Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/12/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Οι ενημερωμένες εκδόσεις είναι οι Χ4 (14) και Χ3 (13) σε ΝΟΚ και ν4495. Το Χ μπήκε ως διάκριση των μεγάλων αλλαγών που επέφερε ο συγκεκριμένος νόμος ν.4759/20. Τις εκδόσεις 13.1 και 12 τις άφησα για να υπάρχουν διαθέσιμοι για συγκρίσεις ...5 points
-
Ανέβασα και τον ν.4495/17 Χ3, διορθωμένο από το δεύτερο ΦΕΚ ...4 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
108.474 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)3 points -
Version X6.3
85.831 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)2 points -
Δεν άλλαξε κάτι στην κατηγορία 1...Η παράγραφος α) του άρθρου 96 δεν τροποποιείται.2 points
-
άρθρο 98 παρ 9 παλιά: 9. Πλην των περιπτώσεων της παραγράφου 8 του παρόντος άρθρου, υπόχρεος για την τακτοποίηση αυθαίρετων κατασκευών ή αλλαγών χρήσης επί κοινοχρήστων ή κοινοκτήτων μερών της οικοδομής είναι ο ιδιοκτήτης που τις ιδιοχρησιμοποιεί χωρίς να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των λοιπών συνιδιοκτητών της οικοδομής. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζεται η διαδικασία υπαγωγής στον παρόντα νόμο των αυθαίρετων κατασκευών ή αλλαγών χρήσης επί κοινοχρήστων ή κοινοκτήτων μερών της οικοδομής που δεν έχουν απολέσει την κοινόχρηστη χρήση, ο επιμερισμός του ενιαίου ειδικού προστίμου και των λοιπών δαπανών μεταξύ των συνιδιοκτητών και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. νέα: 9. Για την υπαγωγή στον παρόντα των υπόλοιπων περιπτώσεων οριζόντιας ιδιοκτησίας πλην των περιπτώσεων της παρ.8, που αφορούν σε κατάληψη κοινόχρηστου χώρου ή αυθαιρεσίες επί κοινοχρήστων, απαιτείται η συναίνεση άνω του πενήντα (50) τοις εκατό των συνιδιοκτητών. Με το ίδιο ποσοστό συναίνεσης είναι δυνατή η αντίστοιχη τροποποίηση της πράξης σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας. @ppetros2 points
-
2 points
-
Ο συντελεστής επιβάρυνσης για >100 τμ. θα αυξηθεί από 1,3 σε 1,5.Τώρα αν όλα είναι κατ.1,2 και 3 δεν νομίζω να υπάρχει τεράστια διαφορά...Κατά την γνώμη μου πρέπει να υπολογίσεις συντελεστή >100 συμπεριλαμβάνοντας και την κ3 αποθήκη(συμμετέχει κι αυτή στο σύνολο της δόμησης).🙄2 points
-
2 points
-
Ο Τεχνικός Οίκος Λογισμικού ΤΟΛ προσφέρει στα μέλη του michanikos.gr μια ακόμη (1) άδεια χρήσης για το πρόγραμμα στατικών μελετών ΡΑΦ με την εξής σύνθεση: «ΡΑΦ κύρια μονάδα + Οπλισμένο σκυρόδεμα + Αποτίμηση κτηρίων Ο/Σ + Ενισχύσεις». Το ΡΑΦ αποτελεί τον κορμό μιας οικογένειας εφαρμογών για την στατική και αντισεισμική ανάλυση και την αποτίμηση και ενίσχυση κτηριακών έργων. Είναι ένα τεχνολογικά σύγχρονο, εξαιρετικά εύχρηστο πρόγραμμα στατικών μελετών με πλήθος χρήσιμων καινοτομιών. Το σημαντικότερο όμως πλεονέκτημα του ΡΑΦ αποτελεί η διαφάνεια του. Με το ΡΑΦ ο/η μηχανικός, εφόσον το ζητήσει, μπορεί να έχει διαθέσιμη τόση πληροφορία για τα αποτελέσματα της μελέτης του και σε τέτοιο βάθος , ώστε να μπορέσει να παρακολουθήσει και να επαληθεύσει τα αποτελέσματα που λαμβάνει από το πρόγραμμα, ακόμα και με το ‘χέρι’. Η οργάνωση και η υλοποίηση του ΡΑΦ βασίζεται στην αρχή της ενιαίας εφαρμογής όλων των δομικών υλικών και κανονισμών σε ένα ενιαίο περιβάλλον εργασίας και στην αρθρωτή δομή του προγράμματος σε επιμέρους υπομονάδες (υ.