Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/07/2018 σε όλες τις περιοχές
-
Η εταιρία " F.H.L. Η. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ " που δραστηριοποιείταιστα λατομεία και σε αδρανή υλικά, δώρισε το μάρμαρο και το τελικό άγαλμα στον δήμο της Σαμοθράκης. Πιθανολογώ πως αυτό έγινε για διαφημιστικούς λόγους, για χορηγία, φορολογικές ελαφρύνσεις, ίσως και για να αποδείξει πως έχει την δυνατότητα να αντιγράψει και άλλα μνημεία/αγάλματα κλπ. Ας σταθούμε στο θετικό της υπόθεσης. Το άγαλμα της Νίκης βρίσκεται μεν στο μουσείο του Λούβρου, αλλά θα υπάρχει και μια απομίμηση στη Σαμοθράκη. Ίσως ακολουθήσουν κ άλλοι το παράδειγμα του. Π.χ. απομίμηση της Αφροδίτης της Μήλου. Ή στο τέλος αντικαταστήσουμε τα πάντα με απομιμήσεις στην ύπαιθρο για τους τουρίστες, ενώ τα γνήσια βρίσκονται ασφαλή και υπό σκιάν. Θυμάμαι μικρός που επισκέφτηκα το παλιό μουσείο της Ακρόπολης και μας μάλωναν για να μην φωτογραφίζουμε τις Καρυάτιδες επειδή φθείρονται από τα πολλά φλας. Τελικά νομίζω πως αντικαταστάθηκαν με απομιμήσεις στο νέο μουσείο της Ακρόπολης.3 points
-
Γύψινο αντίγραφο της Νίκης εκτίθεται ήδη στο μουσείο της Σαμοθράκης. Το μαρμάρινο αντίγραφο το λες και αναβάθμιση2 points
-
η εχω αγχωθει πολυ..βλεποντας τη ρυθμιση του συναδελφου,μου μπηκαν ιδεες!!2 points
-
τωρα με μπερδεψες τελειως,αυτα που γραφεις αφορουν την ευρεση κατηγοριας2 points
-
Αφορά στο δικό σου ερώτημα! Διάβασέ το όσο πιο προσεκτικά μπορείς! Τολμώ να πω, σε βαθμό πλήρους κατανόησης! Θα σου χρειαστεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις και θα σου λύσει τα χέρια.... Η βαθιά κατανόησή του είναι ικανή (!!!) ακόμα και να σου "δημιουργήσει" νέες επαναλαμβανόμενες "πωλήσεις των υπηρεσιών σου" σε ήδη πελάτες σου! Μην αρκείσαι σε μια soft απάντηση ενός συνforumήτη σου....2 points
-
Βασικά αναφέρεσαι στην επιλογή Κατηγορίας 4 ή Κατηγορίας 5 για ένα ακίνητο (στις υπόλοιπες είναι πιo εύκολα κι απλά τα κριτήρια υπαγωγής): Αν λοιπόν, οι αυθαίρετες κατασκευές: Δεν παραβιάζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% την επιτρεπόμενη (σήμερα ή όταν εκδόθηκε η ΟΑ) κάλυψη, δόμηση, ύψος ή Δεν παραβιάζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 40% την επιτρεπόμενη (σήμερα ή όταν εκδόθηκε η ΟΑ) κάλυψη, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% το αντίστοιχο ύψος και δεν υπερβαίνουν τα 250 τ.μ. για χρήση κατοικίας ανά ιδιοκτησία και μέχρι τα 1.000 τ.μ. κτιρίου συνολικά, τα 1000 τ.μ. για τις λοιπές χρήσεις. Αφορούν σε αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, σε περιοχές εντός σχεδίου όπου η συγκεκριμένη χρήση επιτρέπεται. Αφορούν σε αυθαίρετες κατασκευές ημιυπαίθριων χώρων σε κτίσματα εκτός σχεδίου, με την προϋπόθεση ότι, επιτρέπεται η συγκεκριμένη χρήση στην περιοχή κι εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 60% η κάλυψη και η δόμηση (...