Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/05/2019 σε όλες τις περιοχές
-
Επειδή διατηρώ ακριβή στατιστικά στοιχεία από το 1984 που δραστηριοποιούμαι στον κατασκευαστικό χώρο και έχω και κάποια ιδέα για τις τιμές από το 1979 που ξεκίνησα να εργάζομαι τα καλοκαίρια ως φοιτητής σε αρχιτεκτονικό γραφείο , οι τιμές που υπήρχαν είχαν μεγάλες διαφορές εκείνες τις εποχές γιατί επηρεάζονταν από τον πληθωρισμό , αλλά και από σημαντικές πολιτικές παρεμβάσεις . Ετσι απαντώντας και στον Ζάβι θα πω ότι το 1984 η τιμή του κυβικού έτοιμου μπετόν , δηλαδή μπετό-σίδερα-φατούρα ήταν 3000 δρχ , ενώ το 1987 ή ίδια τιμή ήταν 9000 δρχ . Το επίσημο μεροκάματο του τεχνίτη ήταν το 1984 γύρω στις 1000 δρχ , ενώ το 1987 ήταν στις 3000 , αλλά υπήρχαν και οι ελεύθεροι σιδεράδες του καφενείου , που έπαιρναν από 5-6000 δρχ . Εδώ θα πρέπει να θυμίσω λίγο τις πολιτικές παρεμβάσεις που οδήγησαν σε κρίσεις , μικρότερες βέβαια από την σημερινή . Την πρώτη περίοδο πασοκ 1981-1985 , υπήρξε μοίρασμα χρήματος και λόγω του πληθωρισμού και των παροχών , οι τιμές ανέβαιναν πολύ . Για παράδειγμα , μιλώντας πάντα για περιοχές Νέο Ψυχικό , Χολαργός , Παπάγου , Αγία Παρασκευή , Χαλάνδρι , Βριλήσσια , Μελίσσια , Μαρούσι , Πεύκη , το 1981 οι τιμές τμ κατοικιών ήταν γύρω στις 17-20000 δρχ/τμ και μέχρι το 1984 είχαν φτάσει στα 35-40000 δρχ/τμ. Το 1985 ο Ανδρέας βάζει τον Σημίτη να μαζέψει την οικονομία και αντίστοιχα υπάρχει μάζεμα και στην οικοδομή . Όχι ότι οι τιμές σταμάτησαν να ανεβαίνουν γιατί ο πληθωρισμός καθόριζε τα πάντα . Απλά οι τιμές ανέβηκαν στα 50-60000 δρχ/τμ Στις αρχές του 87 είναι στις 90-100000 δρχ/τμ , αλλά τότε έχουμε το περίφημο Τσοβόλα δώστα όλα . Αυτό στην οικοδομή μεταφέρθηκε με την πρώτη επίσημη εμπλοκή του τραπεζικού συστήματος στον χώρο . Μέχρι τότε όπως είπα και πιο πάνω , η αγορά γινόταν στην αρχή με καταβολή του 30-40 % της τιμής , αλλά και με κλείσιμο αυτής και με αποπληρωμή του υπολοίπου σε διάστημα δύο ετών , μέχρι την παράδοση ή και λίγο μετά μέχρι 6 μήνες με την χρήση γραμματίων . Τα συμβόλαια είχαν τον όρο της διαλυτικής αίρεσης που εξασφάλιζε απόλυτα τον πωλητή . Με το Τσοβόλα δώστα όλα , είχαμε την εμπλοκή της Κτηματικής Τράπεζας στην αγορά της πρώτης κατοικίας με επιχορηγούμενα επιτόκια που ήταν 15 % , όταν το ετήσιο επιτόκιο των προθεσμιακών και των ρέπος ήταν από 22-26 % και ο επίσημος πληθωρισμός εκεί γύρω και ο ανεπίσημος λίγο παραπάνω . Η κυβερνητική επιλογή αυτή θέρμανε την αγορά των ακινήτων με αποτέλεσμα να έχουμε αύξηση των τιμών στην τριετία 1987-1990 από τις 90-100 στις 170-190000 δρχ/τμ Επειδή το κράτος έμπαινε μέσα με την επιχορήγηση αυτή το 90 στην οικουμενική αν θυμάμαι καλά , αποφασίστηκε το τέλος αυτής και τα επιτόκια πήγαν στο 23 % . Αυτό οδήγησε σε σοβαρή κρίση των ακινήτων που πολλοί κατασκευαστές κανονικοί και ευκαιριακοί είχαν ξεκινήσει οικοδομές , ήταν μικρογραφία αυτού που έγινε 15 χρόνια μετά , με αποτέλεσμα η αύξηση των τιμών να είναι αργή μετά το 90 μέχρι το 1994 , όπου πλέον η πτώση του πληθωρισμού από την πίεση αυτής της περιόδου άρχισε να αποδίδει και τα επιτόκια κατέβηκαν στο 15 % χωρίς επιχορήγηση . Στην περιοχή που αναφέρω , οι τιμές από 170-190000 , πήγαν το 1994 στα 230-250000 , ενώ θα έπρεπε σύμφωνα με τον πληθωρισμό να περνάνε τις 300000 , αλλά μετά η αγορά μάζεψε τις απώλειες , αφού είχε μειωθεί πολύ η προσφορά και αυξήθηκε η ζήτηση λόγω της πτώσης των επιτοκίων και το 1997-1999 οι τιμές πήγαν από 400000 στις 600000 δρχ . Ετσι το 1993 είναι εποχή κρίσης και οι τιμές μπορεί να είναι σχετικά χαμηλές και να υπάρχουν και ευκαιρίες στην αγορά , ενώ όπως είπα είχε τεράστια σημασία σε ποιο στάδιο εργασιών γινόταν η αγορά . Αν το κτίριο ξεκίνησε το 1993 και αγοράστηκε το 1993 θα αγοράστηκε φτηνότερα από ένα που ξεκίνησε το 1991 και το 1993 ήταν τελειωμένο . Εγραψα πολλά νούμερα , αλλά εκείνη την εποχή του υψηλού πληθωρισμού , τα κολοκυθάκια είχαν άλλη τιμή το πρωί και άλλη το μεσημέρι στα σούπερ-μάρκετ....4 points
-
@ted78 είσαι ωραίος, μου έχεις φάει πάνω από μία ώρα σκέψης αν έχεις δίκιο σύμφωνα με την ερώτηση που έκανε ο φίλος μας. Είσαι δυνατός παίκτης. Έχεις πάντα τον τρόπο σου πάνω από δεκαετία να με ιντριγκάρεις. thumbs up! Επειδή δεν έχω ακόμα καταλήξει στο τί ακριβώς ρωτάει ο φίλος μας, συνοψίζω: Η άποψή σου απαντάει στο ερώτημα πόσο θα ήταν το αναγραφόμενο ποσό σε μία αγγελία της εποχής. Η δική μου άποψη απαντάει στο ερώτημα με πόσα σημερινά λεφτά θα αγόραζε κάποιος τότε. Όποιος καταλαβαίνει τη διαφορά, διαλέγει απάντηση σύμφωνα με το τί ψάχνει. Επομένως έχεις δίκιο, με το πρώτο μου ποστ δεν έπρεπε να σε διορθώσω, αλλά να σε συμπληρώσω. Επίσης, ο ΠΔΤΑ στο excel σου δίνει πανομοιότυπα το αποτέλεσμα της εξίσωσης fisher. Το έλεγξα. thumbs up for ted3 points
-
Μέρσα αν επιτρέπεις μια λεπτομέρεια για το σχέδιο σου. Απεικονίζεις ένα θάλαμο ανελκυστήρα κατά το μεγαλύτερο μέρος εντός φρεατίου. Βλέπεις οτι στο άκρο που φτάνουν οι άκρες του υποστυλώματος σχήματος "Π" δηλαδή τα τοιχεία γύρω από το θάλαμο ανελκυστήρα περνάει μια δοκός. Και έχεις τον θάλαμο σου, να πατάει πάνω στην δοκό. Ο θάλαμος πρέπει να μπαίνει εντός του φρέατος, δεν μπορεί να ξεκουράζεται πάνω στη δοκό έτσι, μια που το πρόσεξα. Καλό απόγευμα!2 points
-
Με την κρίση, έγινε ένα κάποιο ξεσκαρτάρισμα. Όμως μαζί με τα ξερά, κάηκαν και μερικά χλωρά. Ευτυχώς, στις μικρές κοινωνίες, είναι πλέον γνωστοί οι σωστοί και οι "αλεξιπτωτιστές" Για πιστοποίηση από εγχώριο φορέα, ούτε λόγος. Θα πλακώσουν οι συντεχνίες και θα γίνει το "έλα να δεις".2 points
-
Επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να απαντήσουν, μια που δεν έχει κανένα νόημα μιά απάντηση σε μη γνωρίζοντες την ελληνική γλώσσα, δεν μας λες ποιά η ξενόγλωσση πολεοδομία ; Στο ερώτημά σου τώρα, δεν έπρεπε να απευθυνθείς στην ΥΔΟΜ. Την απάντηση στο θέμα αυτό τη δίνει μόνο το ΣΑ. Παίρνεις τη θετική απάντηση για το μέγιστο ύψος και μετά στην ΥΔΟΜ για τα νόμιμα ...2 points
-
