Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.515


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.979


  3. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.714


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.312


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/01/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Αφού δεν έχουμε τα κότσια ( ελλέιψει ΤΕΕ ) σαν επαγγελματίες να κάνουμε προσφυγή στο ΣΤΕ καλά να πάθουμε
    2 points
  2. εχεις ενα ακινητο με ληζιγκ Εφόσον η μισθωση λήξει ή λυθει ειτε λογω συμφωνιας οπότε γινεται "αποδοση", ειτε εξαναγκαστικά οπότε γινεται "αποβολη" απο τοτε εχεις ενα ετος απο την "επιστροφη" του στον ιδοκτητη, προθεσμια για να το τακτοποιησεις στην κατ. 5 Και ολα αυτα μεχρι το 2025 [παραταση? από τωωωωρα???]😃
    2 points
  3. Θα έβαζα και αυτήν τη παράβαση στην ΛΠ που υπάρχει. Η περίπτωση σου είναι καθαρή σύγκριση με το τι υπάρχει στην ΟΑ.
    2 points
  4. Καλημέρα-Στην πράξη σήμερα ο πελάτης σου ,έχει μια ενιαία ιδιοκτησία,ένα διώροφο κτίριο με ισόγειο κατάστημα,το οποίο δεν συμφωνεί με την οικοδομική άδεια ως προς τον διαχωρισμό των χώρων.Δεν υπάρχει κανενός άλλου είδους σύγκριση,παρά αυτή της άδειας.Έχεις μια μετατόπιση τοίχου μεταξύ διαδρόμου και καταστήματος(ή αν θέλεις, δημιουργία διαδρόμου προς τον ακάλυπτο),την οποία δηλώνεις ως παράβαση αναλυτικού προϋπολογισμού. Κι όπως σωστά σου επισημαίνει ο Δημήτρης παραπάνω,επειδή δεν υπάρχει σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών,κάνεις μία δήλωση για το ενιαίο ακίνητο (διώροφο κτίριο).
    2 points
  5. Version X6.3

    85.813 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version EXTENDED v21

    3.127 downloads

    Διαμορφώνει και δημιουργει PDF, 1599 ανάθεση ιδιοκτητών, ΤΕ στατικής επάρκειας, Σύμβαση έργου, περιέχει μακροεντολές, καθε σχολιασμός, ευπρόσδεκτος, ζητώ ΤΕ ένταξης, αν υπάρχει κανένα καλό υπόδειγμα, να το συμπεριλάβω... - Σήμερα 11 Ιουλίου 2021, εδώ ανέβασα μια νέα εκδοχή των δηλέσων ανάθεσης ιδιοκτήτη, λήψης γνώσεως ιδιοκτήτη και σύμβασης έργου, που θεωρώ πως είναι πιο ολοκληρωμένα και εύχρηστα... - 18/7, new v2.3
    1 point
  7. 1 point
  8. Μπορεί η σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης ακινήτου που έχει υπογράψει η εταιρία leasing (εκμισθωτής) με τον πελάτη της (μισθωτή) να αφορά και απόκτηση της κυριότητας του ακινήτου στη λήξη της περιόδου μίσθωσης από τον πελάτη έναντι προσυμφωνηθέντος τιμήματος, οπότε το παραπάνω στην περίπτωση αυτή δεν φαίνεται να μας αφορά.
    1 point
  9. Εγώ για πλάκα το είπα, καλύτερα να το βάλεις κατηγορία 3, αλλά άμα σου άρεσε....
