Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
kierion started following Αυθαιρεσίες ως μία λοιπή παράβαση (κατηγορία 3 & 4)
-
Δοκίμασε τώρα το SDBOX Η νέα δοκιμαστική έκδοση είναι διαθέσιμη και συμβατή με: • AutoCAD • BricsCAD • GstarCAD • ZwCAD Ανακάλυψε τις νέες δυνατότητες, με ενσωμάτωση χαρτών, αυτοματοποίηση σχεδίων, εργαλεία GIS και πολλά ακόμη. Κατέβασέ το δωρεάν και δες στην πράξη πόσο πιο εύκολη γίνεται η καθημερινότητά σου στο σχέδιο. https://www.sdbox.gr/
-
Άδεια διάστρωσης σκυροδέματος
Μπαρσάκης replied to ΤΟΠΟΓΑΒΡΟΣ's θέμα in Έγκριση Δόμησης-Άδεια Δόμησης Ν.4030/11
Μα πώς αλλιώς λέγεται η χαλκοδέρα; Κάποιο επιστημονικό όνομα θα έχει αυτό το γνωστό μαλακό πρασινωπό πέτρωμα. Ψάχνω εδώ και πολύ καιρό να βρώ ένα άλλο όνομα αλλά τίποτα. Σε κανένα λεξικό δεν αναφέρεται. - Σήμερα
-
ητκ ΗΤΚ για μεταβίβαση διαιρετού τμηματος
lydia1 replied to thief7710's θέμα in Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου
Kαλησπέρα σας, Θέλει ένας πελάτης μου να κάνει συνένωση 2 όμορων οικοπέδων , το ένα οικόπεδο είναι δικο του με Εμβαδόν =1000τμ και από το όμορο θέλει να παρει ένα τμήμα του ( απο τα 900 τμ που είναι συνολικά το τμήμα που θα πάρει είναι περίπου στα 300τμ), Πόσες ταυτότητες κτιρίου πρέπει να γίνουν? Μία για το οικόπεδο το αρχικο εμβαδού 1000τμ , μια για το τελικό που θα προκύψει συνολικά 1300τμ και άλλη μία για το τμήμα του οικοπέδου που θα συνενωθεί δλδ τα 300 τμ ? μπορεί να γινει ΗΤΚ για τμήμα οικοπέδου? δεν μου έχει ξανατύχει. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων. -
επιφανειες Επιφάνειες στην ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίων
lydia1 replied to Pavlos33's θέμα in Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου
Ναι στις επιφανειες -
Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε η Γενική Γραμματεία Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για τη δημιουργία, σε όλη τη χώρα, δικτύου 6 μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης απορριμμάτων από αστικά στερεά απόβλητα με τη μέθοδο της καύσης. Το σχέδιο αφορά τη δημιουργία Δικτύου Μονάδων Ενεργειακής Αξιοποίησης δευτερογενών (απορριμματογενών) στερεών καυσίμων και ενεργειακών υπολειμμάτων ικανής θερμογόνου δύναμης, που θα προκύπτουν από την επεξεργασία των αστικών στερεών αποβλήτων. Αντίθετα δεν περιλαμβάνονται τα σύμμεικτα υπολειμματικά στερεά απόβλητα. Μέσω αυτού θα επιτευχθεί η μετάβαση από το υφιστάμενο γραμμικό μοντέλο διαχείρισης των υπολειμμάτων επεξεργασίας απορριμμάτων (μέσω υγειονομικής ταφής) σε ένα σύγχρονο, αποδοτικό και ανταγωνιστικό κυκλικό μοντέλο διαχείρισης (ενεργειακή αξιοποίηση). Τελικός στόχος είναι η μείωση, έως το 2030, της ποσότητας των αστικών στερεών αποβλήτων που καταλήγουν σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων το πολύ σε 10% κατά βάρος των παραγόμενων αστικών αποβλήτων, όπως έχει τεθεί άλλωστε από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία. Όπως αναφέρει η μελέτη, μόνο με την εφαρμογή των υφιστάμενων μεθόδων διαχείρισης αποβλήτων αλλά χωρίς την εφαρμογή μεθόδων της καύσης, δεν μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος υγειονομικής ταφής του 10% των παραγόμενων στερεών αποβλήτων. Μέσω της ΣΜΠΕ, ενσωματώνεται η περιβαλλοντική διάσταση κατά την υιοθέτηση ενός δικτύου 6 μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης σε επίπεδο χώρας, ως ακολούθως: Δ.Ε.1.1: Π.Ε. Ροδόπης ή Ξάνθης Δ.Ε.1.2: Π.Ε. Κοζάνης Δ.Ε.2: Π.Ε. Αρκαδίας, Αχαΐας ή Ηλείας Δ.Ε.3.1: Π.Ε. Βοιωτίας Δ.Ε.3.2: Περιφέρεια Αττικής Δ.Ε.4: Π.Ε. Ηρακλείου Με βάση τα δεδομένα που προέκυψαν κατά τη διαδικασία διερεύνησης της σκοπιμότητας υλοποίησης του εν λόγω σχεδίου, αναφορικά με την επιλογή τεχνολογίας για την ενεργειακή αξιοποίηση δευτερογενών καυσίμων και υπολειμμάτων επεξεργασίας, προκρίθηκε η επιλογή της καύσης (incineration) μέσω τεχνολογιών κινούμενης εσχάρας (moving grate) καθώς: Αποτελεί την ωριμότερη τεχνολογία με πολλά επιτυχημένα παραδείγματα εφαρμογής στο εξωτερικό. Υπάρχει επαρκής τεχνολογία για τη λειτουργία σε βιομηχανική κλίμακα. Παρέχει τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης σε σχέση με τις εναλλακτικές τεχνολογίες ενεργειακής αξιοποίησης. Επιτυγχάνει τα πιο αυστηρά όρια εκπομπών σε επίπεδο Ε.