εγω καταλαβαινω οτι εκανα λαθος με τον τροπο επισης που εκφραστηκα. Δεν θα επρεπε Δημοσια, καλιστα μπορουσα να μην ειχα απαντησει. Ανθρωπο που δεν ξερω σε φορουμ, πιστευω οτι δεν εχω καμια υποχρεωση να ενημερωσω με ποιο αρθρο, ποιου Νομου, απανταει, το ερωτημα που ο ιδιος εχει.2 points
-
2 points
-
Καλημέρα! Κατά τη γνώμη μου αυτό που αναζητά ο φίλος μας στην πραγματικότητα είναι η ονομαστική αξία, δηλαδή η αξία που θα συναντούσε π.χ. σε μία αγγελία της εποχής. Για το συγκεκριμένο έτος (1993), είτε χρησιμοποιήσει τον Δείκτη Τιμών Ακινήτων (ΔΤΑ), είτε τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) θα καταλήξει περίπου στο ίδιο αποτέλεσμα. Ο Πραγματικός Δείκτης Τιμών Ακινήτων (ΠΔΤΑ), κατά τη γνώμη μου αντιπροσωπεύει άλλο πράγμα, την αξία του χρήματος ως προς την αξία του ακινήτου ή αλλιώς την αγοραστική αξία του χρήματος και δεν μας δίνει πληροφορίες για την τιμή του ακινήτου. Στο παρακάτω διάγραμμα έβαλα τους ετήσιους δείκτες τιμών, που αφορούν τη Θεσσαλονίκη για να κατανοήσουμε λίγο τα πράγματα. Βλέπουμε την εξέλιξη των δεικτών από το 1993 έως το 2018. Όπως είδα στη βιβλιογραφία ο ΠΔΤΑ = ΔΤΑ / ΔΤΚ Εμάς μας ενδιαφέρουν οι τιμές του κάθε δείκτη σε σχέση ας πούμε με το 2018, ώστε να υπολογίσουμε τον πολλαπλασιαστή, που θα ανάγει τη σημερινή αξία (2018) σε παρελθοντική. Έκανα έναν πίνακα για διάφορες χρονιές. Όπως φαίνεται, ουσιαστικά για το έτος 1993, είτε ο ΔΤΑ, είτε ο ΔΤΚ θα μας δώσουν παρόμοιο αποτέλεσμα. Ο ΠΔΤΑ φαίνεται να προσεγγίζει τον ΔΤΑ κατά τις περιόδους με χαμηλό πληθωρισμό, που είναι λογικό αφού όπως είπαμε και παραπάνω μας δείχνει αγοραστική δύναμη. Σε περιόδους με υψηλό πληθωρισμό απέχει κατά πολύ από τον ΔΤΑ. Από την άλλη, ο ΔΤΚ, ο οποίος έχει μία γενικά σταθερή πορεία, αποκλίνει αρκετά από το 2004 και έπειτα και μέχρι σήμερα, αφού ο ρυθμός αύξησης αλλά και μείωσης των τιμών των ακινήτων, ήταν κατά πολύ μεγαλύτερος από την αύξηση του πληθωρισμού (κλίση καμπύλης). Μπορεί να συμβεί, μέσα σε 26 χρόνια υπάρχουν περιοχές που αναβαθμίστηκαν και άλλες που υποβαθμίστηκαν. Προφανώς, όλοι αυτοί οι παράγοντες θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη. Οι δείκτες τιμών είναι κάποια αντικειμενικά εργαλεία. Επιβάλλεται να λαμβάνονται και άλλοι παράγοντες υπόψη, είτε αυξητικοί, είτε μειωτικοί. Παρακάτω επισυνάπτω και το excel, με τα στοιχεία και το διάγραμμα. Βιβλίο1.xlsx2 points
-
1 point
-
καλα που μου το θυμισες... παω να δω αυτον που θα τους παιξει μονος του και θα τους "διαμερισματωσει"... χεχεχε1 point
-
Προσωπικα εγω θα εκανα αναγωγη απο σημερα πισω στο 2001 με πληθωρισμο ευρω, και στη συνεχεια αναγωγη απο το 2001 στο 1993. Ετσι εχω βρει την πραγματικη μεταβολη. Ομοιως για την πληθωριστικη μεταβολη. Τελος, θα ανεστρεφα τη φορμουλα του φισερ για να βρω την ονομαστικη με απλη διαιρεση. Αυτο που θα βρεις το πολλαπλασιαζεις απευθειας με 340,75 πλεον1 point
-
