Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/03/2019 σε όλες τις περιοχές
-
Οι περιοχές που λαμβάνονται ως εκτός ή εντός σχεδίου για το κτηματολόγιο δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τις περιοχές εντός ή εκτός σχεδίου όπως ορίζονται πολεοδομικά. Το κτηματολόγιο ανάλογα με την οικιστική πύκνωση όρισε κάποιες περιοχές ως εντός σχεδίου (προφανώς απαιτούν περισσότερη επεξεργασία) Κατά την δήλωση και το ανέβασμα του περιγράμματος του γεωτεμαχίου, αυτομάτως το σύστημα γνωρίζει την περιοχή Επομένως η εν λόγω επιλογή καταργήθηκε με την νέα εφαρμογή (μπορεί και στην προηγούμενη να λειτουργούσε απλά ως placebo)2 points
-
η μοδα παντως λεει στατικα με app χωρις την αναγκη υπαρξης ΠΜ, τοπογραφικα με αππ, διχως την αναγκη υπαρξης gnss (και ΑΤΜ σε συνεχεια) δηλωσεις κτηματολογιου απο το κινητο και ουτω καθεξης Αν δηλαδη θελεις την γνωμη μου περι "tools της μοδας τωρα" θα σου προτεινα να αφησεις αυτο που τωρα κανεις (γιατι δεν ειναι της μοδας/εχει περασει προ πολλου αυτη η μοδα, ηδη υπαρχουν τελειωμενες τετοιες ερευνες στο kickstarter με πολυ καλα αποτελεσματα), αφου ολοι κανουν εξαρτηση χωρις gnss, αλλα απο το κτημανετ και να ασχοληθεις με εφαρμογες αππ που κανουν τρισδιαστατες απεικονισεις κτηριων με δυνατοτητα σχεδιασμου αρχιτεκτονικης μελετης επι φωτογραφησης αυτων των κτηριων μεσω κινητου κατα προτιμηση2 points
-
Ένας άλλος τρόπος με άμεση ενημέρωση είναι αυτός (Από την ιστοσελίδα ΝΟΜΟΣΚΟΠΙΟ ) τον οποίο δεν μπορώ να ανεβάσω σε αυτοτελές αρχείο (ας τον ανεβάσει κάποιος πιο επιτήδειος από μένα τον παππού!) Νόμος 4495/2017: Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις, (ΦΕΚ 167/Α/2017), 03-11-2017. Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Εκδίδουμε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή: Τμήμα Α: Μηχανισμοί και μέσα ελέγχου της ποιότητας του δομημένου περιβάλλοντος Κεφάλαιο Πρώτο: Υπηρεσίες ελέγχου δόμησης - Διάρθρωση - Αρμοδιότητες Άρθρο 1: Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος Άρθρο 2: Περιφερειακές Διευθύνσεις Ελέγχου Δόμησης - Περιφερειακά Παρατηρητήρια και Τμήματα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικά Παρατηρητήρια Άρθρο 3: Συμβούλια Παρακολούθησης Δομημένου Περιβάλλοντος - Ετήσιες εκθέσεις Άρθρο 4: Αρμοδιότητες Διεύθυνσης Ελέγχου Δομημένου Περιβάλλοντος και Εφαρμογής Σχεδιασμού - Παρατηρητήριο Άρθρο 5: Αρμοδιότητες Περιφερειακών Διευθύνσεων Ελέγχου Δόμησης - Περιφερειακών Παρατηρητηρίων - Πόροι Άρθρο 6: Αρμοδιότητες Τμημάτων Ελέγχου Δόμησης - Τοπικών Παρατηρητηρίων Κεφάλαιο Δεύτερο: Συλλογικά όργανα ελέγχου δομημένου περιβάλλοντος Άρθρο 7: Συμβούλια Αρχιτεκτονικής - Συγκρότηση και αρμοδιότητες Άρθρο 8: Σύνθεση Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Άρθρο 9: Μητρώα Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Άρθρο 10: Θητεία μελών Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Άρθρο 11: Λειτουργία Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Άρθρο 12: Περιφερειακά Συμβούλια Αρχιτεκτονικής - Συγκρότηση και αρμοδιότητες Άρθρο 13: Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ - ΚΕΣΑΑ - ΚΕΣΑΜΑΘ) Άρθρο 14: Αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής Άρθρο 15: Σύνθεση ΚΕΣΑ - ΚΕΣΑΑ - ΚΕΣΑΜΑΘ Άρθρο 16: Λειτουργία ΚΕΣΑ - ΚΕΣΑΑ - ΚΕΣΑΜΑΘ Κεφάλαιο Τρίτο: Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων