Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.056


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.533


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.981


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/06/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Αγαπητέ κ. Τσαμούρη, Υπάρχει ο γρήγορος και φτηνός τρόπος επισκευής που είναι γνωστός σε όλους τους μάστορες. Δηλαδη: 1) Χτύπημα και καθαίρεση όλων των "φουσκωμένων" τμημάτων σε οροφή, κολώνες, δοκάρια. 2) Αναστολέας διάβρωσης σε όλα τα σίδερα που έχουν αποκαλυφθεί. 3) Επισκευαστικό κονίαμα για την κάλυψη των σιδήρων και των τμημάτων απο το μπετόν που αφαιρέθηκαν. 4) Σοβάντισμα. Με υλικά καλής ποιότητας (δεν επιτρέπεται να κάνω διαφήμιση) να υπολογίζεις κόστος υλικών 100-150 ευρώ περίπου (χωρίς μόνωση ταράτσας) και με τα εργατικά σύνολο 300-400 ευρώ περίπου. Αν η έκταση της βλάβης είναι μεγάλύτερη (αυτά δεν φαίνονται αν δεν χτυπηθούν), να είσαι προετοιμασμένος να βάλεις το χέρι πιο βαθιά στη τσέπη. Αυτός ο τρόπος αν εφαρμοστεί σωστά θα κρατήσει λίγα χρόνια και να έχεις υπόψη σου ότι θα ξαναχρειαστεί να ξαναπληρώσεις μεγαλύτερο ποσό όταν θα καταλάβεις ότι δεν υπάρχει επισκευή αυτού του είδους που να κρατάει πολυ καιρό, ιδιαιτερα αν είσαι κοντά στη θάλασσα. Υποθέτω ότι η ψευδοροφή είχε μπει γιατί είχαν αρχίσει πριν απο χρόνια να φουσκώνουν οι σοβάδες στο ταβάνι και θα θέλησες να τους κρύψεις. Καταλαβαίνεις ότι αυτό είναι και επικίνδυνο (αν πέσει κάποιο μεγάλο κομμάτι σοβά-μπετόν δεν θα αντέξει η γυψοσανίδα) αλλά να τώρα που πρέπει να ξαναπληρώσεις και για επισκευή και για γυψοσανίδες. Άρα ο γρήγορος και φτηνός τρόπος σήμερα, καταλήγει ακριβός (γιατί τα διπλοπληρώνεις στο μέλλον) και αργός (μεγάλη αναστάτωση και απώλεια χρόνου οι εσωτερικές επισκευές...). Σέβομαι όμως ότι μπορεί να μην υπάρχει η οικονομική δυνατότητα για κάτι παραπάνω τώρα οπότε να χρειαστεί να καταφύγεις στον τρόπο αυτό. Ομως, επειδή απευθύνθηκες σε φόρουμ μηχανικών σου προτείνω να διερευνηθεί το θέμα περισσότερο με μελέτη. Δεν υπάρχουν πολλοί μηχανικοί που να ασχολούνται σοβαρά με επισκευές οπότε να ξέρεις ότι για να γίνει μια καλύτερη δουλειά θα χρειαστεί να πληρώσεις. Επέλεξε μηχανικό και συνεργεία μόνο απο συστάσεις, όχι τον κάθε τυχάρπαστο.
    2 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.468 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version 4.00

    22.608 downloads

    Μια πρώτη προσπάθεια ενημέρωσης των υπεύθυνων δηλώσεων, που απαιτούνται για την υπαγωγή στον Νόμο 4495/2017. Περιλαμβάνει τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη, της εξουσιοδότησης του μηχανικού και της συναίνεσης των συνιδιοκτητών. Στηρίχθηκε στο έργο του Thodoris4, τον οποίο και ευχαριστώ πολύ. Οποιαδήποτε πρόταση / διόρθωση είναι ευπρόσδεκτη..
