Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Scada Pro
  • By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Με αφορμή το το ακίνητο της «Δάκων» στη Β. Σοφίας, το οποίο από σήμερα ανοίγει τις πύλες του ως Leroy Merlin.το ered.gr θυμίζει ορισμένες περιπτώσεις κτιρίων που είναι αναξιοποίητα, αν και δόθηκαν εκατομμύρια ευρώ γι’ αυτά.
    Να υπενθυμίσουμε ότι το  εν λόγω κτίριο που χρειάστηκαν σχεδόν 15 χρόνια για να αποκτήσει ζωή (αφού είχε κολλήσει χρόνια στο ΣτΕ) κτίριο της «Δάκων» συνολικής επιφανείας 35.000 τ.μ., θα κατασκευάζονταν 10 κινηματογραφικές αίθουσες, χώροι εστίασης, καταστήματα, γυμναστήριο και στο υπόγειο 16 διάδρομοι μπόουλινγκ, ενώ προβλεπόταν και η κατασκευή 750 θέσεων στάθμευσης. Τελικά το Συμβούλιο της Επικρατείας το 2005 μπλόκαρε την κατασκευή και από τότε το ακίνητο παρέμενε αναξιοποίητο.
    Πύργος του Πειραιά
    Πρόκειται για το δεύτερο ψηλότερο κτήριο στην Αθήνα και την Ελλάδα αλλά δεν λειτούργησε ποτέ. Εχει ύψος 84 μέτρων και είναι γιαπί για περισσότερα από 40 χρόνια. Πήρε άδεια κατασκευής από τον αναπτυξιακό νόμο της Χούντας, ο οποίος επέτρεπε την κατασκευή κτηρίων άνω των 35 μέτρων. Η ανέγερση του πύργου που θα γινόταν το Εμποροναυτιλιακό Κέντρο του Πειραιά ξεκίνησε το 1972 και το κτήριο πήρε την τελική του μορφή τη δεκαετία του ’80. Από τους 22 ορόφους του τελικά χρησιμοποιήθηκαν περιστασιακά το ισόγειο και οι δύο πρώτοι όροφοι, κυρίως από ναυτιλιακά γραφεία, ενώ για ένα μικρό χρονικό διάστημα φιλοξένησε τη Ράλλειο Σχολή.
    Κτίριο Βωβού στον Βοτανικό
    Ενας… κορμοράνος έριξε έξω το κτίριο του επιχειρηματία Βωβού στον Βοτανικό. Ένα κτίριο που φιλοδοξούσε να γίνει το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της χώρας, συνολικού εμβαδού 70 χιλιάδων τ.μ. Μετά τους Ολυμπιακούς του 2004 ξεκίνησε, είχε χρόνο αποπεράτωσης το 2009, αλλά έκτοτε έχουν μείνει τα μπετά.
    Μινιόν
    Ένα εμβληματικό για το εμπόριο κτίριο που κάποτε φιλοξενούσε λαμπερά καταστήματα και χιλιάδες πελάτες, είναι αναξιοποίητο από το 1998 όταν η εταιρεία έβαλε λουκέτο. Το κτήριο καταστράφηκε ολοσχερώς το 1980 όταν μετά από εμπρησμό άρπαξε φωτιά αλλά «αναστήθηκε» σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το κτήριο ανήκει πλέον στον όμιλο Folli Follie αλλά ακόμη δεν έχει αξιοποιηθεί.
    Ξενία Πάρνηθας
    Το Ξενία Πάρνηθας άνοιξε το 1914 ως σανατόριο του Νοσοκομείου Ευαγγελισμού. Το 1960 που ανακαλύφθηκε η θεραπεία της φυματίωσης με αντιβιοτικά, το σανατόριο έκλεισε και αποφασίστηκε η μετατροπή του κτηρίου σε ξενοδοχείο Ξενία.  Όμως η γειτνίασή του με το επίσης νεότευκτο Μον Παρνές, η έλλειψη θέας προς την Αττική και η προβληματική πρόσβαση το οδηγούν σε εμπορική αποτυχία και ο ΕΟΤ αποφασίζει να στεγάσει εκεί την Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων. Αλλά και αυτή έκλεισε το 1980.
    Ξενοδοχείο Belvedere, Σούνιο
    Απέναντι, από τον ναό του Ποσειδώνα βρίσκεται το ξενοδοχείο που έζησε τη μεγάλη του ακμή του δεκαετία του ’60 και πέρασε δύσκολες εποχές τη δεκαετία ’80 για να κλείσει οριστικά το 1989. Πλέον το κτίριο έχει εγκαταλειφθεί στο έλεος του χρόνου που το διαλύει. 

