Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/02/2019 σε όλες τις περιοχές
-
Συνάδελφοι το προκαταρκτικό υπόβαθρο με τους νέους ορθοφωτοχάρτες της νέας εφαρμογής ''Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Υποβολής Δήλωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου '' λειτουργεί και ανεξάρτητα από την κύρια εφαρμογή για απλή περιήγηση στον παρακάτω σύνδεσμο: https://gis.ktimanet.gr/wms/declarationsProduction/default.aspx (δεν ξέρω εάν έχει αναφερθεί πάλι....το ανακάλυψα τυχαία.... ίσως να φανεί χρήσιμο αφού δεν χρειάζεται login με τους κωδικούς του taxis)3 points
-
Συνάδελφοι, ειλικρινά προσπαθώ να καταλάβω για ποιο λόγο στη συντριπτική πλειοψηφία προτιμάτε να πάτε στο Κτηματολογικό Γραφείο. Τόσο ελεύθερο χρόνο έχετε; Όταν η εφαρμογή δουλεύει χωρίς κολλήματα, που πλέον είναι το 80-90% της ημέρας, είναι υπόθεση 5 λεπτών να υποβάλλεις μια δήλωση. Το σκανάρισμα ενός σχεδίου είναι πάμφθηνο πλέον. Ενός συμβολαίου δεν το συζητάω καν, οποισδήποτε το κάνει στο δικό του μηχάνημα. Αποφεύγεις τη συσσώρευση όγκου χαρτιού (και κάνεις και καλό στο περιβάλλον). Άσε που οποιαδήποτε στιγμή χρειαστείς κάτι στο μέλλον δεν ψάχνεσαι εσύ και ο πελάτης τι έστειλες. Το τραβάς από το ψηφιακό σου αρχείο. Και φυσικά την εφαρμογή τη δουλεύεις οποιαδήποτε ώρα της μέρας. Σε περίπτωση απαίτησης επιπλέον στοιχείων βάζεις το e-mail σου ως στοιχείο επικοινωνίας και αποφεύγεις άλλο ένα ταξίδι προς το Κτηματολογικό Γραφείο και άλλο χαμένο χρόνο. Τέλος, όσον αφορά την πληρωμή, κατάθεση από τον πελάτη σε ένα λογαριασμό σας και αποστολή με τη δική σας κάρτα. Γενικώς, εάν δεν υπήρχε το πρόβλημα με τα Υποθηκοφυλάκεια, θα τσουλούσε μια χαρά η διαδικασία.3 points
-
Το θέμα δεν πρέπει να λήξει έτσι αφού τώρα άνοιξε. Το κτηματολόγιο "ξεκίνησε" σαν απαίτηση του κινήματος, θα μπορούσε να πει κάποιος, στης αρχές του 1980 και σε όλη την δεκαετία. Είναι πράγματι όπως τα λέει ο Δημήτρης παραπάνω. Δεν σου δημιουργούσε τότε την εντύπωση πως ήταν μία εισπρακτική υπόθεση, όπως είναι σήμερα!!. Απλά ήταν μία ανάγκη των καιρών, που η Ελλάδα έπρεπε να αποκτήσει κτηματολόγιο. Ήταν η μοναδική χώρα που ΔΕΝ είχε κτηματολόγιο και έπρεπε να το αποκτήσει. Πριν από λίγη ώρα κάπου έγραψα για τα "ανθρωπάκια της πολιτικής". Κατάφερε λοιπόν ο Λαλιώτης, ΥΠΕΧΩΔΕ τότε, να ξοδέψει, με τους συν- αυτόν, για το 17% του έργου που έκανε το 80% των χρημάτων που υπήρχαν για το κτηματολόγιο. Είχε γίνει μεγάλο σούσουρο με το θέμα αυτό!!! ! Μετά και από το "σούσουρο" λοιπόν που έγινε τότε μας "ανάγκασαν" να χρηματοδοτήσουμε μόνοι μας το έργο αυτό. Η καλή Σοσιαλίστρια η Βασούλα ( και αυτή μεγάλο πρόσωπο της πολιτικής ) έβαλε στον νόμο της 3212/2003 τα όσα παραπάνω γράφει ο Δημήτρης. Χαράτσι!! Κανείς δεν πλήρωσε γ' αυτό το θέμα. Είχαμε τότε στον αθηναϊκό σύλλογο Τοπογράφων (δεν υπήρχε πανελλήνιος) για πρόεδρο ένα "μπουμπούκι" (ας μη λέμε ονόματα) που ήταν χωμένος στον υπόνομο με το μέλι. Τώρα το κτηματολόγιο, όπως αυτό γίνεται, είναι καθαρά ένα εισπρακτικό μέσο. Αν δει κάποιος τελειωμένα κτηματολόγια πχ Βασιλικών Θεσσαλονίκης θα ντρέπεται ... να γελάσει! Είναι η χαρά των δικηγόρων. Τους δίνουμε δουλειά για τα δικαστήρια. (δεν διάλεξα να πω τα Βασιλικά !! θα μπορούσα να πω ...και άλλα) .2 points
