Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      77

    • Περιεχόμενα

      9.240


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      47

    • Περιεχόμενα

      19.242


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      45

    • Περιεχόμενα

      7.580


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      25

    • Περιεχόμενα

      9.118


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 15/10/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. έχω κι εγώ μία απορία .... Είναι στο DNA μας να ψάχνουμε πως τα 2 να γίνουν 20 (πχ) ή τα Χ πρόβατα να γίνουν 10.000.000 στην κρήτη.... (βλέπε ΟΠΕΚΕΠΕ Φραπέδες κλπ)
    6 points
  2. https://www.opengov.gr/minenv/?p=13804 Άρθρο 68 Παρατάσεις πολεοδομικών και χωροταξικών ρυθμίσεων Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 4067/2012 (Α’ 79), περί της ισχύος των οικοδομικών αδειών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 6 του από 8.7.1993 προεδρικού διατάγματος (Δ` 795), προκειμένου να ολοκληρωθούν οι όψεις και η τυχόν στέγη του κτιρίου και να ενταχθούν στην περ. (γ) της παρ. 5 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. α) Η προθεσμία της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013 (Α` 174), περί εκσυγχρονισμού και κτιριακής επέκτασης σε νόμιμες χρήσεις κτιρίων ή εγκαταστάσεων, οι οποίες διατηρούνται, καθώς και σε χρήσεις οι οποίες προβλέπονται από οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 2831/2000 (Α’ 140), παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. β) Η προθεσμία του όγδοου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013, περί αναστολής της υποχρέωσης μετεγκατάστασης ή απομάκρυνσης πρατηρίων καυσίμων, υγραερίου, φυσικού αερίου και των συνοδών χρήσεων αυτών με νόμιμη χρήση, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. Οι προθεσμίες των περ. α) και β) του τρίτου εδαφίου της περ. ια) του άρθρου 99 του ν. 4495/2017, περί υποβολής δικαιολογητικών υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του ν. 4495/2017, παρατείνονται μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2027 και για τριάντα έξι (36) επιπλέον μήνες από τη λήξη τους, αντίστοιχα. Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 122 του ν. 4495/2017, περί αυθαίρετων κατασκευών στο Δέλτα του Έβρου, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. Η προθεσμία στο τέλος του εισαγωγικού εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 125ΚΑ του ν. 4495/2017, περί μη εφαρμογής της περ. ι) του άρθρου 28 του ν. 4495/2017 περί άδειας νομιμοποίησης για αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που εγκαθίστανται μετά την 1η Μαΐου 2024, παρατείνεται από τη λήξη της έως την 31η Οκτωβρίου 2025. Η προθεσμία της παρ. 11 του άρθρου 51 του ν. 4643/2019 (Α` 193), περί υποβολής δικαιολογητικών στις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 (Α` 209) που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. Ως προς την προθεσμία του άρθρου 52 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί ισχύος των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών: α) η προθεσμία έκδοσης των αναφερόμενων αδειών παρατείνεται έως την 31η Ιανουαρίου 2023, β) και η προθεσμία ισχύος τους παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. α) Η προθεσμία στο τέλος του εισαγωγικού εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020 (Α` 245), περί υποβολής αιτήματος για έκδοση έγγραφης βεβαίωσης της αρμόδιας Υπηρεσίας Δόμησης αν η αίτηση για έκδοση οικοδομικής άδειας ή προέγκρισης είχε υποβληθεί μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2024, παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2026. β) Η ισχύς των προεγκρίσεων που έχουν εκδοθεί δυνάμει της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020, παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2026, σε περίπτωση προγενέστερης λήξης τους. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 45 του ν. 5106/2024 (Α’ 63), περί εκπόνησης σχεδίων αστικής ανθεκτικότητας, παρατείνεται από τη λήξη της, έως την 31η Μαΐου 2026. Η προθεσμία του άρθρου 72 του ν. 4843/2021 (Α` 215), περί παράτασης αναστολής οικοδομικών εργασιών στην περιοχή του όρους Υμηττού και των Μητροπολιτικών Πάρκων Γουδή Ιλισσίων, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026, υπό την επιφύλαξη της υπ` αρ. 26229/1123/1987 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Δ` 749), περί όρων και διαδικασίας έκδοσης αδειών οικοδομής για την εκτέλεση στρατιωτικών έργων. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 270 του ν. 5037/2023 (Α` 78), περί αναστολής οικοδομικών αδειών στις εκτός σχεδίου περιοχές της νήσου Μυκόνου, παρατείνεται έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2026. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 77 του ν. 5151/2024 (Α’ 173), περί αναστολής έκδοσης οικοδομικών αδειών για νέα κτίρια ή επεκτάσεις υφιστάμενων κτιρίων και πισινών ή άλλων υδάτινων επιφανειών στην περιοχή της Καλντέρας στις νήσους Θήρας και Θηρασιάς που εμφαίνεται ως Ζώνη Ζ’ στο Παράρτημα Δ’ του ν. 5151/2024, παρατείνεται έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2026.
    4 points
  3. 950, την επόμενη φορά σε ΕΓΣΑ αν σου είναι εύκολο για καλύτερο εντοπισμό.
    4 points
  4. @kosvas ως μη κατασκευή (ή καθαίρεση) του διαχωριστικού μεταξύ καταστήματος και κλιμακοστασίου. Δεν τίθεται καν ζήτημα (λειτουργικής ή πλήρους) συνενώσεως μεταξύ ενός καταστήματος και ενός χώρου που δεν έχει ούτε χρήση (με την πολεοδομική έννοια) ούτε λειτουργία. Τα εμβαδά καταστήματος και κοινοχρήστων παραμένουν ως έχουν. Με τον συνάδελφο Didonis βρισκόμαστε στο ίδιο μήκος κύματος, γενικά, για τη διαμερισμάτωση και την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Όμως, στην προκειμένη περίπτωση δεν απαιτούνται αλλαγές συμβολαιογραφικά, αφού δεν αλλάζουν οι επιφάνειες. @liumier δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση για τον αριθμό των δηλώσεων. Εκ του νόμου, η δήλωση μπορεί να γίνει είτε για όλη την οικοδομή είτε για κάθε αυτοτελή ιδιοκτησία. Οι φράσεις «κατ' επιλογή των ιδιοκτητών» και «περισσότερες αιτήσεις» αφήνουν (με ερωτηματικό) το περιθώριο υποβολής μίας δήλωσης για δύο ή περισσότερες αυτοτελείς ιδιοκτησίες. Η απόφαση, όπως πάντα, λαμβάνεται από τον μηχανικό (οι απαντήσεις του ΤΕΕ έχουν συμβουλευτικό χαρακτήρα).
    4 points