και Επιτροπή Προσβασιμότητας Άρθρο 17: Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων - Συγκρότηση, σύνθεση και αρμοδιότητες Άρθρο 18: Περιφερειακές Επιτροπές Προσβασιμότητας Άρθρο 19: Κεντρική Επιτροπή Προσβασιμότητας Άρθρο 20: Συγκρότηση Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 21: Αρμοδιότητες Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 22: Συγκρότηση Περιφερειακών Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 23: Αρμοδιότητες Περιφερειακών Συμβουλίων Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 24: Συγκρότηση Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων - ΚΕΣΥΠΟΘΑ Αιγαίου - ΚΕΣΥΠΟΘΑ Μακεδονίας - Θράκης Άρθρο 25: Αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Άρθρο 26: Μεταβατικές διατάξεις Τμήματος Α Άρθρο 27: Καταργούμενες διατάξεις Τμήματος Α Τμήμα Β: Πλαίσιο δόμησης Κεφάλαιο Πρώτο: Διαδικασία έκδοσης και ελέγχου οικοδομικών αδειών - Κατηγορίες αδειών Άρθρο 28: Ορισμοί Άρθρο 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών Άρθρο 30: Εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια ή Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας Άρθρο 31: Αρμόδια όργανα χορήγησης πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών Άρθρο 32: Έκδοση οικοδομικών αδειών σε εκκλησιαστικά ιδρύματα Άρθρο 33: Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Άρθρο 34:Αυτεπάγγελτη αναζήτηση στοιχείων από τις Υπηρεσίες Δόμησης μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας Άρθρο 35: Προέγκριση οικοδομικής άδειας Άρθρο 36: Κατηγορίες τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών Άρθρο 37: Έκδοση Έγκρισης Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας Άρθρο 38: Διαδικασία ελέγχου Οικοδομικής Άδειας Άρθρο 39: Προδιαγραφές σύνταξης τοπογραφικού διαγράμματος και διαγράμματος κάλυψης Άρθρο 40: Δικαιολογητικά για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας Άρθρο 41: Δικαιολογητικά για τη χορήγηση της Έγκρισης Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας Άρθρο 42: Ισχύς, αναθεώρηση και ενημέρωση οικοδομικών αδειών και προεγκρίσεων και εγκρίσεων μικρής κλίμακας και γνωστοποίησης πρόσθετων εργασιών Άρθρο 43: Εκτέλεση οικοδομικών εργασιών Άρθρο 44: Στάδια ελέγχου οικοδομικής άδειας Άρθρο 45: Διαδικασία ελέγχου εφαρμογής οικοδομικών αδειών Άρθρο 46: Πόρισμα Ελέγχου των Ελεγκτών Δόμησης Άρθρο 47: Αποπεράτωση έργου και σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας Άρθρο 48: Κυρώσεις Άρθρο 49: Μητρώο μελετητών και επιβλεπόντων μηχανικών και καθήκοντα Άρθρο 50: Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Πρώτου Τμήματος Β Άρθρο 51: Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Πρώτου Τμήματος Β Κεφάλαιο Δεύτερο: Ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου Άρθρο 52: Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου - Σκοπός Άρθρο 53: Ορισμοί Άρθρο 54: Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας - Έκδοση πιστοποιητικών Άρθρο 55: Διαδικασία έναρξης και ενημέρωσης - Προθεσμία υπαγωγής Άρθρο 56: Διαδικασία Υποβολής Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου Άρθρο 57: Έλεγχος στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου Άρθρο 58: Προδιαγραφές και υπόχρεοι τήρησης Άρθρο 59: Έντυπα Άρθρο 60: Κυρώσεις Άρθρο 61: Έλεγχος και