    1 point
  10. σε ακίνητο με οικοδομική άδεια, αυθαίρετη κατασκευή μέχρι και 50 τμ ανεξαρτήτως ποσοστών υπέρβασης δόμησης και κάλυψης, μπορεί να υπαχθεί πλέον στην κατηγορία 4. ενώ στην κατηγορία 5 έχουμε μόνο τις κάτωθι περιπτώσεις: 1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017 (Α167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε: α. ακίνητα που αποκτώνται μέσω αναγκαστικού πλειστηριασμού, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της κατακυρωτικής έκθεσης και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, γ. ακίνητα που εκμισθώνονται με σύμβαση leasing και επανέρχονται στη χρήση του κυρίου ή επικαρπωτή τους μετά τη λύση ή λήξη της σύμβασης, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) από την αποβολή του μισθωτή ή την απόδοση του μισθίου στον κύριο ή επικαρπωτή τους και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, δ. ακίνητα που μεταβιβάζονται στην Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε., σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 196 του ν.4389/2016 (Α94), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την καταχώρηση ή εγγραφή της μεταβίβασής τους στα οικεία κτηματολόγια ή υποθηκοφυλακεία, αντίστοιχα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, και ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 25 του ν.4662/2020 (Α27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ακίνητα που βρίσκονται στις παραπάνω περιοχές, οι προσαυξήσεις των περ. β΄στ΄ της παρ.3 του άρθρου 102 του ν.4495/2017 ισχύουν μόνον όταν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
    1 point
  11. Καλησπέρα και μην αγχώνεσαι. Λύσεις υπάρχουν. 1. Σε δικαίωμα υψούν χρειάζεσαι συναίνεση άνω του 50% των συνιδιοκτητών (τουλάχιστον 510 501 ψήφους στην γ. συνέλευση). Δεν είναι το ίδιο με το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης (βλ. παρ. 5,6,7,8 και 9 άρθρου 98 Ν. 4495/ 17 ως ισχύει σήμερα) 2. Οι ορισμοί του ΝΟΚ δεν αφορούν τακτοποίηση αυθαιρέτων παρά μόνο στις περιπτώσεις όπου ρητά αναφέρεται στο νόμο (σοφίτα και εσωτερικό εξώστη, ελλείψει αντίστοιχων ορισμών στον ΓΟΚ 85). Συνεπώς την πέργκολα μπορείς να την υπολογίσεις με αναλυτικό. Ακόμη και σαν ημιτελή κατασκευή σε στάδιο σκελετού που ο ιδιοκτήτης (φερόμενος) δεν επιθυμεί να την αποπερατώσει, πάλι με αναλυτικό θα την υπολόγιζες. 3. Για το αν απαιτείται Μ.Σ.Ε. Καταρχάς δεν απαιτείται ΜΣΕ αν η αυθαιρεσία εμπίπτει σε κατηγορία 1, 2 ή 3. Εν συνεχεία μπορείς να δεις τη σχετική απόφαση και τα κριτήρια απαλλαγής. εξετάζεις το δ: δ) κατασκευή στο δώμα κτιρίων μέχρι το είκοσι τοις εκατό (20%) της επιφάνειας αυτού, ή το ια) ια) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων άνω του 20% για κατηγορία σπουδαιότητας Σ2 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ) και 10% για κατηγορίες σπουδαιότητας Σ3 και Σ4 για τη διηρημένη ιδιοκτησία αυτή ή το ανεξάρτητο κτίριο,
