Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Anton_civeng

    Anton_civeng

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      931


  2. dimitris11140

    dimitris11140

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      452


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.296


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.955


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/02/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημέρα σου, Η κατ΄επέκταση προσθήκη της αποθήκης με φέρουσες τοιχοποιίες δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι συνδέεται μονολιθικά με το υφιστάμενο, ειδικά αν αυτό έχει φ. οργανισμό από ωπλ. σκυρόδεμα. Η έλλειψη αντισ. αρμού μεταξύ τους (και ποιός μπορεί να το ξέρει βεβαίως αυτό....) δεν σημαίνει ότι μπορούν τα δύο κτίσματα να συμπεριληφθούν σε ένα ενιαίο στατικό φορέα. Δεν μας έχεις πει για το φορέα του αδειοδοτημένου αλλά, ακόμη και σε περίπτωση φερουσών τοιχοιποιιών, η μονολιθικότητα του παλαιού με το αυθαίρετο θα επιτυγχάνετο μόνο αν οι νέοι τοίχοι είχαν δεθεί ψαθωτά με τους παλιούς, πράγμα μάλλον απίθανο. Ούτε βεβαίως οι ξυλοδοκοί της στέγης και οι στηρίξεις τους μπορούν να θεωρηθούν άξιες μεταφοράς σημαντικών εγκαρσίων σεισμ. τεμνουσών από το ένα κτίσμα στο άλλο. Τελικώς δηλαδή δεν μπορεί να δεχθούμε ενιαίο στατικό μοντέλο για τα δύο αυτά κτίσματα. Προσωπικά λοιπόν θεωρώ ότι το παλαιό κτίσμα δέχεται κάποια κατακόρυφα φορτία της στέγης αλλά, όντας προ '75 και στατικά ανεξάρτητο από το νέο, απαλλάσσεται από Μ.Σ.Ε, το δε νέο κτίσμα αποθήκης χρειάζεται Μ.Σ.Ε. εφ΄όσον δεν είναι καθαρά αγροτική αποθήκη (Σ1). EDIT: είμαι υπόχρεος σε όποιον με το +1 με έβγαλε από το 666 .....
    3 points
  2. Όλα ίδια όπως τ'αφήσαμε. Σε 3-4 χρονάκια που όλοι οι μηχανικοί και λοιποί ελεύθεροι επαγγελματίες θα βγαίνουν με συντάξεις των 600-700ευρώ θα είναι πολύ αργά. Θα πέφτει κλάμα τότε, τα σημερινά 1000 θα φαντάζουν μια χαρά. Με τις υγείες μας λοιπόν και καλή ψήφο στη βουλή για να πάρουν και κάτι ψιλά παραπάνω οι φίλοι ΔΕΚΟτζήδες των 2500 ευρώ/μήνα, έχουν οικογένειες και στρατό να θρέψουν άλλωστε.
    2 points
  3. Όπως προείπαν οι συνάδελφοι με Morph ή με solid element...... θα κάνεις αυτό που θέλεις.
    1 point
  4. 1 point
  5. Αν κατάλαβα καλά θέλεις να αλλάξεις το Texture του υλικού σε άλλο χρώμα, πράγμα που δεν γίνεται στο Archicad. Αυτό μπορείς να το κάνεις μόνο στο Photoshop ή άλλο photo editor.
    1 point
  6. Η ζώνη 500 μ από τα περιμετρικά όρια προ 23 οικισμών ή τμημάτων παραμένει περιοχή εκτός οικισμού. Οπότε αν η περιοχή είναι νατουρα αφορά και τις εντός ζώνης 500 μ περιοχές.