καταγραφή δόμησης Άρθρο 62: Μεταβατικές διατάξεις - Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου Δεύτερου Τμήματος Β Άρθρο 63: Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Δεύτερου Τμήματος Β Τμήμα Γ: Έλεγχος υλοποίησης Χωρικού Σχεδιασμού, Κοινόχρηστοι χώροι και περιβαλλοντικό ισοζύγιο Άρθρο 64: Ορισμοί Άρθρο 65: Ηλεκτρονική πολεοδομική ταυτότητα δήμου Άρθρο 66: Επίσπευση του χωρικού σχεδιασμού Άρθρο 67: Τράπεζα Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων Άρθρο 68: Τίτλος Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης Άρθρο 69: Τίτλος Εισφοράς Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου Άρθρο 70: Βαρυνόμενα ακίνητα Άρθρο 71: Ωφελούμενα ακίνητα Άρθρο 72: Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή Άρθρο 73: Περιοχές Αυξημένης Επιβάρυνσης Συντελεστή Άρθρο 74: Πραγματοποίηση Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης Άρθρο 75: Απόδοση προστίμων και λοιπών εισφορών Άρθρο 76: Δράσεις περιβαλλοντικής και πολεοδομικής εξισορρόπησης μέσω της Τράπεζας Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων Άρθρο 77: Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου Άρθρο 78: Τροποποιούμενες διατάξεις Τμήματος Γ Άρθρο 79: Μεταβατικές διατάξεις Τμήματος Γ Άρθρο 80: Καταργούμενες διατάξεις Τμήματος Γ Τμήμα Δ: Αντιμετώπιση αυθαίρετης δόμησης Κεφάλαιο Πρώτο: Μέτρα πρόληψης αυθαίρετης δόμησης Άρθρο 81: Ορισμοί Άρθρο 82: Απαγόρευση δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις Άρθρο 83: Απαίτηση έκδοσης βεβαίωσης μηχανικού σε δικαιοπραξίες, εγγραπτέες πράξεις Άρθρο 84: Απαγόρευση σύνδεσης αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας Άρθρο 85: Δημιουργία δορυφορικών χαρτών και ενιαίας βάσης αναφοράς Άρθρο 86: Δικαίωμα υπαγωγής - Χρόνος αλλαγής χρήσης / ανέγερσης Άρθρο 87: Απόδειξη χρόνου κατασκευής αυθαίρετων κατασκευών Άρθρο 88: Αυθαίρετα πριν την 28-07-2011 Άρθρο 89: Απαγόρευση υπαγωγής Κεφάλαιο Δεύτερο: Μηχανικοί κατά της αυθαίρετης δόμησης Άρθρο 90: Ηλεκτρονική διαδικασία εντοπισμού, ελέγχου και καταγραφής αυθαιρέτων Άρθρο 91: Εντοπισμός αυθαιρέτων Άρθρο 92: Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτου Άρθρο 93: Προσφυγή Κεφάλαιο Τρίτο: Αντιμετώπιση αυθαιρέτων που έχουν συντελεστεί μετά την 28-07-2011 Άρθρο 94: Κυρώσεις αυθαίρετων κατασκευών μετά την 28-07-2011 Άρθρο 95: Τρόπος καταβολής και απόδοσης προστίμων Κεφάλαιο Τέταρτο: Αντιμετώπιση αυθαιρέτων που έχουν συντελεστεί πριν από την 28-07-2011 Άρθρο 96: Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων Άρθρο 97: Ρύθμιση αναστολής και εξαίρεσης από την κατεδάφιση Άρθρο 98: Ρυθμίσεις του νομοθετικού διατάγματος 1024/1971 και του νόμου 3741/1929 Άρθρο 99: Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος Άρθρο 100: Διατάξεις υπολογισμού ενιαίου ειδικού προστίμου Άρθρο 101: Καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου - Προθεσμίες Άρθρο 102: Μειώσεις και επιβαρύνσεις ενιαίου ειδικού προστίμου και καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής Άρθρο 103: Μειώσεις προστίμων σε ειδικές ομάδες πληθυσμού Άρθρο 104: Συμψηφισμός καταβληθέντων προστίμων Άρθρο 105: Αναστολή επιβολής κυρώσεων και είσπραξης προστίμων Άρθρο 106: Υπαγωγή αυθαιρέτων για τα οποία εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης Άρθρο 107: Ενέργειες αρμόδιων υπηρεσιών