Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      16

    • Περιεχόμενα

      8.101


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      17.224


  3. getsakna

    getsakna

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      929


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.113


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/03/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Γιατί να το απορρίψεις; Ελεγκτής είσαι, πληρώνεσαι για αυτές τις περιπτώσεις κυρίως και όχι για τις καθόλα νόμιμες! ΕΣΥ πρέπει να αναδείξεις το πρόβλημα μπας και καθαρίσει η κατάσταση με τους ηθελημένα κακους συναδέλφους!
    2 points
  2. Ανεξάρτητα εάν θα τα δηλώσεις στο Εξοικονομώ πρέπει να κολληθούν ένσημα όπως και να έχει, άσχετα αν ο μάστορας είναι ελεύθερος επαγγελματίας, διότι πρόκειται για εργασίες οι οποίες κατά το ΙΚΑ δεν εμπίπτουν στα στεγασμένα επαγγέλματα. Οπότε θα βρεις κάποιον να του τα κολλήσεις. Στο εξοικονομώ αν θέλεις τα βάζεις σαν δαπάνη, αν θέλεις όχι.
    2 points
  3. Version X6.4

    92.943 downloads

    Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Με σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Καλησπέρα, @jbosdas συμφωνώ και εγώ ότι η λύση με τα 100Ε είναι πιο καλή, το να ξαναδηλωθεί μου φαίνεται περιττό...
    1 point
  5. Καλησπέρα, για τον συγκεκριμένο οικισμό δεν υπήρχε ένα θέμα παλιότερα με τις άδειες που εκδόθηκαν εκεί ότι είναι άκυρες; Αν λάβουμε υπόψη ότι με βάση την άδεια υπήρχε τοπικό ρυμοτομικό τότε θα πάει ως εκτός αντικειμενικού αλλά εντός σχεδίου με 850. Διαφορετικά αν θεωρήσουμε ότι έχει καταργηθεί πλέον η ρυμοτομία, θα πάει ως εκτός με 500. Υπάρχει και σχετική παλαιότερη συζήτηση στο παρακάτω: https://www.michanikos.gr/forums/topic/27050-αυθαίρετο-στη-σάνη-σταυρονικήτα-δύσκολη-περίπτωση/
    1 point
  6. Σωστά τα λέει και η εγκύκλιος . Καλύπτονται από τα άρθρα αυτά (άρθρο 15)
    1 point
  7. Συνάδελφε κάτι σε έχει μπερδέψει. Αν ένα ακίνητο έχει ρυθμιστεί με το ν. 720/77 (2 δηλώσεις περί προσωρινής και οριστικής εξαιρέσεως έγγραφαν οι τότε σφραγίδες) και έστω ότι η υφιστάμενη κατάσταση ταυτίζεται (πράγμα σπάνιο) με τα σχέδια της τότε ρύθμισης και ότι δεν υπάρχουν μεταγενέστερες αυθαιρεσίες, τότε το ακίνητο εμπίπτει στις εξαιρέσεις του άρθρου 82 και μπορεί να μεταβιβαστεί άνευ υπαγωγής. Στη δική σου περίπτωση, ακόμη και το ρυθμισμένο με Ν. 720/77 να είναι εντάξει έχεις και το υπόλοιπο τμήμα των 15 τμ που είναι αυθαίρετο και θα πρέπει να τακτοποιηθεί. Αν λοιπόν για κάποιο λόγο δεν θέλει ο ιδιοκτήτης να ρυθμίσει και το προ 77 τμήμα, κάνεις υπαγωγή μόνο για τα 15 τ.μ, στην Τ.Ε περιγράφεις το ρυθμισμένο με ν. 720 και περαιώνεις τη δήλωση. Στη συνέχεια εκδίδεις ΗΤΚ και ΠΠΗΤΚ. Στο πεδίο των διοικητικών πράξεων θα αναγράψεις στην πρώτη σειρά τις 2 δηλώσεις ν. 720 και στην επόμενη την δήλωση υπαγωγής ν. 4495. Να συμπληρώσω στα παραπάνω ότι το όφελος του να υπαχθεί εξ ολοκλήρου το ακίνητο στο Ν. 4495, πέραν της απόκτησης οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση, είναι ότι μπορεί πλέον (αφού θεωρείται από το νόμο νομίμως υφιστάμενο) να δανειοδοτηθεί αν παραστεί ανάγκη και ο ιδιοκτήτης θελήσει να πάρει ένα δάνειο υποθηκεύοντάς το.