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Ο χρόνος της σιδηροδρομικής διαδρομής Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα μειωθεί στις τρεις ώρες και είκοσι λεπτά το φθινόπωρο, με την έλευση του νέου τροχαίου υλικού, υπό την προϋπόθεση να έχουν ολοκληρωθεί ως τα τέλη Ιουνίου τα έργα της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης, εκτίμησαν εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της μητρικής της εταιρίας του ομίλου Ferrovie Dello Stato Italiano, σε εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.
    Επίσης, δεν έκρυψαν και το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά της εταιρίας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).
    «Η διεθνής ανάπτυξη είναι ένας από τους πέντε πυλώνες της στρατηγικής μας και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνδέεται πάρα πολύ με αυτόν τον στόχο μας» τόνισε ο αντιπρόεδρος Διεθνών Σχέσεων της Ferrovie Dello Stato Italiano, Τζιοβάνι Ρόκα.
    Αναφερόμενος στις προοπτικές του σιδηρόδρομου και της χώρας, μέσω της παρουσίας του ομίλου που εκπροσωπεί, ο κ. Rocca υπογράμμισε ότι ο όμιλος FSI είναι ο τρίτος στην Ευρώπη στον τομέα του, με ανταγωνιστικές, ποιοτικές υπηρεσίες - ενώ έχει προχωρήσει σε εξαγορά τον προηγούμενο χρόνο, εκτός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και μιας εταιρίας οδικών μεταφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέχει ήδη θέσεις σε Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία, Σερβία και αλλού, και δραστηριοποιείται σε μεταφορές και υποδομές.
    «Μας ενδιαφέρουν επίσης οι κατασκευές στις υποδομές, ως κύριος ανάδοχος. Δεν έχουμε πρόβλημα να αναλάβουμε και έργα μηχανικού και υποδομών, γιατί μας ενδιαφέρει αυτή η συνολική παρουσία» είπε ο κ. Ρόκα.
    Σε δηλώσεις του ο Τζ. Ρόκα δεν έκρυψε το ενδιαφέρον του ομίλου που εκπροσωπεί και για τη διεκδίκηση της διαχείρισης του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού, αλλά υπογράμμισε ότι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή έχει η απόκτηση της ROSCO (EESTY), η οποία έχει τη συντήρηση του τροχαίου υλικού. Επίσης, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, δεν απέκλεισε περαιτέρω δραστηριοποίηση και σε άλλους τομείς μελλοντικά, όπως π.χ. στα logistics. Ιδιαίτερα στάθηκε στις προοπτικές που διανοίγονται για το επιβατικό και μεταφορικό έργο, στο πλαίσιο της διασύνδεσης με την Κ. Ευρώπη και την Ιταλία, μέσω των Βαλκανίων.
    «Η γεωπολιτική θέση της χώρας είναι πολύ σημαντική για όλη την Ευρώπη και αυτό θα προσπαθήσουμε να το αξιοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης.
    Ο κ. Τσαλίδης επεσήμανε ότι ήδη υπάρχει μια σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου από τις αρχές του 2018 σε σχέση με τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια, ιδιαίτερα στον τομέα της μεταφοράς κοντέινερ και με κύριο σημείο εξόδου προς το εξωτερικό την Ειδομένη, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι η τάση αυτή μπορεί να αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Επεσήμανε ότι σε αυτή την κατεύθυνση είχε νωρίτερα σχετικές συζητήσεις με εκπροσώπους του ΟΛΘ, ώστε να προσδιοριστούν καλύτερα οι ανάγκες του μεταφορικού έργου από το λιμάνι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ανταποκριθεί καλύτερα σε αυτές.
    Ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι από το φθινόπωρο εκτιμάται ότι θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται και η επένδυση των πεντακοσίων εκατομμυρίων ευρώ από τον όμιλο, για την αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αρχής γενομένης με την έλευση του νέου τροχαίου υλικού για τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, εφόσον θα έχει ολοκληρωθεί η υποδομή για την διπλή γραμμή ηλεκτροκίνησης. Ιδιαίτερα επεσήμανε, ότι ήδη «καταβάλλεται μια τεράστια προσπάθεια» από τον αρμόδιο υπουργό και από την ελληνική κυβέρνηση για να ολοκληρωθεί πιο γρήγορα το έργο της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης. Εκτίμησε ότι εάν δοθεί ως στα τέλη Ιούνιου, η εταιρία από τον Σεπτέμβριο, θα είναι σε θέση να φέρει το νέο τροχαίο υλικό, να πιστοποιήσει τη γραμμή και να εκπαιδεύσει το προσωπικό στα νέα τρένα.
    Με την ολοκλήρωση του έργου, η διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα διαρκεί τρεις ώρες και είκοσι λεπτά. Επίσης, σύμφωνα με το σχεδιασμό, προβλέπεται ως το τέλος του 2019 να έρθει και το ταχύτερο τρένο, με ταχύτητα 200 χλμ/ώρα.
    «Προφανώς και θα έχουμε μια αύξηση της χωρητικότητας» είπε ο κ. Τσαλίδης. Τόνισε επίσης, ότι θα δοθεί η δυνατότητα να τηρούνται οι χρόνοι άφιξης και αναχώρησης, ενώ ήδη δίνεται βάση στην καθαριότητα, τις ποιοτικές παροχές και υπηρεσίες και το εκπαιδευμένο προσωπικό στους σιδηρόδρομους.
    Ο κ. Τσαλίδης επεσήμανε ότι ιδιαίτερα μετά το φθινόπωρο που θα έρθει το νέο τροχαίο υλικό για τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να προβλεφθεί και η συντήρησή του, και για αυτό το σκοπό να εκπαιδευτεί και προσωπικό. «Κι αυτό δεν μπορεί, παρά να το κάνει μια εταιρεία η οποία ανήκει στην σιδηροδρομική επιχείρηση που ακούει στο όνομα ΤΡΑΙΝΟΣΕ» είπε ο κ. Τσαλίδης.
    «Είναι παγκοσμίως γνωστό, ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις έχουν δική τους βάση συντήρησης» συνέχισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπογράμμισε ότι αυτός είναι και ο βασικός λόγος του ενδιαφέροντος για την ΕΕΣΣΤΥ (εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού). «Ελπίζω η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το φθινόπωρο και μετά να έχει τη δική της βάση συντήρησης» πρόσθεσε.