Ο πρωτος τακτοποιησε μονος του, χωρις την συναινεση του αλλου, γιατι τότε ο "αλλος" δεν ηθελε... Αρα ειναι ακυρη η τακτοποιηση και μπορει να την προσβαλλει ο "πρωτος" Ελα ομως που τωρα ξυπνησε και ο "αλλος" και θελει κι αυτος να τακτοποιήσει "τωρα" Αρα θα τακτοποιησει "οπως και ο πρωτος" Παντως, στα Ε9 επρεπε να γραφουν απο 25% καθε ενας στα δυο κτισματα. Αγνωστο τι γραφουν στα Ε9... Και οι δυο μηχανικοι, τελουν εν πληρη γνωση οτι απαιτειται συναινεση των λοιπων, αλλά ελπιζουν οτι δεν θα υπαρχει καμμια καταγγελια, αφου "καιγονται" και οι δυο συνιδιοκτητες. Αμήν.1 point
-
Εφτιαξα το παρακάτω στην εικόνα με τα φίδια (θυμίζει το παιχνίδι φιδάκι) ενδεικτικά για τον Ιούνιο 2018 για να καταλάβω αν είναι αυτό που γράφεις. Αν ναι δυστυχώς δεν έχω κάτι πέραν του να επικοινωνήσεις με το ΚΕΦ της ΑΑΔΕ. Να υποθέσω ότι Η διόρθωση αποκλίσεων (Καταστάσεις προμηθευτών) είναι μέχρι τις 15/5 χωρίς πρόστιμο. Η διόρθωση αποκλίσεων (Καταστάσεις πελατών) ήταν μέχρι και την ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής τους (με την παράταση ήταν έως 22-4-2019).1 point
-
@G T αν δεν το βολέψεις κατηγορία 3 (μέχρι 15 τ.μ.) το κλειστό τμήμα, μπορείς να κάνεις χρήση του μειωτικού συντελεστή 0,50 για ισόγειους βοηθητικούς.1 point
-
GT , σωστά , το κλειστό με ΥΔ -ΥΚ και το στέγαστρο/ημιυπαίθριο χώρο με αναλυτικό αν είναι αποθήκη το κλειστό ίσως και να είναι κατηγορία 3 (τσέκαρε εμβαδόν - ύψος)1 point
-
Καλημέρα, η μελέτη θέρμανσης εκπονείται από Μηχανολόγο ή Ηλεκτρολόγο Μηχανικό και όχι από Πολιτικό Μηχανικό. Εκείνο που χρειάζεστε είναι 1) Μελέτη θερμικών απωλειών, 2) μελέτη δισωληνίου- μονοσωληνίου συστήματος όπου θα επιλεγούν σωληνώσεις, σώματα και θα σχεδιαστεί όλη η εγκατάσταση. Αν υπάρχουν ήδη οι σωληνώσεις, αυτές θα πρέπει να ελεγχθούν από μηχανολόγο προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι τα κυκλώματα επαρκούν για σύνδεση αντλίας θερμότητας ή ότι χρειάζονται τροποποιήσεις.1 point
-
Στη συγκεκριμένη περίπτωση εξυπακούεται ότι υπάρχει υγρομόνωση στη στέγη. Αλλιώς, ο εγκλωβισμός υγρασίας κάτω από αυτή, δημιουργεί προβλήματα. Όσο για τα υπόλοιπα, οι μονώσεις του φ.ο. δεν (πρέπει να) μένουν ακάλυπτες, διότι με τον καιρό δημιουργείται "πούδρα" στην επιφάνειά τους, η οποία θα πρέπει να απομακρύνεται πριν την επίχριση.1 point
-
εγω διαφωνω Η ρυθμιση λεει "ανεξαρτητως περιορισμου κυριας κατοικιας" και αναφερεται στο "κυρια", οχι στο "κατοικια" Αν ηθελε να ειναι για ολα τα κτισματα θα ελεγε "ανεξαρτητως περιορισμου κατοικιας" υγ αυτο λενε...αυτο κανεις...1 point
-
με βαση το 108, ισχυουν τα εξης Έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής αποζημίωση ελεγκτών δόμησης 1. Οι δηλώσεις υπαγωγής αυθαιρέτων υπόκεινται σε δειγματοληπτικό έλεγχο, μετά από ηλεκτρονική κλήρωση που διενεργείται από το Περιφερειακό Παρατηρητήριο με αλγόριθμο που αποστέλλεται από το Κεντρικό Παρατηρητήριο. 2. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 5, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%). 3. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 4, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%). 