    1 point
  4. Είσαι σωστός.Συμφωνώ απόλυτα με το τελευταίο σου μήνυμα. Τις καλησπέρες μου και να τα λέμε φορουμίστικα συχνότερα.😊😊 (υ.γ. : ούτε ιδιαίτερα έμπειρος είμαι πάντως, μόλις 13 χρόνια έχω στην πλάτη μου..από το φόρουμ προσπαθώ κυρίως να βοηθιέμαι, αν μπορώ με τα ελάχιστα που ξέρω να ανταποδίδω, έχει καλώς😊)
    1 point
  5. Pirsogiannis, για να αρχίσω από το τέλος, παρακολουθώ το forum αρκετά χρόνια. Έχεις κάνει 1058 δημοσιεύσεις, έχω μάθει αρκετά πράγματα από εσένα και αρκετούς άλλους (όπως τον KF π.χ., που θέλησε επίσης να με επαναφέρει στην τάξη). Ένα συμπέρασμα για την ποιότητα κάποιων, εάν μου επιτρέπεται(ε), πιστεύω μπορώ να βγάλω. Τελοσπάντων, για μένα το ζητούμενο της κουβέντας δεν έχει ιδιαίτερη αξία, μου είναι αρκετά ξεκάθαρο και το αντιμετωπίζω με τον τρόπο που ανέφερα. Έχεις μία άλλη άποψη, καμία αντίρρηση. Μπορεί να έχεις και δίκιο, δεν το αποκλείω. Το διάγραμμα δεν καταλαβαίνω γιατί το αναφέρουμε, πάλι κάποιος (εξαιρετικός μεν) συνάδελφος το έγραψε, δεν νομίζω όμως ότι βοηθάει στη συγκεκριμένη διαφωνία. Από την μεριά μου πάντως δεν επιμένω και δε θα επανέλθω, δεν έχει και νόημα γιατί μιλάμε για ένα θέμα ήσσονος σημασίας. Για προσθήκες σε κτήρια προ του 1985, εν έτη 2020, σχετικά με το εάν μπορούμε να ξεφύγουμε τον έλεγχο υπάρχοντος. Το εξαντλήσαμε, ενημερώθηκε και ο κάθε μελετητής και μπορεί να αντιμετωπίσει την περίπτωση που θα του τύχει σύμφωνα με αυτά που κατάλαβε. Όπως και να έχει, και αυτό το γράφω ως ένα γενικό σχόλιο, ότι και να γράφει/λέει ο κάθε εμπειρότερος -υποτίθεται- συνάδελφος (για να μην παραξεγηθώ πάλι δεν εννοώ τον pirsogiannis ή εμένα, εννοώ τον οποιοδήποτε γράφει εδω μέσα σε οποιοδήποτε θέμα), ο νέος συνάδελφος οφείλει να πάρει το νόμο/κανονισμό και να το διαβάσει μόνος του, για να καταλήξει στα δικά του συμπεράσματα.
    1 point
  6. Τακτοποιείται και αυτό είναι ένα ακόμη παράλογο. Η αυθαίρετη περίφραξη εντός 500 μ από την ακτή να τακτοποιείται, αλλά νέα περίφραξη να μην επιτρέπεται. Έχουμε μιλήσει αρκετές φορές για το θέμα αυτό και πρέπει κάποια στιγμή αυτή η διάταξη του τότε ν. 1337/83 να επανεξεταστεί διότι έχουμε περιπτώσεις γηπέδων με πρόσωπο σε δημοτική ακόμη και σε επαρχιακή οδό και λόγο απόστασης μικρότερης των 500 μ δεν επιτρέπεται η περίφραξη.
    1 point
  7. Δημήτρη, σε όλες τις τακτοποιήσεις που κάνουμε ο κίνδυνος να ακυρωθούν από κάποιο δικαστήριο πάντα είναι εκεί και οι ιδιοκτήτες πρέπει να ενημερώνονται γι αυτό. Θυμάσαι τον τύπο με την πισίνα στον χώρο αποκλειστικής του χρήσης που έπρεπε να την κατεδαφίσει παρόλο που ήταν τακτοποιημένη γιατί λέει, ο χώρος δεν προορίζονταν για πισίνα αλλά για γκαζόν; Δεν ξέρεις από πού θα σού ρθει η κατραπακιά...