-
Κι εγώ υπέρ γραφείου!!!Είπαμε ηλεκτρονικές εφαρμογές χρησιμοποιούμαι μόνο όταν είναι όντως ηλεκτρονικές. Όπως πχ το ΦΠΑ στο taxisnet κλπ κλπ. Όταν μπαίνει μέσα το σκανάρισμα τρώνε απευθείας άκυρο από εμένα.......2 points
-
δεν θα της δοσεις τπτ. το 98/6α, αναφερει τον ιδιοκτητη για τα "εκ κατασκευής" το 98/ 6β αναφερει τον μηχανικο για το "σε ολους τους οροφους" Να ξαναδιαβασει το 6 που αναφερει "κατα περίπτωση"2 points
-
παντως, για να ολοκληρωσουμε.. αρχικα δεν υπηρχε κανενα κτηματολογικο τελος... Μπηκε για πρωτη φορα το 2003 με τον ν 3212/2003 «10. Για κάθε εγγραπτέο δικαίωμα που δηλώνεται καταβάλλεται από τον δηλούντα τέλος κτηματογράφησης είκοσι (20) ευρώ, που δεν υπόκειται σε τέλος χαρτοσήμου ή Φ.Π.Α. Ο τρόπος είσπραξης του ανταποδοτικού αυτού τέλους και κάθε αναγκαία σχετική λεπτομέρεια καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων. Τα έσοδα από την είσπραξη του τέλους αυτού εγγράφονται στον προϋπολογισμό του Ο.Κ.Χ.Ε. ή εισφέρονται στην εταιρεία «ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε.", κατά τους όρους της προβλεπόμενης στο άρθρο 14 παρ. 1 του Ν. 2308/1995 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων περί μεταφοράς πόρων του Ο.Κ.Χ.Ε. στην εν λόγω εταιρεία και διατίθενται για την εκπλήρωση των σκοπών της κτηματογράφησης. Με την απόφαση του προηγούμενου εδαφίου καθορίζεται ο τρόπος εισφοράς και κάθε σχετικό θέμα." Σημερα το σχετικο αρθρο εχει ως εξης: 10. α) Για την επεξεργασία των δηλώσεων του παρόντος άρθρου και την καταχώριση των εγγραπτέων δικαιωμάτων στους τελικούς πίνακες της κτηματογράφησης καταβάλλεται υπέρ του Ο.Κ.Χ.Ε. ανταποδοτικό τέλος κτηματογράφησης, εν μέρει πάγιο, σύμφωνα με τα οριζόμενα κατωτέρω υπό αα`, και εν μέρει αναλογικό, σύμφωνα με τα οριζόμενα κατωτέρω υπό ββ`, το οποίο καθορίζεται ως εξής: αα`. Για κάθε εγγραπτέο δικαίωμα που δηλώνεται, καταβάλλεται από τον δηλούντα έναντι του συνολικά οφειλόμενου ανταποδοτικού τέλους κτηματογράφησης και επί ποινή απαραδέκτου της δηλώσεώς του πάγιο τέλος κτηματογράφησης. Το τέλος αυτό ορίζεται σε τριάντα πέντε (35) ευρώ ανά δικαίωμα, με εξαίρεση τα δικαιώματα σε χώρους στάθμευσης ή αποθήκες που αποτελούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες, για τα οποία το τέλος ορίζεται σε είκοσι (20) ευρώ. Στις αγροτικές περιοχές τα φυσικά πρόσωπα που έχουν εγγραπτέο δικαίωμα σε περισσότερα του ενός ακίνητα καταβάλλουν πάγια τέλη για δύο μόνον εγγραπτέα δικαιώματα, ανεξαρτήτως του συνολικού αριθμού αυτών. [δεν αναφερει καμμια αλλη προυποθεση, ούτε θετει καμμία διακριση ο νομος] Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζεται μόνο για τους δικαιούχους δικαιωμάτων κυριότητας και δουλειών". Η απαιτηση του Κτηματολογιου να δημιουργεί νεα κατηγορια αγροτικων περιοχών, με βαση την "συστηματικη δομηση" δεν εχει κανενα νομοθετικο ερεισμα, αλλά -φαινεται οτι- αποτελει αντικειμενο εσωτερικης συμφωνιας Κτηματολογιου- Αναδόχων "Στις αγροτικές περιοχές (δηλαδή στα εκτός σχεδίου και εκτός ορίου οικισμών) τα φυσικά πρόσωπα μόνον που υποβάλουν δήλωση για περισσότερα από δύο (2) δικαιώματα εντός του ίδιου Ο.