οριζόμενο αναπληρωτή του, ε) δύο (2) μηχανικούς, με εμπειρία σε θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας, που υποδεικνύεται με τους αναπληρωτές τους από το Τ.Ε.Ε., στ) ένα (1) μέλος, πρόσωπο εγνωσμένου κύρους με εμπειρία σε θέματα πολεοδομίας και χωροταξίας, κάτοχο πτυχίου ανώτατης σχολής, με τον εκάστοτε οριζόμενο αναπληρωτή του. ζ) δύο (2) Μηχανικούς, Προϊστάμενους Διευθύνσεων ή Τμημάτων ή υπαλλήλους Α’ βαθμούτου Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, από τις Διευθύνσεις που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ως άνω Υπουργείου και δύο (2) αναπληρωματικά μέλη.». 2. Εντός δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, το ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. συγκροτείται εκ νέου με τη σύνθεση της παρ. 1 και η θητεία των μελών του υφιστάμενου ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. παύει αυτοδικαίως.
    1 point
  35. Η περίπτωση 6.κβ, σύμφωνα με την αιτιολογική του ΝΟΚ εξαιρέθηκε από τον ΣΔ ως : - κίνητρο υπέρ της ασφαλούς κατασκευής και αντοχής του κτιρίου. και η αρχική μορφή του εδαφίου ήταν : κβ. Η επιφάνεια που καταλαμβάνει η περιμετρική φέρουσα τοιχοποιία ή ο περιμετρικός φέρων οργανισμός και οι τοίχοι πλήρωσής του από φυσικά ανακυκλώσιμα πρωτογενή υλικά, όπως πέτρα, ξύλο, λάσπη, κ.λπ. Οπότε, από το αρχικό εδάφιο, είναι σαφές ότι πάντα νοούνται τα φυσικά + ανακυκλώσιμα + πρωτογενή υλικά. Πριν και μετά το "ή" του εδαφίου. Τα τούβλα, ακόμη και τα συμπαγή, δεν είναι τέτοια υλικά. Όπως επίσης φαίνεται στην αιτιολογία του νόμου, δεν πριμοδοτείται άμεσα το μικρό ενεργειακό αποτύπωμα παραγωγής του υλικού αλλά το ότι η αφαίρεση της διατομής από τον ΣΔ θα συντελέσει στη χρήση αυτών των υλικών που (ως φέροντα ή πλήρωσης) απαιτούν μεγάλα πάχη για τη στατική επάρκεια της.
    1 point
  36. Άλλο το Μητρώο Μελών του ΤΕΕ και άλλο το Μητρώο Πτυχιούχων Μηχανικών. Εσύ είσαι εγγεγραμμένος στο δεύτερο. Υπόδειγμα σφραγίδας θα βρεις στο θέμα "Σφραγίδα Μισθωτού Μηχανικού".
    1 point
  37. Η παράγραφος 8 μοιάζει να έχει ξεμείνει από τότε που οι ΕΕΔΜΚ εκδίδονταν από τις ΥΔΟΜ ... Στο άρθρο 7 του ν. 4495/17 που αφορά τις αρμοδιότητες των ΣΑ δεν βλέπω πουθενά να υπάρχει αρμοδιότητα για γνωμοδότηση για επισκευές στα προ του 1955... Το μόνο που υπάρχει είναι για κατεδάφιση στα προ του 1955. Είναι αυτονόητο ότι αναφερόμαστε πάντα σε ακίνητα προ του 1955 που ΔΕΝ βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους, σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους.
    1 point
  38. Όχι και από μένα. και δομημένο να ήταν το οικόπεδο, θα ανέβαζες τα τοπογραφικά της άδειας. Δεν θα ήταν δικά σου, δεν θα έπρεπε να βάλεις στην ομάδα έργου τον μηχανικό που τα είχε κάνει.
    1 point
  39. Αν το είχες δηλώσει στο Κτηματολόγιο θα είχες παρόμοιο προβληματισμό. Κάποτε στα πλαίσια κτηματογράφησης είχε δοθεί μια σχετική οδηγία η οποία έλεγε ότι αν υπήρχε συμβόλαιο και σε αυτό το ακίνητο περιγράφονταν ως εντός οικισμού, θα το έβαζες "εντός", αν περιγράφονταν ως εκτός οικισμού, θα το έβαζες "εκτός". Στην περίπτωση που δεν υπήρχε τίτλος, θα επέλεγες με βάση το που βρίσκεται η μεγαλύτερη επιφάνεια του ακινήτου. Στην περίπτωσή σου η μεγαλύτερη βρίσκεται εκτός οικισμού. Όπως ήδη προαναφέρθηκε, το ακίνητο είναι ενιαίο, η γραμμή οικισμού δεν συνιστά κατάτμηση και απλώς το ακίνητο περιλαμβάνει δυο τομείς με διαφορετικό πολεοδομικό καθεστώς. Όλα αυτά θα τα αναγράψεις στην τεχνική περιγραφή. Μη ξεχνάς ότι παρόμοια συλλογιστική θα έπρεπε να διατυπώσεις και στην δήλωση Ν. 651/77 επί του τοπογραφικού διαγράμματος. Επικουρικά μπορείς να διαβάσεις και το νήμα για τα εν μέρει εντός και εν μέρει εκτός γήπεδα, στο φόρουμ.