    1 point
  8. Τα ρυθμισμένα με ν. 720/77 (προσωρινή και οριστική -2 δηλώσεις) και του Ν. 1337/83(2 δηλώσεις) δεν απαιτείται να υπαχθούν στο Ν. 4495. Όμως, αν ο ιδιοκτήτης θέλει, μπορεί να εντάξει το τμήμα που ρυθμίστηκε με τον 720/77 και να κερδίσει την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση. Νομίζω ότι αξίζει το μικρό πρόστιμο (ειδικά αν είναι προ 75) για να αποκτήσει ένα νομίμως-πλέον-υφιστάμενο κτίριο. Προσωπικά, αν με ρωτούσες θα επέλεγα την 2η λύση (να το λάβω ως παντελώς αυθαίρετο με κατηγορία 1 τα 65 τμ και κατηγορία 2 τα υπόλοιπα 15 τμ
    1 point
  9. Το δώμα συνήθως είναι κοινόχρηστος χώρος. Πώς βρέθηκε η ΟΙ εκεί; Έχει χιλιοστά από τη ΣΟΙ;
    1 point
  10. Αν δεν έχεις σύγχρονο εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα, επί ποιας έκτασης θα πας να γνωματεύσεις ότι σε αυτή δεν υφίσταται κτίσμα. Αν για παράδειγμα, σήμερα έχει ένα τοπογραφικό με έκταση 5.000 τμ και αύριο κατά τη σύνταξη του συμβολαίου προσκομίζει άλλο τοπογραφικό με έκταση 7.000 τμ και με μια αποθήκη μέσα, θεωρείς ότι η ΗΤΚ που συνέταξες ήταν σωστή; Υ.Γ Μην βασίζεσαι στους ιδιοκτήτες οι οποίοι βλέπουν τη δουλειά μας σαν αναγκαίο κακό, σαν χαράτσι και όχι σα μια μελέτη που διασφαλίζει τόσο τη συναλλαγή όσο και την αξία της περιουσίας τους.
    1 point
  11. Το τοπογραφικό, με ΚΗΔ θα το χρειαστεί ο συμβολαιογράφος. Για το θέμα των τίτλων θα πρέπει να σου φέρει κάτι ο ιδιοκτήτης... Δεν απίθανο να θέλει να πουλήσει δημόσιο κτήμα!
    1 point
  12. αν πρόκειται για debate και εγώ συμφωνώ με το παράβολο των 100ευρώ. Νόμιζα ότι ο συνάδελφος επέμενε ότι είναι μονόδρομος να δηλώσει εκ νέου τις υπερβάσεις με συμψηφισμό.
    1 point
  13. Καλημέρα. Θα επαναλάβω την βασική αρχή. Πριν ένα ακίνητο φτάσει στο στάδιο της ΗΤΚ θα πρέπει να είναι το τεχνικό και το νομικό του σκέλος, καθόλα έτοιμα. Άρα, για το πρώτο ερώτημα προφανώς υπάρχει ζήτημα . Δεν έχεις νόμιμο ιδιοκτήτη ή δεν ξέρουμε τι άλλο συμβαίνει (ίσως το διεκδικεί κλπ) και δεν μας αφορά. Αν έχει νόμιμο μεταγεγραμμένο τίτλο που να φαίνεται ως ιδιοκτήτης το συζητάμε. Για το δεύτερο ερώτημα. Πάλι, πριν φτάσει το ακίνητο στην ΗΤΚ, να σκεφτείς την μεταβίβασή του. Πως η συμβ/φος θα συντάξει συμβόλαιο; Με τι τοπογραφικό; Ακόμη και προ ΗΤΚ πήγαινες χωρίς "σίγουρο" τοπογραφικό και εξέδιδες βεβαίωση; Που βασιζόσουν και τι έγραφες ; (προσωπικά αν με ρωτάς έγραφα στην Τ.Ε ότι βασίστηκα στα τάδε στοιχεία, όπως εξαρτημένο τοπογραφικό, συμβόλαιο, Ε9 πολλές φορές κλπ).
    1 point
  14. Αυτό που επισυνάπτεις είναι ένα άρθρο μιας γνωστής -στο ίντερνετ-αρθρογράφου. Επί της ουσίας, αντικείμενο συζήτησης δεν υπάρχει καθώς εσύ ασχολείσαι με οικόπεδο και όχι με νόμιμο κτίριο (με Ο.Α) προ ΓΟΚ 85. Το εντάσσεις λοιπόν στο Ν. 4495/17 και με την περαίωση της δήλωσης στη συνέχεια συντάσσεις την Η.Τ.Κ
    1 point
  15. Σωστά τα λέει, θα πας, θα κάνεις τη δουλειά σου, δεν θα λες πολλά και θα κάνεις αυτό που πρέπει.
    1 point
  16. και γήπεδο να ήταν σήμερα, πάλι δεν θα ήταν οικοδομήσιμο
    1 point
  17. Εάν έχει λογιστεί στο υπολογισμό του φορολογητέου εισοδήματος, ενδεχομένως να χρειαστεί και τροποποιητική δήλωση. Δείχνει μεγάλο μπλέξιμο ομολογουμένως.
    1 point
  18. δεν υπήρξε καμία ειρωνεία. Ο μόνος τρόπος να μπορούσε να υλοποιηθεί η πρόταση σου θα ήταν να μπει στους κανόνες του Φόρουμ. Δεν ήταν άποψη γενική αυτό που σου έγραψα ότι δεν μπορεί να μπει αλλά θέση Συντονιστή του Φόρουμ αν δεν το πρόσεξες. Έχεις κάθε δικαίωμα εσύ όταν απαντάς σε θέματα να το κάνεις με βάση την πρόταση σου και θα είναι καλοδεχούμενο. Έχεις φυσικά και κάθε δικαίωμα να μη συμμετέχεις. Το θέμα έχει ολοκληρωθεί και κλειδώνει. Υ.Γ. η αρνητική ψήφος που έβαλες δεν αλλάζει τίποτα.