    Ο κ. Τσαλίδης τόνισε ότι απομένει χρόνος έως τις 26 Απριλίου για την κατάθεση βελτιωτικής οικονομικής πρότασης για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ (εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού) και επεσήμανε ότι μέσα στο διάστημα αυτό πρέπει να ληφθούν αποφάσεις, για το εάν θα κατατεθεί η βελτιωμένη προσφορά. «Πάντως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ανάγκη από μια εταιρία συντήρησης» είπε.
    Τέλος, ο κ. Τσαλίδης αναφέρθηκε και στις θέσεις εργασίας που ήδη θα αυξηθούν με νέες προσλήψεις, και στην προοπτική να αυξηθούν ακόμα περισσότερο εάν εξαγοραστεί και η ΕΕΣΣΤΥ. «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκρατικοποιήθηκε πριν από μερικούς μήνες. Ακούστηκαν πολλά για τις αποκρατικοποιήσεις. Εγώ, αναφερόμενος στην εταιρεία την οποία έχω την τιμή να εκπροσωπώ σήμερα, μπορώ να πω ότι όχι μόνο δεν έγιναν απολύσεις, αλλά οι εργαζόμενοι πήραν δύο επιπλέον μισθούς (δέκατο τρίτο και δέκατο τέταρτο) και επιπλέον κάνουμε σε αυτή τη φάση, προσλήψεις 60 νέων μηχανοδηγών για να αντικαταστήσουν αυτούς οι οποίοι σιγά-σιγά βγαίνουν στη σύνταξη» είπε ο κ. Τσαλίδης και πρόσθεσε: «Κάνουμε σε αυτή τη φάση επίσης, πρόσληψη είκοσι ατόμων επιστημονικό προσωπικό. Στην αμέσως επόμενη φάση θα προσλάβουμε σαράντα επιπλέον μηχανοδηγούς και βέβαια εάν θα αποκτήσουμε και την ΕΕΣΣΤΥ, υπολογίζουμε ότι θα κάνουμε και εκεί τουλάχιστον 70 προσλήψεις».
    Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και χαιρέτισαν, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, η προϊσταμένη του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Κατερίνα Νοτοπούλου, ο εμπορικός ακόλουθος της ιταλικής πρεσβείας στην Αθήνα κ. Μπαρμπάτο, ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ B. Βλαχογιάννης, ο επίτιμος πρόξενος της Ιταλίας στη Θεσσαλονίκη, Χρήστος Σαραντόπουλος, ενώ το λόγο πήραν εκπρόσωποι επιμελητηρίων και φορέων της πόλης, απευθύνοντας ερωτήσεις στους εκπροσώπους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του FSI.
    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Συνταγματικό και νόμιμο έκρινε η ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) το προεδρικό διάταγμα για την επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ στην παραθαλάσσια και δασική περιοχή Έξαρχος του δήμου Λοκρών της Φθιώτιδας.
    Ωστόσο, για να πει το τελικό «ναι», θα πρέπει να της σταλεί μέσα σε 15 μέρες η εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης, που να αποδεικνύει τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη από την επένδυση αυτή, της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.
    Το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ, λόγω της σπουδαιότητας των συνταγματικών θεμάτων που ανέκυπταν, είχε διαβιβάσει στην ολομέλεια του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου το σχέδιο προεδρικού διατάγματος για την οριοθέτηση της Περιοχής Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης στην εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχή «Έξαρχος» Αταλάντης, του δήμου Λοκρών Φθιώτιδος.
    Με το ίδιο διάταγμα καθορίζονται οι χρήσεις γης, η μέγιστη εκμετάλλευση της όλης έκτασης κ.λπ. Η έκταση ανέρχεται σε 12.351.470 τ.μ., εκ της οποίας έχουν δασικό χαρακτήρα τα 11.910.655 τ.μ. και μη δασικό τα 440.815,61 τ.μ., ενώ διαιρείται σε τρεις θύλακες, το «Νότο», το «Ζέφυρο» και το «Βορρά».
    Όπως αναφέρει η γνωμοδότηση του ΣτΕ, οι εγκαταστάσεις – οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της στροφής στα μεγάλα και πολυτελή τουριστικά ξενοδοχεία που προορίζονται για επιλεκτικό τουρισμό – προβλέπεται να περιλαμβάνουν ξενοδοχεία πέντε αστέρων συνολικής δυναμικότητας 8.872 κλινών. Οι 2.990 κλίνες θα είναι στα ξενοδοχειακά συγκροτήματα και οι 5.882 κλίνες σε 3.306 τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες, που μπορεί να πωληθούν ή να εκμισθωθούν μακροχρόνια. Επίσης, προβλέπεται η δημιουργία τριών γηπέδων γκολφ διεθνών εγκαταστάσεων των 18 οπών, τα οποία θα καλύψουν 1.703.465 τ.μ. δασικής και μη δασικής έκτασης.
    Ακόμη, προβλέπεται ότι το έργο «ATALANTI HILLS» αναμένεται να δημιουργήσει κατά το χρόνο κατασκευής του 622 θέσεις εργασίας, ενώ τα 14 πρώτα χρόνια θα δημιουργήσει 5.500 θέσεις εργασίας και κατά την πλήρη λειτουργία του θα δημιουργήσει 8.000 θέσεις εργασίας.
    Εξάλλου, η επένδυση αναμένεται να επιφέρει ετήσια έσοδα τα 14 πρώτα χρόνια ύψους 46 εκ. ευρώ και σε πλήρη λειτουργία τα ετήσια έσοδά του θα ανέλθουν στα 150 εκ. ευρώ και μαζί με τις πωλήσεις που θα πραγματοποιούνται θα ανέλθουν στα 184 εκ. ευρώ ετησίως.
    Σήμερα, η ολομέλεια του ΣτΕ με πρόεδρο τον Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγήτρια την πάρεδρο την Ελένη Μουριά, με την υπ΄ αριθμ. 53/2018 γνωμοδότησή της έκρινε ότι είναι συνταγματικές οι διατάξεις του νόμου 4280/2014, που επέφερε τροποποιήσεις στο νόμο 998/1979 για την προστασία των δασών και των δασικών εκτάσεων. Κατά τους συμβούλους Επικρατείας, στις μελέτες κ.λπ. που περιγράφεται το επενδυτικό σχέδιο, γίνεται αναφορά για πολλαπλά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη στην τοπική και εθνική οικονομία από την επίμαχη επένδυση, εκτιμώμενου ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Κατόπιν τούτου, η επένδυση έχει ζωτική σημασία για την εθνική οικονομία, που υπερτερεί της διαφυλάξεως της δασικής βλάστησης στην επίμαχη περιοχή.
    Όμως, το ΣτΕ αναφέρει ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία με την εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης προς τους αρμόδιους υπουργούς, για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Έτσι, επειδή δεν προηγήθηκε η επίμαχη εισήγηση για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας που προβλέπει το άρθρο 16 του νόμου 3986/2011, το ΣτΕ έδωσε προθεσμία 15 ημερών, προκειμένου αυτή να σταλεί στο δικαστήριο. Και αφού σταλεί, τότε η ολομέλεια θα επανέλθει για να εκδώσει νέα, οριστική γνωμοδότηση.
    Πηγή:dealnews.gr