αυτό είναι μια μπούρδα, μην το διαβάζεις καν, το έγραψαν .....Αρειανοί) εντάσσονται στην Κατηγορία 4 (αν τα παραβιάζουν πάνε Κατηγορία 5), ανεξαρτήτως αν έχει ή όχι εκδοθεί ΟΑ για το ακίνητο, δηλαδή, δεν αποτελεί προϋπόθεση υπαγωγής στην Κατηγορία 4 του 4495, η ύπαρξη ή όχι ΟΑ, αλλά απλώς και μόνον το οικόπεδο ή αγροτεμάχιο "να δικαιούται", εκ του νόμου, συντελεστή δόμησης (άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα ή και παρέκκλιση)!!! Στα % αυτά συνυπολογίζονται: Όλες οι αυθαίρετα δομημένες επιφάνειες επί του ακινήτου, καθώς και τυχόν αυθαίρετες κατασκευές, που έχουν υπαχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013. Δηλαδή, εφόσον δεν είναι νομίμως υφιστάμενα, δεν εξαιρούνται π.χ. "τμήματα ακινήτου" που έχουν υπαχθεί στον 1337/1983, αποθήκες Κατηγορίας 3, "τμήματα ακινήτου" Κατηγοριών 1 ή 2 κ.λπ. Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές, που δεν δημιουργούν αυτοτελείς κι ανεξάρτητους χώρους, όπως π.χ. σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες, πατάρια και υπόγεια (δηλαδή, υπόγειο που από βοηθητικός χώρος έγινε διαμερισματάρα χωρίς άλλη αυθαίρετη προσθήκη δεν συνυπολογίζεται κ.λπ., αν όμως έχει 1 τ.μ. εκτός του νομίμου περιγράμματος τότε το ...."σφραγίζει" κ.λπ.). Δεν συνυπολογίζονται επίσης ημιυπαίθριοι χώροι, μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης, με την προϋπόθεση ότι έχουν ενταχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013 (αυτοί είναι οι ..."τυχερούληδες" της ιστορίας)! Όλες οι αυθαίρετες κατασκευές που βρίσκονται εντός προκηπίου υπάγονται στην Κατηγορία 5 (δηλαδή, όχι μόνο οι "δομημένες επιφάνειες" αλλά κι όλες όσες το πρόστιμό τους υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό (π.χ. πέργκολες, στέγαστρα, μάντρες, μπάρμπεκιου, βαθμίδες, "τμήματα ακινήτου Κατηγοριών 1 ή 2 ή 3 κ.λπ.). P.S. Το προηγούμενο post αφορά στην εύρεση - επιλογή των συντελεστών των υπερβάσεων για τον υπολογισμό του προστίμου και μόνον.2 points
-
Δεν υπάρχει δυστυχώς ξεκάθαρη απάντηση που να προκύπτει από τον νόμο σε αυτό που ρωτάς. Και δε υπήρχε ουτε επί 4178. Οι δυο απόψεις που έχουν υιοθετηθεί από συναδέλφους είναι είτε η επιλογή του μεγαλύτερου ποσοστού είτε η σύγκριση με τα συνολικά επιτρεπόμενα του ακινήτου. Αν κάνεις μια αναζήτηση θα βρεις ότι έχει συζητηθεί και παλαιότερα.1 point
-
νομίζω οτι ως λαός το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι γενικώς να αντιγράφουμε... καμία πρωτοπορία, καμία πρωτοτυπία1 point
-