Άρθρο 108: Έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής - αποζημίωση ελεγκτών δόμησης Άρθρο 109: Τιμή ζώνης Άρθρο 110: Απαγόρευση υπαγωγής λόγω ακύρωσης άδειας Άρθρο 111: Έντυπη διαδικασία Κεφάλαιο Πέμπτο: Ειδικές περιπτώσεις αυθαιρέτων που έχουν συντελεστεί πριν από την 28-07-2011 Άρθρο 112: Στάσιμοι Οικισμοί Άρθρο 113: Αυθαίρετα κτίσματα σε εξαγορασμένα ακίνητα και σε ακίνητα ιδιοκτησίας της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ανώνυμη εταιρεία Άρθρο 114: Αυθαίρετες κατασκευές ακινήτων δημόσιου ενδιαφέροντος Άρθρο 115: Αυθαίρετες κατασκευές σε οικισμούς που κατασκευάστηκαν από τον πρώην Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας Άρθρο 116: Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό Άρθρο 117: Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε διατηρητέο κτίριο Άρθρο 118: Αυθαίρετες κατασκευές πλησίον γραμμών υψηλής τάσης Άρθρο 119: Αυθαίρετες κατασκευές τουριστικών εγκαταστάσεων Άρθρο 120: Αυθαίρετες κατασκευές σταυλικών εγκαταστάσεων Άρθρο 121: Αυθαίρετες κατασκευές μονάδων υδατοκαλλιέργειας και προσαρτημάτων δημόσιων ιχθυοτροφείων Άρθρο 122: Αυθαίρετες κατασκευές σε παραμεθόριες περιοχές των περιφερειακών ενοτήτων Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου Άρθρο 123: Αυθαίρετες κατασκευές κοινωφελών κτιρίων και συνοδών εγκαταστάσεων Άρθρο 124: Εξουσιοδοτικές διατάξεις Άρθρο 125: Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις Τμήματος Δ Τμήμα Ε: Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Άρθρο 126: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 3889/2010 Άρθρο 127: Τροποποίηση διατάξεων του προεδρικού διατάγματος 420/1987, του από 27-09-1985 προεδρικού διατάγματος και του νόμου 4342/2015 Άρθρο 128 Άρθρο 129: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 3175/2003 Άρθρο 130: Παράταση προθεσμίας υποβολής δηλώσεων των κατ' επάγγελμα αγροτών παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας Άρθρο 131: Τροποποίηση διατάξεων νόμου 4414/2016 (ΦΕΚ 149/Α/2016) Άρθρο 132: Διάρκεια ισχύος Αδειών Εγκατάστασης και Οριστικών Προσφορών Σύνδεσης σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και αδειών εκτέλεσης έργων αξιοποίησης υδατικών πόρων μικρών υδροηλεκτρικών σταθμών Άρθρο 133 Άρθρο 134: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4389/2016 Άρθρο 135: Υποστηρικτικές υπηρεσίες Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας Άρθρο 136: Παράταση της προθεσμίας του άρθρου 22 του νόμου 4258/2014 Άρθρο 137: Ρυθμίσεις για τη λειτουργία νεκροταφείων Άρθρο 138: Τροποποίηση του άρθρου 25 του νόμου 4276/2014 Άρθρο 139: Τροποποίηση του άρθρου 35 του νόμου 3448/2006 (ΦΕΚ 57/Α/2006) Άρθρο 140: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 2831/2000 Άρθρο 141: Τροποποίηση του άρθρου 16 του νόμου 4164/2013 Άρθρο 142: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 1337/1983 Άρθρο 143: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4258/2014 Άρθρο 144: Έγκριση γεωλογικών μελετών που συνοδεύουν ρυθμίσεις πολεοδομικού χαρακτήρα Άρθρο 145: Τροποποίηση διατάξεων του από 06-10-1978 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 538/Δ/1978) Άρθρο 146: Τροποποίηση του άρθρου 62 του νόμου 4042/2012 (ΦΕΚ 24/Α/2012) Άρθρο 147: Τροποποίηση του νόμου 3937/2011 (ΦΕΚ 60/Α/2011) Άρθρο 148: Τροποποίηση διατάξεων