Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/07/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Version X6.3
85.817 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)2 points -
Πάλι δεν κατάλαβες. Δεν κάνεις "κοπτοραπτική". Αν κάποιος θέλει να δημιουργήσει έστω 3 συνεχόμενα οικόπεδα δεν μπορεί να είναι ο ίδιος ιδιοκτήτης και στα 3,. Είτε το μεσαίο θα μεταβιβαστεί εξ ολοκλήρου σε άλλον (100% Π.Κ) είτε θα κρατήσει αυτός κάποιο ποσοστό και θα μεταβιβαστεί ποσοστό ώστε στο μεσαίο οικόπεδο να αλλάξει το ιδιοκτησιακό και να μην είναι ίδιος ιδιοκτήτης (θα επέλθει συνιδιοκτησία).2 points
-
Εδώ κάναμε αμάν να βγει η παράταση, θες και διευκρίνηση; Η ολοκλήρωση της διαδικασίας υπαγωγής, πιστεύω ακράδαντα, αφού μάσησα 30g δαφνόφυλλα και συμβουλεύτηκα τη μαγική μου σφαίρα, ότι είναι το πέρασμα σε οριστική υπαγωγή και το κλείδωμα μ² - προστίμου, τα δικαιολογητικά ακολουθούν τις παραπάνω προθεσμίες. Γιαυτό και το διαφορετικό λεκτικό, γιαυτό και το εβγάλαν -επιτέλους- και από την κατ 5 του 4495. Μπορεί και να κάνω και λάθος, δαφνόφυλλα είναι αυτά. Ευτυχώς έκατσα στην καραντίνα και τα μάζεψα και δεν θα έχω την ευκαιρία να το διαπιστώσω ο ίδιος, σας εύχομαι ότι καλύτερο...2 points
-
Η αλήθεια είναι ότι σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια μπορεί κανείς να βρει φίδια στη χαρτουρα. Πάνω σε αυτά που λέει ο @Pavlos33, τον προηγούμενο μήνα μου έτυχε ακίνητο (οριζόντια ιδιοκτησία το τονίζω) σε κτίριο με κανονική οικοδομική άδεια του 1982. Περίγραμμα όλα καλώς. Συνάδελφος έχει δώσει βεβαίωση νομιμότητας και έχει ήδη γίνει μεταβίβαση το 2017. Το ακίνητο βρίσκεται σε οικισμό προ 1923, στον οποίο όμως οικισμό το 1991 κυρώθηκε νέο ρυμοτομικό. Ε λοιπόν ένα τμήμα του ΚΤΙΡΙΟΥ ρυμοτομειται. Ποτέ δεν έγινε νέο τοπογραφικό, γιατί θεωρήθηκε ότι τίποτα δεν μπορεί να πάει στραβά σε νομίμως υφιστάμενο κτίριο. Και ο ιδιοκτήτης απλά ζήτησε να βγει μια άδεια μικρής κλίμακας, οπότε έτσι άνοιξε το καλαθάκι με τα φίδια της χαρτουρας. Για να μην πλατιάζουμε, η βεβαίωση του συναδέλφου αποδείχθηκε κουραδοχαρτο και το συμβόλαιο πάει για διορθωση, αφού σε ρυμοτομουμενα ακίνητα δεν δίνεται βεβαίωση, ούτε μεταγράφονται εμπράγματα δικαιώματα.2 points
-
Είναι πιό ακριβή λύση έτσι (στην πάνω δεξαμενή πρέπει να μπεί φλοτέρ όπως στο καζανάκι). Είναι πιό φτηνό με σκέτη αντλία στο ισόγειο και φλοτέρ - "αχλάδι" (με ηλεκτρική επαφή) στην πάνω δεξαμενή. Όμως έτσι χρειάζεται καλώδιο από την ταράτσα στο ισόγειο (από το "αχλάδι" στην αντλία). (αυτό σου πρότεινε και ο parth)! Υ.Γ. Οποιαδήποτε λύση και αν εφαρμόσεις τελικά από αυτές τις δύο, μη τις χρησιμοποιήσεις για πόσιμο νερό!1 point
-
Βρες το πρωην σύστημα δόμησης της περιοχής και τυχόν περιορισμοί που μπορεί να ισχύουν . Από αυτό θα ξεκινήσεις . Θα έλεγα επίσης ότι θα σου είναι πολύ χρήσιμο , αν είναι οι πρώτες σου δουλειές , να συνεργαστεις με έναν αρχιτέκτονα με εμπειρία . Κανένας δεν γεννήθηκε μαθημενος . Και επειδή οι άδειες είναι πλέον φουλ ευθύνη μηχανικού ,εγώ στην θέση σου αυτό θα έκανα. Φιλικά και με εκτίμηση.1 point
-