    1 point
  7. 1) 4,59 2) 13 3) ; 4) Δεν την προσθέτεις , βλέπε : https://exoikonomisi.ypen.gr/-/dieukrineseis-gia-ten-onomastike-thermike-ischy
    1 point
  8. Τι φορτίο είχες ενεργό όταν βραχυκύκλωσες Ν-ΡΕ;
    1 point
  9. 1 point
  10. Υπολογίζεις την αμοιβή σου βάσει ΤΕΕ Εκεί δηλώνεις την συμφωνηθείσα Εκδίδεις συμφωνητικό και ΑΠΥ Πληρώνεις μόνο ΦΕΜ 10% (μέσω taxisnet) Καταθέτεις στην ΥΔΟΜ -Το έντυπο ΤΕΕ- ΑΠΥ-ΦΕΜ υ.γ η κατάθεση της αμοιβής γίνεται σε οποιαδήποτε τράπεζα και σε οποιοδήποτε λογ/σμό σου
    1 point
  11. Kατ' αρχας, θα πρεπει να μην απαγορευεται η κατατμηση, λογω ΓΠΣ, ΖΟΕ, ΓΠΣ, ΝΑΤΟΥΡΑ. Εάν δεν απαγορευεται, τοτε γινεται μεν , αλλα το "αρτιο και οικοδομησιμο" εξαρταται απο εμβαδα/προσωπο/διαστασεις. Οπερ σημαινει, οτι θα χρειαστει να μιλησεις με τον μηχανικο σου.
    1 point
  12. παρ 3 άρθρο 7 ΦΕΚ 181 Δ "3." (τέως παρ.6) α. Το κτίριο τοποθετείται στη γραμμή δόμησης όπως αυτή διαμορφώνεται με την εφαρμογή των διατάξεων των προηγουμένων παραγράφων είτε εσώτερον αυτής, κατά την κύρια όψη του, στο σύνολο ή σε τμήμα αυτής. β. Σε οικόπεδο μεγαλύτερο των 500 τμ. το κτίριο τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον 2,50 μέτρων από την παραπάνω οριζόμενη γραμμή δόμησης. Επομένως η επαφή του κτιρίου με την οριογραμμή του δρόμου δεν εμπίπτει σε απαγόρευση του άρθρου 89 ν. 4495 καθώς το κτίριο δεν καταπατά κοινόχρηστο χώρο του οικισμού και έτσι μπορείς να κάνεις υπαγωγή. Αν το ζητούμενο είναι η νομιμοποίηση σκέψου πρωτίστως γιατί θέλεις να μπλέξεις με αυτή αφού με κατηγορία 1 το κτίριο μπορεί να εξαιρεθεί οριστικά από την κατεδάφιση και να έχει τα "προνόμια" για έκδοση άδειας δόμησης στη συνέχεια.
    1 point
  13. Βεβαίως, η απαλλαγή αυτή είναι η κατ' εξοχήν στατικά "υποψιασμένη" και σταθμισμένη και ισχύει σε Σ2 διά πάσαν νόσον και πάσαν ...αυθαιρεσίαν..... Αλί για κάποιες όπως η (ι), με την απαλλαγή για κάτω των 25μ2, όπου αν έχεις νόμιμο π.χ κτίσμα 25μ2 με αυθ. προσθήκη ορόφου 25μ2, τότε έχεις υπέρβαση φορτίων κατά 100% αλλά κατά τα οριζόμενα ...... νταξ' ... δεν πράζ' τριαλαρό....!......
    1 point
  14. Αυτό ακριβώς με την Eurobank συνέβη και σε δική μου περίπτωση και ζητούσαν εκτύπωση της εξουσιοδότησης από το σύστημα με γνήσιο υπογραφής του ωφελουμενου για να αποδεσμεύσουν τα χρήματα και να πληρωθούν οι προμηθευτές!
    1 point
  15. Δοκίμασε το loxeal 55-14, l;ynei m;ono me z;estama.