μ). Η σύνθεση «ΡΑΦ + Αποτίμηση + Οπλισμένο Σκυρόδεμα + Ενισχύσεις», αφορά τόσο το σχεδιασμό νέων κτηρίων, όσο και την αποτίμηση και τις ενισχύσεις υφισταμένων κτηρίων από οπλισμένο σκυρόδεμα. Η υ/μ «Αποτίμηση» αποτελεί την υπομονάδα του ΡΑΦ που αφορά την αποτίμηση κτηρίων οπλισμένου σκυροδέματος με εφαρμογή των ελαστικών μεθόδων δυναμικής ανάλυσης, σύμφωνα με τις διατάξεις των κανονισμών ΚΑΝ.ΕΠΕ., ΕΝ1998-3, αλλά και ενσωμάτωση των παλαιότερων αντισεισμικών κανονισμών 1959, 1985 και ΝΕΑΚ 1995. Η υ/μ «Οπλισμένο Σκυρόδεμα» αποτελεί την υπομονάδα του ΡΑΦ που αφορά την ανάλυση και το σχεδιασμό νέων κτηρίων από οπλισμένο σκυρόδεμα, με πλήρη έλεγχο επάρκειας των δομικών τους μελών, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς Ευρωκώδικες και ΕΑΚ-ΕΚΩΣ. Η υ/μ «Ενισχύσεις» αποτελεί την υπομονάδα του ΡΑΦ που αφορά την ενίσχυση μελών οπλισμένου σκυροδέματος, σύμφωνα με τις διατάξεις των κανονισμών ΚΑΝ.ΕΠΕ. και ΕΝ1998-3. Τα διαθέσιμα είδη ενισχύσεων σε υφιστάμενους φορείς περιλαμβάνουν: μανδύες οπλισμένου σκυροδέματος, εμφατνωμένα και παράπλευρα τοιχώματα, μεταλλικούς κλωβούς, ελάσματα από ινοπλισμένα πολυμερή ή χάλυβα και υφάσματα από ινοπλισμένα πολυμερή. Δείτε μια αναλυτική παρουσίαση του προγράμματος ΡΑΦ εδώ: https://tol.com.gr/index.php Συμμετοχές Για να δηλώσετε συμμετοχή κάνετε μια απάντηση (reply) στο παρόν θέμα. Δηλώσεις συμμετοχών ως την Τρίτη 15/12/2020 στις 17:00. Όροι Συμμετοχής Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα μέλη του Michanikos.gr που έχουν συμπληρώσει την ειδικότητα στο προφίλ τους, εκτός από τον Διαχειριστή και τα μέλη που ανήκουν στην ομάδα: Ιδιώτης-Μη Μηχανικός. Κάθε μέλος έχει δικαίωμα μόνο μιας συμμετοχής. Οι άκυρες συμμετοχές θα διαγραφούν. Αν την άδεια χρήσης κερδίσει μέλος που αγοράσει το λογισμικό μετά την Δευτέρα 02 Νοεμβρίου 2020 θα του επιστραφεί το ποσό αγοράς. Η κλήρωση θα γίνει μεταξύ των Α/Α των απαντήσεων στο παρόν θέμα και οι νικητές θα επιλεγούν με το Google Random Number Generator: https://www.google.com/search?q=random+number1 point
-
Να βγάλεις νέο ΠΕΑ κάνοντας τον ανήξερο. Ούτε υπεύθυνες δηλώσεις ιδιοκτήτη ούτε εμπλοκή με τον προηγούμενο μηχανικό, που δεν έπρεπε να ανακατέψεις εξ αρχής. Εσύ δεν παραβιάζει τη διάταξη περί ανάκλησης και στον ιδιοκτήτη δεν προβλέπεται καμία επίπτωση από το νόμο1 point
-
σωστα εδω, απο την κωδικοποιηση του καν62: α) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1 :Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης, κατοικιών ή μη σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικία, που υφίστανται πριν από το έτος 1975:Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση αυθαίρετες κατασκευές οι οποίες είχαν ολοκληρωθεί πριν από τις 9.6.1975 με την καταβολή παραβόλουποσού διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και χωρίς την καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου.Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε, και ζτου άρθρου 99και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας.Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, η υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος υποβάλλεται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία. Αν στο ακίνητο ή στην αυτοτελή ιδιοκτησία υπάρχουν και άλλες αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγέςχρήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ή εγκαταστάθηκανμετά τις 9.6.1975,τότε για τις επιφάνειες αυτές δενπληρούνται οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή στην παρούσα κατηγορία και εντάσσονται στην Κατηγορία 2, 4 ή 5 ανάλογα την υπέρβαση και το χρόνο κατασκευής.Στην κατηγορία 1, υπάγονται ολοκληρωμένες -αποπερατωμένες αυθαίρετες κατασκευές ή εγκατεστημένες αλλαγές χρήσης, που έχουν συντελεστεί πριν τις 9.6.1975 σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικία, δηλαδή σε κτίρια όπου η χρήση κατοικίας υπερβαίνει το 50% της επιφάνειας (νόμιμης και αυθαίρετης) κύριας χρήσης του κτιρίου. Η απόδειξη του χρόνου κατασκευής γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 87.Στις περιπτώσεις όπου έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, η υπαγωγή κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου γίνεται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία, ανεξαρτήτως αν ο ίδιος ιδιοκτήτης έχει περισσότερες διηρημένες ιδιοκτησίες.Το ύψος του παραβόλου δεν επηρεάζεται από το μέγεθος της επιφάνειας των αυθαιρέτων κατασκευών1 point
-
δες τον νεο νομον 4759/20 το αρθρο 32, ποιες περιοχες ξεχωριζει Άρθρο 32Εκτός σχεδίου δόμηση1. Τα γήπεδα που βρίσκονται εκτός σχεδίων πόλεως, εκτός ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών προ του έτους 1923, που στερούνται ρυμοτομικού σχεδίου, και εκτός περιοχών, στις οποίες έχουν καθορισθεί χρή-σεις γης, όροι και περιορισμοί δόμησης από εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου ή από διατάγματα που καθορίζουν όρους και περιορισμούς δόμησης σε περιοχές εκτός σχεδίου, όπως τα διατάγ-ματα της παρ. 2 του άρθρου 10 του από 17.7/ 16.8.1923 (Α ́ 228) ν.δ. ή Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου του άρθρου 29 του ν. 1337/1983 (Α ́ 33) ή Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. του άρθρου 12 του ν. 3986/2011 (Α ́ 152) ή Ε.Σ.Χ.Α.Σ.Ε. του άρθρου 24 του ν. 3894/2010 (Α ́ 204), διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου, καθώς και από την κείμενη νομοθεσία, ιδίως δε από τις διατάξεις του από 6.10.1978 π.δ. (Δ ́ 538) και του από 24.5.1985 π.δ. (Δ ́ 270), που δεν έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος. και το αρθρο 40 για τις μεταβατικες διαταξεις.1 point
-
"όση" ΔΔ και να κανεις, υπαρχει το εμπραγματο εμποδιο οτι: δεν μπορεις να πουλησεις 95 τμ. οταν το συμβολαιο σου γραφει 90. ας περιμενεις και την απαντηση της συμβ/φου...1 point
-
1 point
-
περιμένουμε τις επόμενες 78 ώρες πόσες ακόμα διορθώσεις θα γίνουν επίσημα στο ΦΕΚ. και πέρα απο την πλάκα.... ειλικρινά σε ότι με αφορά δεν θα κάτσω να διαβάσω το ΦΕΚ μέχρι να περάσει το 78ωρο..... ούτε καν τον τίτλο1 point
-