Αφού το ελληνικό κράτος ήταν ανίκανο να διεκδικήσει την πνευματική του περιουσία (και όχι μόνο) ας βολευτούμε με τα αντίγραφα. Και πολύ μας πέφτει το όποιο αντίγραφο... Επειδή αναφέρθηκε παραπάνω, προσωπικά δεν περιμένω τίποτε από τις διάφορες επιτροπές και συμβούλια που θα συσταθούν για να αντιμετωπίσουν σύγχρονα θέματα και προβλήματα (πχ ρομποτική, βιοηθική, πολιτιστική κληρονομιά κλπ). Έχουν αποδείξει ότι δεν θέλουν και δεν μπορούν να τρέξουν σε ρυθμούς 21 αιώνα.1 point
-
Δε γνωρίζω λεπτομέρειες για ότι έχει προηγηθεί της είδησης της ολοκλήρωσης του έργου. Προφανώς θα έχουν γίνει σχεδιασμοί και συμφωνίες για την τύχη του εγχειρήματος. Δεν είναι καν γνωστό ποιός είναι ο φυσικός χώρος που θα τοποθετηθεί ... Πάντως θα γίνει μεγάλη συζήτηση για το θέμα στο μέλλον. Μέχρι τώρα μόνο κάποιες επιφυλάξεις καλλιτεχνών γνωρίζουμε. Σε κάθε περίπτωση οποιαδήποτε έκθεση αντιγράφου (που αποτελεί και απειλή άϋλης πολιτιστικής κληρονομιάς) θα εξετασθεί από τα αρμόδια συμβούλια, ειδικά αν τοποθετηθεί σε αρχαιολογικό χώρο ή αν η έκθεση αποτελεί απειλή για τη διαπραγματευτική πολιτική της επιστροφής πολιτιστικών αγαθών. Ασχέτως λοιπόν των κινήτρων του δωρητή (και άλλοι στην περιοχή του έχουν δράσει στο παρελθόν με αγαθές προθέσεις αν και όχι πάντα με επιτυχία), ίσως είναι μιά ευκαιρία των αρμοδίων να χρησιμοποιήσουν το τεχνολογικό "σοκ" της δωρεάς προς όφελος της γενικής υπόθεσης. Βρισκόμαστε σε εποχές που πολλά εξαρτώνται από την "επικοινωνία" του θέματος. Ακόμη και το τελικό αποτέλεσμα ...1 point
-
Ας αφαιρέσουμε από το μυαλό μας όλα τα πρόστιμα και ας επικεντρωθούμε σε αυτό που συζητάμε : τις Κατηγορίες ακινήτων με αυθαιρεσίες. Το σημερινό σημείο μεταξύ κατηγορίας 4 και 5 είναι πλέον το διαχωριστικό μεταξύ νομίμως υπαρχόντων και λοιπών (ακόμη αυθαιρέτων). Αν το ακίνητο περάσει το σημείο προς τα πάνω πηγαίνει στην κατηγορία 5 για τα περαιτέρω (εξέταση και πρόσθετα χρήματα). Αν κρατηθεί κάτω από το όριο στην κατηγορία 4 εξαιρείται οριστικά. Κοινώς δεν ασχολείται κανένας μετά μαζί του ... Ξαναδιαβάστε λοιπόν τα σχετικά εδάφια (και δη τα ήδη λεχθέντα από τον ΙΑΣΟΝΑ) λαμβάνοντας υπόψη ότι : - οι αυθαίρετες κατασκευές εξαιρούνται οριστικά αν δεν ... (και δεν παραβιάζουν αυτές κάτι ή κάποιο ποσοστό), - παραβιάζονται τα πολεοδομικά μεγέθη σε ποσοστό ... (και δεν παραβιάζονται τα ποσοστά). Επομένως, τα πολεοδομικά μεγέθη (σε επίπεδο ακινήτου ή ΟΙ) εξετάζονται πάντοτε ως : [ (( νόμιμα+νομίμως υπάρχοντα+ήδη υπαγμένα+αυθαίρετα του ν.4495 ) / συμφέρον επιτρεπόμενο μέγεθος) -1 ] ≤ ή > καθοριζόμενου ποσοστού όπου συμφέρον = τότε ή τώρα. Επιπλέον : α) Προφανώς κάποιος ή κάποιοι από τους όρους του αριθμητή του κλάσματος μπορεί να είναι και 0. Δηλαδή μπορεί να εξετάζουμε και χωρίς άδεια ... β) Δύο περιπτώσεις πάνε κατευθείαν και χωρίς εξέταση στην κατηγορία 5 : οι χρήσεις που δεν επιτρέπονται και τα εντός πρασιάς. γ) Στο ενδεχόμενο αρνητικού αριστερού σκέλους της εξέτασης, προφανώς χωρεί προσθήκη στο ακίνητο.1 point