    1 point
  16. οχι, αναφερεται στο οτι γινεται μια δηλωση ΦΜΑ για "αυτο" το ανεξαρτητο τμημα γης. Μετα γινεται η μεταβιβαση "αυτου" και μετα "κολλαει" στο διπλανο. Αφου ειναι κατω απο το οριο τοσο η προπαρασκευαστικη εργασια υποβολης δηλωσης ΦΜΑ οσο και η "μεταβιβαση" προηγουνται της συνενωσης με το διπλανο, σαν ξεχωριστες πραξεις. [ειναι μια ερμηνεια...δεν κρινω, ας τα ξεκαθαριζε ο νομος..] Αντιθετα, στην ανταλλαγη τμηματων μεταξυ δυο παράγωνων γηπεδων, υποβαλλεται κοινη δηλωση των δυο υπο ανταλλαγη τμηματων, περιγραφονται και τα δυο και δηλωνεται οτι "ανταλλασουν" Αυτα.. καλημερα
    1 point
  17. σωστα [+1] [προσοχη, τηρουμενων των αναλογιων] .....Συνακόλουθα, μη νόμιμη είναι και η περιγράφουσα στο ιστορικό που μας εκθέτετε δικαιοπραξία, που έχει ως αντικείμενο δηλαδή τη μεταβίβαση μη αρτίου τμήματος αγροτεμαχίου προερχομένου από κατάτμηση άρτιου αγροτεμαχίου ΕΠΟΙΚΙΣΤΙΚΟΥ, που κείται εντός Ζ.Ο.Ε., εφόσον το μεταβιβαζόμενο τμήμα έχει έκταση κάτω από το ελάχιστο όριο εμβαδού, που ορίζεται στην περιοχή αυτή, έστω και αν η εν λόγω μεταβίβαση πρόκειται να γίνει προς τον κύριο γειτονικού άρτιου αγροτεμαχίου ΕΠΟΙΚΙΣΤΙΚΟΥ, με σκοπό τη συνένωσή του μ’ αυτό, προς καλύτερη αξιοποίησή του και με την προϋπόθεση ότι τόσο το εναπομένον τμήμα του εποικιστικού αγροτεμαχίου από το οποίο αποσπάται, όσο και αυτό με το οποίο συνενώνεται εξακολουθούν να έχουν έκταση πάνω από το οριζόμενο κατώτατο όριο κατατμήσεως. Και τούτο διότι η μεταβίβαση αυτή έστω και στιγμιαία, μέχρις ότου επιτευχθεί η συνένωση, έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία νέου αυτοτελούς και αυθύπαρκτου ακινήτου του οποίου η έκταση είναι κάτω από το όριο που προβλέπει το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα. Ούτε βέβαια μπορεί να γίνει λόγος για ανταλλαγή που επιτυγχάνεται την ίδια χρονική στιγμή και με το ίδιο συμβόλαιο, δεδομένου ότι η αναφερόμενη στο ερώτημά σας περίπτωση αφορά μονομερή μεταβίβαση τμήματος κληροτεμαχίου προς τον κύριο του γειτονικού κληροτεμαχίου, που γίνεται με αντάλλαγμα χρήμα και όχι αμοιβαία μεταβίβαση τμήματος του τελευταίου προς το πρώτο. Η πρακτική αυτή της στιγμιαίας παράνομης κατάτμησης αφενός μεν αντίκειται στο γράμμα και στο πνεύμα της διάταξης του άρθρου 1 παρ.1 του Α.Ν.431/1968 που εξ’ ορισμού απαγορεύει την κατάτμηση και αφετέρου δεν μπορεί να έχει ανάλογο πεδίο εφαρμογής στα κληροτεμάχια που βρίσκονται εντός Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου, αφού αντιτίθεται στο σκοπό θέσπισης της διάταξης του άρθρου 29 του Ν.1337/1983, δεδομένου ότι δικαιολογητικός λόγος θέσπισης της παραπάνω διάταξης, που απαγορεύει την κατάτμηση κάτω του οριζομένου με το οικείο Π.Δ. ορίου, δεν είναι η αρτιότητα ή μη, αλλά ο μελλοντικός καθορισμός των ειδικών ζωνών χρήσεως γης από την Χωροταξία και κατά συνέπεια οδηγεί στην καταστρατήγηση των παραπάνω διατάξεων. Η ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ ΜΑΡΙΑ ΤΙΝΤΙΚΑΚΗ
    1 point
  18. Η διαδικασία της νομιμοποίησης όσον αφορά το σύστημα το 4178 είναι ακριβώς ίδια με την τακτοποίηση δηλαδή: -Συμπληρώνεις κανονικά όλα τα στοιχεία στα φύλλα καταγραφής όπως θα έκανες σε περίπτωση απλής ρύθμισης, απλώς επιλέγεις το κουτάκι "προς έκδοση άδειας" -Ανεβάζεις όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται και επιπλέον την άδεια νομιμοποίησης όταν αυτή εκδοθεί -Μετά την υπαγωγή πας στην πολεοδομία και καταθέτεις φάκελο για τη νομιμοποίηση Φυσικά και μπορείς να τη ρυθμίσεις. Ειδικά αν πρόκειται για τόσο παλιά κατασκευή δεν βρίσκω το λόγο να μπείς στη διαδικασία έκδοσης άδειας αφού κατηγορίες 1 και 2 εξαιρούνται οριστικά. Επίσης κτίρια που αποδεδειγμένα είναι προ του 55 θεωρούνται νομίμως υφιστάμενα και δεν απαιτείται καμία ρύθμιση.
