Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/09/2019 σε όλες τις περιοχές
-
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ - ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 4. Η παράγραφος 4 του άρθρου 101 του Ν. 4495/2017 αντικαθίσταται ως εξής: «4. Σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα της ημερομηνίας υπαγωγής, όπως αυτή αναφέρεται στην παράγραφο 1, παρέχεται έκπτωση τριάντα τοις εκατό (30%) επί του συνολικού ποσού του προστίμου.» 5. Η παράγραφος 5 του άρθρου 101 του Ν. 4495/2017 αντικαθίσταται ως εξής: «5. Σε περίπτωση καταβολής ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού του προστίμου, έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα της ημερομηνίας υπαγωγής, όπως αυτή αναφέρεται στην παράγραφο 1, παρέχεται έκπτωση είκοσι τοις εκατό (20%) επί του συνολικού ποσού του προστίμου». ................................................. Άρθρο 88 Μεταβατικές διατάξεις 1. Οι παρ. 4 και 5 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου καταλαμβάνουν και τις αιτήσεις υπαγωγής για τις οποίες δεν έχει περαιωθεί η υπαγωγή κατά την έννοια της παρ. 8 του άρθρου 81 του ν. 4495/2017.3 points
-
Αυτο περιμένουμε και απ' οτι φαινεται θα το κάνουν τελευταία στιγμή...Όπως τελευταία στιγμή άλλαξαν 2-3 πράγματα στο εγχειρίδιο εισαγωγής αίτησης, τώρα το είδα (χωρίς να ενημερώσουν κάτι στα νεα-ανακοινώσεις2 points
-
Η νέα διευκρινιστική εγκύκλιος, απαραίτητη για όσους χρειάζονται να υποβάλλουν μελέτη με το Π.Δ. 41/18. Επίσης, ορίζει ότι πρέπει να αναρτώνται πλέον οι μελέτες πυροπροστασίας (ενεργητική, παθητική , σχέδια κλπ) στο σύστημα e-adeies του Τ.Ε.Ε για τα νόμιμα κτίρια και στο σύστημα αυθαιρέτων του Τ.Ε.Ε για τα τακτοποιημένα εγκυκλιος_1_ ΠΔ 41_18_ΩΒΤ34653Π8-ΨΜΤ.pdf1 point
-
Παράταση από 1 έως 2 μήνες στα προγράμματα κτηματογράφησης όλης της χώρας που είναι σε εξέλιξη προγραμματίζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στο ΥΠΕΝ διαμηνύουν ότι θα είναι και η τελευταία παράταση που θα δοθεί στους πολίτες για την υποβολή των δηλώσεων καθώς η κτηματογράφηση σε δύο μήνες συμπληρώνει ένα χρόνο από την έναρξη του προγράμματος αλλά η προσέλευση του κόσμου –με όλες τις ιδιαιτερότητες της τελευταίας γενιάς κτηματογράφησης, η οποία αφορά ορεινές και αγροτικές περιοχές- είναι ακόμη πολύ περιορισμένη διακυβεύοντας κάθε σχεδιασμό για την ολοκλήρωση του έργου. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται από το υπουργείο ακόμη και νομοθετική ρύθμιση που θα καθιστά πιο αυστηρό το πλαίσιο αλλά και θα επιβάλλει κυρώσεις σε εκείνους που δεν υποβάλλουν εμπρόθεσμα τις δηλώσεις τους στο κτηματολόγιο.1 point
-