-
Γράφει ότι είναι δωρεά του ιδιοκτήτη του μηχανήματος... Πάντως εγώ (σαν μηχανολόγος) θαύμασα το μηχάνημα!!!1 point
-
Μην αγχώνεσαι!!! Όρεξη να 'χεις.... Θα δουν, τα επόμενα χρόνια, πάρα πολλά τα μάτια σου!!! Φρόντισε όμως, όσο πιο γρήγορα μπορείς, να ...."βλέπεις ΕΣΥ, όσο καλύτερα γίνεται"!!!1 point
-
Η' εγώ δεν μιλάω - γράφω σωστά ελληνικά ή εσύ κάπου αλλού έχεις το μυαλό σου..... Τι να ισχύει άραγε...... Και είναι και πρωί για τσίπουρα!!!1 point
-
Ιασονα δεν ξερω αν το ποστ αφορα στην ερωτηση μου,αλλα για το % για κατ4 συγκρινουμε μονο αυθαιρετα με ορους δομησης? <<Στα % αυτά συνυπολογίζονται:>> οπως γραφεις,θα μπορουσε να εννοει <<συνυπολογιζονται περαν της υπαρχουσας νομιμης δομησης , 1.τα αυθαιρετα....2,......>>??1 point
-
Ναι τον ανεβάζουμε στην τεχνική έκθεση για τους παρακάτω λόγους: α) που αλλού θα βρεις τσάμπα cloud β) σε περίπτωση αυτοψίας στο ακίνητο, είναι απαιτούμενο για τη διαγραφή προστίμου.... γ) στο αρχείο σου μπορεί να χαθεί ακόμα κι αν είναι εκεί ... που να θυμάσαι μετά από 5 μήνες ποιός από όλους τους προϋπολογισμούς που έχεις κάνει αντιστοιχεί στον τελικό ??? (ξέρεις αυτό που οι τίτλοι των αρχείων είναι του τύπου "κολοπετινίτσα τελικό 2 - ΑΥΤΟΕΙΝΑΙΤΟΤΕΛΙΚΟ -ΑΥΤΟΕΙΝΑΙΤΟΤΕΛΙΚΟteliko 44 - copy.xls"). Εκτός και αν το τελικό το εκτυπώσεις και σφραγίσεις με τη δήλωση του ν. 4495/2017 κλπ..... πολύ δύσκολα πράγματα δ) αν το χάσεις υπολόγισε πόσο χρόνο θέλει όταν θα το κάνεις από την αρχή.... τρομακτικό σενάριο !!!! ε) γιατί μπορούμε1 point
-
Αυτό ακριβώς. Αφού θέλουν να παίξουν βρώμικα κάνοντας διατριβή στην ασάφεια, ξέρουμε και εμείς να παίξουμε έτσι.1 point
-
Απάντησες μόνος σου !!! Στον ν. 4495/17 αυτή είναι και η πλέον ενδεδειγμένη επιστημονική μέθοδος αντιμετώπισης των προβλημάτων.... Ούτε εγώ έχω δει κάτι τέτοιο (στη νομοθεσία...) Συμφωνώ με τον Παύλο ... δυστυχώς η ΤΕ στατικών είναι μια τεκμηρίωση του γιατί δεν απαιτείται ΜΣΕ .... Μου είναι παντελώς αδιάφορο αν ο νομοθέτης είχε κάτι άλλο στο μυαλό του !!! Ας το έλεγε ...1 point
-
Τα νηπιαγωγεία υπάγονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (=νηπιαγωγείο + δημοτικό σχολείο). Το λάθος είναι στο άρθρο 1 όπου χωρίς λόγο ξεχωρίζουν τα νηπιαγωγεία από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (στην οποία αναφέρουν μόνο τα δημοτικά). Εσφαλμένος διαχωρισμός που πράγματι συνεπάγεται την αδικαιολόγητη απαγόρευση των νηπιαγωγείων στην αμιγή κατοικία. Στην γενική κατοικία πάντως δεν τα ξέχασαν. Επιτρέπεται γενικά η εκπαίδευση και τίθενται περιορισμοί μόνο στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και τα κτίρια τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.1 point
-