4. Οι υπαγωγές της κατηγορίας 1, 2 και 3, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 96, ελέγχονται σε ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%). 5. Ο έλεγχος των δηλώσεων υπαγωγής στον παρόντα διενεργείται από ελεγκτή δόμησης της κατηγορίας ΙΙ και ΙΙΙ, του μητρώου ελεγκτών του ν.4389/2016, ο οποίος ορίζεται ύστερα από ηλεκτρονική κλήρωση. Ο έλεγχος αφορά το σύνολο των στοιχείων που υποβλήθηκαν για την υπαγωγή και έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα. α) Αν διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη στον τρόπο υπολογισμού του προστίμου, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός, υποχρεούται μέσα σε ένα (1) μήνα από την έκδοση του πορίσματος να συμμορφωθεί με τις παρατηρήσεις που έγιναν. β) Αν κατά τον έλεγχο της δήλωσης υπαγωγής διαπιστωθεί ότι οι αυθαίρετες κατασκευές εμπίπτουν στις απαγορεύσεις του άρθρου 89, η δήλωση ανακαλείται και επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 94. γ) Αν ύστερα από καταγγελία και σχετική εντολή από το Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος έχει διενεργηθεί έλεγχος δήλωσης υπαγωγής από ελεγκτή δόμησης δεν απαιτείται νέος έλεγχος. 6. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος, καθώς και η διαδικασία αποζημίωσης των ελεγκτών δόμησης. Κατ' αρχας, δεν βλεπω να εχει εκδοθει η σχετικη ΥΑ [πιθανον να υπαρχει] Παντως, με βαση τα ανωτερω: - α) Αν διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη στον τρόπο υπολογισμού του προστίμου, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός, υποχρεούται μέσα σε ένα (1) μήνα από την έκδοση του πορίσματος να συμμορφωθεί με τις παρατηρήσεις που έγιναν. Αρα, η μονη ποινη που επιβαλλεται, ειναι η "συμμορφωση" του μηχανικου με τις παρατηρησεις [δξ γιατι μονον του μηχανικου ή πώς θα συμμορφωθει ο μηχανικος που εκανε μια τακτοποιηση πριν απο 10 χρονια και ειναι ηδη στην συνταξη και γιατι να μην ευθυνεται ο ιδιοκτητης...] Και περιμενουμε να δουμε τις συνεπειες της μη συμμορφωσης. Παντως, δεν οριζει ο νομος καμμια ακυροτητα των συμβολαιων, εστω και αν δεν γινει συμμορφωση για αυτες τις περιπτωσεις και δεν διαφαινεται να ειναι στις προθεσεις του νομοθέτη η δημιουργία μερικων χιλιαδων "ακυρων" συμβολαιων. Πιθανον το συστημα να δοσει την λυση με καταλογιστικη πραξη του προστιμου σε βαρος των υπευθυνων. - β) Αν κατά τον έλεγχο της δήλωσης υπαγωγής διαπιστωθεί ότι οι αυθαίρετες κατασκευές εμπίπτουν στις απαγορεύσεις του άρθρου 89, η δήλωση ανακαλείται και επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 94. Εδω υπαρχει και ανακληση της δηλωσης και επιβαλλονται οι κυρωσεις του αρθρου 94, δλδ.αντιμετωπιζονται σαν αυθαιρετα μετα την 28-7-2011. Η ανακληση, προφανως οδηγει σε ακυρωσιες, αλλα πρεπει να διευκρινισθουν οι σχετικες διαδικασιες, αφου μιλαμε για μία ή και περισσότερες μεταβιβασεις χιλιαδων ακινητων μετα απο 5 ή 10 χρονια απο την αρχικη υπαγωγη. Εν τελει, σαν σκεψη και μονον, αφου η "παρατυπια" διορθωνεται με μονη την συμμορφωση στις παρατηρησεις του ελεγκτη, χωρις να ζητειται επαναληψη/διορθωση των συμβολαιων θα μπορουσαμε να θεωρησουμε οτι, και μετα απο "αυτοκαταγγελια", δικαιουται καποιος να "αυτοσυμμορφωθει" και να "νομιμοποιησει" οριστικα μια υπαγωγη.1 point