    1 point
  8. σωστη η λογικη σου...αρα θα συμφωνησω μαζι σου. Ομως, ακομα και αν γινεται τακτοποιηση, λογω μη ρητης απαγορευσης,... οποιοσδηποτε εχει εννομο συμφερον δικαιουται να ζητησει την ακυρωση της τακτοποιησης και την κατεδαφιση. Με βαση την διαταξη, που στηρίζεται στο αρθρο 23 του ν. 1337, "σε ό,τι αφορά την πρόσβαση στον αιγιαλό, πρέπει να υπάρχουν οδοί προσπελάσεως προς τη θάλασσα τουλάχιστον ανά 300 μέτρα», πιθανον να φθασουμε στο σημειο ο μεν να τακτοποιει...ο δε να ζηταει κατεδαφιση λογω παραβασης νομου.... [ τοσα χρονια κανενας δεν διαμαρτυρηθηκε για αυτη την περιφραξη...τωρα θα ξυπνησει..??....]
    1 point
  9. Ένα ΦΕΚ είναι, δεν είναι Κανονισμός. Δεν υπάρχουν και πολλά να συζητήσουμε στην πραγματικότητα...υπάρχουν τόσα άλλα θέματα στο χαώδες αντικείμενο της στατικής μελέτης...αλλά ας είναι. Στο ΦΕΚ λοιπόν αυτό, αναφέρει κάποιους κανονισμούς (αυτούς που παρέθεσες παραπάνω). Στο σημείο λοιπόν που γράφεις, λέει "Στο παρόν κείμενο οι Ελληνικοί Κανονισμοί αναφέρονται...". Τώρα, εάν εσύ συμπεραίνεις ότι αυτοί είναι ΟΛΟΙ οι Ελληνικοί Κανονισμοί, και όλα τα κτήρια πρέπει να τα βάλουμε σε κατατάξουμε κάπου εκεί, τότε ναι καταλήγεις στον παραλογισμό ότι ένα κτήριο του 1974 έχει μελετηθεί σύθμφωνα με τις πρόσθετες διατάξεις του 1984. Η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι όλα τα κτήρια πριν το 1985 εντάσσονται στην παράγραφο (5) "Για όλες τις άλλες περιπτώσεις προσθηκών..." , το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση απαλλαγής ελέγχου υπάρχοντος. Ίσως πεις ότι υποκειμενικά συμφωνείς και αυτό πράττεις και εσύ, αλλά νομίζω ότι και αντικειμενικά από το ΦΕΚ αυτό προκύπτει. Εάν κάποιος βάλει το κτήριο του 1974 στην κατηγορία 2γ. όπως λες και το απαλλάξει τρόπο τινά από τον έλεγχο του υπάρχοντος, ισχυριζόμενος ότι η Στατική μελέτη του υπάρχοντος έχει συνταχθεί με βάση τις "Πρόσθετες Διατάξεις του 1984", τότε τι να πω...Καλύτερα να μην πω τίποτα.
    1 point
  10. σημερα αρχιζεις και τελειωνεις με τον 4495 [ο οποιος ληγει στις 30/6....λενε τωωωρα...]
    1 point
  11. Τι έχεις κάτω από τον "εξώστη"; σε ποιον όροφο βρίσκεται ο ¨εξώστης"; μια τομή που να δείχνει την σχέση του "εξώστη" με το έδαφος και το κτήριο θα βοηθούσε πολύ
    1 point
  12. να μιλήσεις με τον συμβ/φο και μετα με τον διπλανο.
    1 point
  13. Δεν υπάρχει απολύτως καμία "σωτηρία"! Όσο το πρόστιμο παραμένει ανεξόφλητο είναι σαν να μην έγινε ποτέ η υπαγωγή στον 3843.... Με άλλα λόγια "πεταμένα λεφτά"! Μόνο μια λύση υπάρχει.... Υπαγωγή τώρα όσο προλαβαίνει στον 4495 με ό,τι αυτό συνεπάγεται και συμψηφισμός των ήδη καταβληθέντων. P.S. Για την ολοκληρωμένη παρουσία του θέματος, συμπληρώνω ότι, ο Ν.4495/2017 αναφέρει χαρακτηριστικά και με απλά λόγια, "....όσα δεν έχουν εξοφλήσει το πρόστιμο του Ν.3843/2010, ό,τι υπολείπεται καταβάλλεται ως παράβολο υπέρ του Πράσινου Ταμείου, εντός 6 μηνών (έως 2.5.2018) από την έναρξη ισχύος του 4495 και υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο αίτηση στην ΥΔΟΜ, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας περαίωσης". Λιτό, κατανοητό... Ίσως να μπορούσε να εφαρμοστεί... Αξίζει να το ρισκάρει κάποιος; Μάλλον σήμερα θα "κολλήσει" στο 6μηνο.....