Ε. (BREF, IED). Εκτρέπει τα δευτερογενή (απορριμματογενή) καύσιμα και τα υπολείμματα επεξεργασίας ΑΣΑ από τη ταφή με παράλληλη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Έχει χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις (σημαντικά χαμηλότερες και ελεγχόμενες εκπομπές αερίων, χαμηλή παραγωγή υγρών αποβλήτων (σε σχέση με την αεριοποίηση και την πυρόλυση), μικρός βαθμός υπολειμμάτων προς διάθεση). Δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης τέφρας πυθμένα και ιπτάμενης τέφρας (υπό προϋποθέσεις). Απαιτείται μικρή έκταση για την κατασκευή μιας μονάδας (40 – 50 στρ.). Οι εναλλακτικές τεχνολογίες (αεριοποίηση και πυρόλυση) έχουν πάρα πολλές αποτυχημένες εφαρμογές, λόγω της δυσκολίας τους να διαχειριστούν αξιόπιστα και αποτελεσματικά ανομοιογενή απόβλητα. Το ποσοστό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τις μονάδες ενεργειακής αξιοποίησης θα καλύπτει το 2% της απαιτούμενης ενέργειας στο σύνολο της επικράτειας (51.800 GWh), σύμφωνα με το ισοζύγιο ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΔΜΗΕ, 2024). Περισσότερα για τη ΣΜΠΕ μπορείτε να δείτε εδώ. View full είδηση
-
- απορρίμματα
- καύση
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει η αναβίωση του ιστορικού Κυβερνείου Θεσσαλονίκης, γνωστού και ως Παλατάκι, καθώς η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) ανακοίνωσε την προκήρυξη διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού για τη μελέτη αποκατάστασης και μελλοντικής λειτουργίας του εμβληματικού διατηρητέου κτιρίου. Η διαγωνιστική διαδικασία, με τίτλο «Αποκατάσταση και Λειτουργία του (τέως) Κυβερνείου Θεσσαλονίκης», αφορά στο τελικό και πιο κρίσιμο στάδιο ωρίμανσης του έργου, που θα επιτρέψει την έναρξη της φάσης κατασκευής. Το αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η εκπόνηση όλων των απαραίτητων τεχνικών και περιβαλλοντικών μελετών, καθώς και η εξασφάλιση των απαιτούμενων διοικητικών εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων. Η τελική στρατηγική επανάχρησης θα αποσαφηνιστεί σε συνεργασία με τους αναδόχους μελετητές που θα αναδειχθούν από τη διαδικασία. Στόχος του έργου είναι να μετατραπεί το κτίριο σε έναν πολυλειτουργικό χώρο πολιτισμού, συνεδρίων και εκδηλώσεων, πλήρως προσβάσιμο στο ευρύ κοινό και ενταγμένο στον αστικό ιστό της πόλης. Το αντικείμενο των μελετών και οι αδειοδοτήσεις Ο ανάδοχος ή κοινοπραξία μελετητών θα αναλάβει ένα ευρύ φάσμα τεχνικών μελετών που περιλαμβάνουν: Αρχιτεκτονικές ειδικές μελέτες Στατικές, μηχανολογικές, ηλεκτρολογικές και ηλεκτρονικές μελέτες Περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές μελέτες Μελέτες συγκοινωνιακών έργων Παράλληλα, θα απαιτηθούν κρίσιμες εγκρίσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως: Έγκριση περιβαλλοντικών όρων Έγκριση μελετών από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής και τα Υπουργεία Μακεδονίας-Θράκης και Πολιτισμού Έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης Έγκριση μελέτης πυροπροστασίας Οικοδομική άδεια και προέγκριση Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 1.209.852,67 ευρώ, ενώ η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2025. Όλες οι λεπτομέρειες του διαγωνισμού είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΤΑΔ. Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας που υπεγράφη τον Ιούνιο του 2024, μεταξύ της Βουλής των Ελλήνων, του Υπερταμείου και της ΕΤΑΔ. Η συμφωνία, που ισχύει έως το τέλος του 2026 με δυνατότητα παράτασης, προβλέπει τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων για την εκτίμηση του κόστους των μελετών και της αποκατάστασης, τόσο του κτιρίου όσο και του περιβάλλοντος χώρου. Με βάση αυτά τα οικονομικά δεδομένα, η Βουλή των Ελλήνων θα εξετάσει τη δυνατότητα χρηματοδότησης της αποκατάστασης εξ ολοκλήρου ή μερικώς, ενδεχομένως με προσφυγή σε συμπληρωματικές πηγές χρηματοδότησης. Η πρωτοβουλία στοχεύει στη δημιουργία μόνιμης παρουσίας της Βουλής στη Θεσσαλονίκη, με δράσεις εξωστρέφειας, πολιτισμού και διαλόγου με την τοπική κοινωνία. Η αποκατάσταση του Κυβερνείου φιλοδοξεί να συμβάλει στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, την προβολή της ιστορικής ταυτότητας της πόλης και τη διεύρυνση των πολιτιστικών και συνεδριακών υποδομών της Θεσσαλονίκης. View full είδηση