    By Engineer, in Ασφαλιστικά-Φορολογικά, ,

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, διαθέσιμη είναι η εφαρμογή υποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος Φ.Π. φορολογικού έτους 2017 (Έντυπα Ε1, Ε2, Ε3).

    By Engineer, in Εργασιακά, ,

    Η διαδικασία είναι η εξής:
    1. Είσοδος στο Εθνικό Ποινικό Μητρώο: http://www.ncris.gov.gr/portal/page/portal/epm
    Δείτε και τις συχνές ερωτήσεις: http://www.ncris.gov.gr/portal/page/portal/epm/SERVICES/useful_questions
    2. Εγγραφή στο σύστημα
    3. Ολοκλήρωση της εγγραφής με παρουσία μόνο την 1η φορά για ταυτοποίηση, μαζί με την ταυτότητά και με αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας

    By Engineer, in Ενέργεια-ΑΠΕ, ,

    Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου «Διαρθρωτικά μέτρα για την πρόσβαση στο λιγνίτη και το περαιτέρω άνοιγμα της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρισμού». Το νομοσχέδιο αποτελείται από εννέα άρθρα. Στα δύο πρώτα περιγράφονται τα περιουσιακά στοιχεία προς αποεπένδυση της ΔΕΗ και η διαδικασία διαχωρισμού τους από τη μητρική εταιρεία. Όπως αναφέρεται θα συσταθούν δύο θυγατρικές της επιχείρησης, μία με τα περιουσιακά στοιχεία της Φλώρινας και η άλλη για εκείνα της Μεγαλόπολης. Σε κάθε μία θα περιέλθουν οι εγκαταστάσεις, ο μηχανολογικός εξοπλισμός, τα δικαιώματα εκμετάλλευσης από ορυχεία και θα δοθούν όλες οι σχετικές αδειοδοτήσεις, ώστε να είναι πλήρως λειτουργικές.
    Στη μητρική ΔΕΗ παραμένει η ιδιοκτησία εκτάσεων που στο παρελθόν απαλλοτριώθηκαν και παραχωρείται μόνο η χρήση τους. Οι λογιστικές καταστάσεις του πρώτου τριμήνου θα αποτυπώνουν τον διαχωρισμό και πρέπει να εγκριθούν από το ΔΣ έως το τέλος Μαΐου. Στη συνέχεια θα δοθεί ένας μήνας για τυχόν προσφυγές των πιστωτών και αμέσως μετά θα ολοκληρωθεί και τυπικά η απόσχιση, με την έγκριση από τη ΓΣ της ΔΕΗ.
    Το μετοχικό κεφάλαιο των θυγατρικών θα προκύψει από την λογιστική αξία (book value) των παγίων που θα μεταβιβαστούν σε αυτές. Δεν θα υπάρξει κάποια ειδική διαδικασία αποτίμησής τους, καθώς κάτι τέτοιο είναι χρονοβόρο και άρα δεν θα επέτρεπε την ολοκλήρωση της διαδικασίας εντός του χρονοδιαγράμματος που έχει συμφωνηθεί. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι έτος το τέλος του έτους οι μονάδες προς μεταβίβαση θα έχουν λάβει κάθε άδεια για τη λειτουργία τους, βάσει των όσων προβλέπει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.
    Όσον αφορά στη διαδικασία του πλειοδοτικού διαγωνισμού, θα διενεργηθεί τον Μάιο, θα γίνει από τη ΔΕΗ και θα έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές και κριτήρια προεπιλογής (εμπειρία στη διαχείριση των μονάδων και των ορυχείων, χρηματοοικονομική καταλληλότητα, επάρκεια κλπ). Πιστοποιημένος, διεθνής, ανεξάρτητος εκτιμητής θα προσδιορίσει ένα δίκαιο εύρος της εμπορικής αξίας (fair value range). Αν οι προσφορές είναι χαμηλότερες, η ΔΕΗ θα μπορεί να ζητήσει βελτιωμένες τελικές οικονομικές προσφορές. Θα υπάρξει, επίσης, γνωμοδότηση από άλλο διεθνή ανεξάρτητο εκτιμητή, σχετικά με το δίκαιο και το εύλογο του προσφερόμενου τιμήματος (fairness opinion), προκειμένου η ΔΕΗ να προχωρήσει σε υπογραφή της σύμβασης πώλησης.
    Εντός εξαμήνου από τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης της DG Comp (δημοσιεύθηκε την Τρίτη 17 Απριλίου), δηλαδή έως τα τέλη Οκτωβρίου, πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες υπογραφής της σύμβασης αγοροπωλησίας. Θα ακολουθήσει η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και στη συνέχεια θα καταβληθεί το τίμημα.
    Για προστασία της ασφάλειας του δικτύου και έως ότου αναβαθμιστεί το δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Πελοπόννησο, η παραγωγή του εργοστασίου φυσικού αερίου στη Μεγαλόπολη που θα διατηρήσει η ΔΕΗ δεν θα μπορεί να υπερβεί τα 500 MW.
    Σχετικά με τα εργασιακά δικαιώματα του προσωπικού της ΔΕΗ μεταβιβάζονται και διατηρούνται στις νέες εταιρείες. Οι νέες εταιρείες δεν δύνανται να προχωρήσουν σε απολύσεις για έξι χρόνια. Στις νέες εταιρείες θα μεταφερθεί το απαραίτητο προσωπικό ώστε να λειτουργούν κανονικά τα εργοστάσια και ορυχεία. Οι υπόλοιποι εργαζόμενοι θα μετακινηθούν σε άλλες θυγατρικές του ομίλου ΔΕΗ ή θα επωφεληθούν προγράμματος εθελουσίας εξόδου.
    Τα προγράμματα κινητικότητας και εθελουσίας θα αποτελέσουν μέρος σχεδίου, το οποίο θα παρουσιάσει η ΔΕΗ. Σε αυτά θα μπορούν να ενταχθούν και εργαζόμενοι σε μονάδες που τίθενται εκτός λειτουργίας. Σχετικά με τους πόρους που διατίθενται στις Περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου αναμένονται μειωμένοι όπως είχε γράψει και το «Βήμα» στις 31/03/2018. Κι αυτό διότι το λιγνιτόσημο, που έως σήμερα προέκυπτε από το 0,5% του τζίρου της ΔΕΗ καταργείται και καθιερώνεται ένα νέο ειδικό τέλος δικαιωμάτων λιγνίτη 1,2 ευρώ / MWh παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη, το οποίο θα επιβληθεί στους παραγωγούς.
    Σχέδιο Νόμου

    Αιτιολογική έκθεση
      Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν διαδραστικό χάρτη με το παραγωγικό δυναμικό της ΔΕΗ