    1 point
  19. Δεν είναι εφικτό να μπει ως υποχρέωση στους κανόνες του φόρουμ αυτό. Αν νομίζεις ότι μπορείς να φτιάξεις ένα φόρουμ Μηχανικών με υποχρέωση 100% σαν αυτό που γράφεις, θα είναι αρκετά ενδιαφέρον να το δω αν λειτουργεί. Ενημέρωσε αν ή όταν το κάνεις. Υ.Γ. και ειδικά ο @kan62 είναι από τους συναδέρφους με την μέγιστη προσφορά γνώσεων και έργου (φτάνει να δεις στα Download κωδικοποίηση ΝΟΚ, 4495 κλπ)
    1 point
  20. Στην εν λόγω ΗΤΚ θέτεις μια λοιπή κατασκευή. Κατά τη γνώμη μου θα ανεβάσεις τα έγγραφα που θα ανέβαζες, αν η ιδιοκτησία ήταν αποπερατωμένη.
    1 point
  21. Πας με Αρθ94 για κατασκευές > 28/7/11. ή κατεδάφιση & 500€ πρόστιμο (παρ.3α) - επαναφορά στο αρχικό ύψος. ή έκδοση αδείας νομιμοποίησης με (παρ3β) - διατήρηση αυθαίρετου ύψους. Υπαγωγή στον 4495 για έκδοση νομιμοποίησης φυσικά και δεν μπορείς να κάνεις αφού είναι μεταγενέστερη κατασκευή... Μην παίξεις και συ σε χαμένη υπόθεση. Δεν ξέρεις αν έχουν βγάλει οι καταγγέλλοντες φωτογραφίες - κάτι που είναι δεδομένο με την ευκολία που μας δίνει ένα κινητό... Δεν πειράζει, έπαιξε και έχασε ο ιδιοκτήτης. Τώρα πληρώνει όλη την άδεια + κάτι ψιλά για τα πρόστιμα.
    1 point
  22. Συνάδελφε @alej δεν πήγαινε για σένα το σχόλιο, αλλά για τον συν/φο @GeorgeVasil, κατά τα άλλα συμφωνούμε 100% για τις πρακτικές της εν λόγω εταιρίας.
    1 point
  23. Καλημέρα, μάλλον δεν κατάλαβες το ποστ του συν/φου πιο πάνω, ο τίτλος του νήματος αφορά προγράμματα τύπου Autocad και όχι λογισμικό της Adobe, πράγμα για το οποίο παρενέβη ο συν/φος.
    1 point
  24. 1200 Πρόσεξε: Αν βλέπεις ΚΑΙ στην Ποσειδώνος πας 1400.
    1 point
  25. Να πω την αλήθεια έχω βαρεθεί να μπαίνω σε διαμάχες για τέτοια θέματα, αλλά η επίθεση σε κάποιον που έγραψε τεχνοκρατικά δεδομένα, με ιδεολογικές λογικές, δεν προάγει την συζήτηση. Είναι δεδομένο ότι η Ελληνική παιδεία γενικότερα εδώ και 40 χρόνια έχει πάρει μία μικρή η μεγαλύτερη κατηφόρα σε διάφορα επίπεδα. Η υποχρεωτική 9χρονη παιδεία, δεν έκανε καλύτερους τους μαθητές, γιατί όσοι προλάβαμε την υποχρεωτική 6χρονη παιδεία, θυμόμαστε ένα δημοτικό με σοβαρές για το επίπεδο του εξετάσεις στις δύο τελευταίες τάξεις, ενώ πάντα υπήρχε η δυνατότητα για ένα παιδί που δεν πήγαινε καλά για διάφορους λόγους, να μείνει μετεξεταστέο, ή ακόμα και να επαναλάβει την τάξη. Κατόπιν είχαμε και τις εισαγωγικές εξετάσεις στο 6χρονο γυμνάσιο, ενώ παράλληλα ξεκίναγαν και διάφορες κατώτερες τεχνικές ή επαγγελματικές σχολές, για όσους ήθελαν κάτι διαφορετικό, το οποίο σημειωτέον εκείνη την εποχή δεν είχε την κοινωνική απαξίωση, που μας έφερε το ξεβλάχεμα που μας έκαναν κατά δήλωση τους, διάφοροι Κωστόπουλοι με τα ΚΛΙΚ τους. Ειπώθηκε λοιπόν ότι δεν μπορούν τα παιδιά να πιέζονται στο δημοτικό και να περνάνε έτσι στο γυμνάσιο, το οποίο γυμνάσιο όμως δεν έγινε όπως έπρεπε πολυκλαδικό, αλλά συνέχισε ως ένας προθάλαμος του γενικού λυκείου. Και βέβαια ούτε σε αυτό μπορεί να απορριφθεί κάποιος, εκτός αν κάνει κακούργημα... Φτάσαμε λοιπόν αρχικά στις εξετάσεις του Λυκείου, μας τελείωσαν και αυτές, ενώ είχαν καταργήσει και τα δημόσια πρότυπα Γυμνάσια, ως τάχα ελιτίστικα σχολεία, ενώ στην πραγματικότητα, αυτά τα σχολεία βελτίωναν και τα υπόλοιπα και βέβαια δεν είχαν να ζηλέψουν το οτιδήποτε εκτός ίσως από τις υποδομές από ένα μεγάλο ιδιωτικό σχολείο. Τυγχάνω απόφοιτος τέτοιου προτύπου σχολείου, στο οποίο βέβαια η εισαγωγή γινόταν μέσω εξετάσεων και όχι με κλήρωση όπως την έκαναν αργότερα, ώστε να εισάγονται οι Γκαστόνε και όχι οι επιμελέστεροι. Που φτάσαμε λοιπόν μετά από την μεταρρύθμιση του 1977, σταδιακά ? Φτάσαμε