@dib αντιγράφω από το ποστ του georgegaleos που παρέθεσα πιο πάνω: δ) το Ε3 στους πίνακες Δ' και Ζ' περιέχει την λογιστική βάση, η οποία μέσω των πινάκων Ε' (=προσωρινές διαφορές λογιστικής & φορολογικής βάσης) και Φορολογικής Αναμόρφωσης (=μόνιμες διαφορές λογιστικής & φορολογικής βάσης), δίνει τον πίνακα ΣΤ' που έχει την φορολογική βάση (φορολογητέα κέρδη) υγ. πολύ χοντρικά, λογιστική βάση=ειδοποιητήρια, φορολογική βάση=πληρωμές1 point
-
Ηλία αυτο που αναφέρεις είναι σωστό και όντως είναι όπως το λες αλλά όπως γνωρίζεις πολύ καλά κάθε υδομ (παλιά πολεοδομία) μεταφράζει κατά το δοκούν! Επειδή έχω κάνει πάρα πολλές μελέτες συνεργείων στις πολεοδομίες Αττικής(Αργυρούπολη. Αγ. Παρασκευή, Περισσό, Παλλήνη) θα σου πω οτι για συγκεκριμένη ειδικότητα (πχ μηχανικά μέρη) σε διαφορετικές υπηρεσίες το ίδιο χρονικό διάστημα, η μια μου ζήτησε (πέραν των άλλων μελετών), θέρμανση και φωτοτεχνική μελέτη, η άλλη μόνο θέρμανση (παρόλο που δεν είναι υποχρεωτική) και μια τρίτη ούτε θέρμανση ούτε φωτοτεχνική μελέτη. Άβυσσος η ψυχή στις ''υδομ'' 😀 Όσο αφορά τη φωτοτεχνική μελέτη στη δ/νση μεταφορών για την χορήγηση άδειας λειτουργίας, το 90% αυτών μου την είχαν ζητήσει!1 point
-
Αφού ο ΗΧ της οικ.άδειας μίκρυνε, κατά την ίδια επιφάνεια αυξήθηκε το περίγραμμα του κτιρίου.Άρα θα ρυθμίσεις την ΥΔ που δημιουργήθηκε λόγω του "κλεισίματος" τμήματος του ΗΧ της άδειας.Στην έκθεση σου θα αναφέρεις "Τμήμα του ΗΧ της οικ.άδειας εμβαδού .... τ.μ. κλείστηκε εντός του περιγράμματος του κτιρίου και ρυθμίζεται ως υπέρβαση δόμησης".Δεν σ ενδιαφέρει πού θα μετρούσε ή δε θα μετρούσε ο υφιστάμενος ΗΧ.Υπήρχε στην άδεια,δεν είναι αυθαίρετος,είναι απλά μικρότερος,ρύθμιζεις (βλ.παραπάνω) ως ΥΔ την επιφάνεια που του "έφαγε" το δωμάτιο και είσαι εντάξει. 2.Αν βγει μελλοντικά άδεια στο κτίριο με ΝΟΚ στο διάγραμμα κάλυψης που θα συμπεριλαμβάνει το σύνολο εξωστών + ΗΧ του κτιρίου θα γίνουν οι απαραίτητοι υπολογισμοί και θα απαντηθεί.😊1 point
-
πάντως πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι μας δίνουν τη δυνατότητα να επιλέξουμε που θα πετάξουμε τα λεφτά στον κουβά 1 (1η κατηγορία), στον κουβά 2 (2η κατηγορία) ή στον κάδο 3 (3η και φαρμακερή) γιατί δεν πιστεύω να υπάρχει έστω και ένας που να πιστεύει ότι θα πάρει επικουρική σύνταξη1 point
-
Για τον ΕΦΚΑ έχει ανοιχτά βιβλία. Αν κρίνω από την προσωπική μου εμπειρία που έχω στείλει αίτημα διαγραφής λόγω διακοπής επιτηδεύματος εδώ και > 2 χρόνια και για τον ΕΦΚΑ φαίνομαι ακόμα αυταπασχολούμενος, η πραγματικότητα με την εικονική πραγματικότητα του ΕΦΚΑ απέχει κάποια χρόνια.1 point
-
Οπότε αν τη ξεκίνησες,όπως είπες, με το Π.Δ. 41/18 άρθρο 10 και 1-8 γενικές διατάξεις είσαι σωστός. Την μελέτη πυροπροστασίας θα την υποβάλλεις στην Πυροσβεστική Υπηρεσία μαζί με το 5φυλλο των αυθαιρεσιών. Δεν υποχρεουσαι να αναρτήσεις στο σύστημα των αυθαιρέτων την μελέτη πριν από την έγκριση της (και έτσι γλυτώνεις από κόπο όταν σου επιβάλλει διορθώσεις η Π.Υ). Μετά την έγκριση της,και αφού εφαρμοστούν τα μέτρα κ μέσα πυροπροστασίας στην επιχείρηση, θα υποβάλλεις τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας.1 point