  5. Το σίγουρο είναι η μια πέργκολα επιφάνειας μικρότερης των 50 τ.μ. Λογικό κατά τη γνώμη μου μοιάζει αντί για μια πέργκολα να μπορούν να γίνουν περισσότερες, αλλά αθροιστικά η επιφάνειά τους να είναι μικρότερη των 50 τ.μ. Αυτή η ερμηνεία, θα μπορούσε κατ' αναλογία να βασιστεί σε μια άλλη περίπτωση, αυτή της της τακτοποίησης αυθαίρετης αποθήκης κατηγορίας 3 μέχρι και 15 τμ, περίπτωση για την οποία η ερμηνεία της εγκ. 2 ν. 4495 αναφέρει ότι μπορούν να υπαχθούν περισσότερες από μια αποθήκες, αρκεί το άθροισμα των επιφανειών τους να μην ξεπερνά τα 15 τ.μ.
    4 points
  6. Ο μετασχηματισμός συντ/νων δεν έχει απολύτως κανένα νόημα όταν έχει ως αποτέλεσμα να μην συμπίπτουν τα αποτυπωμένα τότε και τώρα. Οι ίδιες μάντρες, τα ίδια κτίρια και οι ίδιες κατασκευές θα πρέπει να συμπίπτουν στην τοπογραφική μελέτη και αυτό θα είναι το σημαντικότερο στοιχείο για την εφαρμογή Ρυμοτομικών γραμμών σε οποιοδήποτε σύστημα κι αν είναι. Το βασικό είναι η βούληση του μελετητή (ποιες μάντρες ρυμοτομομούνται, ποιες ορίζουν την ρυμοτομική, ποια κτίρια είναι εντός πρασιάς, ποια ορίζουν την οικοδομική γραμμή κ.λπ.). Αυτά θα πρέπει να ισχύσουν κατά την τοπογραφική μελέτη και όχι η ακρίβεια ή η μέθοδος εξάρτησης της αποτύπωσής του και οι παράμετροι του εκάστοτε συστήματος.
    3 points
  7. Συνάδερφε μόλις έγινε αναφορά, το θέμα μεταφέρθηκε. Ο Συντονισμός γίνεται εθελοντικά στον ελεύθερό μας χρόνο (που δυστυχώς είναι περιορισμένος), οπότε βασιζόμαστε στους χρήστες να αναφέρουν ότι στραβό δουν και συμμετέχουν χωρίς υπονοούμενα. Ούτε όλοι οι συντονιστές είναι πολιτικοί μηχανικοί, ούτε χρησιμοποιούμε όλοι τα ίδια στατικά προγράμματα. Σίγουρα κανένα από αυτά που χρησιμοποιούμε δεν είναι χορηγία μέσω φόρουμ. Προσωπικά εγώ που έχω αναλάβει τον συντονισμό της ενότητας λογισμικού, δε χρησιμοποιώ καν STRAD. Επίσης δεν έχω καταλάβει γιατί πρέπει να απολογούμαστε, όταν ένας ιδιότης αναλαμβάνει να μοιράσει δωρεάν Βιβλία! Η προσφορά γνώσης είναι πάντα καλοδεχούμενη. Η πλάκα είναι πως η όλη συνομοσιολογία για διαφήμιση γίνεται σε ενότητα που επιτρέπεται η διαφήμιση ανεξαρτήτως απόχρωσης (γκριζα, μαύρη, άσπρη). Ναι είμαστε στο Showroom!
    3 points
  8. N. 4315/2014 αρ. 7 παρ. 10, "10. Στην περίπτωση α' της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 4067/2012, διαγράφεται η φράση «και το ισχύον ποσοστό κάλυψης»." Επομένως σήμερα ισχύει το παρακάτω: 1. α) Το ποσοστό κάλυψης του οικοπέδου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 60% της επιφάνειάς του. Στην περίπτωση που δεν εξασφαλίζεται κάλυψη 120 τ.μ. το μέγιστο ποσοστό κάλυψης προσαυξάνεται έως τα 120 τ.μ. εφόσον η κάλυψη δεν υπερβαίνει το 70% του οικοπέδου και το ισχύον ποσοστό κάλυψης. Επομένως και όταν έχω 40% μπορώ να πάω μέχρι 120τμ και η ΥΔΟΜ κάνει λάθος.
    3 points
  9. Πρώτ' απ' όλα, τόσο η εγκύκλιος όσο και ο νόμος λένε τα ίδια πράγματα για τη διαμερισμάτωση. @kosvas από την περιγραφή σου προκύπτει ότι μεταξύ του κλιμακοστασίου και του καταστήματος προβλεπόταν τοίχος που δεν κατασκευάστηκε. Η αυθαιρεσία, λοιπόν, είναι αυτή. Δεν βλέπω να έχεις περίπτωση διαφορετικής διαμερισμάτωσης. Ο χώρος κάτω από το κλιμακοστάσιο θα περιλαμβάνεται στο κατάστημα; Δηλαδή, η επιφάνεια των κοινοχρήστων θα μειωθεί; Η απάντηση και στα δύο ερωτήματα είναι αρνητική. Για την έννοια της λειτουργικής συνένωσης:
    3 points
  10. @HAROUL καλησπέρα Χαρίδημε, Κασσάνδρου 1250 Βάκχου 1200
    3 points
  11. Version 1.0.0