στο να τελειώνουν όλοι ένα γυμνάσιο χωρίς καμία γνώση της αγοράς και των διαφόρων επαγγελμάτων, να συνεχίζουν στο γενικό λύκειο, ενώ τα τεχνικά, εκεί που παλιά ήταν φωλιές γνώσεις και εκπαίδευσης και έβγαζαν μάστορες, που απολάμβαναν και της γενικής εκτίμησης, ιδιαίτερα όσοι τελείωναν σχολές όπως η Σιβιτανίδειος, ή η Σεβαστοπούλειος, τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει σχολεία αποθήκες ψυχών, όπως με μεγάλη στενοχώρια διαπιστώνουμε. Το δε γενικό λύκειο, δεν προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις που θα μπορούσε κάποιος να μπει σε ένα επάγγελμα μετά την αποφοίτηση του και όχι να ψάχνει δουλειές σαν ανειδίκευτος. Ηταν όμως ο προθάλαμος της τριτοβάθμιας. Ετσι ενώ το 1977 είχαμε 12000 εισακτέους στα πανεπιστήμια, 4500 στα ΚΑΤΕΕ της εποχής και 1000 σε παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες, σύνολο δηλαδή κάτω από 20000, μαζί με τους ισοβαθμούντες και μάλιστα αυτό σε μία εποχή που οι γεννήσεις της δεκαετίας του 50 και του 60, ήταν πάνω από 200000 τον χρόνο, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι στις εισαγωγικές να είναι κάπου 120000, μαζί με αυτούς που έδιναν για δεύτερη, τρίτη κ.ο.κ. φορά, 20 - 30 χρόνια μετά οι εισακτέοι έφταναν τις 70-80000 και οι γεννήσεις ήταν οι μισές περίπου. Πάντα είχαμε και εκείνους που πήγαιναν στο εξωτερικό. Τα χρόνια πριν την κρίση, η επιλογή του να σπουδάσεις στην ελληνική επαρχία, ή να πας στο εξωτερικό, είχε το ίδιο κόστος για τους γονείς. Μάλιστα σε σχολές στις πρώην ανατολικές χώρες ίσως ήταν και φτηνότερο. Εδώ θα κάνω μία αναφορά σε ένα θέμα που παλιότερα ήταν μεγάλη αιτία διαμάχης στο φόρουμ. Στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Γυρνώντας πίσω στο 60 και στο 70, οι σχολές υπομηχανικών αρχικά και τεχνολόγων μηχανικών αργότερα, ιδιαίτερα με τα δεδομένα της εποχής επέτρεπαν την άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος σε μεγάλο μέρος της χώρας, ιδιαίτερα σε μικρές περιοχές και για αυτό είχαν φτιαχτεί άλλωστε, αφού ο μικρός αριθμός εισακτέων διπλωματούχων μηχανικών, μπορούσε να πάει σε μεγαλύτερα έργα, σε μεγαλύτερες πόλεις και σε ακαδημαϊκή καριέρα. Περνώντας τα χρόνια, με την ίδρυση των τει και την εξέλιξη της τεχνολογίας και της νομοθεσίας, αλλά και με την μεγάλη αύξηση των εισακτέων και βέβαια με την εκπαίδευση πολλών μηχανικών στο εξωτερικό, ο αριθμός των επαγγελματιών αυξήθηκε υπέρμετρα, οι δουλειές μειώθηκαν, τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων μηχανικών, δεν εκδόθηκαν ποτέ και κάθε χρόνο καταδικάζεται το κράτος σε αποζημιώσεις για αυτό το θέμα και φτάσαμε στο 2019 που καταργήθηκαν τα τει, γεγονός που ήταν απόλυτα σωστό για μένα, αφού πλέον η σειρά επιλογής για παιδιά και γονείς ήταν : 1. πανεπιστήμιο κοντά στο σπίτι 2. πανεπιστήμιο στο εξωτερικό 3. πανεπιστήμιο επαρχίας 4. τει κοντά στο σπίτι 5. κολλέγιο 6. τει επαρχίας. Ετσι είχαμε σχολές που είχαν μεγάλη απαξίωση, που και σήμερα με την ΕΒΕ, είτε δεν έχουν εισακτέους, είτε έχουν ελάχιστους και τώρα έρχονται και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τι θα κάνουν αυτά ? Απλά η σειρά θα γίνει ως εξής : 1. πανεπιστήμιο κοντά στο σπίτι 2. πανεπιστήμιο ιδιωτικό κοντά στο σπίτι 3. πανεπιστήμιο στο εξωτερικό 4. πανεπιστήμιο επαρχίας Και προς τι ο χαμός ? Μα τι θα κάνουν τα πανεπιστήμια της επαρχίας. Θα πρέπει να γίνουν ελκυστικότερα. Να δίνουν υποτροφίες στους Ελληνες, να έχουν σοβαρές εστίες, να κάνουν ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών με ξένους φοιτητές και βέβαια όλα τα δημόσια πανεπιστήμια να περιορίσουν το μπάχαλο