-
1 point
-
+1 για την πληροφορία. Ομολογώ ότι δεν το είχα ξαναακούσει αυτό ίσως επειδή δεν ασχολούμαι γενικά με μελέτες πυροπροστασίας αλλά επιπλέον το θεωρώ και έντελώς άκυρο! Καταρχάς η μελέτη πυροπροστασίας δεν προβλέπεται απο τον Ν.4495/17 σε καμία περίπτωση στα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την τακτοποίηση αυθαιρέτων και φυσικά δεν υπάρχει και κανένα αντίστοιχο πεδίο στο σύστημα όπου να μπορείς να την ανεβάσεις! Επιπλέον η τακτοποίηση είναι ξεχωριστή διαδικασία την οποία αναλαμβάνει συνήθως και διαφορετικός μηχανικός. Ας πουμε π.χ. ότι εγώ κάνω μια τακτοποίηση αυθαιρέτων την ολοκληρώνω κανονικά, ανεβάζω όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, η δήλωση περαιώνεται γίνεται και μεταβίβαση όλα καλά. Και μετά από 3 χρόνια π.χ. ο νέος ιδιοκτήτης θέλει ας πουμε να βγάλει άδεια λειτουργίας και έρχεται σε εσένα για νέα μελέτη πυροπροστασίας. Ποιος και πως θα την ανεβάσει στη δήλωση υπαγωγής; Νομίζω ότι η πυροσβεστική υπηρεσία μη γνωρίζοντας πως δουλεύουν οι τακτοποιήσεις αυθαιρέτων (νομίζουν ότι περνάει με κάποιον τρόπο μέσω ΥΔΟΜ όπως οι άδειες όπου μπορείς να κάνεις ενημέρωση οποτεδήποτε καταθέτωντας οτιδήποτε ως συμπληρωματικό δικαιολογητικό) κινείται στα όρια της αυθαιρεσίας η ίδια.1 point
-
18,78% εργαζομένου, 60,722% εργοδότη, σύνολο 79,502% μου μεταφέρθη από συν/φο για ισχύ από 08/07/2020.1 point
-
Το ότι θέλει να τους αποφύγει γιατί διώχνουν πουλιά, γιατί θέλει να τα σκοτώνει, θα'χε πλάκα να το δω σε λίστα οικολογικών οργανώσεων κατά των ανεμογεννητριών.1 point
-
Καλησπέρα! Με συγχωρείτε που ξεκινάω νέο θέμα ενώ μπορεί να υπάρχει κάποιο παρόμοιο, αλλά αυτή τη στιγμή με πιέζει πολύ ο χρόνος για να κάνω την απαραίτητη αναζήτηση.. έχω ένα γεωτεμάχιο χωρίς κατοικία μέσα, εκτός σχεδίου πόλης, στο οποίο έχει κατασκευαστεί μία επίγεια δεξαμενή νερού (για άρδευση) διαστάσεων περίπου 5x10xH, όπου Η=2,20 εσωτερικό και 2,60 εξωτερικό. Υπάγεται στην κατηγορία 3 - ζζ) αυθαιρεσιών και προσπαθώ να βρω αν και πως υπολογίζω πρόστιμο. Στην κατηγορία 3 αναφέρει ότι καλύπτονται με το παράβολο οι αυθαιρεσίες και δε χρειάζεται επιπλέον πρόστιμο (παρότι δε δίνει συγκεκριμένες διαστάσεις για τις δεξαμενές). Πώς προχωράω λοιπόν στην ολοκλήρωση της διαδικασίας? Πρέπει να κάνω αναλυτικό προϋπολογισμό ή όχι? Επίσης έχει σημασία στη συγκεκριμένη περίπτωση (αν δεν καταβάλλεται επιπλέον πρόστιμο) η χρονολογία της κατασκευής? Τέλος, τι έγγραφα χρειάζονται πέρα από τεχνική έκθεση, φωτογραφίες, αίτηση & υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη (φαντάζομαι αυτές που γράφει ότι το συγκεκριμένο ακίνητο είναι δικό του και τα λοιπά)? έχω τοπογραφικό και κτηματολόγιο, αλλά δε νομίζω να θέλει δήλωση ανάθεσης/ανάληψης ή κάτι παρόμοιο! Ευχαριστώ εκ των προτέρων, Ζωή! Μην ανοίγεις χωρίς ουσιαστικό λόγο νέο θέμα και χωρίς πρώτα να κάνεις αναζήτηση σε ήδη υπάρχον, με ίδιο ή παραπλήσιο περιεχόμενο. Το θέμα σου συγχωνεύτηκε στο παρόν. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-