Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.055


  2. ΘΕΟΧΑΡΗΣ

    ΘΕΟΧΑΡΗΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.011


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.533


  4. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.869


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/06/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Είχα την εντύπωση ότι οι αντιπαραθέσεις αυτές έχουν εκλείψει απο το φόρουμ αλλά βλέπω συνεχίζονται. nikos georgantas οι συμβολαιογράφοι της περιοχής που δραστηριοποιείσαι δεν νομοθετούν απλά παρανομούν. Σε περίπτωση ακυρότητας συμβολαίου ( κατά την γνώμη μου είναι αυτοδίκαιη ) ποιος θα πληρώσει την ζημιά ???? Ο Συμβολαιογράφος θα την βγάλει καθαρή εσύ τι θα επικαλεστείς εθιμικό δίκαιο ???
    2 points
  2. Αίτημα παράτασης από Στασινό . Το ΥΠΕΣ ανακοίνωσε την κατάθεση τροπολογίας για το θέμα. http://portal.tee.gr/portal/page/portal/INFO_TEE/INFO_2020/06_20/NEWSLETTER20200624.pdf
    1 point
  3. Προς Δημήτρη: Το ρώτησα και μία άλλη φορά. Με τι τρόπο αρχειοθετείς τα αρχεία και τα "φιρμάνια" σου, ώστε να έχεις για όλες, ή σχεδόν για όλες, τις περιπτώσεις έτοιμη απάντηση και μάλιστα με "φιρμάνι" ? Μπράβο.
    1 point
  4. Ευχαριστώ για την απάντηση και σίγουρα πιστέυω το ρίσκο είναι μεγάλο. Ο ιδιοκτήτης έχει ενημερωθεί οτι μπορεί ολα να πάνε καλά αλλά μπορεί και να έρθουν και οι μπουλντόζες για την αδερφή της που έχει τον β όροφο και επιβαρύνει και τα στατικά της όλης κατασκευής(και θα χρειστεί να πληρώσει και για ΑΕΚΚ - εκτός απο πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης)! Βέβαια στον α όροφο μένει ξάδερφος και στον β η αδερφή της και για την ωρα τα πάνε καλά!!! Η λύση είναι να πάρει το ρίσκο η αδερφή της που έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα στον β όροφο και έχει και σκοπό να το τακτοποίησει (χωρίς να ξέρει τις συνέπειες - νομίζει πληρώνω και φεύγω) και αν περάσει το δικό της τότε σίγουρα θα περάσει και το ισόγειο. Μάλλον έτσι θα μείνει.....
    1 point
  5. Αναφέρεσαι στις δηλώσεις του ν4178/13 Γιατί για τον 4495/17 Δεν ισχύει.
    1 point
  6. με τον 1337/83 έγινε η ένταξη απλά προβλέπεται για το πυκνοδομημένο τμήμα να εφαρμοστούν οι διατάξεις του Ν.17-07-1923 Μετά την ισχύ του Ν. 2508/1997, σε εκκρεμείς διαδικασίες πολεοδόμησης που διέπονται από τον Ν. 1337 / 1983, και μόνον, εξακολουθεί να ισχύει η διάκριση πυκνοδομημένων, αραιοδομημένων και αδόμητων περιοχών, και συνεπώς ως προς τις υποχρεώσεις των ιδιοκτησιών έχουν εφαρμογή οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 8 του Ν. 1337/1983 Στην περίπτωση αυτή, για τον προσδιορισμό των υποχρεώσεων των ιδιοκτησιών που βρίσκονται σε πυκνοδομημένες ζώνες, για τη δημιουργία κοινοχρήστων χώρων εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ν. Δ/τος της 17.07.1923 και του άρθρου 6 του Ν. 5269 / 1931 ( σύνταξη πράξης αναλογισμού). Τα παραπάνω ισχύουν με την επιφύλαξη της παρ. 3 του άρθρου 43 του Ν. 1337 / 1983 (δυνατότητα υπαγωγής στο καθεστώς εισφορών). Επιγραμματικά, οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 8 του Ν. 1337 / 1983 ορίζουν τα παρακάτω: 1. Οι ιδιοκτησίες που βρίσκονται σε πυκνοδομημένες ζώνες και εντάσσονται στο σχέδιο, συμμετέχουν με υποχρεώσεις που υπολογίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. Δ/τος της 17.07.1923 (σύνταξη πράξης αναλογισμού) και του άρθρου 6 του Ν. 5269 / 1931. 