που έχουν στις εγκαταστάσεις τους. Και να πάψουν να είναι εστίες παραβατικότητας και κακής χρήσης με κουρέλια και συνθήματα. Για όλα μπορεί να υπάρξει χώρος. Δεν είναι απαραίτητο ο χώρος αυτός να είναι μπάχαλο. Να φέρω και ένα παράδειγμα. Εχουμε στην Αθήνα το ΓΠΑ. Ιστορικό ίδρυμα 100+ πλέον ετών σε ένα πανέμορφο χώρο 250 στρεμμάτων στο κέντρο της Αθήνας 2-3 χλμ από την Ακρόπολη. Αν ήταν στο εξωτερικό αυτό το κάμπους, θα πλήρωνες εισιτήριο ως επισκέπτης για να περάσεις κάποιες ώρες στους κήπους και στις εγκαταστάσεις του. Παρ΄ ότι γίνεται προσπάθεια τα τελευταία χρόνια, ο χώρος δεν βελτιώνεται. Αυτές είναι οι βασικές αλλαγές που θα πρέπει να κάνουν τα δημόσια πανεπιστήμια, ώστε να μην έχουν θέμα με τα ιδιωτικά. Αλλά βέβαια κάποιοι τύποι που μέχρι σήμερα παρασιτούν σε αυτά, κάνοντας πολιτικές και κομματικές καριέρες, θα ζοριστούν. Τι να κάνουμε. Δεν θα μας λείψουν πάντως.
    1 point
  26. Στο άρθρο 100 του Ν.4495/2017 αναφέρει: Σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υφίσταται απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, αλλά ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ενημερώσει το σχετικό φακέλου της άδειας για τη συντελεσθείσα αλλαγή διαρρύθμισης κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. Στην παρ.14 διευκρινίζεται ότι η διαφορετική διαρρύθμιση διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, δεν θεωρείται αυθαιρεσία, υπάρχει ωστόσο υποχρέωση ενημέρωσης του φακέλου της άδειας κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου.
    1 point
  27. Λάθος τα λέει ο εργολάβος, αλλά δεν είναι δουλειά του να κρίνει... Κανονική οικοδομική άδεια απαιτείται για κατασκευή περίφραξης από ωπλισμένο σκυρόδεμα για τα εντός σχεδίου οικόπεδα.
    1 point
  28. Καλησπέρα. Εφόσον δεν υπάρχουν μεταγενέστερες-του έτους 1983- αυθαιρεσίες, θα αποτυπώσεις το ακίνητο και θα ανεβάσεις τις κατόψεις αποτύπωσης. Σαν διοικητική πράξη ανεβάζεις την τεχνική έκθεση που θα τεκμηριώνεις την προύπαρξη του κτιρίου και το ότι ο οικισμός ήταν στάσιμος σύμφωνα με το ΦΕΚ 292/Δ/83 και το ακίνητο εμπίπτει στις εξαιρέσεις του άρθρου 82 Ν. 4495 και δύναται να μεταβιβαστεί άνευ τακτοποίησης. Η όλη αυτή διαδικασία είναι κατ' αναλογία των προ 55 κτισμάτων . Παραθέτω και την σχετική ερωτοαπάντηση του ΤΕΕ. 8. Τι εισάγουμε στην καρτέλα «Πράξεις» για κτίσμα προ του 1955, το οποίο δεν διαθέτει άδεια, ούτε έχει υπαχθεί σε νόμο αυθαιρέτων; Κατά τη συμπλήρωση Ιδιοκτησίας με κτίσμα προ 1955, στην καρτέλα «Πράξεις», στον Τύπο πράξης επιλέγετε «Β.Δ. 9-8-1955 (προ του 1955)» και εισάγετε τα στοιχεία της βεβαίωσης προ 1955, εφόσον έχει δοθεί. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει σχετική βεβαίωση, στον Α/Α πράξης εισάγετε το μηδέν (0), στην Ημ/νία έκδοσης την 9 η -8-1955 (ημερομηνία έκδοσης του ΦΕΚ) και στην Εκδούσα Αρχή επιλέγετε «Αρμόδια αρχή». Στα Έγγραφα Πράξεων, στα «Αποδεικτικά στοιχεία κατασκευής προ του 1955» επισυνάπτετε τη βεβαίωση προ 1955 ή, ελλείψει αυτής, Τεχνική Έκθεση μηχανικού, συνοδευόμενη από οποιοδήποτε έγγραφο αποδεικνύει την παλαιότητα της κατασκευής (αεροφωτογραφίες, συμβόλαιο, κλπ). Σύμφωνα με την παρ. 1 του αρθρ. 54 του ν. 4495/2017 και την παρ. 1Β.γ. του άρθρου 2 της ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 (ΦΕΚ 334Β/29.01.2021), η καταχώριση ιδιοκτησίας συνοδεύεται από τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών». Επομένως, εφόσον έχει εξασφαλιστεί η νομιμότητα της κατασκευής και δεν υπήρξε υποχρέωση σύνταξης σχετικών σχεδίων, εκπονείτε νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών.