Τ.Α., καταβάλλουν πάγια τέλη για δύο (2) µόνο δικαιώματα, ανεξαρτήτως του συνολικού αριθμού αυτών. Η διάταξη εφαρμόζεται µόνο για τους δικαιούχους δικαιωμάτων κυριότητας και δουλειών. Ως αγροτική ορίζεται η περιοχή η οποία βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης ή εκτός ορίου οικισμού προϋφισταμένου του 1923 ή εκτός ορίου οικισμού κάτω των 2.000 κατοίκων που έχει οριοθετηθεί και δεν παρουσιάζει χαρακτηριστικά συστηματικής δόμησης. Οι περιοχές αυτές έχουν καθοριστεί από το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ και απεικονίζονται στους χάρτες του Γραφείου Κτηµατογράφησης και λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του τέλους μετά τη καταχώρηση της δήλωσης στο πληροφοριακό σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου.."2 points
-
2 points
-
1 point
-
1 point
-
Σήμερα έκανα 3 διαφορετικές πληρωμές με πιστωτική κάρτα, οι οποίες μέσα σε 1 λεπτό είχαν εγκριθεί κ.λπ., είχε βγει και το πιστοποιητικό, είχε ολοκληρωθεί η δήλωση. Δηλαδή, το φτιάξανε το μαγαζί και πάει σφαίρα..... P.S. Πριν μια εβδομάδα για τη διαδικασία αυτή ήθελαν 3 μέρες....1 point
-
Επισημα Σχεδια Πολης υπαρχουν και πιο παλια (1864 Αχαρνες), δεν ειναι εκει το θεμα Αυτο που καταλαβαινω εγω δια της μαντικης ειναι οτι οι συνάδελφοι δεν ελεγξαν κανενα κανονα οικοδομησιμοτητας παρα μονο την επιφανεια. Διοτι εκτος απο επιφανεια και προσωπο, πρεπει να ειναι αρτια και ολα τα ομορα, και τα ομορα των ομορων, και σε σχεδια πολης προ 1983 πρεπει να ειναι αρτια και τα απεναντι, καθως και τα ομορα των απεναντι. Οπως επισης οτι εχει συντελεστει η απαλλοτριωση της ζωνης παραλιας στη συγκεκριμενη περιπτωση, καθως και αλλα. Μεγαλη δουλεια, για μια σκοτωμενη αγορα... Τωρα το να λεει η ιδια η Πολεοδομια οτι επειδη χτιστηκε αυθαιρετο σε κοινοχρηστο δρομο σημαινει οτι μειωθηκε το πλατος δρομου, αυτο με ξεπερναει. Προσωπικα αν το ακουγα, θα εκανα αιτηση να το παρω γραπτως, γιατι αν υπαρχει περιπτωση να ειναι αληθεια, θα μαθαινα κατι καινουριο.1 point
-
1 point
-
Παρατηρηση 1: αν ο απεναντι εχτισε αυθαιρετο σε κοινοχρηστο χωρο, εστω και προ 1975, πως θεωρείται οτι μειωθηκε το πλατος του δρομου? Διοτι υπαρχει ορισμος της εννοιας "πλατος δρομου", τοσο για σχεδια πολης, οσο και για οικισμους. Παρατηρηση 2: το να μην αποτυπωνονται κτιρια σε τοπογραφικο ειναι οκ, αρκει αυτα να μην αφορουν την ιδιοκτησια για την οποια εκπονειται το τοπογραφικο. Σημειωνεται οτι και τα ομορα αφορουν την ιδιοκτησια, και πολλες φορες και τα ομορα των ομορων (αρθρο 25 Ν.1337) Παρατηρηση 3: εργασίες πανω στον αιγιαλο δεν νομιζω οτι επιτρεπονται. Σε καθε περιπτωση, μπορειτε να κινηθειτε κατα των συναδελφων και μεσω του Τεχνικου Επιμελητηριου, αρκει να εχετε κατι σιγουρα σωστο στα χερια σας. Η εννοια "μηχανικος του γειτονα" δεν προσδιδει κυρος, κυρος σε ο,τι λεμε προσδιδει μονο ο,τι σφραγιζει κανεις, και παιρνει την ευθυνη γι αυτα που δηλωνει. Καλη συνεχεια1 point