    829 downloads

    ΠΤΠ Πρότυπες Τεχνικές Προδιαγραφές Η χρήση των Π.Τ.Π. απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή καθόσον ισχύουν μόνο στο μέρος τους που δεν έχει βελτιωθεί με άρθρα της Τ.Σ.Υ. (Τεχνική Συγγραφή Υποχρεώσεων), της Ε.Σ.Υ. (Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων) και άλλων Προδιαγραφών, που υπερισχύουν συμβατικά. Η σειρά ισχύος των Π.Τ.Π. σε σχέση με τα άλλα συμβατικά τεύχη αναφέρεται στην παρ. 1.2.2.γ του 'Αρθρου Α-01 της Τ.Σ.Υ. (www.ggde.gr) καθώς και στη Διακήρυξη κάθε Έργου. Περιλαμβάνονται διάφορα πρότυπα, πέραν των ΠΤΠ
    3 points
  12. Έχετε, άρα, αλλαγή στα Στοιχεία του Δ.Κ., αφού ΑΛΛΑΖΟΥΝ στοιχεία του, και η Κάλυψη, και η Δόμηση, και οι Αποστάσεις! Απαιτείται ΠΡΩΤΑ Β.Ο.Δ. για ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΕΝΤΥΠΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΜΕ Αλλαγή Στοιχείων Δόμησης ΚΑΙ Αλλαγή Επιβλέποντος. Μετά την έκδοση της Β.Ο.Δ. θα εκδοθεί η Άδεια Αναθεώρησης.
    2 points
  13. 26 downloads