    1 point
  40. το ακινητο ειναι ενα αλλα ανηκει σε δυο τομεις, χωρις να υπαρχει κατατμηση. Δηλωνεις ενα με επεξηγηση στις σημειωσεις.
    1 point
  41. Εγω θα σου πω τη δική μου εμπειρία αν και ξεκίνησα κατευθείαν ως ελεύθερος επαγγελματίας. Ως νέος είχα όρεξη και κουράγιο να τρέξω και βρω πελατεία. Τώρα αν μου έλεγες ( ηλικία κοντά στα δεύτερα αντα) να το ξαναέκανα, θα σου έλεγα δεν έχω κουράγιο ( μπορεί και λόγω δημιουργία οικογένειας). Επίσης αυτήν την εποχή παρατηρείται μια καθίζηση αλλά αν ρωτήσεις συναδέλφους να αναλάβουν κάποια υπόθεση σου λένε πνίγονται ( τρέχουν εξοικονομω, ΗΚΤ, ανακαινίσεις, χτισικατα, φωτοβολταϊκά) αλλά οι αμοιβές σκοτώνονται. Τώρα σε αυτά που λες όπως είπε και ο συνάδελφος Γιώργος θα πρέπει να δεις τη δυναμική της περιοχής που θα δραστηριοποιηθεις και το μαξιλαράκι από το οποίο θα αρχίσεις. Τελευταίο και σημαντικό... πρέπει να έχεις γερό στομάχι γιατί το ελεύθερο επαγγελμα δεν συγκρίνεται με την εργασία υπαλλήλου στο εξωτερικό.
    1 point
  42. Ένα φαινόμενο που κρατάει χρόνια τώρα. Να καταργούνται, στα μουλωχτά, άρθρα αρκετών νόμων που κάποτε στην βουλή ψηφίστηκαν με χειροκροτήματα. Συνήθως αυτό γίνεται νύχτα και σε εντελώς άσχετες με το θέμα διατάξεις. Νομίζω πως η κατάργηση του άρθρου, για το οποίο έγινε η παραπάνω συζήτηση, καταργήθηκε με ένα άρθρο που κατατέθηκε σε νόμο που αφορούσε την ...... υγεία (!!???!!). Μετά από 15 μήνες και 29, όπως βλέπω, σελίδες συζήτησης εδώ στο φόρουμ, θέλω να βγει ένας, έστω ένας, ψηφοφόρος ή οπαδός αυτού του κυρίου (με το γυαλιστερό κεφάλι) και να μας πει σε τι χρησίμεψε αυτός ο νόμος????? Πόσο έκανε την επαγγελματική ζωή των συναδέλφων, έστω και λίγο, καλύτερη? Νομίζω το αντίθετο! Σημειωτέο να πούμε πως για να ολοκληρωθεί ο νόμος θα πρέπει να γίνουν, μέχρι τέλους αυτής της χρονιάς και κάποια σχέδια..... (?)( δεν θυμάμαι πως τα ονομάζουν) . Όσοι δεν διαβάζουν το φόρουμ ίσως να βρίσκονται σε "μακράν νύχτα" δηλαδή σκοτάδι. Υ.γρ. Πάντως σε όποιο υπουργείο και να πήγε, ο κύριος με το γυαλιστερό κεφάλι, έκανε σίγουρα μία τουλάχιστον "ζημιά". Διαχρονικά! Ας με συγχωρέσουν οι οπαδοί του.