    1 point
  12. Μπορεί για τους νεότερους να είναι δύσκολο να το καταλάβουν , αλλά τα ΕΔ φτιάχτηκαν στις εποχές που από τα πέτρινα και τούβλινα σπίτια που έφτιαχναν οι εμπειροτέχνες πετράδες και κτιστάδες , πήγαμε σε σπίτια με μπετόν . Ακόμα το 60 κανείς δεν ενδιαφερόταν να δημιουργήσει θέσεις στάθμευσης , αφού οι δρόμοι ήταν χώροι παιχνιδιού για τους πιτσιρικάδες . Ετσι και οι παλιές πολυκατοικίες στις μεγάλες πόλεις δεν είχαν πιλοτές , είχαν υπερυψωμένα υπόγεια , όχι μόνο στο 1 μ, αλλά και παραπάνω με τον ΓΟΚ/55 , οι όροφοι ήταν καθορισμένοι και αυτό που είχε σημασία ήταν η στατική μελέτη , αφού οι πολιτικοί μηχανικοί που ήταν πολύ περισσότεροι από τους άλλους έκαναν κουμάντο . Αρα αυτό που τους ένοιαζε να καθοριστεί ήταν ποιος θα υπογράψει τα στατικά . Το γεγονός ότι το 2018 οι επιτροπές έβγαλαν ΕΔ αναφερόμενοι στο 1972 , ήταν πολύ θλιβερό , όπως και οι ίδιοι . Προφανώς οι εσωτερικές διαρρυθμίσεις που δεν πείραζαν τον Φ.Ο. κανένα δεν ενδιέφεραν και κανείς δεν έβγαζε άδεια . Ακόμα ενώ μιλάει για διώροφο με στατικά , χωρίς πρόβλεψη , μιλάει παρακάτω για πρόβλεψη τρίτου ορόφου , που την μελέτη θα την κάνει ΠΜ. Ετσι προέκυψε το προφανές , ότι αν είναι να κάνεις διώροφο με πρόβλεψη με στατικά ΠΜ και προσθήκη τρίτου που θα κάνεις τα αρχιτεκτονικά , προφανώς μπορείς να κάνεις και τριώροφο με στατικά από ΠΜ εξ αρχής , αφού τα αρχιτεκτονικά θα τα υπογράψεις έτσι και αλλιώς .
    1 point
  13. Καλημέρα, Συμφωνώ απόλυτα με τον Didinis. Δεν έχει καμία λογική και ούτε προκύπτει από πουθενά ότι έχουμε άλλα δικαιώματα για νέα ανέγερση και άλλα για μελέτη υφιστάμενου. Και επίσης δεν συμφωνώ ότι οι διαρρυθμίσεις είναι «απλές αρχιτεκτονικές εργασίες». Αν οι διαρρυθμίσεις είναι και εσωτερικές και αλλαγή όψεων και εσωτερικές κλίμακες και θέσεις στάθμευσής λόγω αλλαγής χρήσης που αυτά συμπαρασύρουν και αλλαγή μελετών ΗΜ...τότε ουσιαστικά μιλάμε μελέτη νέου κτιρίου. Μόνο ο φορέας μένει σταθερός. Θέλω να πω, που μπαίνει το όριο «απλές αρχιτεκτονικές εργασίες» και ποιος το κρίνει; Αν αλλάξει διαρρύθμιση ένα τεράστιο κτίριο supermarket (από τα γνωστά) που είναι ισόγειο...μπορεί να βγάλει την άδεια τοπογράφος; Τέλος να πω ότι σε επικοινωνία με αρκετούς μεγαλύτερους/εμπειρότερους τοπογράφους που θεωρώ σοβαρούς, κανείς δεν μου είπε ότι μπορούμε να υπογράψουμε 3όροφο.
    1 point
  14. ακριβώς επειδή δεν να ρωτήσουμε αυτούς https://www.news247.gr/viral/i-apisteyti-metafora-ktirioy-7-600-tonon-stin-roymania-pano-se-rages.6514381.html @karanus η εγκύκλιος εδώ 'ερμηνεύει΄ το προφανές, ότι μια εκσκαφή 80εκ εμπίπτει τόσο στην κ3, όσο και στην 100.5, άρα δεν αλλοιώνεται το πρόστιμο προς τα κάτω αν τα συμψηφίσεις (βασικά αν το βάλεις κ3 το αλλοιώνεις προς τα πάνω). Παρόμοια και μια αποθήκη <15τμ μπορεί να συμφέρει να την βάλεις με μ². Προσωπικά έτσι το αντιμετώπιζα και πριν την εγκύκλιο. Για τη μετακίνηση κτιρίου δεν μπορώ να πω