    Ο άξονας γύρω από τον οποίο αναπτύσσεται ο οδηγός αφορά κυρίως τον συγκοινωνιακό – πολεοδομικό σχεδιασμό και όλες τις κρίσιμες λεπτομέρειες που σχετίζονται με αυτόν, χωρίς φυσικά να εξαντλείται το θέμα. Σκοπίμως, ο οδηγός δεν εμβαθύνει σε θέματα σύγχρονου αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, οικολογικής διαχείρισης ομβρίων υδάτων, ανασχεδιασμού δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ), εκσυγχρονισμού του οδοφωτισμού, διαχείρισης και εμπλουτισμού των φυτεύσεων, βιοκλιματικού σχεδιασμού, ακουστικής, συμμετοχικού σχεδιασμού κ.λπ., καθώς όλα τα ανωτέρω κρίνονται ιδιαίτερα σημαντικά για να περιληφθούν - απλώς ως συμπληρωματικά στοιχεία - σε έναν οδηγό ωρίμανσης έργων. Τα παραπάνω θέματα κρίνεται σκόπιμο να εξετασθούν από επιμέρους ολοκληρωμένους οδηγούς με την παραγωγή αντίστοιχου ενημερωτικού υλικού. Ο ανασχεδιασμός των οδών ενός Δήμου, με κριτήρια την ενθάρρυνση του περπατήματος, της κίνησης με ποδήλατο, της δημόσιας συγκοινωνίας και της οδικής ασφάλειας, αποτελεί σημαντικό βήμα για τη δημιουργία συνθηκών Οδηγός Ανασχεδιασμού Οδών σε Αστικούς Δήμους «βιώσιμης κινητικότητας» στην περιοχή αρμοδιότητάς του. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο, ότι η επίτευξη της βιώσιμης κινητικότητας, συχνά υπερβαίνει τις αρμοδιότητες των Δήμων και τις περιορισμένες συνήθως οικονομικές και επιχειρησιακές τους δυνατότητες και συχνά προϋποθέτει υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων σε μητροπολιτική ή εθνική κλίμακα, που θα ανακουφίσουν τις πόλεις από την υπέρμετρη χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου και τις αρνητικές επιπτώσεις από αυτήν. Ολοκληρώθηκε ο Οδηγός Ανασχεδιασμού Αστικών Οδών Αρμοδιότητας Δήμων, ο οποίος αποτελεί προϊόν της συνεργασίας της ΜΟΔ με το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων ΔΑΦΝΗ και το Δίκτυο Civitas CY-EL.
    2 points
  14. @antklavd Kάνε αναζήτηση στην google με τη φράση "́συνδρομή πολεοδομικής νομοθεσίας" και θα δεις τις επιλογές σου.
    2 points
  15. Με μονον εναν ιδιοκτητη σε ολη την οικοδομη, ουτε συναινεσεις ουτε τπτ αλλο παρομοιο χρειαζεσαι. Κανεις ΔΔ με 250 ευρω για καθε οροφο και στη συνεχεια τροποποιηση της συστασης [και ο λογιστης διορθωνει στον Δημο και στο Ε9 ό,τι ειναι λαθος.
    2 points
  16. Μα ΙΑΣΟΝΑ με ποια λογική (νομική -αρχιτεκτονική ή..) μπορώ να μετατρέψω το κατάστημα σε κατοικία χωρίς να αλλάξω τις όψεις?? Αν είναι δυνατόν!!! Αν ο σκοπός αυτής της συναίνεσης είναι να μην καταστρέψω την αρχιτεκτονική της υπάρχουσας οικοδομής (που μπορεί να είναι καλλιτέχνημα κάποιου αρχιτέκτονα) αυτό θα μπορούσε να ξεπερασθεί με την επιβολή του υποχρεωτικού ελέγχου της των νέων αρχιτεκτονικών από το Σ.Α. Τι θα πει να έχω φιλικές σχέσεις με όλους!!! Υπάρχουν και ... οι παράξενοι-δύστροποι -εξαφανισμένοι- μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού- αυτοί που ποτέ δεν έκαναν αποδοχή κ.τ.λ κ.τ.λ
    2 points
  17. Είναι η ιδεατή γραμμή συνάντησης ορεινών όγκων, στην οποία ρέει το νερό, στο βαθύτερο σημείο της κοίτης
    2 points
  18. Το DNA, όσων ανήκουμε στη αρμόδια ειδικότητα, λέει πως: 1. Αν η υπάρχουσα πέργκολα είναι νόμιμη, τότε δικαιούσαι, χωρίς άδεια 50 μ² συνολικά. Αν δεν είναι νόμιμη, προσμετράει στα 50 μ² 2. Ως προς τις πολλαπλές εφαρμογές του ανωτέρω ορίου, είναι σαν να εκδίδεις πολλαπλές άδειες για το ίδιο ακίνητο (έστω από άλλους μηχανικούς, που ο καθένας δεν ξέρει τι εχουν κάνει οι άλλοι). Γίνεται? Ναι, αλλά δεν είναι νόμιμο και την ευθύνη φερει ο ιδιοκτήτης. Μπορούν να υλοποιηθούν όλες? Όχι. Άρα??? Στοιχειώδες, Γουότσον...