Όχι-αν έχει διατηρηθεί το νόμιμο περίγραμμα του κτιρίου, η αλλαγή αυτή είναι παράβαση αναλυτικού,καθώς δεν υπάρχει υπέρβαση δόμησης.Άρα,συντάσσεις αναλυτικό για τις εργασίες που το μετέτρεψαν σε κατοικία (κουζίνα,μπάνιο,δάπεδα κλπ ). Edit-για να είμαστε τυπικοί,επειδή δεν γνωρίζω στοιχεία για το ακίνητο σου,οφείλεις να επιβεβαιώσεις ο ίδιος ότι δεν επέρχεται αύξηση της δόμησης από την μετατροπή σε κατοικία,ώστε να ισχύουν τα παραπάνω.1 point
-
Καλησπέρα-την αλλαγή χρήσης του κτίσματος από αποθήκη σε κατοικία.☺️1 point
-
1 point
-
Η αντλία που έχω θα συνδεθεί με τα σώματα του καλοριφέρ άρα είναι με θερμαινόμενο μέσο το νερό , δεν το διευκρίνισα πριν !1 point
-
1-2. Καλά έκανες και πήρες αυτούς του β.α., όμως η σόμπα-καλοριφέρ έχει ενεργειακή σήμανση που λέει ότι ως ανοικτή εστία καύσης αποδίδει 9,40kW και ως λέβητας βιομάζας 22,10kW. Αναφέρει επίσης ότι η αθροιστική ισχύς είναι 35,10kW. Όποτε, θεωρώντας ότι η σόμπα-καλοριφέρ καλύπτει το 50% των αναγκών του διαμερίσματος σε θέρμανση και υπολογίζοντας της αναλογίες έχουμε: α) Για την σόμπα ως ανοικτή εστία καύσης: (9,40/31,50)*50% = 0,15 β) Για τη σόμπα ως λέβητας βιομάζας: (22,10/31,50)*50% = 0,35 γ) για τον λέβητα πετρελαίου δεν έκανα επιμερισμό στην ισχύ. Απλά στην υπερδιαστασιολόγηση έβαλα τα δεδομένα όλου του κτιρίου που εξυπηρετεί.1 point
-
παιδια μήπως θυμάται κανείς στο demo πρόσφατη απόκτηση , νομίζω όταν το κλικάρεις σου κλειδώνει αυτόματα ότι είναι κύρια κατοικία το 2019, άσχετα που δεν ισχύει. Σωστα?1 point
-
1 point
-
Κανέναν από τους 2 που αναφέρονται εδώ. Χρειάζεσαι τον ns55 για θερμό κλίμα, όχι για μέσο. Πρέπει να ζητήσεις τον πλήρη πίνακα από τον αντιπρόσωπο. Όσες φορές έχει χρειασθεί, έτσι έχω βγάλει άκρη.1 point
-
Χωρίς διάθεση να υποκαταστήσω τον μελετητή κάποιες δοκιμές που έκανα: Με EC2, σκυρόδεμα C25/30, χάλυβα Β500c, μόνιμα 2kN/m2, κινητά 2kN/m2 (κατοικία), κατηγορία περιβάλλοντος XC4. Θεώρησα πλάκα 7*7 (προσεγγιστικά τετραγωνική, αν και το ακριβέστερο θα ήταν να παρουμε και τα πλάτη των στηρίξεων υπόψη κλπ) και πάκτωση δεξιά και κάτω, καθώς διαισθητικά βλέπω ότι το άνοιγμα αριστερά μάλλον είναι αρκετά μικρότερο (δεν ξέρω διαστάσεις...) και άρα δεν θα δημιουργεί συνθήκες πάκτωσης και ομοίως και για τον πρόβολο πάνω. Για συμπαγή πλάκα: τον αναλυτικό έλεγχο βελών τον περνάει και με hmin=16cm. Με 18cm πάχος, βλέπω ίδιο βάρος πλάκας 4,50kN/m2, στα ανοίγματα ο κλασσικός Φ10/20 αρκεί και θα χρειαστεί έναν ισχυρό οπλισμό στις στηρίξεις άνω, της τάξης του Φ10/10 εκεί που θεώρησα πάκτωση (δεξιά και κάτω). Για δοκιδωτή πλάκα με πάχος άνω ίνας 8cm, πλάτος δοκίδωσης 20cm και διαδοκίδες ανά 50cm: τον αναλυτικό έλεγχο βελών τον περνάει και με hmin=17cm. Με πάχος 18cm βλέπω ίδιο βάρος 3,22kN/m2 (δλδ μείωση του ίδιου βάρους κατά 1,25kN/m2 περίπου). Οι διαδοκίδες σχετικά ελαφρά οπλισμένες (το άνοιγμα δεν είναι τεράστιο...) και πάλι ένας ισχυρός οπλισμός στηρίξεων όπως και πριν. Κοντολογίς μείωση στο ίδιο βάρος και στο σκυρόδεμα με την δοκιδωτή, περισσότερος οπλισμός αν λάβουμε υπόψη και την όπλιση των συμπαγών ζωνών. Αν υπάρχουν και ευαίσθητα διαχωριστικά πάνω στην δοκιδωτή (οπτοπλινθοδομές πχ) θα πρέπει το πάχος να γίνει μεγαλύτερο για να περάσει τον αναλυτικό έλεγχο βελών. Καταλήγω ότι το άνοιγμα δεν είναι απαγορευτικό για να γίνει και συμπαγής, ωστόσο και μια μικρή δοκιδωτή (ιδίως αν δεν έχει τοιχοποιίες να πατάνε πάνω της) είναι μέσα στο παιχνίδι. Στους προβόλους που είναι σε συνέχεια με δοκιδωτή υπάρχει το (σοβαρό) μειονέκτημα της μη συνέχειας κάτω οπλισμού πέραν του πλάτους της συμπαγούς ζώνης της δοκιδωτής.