το ίδιο (ότι εμπίπτει και στα δύο), εφόσον δεν έχει προϋπολογισμό. Μια φορά την έχω βάλει με λοιπή παράβαση για να μπορέσω να βάλω την παλαιότητα προ 1975 και να την εντάξω και αυτή στο παράβολο της Κ1. (Δεν συνδυάζεται με άλλη κατηγορία αυτή η παλαιότητα). Άσε που αν δεις τι προϋπολογισμό έχουν αυτές οι μετακινήσεις κτιρίων..... δεν μας φτάνουν όλες οι λοιπές που έχουμε βάλει μέχρι τώρα και οι τρεις μας!!! edit: καλή ιδέα αλλά και μπάζωμα στην αρχική θέση πρέπει να βάλεις!!! ξαναedit: 'θεωρητικά' μιλώντας την εκσκαφή πρέπει να βάλεις μόνο, η ίδια η θεμελίωση είναι νόμιμη, απλά σε άλλη θέση - πλάκα κάνω προφανώς η θέση μου παραμένει η ίδια, η εγκύκλιος δεν είναι νόμος για να εκμεταλλευτούμε τόσο εύκολα το λεκτικό της (αντιπαράδειγμα η πατάτα με την κύρια κατοικία των ειδικών ομάδων)
    1 point
  15. @CAPRICE_ Όταν λες ημιυπόγειο τι εννοείς; Αν πληρεί τις πορϋποθέσεις υπογείου, και είσαι εντός σχεδίου ή οικισμού, το δε μετράει πουθενά Αρ11 παρ6 Στον ΣΔ δεν προσμετρ.: θ. οι υπόγειοι όροφοι και οι επεκτάσεις τους σύμφωνα με το άρθρο 17 για : i. την εξυπηρέτηση χώρων στάθμευσης ανεξάρτητα κτιρίων, Αρ12 παρ4 γ) Στην Κάλυψη δεν προσμετρ. επιφάνειες των ορθών προβολών σε οριζόντιο επίπεδο : δ. Χώρων και κατασκευών όπως ορίζονται στα άρθρα 16 και 17 με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά.
    1 point
  16. Δεν έχω γνώση να απαντήσω σε αυτό που ρωτάς. Θα ήθελα όμως να σχολιάσω, ότι για τη φήμη του επαγγέλματός μας δεν είναι καλό να αναλαμβάνουμε εργασίες που δεν γνωρίζουμε το παραμικρό για το πως να τις φέρουμε εις πέρας. Υπάρχει ολόκληρη κριτική για το ποιοι υπογράφουν τοπογραφικά, και ορθώς υπάρχει. Ε, φαντάσου ότι αυτοί όλοι κάνουν ένα μάθημα γεωδαισίας. Εμείς σχετικά με αρχιτεκτονική δεν έχουμε διδαχθεί καν το αν οι τοίχοι περιέχουν μέσα τούβλα ή μπισκότα. Τι είδους αρχιτεκτονική μελέτη μπορούμε να υπογράψουμε με αυτά τα δεδομένα? Εύχομαι να μην το πάρεις προσωπικά, και ειλικρινά συγνώμη αν σπαμάρω.
    1 point
  17. Θα ήταν καλό για να βοηθηθούμε όλοι ειδικότερα όσοι είμαστε απλοί μπλοκάκηδες σε εταιρείες να γίνουν 2 οδηγοί (1 για έσοδα και 1 για έξοδα) με εικόνες πως καταχωρούμε στο mydata: 1. Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών ως παράδειγμα για εργασία σε κατασκευαστική Ποσό 1000 ευρώ + ΦΠΑ 24% ΑΦΜ κατασκευαστικής εταιρείας: 012345678 20% παρακράτηση Αιτιολογία "Εργασίες επίβλεψης του έργου "Κατοικία στη Ραφήνα". 2. Τιμολόγιο αγοράς εξωτερικού δίσκου από μαγαζί (να γλυτώσουμε και κάνα ΦΠΑ δηλαδή) Ποσό 100 ευρώ + ΦΠΑ 24% ΑΦΜ μαγαζιού: 876543210 Επεξεργασία: Ψάχνοντας λίγο παραπάνω είδα ότι υπάρχουν και βιντεο με βήμα βήμα τη διαδικασία άρα έχει σχεδόν καλυφθεί αυτό το θέμα. Αυτό που δε βρήκα ακόμα είναι αν το MyData θα λειτουργεί παράλληλα με το "ΜΥΦ - Κατάσταση Πελατών Προμηθευτών και Συναλλαγών (από 01/01/2014)" ή αν με την πλήρη εισαγωγή του myData καταργηθεί το δεύτερο.
    1 point
  18. Προσωπικά 1) Αναφέρω στο συμφωνητικό ότι η αμοιβή ΜΣΕ αν απαιτείται δεν περιλαμβάνεται. 2)Αναφέρω στην τεχνική έκθεση την απαίτηση για ΜΣΕ με ευθύνη του ιδιοκτήτη εντός του προβλεπόμενου χρόνου 3)Αναγράφω στην ΥΔ την ιδιοκτήτη την απαίτηση για ΜΣΕ με δική του ευθύνη εντός του προβλεπόμενου χρόνου Προφανώς όλα αυτά δεν μας καλύπτουν 100% αλλά και τί να κάνεις. Καλή χρονιά σε όλους!!!
    1 point
  19. Αγαπητέ μου, αφενός μεν έτσι όπως είναι φτιαγμένο το σύστημα του ΤΕΕ κι αφετέρου δε γραμμένο το σώμα του νόμου, ένας καλός δικηγόρος χρειάζεται και θα σε τρέχει μέχρι το Βόρειο Πόλο, αν χρειαστεί, για μια μαμημένη ΜΣΕ... Επαναλαμβάνω τη σύστασή μου για όποιον ενδιαφέρεται: Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή!!!
    1 point
  20. Για να γίνει συμβόλαιο, ο διαχειριστής μηχανικός της συγκεκριμένης δήλωσης οφείλει να εκδώσει Βεβαίωση 4495 για =την εγγραφή του νέου εμπράγματου δικαιώματος. Για να το κάνει αυτό αναγκαστικά θα "τικάρει" στο σύστημα του ΤΕΕ το αντίστοιχο κουτάκι που δηλώνει ότι, "έχει στη διάθεσή του όλες τις απαραίτητες μελέτες κ.λπ.", χωρίς να εξαιρεί από αυτό τη ΜΣΕ.... Άρα, αν ο ιδιοκτήτης είναι "πονηρούλης" οποτεδήποτε μπορεί να ισχυριστεί ότι, δεν γνώριζε και ότι ο μηχανικός του δεν υπέβαλε τη ΜΣΕ ως όφειλε... Τα υπόλοιπα θα τα βρουν στα δικαστήρια όσοι προσφύγουν... Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή! Αν δεν συμφωνήσετε την αμοιβή σας για τη ΜΣΕ, ποτέ δεν εκδίδεται η Βεβαίωση για μεταβίβαση!
    1 point
  21. Σύμφωνα με τον ΓΟΚ/73 στο δώμα μπορούσε να γίνει η απόληξη του κλιμακοστασίου και ένας χώρος ίσος με ένα ποσοτό της δόμησης , δεν θυμάμαι πόσο που ήταν τουλάχιστον 12 τμ και όχι μεγαλύτερο των 50 τμ . Αυτούς τους δύο χώρους αν δεν τους κατασκεύαζες μπορούσες να ενσωματώσεις τα τμ τους στους υποκείμενους ορόφους και έτσι να μην έχεις τίποτα στο δώμα , εκτός ίσως συρόμενης οροφής ύψους μέχρι το στηθαίο γιά να υπάρχει πρόσβαση στην ταράτσα . Στην περίπτωση σου όμως έχεις προσθήκη , άρα μάλλον θα πρέπει να το μετρήσεις , εφ' όσον έχεις προσθήκη στην ταράτσα , γιατί δεν θα ισχύει πλέον ο λόγος που δεν μετρήθηκε . Αν έχεις κατ' έκταση και δεν αλλάζει το καθεστώς της ταράτσας , ίσως και να μην το μετρήσεις , αλλά να το τσεκάρεις με την πολεοδομία .
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.