    1 point
  14. το ΤΕΕ σήμερα έστειλε mail να πληρώσουμε την συνδρομή του 2020. νομίζω είναι αρκετό
    1 point
  15. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΑΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ Απόσπασμα ΦΕΚ 167/3-11-2017 – Ν.4495/2017, Άρθρο 99 § η-ββ: “Δεν απαιτείται υποβολή μελέτης στατικής επάρκειας αλλά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού στις εξής περιπτώσεις: ααα) μετατροπή ημιυπαίθριου χώρου σε κλειστό, βββ) διαμερισμάτωση ή αλλαγή διαρρύθμισης χώρου, που δεν επιφέρει αύξηση μόνιμου φορτίου πάνω από10% στην επιφάνεια στην οποία έχει συντελεστεί η παρέμβαση, γγγ) πατάρια ισογείου που είναι στατικά ανεξάρτητα από το φέροντα οργανισμό του κτιρίου και πατάρια υπερκείμενων ορόφων όταν το συνολικό ίδιο βάρος δεν επιφέρει αύξηση του μόνιμου φορτίου της υποκείμενης πλάκας πάνω από 15%. Στην περίπτωση αυτή εξετάζεται η σύνδεση με στοιχεία του φέροντος οργανισμού, τα οποία και θα ενισχύονται για ενδεχόμενες τοπικές αστοχίες, δδδ) πρόβολοι με προσαύξηση μέχρι τριάντα τοις εκατό (30%) του εμβαδού τους και μέχρι είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) του πλάτους τους, εεε) κατασκευή στο δώμα κτιρίων μέχρι το είκοσι τοις εκατό (20%) της επιφάνειας αυτού, στστστ) υπόγειοι χώροι μέγιστης επιφανείας έως αυτής του ισογείου, κατασκευασμένοι με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, τα οποία καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, ζζζ) αλλαγή χρήσης με την προϋπόθεση ότι δεν διαφοροποιείται η κατηγορία σπουδαιότητας και η οποία δεν επιφέρει αθροιστική αύξηση των κινητών και μόνιμων φορτίων πάνω από τριάντα τοις εκατό (30%) του μόνιμου φορτίου πριν από την παρέμβαση, ηηη) μετατροπή πιλοτής σε κλειστό χώρο με προσθήκη περιμετρικών τοίχων από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, το οποίο καλύπτει τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, θθθ) υπόγεια που ξεμπαζώθηκαν και είναι κατασκευασμένα με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, το οποίο καλύπτει τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, ιιι) σοφίτες με την προϋπόθεση ότι, από τον έλεγχο του συνολικού σεισμικού φορτίου (τέμνουσα βάσης) μετά την προσθήκη των αυθαίρετων κατασκευών στο σύνολο του κτιρίου, προκύπτει ότι αυτό δεν υπερβαίνει το 1,20 του αντίστοιχου σεισμικού φορτίου του υφιστάμενου κτιρίου, χωρίς τις αυθαίρετες κατασκευές. Στην περίπτωση αυτή εξετάζεται και η επάρκεια των φερόντων στοιχείων της σοφίτας, καθώς και η σύνδεσή τους με το φέροντα οργανισμό του υφιστάμενου κτιρίου”. Απόσπασμα ΦΕΚ 1643/11-5-2018 – ΥΑ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507, Άρθρο 2 § α-ιβ: “Δεν απαιτείται υποβολή μελέτης στατικής επάρκειας αλλά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού στις εξής περιπτώσεις: α) μετατροπή ημιυπαίθριου χώρου σε κλειστό, β) αυθαίρετες κατασκευές παταριών ισογείου επιφάνειας μέχρι ποσοστού 50% του δαπέδου του ισογείου με την προϋπόθεση ότι δεν δημιουργούνται “θέσει” κοντά υπο-στυλώματα. Διαφορετικά