    By Engineer, in Χρηματοδοτήσεις, ,

    Χρηματοδότηση ύψους 10,1 εκατ. ευρώ από εθνικούς πόρους για κτίρια που υπέστησαν ζημιές από πυρκαγιές και πλημμύρες εγκρίθηκε με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξη Χαρίτση.
    Συγκεκριμένα, για την επισκευή ή ανακατασκευή κτιρίων που υπέστησαν ζημιές από πυρκαγιές σε περιοχές του Δήμου Ανατολικής Μάνης, του Δήμου Σαρωνικού και του Δήμου Μαραθώνα, θα διατεθεί ποσό συνολικού ύψους 1,8 εκατ. ευρώ.
    Επιπλέον, για την επισκευή πλημμυρόπληκτων κτιρίων στην Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής, στη Περιφερειακή Ενότητα Χανίων και στο Δήμο Σύμης, εγκρίνεται χρηματοδότηση ύψους 7,3 εκατ. ευρώ, καθώς και χρηματοδότηση ύψους 1 εκατ. ευρώ στα νησιά της Χίου, της Λέσβου και της Σαμοθράκης.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Οι 146 από τους δήμους της χώρας, οι οποίοι μετά από τρεις παρατάσεις, ενώ η νομοθετημένη καταληκτική προθεσμία λήγει στις 15 Μάιου 2018,  δεν θα έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους, σχετικά με τα οικιστικά περιγράμματα στους δασικούς χάρτες, τις λεγόμενες «οικιστικές πυκνώσεις»,  επί της ουσίας στρέφονται κατά των δικαιωμάτων των ίδιων των πολιτών τους και εμποδίζουν τη λύση, που προωθεί μέχρι το τέλος Μαΐου με νέο νομοσχέδιο το υπουργείο Περιβάλλοντος για 1,5 εκατομμύριο «δασικά αυθαίρετα». Δηλαδή για ακίνητα που βρίσκονται σε  διαμορφωμένους  οικισμούς περιοχών, οι οποίοι είχαν δασικό χαρακτήρα με βάση τις αεροφωτογραφίες του 1945.
    Η πολύ σοβαρή αυτή διάταση για τους δασικούς χάρτες και τις οικιστικές πυκνώσεις αναδείχθηκε  στη συνέντευξη Τύπου, που έγινε την  Τετάρτη 18 Απριλίου 2018 στη Βουλή των Ελλήνων , στην διάρκεια της οποίας ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος και η Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων, Κατερίνα Ιγγλέζη παρουσίασαν την πρωτοβουλία τους για την έναρξη δημόσιου διαλόγου για την ανάπτυξη μιας Εθνικής Στρατηγικής για τα Δάση (ΕΣΔ) με χρονικό ορίζοντα 20ετίας.
    -«Η προθεσμία της 15ης Μαΐου 2918 είναι νομοθετημένη δεν αλλάζει με υπουργική απόφαση και θα είναι η καταληκτική»,  τόνισε ο αν ΥΠΕΝ Σωκράτης Φάμελλος κατά την εισαγωγική ομιλία του, αναφερόμενος στην υποχρέωση των δήμων να αποστείλουν τους χάρτες με τις οικιστικές πυκνώσεις. Ο ίδιος τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να περιμένουμε» σημείωσε ότι οι προγραμματισμοί του ΥΠΕΝ προβλέπουν ότι η ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή του ΥΠΕΝ που επεξεργάζεται το θέμα τους τελευταίους μήνες ολοκληρώνει παράλληλα το έργο της, προκειμένου να καταρτιστεί το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ για τις οικιστικές πυκνώσεις, σύμφωνα με τις επιταγές των αποφάσεων του ΣτΕ, ώστε μετά από διάλογο εντός και εκτός Βουλής να κατατεθεί μέχρι το τέλος Μάιου για ψήφιση στη Βουλή.
    «Τραγική αμέλεια»
    Οικιστικές πυκνώσεις: 146 δήμοι εμποδίζουν λύση για 1,5 εκ. «δασικά αυθαίρετα» – «Θίγουν δικαιώματα πολιτών», λέει το ΥΠΕΝ και καταγγέλλει «τραγική αμέλεια»!
    ΚΤΗΜΑΤΑΓΟΡΑΟΙΚΙΣΤΙΚΑΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑΧΩΡΟΤΑΞΙΑ 19 Απριλίου 2018
    ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ56 ΔΑΣΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ14 ΥΠΕΝ161
    Share
    Tweet
    Email
    Του Αργύρη Δεμερτζή/
    Οι 146 από τους δήμους της χώρας, οι οποίοι μετά από τρεις παρατάσεις, ενώ η νομοθετημένη καταληκτική προθεσμία λήγει στις 15 Μάιου 2018,  δεν θα έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους, σχετικά με τα οικιστικά περιγράμματα στους δασικούς χάρτες, τις λεγόμενες «οικιστικές πυκνώσεις»,  επί της ουσίας στρέφονται κατά των δικαιωμάτων των ίδιων των πολιτών τους και εμποδίζουν τη λύση, που προωθεί μέχρι το τέλος Μαΐου με νέο νομοσχέδιο το υπουργείο Περιβάλλοντος για 1,5 εκατομμύριο «δασικά αυθαίρετα». Δηλαδή για ακίνητα που βρίσκονται σε  διαμορφωμένους  οικισμούς περιοχών, οι οποίοι είχαν δασικό χαρακτήρα με βάση τις αεροφωτογραφίες του 1945.
    Η πολύ σοβαρή αυτή διάταση για τους δασικούς χάρτες και τις οικιστικές πυκνώσεις αναδείχθηκε  στη συνέντευξη Τύπου, που έγινε την  Τετάρτη 18 Απριλίου 2018 στη Βουλή των Ελλήνων , στην διάρκεια της οποίας ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος και η Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων, Κατερίνα Ιγγλέζη παρουσίασαν την πρωτοβουλία τους για την έναρξη δημόσιου διαλόγου για την ανάπτυξη μιας Εθνικής Στρατηγικής για τα Δάση (ΕΣΔ) με χρονικό ορίζοντα 20ετίας.
    -«Η προθεσμία της 15ης Μαΐου 2918 είναι νομοθετημένη δεν αλλάζει με υπουργική απόφαση και θα είναι η καταληκτική»,  τόνισε ο αν ΥΠΕΝ Σωκράτης Φάμελλος κατά την εισαγωγική ομιλία του, αναφερόμενος στην υποχρέωση των δήμων να αποστείλουν τους χάρτες με τις οικιστικές πυκνώσεις. Ο ίδιος τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να περιμένουμε» σημείωσε ότι οι προγραμματισμοί του ΥΠΕΝ προβλέπουν ότι η ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή του ΥΠΕΝ που επεξεργάζεται το θέμα τους τελευταίους μήνες ολοκληρώνει παράλληλα το έργο της, προκειμένου να καταρτιστεί το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ για τις οικιστικές πυκνώσεις, σύμφωνα με τις επιταγές των αποφάσεων του ΣτΕ, ώστε μετά από διάλογο εντός και εκτός Βουλής να κατατεθεί μέχρι το τέλος Μάιου για ψήφιση στη Βουλή.
    «Τραγική αμέλεια»
    -«Πρόκειται για απαράδεκτη καθυστέρηση και τραγική αμέλεια από την πλευρά των δήμων. Θίγει τα δικαιώματα των πολιτών τους» τόνισε ο Σωκράτης Φάμελλος απαντώντας σε ερώτηση του ecopress για  τις καθυστερήσεις των δήμων να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους για τις οικιστικές πυκνώσεις.