    2 points
  19. @K-K Καλησπέρα. Καλό θα ήταν σε τέτοιο ερώτημα να ανέβαζες δ. κάλυψης και αποτύπωση. Αν το γήπεδο εφάπτονταν στο εκτός οικισμού τμήμα του με τον πρωτεύοντα επαρχιακό δρόμο τότε η ελάχιστη απόσταση γραμμής δόμησης (ΠΔ 209/98) είναι 20 μ από τον άξονα του δρόμου. Αν εφάπτονταν με το εντός οικισμού ήταν 10 μ. η ελάχιστη απόσταση και μπορούσε με απόφαση Νομάρχη να οριστεί και μικρότερη (π.χ ακόμη και 3 μέτρα από το όριο σε εντός οικισμού). Μπορείς να τακτοποιήσεις αυθαίρετο που βρίσκεται στο ήμισυ και εσώτερα προς την ιδιοκτησία-της ελάχιστης απόστασης ασφαλείας (10 μέτρα και εσώτερα ή 5 μέτρα και εσώτερα, αναλόγως της περίπτωσης όπως την ανέφερα).
    2 points
  20. @subrosaval Kαλησπέρα. Συμφωνώ με την τοποθέτηση του συναδέλφου. Η απόσταση μεταξύ ανεξάρτητων κτιρίων θα είναι κατ' ελάχιστον 2,50 μέτρα. Αυτά τα 2,5 μέτρα μας έρχονται και από τον μακρινό ΓΟΚ 73 άρθρο 71 παρ. 3 (Η ελαχίστη απόστασις μεταξύ οιωνδήποτε αυτοτελών κτιρίων ορίζεται εις 2,50 μέτρα. ) σε συνδυασμό με την μετέπειτα εγκ. 2/80 που αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι "Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε : όπως οι διατάξεις του άρθρου 71 του ΓΟΚ καθώς τροποποιήθηκαν μετο ΝΔ 205/74, έχουν εφαρμογή στους οικισμούς που στερούνται ρυμοτομικού σχεδίου και υπάρχουν πριν του έτους 1923, σύμφωνα και με την Παρ.46 του ιδίου ΝΔ." Το άρθρο 71 ΓΟΚ 73 αφορούσε την τοποθέτηση οικοδομών στο τότε σύστημα πτερύγων. Με την έναρξη ισχύος του ΠΔ/ 2.3.81, η ανωτέρω εγκύκλιος καταργήθηκε. Από συνδυαστικές διατάξεις του ΓΟΚ 85, της εγκ. 113/86 (που αφορούσε τον ΓΟΚ 85) αλλά και άρθρου 3 παρ 5 ΠΔ/4.11.2011/ααπ 289 (...Η απόσταση μεταξύ ανεξάρτητων κτιρίων μέσα στο ίδιο οικόπεδο ορίζεται σε 2,50 μέτρα τουλάχιστον) ισχύον κατ' αναλογία (καθώς το άρθρο 14 του ΝΟΚ δεν έχει ισχύ σε οικισμούς παρά μόνο σε εντός σχεδίου περιοχές) παραμένει σε ισχύ ότι η ελάχιστη απόσταση (τόσο από τα πλάγια όρια όταν το κτίριο δεν τοποθετείται σε επαφή με αυτα, όσο και μεταξύ ανεξάρτητων κτιρίων στο ίδιο οικόπεδο) είναι τα 2,50 μέτρα
    2 points
  21. @katrmp Γιώργο καλησπέρα, μην ασχολείσαι πρόκειται περί κακογραμμένου άρθρου. Υπάρχει θεωρητικά ένα θέμα με το Ν.4495/17 που λήγει τον Μάρτιο του '26 αλλά μέχρι τότε θα έχει διευθετηθεί προφανώς το θέμα με παράταση ή κάτ παρόμοιο.
    2 points
  22. από δική μου εμπειρία σε Α1 σχέδια μπήκαν κανονικότατα οι σφραγίδες
    2 points
  23. Καλησπέρα, ίσως επειδή κάνεις crop τα σχέδια και τα ανεβάζεις έτσι, σου κόβει τις πληροφορίες, υπάρχουν και σχετικές οδηγίες από το ΤΕΕ να μην γίνονται crop τα σχέδια πριν ανέβουν στο σύστημα.
    2 points
  24. Προχώρα συνάδελφε! Αυτό πλέον το συναντούμε πολλοί και συχνά! Ας κάτσει το ΤΕΕ, που έστησε αυτήν την "παρωδία", να καθαρίσει τα μπερδέματα!
    2 points
  25. Η υγρασία δεν προέρχεται μόνο από το δάπεδο αλλά κι από τα πλαϊνά της εκσκαφής. Συνεπώς, ΔΕΝ ασχολείσαι με τη στεγάνωση του δαπέδου αλλά του σκυροδέματος θεμελίωσης και υπόγειων τοιχίων. Για το σκοπό αυτό υπάρχουν διάφορα υλικά τα οποία ενσωματώνονται στο σκυρόδεμα κατά την παραγωγή του,
    2 points
  26. Προχώρα άφοβα! Είσαι απολύτως νόμιμος! Η εφαρμογή που έχει φτιάξει το ΤΕΕ μπάζει από παντού!
    2 points
  27. Αν είναι ανεξάρτητα κτήρια και δεν ακουμπάνε μεταξύ τους => 5 ΜΕΑ / 5 ΠΕΑ