εξετάζονται τα μέλη και η σύνδεσή τους με στοιχεία του φέροντος οργανισμού, τα οποία και θα ενισχύονται για ενδεχόμενες τοπικές αστοχίες. Σε κάθε περίπτωση ελέγχεται η στατική επάρκεια του αυθαίρετου παταριού για κατακόρυφα φορτία, γ) αυθαίρετες κατασκευές προβόλων οι οποίοι προεξέχουν έως 2.00 μέτρα ή αυθαίρετες επαυξήσεις της προεξοχής τους μέχρι ποσοστού 25%, δ) κατασκευή στο δώμα κτιρίων μέχρι το είκοσι τοις εκατό (20%) της επιφάνειας αυτού, ε) υπόγειοι χώροι μέγιστης επιφάνειας έως αυτής του ισογείου, κατασκευασμένοι με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, τα οποία καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, στ) μετατροπή πιλοτής (pilotis) σε κλειστό χώρο με προσθήκη περιμετρικών τοίχων που καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, ζ) υπόγεια που ξεμπαζώθηκαν και είναι κατασκευασμένα με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, οι οποίοι καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, η) στατικά ανεξάρτητοι βοηθητικοί χώροι κατηγορίας σπουδαιότητας Σ2 και εμβαδού κάτοψης μέχρι 25m2 έκαστος, θ) για αυθαίρετη προσθήκη στέγης με μεταλλικά ή ξύλινα ζευκτά ο έλεγχος περιορίζεται στον έλεγχο των δομικών στοιχείων της στέγης καθώς και στις συνδέσεις με το φέροντα οργανισμό του υφιστάμενου φορέα, ι) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ., ια) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων άνω του 20% για κατηγορία σπουδαιότητας Σ2 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ) και 10% για κατηγορίες σπουδαιότητας Σ3 και Σ4 για τη διηρημένη ιδιοκτησία αυτή ή το ανεξάρτητο κτίριο, ιβ) έχει εκδοθεί άδεια σεισμοπλήκτου και έχουν υλοποιηθεί ενισχύσεις μετά την 1.1.2000”. Κατόπιν αυτοψίας την 5η Ιουνίου 2018, στο ακίνητο ιδιοκτησίας ...................................... του ................, που βρίσκεται εντός σχεδίου, στο Ο.Τ. 397, στο Δήμο ............... Αττικής, στην περιοχή ........................., στην οδό ..............................., Τ.Κ. .............., το οποίο είναι Οριζόντια Ιδιοκτησία – Κατάστημα (με διακριτικό Κ1) του ισογείου με ανήκοντα σε αυτό ημιυπαίθριο χώρο, τετραώροφης οικοδομής με υπόγειο και δώμα και στο οποίο αναφέρεται η υποβληθείσα με α.α. 8888888 Δήλωση Υπαγωγής του Ν.4495/2017, η παρούσα Τεχνική Έκθεση, αποτελεί συνοδευτικό έγγραφο της ανωτέρω Δήλωση Υπαγωγής, αναφέρεται στο Στατικό Έλεγχο των Παραβάσεων του συγκεκριμένου ακινήτου (Οριζόντιας Ιδιοκτησίας) και υποβάλλεται αντί Μελέτης Στατικής Επάρκειας, όπως σαφώς ορίζεται, τόσο στο Ν.4495/2017 στην παράγραφο (η-ββ) του άρθρου 99, όσο και στην ΥΑ με αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507 (ΦΕΚ 1643-11/5/ 2018) καθότι οι δηλούμενες αυθαίρετες παραβάσεις του ακινήτου για τις οποίες υποβάλλεται η συγκεκριμένη Δήλωση Υπαγωγής συμπεριλαμβάνονται στις αναλυτικώς αναφερόμενες, στο εν λόγω άρθρο, περιπτώσεις και ειδικότερα αναφέρονται, πρώτον σε «διαμερισμάτωση ή αλλαγή διαρρύθμισης χώρου, που δεν επιφέρει αύξηση μόνιμου φορτίου πάνω από 10% στην επιφάνεια στην οποία έχει συντελεστεί η παρέμβαση» (αυθαίρετη διαφορετική διαμερισμάτωση του ισόγειου ορόφου) και δεύτερον «το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ.» (αυθαίρετη προσθήκη κύριου χώρου στο διαμέρισμα του ισογείου με την επέκταση αυτού στον κοινόχρηστο ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου συνολικής επιφάνειας 15,22 τ.μ.). Ο μηχανικός, Μηχανικός Μ. Μηχανικάρας Πολιτικός Μηχανικός Α.Μ. ΤΕΕ 55555