-
- εταδ
- θεσσαλονίκη
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει η αναβίωση του ιστορικού Κυβερνείου Θεσσαλονίκης, γνωστού και ως Παλατάκι, καθώς η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) ανακοίνωσε την προκήρυξη διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού για τη μελέτη αποκατάστασης και μελλοντικής λειτουργίας του εμβληματικού διατηρητέου κτιρίου. Η διαγωνιστική διαδικασία, με τίτλο «Αποκατάσταση και Λειτουργία του (τέως) Κυβερνείου Θεσσαλονίκης», αφορά στο τελικό και πιο κρίσιμο στάδιο ωρίμανσης του έργου, που θα επιτρέψει την έναρξη της φάσης κατασκευής. Το αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η εκπόνηση όλων των απαραίτητων τεχνικών και περιβαλλοντικών μελετών, καθώς και η εξασφάλιση των απαιτούμενων διοικητικών εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων. Η τελική στρατηγική επανάχρησης θα αποσαφηνιστεί σε συνεργασία με τους αναδόχους μελετητές που θα αναδειχθούν από τη διαδικασία. Στόχος του έργου είναι να μετατραπεί το κτίριο σε έναν πολυλειτουργικό χώρο πολιτισμού, συνεδρίων και εκδηλώσεων, πλήρως προσβάσιμο στο ευρύ κοινό και ενταγμένο στον αστικό ιστό της πόλης. Το αντικείμενο των μελετών και οι αδειοδοτήσεις Ο ανάδοχος ή κοινοπραξία μελετητών θα αναλάβει ένα ευρύ φάσμα τεχνικών μελετών που περιλαμβάνουν: Αρχιτεκτονικές ειδικές μελέτες Στατικές, μηχανολογικές, ηλεκτρολογικές και ηλεκτρονικές μελέτες Περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές μελέτες Μελέτες συγκοινωνιακών έργων Παράλληλα, θα απαιτηθούν κρίσιμες εγκρίσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως: Έγκριση περιβαλλοντικών όρων Έγκριση μελετών από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής και τα Υπουργεία Μακεδονίας-Θράκης και Πολιτισμού Έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης Έγκριση μελέτης πυροπροστασίας Οικοδομική άδεια και προέγκριση Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 1.209.852,67 ευρώ, ενώ η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2025. Όλες οι λεπτομέρειες του διαγωνισμού είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΤΑΔ. Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας που υπεγράφη τον Ιούνιο του 2024, μεταξύ της Βουλής των Ελλήνων, του Υπερταμείου και της ΕΤΑΔ. Η συμφωνία, που ισχύει έως το τέλος του 2026 με δυνατότητα παράτασης, προβλέπει τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων για την εκτίμηση του κόστους των μελετών και της αποκατάστασης, τόσο του κτιρίου όσο και του περιβάλλοντος χώρου. Με βάση αυτά τα οικονομικά δεδομένα, η Βουλή των Ελλήνων θα εξετάσει τη δυνατότητα χρηματοδότησης της αποκατάστασης εξ ολοκλήρου ή μερικώς, ενδεχομένως με προσφυγή σε συμπληρωματικές πηγές χρηματοδότησης. Η πρωτοβουλία στοχεύει στη δημιουργία μόνιμης παρουσίας της Βουλής στη Θεσσαλονίκη, με δράσεις εξωστρέφειας, πολιτισμού και διαλόγου με την τοπική κοινωνία. Η αποκατάσταση του Κυβερνείου φιλοδοξεί να συμβάλει στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, την προβολή της ιστορικής ταυτότητας της πόλης και τη διεύρυνση των πολιτιστικών και συνεδριακών υποδομών της Θεσσαλονίκης.
-
- εταδ
- θεσσαλονίκη
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε η Γενική Γραμματεία Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για τη δημιουργία, σε όλη τη χώρα, δικτύου 6 μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης απορριμμάτων από αστικά στερεά απόβλητα με τη μέθοδο της καύσης. Το σχέδιο αφορά τη δημιουργία Δικτύου Μονάδων Ενεργειακής Αξιοποίησης δευτερογενών (απορριμματογενών) στερεών καυσίμων και ενεργειακών υπολειμμάτων ικανής θερμογόνου δύναμης, που θα προκύπτουν από την επεξεργασία των αστικών στερεών αποβλήτων. Αντίθετα δεν περιλαμβάνονται τα σύμμεικτα υπολειμματικά στερεά απόβλητα. Μέσω αυτού θα επιτευχθεί η μετάβαση από το υφιστάμενο γραμμικό μοντέλο διαχείρισης των υπολειμμάτων επεξεργασίας απορριμμάτων (μέσω υγειονομικής ταφής) σε ένα σύγχρονο, αποδοτικό και ανταγωνιστικό κυκλικό μοντέλο διαχείρισης (ενεργειακή αξιοποίηση). Τελικός στόχος