Υπό προυποθέσεις βέβαια αυτό το πλάτος μπορεί να επαρκεί για την αγκύρωση. Για το δοκάρι στο σαλόνι, θα προσπαθούσα να καλύψω το δόντι του με ψευδοροφή. Ο λόγος είναι ότι οι ε.ζ. με γεμίζουν άγχος ως προς το ότι στην πράξη είναι μια τοπική πύκνωση οπλισμού και μόνο. υγ: δεν ασχολήθηκα καθόλου με δυσμενείς φορτίσεις απλά κοίταξα την πλάκα μόνη της, θα άξιζε πιστεύω να το τσεκάρεις με το λογισμικό σου. χωρίς διάθεση υπόδειξης τσέκαρε αν θες και τα πλάτη των στύλων σου αν επαρκούν για το μήκος αγκύρωσης του διαμήκους των δοκών.1 point
-
Λοιπόν έχω δει πολύ συγκεκριμένα πράγματα λόγω ηλικίας (2 χρόνια μηχανολόγος) και δεν μπορώ να σου πω σίγουρα. Αλλά με ενδιαφέρει πολύ η περίπτωσή σου και θα βοηθήσω όσο μπορώ. Σε προηγούμενο ποστ στο ίδιο φόρουμ έπαιξε αυτό: θα επιχειρησω μια πρωτη βερσιον εδω, σιγουρα πειραξε κατα το δοκούν το ποσοστο καλυψης . απορια η ισχυς της σομπασ βιομαζας , την οποία βασει του λινκ που εστειλα την καταχωρεί και σαν ανοικτη εστια καυσης και σαν λεβητα με καυσιμο βιομαζα1 point
-
Η πιστοποίηση (από την Υπηρεσία) των εκτελεσμένων εργασιών, γίνεται με την υπογραφή του επιβλέποντα στις αναλυτικές επιμετρήσεις. Οι υπερσυμβατικές θα μπουν σε επόμενο ΠΠΑΕ (όταν εγκριθεί ο ΑΠΕ) με αναφορά στην επιμέτρησή τους Η όποια επιτροπή, δεν μπορεί να παραλάβει υπερσυμβατικές εργασίες και ποσότητες. Ξαναλέω πως, επίσημα, δεν υφίστανται υπερσυμβατικά μεγέθη Δεν νομοθετούμε, ούτε κάνουμε αυτό που "νομίζουμε" σωστό. Απλώς, εφαρμόζουμε την ισχύουσα νομοθεσία.1 point
-
Σας ενημερώνω για την εξέλιξη της υπόθεσής μου, προς αποφυγή συναδέλφων να βρεθούν σε παρόμοια με τη δική μου περίπτωση. Π Ρ Ο Σ Ο Χ Η μην βρεθείτε από λάθος εκτός ρύθμισης!! Σας περιμένει γολγοθάς με αυτόν τον οργανισμό που δεν θέλω να τον χαρακτηρίσω εδώ μέσα, σεβόμενος τον κλάδο μας καθώς και τον ιστοχώρο που φιλοξενεί τις απόψεις μας. Πρώτον, οποιαδήποτε διευθέτηση πρέπει να γίνει στα κεντρικά, στην Αθήνα. Στα τηλέφωνα δεν απαντούν ποτέ (δεν κατάφερα να συνομιλήσω με κανέναν υπάλληλο εδώ και 3 εβδομάδες που προσπαθώ (ούτε καν με την γραμματεία), στα email δεν έχω λάβει εδώ και 14 μέρες καμία απάντηση (ακόμα και σε αίτημα έκτακτης ανάγκης που έγινε μέσω της πλατφόρμας «Μένουμε Σπίτι» δεν έχω λάβει καμία απάντηση). Δεν έχει σημασία αν είσαι από επαρχία ή όπως στην περίπτωση μου από νησί ούτε το ότι απαγορεύονται οι μετακινήσεις. Τι μπορούσα να κάνω? Προσέλαβα Αθηναίο δικηγόρο (διότι οι κοινοί θνητοί πρέπει να κλείσουν ραντεβού), να ενημερωθεί επί τόπου και να με ενημερώσει και μένα. Τα πράγματα είναι πολύ απλά του είπανε, πληρώνω εφάπαξ την υπολειπόμενη οφειλή, προσαυξημένη με τόκους υπερημερίας όσο το 50% της οφειλής (επειδή οι τόκοι μετρούν από το 2014!), και σε δύο μέρες παίρνω την πολυπόθητη ασφαλιστική ενημερότητα!!! (ή να ζητήσω ή οφειλή να