    1 point
  43. 4.491 downloads

    Υπολογισμός όγκου στέγης
    1 point
  44. Για να προλάβουμε ενδεχομένως συμβολαιογράφους που θα μας την πούνε πάλι ότι δεν ξέρουμε να διαβάσουμε για να εφαρμόσουμε νόμους, ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα : - Μέχρι τώρα η βεβαίωση του άρθρου 83 του ν.4495 απαιτείται για όλες τις πράξεις σε ακίνητα εξασφαλίζοντας την μη ύπαρξη ατακτοποίητης αυθαιρεσίας στο μεταβιβαζόμενο ακίνητο. Αν υπάρχει τέτοια αυθαιρεσία προηγείται η τακτοποίηση και ακολουθεί η βεβαίωση. Η βεβαίωση απαιτείται και για όλες τις εξαιρέσεις τακτοποίησης της παρ.2 του 82 και για τα "πρώην αδόμητα" ως πιστοποίηση περί μη ύπαρξης αυθαιρεσίας. - Έρχεται μετά η ταυτότητα (ν.4759) και λέει ότι για όλα τα κτήρια και οριζόντιες επί κτηρίων εφαρμόζονται τα άρθρα 53 έως 61 του ν.4495. Μέσα σε αυτά (άρθρο 59) ορίζεται αντικατάσταση της βεβαίωσης του άρθρου 83 με το πιστοποιητικό πληρότητας της ταυτότητας. Μέχρι εδώ στον ν.4759 δεν υπάρχει πουθενά οικόπεδο ή γήπεδο χωρίς κατασκευές ... Τέλος έρχεται κάποιος Μπαμπινιώτης μετακλητός του υπουργού και ορίζει ως "πλέον αδόμητο" ένα οικόπεδο/γήπεδο που δεν έχει κατασκευές που προϋποθέτουν έκδοση πράξης εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών. Αυτός ο ορισμός, ανεξαιρέτως του ίδιου του ορισμού, δεν σημαίνει ότι έλαβε την εξουσιοδότηση να απαιτεί για τα θεωρούμενα ως "πλέον δομημένα" τη συμπλήρωση ταυτότητας γιατί απλά ο νόμος δεν το λέει. Επίσης δεν μπορεί να θεωρεί ως "πλέον δομημένα" αυτά που έχουν πάνω τους εργασίες των άρθρων 29 και 30 του ν.4495 τα οποία ο νομοθέτης τα έχει έξω από τα χρήζοντα τακτοποίησης (σύμφωνα με την εξαίρεση του άρθρου 82) και επομένως έξω από τα ήδη απαιτούντα τη συμπλήρωση ταυτότητας. Επομένως οι σοφοί του υπουργείου πρέπει να υποχρεώσουν τον νομοθέτη να διαλέξει μεταξύ δύο νομικών διευκρινίσεων ότι : Α. Τα "πρώην αδόμητα" μαζί με αυτά από τα "πλέον δομημένα" που έχουν πάνω τους εργασίες μόνο των άρθρων 29 και 30 του ν.4495 δεν απαιτούν τη συμπλήρωση ταυτότητας αλλά απλή ηλεκτρονική δήλωση-πιστοποίηση μηχανικού ότι ανήκουν σε αυτές τις περιπτώσεις (θα βρουν τον τρόπο που θα γίνει) και βεβαίωση του άρθρου 83 ή Β. Καταργείται η βεβαίωση του άρθρου 83 και πλέον η συμπλήρωση της ταυτότητας επέχει θέση πιστοποίησης μηχανικού για οποιαδήποτε πράξη (συμβολαιογραφική ή αδειοδοτική) σε ακίνητο.
    1 point
  45. Εχει μια λογική" η ανω τοποθετηση, αλλά, Ολα ειναι ήδη μετρημενα και καταχωρημένα, στο Κτηματολογιο, στους Δημους, στο Ε9, στους δασικους χαρτες... και από όποιον άλλον κραταει σχετικα αρχεια. Αντι να συννενοηθουν ολοι αυτοι και να "συνενωσουν" τα αρχεια τους, δημιουργησαν αυτο το απιστευτο αλαλουμ, επειδη το ειχαν "νομοθετήσει" απο το 2011. Ομως, το 2011 είχε πραγματι εναν σκοπό η καταμετρηση...διοτι, ούτε τα αυθαιρετα ειχαν "εφευρεθει" ούτε οι Δημοι ειχαν σωστα στοιχεία, το δε Κτηματολογιο ειχε "βαλτωσει". Τα τελευταία 10 χρονια, ολοι βαλθηκαν να μετρανε και ξαναμετρανε, με έξοδα του Πολίτη, παντοτε..... ξεχνωντας οτι "απο το μετρημενα τρώει ο λύκος"
    1 point
  46. Καλησπέρα σε όλους, συμφωνώ πλήρως με τον Δημήτρη. Ο νόμος ως έχει δεν απαιτεί συμπλήρωση ταυτότητας για αδόμητο (οικόπεδο ή γήπεδο). Αν την απαιτούν μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος (ίσως το κάνουν για να είναι συμβατό το σύστημα με το ηλεκτρονικό μητρώο των δήμων που όντως προβλέπει καταχώρηση αδόμητων), πρέπει πρώτα να τροποποιηθεί ο νόμος. Μέχρι τώρα ισχύει το παρακάτω του άρθρου 52 που ορίζει σαφώς ότι σε αδόμητο δεν έχουν εφαρμογή τα άρθρα της ταυτότητας : 2. Στις διατάξεις των άρθρων 53 έως 61 υπάγονται τα κτίρια ή διηρημένες ιδιοκτησίες επί κτιρίων που έχουν ανεγερθεί ή ανεγείρονται με βάση οικοδομική άδεια, καθώς και τα κτίρια ή οι διηρημένες ιδιοκτησίες, για τα οποία επιτρέπεται η διενέργεια εμπραγμάτων δικαιοπραξιών, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 82. Φαντάζομαι οι συμβολαιογράφοι θα το αποδείξουν πρώτοι ...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.