είναι η μείωση, έως το 2030, της ποσότητας των αστικών στερεών αποβλήτων που καταλήγουν σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων το πολύ σε 10% κατά βάρος των παραγόμενων αστικών αποβλήτων, όπως έχει τεθεί άλλωστε από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία. Όπως αναφέρει η μελέτη, μόνο με την εφαρμογή των υφιστάμενων μεθόδων διαχείρισης αποβλήτων αλλά χωρίς την εφαρμογή μεθόδων της καύσης, δεν μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος υγειονομικής ταφής του 10% των παραγόμενων στερεών αποβλήτων. Μέσω της ΣΜΠΕ, ενσωματώνεται η περιβαλλοντική διάσταση κατά την υιοθέτηση ενός δικτύου 6 μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης σε επίπεδο χώρας, ως ακολούθως: Δ.Ε.1.1: Π.Ε. Ροδόπης ή Ξάνθης Δ.Ε.1.2: Π.Ε. Κοζάνης Δ.Ε.2: Π.Ε. Αρκαδίας, Αχαΐας ή Ηλείας Δ.Ε.3.1: Π.Ε. Βοιωτίας Δ.Ε.3.2: Περιφέρεια Αττικής Δ.Ε.4: Π.Ε. Ηρακλείου Με βάση τα δεδομένα που προέκυψαν κατά τη διαδικασία διερεύνησης της σκοπιμότητας υλοποίησης του εν λόγω σχεδίου, αναφορικά με την επιλογή τεχνολογίας για την ενεργειακή αξιοποίηση δευτερογενών καυσίμων και υπολειμμάτων επεξεργασίας, προκρίθηκε η επιλογή της καύσης (incineration) μέσω τεχνολογιών κινούμενης εσχάρας (moving grate) καθώς: Αποτελεί την ωριμότερη τεχνολογία με πολλά επιτυχημένα παραδείγματα εφαρμογής στο εξωτερικό. Υπάρχει επαρκής τεχνολογία για τη λειτουργία σε βιομηχανική κλίμακα. Παρέχει τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης σε σχέση με τις εναλλακτικές τεχνολογίες ενεργειακής αξιοποίησης. Επιτυγχάνει τα πιο αυστηρά όρια εκπομπών σε επίπεδο Ε.Ε. (BREF, IED). Εκτρέπει τα δευτερογενή (απορριμματογενή) καύσιμα και τα υπολείμματα επεξεργασίας ΑΣΑ από τη ταφή με παράλληλη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Έχει χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις (σημαντικά χαμηλότερες και ελεγχόμενες εκπομπές αερίων, χαμηλή παραγωγή υγρών αποβλήτων (σε σχέση με την αεριοποίηση και την πυρόλυση), μικρός βαθμός υπολειμμάτων προς διάθεση). Δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης τέφρας πυθμένα και ιπτάμενης τέφρας (υπό προϋποθέσεις). Απαιτείται μικρή έκταση για την κατασκευή μιας μονάδας (40 – 50 στρ.). Οι εναλλακτικές τεχνολογίες (αεριοποίηση και πυρόλυση) έχουν πάρα πολλές αποτυχημένες εφαρμογές, λόγω της δυσκολίας τους να διαχειριστούν αξιόπιστα και αποτελεσματικά ανομοιογενή απόβλητα. Το ποσοστό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τις μονάδες ενεργειακής αξιοποίησης θα καλύπτει το 2% της απαιτούμενης ενέργειας στο σύνολο της επικράτειας (51.800 GWh), σύμφωνα με το ισοζύγιο ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΔΜΗΕ, 2024). Περισσότερα για τη ΣΜΠΕ μπορείτε να δείτε εδώ.
-
- απορρίμματα
- καύση
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
- Χθες
-
Ασυμφωνία ρυμοτομικού & διαγράμματος εφαρμογής
ΘΕΟΧΑΡΗΣ replied to k.lyb.'s θέμα in Σχέδια Πόλης - Εφαρμογή
Η τροποποίηση ρυμοτομικού δημοσιεύεται σε ΦΕΚ.Η έγκριση ή τροποποίηση των πολεοδομικών σχεδίων οιασδήποτε κλίμακας και η θέσπιση με ρυθμίσεις κανονιστικού χαρακτήρα κάθε είδους όρων δόμησης θεσπίζονται επιτρεπτώς κατά το Σύνταγμα (άρθρο 43 παρ. 2) μόνον με την έκδοση προεδρικού διατάγματος. Ο κανόνας, εξάλλου, αυτός αφορά τόσο τις ρυθμίσεις με αμιγώς κανονιστικό ή με μικτό χαρακτήρα, όσο και τις ατομικές πράξεις, διότι, κατά το Σύνταγμα, ο πολεοδομικός σχεδιασμός συνδέει αρρήκτως αυτές τις κατηγορίες πράξεων. Θα πρέπει να ελέγξεις ποιο είναι σε ισχύ. Η αρμόδια ΥΔΟΜ και το e-poleodomia είναι οι πηγές πληροφόρησης. -
Ασυμφωνία ρυμοτομικού & διαγράμματος εφαρμογής
sdtopo replied to k.lyb.'s θέμα in Σχέδια Πόλης - Εφαρμογή
Το ρυμοτομικό υπερισχύει και λογικά μόνο τροποποίησή του με Π.Δ. μπορεί να μετατρέψει την καμπύλη σε γωνία. Βέβαια καλύτερος σύμβουλος είναι πάντα η Πολεοδομία. Αν μάλιστα το ΔΕ δεν αφορά την συγκεκριμένη γωνία, απλώς την απεικονίζει, δεν το λαμβάνεις κάν υπ' όψιν σου. -
Μάλιστα. Η πιστοποίηση έρχεται μετά από δοκιμές. Που αναγράφεται ποιες είναι οι δοκιμές που πρέπει να περνάει το κάθε είδος εξαρτήματος ή υλικού; Και το κυριότερο, φτάνει μόνο να ξέρεις ότι τα εξαρτήματα του φωτιστικού σου είναι πιστοποιημένα; Δεν πρέπει να πιστοποιηθεί και όλο συναρμολογημένο;