2. Ειδικότερα, για τις ιδιοκτησίες με εμβαδόν μεγαλύτερο από 500 τ.μ., οι υποχρεώσεις (αuτοαποζημίωση και αποζημίωση τρίτων) καθώς και τα δικαιώματα (αποζημίωση από τρίτους) που προκύπτουν από την εφαρμογή των προηγούμενων διατάξεων, συγκρίνονται με το εμβαδόν που προκύπτει από την εφαρμογή των ποσοστών της παρ. 4 του άρθρου 8 του Ν. 1337 / 1983 και εάν αυτό είναι μεγαλύτερο, η ιδιοκτησία αυτή υποχρεούται να εισφέρει την επί πλέον έκταση. Στην περίπτωση αυτή η αποζημίωση από τρίτους καταβάλλεται στο δήμο. Εάν αυτό είναι μικρότερο, τότε οι υποχρεώσεις της ιδιοκτησίας είναι αυτές που προκύπτουν από την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου ( πράξη αναλογισμού).
    1 point
  7. Ναι.Απορώ βέβαια αν θα βρεθεί άνθρωπος στις 24-6 να μας πει ότι στις 30-6 θα έχει ανεβάσει τα πάντα...1 με 2 Ιουλίου,με την ψυχή στο στόμα θα περιμένει να διαβάσει την παράταση για να συνεχίσει την δουλειά του...η οποία σημειωτέον δεν θα έχει γίνει ακόμη ΦΕΚ ,το οποίο θα δημοσιευτεί κατά τις 10-12 του μηνός...κι όλα αυτά τα ζεις εσύ κι εγώ,μήπως και δηλώσουν μερικοί ακόμη αυθαιρετούχοι μέχρι τις 29-6 και εισπραχθεί κανένα παράβολο παραπάνω...
    1 point
  8. Απ ότι κατάλαβα, η παραίνεση αφορούσε τον τοίχο και όχι την διάστρωση. Οικοδομική άδεια θα χρειαστείς αν έχεις εκσκαφές ή επιχώσεις μεγαλύτερες του 0,80μ ή αν έχεις εκσκαφές και διαμορφώσεις με σκοπό την δόμηση. Αν νιώθεις ανασφάλεια, βγάλε μικρής κλίμακας. Αν και δεν βλέπω τον λόγο. Το άρθρο 4 του ΝΟΚ ισχύει και για τα εκτός σχεδίου. Με δεδομένο ότι το άρθρο 4 του ΝΟΚ αντικαταστάθηκε με τα αντίστοιχα άρθρα του Ν4495, το άρθρο 30 εφαρμόζεται και στα εκτός σχεδίου. Ο νόμος δεν προβλέπει έλεγχο ακαλύπτου για τα εκτός σχεδίου. Δεν έχω υπ όψιν αν υπάρχουν αποφάσεις που να θέτουν περιορισμούς.
    1 point
  9. συνηθίζεται το αίτημα διαχωρισμού ιδιοκτησίας να γίνεται προ των εργασιών που διαχωρίζουν την κατοικία, δεν είναι απλή η διαδικασία, ακόμα όμως δεν μπορώ να πω ότι είναι ανέφικτη. Θα πρέπει να αναφερθεί πότε έγιναν αυτές οι εργασίες και κατόπιν να γίνει αίτημα για διαχωρισμό ιδιοκτησίας. Το κάνει Μηχανικός και Αρχιτέκτονας Μηχανικός το κάνει. Ο Αρχιτέκτονας θα δει ποιές διαδικασίες μπορούν να γίνουν και πως, εν προκειμένου καθώς ήδη έχουν γίνει οι εργασίες θα πρέπει να γίνει έρευνα πότε έγιναν, καθώς ο απλούστερος τρόπος να γίνει η εργασία είναι οι αλλαγές ουσιαστικά να έχουν γίνει προ την 28/7/2011 ώστε ο Μηχανικός να βάλει στο σύστημα τακτοποίησης ιδιοκτησιών την ιδιοκτησία να δηλωθεί ο αυθαίρετος διαχωρισμός. Κατόπιν όταν κατά νομοθεσία ρυθμίζεται η εργασία που έχει γίνει, ο ιδιοκτήτης με έγγραφα που συνοδεύουν την αίτηση που κάνει ο Αρχιτέκτονας δηλώνει τα μέτρα στον Δήμο, την ΔΕΔΔΗΕ, και εν συνεχεία η ΔΕΔΔΗΕ ακολουθόντας την εργασία της τοποθετεί τον δευτερο μετρητή.
