Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/12/2019 σε όλες τις περιοχές
-
Η προηγουμενη διάταξη έχει ως εξής: ” Άρθρο 103. Ρυθμίσεις για μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα Η παρ. 2 του άρθρου 222 του ν. 4555/2018 αντικαθίσταται ως εξής: «2. Οφειλές από τέλη καθαριότητας και φωτισμού για ακίνητο, του οποίου η ηλεκτροδότηση έχει διακοπεί, σύμφωνα με βεβαίωση του αρμόδιου διαχειριστή δικτύου και το οποίο, σύμφωνα με υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ή του νομίμου εκπροσώπου αυτού, δεν χρησιμοποιούταν κατά το διάστημα αναφοράς, διαγράφονται ή παραλείπεται η βεβαίωσή τους. Η υπεύθυνη δήλωση του προηγούμενου εδαφίου μπορεί να υποβληθεί μέχρι τις 31.12.2019. Ποσά που έχουν καταβληθεί δεν αναζητούνται. Οφειλές από τέλη καθαριότητας και φωτισμού, τα οποία έχουν επιβληθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, επειδή δεν έχει υποβληθεί από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου δήλωση ότι, δεν γινόταν χρήση αυτού και αφορούν διάστημα κατά το οποίο το ακίνητο δεν είχε ποτέ ηλεκτροδοτηθεί, διαγράφονται ή παραλείπεται η βεβαίωσή τους, εφόσον δεν στοιχειοθετείται από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου η, κατά το ανωτέρω διάστημα, χρησιμοποίησή του. Ποσά που έχουν καταβληθεί δεν αναζητούνται.”. Στην ανω διαταξη "ξεχασαν" να συμπληρωσουν "και οσα δεν ηλεκτροδοτηθηκαν ποτέ" παρα τις επανειλημενες αναφορες προς το Υπουργειο και απο τον ΣτΠ... Η ΠΟΜΙΔΑ ερμηνευει την νεα διαταξη, προ ημερων, οτι αφορα και τα μηδεποτε ηλεκτροδοτηθεντα. Αρα, θεωρητικα, θα το δηλωσεις με τις καινουργιες διαταξεις και θα οφειλεις μονον ΤΑΠ [περισσοτερο θα στοιχισει στον Δημο η ολη διαδικασια σε σχεση με οσα θα εισπραξει...] Δες εάν ανηκεις στα παρακατω: Απαλλάσσονται από το ΤΑΠ: α) Τα κτίσματα οικοδομής που ανεγείρεται, (δείτε παρακάτω). γ) Τα ακίνητα που έχουν χαρακτηρισθεί: - Ως δημόσιοι χώροι ταφής (νεκροταφεία). - Ως διατηρητέα, με απόφαση του αρμόδιου υπουργού, και δεν ιδιοχρησιμοποιούνται ή δεν αποφέρουν εισόδημα. - Ως χώροι ιστορικών ή αρχαιολογικών μνημείων. δ) Τα κτίσματα που βρίσκονται εκτός οικισμού ή σε αγροτικές περιοχές και χρησιμοποιούνται για το σταυλισμό των ζώων. ε) Τα ακίνητα για τα οποία υφίσταται απαγόρευση οποιασδήποτε χρήσης, σύμφωνα με τον ισχύοντα Πολεοδομικό Σχεδιασμό, ιδίως ρυμοτομικό βάρος, ρυμοτομική απαλλοτρίωση, δέσμευση ακινήτου για κοινωφελή ή κοινόχρηστο σκοπό ή για λόγους προστασίας μνημείων και αρχαιοτήτων, ιδίως αρχαιολογική δέσμευση για ανασκαφές, κήρυξη αρχαιολογικού χώρου, καθώς και για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, που έχει επιβληθεί από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, αποκλειστικά κατά το μέρος για το οποίο υφίσταται η ως άνω απαγόρευση. Ν.2130/1993 άρθρο 24 παρ.7Β υγ παρε εσυ αυτο το αποσπασμα απο την