Βεβαίωση μπορεί να δοθεί σύμφωνα με την παρ 2γ άρθρου 83 γ) οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89. -παρ. 2 άρθρου 82 εδάφιο θ: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. -παρ. 3 άρθρου 81 (εκτός β,γ.δ περιπτώσεων): 3. Ως πολεοδομικές παραβάσεις ορίζονται οι εξής : α) κάθε κατασκευή που έχει εκτελεστεί κατά παράβαση εκδοθείσας οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, με την οποία δημιουργούνται χώροι κύριας η βοηθητικής χρήσης χωρίς να μεταβάλλονται τα στοιχεία της κάλυψης, της δόμησης, του ύψους και του όγκου του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης, και δεν θίγονται στοιχεία του φέροντα οργανισμού, (...) ε) η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας της παραγράφου 2 του άρθρου 29, που διενεργούνται χωρίς την προηγούμενη έκδοση της εν λόγω έγκρισης, στ) η εκτέλεση εργασιών και εγκαταστάσεων κατά παράβαση διατάξεων του Κτιριοδομικού κανονισμού, ζ) οι εργασίες και κατασκευές της Κατηγορίας 3 της περίπτωσης γ του άρθρου 96 που δεν εντάσσονται στις περιπτώσεις του άρθρου 30 και της παραγράφου 2 του άρθρου 29. το σχετικό εδάφιο της παρ 2 άρθρου 29 για την αυθαίρετη διάνοιξη είναι το λβ) επεμβάσεις στις όψεις κτιρίων για την τροποποίηση ή τη διάνοιξη νέων ανοιγμάτων, εφόσον δεν θίγεται ο φέρων οργανισμός και οι επεμβάσεις δεν αντίκεινται σε ειδικότερες διατάξεις, Επίσης, η τεκμηρίωση θα μπορούσε να γίνει και με το εδάφιο δδ) του άρθρου 96 (κατηγορία αυθαιρεσιών 3): αλλαγή των διαστάσεων των ανοιγμάτων και μετατόπιση αυτών,. Σε κάθε περίπτωση για το ερώτημα που θέτεις, το διαμέρισμα δύναται να μεταβιβαστεί με τεκμηρίωση στην τεχνική έκθεση της βεβαίωσης για το που ανήκει αυτή η αυθαιρεσία και γιατί εξαιρείται (βλ. παράθεση νομοθεσίας παραπάνω). Αυτό δεν σημαίνει ότι στο ακίνητο έπαυσε να υπάρχει η αυθαιρεσία. Ο νόμος, απλώς δίνει το δικαίωμα να μεταβιβαστεί μαζί με αυτές τις αυθαιρεσίες (συνήθως μικρής σημασίας). Κάτι που επίσης πρέπει να τονιστεί εδώ είναι ότι ο υποψήφιος αγοραστής δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα συμφωνήσει να αγοράσει το διαμέρισμα χωρίς τακτοποίηση διαβάζοντας την ως άνω τεχνική έκθεση της βεβαίωσης.1 point
-
1 point
-
1 point
-
(Φαντάζομαι και ίδια πίεση) Αν τα μ1 και μ2 είναι γνωστά αέρια και γνωρίζεις τα ποσοστά τους στο μείγμα μπορείς να κάνεις το εξής : Mm/μ = y1M1/μ1 + y2M2/μ2 y : ποσοστό μ : ιξώδες Μ : ατομικό βάρος Αλλά θα κοιτάξω και στον munson μήπως βρω τύπο (δυστυχώς ήταν πριν κάποια εξάμηνα η ρευστομηχανικη) Edit : https://neutrium.net/fluid_flow/estimating-the-viscosity-of-mixtures/1 point
-