    1 point
  29. Πρώτα βγήκαν εγκύκλιοι συμβολαιογράφων οι οποίοι κατάλαβαν πρώτοι το πρόβλημα: Εκτυπωμένα Σχέδια χωρίς έγκριση/θεώρηση = Υλικό για ανακύκλωση Να μη γράψω όλο το ιστορικό γιατί έχει και τραγελαφικά στοιχεία (κάποτε μας έλεγε να γράφουμε ότι: "...τα σχέδια ΘΑ αναρτηθούν ..." στη δευτέρα παρουσία ίσως??) ... Μετά ήρθε και ο νόμος 4495/17 και μετά ο 4546/18 και ίσιωσαν τα πράγματα. Όλοι οι μηχανικοί που ελέγχουν σχέδια και εκδίδουν βεβαιώσεις θα έπρεπε να το γνωρίζουν: Κάθε σχέδιο αναγράφει το σκοπό τον οποίο εξυπηρετεί με σφραγίδα του αρμόδιου να βεβαιώσει το σκοπό αυτό. Υπάρχουν πολλών ειδών σχέδια: Σχέδια αδειών, Σχέδια σύστασης, Σχέδια συμβολαίων, Σχέδια τακτοποιήσεων κλπ. , Σχέδια πρόχειρα (αυτά που δεν αναφέρουν ότι συνοδεύουν κάτι με ή χωρίς σφραγίδα/υπογραφή μηχανικού) Τα σχέδια που δεν αναγράφουν το σκοπό ή δεν έχουν σφραγίδα / υπογραφή δεν είμαστε υποχρεωμένοι να τα δεχόμαστε, ούτε μας καλύπτουν για έκδοση οποιασδήποτε βεβαίωσης. Ναί. Δεν υπάρχουν σχέδια τακτοποίησης χωρίς το κειμενάκι ή χωρίς σφραγίδα/υπογραφή, που να μπορούν να μπορούν να γίνουν αποδεκτά σε καμία περίπτωση !!! Αυτό ακριβώς και τίποτα άλλο !!!!
    1 point
  30. Καλέ μου φίλε, το ένα δεν αναιρεί το άλλο.... Ακόμα και στα παζλ, οφείλουμε να κάνουμε τη ζωή μας εύκολη!!! Υ.Γ. Κι όχι σαν τον κόπανο τον συμβολαιογράφο τις προάλλες, που έβαλα πελάτη μου να του ζητήσει αντίγραφο του πίνακα κατανομής χιλιοστών! Τι το απλό; Ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε! Ξέρεις τι ζήτησε ο βλαξ; Θέλω λέει μια εξουσιοδότηση από τον μηχανικό προς τον ιδιοκτήτη ότι, χρειάζεται το αντίγραφο του ΠΚΧ... Την στείλαμε! Θέλω λέει στη συνέχεια αντίγραφο της εξουσιοδότησης του μηχανικού από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου ότι, θα υπάγει το ακίνητο στο νόμο τάδε.... Την στείλαμε! Θέλω ένα αντίγραφο των τίτλων του ιδιοκτήτη.... Το στείλαμε! Τώρα θέλω 8 ευρώ και θα σας στείλω το αντίγραφο με courier... Τα στείλαμε! Eίναι ή δεν είναι μαλάκ@ς με περικεφαλαία;
    1 point
  31. Το πρόβλημα είναι ότι άλλα λέει ο νόμος, άλλα η απόφαση και άλλα το εγχειρίδιο χρήσης του ΤΕΕ. Ιεραρχικά προηγείται ο νόμος, ακολουθεί η απόφαση εφαρμογής-ερμηνείας και στο τέλος το εγχειρίδιο. Στο άρθρο 54 του νόμου γενικεύει αναφέρονται "τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια". Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι είχε στο μυαλό της η επιτροπή όταν συνέτασσε αυτό το άρθρο, αν δηλαδή εννοούσε τα αρχιτεκτονικά σχέδια ή όλα τα σχέδια από όλες τις μελέτες (φανταστείτε για τι όγκο μιλάμε σε ένα ειδικό κτίριο κάτι χιλιάδων τ.μ). Η σχετική απόφαση διαφοροποιείται αναφέροντας "γγ) τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, (...) ενώ το εγχειρίδιο διαφοροποιείται εν μέρει, αντιγράφοντας το ανωτέρω σχετικό της απόφασης, αλλά πιο κάτω λέει ότι σε περίπτωση άδειας...."Για τις οικοδομικές άδειες και τις άδειες δόμησης υποβάλλονται τα σχέδια όλων των μελετών που αφορούν την ιδιοκτησία (αρχιτεκτονικά, στατικά, ΗΜ), ώστε, σε περίπτωση καταχώρισης όλων των ιδιοκτησιών του οικοπέδου/γηπέδου, να προκύπτει η συνολική εικόνα του κτιρίου" ν. 4495/17 Άρθρο 54 Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας - Έκδοση πιστοποιητικών 1. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν. 1α Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου εντός του οποίου ευρίσκεται η διηρημένη ιδιοκτησία, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζομένων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης της διηρημένης ιδιοκτησίας, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν τη διηρημένη ιδιοκτησία στην πραγματική της κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, πλην των κοινοχρήστων χώρων, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφ' όσον υπάρχουν, Σε περίπτωση που η οικοδομική άδεια και τα στοιχεία που την συνοδεύουν δεν ανευρίσκονται στα αρχεία της οικείας υπηρεσίας, αντί γι' αυτά υποβάλλεται βεβαίωση απώλειας από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης. Οι διατάξεις των άρθρων 54-63 του παρόντος νόμου ισχύουν και για την ηλεκτρονική ταυτότητα αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ-ΣΧΕΔΙΑ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ: (...) γ. Η καταχώριση συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4495/2017. Συγκεκριμένα: αα) τα στελέχη των Οικοδομικών Αδειών, Αδειών Δόμησης και λοιπών πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, ββ) τις δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, γγ) τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών, δδ) το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., την Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή/και τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τον ν. 4178/2013 και τον ν. 4495/2017, εε) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, στστ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ζζ) τον πίνακα χιλιοστών, εφόσον η Ταυτότητα Ιδιοκτησίας αφορά αυτοτελή διηρημένη ιδιοκτησία ή κοινόχρηστους χώρους, ηη) τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υφίσταται. ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΤΕΕ Έγγραφα πράξεων Στην κατηγορία «Έγγραφα πράξεων» τα έγγραφα που επισυνάπτονται αφορούν στην κάθε επιμέρους πράξη που έχει συμπληρωθεί σε προηγούμενο βήμα, στην καρτέλα «Πράξεις». Αρχικά επιλέγεται η πράξη στην οποία αντιστοιχούν τα έγγραφα και εν συνεχεία ο τύπος εγγράφου που αφορά. - τα στελέχη των Οικοδομικών Αδειών, Αδειών Δόμησης και λοιπών πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών των πράξεων που έχουν καταχωριστεί στην καρτέλα «Πράξεις», με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, - τις δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων που έχουν καταχωριστεί στην καρτέλα «Πράξεις», - τα σχέδια που συνοδεύουν την εκάστοτε πράξη, και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Για τις οικοδομικές άδειες και τις άδειες δόμησης υποβάλλονται τα σχέδια όλων των μελετών που αφορούν την ιδιοκτησία (αρχιτεκτονικά, στατικά, ΗΜ), ώστε, σε περίπτωση καταχώρισης όλων των ιδιοκτησιών του οικοπέδου/γηπέδου, να προκύπτει η συνολική εικόνα του κτιρίου. Εφόσον η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις (πχ. κτίσμα προ 1955, δήλωση ν. 4178/13 ή ν. 4495/17 χωρίς απαίτηση επισύναψης κάτοψης), εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών, - το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, - τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχει, - την Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, το ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α. ή/και τη Μελέτη Στατικής Επάρκειας, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τον ν. 4178/2013 και τον ν. 4495/2017. @pattyΓιατί και για ποιους είναι "καλύτερο"; Γιατί να το παίζεις "υπάκουος" και να δέχεσαι κάτι που δεν είναι απολύτως σαφές και να φορτώνεσαι επιπλέον όγκο δουλειάς αλλά και ευθύνης; Αυτές οι "υπακοές" μας φτάσανε σε αυτό το χάλι ως κλάδο και έφτασε για παράδειγμα εκείνη η δήλωση Ν. 651/77 που ενώ ο νόμος όριζε να δηλώσει ο μηχανικός αν το οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο και αν προέρχεται από κατάτμηση, μετατράπηκε το κείμενο με τις ευλογίες του ΥΠΕΝ (ΥΠΕΚΑ) σε μια δήλωση-κατεβατό να πρέπει να πάρει ο υπογράφων την ευθύνη για όλες τις παθογένειες της χώρας μας στη σύγχρονη ιστορία της (διατηρητέα, ρέματα, υψηλές τάσεις κλπ κλπ).