-
k.lyb. started following Ασυμφωνία ρυμοτομικού & διαγράμματος εφαρμογής
-
Καλησπέρα, καλή εβδομάδα, Σε ένα οικοδομικό τετράγωνο του Πειραιά υπάρχει τροποποίηση του ρυμοτομικού της δεκαετίας του 70 που δείχνει την γωνία της ιδιοκτησίας μου (Ρ.Γ.) κυκλική (υπάρχει πρασιά, η Ο.Γ. είναι πιο μέσα), ένα νεότερο διάγραμμα εφαρμογής του '92 δείχνει το όριο της ιδιοκτησίας ορθή γωνία. Πιο από τα δύο υπερισχύει;
-
Καλησπέρα, Μπορώ να τακτοποιήσω μαζί διάνοιξη ανοιγμάτων (κατηγορία 4) και μετατόπιση/αλλαγή διαστάσεων (κατηγορία 3) ανοιγμάτων ως μία λοιπή παράβαση με αναλυτικό προϋπολογισμό; Επίσης μελέτη στατικής επάρκειας για την διάνοιξη ανοιγμάτων (σε τοιχοποιία πλήρωσης) φαίνεται ότι δεν μπορώ να αποφύγω με βάση το άρθρο 99, σωστά; Ισχύει κάτι διαφορετικό; Ευχαριστώ πολύ,
-
Επιφάνειες στην ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίων
akis73 replied to Pavlos33's θέμα in Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου
@aquar από την περιγραφή που δίνεις φαίνεται ότι αφορά κλειστό χώρο, άρα καταχωρείται κανονικά στις επιφάνειες. Δεν προκύπτει από κάπου ότι μπορεί να περιγραφεί στο πεδίο των λοιπών κατασκευών. -
Ανοίγει ο δρόμος για την πραγματοποίηση επενδύσεων στην παραγωγή βιομεθανίου και άλλων ανανεώσιμων καυσίμων, καθώς έκλεισε ο κύκλος κατάρτισης των κανονιστικών πράξεων που απαιτούνταν για την ενσωμάτωση τους στο ενεργειακό σύστημα της χώρας. Συγκεκριμένα δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης οι αποφάσεις της ΡΑΑΕΥ που αφορούν τους κανόνες τεκμηρίωσης της παραγωγής υδρογόνου από ενέργεια προερχόμενη από ΑΠΕ και της διακίνησης του βιομεθανίου μέσω των δικτύων φυσικού αερίου. Οι δυο αποφάσεις που έρχονται σε συνέχεια του νόμου που ψηφίστηκε από τη Βουλή για τα δυο καύσιμα έπρεπε να εκδοθούν έως το τέλος Ιουλίου καθώς συμπεριλαμβάνονται στους στόχους για την έγκριση του έκτου αιτήματος της Ελλάδας προκειμένου να εκταμιευθούν πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης ύψους 2,1 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις. Τα σχέδια των μεγάλων ενεργειακών παικτών Πρέπει να σημειωθεί ότι όλοι οι μεγάλοι ενεργειακοί παίκτες της χώρας σχεδιάζουν επενδύσεις είτε στο υδρογόνο όπως για παράδειγμα η Motor Oil και η ΔΕΗ, είτε στο βιομεθάνιο όπως η ΔΕΠΑ Εμπορίας, ενώ οι διαχειριστές των δικτύων φυσικού αερίου όπως ο ΔΕΣΦΑ αλλά και η ΕΝΑΟΝ προετοιμάζονται για τη διακίνηση μέσω των δικτύων τους των ανανεώσιμων αερίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει επενδύσει σε έργα βιομεθανίου, στοχεύοντας στην αξιοποίηση πλεοναζουσών ποσοτήτων ακατέργαστου βιοαερίου για την παραγωγή βιομεθανίου υψηλής καθαρότητας. Η ΕΝΑΟΝ από την πλευρά της θεωρεί ότι ο νόμος που ψηφίστηκε από τη Βουλή είναι ένα πρώτο βήμα, αλλά χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη, και δηλώνει έτοιμη να διανείμει βιομεθάνιο μέσω των δικτύων της. Έτσι η απόφαση για το βιομεθάνιο προβλέπει την τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ, ώστε να συμπεριληφθεί η διακίνηση του μέσω των δικτύων μεταφοράς και διανομής φυσικού αερίου. Σχετική πρόταση υποβλήθηκε στη ΡΑΑΕΥ από τον ΔΕΣΦΑ και αφού έγινε η αναγκαία διαβούλευση η Αρχή εξέδωσε απόφαση τροποποίησης των Κωδικών Διαχείρισης των αρμόδιων Διαχειριστών, ώστε το ανανεώσιμο καύσιμο να μπορεί να διακινηθεί μέσω των υφιστάμενων δικτύων. Τι αφορά η απόφαση Οι βασικές αρχές της απόφασης αφορούν: α) Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του βιομεθανίου, δηλαδή τη σύσταση, την ανωτέρα και κατωτέρα θερμογόνο δύναμη και γενικά κάθε χαρακτηριστικό που απαιτείται προκειμένου το βιομεθάνιο να είναι συμβατό με το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται στη χώρα, το οποίο διοχετεύεται μέσω των αγωγών μεταφοράς ή διανομής, είτε ως συμπιεσμένο είτε ως υγροποιημένο, β) τα δικαιολογητικά που υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος και την εν γένει διαδικασία, για τη σύνδεση της μονάδας με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου ή το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου, γ) τις λεπτομέρειες για την έκδοση από τον αρμόδιο Διαχειριστή της οριστικής πρότασης σύνδεσης, περιλαμβανομένου του ύψους του διαχειριστικού τέλους αυτής και της κατασκευής Μ.