-
Δεν βλέπω λύση χωρίς να φύγει η σκάλα. Ούτε άδεια για να τη βάλεις τώρα μπορεί να βγει. Εφόσον έχουν γίνει συμβόλαια δεν πειράζουμε τη δήλωση γιατί έχουν μπει τα σχέδια και στο συμβόλαιο ως προσάρτημα. Μάλλον πρέπει να ξεχάσει τις πέργολες λοιπόν ο πελάτης σου αφού υπάρχουν μη ρυθμισμένες αυθαίρετες κατασκευές.1 point
-
1 point
-
θεωρητικα, στην περιπτωση σου, ισχυει το αρθρο 25, με την επιφυλαξη του αρθρου 7 ΝΟΚ 7. Δεν επιτρέπεται η δόμηση ακόμη και σε οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο, έστω και κατά το άρθρο 25 του ν. 1337/1983 όπως εκάστοτε ισχύει, αν για οποιονδήποτε λόγο απαιτείται τακτοποίηση των γειτονικών του οικοπέδων και κατά την κρίση της πολεοδομικής υπηρεσίας, η δόμηση θα παρεμποδίσει ή θα δυσχεράνει με οποιονδήποτε τρόπο την τακτοποίηση. http://www.nomoskopio.gr/n_1337_83_25.php?toc=0&printWindow& εδιτ Θεωρω οτι, θα μπορουσες να πας με την παρ. 6α του αρθρου 7 του ΝΟΚ δες τα ΠΜ1 point
-
Μη το μπερδεύεις με την έννοια της ιθαγένειας λόγω τόπου γέννησης κλπ. Πρακτικά δεν είσαι ντόπιος διότι λίγο καιρό να μη πληρώσεις το νοίκι σε πετάνε στο δρόμο και πας κατευθείαν στην επόμενη πόλη που βρίσκεις δουλειά και σπίτι και μάλιστα τα επόμενα παιδιά σου έχουν και επισήμως πια ιθαγένεια εκεί..1 point
-
Ψηφίστηκε το σχέδιο νόμου με τίτλο: «I. Κύρωση της Συµφωνίας για την Ασιατική Τράπεζα Υποδοµών και Επενδύσεων, II. Εναρµόνιση του Κώδικα Φ.Π.Α. µε την Οδηγία (ΕΕ) 2016/1065, III. Ενσωµάτωση των σηµείων 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 2 και των άρθρων 4,6,7 και 8 της Οδηγίας 1164/2016, IV. Τροποποίηση του ν. 2971/2001 και άλλες διατάξεις.» το οποίο περιέχει διατάξεις για την παραχώρηση αιγιαλού. Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις για την παραχώρηση απλής χρήσης, ειδικές περιπτώσεις παραχώρησης απλής χρήσης (πλωτές εξέδρες), τους ορισμούς της παραχώρησης, την κυριότητα αιγιαλού, παραλίας, όχθης, παρόχθιας Ζώνης κ.λπ., την σύσταση δευτεροβάθµιας Επιτροπή Χάραξης των ορίων του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού, την άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής κατά της απόφασης επανακαθορισµού της οριογραµµής αιγιαλού, παραλίας και παλαιού αιγιαλού, τα υφιστάµενα έργα και εγκαταστάσεις µε βάση αναπτυξιακούς νόµους και συµβάσεις που έληξαν, τα αντιδιαβρωτικά έργα, τα επείγοντα έργα, την παραχώρηση αιγιαλού, παραλίας για την εκτέλεση έργων, την αδειοδότηση παραχώρησης χρήσης υφισταµένων άνευ αδείας ή καθ’ υπέρβαση αυτής κατασκευών, τις γενικές ρυθμίσεις για τις παραχωρήσεις, την παραχώρηση νησίδων του Δημοσίου και αβαθών θαλάσσιων εκτάσεων, το αντάλλαγµα χρήσης και αποζηµίωση αυθαίρετης χρήσης την παραχώρηση χώρων ζώνης λιμένα, την προστασία αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης κ.