παραπανω αναφορα και πες στον υπαλληλο "ετσι ειπε η η ΠΟΜΙΔΑ" " Η ρύθμιση αυτή ρητά καλύπτει και ακίνητα οι επιφάνειες των οποίων δεν δηλώθηκαν ποτέ για την υποβολή τους σε δημοτική φορολογία, όπως και όλα τα ακίνητα που δεν ηλεκτροδοτήθηκαν ποτέ, για τα οποία μέχρι 31-12-2019 ούτως ή άλλως ισχύει η δυνατότητα απαλλαγής τους εφόσον ο οικείος ΟΤΑ δεν μπορεί να τεκμηριώσει τη χρήση τους (παρ. 2 του άρθρου 103 του Ν. 4604/2019)." Και να δουμε "αυτος" τι θα σου πεί...και να το πείς και σε μας...2 points
-
1 point
-
Παρόλο που είναι περίεργο που δεν αναφέρονται στο συμβόλαιο τα περί αρτιότητας και οικοδομησιμότητας, δεν θα πρέπει να επηρεάζει την δική σου μελέτη που θα πρέπει να περιλαμβάνει: - Έλεγχο της επιφάνειας, θέσης και σχήματος προ των ημερομηνιών των παρεκκλίσεων με βάση παλαιότερους τίτλους, αεροφωτγοραφίες κ.λ.π. - Έλεγχο για δασικά, αρχαιολογία κ.λ.π. - Έλεγχο για ρέματα, αιγιαλό, απαλλοτριώσεις κ.λ.π. - Έλεγχο για τυχόν ΖΟΕ ή άλλες ζώνες δόμησης ή απαγόρευσης. - Έλεγχο κυριότητας (συνενώσεις, κατατμήσεις κ.λ.π.) - Έλεγχο για αποστάσεις ασφαλείας από οδούς, πλάγια όρια κ.λ.π.1 point
-
Καλησπέρα, Θεωρώ ότι εφόσον ισχύουν οι πληροφορίες του άρθρου που παραθέτω, το εν λόγω ζήτημα και όλες οι δυσκολίες που προέκυπταν από τον Ν. 4387/2016, πλέον θα πάψουν να υφίστανται. Αν οι αλλαγές αυτές θα έχουν θετικό αντίκτυπο στους εργαζόμενους με μπλοκάκι ή όχι είναι ένα θέμα προς συζήτηση. Ευχαριστώ.1 point
-
Δεν αναφέρεται ρητά, αλλά προκύπτει από την απόφαση 398/18-5-2016 του ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ, αφού υπολογίσθηκαν με τον τότε ισχύοντα ν.3986/11. Επίσης προκύπτει έμμεσα και από την διαδικασία υπαγωγής είτε σε κατώτερη κατηγορία είτε επιλογής μη αλλαγής κατηγορίας από το ότι σου ανέγραφε στην αίτηση ότι "... έχετε υπαχθεί υποχρεωτικά στην τάδε Ασφαλιστική Κατηγορία" όπου τάδε 3η ή 2η και άρα άρα ο υπολογισμός σε κάθε περίπτωση θα γίνονταν με τα νέα δεδομένα του ν.3986/11, αλλά με έναν αστερίσκο: το από πότε χρονικά θα επέλεγες να γίνει η επιθυμία σου πραγματικότητα (θα το εξηγήσω, όσο μπορώ, παρακάτω). Καθώς επίσης θεωρώ ότι για να μην σου βγουν αναδρομικά (ακόμη και αν έχεις επιλέξει: α) είτε την 1η Ασφαλιστική Κατηγορία είτε την 2η Ασφαλιστική Κατηγορία εφόσον σου έγραφε ότι έχεις ενταχθεί υποχρεωτικά στην 3η Ασφαλιστική Κατηγορία κατά την δήλωση υπαγωγής στον 4331/16 ή β) είτε την 1η Ασφαλιστική Κατηγορία εφόσον σου έγραφε ότι έχεις ενταχθεί υποχρεωτικά στην 2η Ασφαλιστική Κατηγορία κατά την δήλωση υπαγωγής στον 4331/16 ή γ) είχες επιλέξει ότι δεν επιθυμούσες να αλλάξεις ασφαλιστική κατηγορία) ότι έπρεπε να επιλέξεις ότι επιθυμούσες να υπαχθείς --στην όποια κατώτερη κατηγορία επέλεγες ή επιθυμούσες να παραμείνεις-- αναδρομικά από 1/1/2015, διότι αν επέλεγες από 1/1/2016 δεν θα είχε νόημα για τα αναδρομικά αφού βεβαιώνονται μέχρι και το Β'15 και το ειδοποιητήριο δεν θα υπολογίζονταν με τον ν.3986/11 παρά μόνο από 1/1/2016.1 point