όπως τα ειπε ο παυλος οι τρεις δηλωνουν απο 25% καθε ενας Ο 4ος κληρονομειται, σαν εξ αδιαθετου ή σαν εκ διαθηκης Οι δικοι του κληρονομοι θα κανουν αποδοχη ή θα υποβαλλουν τα "κληρονομόχαρτα" για τα δικα τους δικαιωματα και αργοτερα την αποδοχη. κατα τα λοιπα, μιλαμε για το κτηματολογιο, οχι για τακτοποίηση δεν μας απασχολει το κατωτερω και δεν κρινουμε τα δικαιωματα τους... εμεις δεν υπογραφουμε τπτ... αυτοι δηλωνουν και φερουν ευθυνη.1 point
-
Ήρθε και η πρώτη τάπα από τον ΠΣΔΑΤΜ. Χαιρετίζουμε την άμεση αντίδραση του συλλόγου Α.Τ.Μ. Αναμένουμε να λάβει θέση και το κεντρικό ΤΕΕ https://www.b2green.gr/el/post/72591/ktimatologio-apantisi-psdatm-sto-dikigoriko-syllogo-mytilinis?fbclid=IwAR0_IWF1zcrejG5h9mkGJPXFIofHgy9dS_UEFZ7WQUvFHcm0TZVwLfAMEQ81 point
-
Ως νεος στο φορουμ ας καταθεσω και εγω την εμπειρια μου μιας και ζω και εργαζομαι στο ΗΒ. Ζω εδώ από το 2010 μιας και μετα την αποφοιτηση μου από ΤΕΙ δομικων εργων, ηρθα Αγγλια για bachelor+master με ειδικευση το Structural Engineering. Υστερα από ένα διάλλειμα στην Ελλαδα λογω στρατιωτικών υποχρεώσεων γυρισα Αγγλια καθως στην Ελλαδα της βαθιας κρισης δεν ειχα καν τη διαθεση να διαπραγματευτω. Θα ξεκινησω από τα ασχημα της Αγγλιας οσον αφορα το τομεα μας. Το επαγγελμα δεν εχει την ιδια υποσταση με την Ελλαδα ή πχ με άλλες χωρες όπως η Γερμανια κτλπ. Λες τι επαγγελμα κανεις και ειτε δεν ξερουν καν τι εννοεις ειτε σε περνανε για υδραυλικο, ηλεκτρολογο, μπογιατζη. Δεν εννοω ότι είναι κακα επαγγελματα, απλα θελω να τονισω το αστειο του θεματος. Προσωπικα, το συγκεκριμενο θεμα δεν με απασχολει καθως δεν εχω κολλημα με τους τιτλους αλλα δυστυχως εχει το τιμημα του στο τομεα μας. O leader του design team είναι παντα ο αρχιτέκτονας. Αυτό σημαινει πως ο αρχιτέκτονας παιρνει παντα το μεγαλυτερο μεριδιο της πιτας από αποψη χρηματων. Σε δευτερη μοιρα ερχονται οι υπολοιποι όπως στατικοι,μηχανολογοι,ηλεκτρολογοι κτλπ. Για παράδειγμα, εχω δουλεψει σε 3 εταιρειες (2 μικρες και η τωρινη μου αρκετα μεγαλη)και ποτε δεν ειδα να χτυπάνε δουλειες με πανω από 2% του συνολικου budget του προτζεκτ. Σκεφτείτε ότι πλεον πολύ μεγαλα προτζεκτ τα χτυπάμε με 0.7% και πλεον υπαρχουν εταιρειες που πανε στο 0.5%! Την ιδια στιγμη οι αρχιτέκτονες εχουν πανω από το 15% (αν κανω λαθος διορθωστε με καθως είναι νουμερο που εχω ακουσει). Ολες αυτές τις λεπτομέρειες τις αναφερω για να εξηγησω πως τα χρηματα στο τομεα των δομοστατικων είναι μια περιεργη ιστορια και εξαρτάται από το τι θελει ο καθενας. Ο μισθος είναι αξιοπρεπης αλλα καθολου συμβατος με το αγχος και τις ευθύνες αυτης της δουλειας. Ξεκινάς με 20-24K(μικτα) και σιγα σιγα ανεβαινεις, πιστευω ότι μεσα σε μια 3ετια είναι αρκετα εφικτο να πας στα 35k ειδικα αν αλλαζεις κάθε χρονο εταιρια. Το θεμα αλλαζει όταν γινεσαι Chartered Structural Engineer. Εκει πλεον μπορεις να