    1 point
  10. Ναι εκεί δημιουργείται ένα θέμα, π.χ. αν κάνεις κάποια προσαρμογή π.χ. μετασχηματισμο του διαγράμματος του "κτηματολογίου". και ο όμορος χρησιμοποιήσει κάποια άλλη μέθοδο, δηλαδή αποτύπωση της ιδιοκτησίας που βλέπει οπτικά. Ποιό είναι το σωστό και ποιο είναι το λάθος, δεν υπάρχει νομίζω απόλυτη απάντηση σε αυτό, καθώς εσύ σωστά θα έκανες μετασχηματισμό (έχε υπόψη όμως ότι τα εμβαδά αλλάζουν), και πιθανώς σωστά ο άλλος θα έκανε αποτύπωση καθ υπόδειξη. Λογικά σημαντικό ρόλο θα παιξούν οι διαφορές μεταξυ πραγματικής και μετασχηματισμένης κατάστασης για επιλογή της βέλτιστης λύσης.
    1 point
  11. Συνάδελφε καλημέρα, πρόσφατα ασχολήθηκα με παρόμοια υπόθεση στην Ρόδο. Μέσα στο κτηματολόγιο υπήρχε ένα εκπρόσωπος του ΤΕΕ που κατόπιν αίτησης και πληρωμής 2€ ανα μερίδα, σου χορηγεί ηλκετρονικά ένα σχεδιάγραμμα με κάναβο της δικής σου μερίδας και των ομόρων. Στην συνέχεια ψηφιοποιείς τις μερίδες και προσπαθείς να την προσαρμόσεις με επίθεση στην αποτύπωση σου. Όπως καταλαβαίνεις χρειάζεται ευρύτερη αποτύπωση. Τα όρια σου όπως σωστά επισημαίνεις αποκλείεται να ταυτίζονται με άλλου μηχανικού, καθώς ο καθένας εκτιμά διαφορετικά, αλλα θα σου πρότεινα να έρθεις σε επαφή με έναν συνάδελφο που δουλεύει στην περιοχή. Τα σχήματα και τα εμβαδά τουλάχιστον στην Ρόδο, τηρούνται απο τους συναδέλφους με ευλάβεια.
    1 point
  12. Άρθρο 100: "Ο υπολογισμός του ενιαίου ειδικού προστίμου γίνεται με βάση το εμβαδόν της επί την τιμή ζώνης στην περιοχή του ακινήτου, ανεξαρτήτως της χρήσης αυτού, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών της 20.1.2016". Οι ΤΖ του 2011 ίσχυαν για τον 4014 και τον 4178.
    1 point
  13. Version 1.0.0

    369 downloads

    Ένας οδηγός με τα τεχνικά χαρακτηριστικά για την σωστή επιλογή καλωδίου, έναν ανάλογο οδηγό εχει κ η NEXANS
    1 point
  14. Στα σωστά που ανέφερε ο Δημήτρης συμπληρώνω: όπου ζητάει στοιχεία ιδιοκτήτη συμπληρώνεις τα στοιχεία της εταιρίας (επωνυμία/ ΑΦΜ). Την υπέυθυνη δήλωση και εξουσιοδότηση που χρειάζεσαι την υπογράφει ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρίας (οι και οι 2 ότι απαιτείται σύμφωνα με το καταστατικό) ο οποίος γράφει στο κείμενο "Εγώ ο τάδε, ενεργώντας ως νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρίας ΑΑΑ που είναι ιδιοκτήτρια του ακινήτου..."