-
Σε ποιο γραφείο απ' όλα να πας ωρέ λεβέντη, όταν κάνεις δηλώσεις πελατών σου για τη μισή Ελλάδα κι όταν "... εν τη παλάμη και ούτω βοήσωμεν"!!!1 point
-
Θα υπολογίσεται και θα πληρώσεται τα φορολογικά όπως θεωρείται σωστό. Θα ανεβάσεται τα σχετικά παραστατικά στο σύστημα, μαζί με προυπολογισμό και πιθανό αναλυτικό και μετά την έκδοση της άδειας θα γίνει ο έλεγχος των φορολογικών. Εαν απαιτηθούν επιπλέον πληρωμές θα τις κάνετε συμπληρωμάτικά και τότε θα κλείσει ο φάκελος χωρίς να έχετε κάποια επιπλέον επίπτωση.1 point
-
Κοίτα, από την πολεοδομία που με πιάνει αλλεργία προτιμάω το e-άδειες κ ας σκανάρω κ ένα στρέμα, τα γραφεία κτηματογράφησης μια χαρά είναι, νέοι υπάλληλοι και άφθονα παππουδάκια για κουτσομπολιό!1 point
-
μου εδωσες καταπληκτικη ιδεα, πλησιαζει και η Τσικνοπεμπτη!!! Για μας το λες, γιατι; Για να ξερεις τι θα πεις στον πελατη σου προφανως οταν βγαινει το παραβολο1 point
-
Θα διαφωνήσω με τις ανωτέρω απόψεις. Η δήλωση 651/77 πρέπει να είναι σαφής και κατηγορηματική και ο υπογράφων θα πρέπει να έχει ελέγξει την αρτιότητα-οικοδομησιμότητα. Αν δεν έχει στοιχεία, ή δεν συντάσσει διάγραμμα, ή γράφει μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο. Αν ο αγοραστής ενός τέτοιου ακινήτου δεν καταφέρει να οικοδομήσει κι έχει ένα καλό δικηγόρο, μπορεί να τινάξει στον αέρα το μηχανικό. Σε αυτή την περίπτωση, η ανωτέρω εγκύκλιος πάει στα σκουπίδια.1 point
-
Δηλαδή μέσω ενημέρωσης από τρίτους προσπαθείς να κάνεις πολεοδομικό έλεγχο ακινήτου; Ο ίδιος δεν κάθισες να διαβάσεις τη νομοθεσία προκειμένου να απαντήσεις σε ένα τέτοιο ερώτημα; Αν θα κάνεις κατάτμηση από το μεγαλύτερο γήπεδο και του πάρεις 160 τμ, δημιουργείς δυο προβλήματα. Πρώτον μετατρέπεις το μεγάλο σε μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο αφού αυτό θα χρειάζεται πλέον και 25 μ πρόσωπο σε αναγνωρισμένο προ 23 κοινόχρηστο δρόμο (ή 45 μ πρόσωπο και 50 μ βάθος εφόσον εφάπτεται στην εθνική οδό) και δεύτερον δεν δημιουργείς νέο άρτιο και οικοδομήσιμο αφού και το δεύτερο θα πρέπει να έχει κατ ελάχιστον 4.000 τμ και αναλόγως της οδού, είτε πρόσωπο 25 μ σε αναγνωρισμένη προ 23 κοινόχρηστη αγροτική οδό, είτε 45 μ πρόσωπο και 50 μ βάθος αν έχει πρόσωπο σε δημοτική, επαρχιακή ή εθνική οδό. Στο τοπογραφικό που παραθέτεις φαίνεται μια πολυγωνική γραμμή με πορτοκαλί. Αυτή τι ακριβώς αναπαριστά; Ακόμη και αν υποθέταμε ότι το νεο γεωτεμάχιο ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο, αν βάλεις την απαιτούμενη απόσταση γραμμής δόμησης δυνάμει του ΠΔ 209/98 (μέτρα ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας) προκύπτει οικοδομήσιμο τμήμα; Τα παραπάνω