    -«Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω τους λόγους της καθυστέρησης» είπε ο αν. υπουργός ΠΕΝ, προσθέτοντας ότι από την αυτοδιοικητική εμπειρία του το αναμενόμενο θα ήταν πρώτοι οι δήμοι να σπεύσουν να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα που δίνεται να επιλυθεί το χρόνιο και ακανθώδες θέμα των οικιστικών πυκνώσεων.
    Επίσης ο κ Φάμελλος επισήμανε ως παράδοξο και αποδεικτικό στοιχείο της «τραγικής αμέλειας», που έχουν επιδείξει, ότι μετά από τρεις παρατάσεις, αλλεπάλληλες επιστολές και προειδοποιήσεις που έχει αποστείλει το ΥΠΕΝ στους ΟΤΑ, εμφανίζονται τις τελευταίες ημέρες δήμοι, οι οποίοι απευθυνόμενοι στο υπουργείο ζητούν να αρχίσουν τώρα τις μελέτες για την εκπόνηση των δασικών χαρτών με τις οικιστικές πυκνώσεις της περιοχής τους.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Μπλοκάρονται και στο Κτηματολόγιο τα ακίνητα των οφειλετών του Δημοσίου, τα οποία έχουν δεσμευτεί, ενώ παράλληλα προχωρεί και το σχέδιο διασύνδεσης του Κτηματολογίου με το taxisnet, ώστε να υπάρχει πλήρης και άμεση ροή πληροφοριών.
    Αναλυτικότερα, σε έγγραφο της διεύθυνσης Εισπράξεων της ΑΑΔΕ, προβλεπεται ότι έγιναν οι πρώτες διασταυρώσεις που εντόπισαν «λαβράκια» ενώ αναφέρει πως θα ακολουθήσουν και άλλες οι οποίες θα σταλούν με νέο αρχείο.
    Όπως εξηγείται στο έγγραφο, στο πλαίσιο των οδηγιών για την καταχώριση και τη μεταφορά στο Κτηματολόγιο των υποθηκών καθ’ υποκατάσταση του Δημοσίου και προκειμένου να διευκολυνθούν οι ΔΟΥ και τα Ελεγκτικά Κέντρα να εντοπίσουν και κατόπιν να προβούν στην μεταφορά αυτών των δικαιωμάτων στο κτηματολόγιο, εκπονήθηκε από τη Δ/νση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης διασταύρωση, από την οποία προέκυψαν ΑΦΜ οφειλετών, σε βάρος των οποίων έχουν βεβαιωθεί χρέη, που φέρουν ΚΑΕ με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
    Από αυτούς διαχωρίστηκαν οι οφειλέτες με αρχικό ποσό βεβαίωσης που υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ, οφειλές οι οποίες είναι περισσότερο πιθανές να έχουν διασφαλιστεί με την εγγραφή υποθήκης ή την παροχή προσωπικής εγγύησης τρίτου.
    Όπως διευκρινίζει και ταυτόχρονα προειδοποιεί η Διεύθυνση Εισπράξεων η λίστα αυτή των Α.Φ.Μ. που προέκυψε από τη διασταύρωση είναι «όλως ενδεικτική και επικουρική και όχι εξαντλητική».
    Συμπληρώνει δε, ότι «θα αποσταλεί από τη Διεύθυνσή μας με μορφή αρχείου excel προστατευμένου με κωδικό, μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις αρμόδιες για την επιδίωξη είσπραξης της οφειλής υπηρεσίες, ενώ ο κωδικός του αρχείου βρίσκεται στο κελί G6 του πίνακα αποκωδικοποίησης προστατευμένων αρχείων που σας είχε αποσταλεί με το με αρ.πρ.Δ.ΕΙΣΠΡ. Γ 12019 ΕΞ 2016 ΕΜΠ/15-01-2016 έγγραφο».
    Σε κάθε περίπτωση, υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το από 10-01-2006 και με αρ.πρ.1002272/174-24/0016 έγγραφο της υπηρεσίας μας «εφόσον από τα στοιχεία που σας διαβιβάζονται από την 25η Δ/νση διαπιστώνεται η ύπαρξη προσωπικών, εμπραγμάτων και λοιπών ασφαλειών των βεβαιούμενων ποσών (υποθήκες, προσωπικές και λοιπές εγγυήσεις) θα πρέπει να γίνονται άμεσα οι απαιτούμενες ενέργειες προς διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου ήτοι, η σημείωση στα βιβλία υποθηκών της υποκατάστασης αυτού (μερικής ή ολικής) στα ενυπόθηκα δικαιώματα των Τραπεζών (άρθρο 13 ν.1957/1991 – ΠΟΛ 2010/1991), η αποστολή ατομικής ειδοποίησης στους εγγυητές και η λήψη μέτρων και κατ’ αυτών κ.λ.π.».
    Ακόμη αναφέρει ότι έχει παραταθεί για τρεις μήνες η αποκλειστική προθεσμία διόρθωσης των ανακριβών πρώτων κτηματολογικών εγγραφών στις περιοχές στις οποίες συμπληρώνεται εντός του έτους 2018 και πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες να αξιοποιήσουν την παράταση ώστε να εντοπίσουν τυχόν ακίνητα οφειλετών.
    Δίαυλος Κτηματολογίου - taxisnet
    Σημειώνεται ότι παράλληλα προωθείται το ηλεκτρονικό μπλόκο στα αδήλωτα ακίνητα, καθώς προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς οι διαδικασίες διασύνδεσης του Taxisnet με το Εθνικό Κτηματολόγιο, όπως προβλέπει απόφαση που υπογράφουν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης και η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου.
    Με τη διασύνδεση των ηλεκτρονικών συστημάτων οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα αποκτήσουν άμεση πρόσβαση στα αρχεία του Εθνικού Κτηματολογίου και θα εντοπίζουν άμεσα όλα τα ακίνητα και εμπράγματα δικαιώματα (πλήρη ή ψιλή κυριότητα, επικαρπία κλπ) που υπάρχουν σε αυτά τόσο στις εντός όσο και στις εκτός σχεδίου πόλεως περιοχές και τα οποία δεν είναι δηλωμένα στο έντυπο Ε9.
    Επίσης, από το Εθνικό Κτηματολόγιο, θα εντοπίζονται ακίνητα που ενώ έχουν δηλωθεί στην εφορία, δεν έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο.
    Περισσότεροι είναι ωστόσο οι ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι έχουν δηλώσει τα ακίνητα στο Κτηματολόγιο, αλλά δεν τα έχουν δηλώσει στην εφορία στο σύνολό τους ή ακόμη έχουν «ξεχάσει» να εμφανίσουν το πραγματικό τους εμβαδόν.
    Εκτιμάται ότι αρκετοί φορολογούμενοι αποκρύπτουν από την εφορία την πραγματική τους ακίνητη περιουσία, για να αποφεύγουν την πληρωμή του ΕΝΦΙΑ, ενώ σε πολλές περιπτώσεις έχουν συσσωρευτεί χρέη από φόρους ακινήτων, τα οποία θα αναζητηθούν και θα καταλογιστούν με τον εντοπισμό τους από την ενοποίηση των δύο συστημάτων.
    Σε επόμενη φάση, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα προχωρούν στον καταλογισμό φόρων και προστίμων για τα ακίνητα που είτε δεν δηλωθεί καθόλου είτε δηλώθηκαν με μικρότερο εμβαδόν.