    2 points
  28. απο ΑΙ: τι ειναι η 'ραντα΄ στον υπολογισμο συνταξεων Η «ράντα» στον υπολογισμό συντάξεων είναι ένας αναλογιστικός συντελεστής που χρησιμοποιείται για να μετατρέψει το συνολικό ποσό εισφορών που έχει συγκεντρώσει ένας ασφαλισμένος σε ισόβια περιοδική σύνταξη (π.χ. μηνιαία επικουρική σύνταξη).[1][2][3] Τι εκφράζει η ράντα Η ράντα (ή «ράντα επιβίωσης») εκφράζει την παρούσα αξία των μελλοντικών πληρωμών σύνταξης για κάποιον ασφαλισμένο, με βάση: · την ηλικία συνταξιοδότησης, · το φύλο, · το είδος της σύνταξης (γήρατος, αναπηρίας, θανάτου), · και τα αναλογιστικά δεδομένα επιβίωσης που παρέχει η Εθνική Αναλογιστική Αρχή.[2][1] Πώς χρησιμοποιείται Στο σύστημα νοητής κεφαλαιοποίησης (NDC), που ισχύει για τους ασφαλισμένους του e‑ΕΦΚΑ από 1/1/2014, η επικουρική σύνταξη υπολογίζεται ως εξής: Το αποτέλεσμα διαιρείται δια 12 για να προκύψει το ποσό της μηνιαίας σύνταξης.[3] Παράδειγμα Αν ένας ασφαλισμένος έχει συγκεντρώσει 5.000 € εισφορές και η ράντα (με βάση ηλικία, φύλο κ.λπ.) είναι 19,46600, τότε: δηλ. αυτό είναι το μηνιαίο ποσό του δεύτερου τμήματος της επικουρικής του σύνταξης.[3] Συνοπτικά Όρος Ερμηνεία Καθορίζεται από Ράντα Συντελεστής μετατροπής κεφαλαίου εισφορών σε περιοδική σύνταξη Εθνική Αναλογιστική Αρχή[4] Εξαρτάται από Ηλικία, φύλο, κατηγορία σύνταξης Ναι Χρήση Υπολογισμός επικουρικής και επικουρικών παροχών Ναι Με απλά λόγια, η ράντα προσδιορίζει πόση σύνταξη “αγοράζουν” οι εισφορές ενός ασφαλισμένου, ανάλογα με το προσδόκιμο ζωής και τα τεχνικά στοιχεία του ασφαλιστικού συστήματος.[4][1][2][3] ⁂ 1. https://dsanet.gr/Epikairothta/Nomothesia/ya 23123.htm 2. https://ypergasias.gov.gr/koinoniki-asfalisi/syntaxeis/epikouriki-syntaxi/ 3. https://www.e-efka.gov.gr/el/sychnes-eroteseis/syntaxeis/aponomes-kai-pleromes-epikoyrikon-syntaxeon-kai-ephapax-parochon/misthotoi-me-misthotoi-idiotikos-tomeas/aponome-epikoyrikes-syntaxes 4. https://www.eaa.gr/images/attachments/rantes-gia-ypologismo-2024-2026.pdf 5. https://sintaxi.isotita.gr/?page_id=171 6. https://www.eaa.gr/μελέτες-στατιστικά/κοινωνική-ασφάλιση/τεχνικές-βάσεις-λοιπά-τεχνικά-θέματα 7. https://www.oenet.gr/media/k2/attachments/pinakes_rantes.pdf 8. https://genop.gr/synt/e.html 9. https://www.lawspot.gr/nomothesia/ya-23123-785/arthro-2-ypoyrgiki-apofasi-23123-785-762016-typos-ranta/
    2 points
  29. Εκδίδοντας την ΕΕΔΜΚ κ.λπ. δηλώνεις υπεύθυνα ότι στο ακίνητο δεν υφίστανται αυθαιρεσίες! Δηλαδή, όταν υφίστανται αυθαιρεσίες, πρώτα ρυθμίζονται με υπαγωγή του ακινήτου κ.λπ. και στη συνέχεια αναλαμβάνεις την ευθύνη να εκδώσεις την "άδεια"! Υ.Γ. Δεν αξίζει για π.χ. 500 ευρώ να αναλαμβάνει κάποιος τέτοιες ευθύνες!
    2 points
  30. Αν το πας ως "υπεραγορά δομικών υλικών" μπορεί να το πετύχεις
    2 points
  31. Τα όρια μεταξύ καθέτων ΔΕΝ είναι όρια οικοπέδου αλλά όρια ιδιόχρηστων χώρων. Το οικόπεδο είναι πολεοδομικά ενιαίο. Συνεπώς, η διάνοιξη παραθύρου, σε επαφή με το όριο των καθέτων, δεν απαγορεύεται με την προϋπόθεση ότι δεν θα αποτελέσει εμπόδιο για την ανέγερση τυο όμορου κτίσματος σε επαφή με το όριο. Για να αποφευχθούν λοιπόν μελλοντικές παρεξηγήσεις, θα πρέπει στο διάγραμμα της σύστασης να ορίζουμε τη θέση (περίγραμμα) των μελλοντικών κτισμάτων. Επειδή οι επιφάνειες των καθέτων είναι ιδιόχρηστες αλλά και κοινόκτητες (ο κύριος της κάθε κάθετης έχει ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του όλου