λπ. την κατεδάφιση αυθαίρετων κατασκευών που εµποδίζουν την ελεύθερη πρόσβαση στον αιγιαλό και την παραλία. Για την παραχώρηση απλής χρήσης με το άρθρο 31 αντικαθίσταται το άρθρο 13 του ν. 2971/2001, το οποίο αναφέρεται στις παραχωρήσεις χρήσης απλής χρήσης για ομπρέλες- ξαπλώστρες και καντίνες με δημοπρασία ή σε επιχειρήσεις όμορες του αιγιαλού και απαλείφονται όλες οι λοιπές παραχωρήσεις της απλής χρήσης του αιγιαλού (π.χ. πλωτές εξέδρες) πλην αυτής µε οµπρέλες, ξαπλώστρες, αυτοκινούµενα ή ρυµουλκούµενα τροχήλατα αναψυκτήρια και θαλάσσια µέσα αναψυχής, οι οποίες υπάγονται πλέον στο νέο άρθρο 13Α. Η παραχώρησης της απλής χρήσης γίνεται πάντοτε έναντι ανταλλάγματος, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον ίδιο το νόμο 2971/2001. Μετά την κρίση του Συμβουλίου της Επικράτειας ότι η παραχώρηση συλλήβδην όλων των αιγιαλών στους Δήμους είναι αντισυνταγματική (ΣτΕ 3944/2015), ορίζεται ότι οι παραχωρήσεις γίνονται από τον Υπουργό Οικονομικών με δημοπρασία, η οποία μπορεί να είναι και ηλεκτρονική, με τιμή εκκίνησης το αντάλλαγμα του άρθρου 16 Α του ν. 2971/2001 και με μέγιστο χρονικό διάστημα παραχώρησης τα τρία (3) έτη. Προβλέπεται, ότι για την παραχώρηση για την απλή χρήση παρέχει αιτιολογηµένη γνώµη ο οικείος Ο.Τ.Α. α΄ βαθµού µε απόφαση του Δηµοτικού Συµβουλίου, µε την οποία προτείνονται οι αιγιαλοί, παραλίες όχθες και παρόχθιες ζώνες που µπορούν να παραχωρηθούν κατά τη διαδικασία του συγκεκριµένου άρθρου. Προβλέπεται, βεβαίως, ότι µπορούν να δοθούν αιγιαλοί απευθείας στους Ο.Τ.Α. α΄ βαθµού και στις δηµοτικές επιχειρήσεις του άρθρου 266 του ν. 3463/2006 µε τη διευκρίνιση ότι, όταν η παραχώρηση γίνεται προς τις ως άνω δηµοτικές επιχειρήσεις, η παραχωρησιούχος επιχείρηση οφείλει να κάνει ιδία χρήση, ρητώς απαγορευοµένης της µε οποιονδήποτε τρόπο περαιτέρω παραχώρησης, για την αποφυγή φαινοµένων άνισης µεταχείρισης επιχειρηµατιών που λειτουργούν «υπό τον µανδύα» δηµοτικών επιχειρήσεων, περιορισµός, όµως, ο οποίος δεν ισχύει για τους Ο.Τ.Α. α΄ βαθµού στους οποίους επιτρέπεται η περαιτέρω παραχώρηση, σύµφωνα µε τις παραγράφους 4 και 5 περίπτωση α΄, η οποία µπορεί να γίνει και µε ηλεκτρονική δηµοπρασία και κατόπιν ανταλλάγµατος που καθορίζεται κατά το 16Α του ν. 2971/2001. Προβλέπεται δε η έκδοση κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονοµικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τις λεπτοµέρειες εφαρµογής της διάταξης, η οποία ισχύει και για τις παραχωρήσεις της παραγράφου 5, δηλαδή για τις παραχωρήσεις προς τους όµορους καθώς και τυχόν ειδικότεροι όροι σε θέσεις που βρίσκονται σε περιοχές που έχουν ενταχθεί στο δίκτυο Natura 2000, καθώς και για τις περιοχές, για τις οποίες ισχύουν ειδικότερες διατάξεις χαρακτηρισµού τους ως προστατευόµενων του ν. 1650/1986 (Α΄160) και του ν. 3028/2002. Έχει απαλειφθεί από τη διάταξη η υποχρέωση ύπαρξης ελεύθερης ζώνης τουλάχιστον 100 µέτρων ανάµεσα τους παραχωρησιούχους και ορίζεται ότι αφήνεται ως ελεύθερος χώρος τουλάχιστον το εξήντα τοις εκατό (60%) του συνολικού εµβαδού κάθε παραλίας, ισοκατανεµηµένου σε όλο το µήκος της παραλίας, µη υπολογιζοµένου του χώρου που είναι δυσπρόσιτος και µη αξιοποιήσιµος. Προβλέπεται η δυνατότητα παραχώρησης αιγιαλού, παραλίας και λοιπών κοινόχρηστων χώρων προς τα όµορα προς τον αιγιαλό κύρια ξενοδοχειακά καταλύµατα, κάµπινγκ, κέντρα αναψυχής, ναυταθλητικά σωµατεία αναγνωρισµένα από τη Γ.