    1 point
  15. Καλό.... αλλά υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που δουλεύουν με τζίρο 500€ το μήνα.... καλύτερα να μην το κατεβάσουν....
    1 point
  16. Συνάδελφοι θέλω να ρωτήσω κάνω κάποιες ερωτήσεις για τους εξώστες! Αρχικά θα ήθελα να μάθω αν μπορώ να έχω εξώστες εντός των κ/χ στους οικισμούς <2000 κατοίκων και σε αυτούς προι του 23? Αν ναι, ισχύει και σε αυτούς η δυνατότητα να εξέχουν 1/10 του διαμορφωμένου πλάτους του δρόμου? Στον γοκ αναφέρει πως οι εξώστες εντός των κ/χ πρέπει να είναι σε ύψος πάνω 3 μ από την στάθμη του πεζοδρομίου όταν είναι μέχρι τα 5 μέτρα θα πρέπει να είναι 0,5μ μέσα από το κράσπεδο του πεζοδρομίου! Όταν δν υπάρχει διαμορφωμένο πεζοδρόμιο τότε αυτή η απόσταση από του μισού μέτρου μετράει ΔΕΝ μετράει ή δν επιτρέπεται να υπάρχει καθόλου εξώστης μέχρι το ύψος των 5μ????
    1 point
  17. συνάδελφε εχεις ποτέ συγκρίνει το βάρος του οπλισμού απο τη στατική μελέτη με αυτό που πραγματικά χρησιμοποιείς? για να είμαι ειλικρινής δεν το εχω κάνει ποτέ αλλά εχω την εντύπωση οτι πρέπει να υπάρχει αισθητή διαφορά. απο εκεί και πέρα ο υπολογισμός γίνεται απο το ξυλότυπο. δηλαδή παίρνεις το ξυλότυπο, οπου φαίνονται τα πάντα αναλυτικά και ξεκινάς την προμέτρηση. απο εκεί και πέρα με το τρέχον μέτρο βάρους της κάθε διαμέτρου υπολογίζουμε και το τελικό βάρος του απαιτούμενου χάλυβα. αυτό είναι το θεωρητικό και πως γίνεται. είναι μια πολύ επίπονη διαδικασία που την βαριέμαι αφάνταστα και δεν την κάνω ποτέ. και τώρα πάμε στα σφάλματα. άλλο τι μετράς στη θεωρία και άλλο στη πράξη. πρώτο παράδειγμα. εχουμε υπολογίσει θεωρητικά οτι στο δοκάρι ο διαμήκης οπλισμός οταν φθάνει στη κολώνα και αρχίζει να καμπυλώνεται χρειάζεται μήκος αγκύρωσης 50 εκατοστά. κανένας σιδεράς δεν θα το κόψει τόσο γιατί δεν θα είναι δυνατόν να το κατασκευάσει μετά. οπότε τα μήκη αγκυρώσεως δεν είναι πάντα οσο θέλουμε θεωρητικά. άλλο παράδειγμα. χρειαζόμαστε 3 κολονοσίδερα μήκους το καθένα 3,90 μ. η νταλίκα μας φέρνει το 12 μέτρα μήκους σίδερα. ο σιδεράς θα κόψει 3 σίδερα μήκους 4 μέτρων το καθένα. δεν θα πετάξει αυτό το μικρό ρετάλι. επίσης τα ρετάλια τα χρεωνόμαστε. η μελέτη βγάζει στο μανδύα πύκνωση στα άκρα και αραίωση στη μέση. εμείς για κατασκευαστικούς λόγους θα το κάνουμε παντού με πύκνωση. επίσης τα τσέρκια συνδέονται μεταξύ τους με ενα λεπτό σιδεράκι. είναι και αυτά κάποια κιλά επιπρόσθετα. συμπέρασμα λοιπόν. η θεωρία διαφέρει απο τη πράξη. θα πρότεινα να έκανες μια προμέτρηση και στη συνέχεια μια λογική προσαύξηση για να βρείς το τελικό χάλυβα. μετα απο αρκετές οικοδομές κάνοντας συνέχεια αυτή τη διαδικασία θα δεις πόσο είναι η προσαύξηση αυτή για τα συνεργεία που δουλεύεις εσυ ( ποσα ρετάλια αφήνουν κ.