επισπευτεί για το ΚΕΑΟ, και να ρυθμιστεί εκεί σε 12 δόσεις, μαζί με τις προσαυξήσεις φυσικά) Ζήτησα να μιλήσω με τον υπάλληλο, (ήταν η προϊσταμένη τμήματος εισφορών - μόνο έτσι κατάφερα να μιλήσω με υπάλληλο του ΤΣΜΕΔΕ, μέσω του κινητού του δικηγόρου μου!). Της είπα ότι θέλω να ξαναενταχθώ στην προϋπάρχουσα ρύθμιση, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, σύμφωνα με τον ν.4758/2020 που ανέφερε και ο @georgegaleos σε προηγούμενη ανάρτηση (και επί της ευκαιρίας τον ευχαριστώ θερμά για την βοήθεια του!) Δεν γνώριζε την ύπαρξη του νόμου! Εμείς ενημερωνόμαστε με δικές μας εγκυκλίους μου απάντησε. Αυτό που ζητάτε έληξε στις 30/11 μου είπε (προφανώς έχει μείνει στον προηγούμενο νόμο ακόμα). Έτσι απλά! Οι εγκύκλιοι του ΤΣΜΕΔΕ είναι υπεράνω του νόμου! Εν πάση περιπτώσει, ζήτησα στον δικηγόρο μου να καταθέσει αίτηση, όπως ορίζει ο ν.4758/2020 ζητώντας επανένταξη κλπ κλπ. Για την συνέχεια θα σας ενημερώσω. Αυτό που διαισθάνομαι είναι πως για την επανένταξη μου φαντάζομαι πως θα απαιτηθεί απόφαση συμβουλίου και λόγω εορτών και κορωνοιου δεν ξέρω πόσο σύντομα θα γίνουν όλα αυτά ώστε να μου εκδώσουν εντολή πληρωμής η οποία θα πρέπει να εξοφληθεί εντός του Δεκεμβρίου! Προβλέπω σήριαλ. Και βέβαια όλο αυτό το διάστημα χωρίς ασφαλιστική ενημερότητα! Συγγνώμη αν σας κούρασα, έπεται συνέχεια…1 point
-
Ακριβώς αυτό σκεφτόμουν και εγώ. Αν για παράδειγμα έχεις κατασκευάσει ένα τοιχίο αντιστήριξης θα παραληφθεί ο μισός οπλισμός? Δηλαδή υπάρχει περίπτωση ο υπόλοιπος να ξηλωθεί και συνεπώς δεν τον παραλαμβάνουν?? Δεν έχει και πολύ νόημα...1 point
-
συμφωνω με τον διδονη, Να προσθεσω μονον οτι, εχουμε προ ετων αυτη τη συζήτηση...αφορουσε σε πιο"πολυπλοκο" θεμα, αλλα ειναι διαφωτιστική... https://www.michanikos.gr/forums/topic/16411-στεγανοποίηση-βεράντας-ρετιρέ-ποιος-επιβαρύνεται-με-τα-έξοδα/page/3/ Οσον αφορα το κοινώς "μπαλκονι" αυτο ανήκει στο διαμέρισμα που προσβλέπει σε αυτο και ορίζεται μεταξυ της -νοητης- επέκτασης απο το κεντρο των μεσοτοιχιων μεχρι τα καγκελα.1 point
-
παραθετω και αυτο απο το ΤΕΕ Πελοπονησου, για εξωστη πάνω από το δρόμο. https://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2019/08/OmadApant-86_4.10.2019.pdf1 point
-
Καλησπέρα σε όλους. Δώστε λίγο προσοχή στο κείμενο που παρέθεσε ο Δημήτρης, δείχνει ακριβώς τι συμβαίνει με τους αυθαίρετους εξώστες. Πολλοί νομίζουν ότι ελεγχόμενη αυθαιρεσία είναι μόνο η μη αδειοδοτημένη υπέρβαση των βασικών πολεοδομικών μεγεθών. Άλλοι πάλι προσθέτουν στις ελεγχόμενες αυθαιρεσίες και τα προδήλως στατικά επικίνδυνα. Στο απόσπασμα του νόμου γγ) της Κατ.3 μιλάνε οι δεύτεροι. Ο συντάκτης όμως της εγκυκλίου, ακριβώς από κάτω από αυτούς, ανήκει στους πρώτους. Άποψή μου είναι ότι όλα πρέπει να ελέγχονται με την επιφύλαξη τήρησης ενός νόμιμου φέροντα οργανισμού. Σε όλες τις πολεοδομικές παραβάσεις αυτό αναφέρεται και εξυπακούεται. Οπότε εδώ, έπρεπε να δηλωθεί ο εξώστης και μετά να μεταβιβαστεί. Ο αγοραστής έπρεπε να ξέρει. Σε όλα τα κακά σενάρια τα μπερδέματα θα είναι πολύ μεγαλύτερα της διόρθωσης του συμβολαίου, ενδεχομένως να υπάρξουν και κάποιοι που θα εύχονται την ακύρωσή του ...1 point
-