πολεοδομικής νομοθεσίας Άρθρο 149: Τροποποιήσεις διατάξεων του νόμου 4001/2011 (ΦΕΚ 179/Α/2011) Άρθρο 150: Ρυθμίσεις για Υβριδικούς Σταθμούς Άρθρο 151: Ειδικά Πιλοτικά Έργα σε Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά Άρθρο 152: Ερευνητικό - Επιδεικτικό έργο στη νήσο Άγιος Ευστράτιος Άρθρο 153: Διατάξεις σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας Άρθρο 154: Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4413/2016 (ΦΕΚ 148/Α/2016) Άρθρο 155 Άρθρο 156 Άρθρο 157: Έναρξη ισχύος Παράρτημα Α: Φύλλο καταγραφής αυθαίρετης κατασκευής Παράρτημα Β1 point
-
anpap ο συμβολαιογράφος νόμισε ότι μπορεί να συγκαλύψει την δική του ημιμάθεια και ανασφάλεια μπουρδουκλώνοντας την δήλωση που γράφουμε στα τοπογραφικά που υποβάλουμε στο ΕΚΧΑ (άρθρο 3,παρ.4 Υ.Α. 27623/1752/ΦΕΚ 2216Β'/14-6-2018) με την δήλωση που γράφουμε στις τακτοποιήσεις του ν. 4495/17 .....μεταξύ δυο νόμων, επέλεξε να φτιάξει τον δικό του !!!! Μετά από αυτό το μόνο που μπορεί να σταματήσει τα μαλλιά μου να πέφτουν είναι το πάτωμα !!!!!!!!1 point
-
1 point
-
Με το βραβείο Pritzker για το 2019 γνωστό και ως “Νόμπελ Αρχιτεκτονικής” τιμήθηκε ο Ιάπωνας αρχιτέκτονας και θεωρητικός Arata Isozaki. Η κριτική επιτροπή επέλεξε τον Isozaki καθώς θεωρεί ότι είναι οραματιστής και πως το έργο του δέχεται επιρροές ταυτόχρονα από Ανατολή και Δύση Θεωρείται ο σημαντικότερος μεταπολεμικός αρχιτέκτονας της Ιαπωνίας που άσκησε τις μεγαλύτερες επιρροές σε παγκόσμιο επίπεδο. Το πολύπλευρο έργο χαρακτηρίζεται από την προσπάθεια δημιουργίας με βάση την βαθιά γνώση τόσο της τοπικής όσο και της παγκόσμιας αρχιτεκτονικής προσέγγισης. Ο Isozaki μεγάλωσε όχι μακριά από τη πόλη της Χιροσίμας και τον δίδαξε πως θα μπορούσαν να ξαναχτίσουν τα σπίτια και τις πόλεις. Aποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Τοκιο και αρχικά εργάστηκε δίπλα στο επίσης βραβευμένο με το βραβείο Pritzker Kenzo Tange Εννέα χρόνια αργότερα ίδρυσε το δικό του γραφείο και δημιούργησε έργα σε όλο το κόσμο από Ασια Ευρώπη Αμερική Μέση Ανατολή και Αυστραλία Εχει ήδη βραβευτεί με το χρυσό βραβείο της RIBA και τον Λέοντα Τιμής της Μπιεναλε της Βενετίας Εργο του στην Ελλάδα είναι το κτίριο Μ2 του Μεγάρου Μουσικής στην Θεσσαλονίκη σε συνεργασία με τους Schema 4 O Isozaki -ο οποίος είναι ο 46ος βραβευμένος αρχιτέκτονας και 8ος Ιάπωνας που κερδίζει το «Νόμπερλ» των αρχιτεκτόνων- δημιούργησε κτίρια πολύ διαφορετικών λειτουργιών, όπως το κολοσσιαίο κλειστό στάδιο Palau Sant Jordi για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης το 1992, το Μουσείο της Σύγχρονης Τέχνης (MOCA) του Λος Άντζελας (1986) και το Εθνικό Συνεδριακό Κέντρο στο Κατάρ (2011). Ο Ιάπωνας θα λάβει το πολυπόθητο βραβείο, το οποίο περιλαμβάνει $100.000 και ένα χάλκινο μετάλλιο, σε ειδική τελετή που θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο στο παλάτι των Βερσαλλιών.1 point
-
Καλα όλα αυτά, μήπως όμως πρωτίστως χρειάζεται να κάνουμε εμείς ειδικά σεμινάρια για το πως θα λέμε στους συμβολαιογράφους τις μ@μακίες τους; Διότι αν δεν το κάνουμε, γίνεται συνήθεια και την πληρώνουν κι άλλοι σαν κι εμάς και σαν τους "κακόμοιρους" τους ιδιοκτήτες και οι super duper ειδικοί παντογνώστες συμβολαιογράφοι ενδυναμώνουν το ..."δέος" που τους περιβάλλει ως φωτοστέφανο.... Ή με άλλα λόγια, την αλφαβήτα τη μαθαίνεις γράμμα - γράμμα και χωρίς να πηδάς γράμματα!!!1 point