πας για Senior engineer και τα λεφτα παιζουν από 40k μεχρι να ανεβεις ψηλα και να φτασει 50-60K σε ακομη πιο managerial ρολους όπως associate, director etc. Ολοι οι μισθοι που αναφερω είναι από την εμπειρια μου στο North West καθως από Λονδινο δεν εχω εμπειρια. Προσωπικα θεωρω ότι τα χρηματα δεν είναι ουτε πολλα αλλα προς Θεου ουτε και λιγα. Απλα καποιες φορες σε πιανει το γαμωτο καθως για παράδειγμα android/ios developers με 3 χρονια εμπειρια παιρνουν 60-70k...Ας μην μιλησω για ατομα με μεγαλυτερη εμπειρια καθως είναι λεφτα τα οποια οι μηχανικοι δεν θα τα δουν ποτε. Στα θετικα είναι οι συνθήκες εργασιας. Εχω αλλαξει 3 εταιρειες και δεν ακουσα ποτε μου μια φωνη ή εστω μια εκφραση εκνευρισμου και αυτό νομιζω λεει πολλα. Αν εισαι τυπικος και ενδιαφέρεσαι όλα κυλανε παρα πολύ ηρεμα. Οι μερες αδειας που δικαιουσε είναι συνηθως από 24-30 ημερες χωρις τις αργειες. Το ποτε θα παρεις την αδεια σου το οριζεις εσυ και όχι ο εργοδότης σου. Το αναφερω γιατι εχω ακουσει περιεργες ιστοριες από την Ελλαδα. Δεδομενου ότι το ΗΒ είναι μια χωρα με πολύ ακριβη αγορα σπιτιων, θεωρω ότι ένα ζευγαρι με ένα ετησιο εισοδημα minimum 60k(καθαρα) μπορει να εχει μια αξιοπρεπή καθημερινοτητα με δικο της σπιτι, να μπορει να μεγαλωσει ένα παιδι κτλπ. Το ξαναλεω, μιλαω παντα για North West.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Προφανώς "χωρίς ΟΑ". Να πεις στη συμβολαιογράφο "να μην φυτρώνει εκεί που δεν τη σπέρνουν".... Αν η αμοιβή σου από αυτή σου την ενασχόληση (π.χ. πελάτης, συμβολαιογράφος, πολεοδομίες κ.λπ.) δεν είναι τουλάχιστον 2.000 ευρώ καθαρά (και δεν έχεις εισπράξει τα μισά προκαταβολικά), να τον στείλεις στο διάολο..... Ο χρόνος σου και η "φαιά σου ουσία" είναι ΠΟΛΥΤΙΜΑ για να σπαταλώνται τοιουτοτρόπως....1 point
-
Ερώτηση: στην παραπάνω περίπτωση, πάω λοιπόν να το δηλώσω όλο αυθαίρετο, όμως βάζω ΜΕ οικοδομική άδεια και χωρίς υπέρβαση ύψους ή κάλυψης, σωστά? Παρένθεση: η συμβολαιογράφος μου ειπε ότι η πελάτισσα θα το πληρώσει σαν καινούριο στην εφορία....και σε άλλη πολεοδομία που ρώτησα μου είπαν ότι δε βρίσκουν καμία λογική στο να το θεωρήσω όλο αυθαίρετο, οπωσδήποτε να κάνω ανασύσταση.... και διερωτώμαι τι χρωστάω να ασχολούμαι με αυτά??????????1 point
-
@Roukat Άν έχεις κάποια στοιχεία απο την ο.α που να μπορούν να σε βοηθήσουν ώστε να κάνει τη ρύθμιση τότε την κάνεις. Στην περιπτωσή σου καταλαβαίνω πως δεν έχεις κάποιο στοιχείο της ο.α πλήν του εντύπου. Αρα καθίσταται πρακτικώς αδύνατη η εξαγωγή, έστω και με δυσμενής θεωρήσεις υπέρ του...δημοσίου, νομιμων υφιστάμενων κλπ. Επομένως, δυστυχώς πάς σε ότι σου λέει ΙΑΣΟΝΑΣ. Εκτός και άν καταφέρει ο πελάτης μετά απο ψάξιμο και βρεί κάτι ακόμα απο την άδεια. Πχ κάποιες κατόψεις ή το ΔΚ. Καλο είναι πρώτα να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια αναζήτησης.1 point