    1 point
  19. michaliseng το πρόγραμμα έχει κατασκευαστεί για να απλοποιήσει τις συνήθεις περιπτώσεις αμοιβών (σε πολύπλοκες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί χέρι στο σύστημα του ΤΕΕ), αλλα όπως όλα τα προγράμματα ισχύει η λογική GIGO και χρειάζεται προσοχή στην εισαγωγή δεδομένων. Η περίπτωσή σου εντάσσεται στην κατηγορία "Αποτύπωση (οι νομιμοποιήσεις έχουν αμοιβές αποτύπωσης) με προσθήκη" και πρέπει να ακολουθησεις τα βήματα που εμφανίζονται στην βοήθεια του προγράμματος: 1. Εισάγουμε τα δεδομένα του χώρου προς αποτύπωση στο πρόγραμμα και εκτυπώνουμε τον προϋπολογισμό. (Εργο: Νέο κτίριο) 2. Μηδενίζουμε. 3. Επιλέγουμε κατηγορία έργου: Προσθήκη. 4. Εισάγουμε τα δεδομένα της προσθήκης στο πρόγραμμα. (επιφάνειες και μελέτες που αφορούν την προσθήκη) 5. Στα κελιά Αποτύπωση Αρχιτεκτονικών, στατικών και έλεγχος στατικών υπάρχοντος εισάγονται οι προϋπολογισμοί μελετών αρχιτεκτονικών και στατικών όπως υπολογίστηκαν στο 1ο βήμα. ** Το xml εγκρίνεται μόνο εαν οι προϋπολογισμοί υπάρχοντος είναι μεγαλύτεροι απο τους αντίστοιχους της προσθήκης. Διαφορετικά θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το ΤΕΕ για να το εγκρίνει. Στο ΤΕΕ δε μπορείς να ανεβάσεις δύο xml για το ίδιο έργο.