@zazeng<>Πρέπει να δοθούν περισσότερα στοιχεία για τον εξώστη για να εξετάσουμε αν μπορεί να τακτοποιηθεί. Η βεβαίωση αν δεν υπάρχει δυνατότητα τακτοποίησης, κακώς δόθηκε. Βασικά κακώς δόθηκε έτσι κι αλλιώς. Τώρα όμως πρέπει να διορθωθεί ό,τι έχει ήδη γίνει.1 point
-
ναι υπαρχει η εγκ. 3 για το θεμα των προ 85 εξωστων, ανεξαρτητως μεγεθους στην παρ. 29 της εγκ. 3. ".δεδομένου ότι δεν ίσχυε περιορισμός της επιφανείας τους από τις τότε ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις, με αποτέλεσμα να μην προκύπτει η υπέρβαση επιφάνειας των εξωστών, που ορίζεται στο εδάφιο αυτό"1 point
-
Άρθρο 83 2. Με την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη και τη βεβαίωση μηχανικού δηλώνεται και βεβαιώνεται αντίστοιχα ότι: γ) οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89. Άρθρο 82 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Άρθρο 81 3. Ως πολεοδομικές παραβάσεις ορίζονται οι εξής: α) κάθε κατασκευή που έχει εκτελεστεί κατά παράβαση εκδοθείσας οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, με την οποία δημιουργούνται χώροι κύριας η βοηθητικής χρήσης χωρίς να μεταβάλλονται τα στοιχεία της κάλυψης, της δόμησης, του ύψους και του όγκου του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης, και δεν θίγονται στοιχεία του φέροντα οργανισμού. Συνοπτικά: Το 83/2/γ μας παραπέμπει στο 82/2/θ και αυτό στο 81/3/α. Σε αυτή την εξαίρεση ανήκει η περίπτωσή μας. Το ξέρω συνάδελφε.1 point
-
Η βεβαίωση αφορά τυχόν υπερβάσεις κάλυψης, δόμησης, ύψους και αλλαγές χρήσης. Η τακτοποίηση του αυθαίρετου εξώστη γίνεται. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι σωστές οι ενέργειες του προηγούμενου μηχανικού.1 point
-
@sissy_arch<>Αν η μόνη αυθαιρεσία είναι ο εξώστης, η βεβαίωση του μηχανικού δεν είναι ψευδής. Βεβαίως ο μηχανικός έπρεπε να ενημερώσει τον υποψήφιο νέο ιδιοκτήτη πριν την αγοραπωλησία ακόμα και αν βιάζεται ο πωλητής. Η αυθαιρεσία μπορεί να τακτοποιηθεί έστω και τώρα. Επιπλέον θεωρώ ότι πρέπει να διορθωθεί η περιγραφή στο συμβόλαιο.1 point
-
Γιατί είναι λάθος; Η επιτροπή δεν παραλαμβάνει τις αφανείς εργασίες που εκτέλεσες; Είναι δυνατόν να επιμετρούνται αφανείς εργασίες και να μην εμφανίζονται στο αντίστοιχο πρακτικό; Θεωρώ πως το ορθό είναι να παραλαμβάνονται όσες εκτελέσθηκαν (με γραπτή απόφαση της υπηρεσίας περί εκτέλεσης των υπερσυμβατικών εργασιών) και προς πιστοποίηση να μπαίνουν όσες είναι εντός της σύμβασης ή του εγκεκριμένου ΑΠΕ.0 points
-
Aν το ξέρεις απέξω όπως ισχυρίζεσαι θα είχες εντοπίσει ότι για να έχεις την παρέκκλιση απόστασης δεν αρκεί το γήπεδο να είναι μόνο εντός ζώνης αλλά πρέπει και να πληροί την κατά παρέκκλιση αρτιότητα της περίπτωσης αυτής.-1 points
-
Είναι η πρώτη, νομίζω, φορά που γράφω στην ενότητα των Αρχιτεκτόνων. Με έκανε όμως εντύπωση που ΄συνάδελφος SIGIO τοπ. μηχ. απο την Β. Ελλάδα , επέλεξε αυτή την ενότητα, εδώ στους αρχιτέκτονες, να βάλει το θέμα του, ενώ το ίδιο Θέμα υπάρχει και στο πεδίο για τους τοπογράφους. Το θέμα όμως είναι πως χωρίς να έχει δίκαιο o syn SIGIO ήταν απότομος και απαράδεκτα προκλητικός απέναντι στον Pavlos33. Πολλές φορές θέλουμε κάτι, να γίνεται και να μας βολεύει, αλλά αν δεν γίνεται δεν γίνεται.-1 points