-
Δεν κάνεις και ένα γραπτό ερώτημα σε αυτές τις πολεοδομίες να δούμε αν θα σου απαντήσουν γραπτός το ίδιο και να δούμε και σε πιο νόμο/άρθρο βασίζονται, νομίζω έχουν την τακτική «φύγε κακό από το κεφάλι μου» και λένε προφορικά ότι θέλουν.1 point
-
Οι Π.Υ. δεν απαιτούν, εν γένει, να ανεβαίνουν στο πληροφοριακό σύστημα αυθαιρέτων του ΤΕΕ οι μελέτες πυρασφάλειας.1 point
-
Πρώτα σιγουρέψου ότι το κτίριο σου πάει με το Π.Δ41/18. Πότε είναι η Οικοδομική Άδεια;1 point
-
Για τα ιδιωτικά ΚΔΑΠ έχει βγει διευκρινιστική της Πυροσβεστικής το 2016 που τα κατατάσσει όλα στα ΚΤΙΡΙΑ ΥΓΕΙΑΣ. Τα υφιστάμενα τότε έλεγε ότι πήγαιναν με την 7600 (Υπόδειξη Μέτρων). Η 7600 όμως πλέον καταργήθηκε και τα ΚΤΙΡΙΑ ΥΓΕΙΑΣ πάνε με την ΠΥρ Διάταξη 18/2019 όπου αναφέρεται στο πεδίο εφαρμογής ότι αφορά τα ΚΔΑΠ για παιδιά κάτω των 5 ετών. Κάλεσε, καλύτερα, την τοπική Πυροσβεστική Υπηρεσία και ρώτα τους.1 point
-
Και για οποιαδήποτε απορία σχετικά με το ποιό από το Π.Δ 71/88 ή Π.Δ 41/18 χρησιμοποιείται μπορείτε να διαβάσετε τη διευκρινιστική του Π.Δ 41/181 point
-
Καταργούμενες Διατάξεις: Άρθρο 1 .... Σε κάθε περίπτωση τονίζεται ότι όταν εκτελούνται οικοδομικές εργασίες ή αλλάζει χρήση το κτίριο ή τμήμα αυτού ή σε περίπτωση τροποποίησης των μελετών της αρχικής άδειας, δεν αρκεί η υποβολή μελέτης πυροπροστασίας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας το οποίο απαιτείται για την έκδοση της άδειας λειτουργίας, αλλά πρέπει να γίνει πρώτα ενημέρωση του φακέλου της άδειας (άρθρο 42 ν.4495/17) ή να εκδοθεί η απαιτούμενη οικοδομική άδεια (άρθρο 5 ν.4067/12, άρθρο 29 του ν.4495/17). Εφόσον κατά τον έλεγχο της μελέτης ενεργητικής πυροπροστασίας από την αρμόδια πυροσβεστική υπηρεσία διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη, η μελέτη διορθώνεται και υποβάλλεται εκ νέου στο πληροφοριακό σύστημα από τον αρμόδιο μηχανικό για την ενημέρωση του φακέλου. Εφόσον κατά τον προηγούμενο έλεγχο διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη στην παθητική πυροπροστασία, ενημερώνεται εγγράφως η αρμόδια υπηρεσία δόμησης, για τις περαιτέρω δικές της ενέργειες. Επίσης Κεφάλαιο 1 ,Άρθρο 2 προτελευταία παράγραφος: Για την αδειοδότηση ειδικών χρήσεων ή για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας σε κτίρια που υφίστανται αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί σε διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων, η μελέτη πυροπροστασίας συντάσσεται σύμφωνα με τον κανονισμό πυροπροστασίας που ίσχυε κατά τον χρόνο ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής ή εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης (δηλαδή Π.Δ. 71/88 αν παλαιότητα αυθαιρεσίας μεταξύ 1989 και 2018) και αναρτάται στο σχετικό πληροφοριακό σύστημα αυθαιρέτων.1 point