-
Ενημερώνω ότι έχει βγει ανακοίνωση από το ΤΣΜΕΔΕ για αναδρομικές εισφορές 2015 Α.1 point
-
1 point
-
Καλησπέρα Δημήτρη και πολύ καλά κάνεις και θίγεις το θέμα της αποζημίωσης για την οριστική τιμή μονάδος, καθώς φαίνεται εκ πρώτης όψεως (εκτός αν ο συνάδελφος μα το διαψεύσει) ότι το απομένων αχρηστεύεται οικοδομικά και βεβαίως οικονομικά και αν είναι έτσι τα πράγματα θα πρέπει ο ιδιοκτήτης να αιτηθεί και την ιδιαίτερη αποζημίωση του απομένοντος τμήματος. Στην περίπτωση του γηπέδου αυτού, φαίνεται ότι το τεκμήριο ωφέλειας (απαλλοτρίωση 15 μ εκατέρωθεν με αυτοαποζημίωση) θα είναι μαχητό, καθώς ήδη είχε πρόσωπο σε εθνική οδό και δεν θα το αποκτήσει λόγω της νέας διάνοιξης.1 point
-
Δεν γνωρίζω αν έχει συμβεί σε κάποιον άλλον, αλλά θα σου εξηγήσω τόσο την αιτία που προκύπτει το ποσό αυτό όσο και το πως προκύπτει το ποσό αυτό των 694,38€. ΑΙΤΙΑ: Προφανώς ή δεν έκανες αίτηση για υπαγωγή σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία (άρθρο 39,του ν.4331/2015), ή έκανες και για κάποιον λόγο εξέπεσες της υπαγωγής ή αν έκανες δεν επέλεξες κατά τη διαδικασία της τότε δήλωσης την επιλογή ότι "Επιθυμώ αναδρομική ισχύ των παραπάνω μεταβολών από 01/01/2015" οπότε θα ξεκίνησαν από την 1/1/2016 (όπου πλέον δεν προκύπτουν αναδρομικά) ή κάτι άλλο που μου διαφεύγει/δεν γνωρίζω. ΠΩΣ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ: Πάμε τώρα να δούμε πως βγήκε αυτό το ποσό που αναφέρεις (694,38€) για τα αναδρομικά. Α) Να υποθέσω ότι στο τότε εκδοθέν ειδοποιητήριο του Α' 2015 οι εισφορές (πλην της ειδ. προσαύξησης η οποία καταργήθηκε καθώς και του 10εύρου υπέρ ΟΑΕΔ) ήταν της 1ης Ασφαλιστικής Κατηγορίας (θα στη γράφει/αναφέρει πάνω το τότε εκδοθέν ειδοποιητήριο του Α'2015 ) ΚΣ (άνω 5ετίας) = 138,67 x 6μήνες = 832,02€ ΕΦΑΠΑΞ = 27,73 x 6μήνες = 166,38€ ΕΠΙΚ (άνω 5ετίας) = 41,6 x 6μήνες = 249,60€ ΥΓΕΙΑ = 44,72 x 6μήνες = 268,32€ ΣΥΝΟΛΟ = 1.516,32€ Β) Σύμφωνα με τον ν.3986/11 το Α'15 θα ήσουν στην 3η Ασφαλσιτική Κατηγορία και επειδή μάλλον έγινε κάποιο από αυτά που έγραψα στην αρχή (και δεν πήγες σε κάποια κατώτερη κατηγορία), έπρεπε να καταβάλεις τις εισφορές της κατηγορίας αυτής (της 3ης), οι οποίες είναι: ΚΣ (άνω 5ετίας) = 202,17 x 6μήνες = 1.213,02 ΕΦΑΠΑΞ = 40,43 x 6μήνες = 242,58€ ΕΠΙΚ (άνω 5ετίας) = 60,65 x 6μήνες = 363,90€ ΥΓΕΙΑ = 65,20 x 6μήνες = 391,20€ ΣΥΝΟΛΟ = 2.210,70€ Άρα έπρεπε να πληρώσεις παραπάνω (Β μείον Α) = 2.210,70€ - 1.516,32€ = 694,38€ (αυτό δηλαδή που έχεις στο ειδοποιητήριο των αναδρομικών) Υ.Γ. Τα 348,42€ που προέκυψαν στα εξάμηνα που αναφέρεις προκύπτουν ανάλογα αλλά τότε ήσουν με βάση τον ν.3986/11 στην 2η Ασφαλιστική Κατηγορία.1 point
-
έχεις επιλύσει πολλές φορές κάτι τέτοιο??? κι αν ναι, πώς αντιμετώπισες το βέλος στη άκρη του προβόλου?1 point