Άρθρο 16 (24) Αγροτικές εκμεταλλεύσεις - εγκαταστάσεις. Επιτρέπονται μόνο Γεωργικές, δασικές, κτηνοτροφικές, αλιευτικές και λοιπές αγροτικές εκμεταλλεύσεις (24.1) και γεωργικές αποθήκες και λοιπές εγκαταστάσεις αγροτικού τομέα (24.2). Άρθρο 1 ΙΙ. ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΡΗΣΕΩΝ 24.2. Γεωργικές αποθήκες και λοιπές εγκαταστάσεις αγροτικού τομέα (άρθρο 2 του από 31.5.1985 π.δ. ΦΕΚ Δ’ 270). Άρθρο 2 εκτός σχεδίου δόμησης 1. Κτίρια που προορίζονται για γεωργοκτηνοτροφικές, γεωργοπτηνοτροφικές ή υδατοκαλλιεργητικές εγκαταστάσεις (ιχθυοκαλλιεργειών, οστρακοκαλλιεργειών και καλλιεργειών λοιπών υδρόβιων οργανισμών), καθώς και εγκαταστάσεις αποθήκευσης λιπασμάτων, φαρμάκων, ιχθυοτροφών, γεωργικών και αλιευτικών εφοδίων γεωργικών και αλιευτικών προϊόντων, στέγαστρα σφαγής ζώων, δεξαμενές από οποιοδήποτε υλικό, ενδιαιτήματα και ιατρεία μικρών ζώων ...... Άρα επιτρέπεται χωρίς περιορισμό σε εμβαδόν1 point
-
1 point
-
Το πιο βασικό το είπε ο baudolino.. Δεν επικοινωνεί τελικά τσμεδε με εφκα όποτε όσοι έχουμε διακανονισμούς κάπου χαλαρώνουμε με αυτό. Από εκεί και πέρα ο κουβάς θα γεμίζει όποτε έχουμε και θελουμε. Αυτή τη φορα πλήρωσα αλλα μάλλον το παω για στάση κανα δίμηνο να βγει το καλοκαίρι και βλέπουμε1 point
-
Προσωπικά, σε αντίστοιχη περίπτωση δεν θα γυρνούσα πισω τη δήλωση. Εφοσον την ημερομηνία οριστικηα υπαγωγης απαιτούνταν ενω κατοπιν εξαιρεθηκε η περιπτωση που αφορά η δήλωση, θα ανεβαζα μια ωραιοτατη δηλωση οτι βασει ταδε φεκ ταδε αρθρο και παραγραφος η δήλωση εξαιρείται πλεον της απαίτησης και ουτε 10ρικο ουτε ντραβαλα με βεβαιωσεις που εχουν δοθει κλπ. Με την λογικη της επιστροφης και συναμα τοσες τροποποιησεις στη νομοθεσια θα επρεπε να ημασταν ολο στο μπρος-πισω....τωρα στα της ερωτησης του παραπανω συναδελφου ισως δεν εχει ενημερωθει ακομα η πληρωμή.1 point
-
Βασίλη, αν είσαι σε προ '23 ή παραδοσιακό δεν ασχολείσαι καθόλου με το τι λέει το άρθρο 16 των (μεταβατικών διατάξεων) οικισμών. Έχεις ήδη καθορισμούς χρήσεων από άλλες (ειδικότερες) διατάξεις ... υγ. Εμένα μπορείς να μου πεις γιατί απαγορεύονται τα νηπιαγωγεία από την αμιγή κατοικία ; Μήπως σκοπεύουν να τα βάλουν σε καθεστώς υψηλής όχλησης ;1 point
-
Να μη βαλουμε και μια φωτογραφικη διαταξη για το φιλο μας με την φαρμακαποθηκη στις μεταβατικες διατάξεις? 6. Σε νομίμως υφιστάμενες φαρμακαποθήκες σε πε- ριοχές γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου με συνολική επιφάνεια δόμησης μεγαλύτερη των 1.500 τ.μ., νομίμως γίνεται η ανανέωση της άδειας λειτουργίας.1 point
-
Όπως τεκμηριώνεται το αντίθετο!!!1 point
-
Ιάσονα καλημέρα, Θεωρείς ότι δεν μπορεί να γίνει κατ' αντιστοιχία με αυτό που αναφέρεται για την έκδοση αδειών στην εγκύκλιο του ΤΕΕ της 29/09/2011 με Αρ.Πρωτ.:20369 ? Τα σχόλια πάνω στην εγκύκλιο είναι δικά μου για να δείξω την αναλογία που εννοώ. Καταβολή αμοιβής μελέτης-επίβλεψης σε Εταιρεία.pdf1 point