ισχύουν εφόσον δεν έχουν επιβληθεί αυστηρότερα όρια αρτιότητας μέσω άλλων διατάξεων ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ/ΝΑΤΟΥΡΑ και εφόσον θα επιτρέπεται κατάτμηση με επιφάνεια μικρότερη των 4.000 τμ (κάτι που συνήθως όταν ισχύουν ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ δεν επιτρέπεται). Επιπλέον έχεις να ελέγξεις δασικό χαρακτήρα ακινήτων εφόσον βρίσκονται σε περιοχή ανάρτησης, μερικής ή οριστικής κύρωσης δασικών χαρτών.1 point
-
1 point
-
Ή δεν δήλωσες σαφώς πότε έγινε η αλλαγή χρήσης, ή δεν το κατάλαβαν ή νομίζουν ότι με το 15άρι που συνοδεύει το 250άρι θα βγει ο μισθός τους ...1 point
-
Αρα, δεν θες συνενωση θες να κατατμησεις ενα διπλανο και να αγορασεις ενα τμημα απο αυτο το διπλανο και να το κολλησεις στο δικο σου Με ποιες διαταξεις ανηκεις στην παρεκκλιση? Και γιατι να αλλαξουν οι οροι δομησης με την αγορα ενος "τμηματος", που "απο μονο του" δεν κουβαλαει μαζι του κανεναν συντελεστη. υγ καλο θα ηταν να ανοιγες λιγο τον Ρωμαλιαδη..1 point
-
Η προκαταβολή πρέπει να είναι 30% του παραστατικού, άρα 3.000 ευρώ. Εφόσον ο προμηθευτής έκοψε το όριο του επιλέξιμου ποσού, δεν υπάρχει "χώρος" για τις εισφορές. Έπρεπε να γίνει συνεννόηση με τον προμηθευτή να κόψει μικρότερο ποσό, ώστε να μπουν και οι εισφορές στο σύστημα και να επιστραφούν.1 point
-
Έστειλα το παρακάτω mail στην ΕΥΕΠΕΝ Β.Ε. Καλησπέρα, Έχω αναλάβει κάποιους φακέλους εξ' οικονομώ κατ'οίκον και στα πλαίσια του προγράμματος έχω εκδόσει το 1ο ΠΕΑ . Σε κάποιες περιπτώσεις απαιτείται η έκδοση Έγκρισης Εργασιών Μικρής Κλίμακας καθώς πρόκειται να τοποθετηθεί εξωτερική θερμομόνωση με ή χωρίς ικριώματα. Έχω διαβάσει τη σχετική ανακοίνωση του προγράμματος η οποία αναφέρεται και στην υπηρεσία σας https://exoikonomisi.ypen.gr/-/asymbibasto-energeiakon-epitheoreseon στην οποία σημειώνεται : "Δεν αποτελεί ασυμβίβαστο για την έκδοση Π.Ε.Α. σε αυτό, δηλ. δεν συγκαταλέγεται στις περιπτώσεις του άρθρου 53, εδάφιο α), του Ν.4409/2016, εκτός εάν η συμμετοχή αφορά στη σύνταξη μελετών για την έκδοση ή αναθεώρηση αδειών δόμησης, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Από το υπογραμμισμένο κείμενο αντιλαμβάνομαι οτι ασυμβίβαστο υπάρχει μόνο στις περιπτώσεις έκδοσης ή αναθεώρησης οικοδομικών αδειών. Συνεπώς στη δική μου περίπτωση που πρόκειται να εκδόσω ΕΕΜΚ για τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης με ή και χωρίς ικριώματα δεν τίθεται θέμα ασυμβίβαστου για την έκδοση του 2ου ΠΕΑ ; Επειδή το συγκεκριμένο ζήτημα απασχολεί όλους τους συναδέλφους που ασχολούνται με το πρόγραμμα θα ήθελα μια σαφή απάντησή σας το συντομότερο δυνατόν. Με εκτίμηση Μου τηλεφώνησαν σε 5 λεπτά και μου είπαν οτι : 1. Για την έκδοση ΕΕΜΚ για τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης με Ή χωρίς ικριώματα δεν υπάρχει ασυμβίβαστο γιατί δεν κάνουμε καμία μελέτη και η επίβλεψη των ικριωμάτων αφορά τα ικριώματα και ΟΧΙ το κτίριο. 2. Ασυμβίβαστο υπάρχει όταν κάνουμε κάποια μελέτη, πχ Η/Μ στα πλαίσια ενός συστήματος θέρμανσης. Ακόμα και στις εσωτερικές διαρρυθμίσεις όταν δεν κάνουμε κάποια μελέτη αλλά μόνο κάτοψη των διαρρυθμίσεων ΔΕΝ υπάρχει ασυμβίβαστο.1 point