-
Γενικότερα οι νόμοι έχουν (και οφείλουν να έχουν) μια συνέχεια. Οπότε σίγουρα για εμάς που έχουμε δουλέψει πολλούς νόμους στη σειρά έχουμε μια εμπειρία στο "πνεύμα" των νόμων. Σήμερα ισχύει ο ν. 4495/17 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Οπότε δηλώσεις υπαγωγής θα κάνεις σύμφωνα με αυτό το νόμο. Θα δεις όμως στα σχετικά θέματα που έχουμε ανοίξει για να συζητάμε τα επιμέρους άρθρα και περιπτώσεις, ότι κάνουμε πολύ συχνά αναφορά στον προηγούμενο νόμο 4178 προκειμένου να καθορίσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα τα "θολά" σημεία του νόμου αντιπαραβάλλοντας τις περιπτώσεις με τι όριζε και πως το όριζε ο προηγούμενος νόμος και οι εγκύκλιοι που είχαν βγει τότε. Ανάλογα μπορούμε να σκεφτούμε και για τους οικοδομικούς κανονισμούς, αλλά φυσικά σήμερα ο ΝΟΚ είναι σε ισχύ και με αυτόν πρωτίστως πρέπει να ασχοληθείς.1 point
-
Ευχαριστώ και πάλι @Μέρσα, φαντάζομαι ότι θα τεκμηριώθηκε μέσω της αναφοράς που γίνεται στις ΤΟ οδηγίες περί "επιτρεπόμενης" δόμησης, σε αντίθεση με τον Νόμο που αναφέρει σε δόμηση του κτιρίου (άρα πραγματοποιούμενης)... από την άλλη, τίθεται και θέμα αμφισβήτησης των ΤΟ και κατά πόσως υπερισχύει αυτό που αναφέρουν σε σχέση με τον ΝΟΚ, καθότι δεν έχουνε δημοσιευτεί σε ΦΕΚ! Για να πω την αλήθεια ακόμα δεν είμαι σίγουρος για την σαφή απάντηση στο θέμα αυτό...1 point
-
Ο κανόνας χωρίς πρόσωπο τελείωσε την 31/12/2003. Άρα, το γεωτεμάχιο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά παρέκκλιση εφόσον προϋπάρχει της 7-7-93 (και κατά συνέπεια, και της 31-12-03) Σε αυτό το σημείο, το ΓΠΣ, επειδή έχει αυστηρότερο περιορισμό, υπερισχύει του ΠΔ Πρόσεξε όμως γιατί υπάρχει και η Αποφ-26033/46/77 η οποία, στο τέλος, αναφέρει: "...Κατά συνέπεια, μεταβιβαζόμενα άρτια γήπεδα εκτάσεως 4000 τ.μ. πρέπει να εξασφαλίζουν προσπέλαση προς οδούς που αναφέρονται στο Αρθ-6 του ΠΔ/23-10-28 ή αγροτικές, με δικαίωμα δουλείας βάσει συμβολαιογραφικού εγγράφου ή με παροχή διόδου βάσει δικαστικής αποφάσεως κατά τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα (Αρθ-1012 και επ.)"1 point
-
Να θέσω και μία παράμετρο ακόμη στην συζήτηση.. Ο εσωτερικός εξώστης (πατάρι) δέν μπορεί να ξεπερνά το 10% της δόμησης του κτιρίου, προκειμένου να μήν μετράει στην δόμηση. Δηλ.αυτό σημαίνει ότι δικαιούμαι το 10% της δόμησης που πραγματοποιώ, σωστά? Ενώ σε περίπτωση προσθήκης, (σύμφωνα με το Άρθρο 11 του ΝΟΚ), το πατάρι μπορεί να αποτελεί το 10% της επιτρεπόμενης δόμησης. Είναι αντικρουόμενα αυτά τα δύο μεταξύ τους, ή μου διαφεύγει κάτι?1 point
-