Γ. Αθλητισµού και σε επιχειρήσεις θαλασσίων µέσων αναψυχής που δραστηριοποιούνται σε χώρο όµορο του κοινοχρήστου υπό τον όρο αυτές να λειτουργούν νόµιµα και να πληρούνται οι προϋποθέσεις του Γενικού 14 Κανονισµού Λιµένα µε αριθµ. 20 (Β΄44426.4.1999). Ειδικές περιπτώσεις παραχώρησης απλής χρήσης (πλωτές εξέδρες) Με το άρθρο 32 προστίθεται, µετά το άρθρο 13 του ν. 2971/2001, άρθρο 13Α, µε τίτλο «Ειδικές περιπτώσεις παραχώρησης απλής χρήσης», το οποίο αφορά την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας κ.λπ. για συγκεκριµένες, ρητώς κατονοµαζόµενες, χρήσεις. Έτσι, η συγκεκριµένη διάταξη: Καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις παραχώρησης από τον Υπουργό Οικονοµικών για την τοποθέτηση πλωτών εξεδρών εντός της θάλασσας και, για πρώτη φορά, εντός λίµνης, για εποχιακή χρήση µέχρι έξι (6) µήνες και µέγιστου εµβαδού εκατό (100) τ.µ. εντός θαλάσσιου χώρου και 50 εντός λιµναίου χώρου.1 point
-
Κατά την γνώμη μου και στο πνεύμα του Ν4495 ,δεν υπάρχει περίπτωση να μην εξαιρούνται από κατεδάφιση τα εντός στάσιμου οικισμού αυθαίρετα. Εδώ ο νομοθέτης στα εντός στάσιμου κάνει τα "στραβά μάτια" σε όλα. Πρόστιμα χαμηλά, όχι ΜΣΕ, ελάχιστα δικαιολογητικα, κ.λ.π. και δεν θα έδινε εξαιρέση απο την κατεδάφιση; Δεν νομίζω.1 point
-
Με τίποτα δεν αξίζει το άγχος που τραβάμε. Αν δεν υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που να ρυθμίζει κάπως πιο ευνοϊκά τις ευθύνες μας καλά κρασιά. Πενήντα ετών αυθαιρεσίες όλες πάνω μας. Και φυσικά απαλλάσσονται μηχανικοί, ελεγκτές πολεοδομίας κ.τ.λ. Καλή υπομονή1 point
-
Θέλω να επισημάνω στους ιδιώτες που αναζητούν απαντήσεις σε ερωτήματα που ανήκουν σε αυτή εδώ την ενότητα ότι απαντήσεις μέσω ενός φόρουμ δεν είναι δεσμευτικές ως προς την ορθότητα των απαντήσεών τους και κατ' επέκταση δεν είναι σώφρον να βασιστείτε σε αυτές. Επίσης ο χώρος αυτός εδώ είναι κοινότητα μηχανικών από μηχανικούς για μηχανικούς. Όσοι δεν είστε μην τους προσποιείστε γιατί η μη ύπαρξη τεχνικού υπόβαθρου και δη μηχανικού σας προδίδει από την 1η κουβέντα. Επίσης τονίζω ότι εδώ δεν είναι ΚΕΠ να ρωτάτε ό,τι σας κατέβει, ή έστω ό,τι έχετε απορία. Οι μηχανικοί αμείβονται για τις υπηρεσίες αυτές και δεν τις δίδουν δωρεάν. Δεν είμαστε χομπίστες. Η δουλειά μας είναι. Η μόνη λύση στους προβληματισμούς σας και τα μελλοντικά σας σχέδια είναι να βρείτε έναν μηχανικό της εμπιστοσύνης σας και να συζητήσετε ό,τι επιθυμείτε. Αρρώστια ---> πάω γιατρό Δίκη----> πάω δικηγόρο Τεχνικά θέματα---->Πάω ΜΗΧΑΝΙΚΟ !! όχι michanikos.gr1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-