Ε.Μ., δ) τον τύπο, το περιεχόμενο και κάθε άλλο θέμα των συμβάσεων σύνδεσης με το Ε.Σ.Φ.Α. ή με το αντίστοιχο δίκτυο διανομής φυσικού αερίου και κατασκευής και λειτουργίας της Μ.Ε.Μ., περιλαμβανομένων των πρότυπων κειμένων των ανωτέρω συμβάσεων και των εγγυήσεων και ρητρών για τη διασφάλιση της τήρησης των υποχρεώσεων των αντισυμβαλλομένων, ε) τις τεχνικές απαιτήσεις μέτρησης της Μ.Ε.Μ. με σκοπό τον ποιοτικό έλεγχο, τη μέτρηση και την τηλεμετάδοση των δεδομένων του παραγόμενου βιομεθανίου, και στ) κάθε περαιτέρω λεπτομέρεια για τη σύνδεση των μονάδων βιομεθανίου με το Ε.Σ.Φ.Α. ή το Δίκτυο διανομής, καθώς και τους όρους που πληρούνται για την υλοποίηση και λειτουργία αντιστροφής της ροής, από το Δίκτυο διανομής, προς το Ε.Σ.Φ.Α View full είδηση
-
Σε ΦΕΚ η απόφαση για επενδύσεις στην παραγωγή βιομεθανίου
Engineer posted μια είδηση in Ενέργεια-ΑΠΕ
Ανοίγει ο δρόμος για την πραγματοποίηση επενδύσεων στην παραγωγή βιομεθανίου και άλλων ανανεώσιμων καυσίμων, καθώς έκλεισε ο κύκλος κατάρτισης των κανονιστικών πράξεων που απαιτούνταν για την ενσωμάτωση τους στο ενεργειακό σύστημα της χώρας. Συγκεκριμένα δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης οι αποφάσεις της ΡΑΑΕΥ που αφορούν τους κανόνες τεκμηρίωσης της παραγωγής υδρογόνου από ενέργεια προερχόμενη από ΑΠΕ και της διακίνησης του βιομεθανίου μέσω των δικτύων φυσικού αερίου. Οι δυο αποφάσεις που έρχονται σε συνέχεια του νόμου που ψηφίστηκε από τη Βουλή για τα δυο καύσιμα έπρεπε να εκδοθούν έως το τέλος Ιουλίου καθώς συμπεριλαμβάνονται στους στόχους για την έγκριση του έκτου αιτήματος της Ελλάδας προκειμένου να εκταμιευθούν πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης ύψους 2,1 δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις. Τα σχέδια των μεγάλων ενεργειακών παικτών Πρέπει να σημειωθεί ότι όλοι οι μεγάλοι ενεργειακοί παίκτες της χώρας σχεδιάζουν επενδύσεις είτε στο υδρογόνο όπως για παράδειγμα η Motor Oil και η ΔΕΗ, είτε στο βιομεθάνιο όπως η ΔΕΠΑ Εμπορίας, ενώ οι διαχειριστές των δικτύων φυσικού αερίου όπως ο ΔΕΣΦΑ αλλά και η ΕΝΑΟΝ προετοιμάζονται για τη διακίνηση μέσω των δικτύων τους των ανανεώσιμων αερίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει επενδύσει σε έργα βιομεθανίου, στοχεύοντας στην αξιοποίηση πλεοναζουσών ποσοτήτων ακατέργαστου βιοαερίου για την παραγωγή βιομεθανίου υψηλής καθαρότητας. Η ΕΝΑΟΝ από την πλευρά της θεωρεί ότι ο νόμος που ψηφίστηκε από τη Βουλή είναι ένα πρώτο βήμα, αλλά χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμη, και δηλώνει έτοιμη να διανείμει βιομεθάνιο μέσω των δικτύων της. Έτσι η απόφαση για το βιομεθάνιο προβλέπει την τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ, ώστε να συμπεριληφθεί η διακίνηση του μέσω των δικτύων μεταφοράς και διανομής φυσικού αερίου. Σχετική πρόταση υποβλήθηκε στη ΡΑΑΕΥ από τον ΔΕΣΦΑ και αφού έγινε η αναγκαία διαβούλευση η Αρχή εξέδωσε απόφαση τροποποίησης των Κωδικών Διαχείρισης των αρμόδιων Διαχειριστών, ώστε το ανανεώσιμο καύσιμο να μπορεί να διακινηθεί μέσω των υφιστάμενων δικτύων. Τι αφορά η απόφαση Οι βασικές αρχές της απόφασης αφορούν: α) Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του βιομεθανίου, δηλαδή τη σύσταση, την ανωτέρα και κατωτέρα θερμογόνο δύναμη και γενικά κάθε χαρακτηριστικό που απαιτείται προκειμένου το βιομεθάνιο να είναι συμβατό με το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται στη χώρα, το οποίο διοχετεύεται μέσω των αγωγών μεταφοράς ή διανομής, είτε ως συμπιεσμένο είτε ως υγροποιημένο, β) τα δικαιολογητικά που υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος και την εν γένει διαδικασία, για τη σύνδεση της μονάδας με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου ή το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου, γ) τις λεπτομέρειες για την έκδοση από τον αρμόδιο Διαχειριστή της οριστικής πρότασης σύνδεσης, περιλαμβανομένου του ύψους του διαχειριστικού τέλους αυτής και της κατασκευής Μ.Ε.Μ., δ) τον τύπο, το περιεχόμενο και κάθε άλλο θέμα των συμβάσεων σύνδεσης με το Ε.Σ.Φ.Α. ή με το αντίστοιχο δίκτυο διανομής φυσικού αερίου και κατασκευής και λειτουργίας της Μ.Ε.Μ., περιλαμβανομένων των πρότυπων κειμένων των ανωτέρω συμβάσεων και των εγγυήσεων και ρητρών για τη διασφάλιση της τήρησης των υποχρεώσεων των αντισυμβαλλομένων, ε) τις τεχνικές απαιτήσεις μέτρησης της Μ.Ε.Μ. με σκοπό τον ποιοτικό έλεγχο, τη μέτρηση και την τηλεμετάδοση των δεδομένων του παραγόμενου βιομεθανίου, και στ) κάθε περαιτέρω λεπτομέρεια για τη σύνδεση των μονάδων βιομεθανίου με το Ε.Σ.Φ.Α. ή το Δίκτυο διανομής, καθώς και τους όρους που πληρούνται για την υλοποίηση και λειτουργία αντιστροφής της ροής, από το Δίκτυο διανομής, προς το Ε.Σ.Φ.Α -