terry αυτά που λες είναι τα ελάχιστα. Εγώ χρεώνω και αποτύπωση. Δλδ τα σχέδια πως θα τα κάνω ? Θα κάνω κολλητό τον οφθαλμίατρο να με ντοπάρει να διαβάζω από μικροφίλμ ? Ή θα κάνω copy paste τα αρχιτεκτονικά που θα βρω στο φάκελο και δεν θα ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ? Μικρό το κακό εεε αφού θα το κατεδαφίσεις. Εμ δε σου χουν κάτσει στραβές σε κατεδάφιση που να σεκυνηγάνε επειδή δεν έδειξες το παράπηγμα κοτέτσι που είχε σε επαφή με το όριο του γείτονα που είναι και μίζερος. Ξανά όλοι μαζί: Το ΤΕΕ αναφέρει τις ελάχιστες αμοιβές και μελέτες που απαιτούνται. όχι αυτές που απαιτούνται για να κάνεις ορθώς τη δουλεία σου. Συνεχίστε οι υπόλοιποι να χρεώνετε 5000λ ακόμα και αν πάτε να κατεδαφίσετε 6όροφο. Σε κατεδάφιση εξαωρόφου του 62 χωρίς αρμούς και σε επαφή με 6όροφες ζήτησα επίβλεψη 10.000€. Μήπως να αισθάνομαι και άσχημα που μελέτησα μέχρι και την οπή που θα κάνω στις πλάκες για να ρίξω το κτίριο μέσα ? Μη βιαζόμαστε να βγάλουμε τυφλοσούρτη σε όλες τις δουλείες συνάδελφε. Ακόμα και σε κατεδάφιση έχεις και ΜΕΛΕΤΗ πολλών πραγμάτων. Μην αναλύω τώρα γατί θα νυχτώσουμε. Με εκτίμηση Theo1 point
-
Λαθος... Στην κατεδαφιση δεν υπολογιζεις αμοιβες αποτυπωσεις.. (αδικο το ξερω) Υπολογιζεις προυπολογισμο για κατεδαφιση... (συμβατικος αναλογα τα τμ της κατεδαφισης με συντελεστη 0.1) και εχεις μονο ΕΠΙΒΛΕΨΗ αρχιτεκτονικων και τοπογραφικο φυσικα... 99% των περιπτωσεων πας με την ελαχιστη (5000*λ), εκτος και αν εχεις κανενα θηριο να κατεδαφισεις..1 point
-
Για συνήθη πάχη πλακών (15-17 εκ.) έχουμε Φ14, για παραπάνω Φ16 (γνώμη μου). Το Φ18/10 δεν υπάρχει προφανώς. Το σωστό είναι Φ8/10.1 point
-
Αρκετές επιλύσεις και κατασκευές. Το δεύτερο που ρωτάς να το ερευνήσεις μόνος σου (σύμφωνα με τις γνώσεις που πιστοποιεί ο τίτλος σου) όπως συνηθίζεις να λές κι εσύ.-1 points
-
τα 4 συμβολαια είναι όμορρα. Το συμβολαιο το διαβασα. Κανένα δεν μιλά για αρτιότητα ή μη. Ολα είναι πάνω από 4 στρέμματα. Γραφει οτι κατατέθηκε δηλωση στη δου υπολογισμένη αντικειμενική αξία σύμφωνα με το ΑΑ ΓΗΣ Γενικά πάντως αν δεν έχει 20 μέτρα πρόσωπο, είναι 15 στρέμματα και αγοράσθηκε το 2014 απο κάποιον που το είχε από προικοσύμφωνο πρίν 40 χρόνια μεταγεγραμμένο στο υποθηκοφυλάκειο με την ίδια επιφάνεια (εγγιστα 15 στρέμματα) , δεν είναι κατά παρέκκλιση αρτιο και οικοδομηδιμο?-1 points
-
Δεν είναι να χτίσει τώρα και πιθανόν ποτέ. Οπότε να μπείς σε έξοδα τόσα πολλά σε κατσάβραχα δεν έχει καμία ουσία να βγάλεις τοπογραφικό. Η ερώτηση είναι για να ξέρεις αυτο που έχεις τί είναι. Η αξία του 15 στρέμματα μπορεί να είναι και λιγότερη απο το τοπογραφικό. Απλά η ερώτηση << Οι παρεκλίσσεις που είναι ώς τα αγροτεμάχια 31/12/2003, μπορεί να αφορούν και να έχουν ισχύ σε ένα αγροτεμαχιο που αγορασθηκε το 2004 αλλά δημιουργήθηκε την δεκαετια του 60? Ή έχει σχέση πότε είναι το συμβόλαιο? και άρα αφου είναι του 2004 δεν υπάρχει ισχύ των παρεκκλησεων?>> δεν έχει σχέση με τοπογραφο κλπ. ώστε να πρέπει να βγεί τοπογραφικό για να απαντηθεί. Νομίζω την αποψή του ώς απάντηση ο καθένας μπορεί να πεί .-2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-