-
Στα όσα σωστά αναφέρει ο @ΙΑΣΟΝΑΣ να προσθέσω μόνο ότι: α)οταν ανοίγουμε δήλωση για βέβαιωση και μόνο είτε αδόμητου είτε νομιμότητας κλπ ΔΕΝ ανεβάζουμε τίποτα απο αρχεία. β) πλέον δε και να απαιτηθεί κάποια στιγμή να ανέβει τοπογραφικό αυτο ΔΕΝ πρόκειται να γίνει καθώς οι βεβαιώσεις δίνονται απο περαιωμένη δήλωση άρα ΔΕΝ γίνεται να ανέβει αρχείο . γ) πιθανότατα ο συμβολαιογραφος μπέρδεψε της υποβολή του τοπογραφικού στο κτηματολόγιο. Οπου και εκει εφόσον είχες ημερομηνία σύνταξης πριν τον 07/2018 ΔΕΝ υποχρεώνεσαι να το αναρτήσεις.1 point
-
1 point
-
Συνάδελφε γίνεσαι προσβλητικός... Τί είναι το τοπογραφικό; Επιδειξη του Gucci για να μιλάμε για μόδα; Αν σου έλεγαν εσένα στατικά με app τί θα έλεγες; Φυσικά, οι άλλο μηχανικοί εκτός από του ΠΜ είναι "κατώτεροι" Λίγος σεβασμός ΔΕΝ βλάπτει Ευχαριστώ1 point
-
Κακώς που το υπέγραψες!!! Δυό φορές κακώς που υπέκυψες σε μια μαμακία ενός αδιάβαστου κι ευθυνόφοβου συμβολαιογράφου!!! Έπρεπε με προτροπή σου ο ιδιοκτήτης ν' αλλάξει συμβολαιογράφο!!! Να διαβάσεις και να του δώσεις να διαβάσει το νόμο!!! Ρίξε μια ματιά κι εδώ:1 point
-
Η μεταβιβαση γινεται μετα απο βεβαιωση του μηχανικου οτι εγινε "τακτοποιηση της αυθαιρεσιας και εξοφληση του 30% τουλαχιστον" Αυτο οριζει ο νομος. Η "μονομερης τροποποίηση" ειναι δικαιωμα -κατα νομον- και οχι υποχρεωση. Και, αφου η τακτοποίηση ισχυει για 30 χρονια, τί μονομερη τροποποίηση ειναι αυτη που ζηταει να κανει...και "ποιός" και "σε τί" και "κατά τί" ειναι αυτο που ζητάει να τροποποιηθεί...? και, παντως, θα τελεί υπο την διαλυτικη αιρεση της παροδου των 30 ετων. [ήδη σχεδον 20...] Εν τελει, ρωτησε την: Αφου θελει "μονομερή", τί θα λεει αυτη η "μονομερής" και τι θα περιλαμβάνει....καί πόσο θα στοιχισει...1 point
-
Ακριβώς αυτό έχει γίνει! Δυστυχώς το νομικό πλαίσιο σε αυτή την περίπτωση (όπως και σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις) είναι προβληματικό. "Την πατάει" ο πρώτος που θα πληρώσει την επέκταση της γραμμής και οι υπόλοιποι μετά πληρώνουν κόστος με βάση το "νέο" υπάρχον πλησιέστερο σημείο. Είναι κλασικό παράδειγμα, απομακρυσμενες μονάδες ή κτήματα να περιμένουν ο ένας τον άλλο για το ποιος θα πληρώσει και μετά να κουμπώσουν στην νέα γραμμή, για να γλιτώσουν το κόστος.1 point
-
1 point
-
Δεν αποτελεί αυθαιρεσία που πρέπει να υπαχθεί στις διατάξεις του Ν.4495. Δεν χρειάζεται.... δεν απαιτείται.... ξέχνα τη! Αν όμως κάνεις υπαγωγή στο Ν.4495 για το συγκεκριμένο ακίνητο άλλες του αυθαιρεσίες και ειδικώς αυθαιρεσίες το πρόστιμο των οποίων υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό, δεν χάνεις απολύτως τίποτα με το να προσθέσεις κι αυτή. Επίσης αν για οποιονδήποτε λόγο, σήμερα, αύριο ή στο μέλλον χρειαστείς "επικαιροποιημένη" κάτοψη της ΟΙ καλό είναι να την αποκτήσεις από τώρα και να μην περιμένεις την απόκτηση της ηλεκτρονικής ταυτότητας γι' αυτό κ.λπ. Βέβαια πρέπει να υπολογίσεις και τον extra κόπο σου για τη "δημιουργία" της νέας επικαιροποιημένης κάτοψης, έχοντας πάντα και τη σύμφωνη γνώμη του ιδιοκτήτη.1 point
-
Στο ΤΕΕ που έθεσα με μαιλ αυτή την ερώτηση μου απάντησε πως δεν αναφέρει κάτι ο 4495 για αναθεώρηση μικρής κλίμακας προ του ηλεκτρονικού συστήματος για αυτό δεν το έβαλαν στο σύστημα. Οι πολεοδομίες, σε όσες και να ρώτησα μου είπαν ότι δεν μπορούν να κάνουν κάτι. Οπότε σαν μέση λύση σε μία περίπτωση μου, για κάτι πρόσθετες εργασίες που ήθελα να κάνω και σε συνεργασία με την πολεοδομία έβγαλα μία δεύτερη άδεια και το ανέφερα αυτό στην Τ.Ε.1 point