Καλημέρα, Προσθέτω την γνώση μου στο forum γιατί προσωπικά δεν είχα κάποιον γνωστό να με πληροφορήσει, ούτε μπορούσα να βρω κάπου πληροφορίες για το θέμα από ανθρώπους που να ξέρουν εκ των έσω πώς λειτουργεί η ενοικίαση πτυχίου. Έχω μελετητικό πτυχίο Α τάξης από το 2022 σε όλες τις μελέτες αντικειμένου πολιτικού μηχανικού. Το πτυχίο το είχα βγάλει έτσι, χωρίς να έχει προκύψει κάποια ανάγκη και έκτοτε το καμαρώνω. Ασχολούμαι με ιδιωτικές δουλειές και στο κοντινό μέλλον δεν βλέπω να αλλάζει αυτό. Είχα πάντα στο μυαλό μου να το νοικιάσω σε κάποια εταιρεία για να αναβαθμίζεται και να παίρνω και εγώ κάποια χρήματα και πρόσφατα το επιχείρησα για να δω τι παίζει. Σε πρόσφατη επικοινωνία μου (Ιούλιος 2025) με εταιρεία 5ης τάξης (Ανώνυμη Εταιρεία), μου ειπώθηκε ότι η μηνιαία αμοιβή για πτυχίο Α τάξης είναι 50€, για Β τάξης100€ και για Γ τάξης 150€. Αυτά είναι χρήματα κάθε μήνα, ανά κατηγορία μελέτης. Δηλαδή η εν λόγω εταιρεία ήθελε το πτυχίο μου για 2 κατηγορίες μελετών που δραστηριοποιείται και μου έδινε 100€ (2*50€) τον μήνα. Αυτό αφορούσε μόνο στην ενοικίαση, χωρίς καμία άλλη ενασχόλησή μου με τις μελέτες. Μου είπανε ότι λόγω Α τάξης δεν φέρω καμία ευθύνη ουσιαστικά, καθώς τα σχέδια και οι τεχνικές εκθέσεις υπογράφονται από μηχανικούς με πτυχία Γ τάξης. Η ένταξη του πτυχίου στην εταιρεία γίνεται με την αγορά μιας μετοχής της εταιρείας, οπότε ουσιαστικά θα γινόμουν μέτοχος και θα παραχωρούσα και το πτυχίο μου. Για την ιστορία, δεν δέχτηκα την προσφορά τους και γενικώς εγκατέλειψα και την ιδέα, γιατί είχα στο μυαλό μου άλλα χρήματα, περίπου τόσα ώστε να καλύπτουν τις ασφαλιστικές εισφορές. Αλλά δεν είχα καμία γνώση και απ' ότι φαίνεται αυτές οι τιμές παίζουν, άντε λίγο πάνω σε περίπτωση που αυτή η εταιρεία δεν πλήρωνε. Πολύ μακριά πάντως από αυτό που είχα στο μυαλό μου. Ελίζω να βοηθηθεί κάποιος νέος που ψάχνει σχετικά με το θέμα.
-
aquar started following Επιφάνειες στην ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίων
-
Επιφάνειες στην ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίων
aquar replied to Pavlos33's θέμα in Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου
Εάν μια κατασκευή δεν έχει 1/4 ως δικό της τοίχο, δηλαδή δύο πλευρές είναι η ξερολιθιά της περίφραξης, μια πλευρά είναι τοίχος του σπιτιού και η άλλη είναι κατασκευασμένος τοίχος από τσιμεντόλιθους με ένα κενό για πόρτα, έχει ύψος 2,2μ με στέγη λαμαρίνας πάνω σε έναν ξύλινο σκελετό που πατάει στις 3 πλευρες . Αυτό τώρα είναι κλειστός χώρος, κτίσμα, αποθήκη. Δεν μπορώ να το γράψω σα σκέπαστρο ή ύπόστεγο, σωστά; -
Από που το είδες ότι δεν καλύπτονται; Επισυνάπτω απάντηση του helpdesk: Σχετικά με το δεύτερο ερώτημα σας, ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με σχετική διευκρίνιση του ΥΠΕΝ προς το ΤΕΕ η βεβαίωση μηχανικού για εργασίες του άρθρου 30 για το πρόγραμμα "εξοικονομώ 2023" (όχι το πρόγραμμα εξοικονομώ 2021) είναι επιλέξιμη δαπάνη στο πλαίσιο του προγράμματος "εξοικονομώ 2023". Σημειώστε ότι τα όρια της αμοιβής της βεβαίωσης καθορίζετε στον οδηγό του προγράμματος αναλυτικά. Παρακαλούμε δείτε την ενότητα 4.2 Επιλέξιμος Προϋπολογισμός λοιπών δαπανών.
-
Καλησπέρα, αν κατάλαβα καλά θες να φτιάξεις κάτι σαν μπαζωμένο εξώστη ή περιτοίχιση τμήματος του προκηπίου; Αυτό δεν γίνεται προφανώς με ΕΕΔΜΚ και θέλει και κανονική άδεια, ενώ μπορεί να μην γίνεται κιόλας (πχ. αν η άδεια είναι σχετικά καινούργια και υπάρχει έλεγχος φύτευσης). Εφόσον θα τροποποιηθούν μελέτες χρειάζεται να υποβληθούν νέες, άρα μιλάμε για ύδρευση, αποχ/ση, ηλεκτρικά και ότι γενικά αλλάζει. Τα ηλεκτρολογικά τα υπόγραφει συν/φος κατάλληλος ειδικότητας (πχ. ΜΜ/ΗΜ).