    1 point
  16. Απόσπασμα Ν.4495/2017 - Άρθρο 28: "Οι αυθαίρετες κατασκευές και οι αλλαγές χρήσης που έχουν εγκατασταθεί πριν από τις 28.7.2011 κατατάσσονται στις εξής περιπτώσεις : 1. Περίπτωση 1 : Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης που έχουν υπαχθεί σε προγενέστερους νόμους : α) Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις οι οποίες : αα) υφίστανται πριν από τις 30.11.1955, ημερομηνίας έναρξης ισχύος του από 9.8.1955 β.δ., ββ) έχουν απαλλαγεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 3 του ν.720/1977 (Α297), γγ) έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.5 του άρθρου 16 του ν.1337/1983 ή των παρ.8 και 10 του άρθρου 9 του ν.1512/1985, δδ) έχει ανασταλεί η κατεδάφισή τους, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 του ν.1337/1983, εφόσον δεν έχει απορριφθεί, με απόφαση του αρμόδιου κατά περίπτωση οργάνου, η αίτηση για την εξαίρεση από την κατεδάφιση, εε) έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν.3399/2005 75 Οι κατασκευές σε όλες τις παραπάνω υποπεριπτώσεις της περίπτωσης α δεν είναι κατεδαφιστέες, δεν επιβάλλονται πρόστιμα σε αυτές και επιτρέπεται η μεταβίβαση και η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτών.....". Κι ας την πολεοδομία να "....βράζει στο ζουμί της"!
    1 point
  17. @ΑΛΕΞΗΣ ΓΙΑΝΝΕΝΑ Δες και αυτό ΣτΕ 1876/2016 ".....«1. Δομικό έργο: Είναι κάθε κατασκευή που προορίζεται να χρησιμοποιείται σταθερά συνδεδεμένη με το έδαφος, ως ακίνητο εδράζεται απευθείας ή διά μέσου άλλων στοιχείων σʼ αυτό, δεν έχει δυνατότητα αυτοκίνησης και δεν μπορεί να ρυμουλκηθεί με απλό και άμεσο τρόπο. Σύμφωνα με τα παραπάνω, δομικά έργα είναι π.χ. τα κτίρια, ανεξάρτητα από τα υλικά ή τον τρόπο κατασκευής τους, οι γέφυρες, οι τοίχοι αντιστήριξης, οι περιφράξεις, οι πέργκολες, οι δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων υλικών ανεξάρτητα από τον τρόπο κατασκευής τους και το σκοπό που εξυπηρετούν, οι οικίσκοι που εδράζονται στο έδαφος απευθείας ή σε τροχούς κ.λ.π.»...." ".....κατά το άρθρο 22 του ΓΟΚ 1985 κατασκευή, για την οποία απαιτείται οικοδομική άδεια, είναι κάθε κατασκευή που αποτελείται από τεχνικά έργα και εγκαταστάσεις και η οποία προορίζεται, πλην άλλων, για την παραμονή ανθρώπων ή την αποθήκευση ή την τοποθέτηση πραγμάτων....."
    1 point
  18. Μα τι ποιό ξεκάθαρο κι επίσημο να υπάρχει από το "πάντρεμα" : [αυθαίρετα διηρημένης για την διηρημένη (κόκκινα)] ...και [αυθαίρετα ανεξαρτήτου κτιρίου για το ανεξάρτητο κτίριο (πράσινα)] Δεν υπάρχει [αυθαίρετα διηρημένης ανά ανεξάρτητο κτίριο] επιτέλους ....!!.....