-
Επειδή δεν το πρόσεξα ή μου διέφυγε της προσοχής (στην εγκύκλιο 1 ?) που το αναφέρει αυτό ?1 point
-
το αν αποδοθούν ευθύνες ή όχι στους προηγούμενους συν/φους μου, λόγω μη εφαρμογής των Ν 4178 +4495 είναι άλλο θέμα Πάντως κακώς κατά τη γνώμη μου πιστεύετε -όσοι πιστεύετε- ότι εγώ με τη δήλωση μου τους δίνω συγχωροχάρτι. Το μόνο που κάνω είναι να κάνω μια διαδικασία που δεν προβλέπεται από το σύστημα αυθαιρέτων ΤΕΕ. Όσο για το αν τελικά και η δική μου ΤΕΛΙΚΗ κατά κάποιο τρόπο ρύθμιση είναι σωστή ή όχι κατά το ν 4495/17 φυσικά και δεν μπορώ να αρνηθώ τις ευθύνες μου και τις αναλαμβάνω πλήρως! υ.γ για να μην έχεις ευθύνες πρέπει αγόγγυστα και εξ αρχής να πεις "ΔΕΝ ασχολούμαι με αυθαίρετα"1 point
-
P.S. Mε έντονα μαύρα γράμματα είναι οι δικές μου παρατηρήσεις. Θα χρησιμοποιούσα χρώμα για να διαβάζονται καλύτερα, αλλά κάτι καλόπαιδα διαχειριστές μου την έχουν στημένη και δεν γουστάρω να δίνω δικαιώματα σε ............. . Θα μπορούσα βεβαίως να στα γράψω σε pm, αλλά καλό είναι να διαβαστούν κι από άλλους, που ίσως σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο και που θα ήθελαν βοήθεια.1 point
-
Δεν διορθώνονται με αυτόν τον τρόπο!!! Οι διαχειριστές μηχανικοί των δηλώσεων φέρουν ευθύνη! Και οι ιδιοκτήτες που εξουσιοδότησαν κ.λπ. Και βεβαίως τη μεγαλύτερη ευθύνη τη φέρει ο νέος διαχειριστής μηχανικός που έπραξε με τρόπο τέτοιο που δεν είναι νόμιμος. Όταν κι αν στραβώσει κάποιος ιδιοκτήτης εναντίον κυρίως αυτού θα στραφεί νομικά...... Μόνο και αποκλειστικά μέσω του ΤΕΕ και με ευθύνη των/του ιδιοκτήτη/των!1 point
-
Δηλαδή τωρα περιμένουν αυτοί να ψάξουμε τι δηλώσεις έχουμε κάνει τι βεβαιώσεις έχουμε δώσει κλπ κλπ για να προσαρμόσουμε τα παραλογα οριζόμενα τις επίμαχης εγκυκλίου? Τώρα που έληξε ουσιαστικά ο νόμος? Δλδ σε περιπτώσεις που έχω δηλώσει "Υπόγεια στάθμη" (οπως αναφέρεται στον νόμο) με μειωτικό θα πρέπει να γυρίσω πίσω τη δήλωση και να ελεγξω ΓΟΚ? Σε δηλώσεις που εχω χρησιμοποιήσει Ε9 για παλαιότητα να τις γυρίσω πίσω για βεβαίωσεις μεταβολών? Σε περιπτώσεις εξαίρεσης απο ΜΣΕ με συνδυασμό των προϋποθέσεων, πχ α/χ και πρόβολοι, που δεν προκύπτει απο πουθενά στο κείμενο του νόμου ότι δε δύναται να συνδυαστούν θα πρέπει να τις γυρίσω πίσω για ΜΣΕ? Αμ δε... για μένα αυτή η εγκύκλιος και το ότι λέει έχει ή μάλλον ίσως έχει, γιατί δεν παράγει νομοθεσία, ισχύ από σήμερα και έως τη λήξη του νόμου! Είπαμε έχουμε εκτεθεί επαγγελματικά αλλά δε θα εξευτελιστούμε κιόλας συνάδερφοι! Υ.Γ Δουλεύω αυθαίρετα μια 5ετία γεμάτη. Ε, ακόμη δεν ειμαι σίγουρος για τίποτα. Αναρωτιέμαι για πιό λόγο δεν βγαίνουν 5 γενικά παραδείγματα και μενουμε σε αοριστολογίες για Κατηγορία συντελεστές πρόστιμα κλπ κλπ.1 point