-
Θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όσες απορίες μπορώ: α) Στο τοπικό γραφείο του ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ (Ιωάννινα) δεν ήξεραν τίποτα για τον ανύπαρκτο συμψηφισμό των παραπάνω αναδρομικών που πληρώσαμε και θα έπρεπε να υπολογίσει το Ταμείο και ΔΕΝ το έπραξε. Είχαν την προφορική πληροφορία από τα κεντρικά ότι θα γίνει, αλλά ΔΕΝ μπορούσαν να εξηγήσουν γιατί δεν έγινε! Σε ερώτησή μου αν θα γίνει ΣΙΓΟΥΡΑ στο επόμενο ειδοποιητήριο δεν ήταν κατηγορηματικοί. Ζήτησα τηλέφωνο επικοινωνίας της μηχανογράφησης στα κεντρικά ή έστω κάποιο άλλο σχετικό (μιας και τα τηλέφωνα ΔΕΝ ΤΑ ΣΗΚΩΝΟΥΝ οι υπάλληλοι στα κεντρικά πλέον) και αρνήθηκαν να μου τα δώσουν διότι λέει έχουν τέτοια εντολή για να μην παίρνει συνεχώς ο κόσμος και τους ενοχλεί! Με τις υγείες μας. Προσωπικά και ενώ είχα πληρώσει εμπρόθεσμα τα δυο πρώτα αναδρομικά (Β' 2011 και Α' 2012) με τις παράνομες εισφορές, περίμενα να λήξει το Β' 2012 και μετά από 3-4 μέρες πήγα να μου αφαιρέσουν το παραπάνω ποσό. Με 90λεπτά περίπου "πρόστιμο" μου το αφαίρεσαν ως όφειλαν και πήγα και πλήρωσα το νέο διορθωμένο ποσό στην ΕΤΕ. Κολπάκι, διότι ΔΕΝ εμπιστευόμουν τον υποτιθέμενο "γρήγορο μελλοντικό συμψηφισμό". Και μάλλον δικαιώθηκα. Τώρα το ΤΣΜΕΔΕ μου οφείλει περίπου 165€ (άγνωστο πότε θα τα συμψηφίσει) και καλούμαι να πληρώσω το παρόν έντυπο με τα 151€. Παράλογο. Όσοι πλήρωσαν βέβαια κανονικά και το Β' 2012 το Ταμείο τους οφείλει περίπου 250€. Και έχει το θράσος το Ταμείο μας να απαιτεί από αυτόν στο οποίο χρωστά 250€ να πληρώσει το έντυπο με τα 151€ γιατί αλλιώς θα του βάλει πρόστιμο! Ξανά με τις υγείες μας. β) Κι εμένα "χρεωμένο" με βγάζει στο site του ΕΦΚΑ όσον αφορά αναδρομικές εισφορές, αλλά όπως εξακρίβωσα στο τοπικό γραφείο του ΤΣΜΕΔΕ όπου είδαν ηλεκτρονικά τις εισφορές μου, έχω πληρώσει κανονικά τα 3 πρώτα ειδοποιητήρια. Και να φανταστείτε έχουν περάσει σχεδόν 2 ολόκληροι μήνες από την πληρωμή των αναδρομικών Β 2012! Μάλλον τον παίζουν κανονικά στη μηχανογράφηση του ΕΦΚΑ ή αργεί να τους ενημερώσει το ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ (μάλλον το δεύτερο). γ) Ναι. Η εμπρόθεσμη πληρωμή των αναδρομικών Α 2013 γίνεται απρόσκοπτα μέσω e-banking. Έτσι έχω πληρώσει άλλωστε τα δυο πρώτα αναδρομικά. Οι τόκοι είναι απ' ότι ξέρω μηνιαίοι. Δηλαδή είτε πας μια μέρα μετά τη λήξη ή 30 μέρες μετά, θα υπολογίσουν τον ίδιο μηνιαίο τόκο. Δεν ξέρω πόσο είναι, αλλά νομίζω περίπου στο 4,8%. Δεν είμαι σίγουρος, αλλά μπορώ να ρωτήσω και να σας πω αν έχετε απορία. Λογικά θα έπρεπε να είχες 26€ τόκους για 4 μήνες καθυστέρηση σε αυτό το ποσό. δ) Όσον αφορά τις φορολογικές δηλώσεις (κανονικές ή τροποποιητικές) βάζουμε ποσά που πληρώνουμε στο τρέχον έτος που αυτές αναφέρονται