    1 point
  19. ΑΡΘΡΟ 50 Ν 4495/17 (όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα) 5. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών και τυχόν αναθεωρήσεών τους, οι οποίες δεν είχαν λήξει την 1-3-11, καθώς και άδειες που εκδόθηκαν μετά την ανωτέρω ημερομηνία και έως την 1-3-12 σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/13-7-93), παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως τις 31-12-20. 6. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και τυχόν αναθεωρήσεών τους, που εκδόθηκαν σύμφωνα με το ΠΔ/8-7-93 (ΦΕΚ-795/Δ/93) είτε σύμφωνα με τον Ν-4030/11 (ΦΕΚ-249/Α/11) κατά το χρονικό διάστημα από 1-3-2012 έως 31-12-2017, παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως 31-12-2021
    1 point
  20. Μα είναι δυνατόν συνάδελφοι η ίδια η εταιρεία συλλογής και επεξεργασίας αποβλήτων, η οποία προφανώς και έχει οικονομικό συμφέρον, να λέει στο πελάτη μου, ότι ο μηχανικός σου δεν έκανε καλή εκτίμηση των αποβλήτων, να αυξάνει τις ποσότητες όσο εκείνη θέλει, χωρίς καμιά αιτιολόγηση? Άντε και να υποθέσουμε ότι δεν έκανα καλά τους υπολογισμούς μου! Δεν είναι λογικό μόνο κάποιος Δημόσιος φορέας να τους ελέγχει και σε καμιά περίπτωση η ίδια η εταιρεία?
    1 point
  21. Για να δομηθεί ένα οικόπεδο θα πρέπει να συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις και όροι που ορίζονται από τις σχετικές πολεοδομικές διατάξεις. Οι όροι εγκρίνονται με την Πολεοδομική Μελέτη της περιοχής και δημοσιεύονται σε Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ). Αποτελούν εργαλεία ελέγχου της δόμησης, σε συνδυασμό με γενικότερες διατάξεις του Γενικού Οικοδομικού κανονισμού (ΓΟΚ) και της ανεξέλεγκτης κατάτμησης των οικοπέδων. Οι όροι αυτοί περιλαμβάνουν: 1. τις ελάχιστες τιμές για το μήκος προσώπου και εμβαδού, που πρέπει να έχουν τα οικόπεδα, για να είναι άρτια και οικοδομήσιμα «κατά κανόνα αρτιότητα» και αποτελούν τη δέσμευση νέας κατάτμησης οικοπέδου με μικρότερες τιμές. Συνήθως διατυπώνονται εξαιρέσεις από τον κανόνα, που ισχύουν με προϋποθέσεις «παρεκκλίσεις», ώστε να περιληφθούν πρότερες καταστάσεις δημιουργηθέντων οικοπέδων με μικρότερες τιμές. 2. Τον μέγιστο επιτρεπόμενο συντελεστή δόμησης (ΣΔ) 3. Το μέγιστο επιτρεπόμενο ποσοστό κάλυψης. 4. τυχόν δέσμευση ύψους ορόφων ή αποδοχής κατά ΓΟΚ. 5. Τις διαστάσεις πρασιών και παρόδιων στοών, όπου προβλέπονται. Ειδικότερα οι στοές ορίζονται ως το πλάτος τους ανάλογα με το πλάτος της οδού. 6. Τυχόν άλλες δεσμεύσεις όπως α) εγγραφή ελάχιστης επιφάνειας κάτοψης κτιρίου στο οικοδομήσιμο τμήμα και ελάχιστης πλευράς β) απαγόρευση κατασκευής κτιρίων επί (PILOTIS). 