οικοπέδου) οι περιφράξεις μεταξύ καθέτων απαγορεύονται (ο ιδιοκτήτης της κάθε κάθετης έχει δικαίωμα πρόσβασης σε όλες τις άλλες). Αυτό επιβάλλεται από τον αστικό κώδικα. Στην πράξη, βέβαια, αυτό δεν εφαρμόζεται, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται (παράνομα) μόνιμα διαχωριστικά. Συνεπώς, μπορεί να γίνει διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου μιας κάθετης, με την προϋπόθεση εναρμόνισης του κτιρίου με το φυσικό περιβάλλον (όπως ορίζουν και οι κανονισμοί). Τα τοιχία της ανωτέρω διαμόρφωσης δεν απαγορεύονται, με την προϋπόθεση ότι θα φθάνουν έως την τελική στάθμη (άντε και 10-20 εκ. επί πλέον) του διαμορφωμένου εδάφους και δεν θα εξελιχθούν σε περιφράξεις.
    2 points
  32. Καλημέρα. Η διαδικασία ολοκληρώνεται μέσω του ΤΕΕ αφού αιτηθεί αρμοδίως ο ιδιοκτήτης του ακινήτου.
    2 points
  33. Θα πρέπει να συνεχιστεί η "παλιά" δήλωση του 4178. Να παραιτηθεί ο προηγούμενος μηχανικός, να την αναλάβεις εσύ αφού εξουσιοδοτηθείς κατάλληλα από τον ιδιοκτήτη, να την μεταφέρεις στον 4495, να την προσαρμόσεις στα νέα δεδομένα κ.λπ. Ο δε συμψηφισμός των καταβληθέντων θα γίνει αυτόματα. Υ.Γ. Ιδιαίτερη προσοχή στις "λεπτομέρειες"....
    2 points
  34. το μόνο που γνωρίζω με μεγάλη βεβαιότητα είναι ότι μας δουλεύουν ..... και οι προγνώσεις καιρού έχουν αξία για 2-4 ημέρες..... μετά από μήνες και για έτος πάμε μαντείο των Δελφών..... διότι συνεχίζουν να μας δουλεύουν.....
    2 points
  35. @apostolis apostolakis καλησπέρα, μήπως σαν τελευταία πράξη πρέπει να βάλεις τον μεταγενέρστερο έλεγχο φορολογικών;
    2 points
  36. Όχι. Πρώτα τακτοποιείς (λοιπή παράβαση και ό,τι άλλο υπάρχει) και μετά συνεχίζεις.
    2 points
  37. Version X6.3

    86.938 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  38. Για να τα βάλουμε σε μια σειρά: 1. Το οικόπεδο θεωρείται πολεοδομικά ένα. Άρα η όποια επιτρεπόμενη δόμηση αναφέρεται στο όλον 2. Στη σύσταση καθέτων, δίνεται ποσοστό επί της επιτρεπόμενης (στο όλον) δόμησης. Συνεπώς, η κάθε κάθετη δομεί το ανωτέρω ποσοστό της επί της συνολικά επιτρεπόμενης δόμησης
    2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
      Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).

      Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).

      Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:

      τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,


      τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,


      το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,


      τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.
      • 0 απαντήσεις
    • «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
      Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».

      Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ

      Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:
      • 0 απαντήσεις
    • Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
      Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.

      Πιο συγκεκριμένα:

      Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου

      Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:

      «Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας

      1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
      τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.
      • 0 απαντήσεις
    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.