-
Μπορείς. Έτσι κάνω κι εγώ. Η βεβαίωση που σου δίνουν, με αναφορά σε ΦΕΚ ανέγερσης του οικισμού (βρες το και κατέβασέ το να το έχεις) ενέχει θέση Ο.Α. και βάσει των σχεδίων που σου προσκομίζει η Υπηρεσία θα κάνεις τους ελέγχους σου. Όποια υπέρβαση βρεις θα την τακτοποιήσεις όπως σε οποιοδήποτε άλλο κτήριο με νόμιμη Ο.Α. Προσοχή στα κλειστά μπαλκονάκια, τύπου Η/Χ της εποχής, μετρούσαν στη δόμηση και το εμβαδόν τους είθισται να έχει ήδη αποδοθεί στα καθαρά τετραγωνικά του διαμερίσματος, οπότε η κατάληψη αυτών δεν τακτοποιείται ως ΥΔ αλλά με αναλυτικό.1 point
-
για δεν δοκιμαζεις ξανα την "απλη"??? [η led εχει μια καθυστερηση αποκρισης...οπότε, πιθανον, να την ...μπερδευουν τα ηλεκτρονικα...]1 point
-
Δεν διαφωνώ... Σημασια εχει η περιγραφη των χωρων. Εάν το υπογειο περιγραφεται σαν ανεξαρτητη ΟΙ με δικη του είσοδο, τοτε θελει ξεχωριστη δηλωση. Εάν εχει μονη εισοδο μεσα απο το καταστημα, τοτε προκειται για μία ΟΙ σε δυο επιπεδα [εχουμε δει και, διοροφες μετα υπογειου, μεζονετες, που ειναι μεν μια ενιαια ΟΙ, αλλά να εχουν δοσει ξεχωριστα χιλιοστα σε καθε οροφο.... Παραμενει, όμως, μια ΟΙ.]1 point
-
Είχα ίδια περίπτωση είχαν δώσει ποσοστά στο υπόγειο. Μου ζητήθηκαν δύο βεβαιώσεις μια για το ισογειο και μια για το υπόγειο.Νομιζω ότι αν έχει ποσοστά δεν μπορεις να κάνεις διαφορετικά έστω και αν επικοινωνουν με εσωτερικη σκαλα.1 point
-
1 point
-
Συνάδελφε αν θες υπάρχουν και συγγράμματα από διεθνή βιβλιογραφία : 1. https://www.amazon.com/Geodesy-Wolfgang-Torge/dp/3110207184 2. https://www.amazon.com/GPS-Satellite-Surveying-Alfred-Leick/dp/1118675576 3. https://www.springer.com/la/book/9783211335444 4. https://www.springer.com/us/book/9783211835340 5. http://www.nbmg.unr.edu/staff/pdfs/gps%20for%20geodesy.pdf (free) Σε αυτά τα συγγράμματα θα πάρεις αρκετή πληροφορία γύρω από τα δίκτυα GNSS και την Γεωδαισία με GNSS, αν θες φυσικά να εμβαθύνεις. Αν ματλαμπίζεις, πές μου να σου στείλω προγραμματάκια για α. μετασχηματισμό ομοιότητας στις 3Δ β. μετασχηματισμό ομοιότητας στις 2Δ γ. μετασχηματισμό υψομέτρων δ. αναγωγή παρατηρήσεων (σε λίγο καιρό θα ναι έτοιμο) ε. υπολογισμό συντελεστή κλίμακας ΕΓΣΑ87 Επίσης κυκοφρούν εξελάκια για: α. Επίλυση όδευσης β. προσεγγιστικό μετασχηματισμό διανομών ΥΓ <-> ΕΓΣΑ87 αν χρειαστείς, πες μου1 point
-
ioannis73 Λειτουργεί κανονικά στα παρακάτω http://www.epoleodomia.gov.gr/ http://gis.epoleodomia.gov.gr/v11/index.html#/22.5695/38.4451/111 point
-
κατ' αρχας συμφωνω, αλλά να ξαναδουμε το ερωτημα "...το καταστημα συνδέεται με σκάλα εσωτερικά με υπόγεια αποθήκη ,η οποια αποτελεί ανεξάρτητη οριζόντια ιδιοκτησία βάσει της σύστασης και αναφέρεται ότι αποτελεί βοηθητικό χώρο του καταστήματος..." Να ξαναδεις την αδεια και τις κατοψεις...αν υπαρχει η εσωτερικη σκαλα και η τρύπα ή εάν το υπογειο εχει και ξεχωριστη εισοδο [ανεξαρτητη ΟΙ δεν μπορει να ειναι εαν εχει εισοδο μονον μεσω του καταστηματος] Επισης να δεις την περιγραφη του συμβολαιου και τί μεταβιβαζεται. δξ εάν εδωσαν χιλιοστα στο υπογειο...και γιατι να δοσουν, αφου δεν συμμετεχει στον σδ.... τα λεμε1 point
-