    By Engineer, in Τεχνολογία, ,

    Η NASA έδωσε στη δημοσιότητα μια εντυπωσιακή εικονική περιήγηση της Σελήνης σε ανάλυση 4K, χρησιμοποιώντας δεδομένα που συλλέχθηκαν από το διαστημικό σκάφος Lunar Reconnaissance Orbiter. 
    Η συλλογή των δεδομένων ξεκίνησε το 2009 κα μέσα από το βίντεο μπορούμε να θαυμάσουμε μια σειρά χαρακτηριστικών και διαφοποιήσεων που παρουσιάζονται στην επιφάνεια του φεγγαριού. Τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά τονίζονται με διαφορετικούς χρωματισμούς, ενώ δεν απουσιάζουν και οι απαραίτητες πληροφορίες.
    «Πολλά από τα χαρακτηριστικά αυτά είναι γνωστά στους επαγγελματίες και ερασιτέχνες παρατηρητές της Σελήνης, όμως κάποια από αυτά μπορούν να φανούν πιο καθαρά από το Διάστημα. Άλλα είναι μεγάλα και παλαιότερα, όπως η Mare Orientale, μια λεκάνη με δεκάδες κρατήρες πρόσκρουσης, της οποίας ένα μέρος βρίσκεται στην ορατή πλευρά του φεγγαριού, ο κρατήρας South Pole Aitken, ο κρατήρας Tycho και το οροπέδιο Αρίσταρχος» αναφέρει η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία.
    «Οι μόνιμα σκιασμένες περιοχές κοντά στους πόλους είναι δύσκολο να φωτογραφηθούν, αλλά είναι ευκολότερο να μετρηθούν σε ύψος, ενώ αρκετές από τις περιοχές προσγείωσης του Apollo, όλες σχεδόν σχετικά κοντά στον ισημερινό, απεικονίζονται με αρκετά υψηλή ανάλυση – περίπου 25 εκατοστά ανά εικονοστοιχείο».
    Η συγκεκριμένη 4K εμπειρία είναι ένα follow-up του αρχικού βίντεο “Tour of the Moon” το οποίο κυκλοφόρησε το 2011.
     

    By Engineer, in Περιβάλλον, ,

    Μέχρι το 2030, οι εκπομπές  διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τις μεταφορές, τη γεωργία, τα κτίρια και τα απόβλητα θα πρέπει να μειωθούν κατά 30%. Επίσης, κάθε αποψίλωση θα πρέπει να εξισορροπείται με τη φύτευση νέων δένδρων.
    Αυτοί είναι οι στόχοι των δύο νομοθετικών προτάσεων που θα τεθούν σε ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την ερχόμενη Τρίτη.
    O νέος ευρωπαϊκός κανονισμός κατανέμει στην ουσία τους συνολικούς στόχους της ΕΕ σε δεσμευτικούς, εθνικούς στόχους για επιμέρους τομείς που δεν καλύπτονται από το σύστημα εμπορίας εκπομπών ρύπων της ΕΕ. Αυτοί είναι η γεωργία, οι μεταφορές, τα κτίρια και η διαχείριση των αποβλήτων, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 60% περίπου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ.
    Οι μειώσεις των εκπομπών ρύπων θα συμβάλουν στην επίτευξη του ευρύτερου στόχου της ΕΕ για το 2030 ο οποίος αφορά όλους τους τομείς: μείωση κατά 40% σε σύγκριση με τα επίπεδα ρύπων το 1990. Η ΕΕ έχει δεσμευθεί για αυτές τις μειώσεις στο πλαίσιο της διεθνούς συμφωνίας για την κλιματική αλλαγή.
    Η δασοκομία ως εργαλείο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
    Το Κοινοβούλιο θα ψηφίσει και έναν δεύτερο κανονισμό με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την αύξηση του επιπέδου των εκπομπών που απορροφούν τα δάση.
    Οι διατάξεις του κανονισμού προβλέπουν ότι οι χώρες της ΕΕ που κόβουν τα δάση θα πρέπει ως αντιστάθμισμα να φυτεύουν νέα δέντρα ή να βελτιώνουν τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τα υπάρχοντα δάση, τις καλλιεργήσιμες εκτάσεις και τους βοσκοτόπους, προκειμένου να εξασφαλίζουν την ισοδύναμη απορρόφηση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.
    Οι ευρωβουλευτές επισημαίνουν ότι οι ευρωπαϊκές χώρες θα πρέπει να ενισχύσουν την απορρόφηση των εκπομπών CO2, σύμφωνα και με τους μακροπρόθεσμους στόχους της ΕΕ και τη διεθνή συμφωνία για το κλίμα.