ασχέτως με τις αναγραφόμενες ημερομηνίες ειδοποιητηρίων. Δηλαδή αν πληρώσαμε σε ένα ημερολογιακό έτος 3 ειδοποιητήρια αναδρομικών εισφορών που αναφέρονται σε παλαιότερα έτη, θα συμπεριλάβουμε τις εισφορές αυτές στο τρέχον έτος που πληρώσαμε. Οριστικό. Ό,τι πληρώνεις στο έτος, τα δηλώνεις στο έτος αυτό. ε) Ως γνωστόν το ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ είθισται να ανακοινώνει παρατάσεις το απόγευμα της ημέρας που λήγουν τα ειδοποιητήρια ώστε να εισπράξει ό,τι μπορεί. Αλλά μη μασάτε. Και να μην το πληρώσετε κανονικά αν δεν έχετε τη δυνατότητα και πάτε μετά από 10-15 μέρες, θα σας υπολογίσουν λιγότερο από 1€ τόκο (όσον αφορά τα αναδρομικά για τους "παλιούς" ασφαλισμένους). Αυτά και συγγνώμη που άργησα λίγο να απαντήσω. Φόρτος.1 point
-
Να σου πω την αλήθεια δεν έχω βρει καμία που να ξέρει τη δουλειά της!!!! Ευχαριστώ πολύ και πάλι1 point
-
1 point
-
Εγώ πάντως εμπιστεύομαι την Αελλαι απο Πάτρα, την Εὔα με ψιλή και τον Αγρίππα απο τα Γιάννενα.1 point
-
καλημέρα συνάδελφοι και χρόνια πολλά. Σχετικά με το ύψος μονώροφου τμήματος υπάρχει και η παρακάτω απόφαση: Αποφ-5165/28-1-04 Αποφ-5165/04 Μέγιστο ύψος μονώροφου τμήματος κτιρίου με χρήση κατοικίας, σε εκτός σχεδίου περιοχή Έχοντας υπόψη: 1. Το Εγγρ-10957/18-12-02 της Διεύθυνσης Πολεοδομίας Χαλκίδας 2. Την υπ' αριθμό 3011/185/27-1-03 αίτηση του κ. Α.Ε. - Αρχιτέκτονα Μηχανικού. 3. Το Εγγρ-4650/4-2-03 του κ. Α.Ε. - Αρχιτέκτονα Μηχανικού. 4. Το Αρθ-27 παρ.2 του ΓΟΚ/85, όπως ισχύει. 5. Το ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/31-5-85), Αρθ-6 παρ.1δ. 6. Το Αρθ-9 παρ.7 και παρ.8 του ΓΟΚ/85, όπως ισχύει. 7. Την Εγκ-55/00 (Εγκ-55/11-8-00). 8. Την εισήγηση της Διεύθυνσης Οικοδομικών και Κτιριοδομικών Κανονισμών για το θέμα. 9. Την υπ' αριθμό 37η/ 249/18-12-03 σύμφωνη γνωμοδότηση του ΚΣΧΟΠ. 10. Την Αποφ-Γ7724/27-11-01 της υπουργού και της υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ "Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων της Υπουργού και της Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων στον Γενικό Γραμματέα κλπ..." (ΦΕΚ-583/Β/29-11-01 ), αποφασίζουμε: Στα διώροφα κτίρια που ανεγείρονται σε εκτός σχεδίου περιοχές, εφόσον εσωτερικό τμήμα τους είναι μονώροφο και δεν έρχεται σε επαφή με καμία όψη, δεν επιβάλλεται ο περιορισμός του ύψους (των 4,0 μέτρων) της παρ.1δ του Αρθ-6 του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85 ) για το τμήμα αυτό, και επιτρέπεται το ύψος των 7,5 μέτρων για το σύνολο του κτιρίου. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας Διεύθυνση Οικοδομικών και Κτιριοδομικών Κανονισμών (ΔΟΚΚ) Τμήμα Β1 point
-
όχι δεν χρειάζεται. Τον κάνεις για να δεις το ποσό και τον κρατας στο αρχείο σου-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-