Εφόσον όλες οι αυθαιρεσίες πραγματοποιήθηκαν προ του 75, βάση του άρθρου 96, α, «Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, η υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος υποβάλλεται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία» αν επιλέξεις την κατηγορία 1, θα πρέπει να κάνεις 2 δηλώσεις, αλλά 2509250=500 ευρώ. Θεωρώ όμως ότι μπορείς να τα βάλεις σε μία δήλωση κατηγορίας 2, αφού αν είναι από ότι καταλαβαίνω προ του 83. Δες και πόσο πρόστιμο βγαίνει έτσι και αν σε συμφέρει. Αν και εγώ θα πήγαινα στην πρώτη επιλογή.1 point
-
Αρκετά ενδιαφέρον και είμαι υπέρ ανοιχτού κώδικα κλπ. Δεν έχω γνώσεις πληροφορικής ούτε ηλεκτρονικής αλλά αυτό που σου λέμε από χθες είναι ότι δεν αρκούν οι βασικές γνώσεις γεωδαισίας. Ούτε τις ανέφερες και είναι μεγάλη παράλειψη εκ μέρους σου. Μην το αγνοείς γιατί θα έχεις ΣΟΒΑΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ1 point
-
ΣΕ κάθε περίπτωση, βάζεις το base receiver σε σημείο γνωστών συντεταγμένων ως προς ΕΓΣΑ87. Μετά -με την επιφύλαξη της μικρής απόστασης ανάμεσά τους- μπορεις να θεωρήσεις ότι οι συνιστώσες βάσεις σου στο σύστημα του GNSS ταυτίζονται με αυτές του ΕΓΣΑ87 (λόγω της παραλληλίας τους). Και δίνεις συντεταγμένες πλέον στο ΕΓΣΑ87. Με δύο μεινεκτήματα: όπως είπαμε την μη παραλληλία που μπορει ανα περιοχή να είναι έντονη και την απουσία πλεονάζουσας πληροφοριας1 point
-
Το off topic gatekeeping δεν το γλιτώνουμε εύκολα εδώ μέσα. Τέλος πάντων, κάνω πως δεν ακούω τα υπονοούμενα. Όσο καλύτερη ακρίβεια γίνεται χρειάζομαι (”μηδέν χιλιοστά απόκλιση" ακρίβεια) με τη χρήση δικής μου βάσης αναφοράς και rover. Είμαι στη φάση όπου κλειδώνω στη βάση μου αλλά θέλω να μάθω τι ακριβώς θέση θα ορίσω για αυτήν στο λογισμικό ώστε τα σημεία που παράγω να είναι όσο το δυνατόν γίνεται εφαρμοσμένα στο ΕΓΣΑ 87. Από τα συμφραζόμενα να συμπεράνω με εξαίρεση το υψόμετρο ότι οι ορθοφωτοχάρτες του Κτηματολογίου είναι καλή προσέγγιση για το σημείο βάσης αναφοράς αν είναι μικρή η απόσταση από τη βάση;-1 points
-
Δεν αγόρασα τίποτα έτοιμο.Το σύστημα έχει δημιουργηθεί από εμένα με ανοιχτό λογισμικό και γνωστές μεθόδους διεθνώς (δεν θα το πρότεινα όμως σε οποιονδήποτε, θέλει κάποιες βασικές γνώσεις πληροφορικής και ίσως βασικές γνώσεις ηλεκτρονικής ΚΑΙ ΧΡΟΝΟ). Λαμβάνω υπόψη τι λες για τους ορθοφωτοχάρτες για αυτό και θέλω να το βελτιώσω. Φαντάζομαι τυχαίνει σε τοπικό επίπεδο να μην έχουν τεράστια απόκλιση αλλά γενικά πρέπει τουλάχιστον να πάω με τα CAD αν ακολουθήσω ξανά παρόμοια μέθοδο.-1 points
-
Δυστυχώς δεν έχω ασχοληθεί με matlab (κυρίως γιατί δεν είναι δωρεάν) αν και ίσως θα έπρεπε. Θα ήθελα κάτι συνοπτικό αλλά με παραπομπές ώστε ότι δεν καταλαβαίνω να το ψάχνω άμεσα. Μου αρέσει κατ'αρχάς το συνοπτικό του Κατσάμπαλου που ανέβασες σε άλλο θρεντ. Ότι tool ευπρόσδεκτο αλλά προτιμώ να καταλαβαίνω τι κάνει (ξέρω, σπάνιο). Τι tools είναι της μόδας τώρα (από αυτούς που καταλαβαίνουν);-1 points
-
Έχεις υπόψη σου τι να διαβάσουμε για να ενισχύσουμε τις γνώσεις μας στον μετασχηματισμό; Το φόρουμ φαίνεται να επικεντρώνεται σε πρακτικές λύσεις όπως σε αυτό το thread: Ιδιαίτερης ποιότητας φαίνεται αυτή η προσπάθεια: Addendum: Η αναφορά του dimamp στο πρώτο link φαίνεται ιδιαίτερης αξίας-2 points
-
Αφού διαβάσουμε όλα τα βιβλία 5 ανθρώπων για ξεκίνημα, μετά τι διαβάζουμε;-2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-