7. Τα οικοδομικά συστήματα ή αλλιώς συστήματα δόμησης. Αυτά αποτελούσαν άλλοτε το βασικότερο ίσως όρο δόμησης. Στον ισχύοντα ΓΟΚ δεν υπάρχουν πια οικοδομικά συστήματα. Όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις αυτές («κατά κανόνα» ή «παρέκκλιση») το οικόπεδο χαρακτηρίζεται ως άρτιο και οικοδομήσιμο. Αν δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις αυτές, δηλαδή δεν υπάρχει η αρτιότητα του οικοπέδου, τότε αυτό τακτοποιείται για να την αποκτήσει και, αν αυτό δεν είναι δυνατό, προσκυρώνεται σε γειτονικό ακίνητο. Η αρτιότητα λοιπόν των οικοπέδων είναι στενά συνδεμένη με την τακτοποίηση και προσκύρωση. Περίπτωση άρτιου αλλά μη οικοδομήσιμου οικοπέδου είναι να έχεις εντός σχεδίου ένα τυφλό οικόπεδο το οποίο π.χ. να είναι 500τμ και η αρτιότητα στην περιοχή να είναι στα 300τμ. Τότε το οικόπεδο έιναι άρτιο αλλά μη οικοδομήσιμο λόγω έλλειψης προσώπου σε κοινόχρηστο χώρο. Για τη δόμηση σε μη άρτια οικόπεδα ισχύει το παρακάτω άρθρο: ΑΡΘΡΟΝ-27 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘ-25 ΤΟΥ Ν-1337/83 "ΑΡΘΡΟΝ-25 1. Οικόπεδα εντός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων που δεν καλύπτουν όλες τις προϋποθέσεις αρτιότητας κατά τον κανόνα ή την παρέκκλιση της περιοχής και που έχουν δημιουργηθεί πριν από την ισχύ του Ν-651/77 "περί καταργήσεως του ΝΔ-349/74 κλπ" μπορεί κατ' εξαίρεση να οικοδομηθούν εφόσον: α. 'Εχουν μια πλευρά τους τουλάχιστον 5 μ σε κοινόχρηστο χώρο. β. Μέσα σ' αυτά, βάσει του ισχύοντος ΣΔ της περιοχής και μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικά ακάλυπτων χώρων εγγράφεται κτίριο εμβαδού τουλάχιστον 50 τμ και ελάχιστης πλευράς 5 μ. Αν δύο ή περισσότερα γειτονικά οικόπεδα της παραγράφου αυτής συνενωθούν το οικόπεδο που θα προκύψει από τη συνένωση εμπίπτει στις διατάξεις της παραγράφου αυτής. Το ίδιο ισχύει και για τα οικόπεδα που καθίστανται μη άρτια λόγο ρυμοτομίας ανεξάρτητα από τον χρόνο ρυμοτόμησής τους. 2. α. Ο συντελεστής δόμησης των οικοπέδων της παρ.1 καθορίζεται με βάση το εμβαδόν της κατά παρέκκλιση αρτιότητας οικοπέδων ή του κανόνα όπου δεν ορίζεται παρέκκλιση, ως εξής: Για οικόπεδα που υπολείπονται της παραπάνω αρτιότητας σε ποσοστό μέχρι 20%, ο συντελεστής δόμησης μειώνεται κατά 10%. Για οικόπεδα που υπολείπονται μέχρι 40%, ο συντελεστής δόμησης μειώνεται κατά 20%. Για οικόπεδα που υπολείπονται άνω του 40%, ο συντελεστής δόμησης μειώνεται κατά 30%. β. Η οικοδομική άδεια στα οικόπεδα της παρ.1 χορηγείται μόνο ύστερα από έγκριση της αρμόδιας Επιτροπής Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου, που μπορεί να επιβάλλει περιορισμούς στον αριθμό των ορόφων ή στον όγκο και γενικά στη διαμόρφωση του κτιρίου σε περίπτωση που βλάπτεται εμφανώς το περιβάλλον. γ. Η δόμηση στα παραπάνω οικόπεδα γίνεται κατά τα λοιπά σύμφωνα με τους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή." 2. Οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν μέχρι την ισχύ του παρόντος νόμου στο χρόνο ισχύος τους εκτελούνται όπως εκδόθηκαν και αναθεωρούνται με τις προϊσχύουσες διατάξεις εφόσον δεν αυξάνεται η επιφάνεια και ο όγκος του κτιρίου.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.