τ.λ.) βαριέμαι και αυτό να κάνω. την προμέτρηση σε ολη την οικοδομή. συνήθως κυβίζω ολη την οικοδομή ανα στοιχείο ( κολώνα, πλάκα δοκάρι κ.τ.λ.) εχω το τελικό ογκο σκυροδέματος. πάω και προμετρώ το χάλυβα για κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία. κάποιες συγκεκριμένες κολώνες, κάποιες πλάκες , κάποια θεμέλια κ.τ.λ. στη συνέχεια διαιρώ τον αντίστοιχο όγκο σκυροδέματος με τα αντίστοιχα κιλά χάλυβα. άρα βρίσκω κιλά χάλυβα ανα κ.μ. σκυροδέματος για κολώνες, πλάκες κ.τ.λ. έτσι στη συνέχεια το ανάγω στο σύνολο της οικοδομής. αυτό το κάνω μόνο οταν είναι να δώσω οικονομική προσφορά. αυτό που κάνω πάντα είναι σε κάθε δουλειά να διαιρώ τον όγκο σκυροδέματος απο την επιμέτρηση με τα κιλά χάλυβα που έχω απο τις νταλίκες. αυτό με βοηθάει να καταλαβαίνω πόσα κιλά ανα κυβικό πήγε αυτή η δουλειά και να είναι μέτρο σύγκρισης για την επόμενη. όπως κατάλαβες η προμέτρηση του χάλυβα διαφέρει λιγάκι η θεωρία απο τη πραγματικότητα. σε αντίθεση για παράδειγμα με το σκυρόδεμα.
    1 point
  18. Συνάδελφε, Ευρωκώδικες τζάμπα δεν έχει. Αν είναι έτσι, να σου δίνουν και το software τζάμπα και το plotter και παει λέγοντας. Τους ελληνικούς κανονισμούς τους γνωρίζω πολύ καλα. Ο ΕΚΩΣ είναι αντιγραφή του γερμανικού, για όλα τα άλλα από σιδηρές μέχρι γεωτεχνικά δεν είχαμε ποτέ κανονισμούς σαν χώρα γιατί δεν είχαμε ποτέ βιομηχανία. Δεν είναι συνάδελφε 10 απλά pdf όπως το θέτεις. Εδώ μιλάμε για χρόνια έρευνας και χιλιάδες σελίδες. Το ΤΕΕ συνάδλεφε είναι ένα κλειστό group από δημόσιους υπαλλήλους. Νομίζεις αυτοί κόπτονται για τους ιδιώτες μηχανικούς ? Οι κανονισμοί θα είναι με πληρωμή συνάδελφε. Δεν είμαστε πρωην ΕΣΣΔ. Εγώ έχω όλους τους Ευρωκώδικες, νόμιμα εννοείται, 137.87€/μήνα
    -1 points
  19. Συνάδελφε μάλλον δεν έχεις καταλάβει πως λειτουργεί στην πράξη η οικονομία. Αν εγώ έχω 2 διδακτορικά αλλά δεν έχω χρήματα θα αναγκαστώ να δουλέψω υπάλληλος. Αν ένας άλλος συνάδελφος απλά με το πτυχίο του έχει χρήματα θα με προσλάβει σαν υπάλληλο στο γραφείο του. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Συνάδελφε το τι νομίζεις εσύ ή εγώ δεν έχει σημασία. Αν δεν πληρώσεις δεν έχει Ευρωκώδικες. Μην το κουράζουμε το θέμα. Εγώ συνάδελφε πληρώνω για τις υπηρεσίες που προσφέρω και μου προσφέρουν (λογισμικό, κανονισμούς, βιβλιογραφία, plotter κ.τ.λ.) Eσύ συνάδελφε αν επιθυμείς άνοιξε ένα γραφείο (αφού αποκτήσεις τους Ευρκώδικες δωρεάν) και πρόσφερε τις υπηρεσίες σου δωρεάν. Δεν σημαίνει ότι όλοι πρέπει να κάνουμε το ίδιο.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.