    1 point
  32. Άκη, Βάσει της σχετικής απόφασης δεν φαίνεται να ζητούνται άλλα σχέδια (πχ Η/Μ εγκαταστάσεων) πέραν των αρχιτεκτονικών ηη) Πίνακα με τις επιφάνειες ανά όροφο, όπως αυτές προκύπτουν από τις ανωτέρω πράξεις, και τεκμηριώνουν την υφιστάμενη κατάσταση της ιδιοκτησίας (...) γγ) τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιο κτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών, Όμως, στο νόμο 4495/17 άρθρο 54 παρ 1 υπάρχει μια αναφορά που γενικεύει και λέει τα σχέδια που συνοδεύουν την Ο.Α., ενώ η απόφαση που εξειδικεύει το νόμο δεν κάνει αναφορά γενικώς για τα σχέδια, αλλά σύμφωνα με το γγ "απαιτεί" να επισυναφθούν οι κατόψεις ορόφων, όψς και τομές που αφορούν κάθε φορά την ιδιοκτησία και συνοδεύουν τις πράξεις του πίνακα (αυτού που αναλύονται οι επιφάνειες και οι χρήσεις στην πλατφόρμα της ΗΤΚ) Άρθρο 54 Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας - Έκδοση πιστοποιητικών 1. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν. θ) το Πιστοποιητικό Πληρότητας της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας του Κτιρίου. 1α Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου εντός του οποίου ευρίσκεται η διηρημένη ιδιοκτησία, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζομένων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης της διηρημένης ιδιοκτησίας, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν τη διηρημένη ιδιοκτησία στην πραγματική της κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, πλην των κοινοχρήστων χώρων, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφ' όσον υπάρχουν, Σε περίπτωση που η οικοδομική άδεια και τα στοιχεία που την συνοδεύουν δεν ανευρίσκονται στα αρχεία της οικείας υπηρεσίας, αντί γι' αυτά υποβάλλεται βεβαίωση απώλειας από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης. Οι διατάξεις των άρθρων 54-63 του παρόντος νόμου ισχύουν και για την ηλεκτρονική ταυτότητα αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας.
    1 point
  33. Γειά σου, αυτά που περιγράφεις είναι σωστά, γενικά κοιτάς από ότι μελέτη αφορά την κάτοψη της ιδιοκτησίας σου, να την ανεβάζεις στο σύστημα, αν δεν βρεθεί κάτι, τότε απλά δεν το ανεβάζεις. Στην περίπτωσή σου που έχεις πολλαπλές πράξεις, ανεβάζεις πχ. την κάτοψη της αδείας, μετά του 4178, της αναθεώρησης κλπ, δυστυχώς σε τέτοιες περπτώσεις αυξάνεται ο όγκος των σχεδίων. Κάποιοι συνάδελφοι είναι της άποψης ότι αρκεί να ανεβαίνει απλά η κάτοψη των αρχ/κων και όχι άλλες μελέτες, προσωπικά διαφωνώ και κοιτάω να βάζω ότι βρω, δεν ανεβάζω όμως πχ. τεύχη στατικών, πυροπροστασίας κλπ. μόνο σχέδια. Επίσης ανεβάζω κανονικά σκαναρισμένα σχέδια και όχι πχ. με φώτο από κινητό.
    1 point
  34. Version ver1

    9.762 downloads

    Πιστεύω ότι είναι ένα αρκετά πληρες λεξικό με τεχνικούς όρους για μηχανικούς.
    1 point
  35. Είμαι ο δημιουργός του λογισμικού AllInOne. Είμαι Πολιτικός Μηχανικός (Υδραυλικός) και χομπίστας προγραμματιστής. Έτσι κατά την εκπόνηση κάθε μελέτης, πάντα κάποιο κομμάτι της (συνήθως ότι έπρεπε να επαναληφθεί πάνω από δυο φορές) το αυτοματοποιούσα γράφοντας το σχετικό κώδικα. Αφού μάζεψα αρκετά σκόρπια κομμάτια, τα οποία έγιναν τόσα σε αριθμό ώστε να μην ξέρω που βρίσκεται το καθένα, αποφάσισα να τα βάλω όλα σε ένα (All in One) ώστε να μου είναι εύκολα διαθέσιμα. (Όταν λέω όλα εννοώ σίγουρα πάνω από τα μισά γιατί αρκετά έχουν μείνει εκτός). Σκέφτηκα να κάνω διαθέσιμο στους συναδέλφους το δικό μου τρόπο δουλειάς, όπως το διαμόρφωσα στις τρεις δεκαετίες της απασχόλησής μου, με την ελπίδα ότι θα είναι χρήσιμος σε κάποιους. Αν κάποιος από εσάς που κατέβασε την εφαρμογή, την εγκατέστησε και δοκίμασε την τρέξει, θα ήθελα να ξέρω αν συνάντησε προβλήματα ή αν βρήκε κάτι χρήσιμο ή αν απλώς έχει κάποιο σχόλιο.
    1 point
  36. Αρχικά δεν αναφέρθηκα σε υποχρέωση. Πουθενά δεν υπάρχει η λεξη αυτή. Την προσθέσες για να μειώσεις αυτό που πρότεινα. Άρα την ειρωνεία σου στο υστερόγραφο σου την επιστρέφω. Προφανώς και είπες την άποψη σου και θα σε παραπέμψω σε αυτό που είπε ο Κλιντ Ιστγουντ σχετικά με τις απόψεις. Ένα θέμα ακόμη για το οποίο είσαι λάθος είναι ότι εγώ δε μείωσα αλλά και ούτε καν αναφέρθηκα σε κανένα kan62 και το έργο του. Εάν το forum εχει δημιουργηθεί με τη λογική να γράφουν τα μέλη έτσι για να περνάει η ώρα τότε δεκτό. Όμως έτσι δεν είναι επιστημονικός ο χαρακτήρας του και τότε κακώς συμμετέχω.
    -3 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.