-
1 point
-
Λογικό....έχει όμως πολλά κενά. Εγώ την έκλεισα τη συμφωνία μου. Υπήρχε περίπτωση όμως να μην την κλείσω. Ποιά είναιη απόδειξη τότε? ΅Επίσης έστω ότι ως εργολήπτης πάω να ψάξω προμηθευτές, το ΤΠΥ του προμηθευτή μπορεί να κοπεί και 6 μήνες μετά!! Άρα επί της ουσίας δεν αποδεικνύεται τίποτα. Καταλήγω λοιπόν στο συμπεράσμα, ότι λογικά, και στην Ελλάδα το '"λογικά" παίρνει πολλούς αστερίσκους, θα πρέπει να είναι στην αρμοδιότητα της ελεγκτικής αρχής (εφορία) να αποδείξει ότι πήγα ταξιδάκι με την γκόμενα και όχι για επαγγελματικούς λόγους...Διότι, εικάζοντας πάντα, ο ελεγχόμενος δεν είναι ένοχος μέχρι αποδείξεως του εναντίου, το αντίθετο.1 point
-
Τα εισιτήρια, διόδια, καύσιμα, ξενοδοχέια, κτλ, μπορείς να τα περάσεις στα έξοδα αλλά θα πρέπει να τεκμηριώσεις την συνάφεια του ταξιδιού με την επαγγελματική σου δραστηριότητα. Π.χ. όταν πηγαίνω για έλεγχο δόμησης σε νησί, μπορώ να περάσω στα έξοδα τα εισιτήρια αλλά έχω την ανάθεση του ελέγχου και την ΑΠΥ που τεκμηριώνουν το γεγονός ότι πήγα εκεί για επαγγελματικούς λόγους.1 point
-
Dimitris GM Αυτό που έγραψες παραπέμπει στην εύκολη περίπτωση να δίνεις βεβαίωση για ιδιοκτησία όπου η μόνη ρύθμιση που έγινε ήταν με τον 3843. Οπότε και συμφωνώ. Το κατά πόσο είναι σωστή η οδηγία να παραλείπονται οι τοίχοι είναι μια παλιά συζήτηση που έχει γίνει. Το θέμα υπήρχε και υπάρχει επειδή οι οι ίδιοι τοίχοι που παραλείπονται στη ρύθμιση, σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση εμβαδομετρησης θα μετρούσαν στη δομηση. Ο νόμος έδινε μια κατεύθυνση τότε (εγκύκλιος 5/10). Δεκτο. Με την εγκύκλιο 2 της 31-5-19 , άρθρο 100, επανεπιβεβαιώθηκε η ίδια οδηγία. Κατα τη γνώμη μου αυτό αποτελεί συνέχιση ενός λάθους μόνο και μόνο για να μην εκτεθεί ο νομοθετης για την οδηγία που έδινε τότε. (Δε θυμάμαι τι ίσχυε με 4014 και 4178. Προσωπικά δεν ασχολήθηκα γιατί επ' ευκαιρία *νέας* πρόσθετης τακτοποίησης έβαζα μέσα και τους τοίχους) Το πρόβλημα θα λυνόταν πολύ απλά ορθά και λογικά, αν η οδηγία έλεγε σήμερα (και γενικά μετά τη λήξη ισχύος του 3843) ότι αν μεν δεν έχετε να ρυθμίσετε κάτι άλλο και θέλετε μόνο να δώσετε βεβαίωση οκ, δεν κάνετε κάτι άλλο. Αλλά αν ρυθμίζετε πρόσθετες αυθαιρεσίες, τακτοποιήστε με την ευκαιρία και τις τοιχοποιιες που έμειναν έξω κατά τη ρύθμιση με 3843. Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι το ζήτημα αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του μηχανικού αλλά και του συμβολαιογράφου.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-