-
Ικανοτικό έλεγχο κόμβων δεν κάνεις όταν: 1. Επιλύεις μονώροφο ή κανονικό διώροφο χωρίς πρόβλεψη ορόφου (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 α [1]). 2. Επιλύεις με q=1.5 ή με qmax/2 (Ε.Α.Κ. 4.1.4 [5]). 3. Ικανοποιείται το παρακάτω κριτήριο: nv>0.60 (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 β [2]) και ένα από τα: i) Εάν σε κάθε όροφο, πλην του ανωτάτου, και σε μία τουλάχιστον διεύθυνση, διατίθενται εκατέρωθεν του Κ.Μ. δύο τουλάχιστον παράλληλα τοιχώματα η απόσταση των οποίων υπερβαίνει το 1/3 της αντίστοιχης διάστασης κάτοψης του στατικού συστήματος του κτιρίου και ικανοποιείται η συνθήκη nv>0.60 (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 [3] β). ii) ρm>r (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 [3] β). iii) MP1>r, MP2>r, δηλαδή οι δύο πρώτες σημαντικές ιδιομορφές να είναι κυρίως μεταφορικές (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 [3] γ). Εάν λύσεις με q=1.5 ή qmax/2 δεν απαιτείται να ικανοποιηθεί και το κριτήριο 3 (nv>0.60) για να αποφύγεις τον ικανοτικό. Άρα καλύπτεσαι. Μπορείς παρόλο που δεν πιάνεις το κριτήριο 3, δηλαδή nv>0.60, να λύσεις με q=3.5, αλλά τότε θα πρέπει να κάνεις υποχρεωτικά ικανοτικό έλεγχο κόμβων. Αυτά τουλάχιστον λένε οι κανονισμοί. Προσωπικά προσπαθώ συνήθως να βάζω τόσα τοιχία, ώστε να εξασφαλίζω nv>0.60, είτε απαιτείται είτε όχι. Λύνοντας με q=1.5 ουσιαστικά σχεδιάζεις ώστε η κατασκευή σου να παραμείνει σχεδόν ελαστική, επιδιώκοντας να έχεις πολύ λιγότερες ζημιές απ΄ότι θα παρουσίαζε μία κατασκευή λυμένη με q=3.5, όπου εκεί προβλέπεται ενεργοποίηση ελαστοπλαστικών μηχανισμών απορρόφησης της σεισμικής διέγερσης. Δηλαδή με q=1.5 το κτίριο σου μάλλον θα προκύψει πιο "σκληρό". Υπάρχει η γενική άποψη ότι: μαλακό έδαφος ---> σκληρό κτίριο σκληρό έδαφος ---> μαλακό κτίριο Άρα στη συμπεριφορά μιας κατασκευής κατά τη διάρκεια της σεισμικής διέγερσης, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το είδος του εδάφους. Σε κάθε περίπτωση πετυχαίνοντας nv>0.60 θα κοιμάσαι πάντα πιο ήσυχος. Αξιολογώντας λοιπόν όλους αυτούς τους παράγοντες μπορείς να καταλήξεις στην ορθότερη κάθε φορά λύση προσομοίωσης του μοντέλου σου.1 point
-
Συναδελφε στην δικαστικη αποφαση αναφερεται απο ποτε αρχισε η κατοχη του ακινητου? α) αν ειναι εκτακτη χρησικτησια ο χρονος που περιεχεται στην ιδιοκτησια του ειναι τα 20 χρονια. β) στην τακτικη ειναι 10 χρονια Το ποτε θα γινει το δικαστηριο ειναι ασχετο αρκει να αναγνωριζεται ο χρονος που αποκτησαμε τα δικαιωματα επι του ακινητου. Προσωπικη αποψη ειναι οτι η μεταγραφη της δικαστικης αποφασης ειναι προαιρετικη και σε καθε περιπτωση δεν αποκταται η κυριοτητα με την μεταγραφη της. Η δικαστικη αποφαση αναγνωριζει δικαιωμα που εχουμε αποκτηση με την χρησικτησια.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-