-
Βασικά εγώ έγραψα σε αυτή την ενότητα θέλοντας να παρατηρήσω τον συναδέλφο sigio για την ανάρμοστη συμπεριφορά ( περί εξυπναδας κλπ) στον pavlos33. Ως αναφορά τα υπόλοιπα.... Καλώς υπάρχει και εδώ αυτο το θεμα.-1 points
-
Μα και στο Δημοσιο ε Καλημερα, Μα και στο δημοσιο αν το παρεις ,μας παιρνουνε για εγκαταστασεις και για εργοστασια ή στη ΔΕΗ.Εγω οσους ξερω απο ΤΕΙ εγκαταστασεις κανουνε ,τεσπα,εσεις μπορει να εχειτε κανενα μεταπτυχιακο η κατι τετοιο!? Μπορει να εισαι και εξαιρεση?Γιατι γενικα ολοι οι συμφοιτητες μου εγκαταστασεις κανουνε,αντε και κανενας στις πωλησεις.Δεν ξερω να κανουνε μελετες ή να εχουν ας πουμε θεση επιβλεποντα σε εργοστασιο.Γιατι δεν μας αφηνουν και τα επαγγελματικα δικαιωματα.Γιαυτο σου λεω,μην το παιρνεις προσωπικα,εδω στο web ειμαστε απροσωπα,γραψε την πορεια σου μηπως εμπνευστουμε οχι για κανενα αλλο λογο! Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33-1 points
-
nvel καλημερα Επειδη εισαι πολυ πιο εμπειρος απο εμενα ηθελα να σε ρωτησω κατι μιας και εχεις εμπειρια. Εγω ξεκινησα με αυτοματισμους μηχανων και συντηρησεις. Στους 2 μηνες που δουλευα,οι προισταμενοι εκαναν καποια λαθη και εγινε μεγαλο ατυχημα. Αποτελεσμα με εχει πιασει αρνηση πολυ μεγαλη για να ξαναδουλεψω σε αυτοματισμους και ηλεκτρολογικα. Ηθελα να σε ρωτησω,ατυχηματα εχεις δει εσυ κατα τη διαρκεια της καριερας σου?Ατυχηματα γινονται?Η ετυχε με το που ξεκινησα εγω να πεσουν ολα στη μαπα μου?Συμβαινουν συχνα ?Εχεις δει πολλα? Συγνωμη που δεν μπορω να βαλω τονους αλλα το πληκτρολογιο εχει προβλημα.-1 points
-
PFfffff 3 φορες χειροτερα εγω Τελειωσα τη σχολη μου,πηρα τις αδειες μου,ξεκινησα με ολη την ορεξη να μαθω και να κατσω διπλα στους εμπειρους καθηγητες και μηχανικους να λιωσω στη γνωση και στη δουλεια,και σε μια μερα το δεντρο εγινε πεδιαδα-1 points
-
Χαχαχα Δεν ξερω τι θα κανω,θα φωναξω το batman να με σωσει.Οταν εγινε το ατυχημα ορκιστηκα να μην ξαναπιασω ηλεκτρομηχανολογικα και κατσαβιδι λετε να αθετησω τον ορκο μου και να παω να μου πεις ειχα ορκιστει οτι δεν προκειται να ψηφισω ποτε και ψηφισα ναι στο δημοψηφισμα αλλα δεν ξερω αν εκανα καλα,γιατι μπηκα στο ταμειο ανεργιας ,τελειωσε η ανεργια και εγω θα τη βγαλω μου φαινεται με ψωμι και τυρι και ψωμοτυρι-1 points
-
Αυτο ειναι!φοβος της ευθυνης ,georgios_m, εκτος απο αγωνιστικα αισιοδοξος,μου φαινεται οτι εισαι και καλος φιλολογος-1 points
-
Η διευθύνουσα υπηρεσία ζητάει από τον ανάδοχο να εκτελέσει υπερσυμβατικές ποσότητες (δηλ να βάλει πλάτη, να εκτελέσει χωρίς ΑΠΕ). Η επιτροπή ΠΠΑΕ αποτελείται από μηχανικούς της διευθύνουσας υπηρεσίας. Θεωρώ πως είναι υποχρέωση τους να παραλάβουν τις εργασίες αυτές και αυτό πρέπει να επιδιώκεται. Υ.Γ.1 Αν η νομοθεσία λέει κάτι άλλο, και επειδή δεν το γνωρίζω, παρακαλώ αναφέρετε τη συγκεκριμένη διάταξη. Υ.Γ.2 Αν υπάρχει το παραπάνω (ΥΓ1), μπορούμε να το επισημάνουμε για να αλλάξει (έτσι κι αλλιώς κάθε λίγο έχουμε νέο νόμο), εκτός κι αν εσείς συνάδελφοι θεωρείτε πως η επιτροπή ΠΠΑΕ δεν πρέπει να παραλαμβάνει τις εργασίες που η υπηρεσία της απαίτησε.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-