    By Engineer, in Ενέργεια-ΑΠΕ, ,

    Τα συγκεκριμένα βήματα και τα χρονοδιαγράμματα που θα ακολουθηθούν στη fast-track διαδικασία που έχει αποφασιστεί για την "αποεπένδυση" του 40% του λιγνιτικού δυναμικού της ΔΕΗ αποτυπώνονται στις 17 σελίδες και τα 9 άρθρα του σχεδίου νόμου υπό τον τίτλο «Διαρθρωτικά μέτρα για την πρόσβαση στο λιγνίτη και το περαιτέρω άνοιγμα της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρισμού» που έχει επεξεργαστεί το ΥΠΕΝ και το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στην εβδομάδα.
    Όπως ορίζεται ρητά, «ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί μέσω ανοικτής, διεθνούς, δημόσιας πρόσκλησης από τη ΔEΗ Α.Ε. έως την 31η Μαΐου 2018 θα ολοκληρωθεί με την υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών και των λοιπών συμβάσεων εντός έξι μηνών από την ημερομηνία έναρξης της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
    Την ίδια ημερομηνία, δηλαδή την τελευταία ημέρα του ερχόμενου μήνα, θα συγκληθεί το ΔΣ της ΔΕΗ  για να εγκρίνει τους όρους πράξεων απόσχισης και τις λογιστικές καταστάσεις απόσχισης. Ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει η «απόσχιση και εισφορά δύο λιγνιτικών κλάδων της ΔEΗ Α.Ε. σε δύο νέες εταιρίες» και η «διαδικασία, ολοκλήρωση και συνέπειες της απόσχισης και εισφοράς των κλάδων» περιγράφεται αναλυτικά στο σχέδιο νόμου.
    Από τις προτεινόμενες διατάξεις προκύπτει ότι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα μπορούν να υποβάλλουν προσφορές είτε για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών και των δύο νέων εταιριών, είτε για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών μίας από αυτές.
    Σε ό,τι αφορά στο «πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ολοκλήρωση της αποεπένδυσης» ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόβλεψη περί δυνατότητας της ΔEΗ, κατόπιν έγκρισης της Κομισιόν, να προσλάβει διεθνή ανεξάρτητο εκτιμητή (independent valuator), έναν άλλον για να λάβει γνωμοδότηση περί του δικαίου και ευλόγου του προσφερόμενου τιμήματος (fairness opinion) αλλά και έναν τρίτο που θα ενεργεί ως εντολοδόχος παρακολούθησης (monitoring trustee) εκ μέρους της Κομισιόν έναντι των δεσμεύσεων της ελληνικής δημοκρατίας για την αποεπένδυση.
    Τέλος, σε ό,τι αφορά στις εργασιακές σχέσεις, στο σχέδιο νόμου προβλέπεται ότι για έξι χρόνια δε θα μπορεί να υπάρξει αλλαγή στο εργασιακό καθεστώς που θα διέπει τους εργαζόμενους. Ωστόσο, στο κείμενο σημειώνεται επίσης ότι στις νέες εταιρείες θα εισφερθεί το απαραίτητο προσωπικό ώστε να λειτουργούν κανονικά τα εργοστάσια και τα ορυχεία ενώ το υπόλοιπο θα μετακινηθεί σε άλλες θυγατρικές του ομίλου ή αποχωρήσει μέσω προγράμματος εθελούσιας. 
    Τέλος, με τις προτεινόμενες διατάξεις ρυθμίζονται επίσης θέματα σχετικά με τις άδειες, το λιγνιτικό τέλος και την αποκατάσταση των λιγνιτικών πεδίων και την αποξήλωση των μονάδων που θα μεταβιβαστούν (decomissioning cost).
    Δείτε το σχέδιο νόμου στο συνοδευτικό αρχείο: 
    Σχέδιο νόμου για τους λιγνίτες της ΔΕΗ

    By Engineer, in Χρηματοδοτήσεις, ,

    Νέες διευκρινήσεις έδωσε το ΥΠΕΝ, σχετικά με τον έλεγχο επιφανειών του Πληροφοριακού Συστήματος στις περιπτώσεις Υποβολής Αίτησης Πολυκατοικίας 
    Στις διευκρινήσεις αναφέρονται τα ακόλουθα:
    Στις περιπτώσεις αιτήσεων πολυκατοικίας, παρακαλούμε όπως συμβουλευτείτε το παράρτημα Ι-Β, σύμφωνα με το οποίο η διαφορά (m2) μεταξύ συνολικής επιφάνειας ΠΕΑ και συνολικής επιφάνειας κύριας χρήσης, βοηθητικών και κοινόχρηστων χώρων που αναγράφεται στα σχετικά νομιμοποιητικά έγγραφα δεν μπορεί να υπερβαίνει το γινόμενο του πλήθους των διαμερισμάτων επί 7 m2.
    Ως νομιμοποιητικά έγγραφα νοούνται: Η Οικοδομική Άδεια ή/και άλλο αντίστοιχο/πρόσθετο νομιμοποιητικό έγγραφο (όπως για παράδειγμα υπαγωγή της δηλούμενης κατασκευής ή χρήσης σε νόμο τακτοποίησης αυθαίρετων κατασκευών), από τα οποία να προκύπτει το σύνολο της υφιστάμενης επιφάνειας κύριας χρήσης (κατοικίας), βοηθητικών και κοινόχρηστων χώρων της πολυκατοικίας, όπως καταγράφεται στο ΠΕΑ (συνολική επιφάνεια). Στα πρόσθετα νομιμοποιητικά έγγραφα συμπεριλαμβάνονται και αυτά που τυχόν αφορούν σε κάθε διαμέρισμα χωριστά.
    Επομένως, στο σχετικό πεδίο  δήλωσης της επιφάνειας «βάσει Οικοδομικής Άδειας», θα πρέπει ουσιαστικά να αναγράφεται το σύνολο των επιφανειών κύριας χρήσης, βοηθητικών και κοινοχρήστων χώρων των κατοικιών της πολυκατοικίας όπως προκύπτει από το σύνολο των νομιμοποιητικών εγγράφων, και όχι αποκλειστικά της Οικοδομικής Άδειας και μόνον. Επισημαίνεται ότι δεν είναι απαγορευτικό  να δηλωθεί μέρος των αναγραφομένων στην Οικοδομική Άδεια επιφανειών, εφόσον κάτι τέτοιο κρίνεται απαραίτητο (πχ. περιπτώσεις ορόφων που έχουν προβλεφτεί στην Οικοδομική Άδεια αλλά δεν έχουν κατασκευαστεί, χώροι επαγγελματικής χρήσης και λοιποί χώροι που δεν αφορούν σε κατοικία και επομένως δεν έχουν συμπεριληφθεί στη συνολική επιφάνεια του ακινήτου από τον Ενεργειακό Επιθεωρητή, κλπ. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να αποτυπώνεται ο λόγος της διαφοράς με πρόσθετη ανάλυση είτε στο χώρο των παρατηρήσεων του συνημμένου  «οικοδομική άδεια» είτε με το «ανέβασμα» pdf αρχείου που περιέχει την εν λόγω ανάλυση.

    By Engineer, in Ενέργεια-ΑΠΕ, ,

    Σε συμφωνία για την ανάληψη των εργασιών συντήρησης του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ επί ελληνικού εδάφους από τον ΔΕΣΦΑ κατέληξαν οι πολύμηνες διαπραγματεύσεις μεταξύ της κοινοπραξίας του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου και του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου.
    Όπως ανακοίνωσε ο ΔΕΣΦΑ, η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ των δύο πλευρών αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του Μαΐου και προβλέπεται να αυξήσει σημαντικά τα έσοδα του ΔΕΣΦΑ από μη ρυθμιζόμενες υπηρεσίες, δημιουργώντας παράλληλα νέες θέσεις εργασίας.
    Με αφορμή την ολοκλήρωση της συμφωνίας, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Διαχειριστή, Σωτήρης Νίκας, δήλωσε: «Με τη συγκεκριμένη συμφωνία, ο ΔΕΣΦΑ αναλαμβάνει τη συντήρηση του μεγαλύτερου μέρους ενός εκ των δέκα σημαντικότερων έργων στον κόσμο αυτήν τη στιγμή. Πρόκειται για ένα βήμα καθοριστικής σημασίας, το οποίο επισφραγίζει με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει ο Διαχειριστής, δείχνοντας παράλληλα τον δρόμο για την επέκταση των δραστηριοτήτων του πέραν της διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου.
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.