    1 point
  20. Σε πρώτη φάση ανάκληση της άδειας η οποία εκδόθηκε βάσει ψευδών στοιχείων. Σε 2η φάση διαδικασίες αυθαιρέτου με ο,τι αυτό συνεπάγεται... Είναι πολύ κρίμα να χάνει κανείς πελάτες όταν λέει την αλήθεια, προσπαθώντας να τους προστατεύσει, ιδιαίτερα την εποχή που ζούμε. Την έχω πατήσει και εγώ πολλές φορές. Τι να πω... Θα άξιζε να μάθεις κάποια στιγμή, τί επινόησε ο καλός αυτός συνάδελφος και έκανε την δουλειά. Πολλοί πάντως για να μην χάσουν τον πελάτη, υπόσχονται θαύματα, παίρνουν τα λεφτά και δεν ολοκληρώνουν ποτέ αυτό που υποτίθεται πως είχαν αναλάβει με διάφορες προφάσεις. Το θέμα όμως θα παραμένει, ότι εσύ έχασες 10.000 € επειδή είπες την αλήθεια. Δεν είμαι χαιρέκακος αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις καλό είναι να φάει κανείς τα μούτρα του, ώστε να εκτιμήσει τον καλό επαγγελματία. Εσύ βέβαια θα μείνεις με την εκτίμηση και ο άλλος με τα λεφτά... Είχα περίπτωση που έχασα πελάτη διότι άλλος μηχανικός του έταζε ότι θα του ρυθμίσει με Ν. 4014 ένα εξ ολοκλήρου ρυμοτομούμενο κτίσμα. Επειδή είχα γίνει πύραυλος από τον θυμό μου, πήρα το θάρρος και επικοινώνησα απ' ευθείας με τον "συνάδελφο" που μου είχε φάει τη δουλειά, να τον ρωτήσω πού ακριβώς βασίζεται και λέει τέτοια πράγματα. Αρχικά κόμπλαρε βέβαια και μετά άρχισε να επικαλείται ανύπαρκτες εγκυκλίους που δεν θυμόταν που τις είχε δει (και καλά!) οι οποίες λένε (άκουσον, άκουσον) ότι μπορεί να νομιμοποιηθεί αυθαίρετο αν βρίσκεται σε κοινόχρηστο χώρο εφόσον προβλέπεται κάποια στιγμή να γίνει αναθεώρηση του σχεδίου πόλης!!! (τα συμπεράσματα δικά σας).
    1 point
  21. Εγκ-81104/12-6-00 "Θεώρηση οικοδομικής άδειας για σύνδεση οικοδομικής με τα δίκτυα ηλεκτρισμού και ύδρευσης (ΔΕΗ)". (σε περιπτώσεις που η συμμετοχή του μηχανικού καθίσταται δυσχερής ή αδύνατος) Αναφορικά με την διαδικασία και τον τρόπο θεώρησης οικοδομικών αδειών για την σύνδεση οικοδομών με τα δίκτυα ηλεκτρισμού και ύδρευσης σύμφωνα με την παρ.5 του Αρθ-7 του ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/13-7-93) σε περιπτώσεις που η συμμετοχή του επιβλέποντος μηχανικού καθίσταται δυσχερής ή αδύνατος, σας γνωρίζουμε τα εξής: 1. Εφόσον έχουν περατωθεί οι οικοδομικές εργασίες ο δε επιβλέπων μηχανικός απεβίωσε ή κηρύχθηκε σε αφάνεια με δικαστική απόφαση (Αρθ-40 - Αρθ-50 ΑΚ και 785 επ. ΚΠΔ) είναι δυνατή η θεώρηση της αδείας κατόπιν διενέργειας αυτοψίας από την Πολεοδομική Υπηρεσία και υποβολής τεχνικής έκθεσης από οποιονδήποτε τρίτο μηχανικό. 2. Σε κάθε άλλη περίπτωση (συνταξιοδότηση επιβλέποντος, διαμονή στο εξωτερικό κλπ) επιβάλλεται αναθεώρηση της αδείας γι' αλλαγή επιβλέποντος μηχανικού, προκειμένου να καταστεί εφικτή η συνέχιση της διαδικασίας θεώρησης της αδείας. 3. Τέλος για όλες τις προαναφερόμενες περιπτώσεις τόσο η καταβολή της αντίστοιχης αμοιβής επίβλεψης σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (μέσω Εθνικής Τραπέζης η ΤΕΕ) όσο και των αναλόγων φόρων (ΦΕΜ) και κρατήσεων (ΤΣΜΕΔΕ) που την βαρύνουν, είναι υποχρεωτική για την θεώρηση της οικοδομικής αδείας, ο δε τρόπος απόδοσης αυτών δεν αποτελεί αντικείμενο των πολεοδομικών υπηρεσιών αλλά των υπόχρεων για την καταβολή αυτών (Μηχανικών και ιδιοκτητών) και των κατά περίπτωση αρμοδίων φορέων για την είσπραξή τους (ΕΤΕ, ΤΕΕ, ΔΟΥ κλπ).
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 61 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.