-
Ο μεγάλος διαγωνισμός για την επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, συνολικού ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ, έχει προσελκύσει εύλογα το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων παικτών της εγχώριας κατασκευαστικής αγοράς. Ήδη μεγάλοι εργολάβοι έχουν συστρατευθεί για τη διεκδίκηση του έργου, με τις ισχυρές κοινοπραξίες: ΤΕΡΝΑ – REDEX και ΑΒΑΞ – ΜΕΤΚΑ. Το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται στον όμιλο ΑΚΤΩΡ που συμπληρώνει το πάζλ και για τον οποίο απομένει να φανεί το επόμενο διάστημα αν θα συμπράξει με άλλον όμιλο ή θα επιλέξει να κατέβει αυτόνομα, αξιοποιώντας την εκτενή εμπειρία του σε έργα αντίστοιχου μεγέθους. Σημειώνεται πως ΤΕΡΝΑ και REDEX, έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες στο αεροδρόμιο στο πλαίσιο του έργου των 188 εκατ. που έχουν αναλάβει για την κατασκευή πίστας στάθμευσης αεροσκαφών και νέου πολυώροφου πάρκινγκ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαγωνιστική διαδικασία για το κυρίως έργο, προϋπολογισμού 1 δισ. βρίσκεται σε προετοιμασία, με τις μελέτες να έχουν ήδη προχωρήσει σημαντικά, ενώ τα πρώτα επίσημα στοιχεία και οι οριστικές αποφάσεις αναμένονται στις αρχές Αυγούστου, μέσα από σχετικές ανακοινώσεις του ΔΑΑ. Παρ’ όλα αυτά, το πιθανότερο σενάριο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού τοποθετείται χρονικά στις αρχές του 2026. Η διαδικασία προβλέπει επίσης στενή συνεργασία των υποψηφίων με τη σχεδιαστική ομάδα, καθώς η επέκταση του τερματικού σταθμού περιλαμβάνει πλήθος επιμέρους έργων, τα οποία θα υλοποιηθούν με υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας. Ειδικότερα, ο διαγωνισμός προβλέπει δύο φάσεις – η πρώτη αφορά τη «Πρώιμη Εμπλοκή Αναδόχου» (Early Contractor Involvement – E.C.I.), και η δεύτερη την κύρια φάση της κατασκευής, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ο διαγωνισμός αφορά ενιαία εργολαβία καθώς δεν είναι εύκολο να «σπάσει» το έργο σε μικρότερα τμήματα. Κύριος στόχος είναι η επέκταση να γίνει χωρίς καμία διακοπή στη λειτουργία του αεροδρομίου. Ειδικότερα, η εν λόγω αναβάθμιση αφορά την επέκταση του κύριου και του δορυφορικού τερματικού σταθμού και αποσκοπεί στην αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του αεροδρομίου στους 40 εκατ. επιβάτες έως το 2032. Ο σχεδιασμός του έργου έχει προχωρήσει σημαντικά και βασίζεται στη συνεργασία διεθνών και ελληνικών γραφείων καθώς την αρχιτεκτονική μελέτη υπογράφει η κοινοπραξία «Anemos», η οποία αποτελείται από τα γραφεία Grimshaw, Haptic και K-Studio. Η επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών περιλαμβάνει την προσθήκη νέων κτιρίων στα βόρεια και νότια του υφιστάμενου αεροσταθμού, με βασικά χαρακτηριστικά τη μεγάλη γυάλινη πρόσοψη με βιοκλιματικά σκίαστρα, την ανοιχτή τριώροφη πλατεία με μεσογειακή φύτευση και την κυρτή είσοδο που θα λειτουργεί ως ενιαίος δημόσιος χώρος υποδοχής. Ο νέος σχεδιασμός δίνει έμφαση στη λειτουργικότητα και τη βιωσιμότητα, με διακριτές ζώνες επιβατών, φυσικό φως, φυτεμένα αίθρια και σύνδεση του δορυφορικού σταθμού με τον κεντρικό μέσω σήραγγας. Το έργο εφαρμόζει τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού και στοχεύει στην πιστοποίηση LEED Gold, ενσωματώνοντας παθητικά ενεργειακά συστήματα, ανανεώσιμες πηγές και έξυπνα δίκτυα υποδομών. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – REDEX ξεκινούν εργασίες Την ίδια ώρα σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πρώτο μεγάλο πακέτο έργων που σχετίζεται με την επικείμενη επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, συνολικού προϋπολογισμού 188 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό, που λειτουργεί ως προπομπός για την επερχόμενη μεγάλη κατασκευαστική φάση, περιλαμβάνει την κατασκευή νέας πίστας στάθμευσης αεροσκαφών και ενός σύγχρονου πολυώροφου πάρκινγκ. Ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – REDEX, η οποία ανέλαβε το συμβόλαιο μέσω διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας που ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2025. Οι εργασίες οι οποίες βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο έχουν ήδη ξεκινήσει, με τη λειτουργία του υφιστάμενου πάρκινγκ μικρής διάρκειας να διακόπτεται από τις 10 Ιουλίου. Η ολοκλήρωση και των δύο αυτών έργων έχει ορίζοντα το δεύτερο τρίμηνο του 2027, ενώ η πλήρης διάρκεια της σύμβασης, που περιλαμβάνει και τη φάση συντήρησης, φτάνει έως τα μέσα του 2029. Η πρώτη εργολαβία, αξίας 88 εκατ. ευρώ, αφορά την ανέγερση επταώροφου κτιρίου στάθμευσης, ακριβώς απέναντι από το ξενοδοχείο Sofitel και πλησίον της πεζογέφυρας. Το νέο πάρκινγκ θα αναπτυχθεί σε επιφάνεια 98.600 τ.μ. και θα προσφέρει 3.365 θέσεις. Τα δύο χαμηλότερα επίπεδα προορίζονται για εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, με υποστηρικτικές λειτουργίες όπως γραφεία και πλυντήρια, ενώ οι πέντε υπόλοιποι όροφοι θα καλύπτουν ανάγκες βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας στάθμευσης. Θα περιλαμβάνονται και υποδομές φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, ενισχύοντας τον πράσινο χαρακτήρα του έργου. Το δεύτερο κομμάτι της εργολαβίας, ύψους 100 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τη δημιουργία νέας πίστας στη βορειοδυτική πλευρά του αεροδρομίου, με 32 θέσεις στάθμευσης για αεροσκάφη τύπου C και δύο επιπλέον θέσεις για μεγαλύτερα αεροσκάφη τύπου E. Το έργο περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή δύο φυσούνων επιβίβασης και ενός σταθμού εξυπηρέτησης αεροσκαφών 4.860 τ.μ., ενώ η συνολική επιφάνεια ανάπτυξης φτάνει τα 260.000 τ.μ. Οι επενδύσεις προχωρούν σε πρώτη φάση με εξασφαλισμένο δανεισμό ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ και έσοδα 240 εκατ. από το προαιρετικό πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος. View full είδηση
-
- ελευθέριος βενιζέλος
- αεροδρόμιο
-
(and 2 more)
Με ετικέτα: