Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      7.400


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.738


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.312


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα,από το σκαρίφημα έτσι όπως τα λες φαίνονται,δηλαδή αφενός κατεδάφιση των εντός προκηπίου καθώς δεν υπάρχει πλέον δυνατότητα ένταξης τους προς ρύθμιση για αναστολή στην Κατ.5, (εκτός κι αν ανήκουν στις περιπτώσεις των εξαιρέσεων,όπως συμπληρώθηκαν με τον Ν.4759/20),αφετέρου νομιμοποίηση για το σπίτι και το υπόστεγο εφόσον τηρούν διατάξεις είτε ισχύουσες είτε αυτές που ίσχυαν κατά την κατασκευή. Όπως ακριβώς εξέτασες ότι η κατοικία έχει δυνατότητα νομιμοποίησης,το ίδιο θα κάνεις και για το υπόστεγο,σχετικά με τις επιτρεπόμενες πλάγιες αποστάσεις,ύψη κλπ.,και τα δυό συνολικά μαζί για προσμέτρηση ΣΔ και ποσοστού κάλυψης.
    3 points
  2. Version X6.3

    85.815 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  3. Ακόμη και ΠτΔ, και αρχιεπίσκοπος, και Πάπας, και πλανητάρχης, κλπ να δώσουν τη συγκατάθεσή τους, αν αντίκειται στην πολεοδομική νομοθεσία δεν παίρνει άδεια με τίποτε Πόσο πιο σαφείς να γίνουμε? Κι επειδή διαπιστώνω πως το πας φιρί-φιρί για αυθαίρετο, αλλά θέλεις και κάποια συγκατάθεση, από αυτό εδώ το φόρουμ ΔΕΝ θα την έχεις
    2 points
  4. Ναι,υπάρχει δυνατότητα μερικής ρύθμισης και μερικής νομιμοποίησης στο ίδιο οικόπεδο,αλλά επειδή οι εντός προκηπίου κατασκευές είναι Κατ.5,πρέπει να δεις αν υπάγονται σε αυτές τις εξαιρέσεις της κατ.5 που σήμερα ενσωματώθηκαν στο σύστημα και περιγράφονται στην τροποποίηση του άρθρου 96: 1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017 (Α167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε: α. ακίνητα που αποκτώνται μέσω αναγκαστικού πλειστηριασμού, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της κατακυρωτικής έκθεσης και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, γ. ακίνητα που εκμισθώνονται με σύμβαση leasing και επανέρχονται στη χρήση του κυρίου ή επικαρπωτή τους μετά τη λύση ή λήξη της σύμβασης, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) από την αποβολή του μισθωτή ή την απόδοση του μισθίου στον κύριο ή επικαρπωτή τους και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, δ. ακίνητα που μεταβιβάζονται στην Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε., σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 196 του ν.4389/2016 (Α94), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την καταχώρηση ή εγγραφή της μεταβίβασής τους στα οικεία κτηματολόγια ή υποθηκοφυλακεία, αντίστοιχα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, και ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 25 του ν.4662/2020 (Α27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ακίνητα που βρίσκονται στις παραπάνω περιοχές, οι προσαυξήσεις των περ. β΄στ΄ της παρ.3 του άρθρου 102 του ν.4495/2017 ισχύουν μόνον όταν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
    2 points
  5. Καλημέρα και καλή εβδομάδα, Θα πάμε βασιζόμενοι στη λογική των ομοίων τριγώνων , επιτάχυνση βάσης 0,16g , πάντα συναρτήσει με τα ύψη των ορόφων. Καλή συνέχεια .
    2 points
  6. Ναι,φυσικά η προ 75 ακολουθεί την δική της (λόγω παλαιότητας) κατάταξη,άρα Κατ.1 (τηρουμένων των λοιπών προυποθέσεων Κατ.1).Η από 1-1-83 ανάλογα με την κατάταξη 4 ή 5 του ακινήτου. (Κατ.5 αν ανήκει στις εξαιρέσεις που υπάγονται κλπ.)
    2 points
  7. Έπειτα από διαμάχη με εταιρία λογισμικού αμοιβών, αποφάσισα να δημιουργήσω ένα δωρεάν πρόγραμμα και να το μοιραστώ με τους συναδέρφους του φόρουμ. Ο υπολογισμός των αποτελεσμάτων γίνεται σε γλώσσα html + php και έγινε προσπάθεια να δημιουργηθεί όσο το δυνατό απλούστερο περιβάλλον εισαγωγής δεδομένων για συνήθεις οικοδομικές άδειες. Επίσης μπορεί να 'τρέξει' από οποιοδήποτε κινητό έχει ενσωματωμένο browser και ενεργή σύνδεση δεδομένων, με αποτέλεσμα να είναι παντού και πάντα διαθέσιμο. Η σελίδα είναι διαρκώς υπό ανάπτυξη οπότε εάν συναντήσετε κάποια bugs ή θέλετε να υποδείξετε κάποιες βελτιώσεις, γράψ' τε το μήνυμα σας στο φόρουμ και θα υλοποιηθεί. Το λογισμικό βρίσκεται στο site: www.MELETH.gr στην ενότητα "ΕΡΓΑΛΕΙΑ" Συγκεντρωτικά αναγράφεται η πορεία εξέλιξης του προγράμματος απο την δημιουργία του μέχρι σήμερα:
    1 point
  8. Version 1.1

    2.329 downloads

    EASE ToolBox Εφαρμογή εργαλείων πολιτικού μηχανικού Structural Engineering Toolbox Περιλαμβάνει τις ακόλουθες εφαρμογές: Γενικές εφαρμογές Μετατροπέας μονάδων Υπολογισμός φάσματος Ιδιότητες υλικών Ωπλισμένο σκυρόδεμα Υπολογισμός απαιτούμενης τοπικής πλαστιμότητας Υπολογισμός διαμήκους οπλισμού Υπολογισμός εγκάρσιου οπλισμού Πλάκες-Προεπιλογή πάχους πλάκας Δοκοί - Υπολογισμός απαιτούμενου οπλισμού Μέγιστη επιτρεπόμενη διάμετρος ράβδου Έλεγχος ποσοστού οπλισμού Υποστυλώματα - Έλεγχος επάρκειας περίσφυξης Τοιχώματα - Έλεγχος διαστάσεων Έλεγχος επάρκειας περισφυγμένων άκρων Θεμελίωση Κατανομή ροπής σε κόμβο πεδίλου-εδάφου-πεδιλοδοκού Υπολογισμός φέρουσας ικανότητας εδάφους - Αστράγγιστες συνθήκες Στράγγισμένες συνθήκες Υπολογισμός καθιζήσεων Συνεκτικό έδαφος Χονδρόκοκκο έδαφος Έλεγχος επάρκειας πεδίλου Έλεγχος επάρκειας μήκους αγγύρωσης σε πέδιλο Τοίχος αντιστήριξης Τοιχοποιία Αντοχή σε θλίψη Αντοχή σε διάτμηση Μεταλλικές κατασκευές Υπολογισμός διατομής κλάσης Ι ή ΙΙ Σύμμικτες κατασκευές Υπολογισμός πλαστικής αντοχής διατομής Υπολογισμός τάσεων με την μέθοδο ισοδύναμης διατομής Στατικά Επίλυση πλασίου Επίλυση δοκού Γεωμετρικά στοιχεία τυχαίας διατομής Επίλυση συνεχούς δοκού Ροπές πλάκας κατά Czerny
    1 point
  9. Version 1.0.0

    1.739 downloads

    σε συνέχεια αυτού Ανεβάζω ως ένα άλλο γενικό δείγμα εκθέσεως κατεδάφισης -αποκατάστασης αυθαιρέτων που απαιτείται να υποβάλλεται κατά την έκδοση πράξεων έγκρισης εργασιών κατεδάφισης. Αφορά κατεδάφιση-αποκατάσταση μικρής έκτασης αυθαιρέτων του άρθρου 106 Ν.4495/17 με χειρονακτική μέθοδο
    1 point
  10. δ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4 : α) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται (από αυτές τις αυθαίρετες κατασκευές) σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής αδείας, Άρα πρέπει να βρούμε τις αυθαίρετες κατασκευές και αυτές να ελέγξουμε αν είναι εντός του 20% (ή του 40%) του μέγιστου μεγέθους .... Γιατί το έχετε κάνει τόσο δύσκολο????
    1 point
  11. αν μπορεί να αποδειχθεί (όχι με ένα απλό συμβόλαιο-επίκληση χρησικτησίας) η αδιατάρακτη συνέχεια του ακινήτου, εντάξει σε κάθε περίπτωση όμως, σηκώνω το γάντι (αν και η μονομαχία θα γίνει σε δικό σου γήπεδο)...
    1 point
  12. Το άρθρο 4 του ΒΔ αναφέρεται σε ορόφους και ύψος Αυτό σημαίνει ότι σ.δ. = κάλυψη επί αριθμό ορόφων
    1 point
  13. άδεια του 63 με αναγραφή ΦΕΚ??? προ του 68 δεν υπήρχε κάτι, γιαυτό και δεν υπήρχε όριο αρτιότητας ξεκίνα με το ΒΔ/15-6-68 ΦΕΚ 111Δ/68 (οι διατάξεις του οποίου έχουν υποστεί μεταγενέστερες τροποποιήσεις) ή δες το τοπογραφικό διάγραμμα της άδειας τι όρους αναφέρει
    1 point
  14. καλά....ο τυπος δε "μπαιζεται" https://www.zougla.gr/perierga/article/idikos-epidior8oni-ena-laptop
    1 point
  15. Να είσαι καλά! Αυτό που λες ότι το προβληματικό σημείο έγκειται στο ότι "είναι εντός Δ" με προβλημάτισε και εμένα. Μπορεί να ευσταθεί η λογική ότι τα εντός Δ είναι για κάποιον λόγο (και ειδικά για το δομημενό περιβάλλον) επιβαρυμένη παράβαση. Αλλά απ΄την άλλη, μία ακόμα αυθαιρεσία είναι και αυτή, και όπως έχουμε δει και σε άλλες περιπτώσεις, τα αυθαίρετα δεν ελέγχονται για το αν ακολουθούν αυστηρά τους οικοδομικούς κανονισμούς. Ούτε προκύπτει ότι υπάρχουν αυθαιρεσίες δύο μέτρων και δύο σταθμών, αυτές που δύνανται να νομιμοποιηθούν και αυτές που όχι. Όλες πληρώνουν πρόστιμο και τακτοποιούνται. Για αυτές εξάλλου που είναι πολεοδομικά ιδιαίτερα δυσμενείς, έχει γίνει ρητή αναφορά στον νόμο (π.χ. πρασιά). Τέλος πάντων, κλείνοντας προσωπικά πιστεύω ότι τα κριτήρια ελέγχου της κατηγορίας 4 φαίνεται, από τον τρόπο που διατυπώνονται, να θέλουν να φιλτράρουν τις αυθαίρετες κατασκευές ως προς τον όγκο και χρήση τους και όχι ως προς το είδος τους (στην περίπτωση που υπάρχει Ο.Α.). Σημασία έχει που βρήκες διέξοδο και χαίρομαι γι' αυτό!
    1 point
  16. [για να μην ψαχνουμε με τις ωρες] ενα ΦΕΚ...ενα κατιτι...δεν αναγραφει η αδεια?
    1 point
  17. Ναι,στατικά ανεξάρτητα είναι,το είχε επισημάνει ο Vagias. Πράγματι,δεν πρόσεξα το "προ '83"!Σ ευχαριστώ για την επισήμανση,zazeng! @vagias-όλα τα αυθαίρετα κτίσματα,λεβητοστάσιο αποθήκη και υπόστεγο είναι πριν το '83?
    1 point
  18. Κατά τη γνώμη μου όχι. Αλλά και να το κάνεις πιστεύεις ότι, στο μπουρδε.... Ελλαδιστάν θα σου πει κάποιος κάποτε κάτι;
    1 point
  19. πρέπει να είναι στατικά ανεξάρτητα τα κτίρια για να γίνει αυτό; εκτός και αν είναι κατ2 (προ 83 είπε ο ερωτών ότι είναι το κτίριο)
    1 point
  20. Καλησπέρα συνάδελφοι Tetris σ' ευχαριστώ πολύ για την ανάλυση και το χρόνο σου, όπως και τους άλλους συναδέλφους. Πράγματι είναι μια υπόθεση που δεν μπορώ να είμαι βέβαιος ποιο δρόμο να ακολουθήσω.. Αφού το ψάχνω και το ξαναψάχνω, βρήκα τελικά ότι η περιοχή του εν λόγω αυθαιρέτου ήταν κηρυγμένη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης μέχρι τον Απρίλη του 2020. Οπότε, μπορεί να δηλωθεί κατηγορία 5. Ωστόσο, τα πλεονέκτημα της κατηγορίας 4 είναι αναμφισβήτητα. Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι αν το εμβαδόν της άδειας ήταν 200 μ2 και τα αυθαίρετα 80 τ.μ. τότε το σύνολο των 280 τ.μ. θα ήταν κατ. 4. Τώρα που το κτίριο είναι 135,50 τ.μ. με υπόγειο βοηθ. χρήσης 65,61 τ.μ. είναι κατ. 5! Είναι εντός Δ θα μου πείτε, οκ. Αλλά είναι και τα μισά μ2 από αυτό της κατ. 4! Τέλος πάντων...θα ρίξω κορώνα γράμματα και ότι κάτσει... Σας ευχαριστώ!
    1 point
  21. Ναι, θέλει ένα τουλάχιστον φύλλο καταγραφής με χρήση ίδια με την επικρατούσα, οπότε για αυτή την περίπτωση είτε θα τα βάλεις και τα δύο κατοικία είτε και τα δύο υπηρεσίες για να το παρακάμψεις. Άλλη μια εξυπνάδα του συστήματος
    1 point
  22. Μπορείς να κάνεις αλλαγή χρήσης σύμφωνα με το 107.9 9. Στις περιπτώσεις της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου επιτρέπεται η αλλαγή χρήσης εφόσον η νέα χρήση δεν απαγορεύεται από ειδικότερες διατάξεις που ισχύουν για το συγκεκριμένο ακίνητο ή την περιοχή του ακινήτου. Από την αρμόδια Υ.Δομ. βεβαιώνεται ότι η νέα χρήση δεν απαγορεύεται από ειδικότερες διατάξεις που ισχύουν για το συγκεκριμένο ακίνητο ή την περιοχή του ακινήτου. Τυχόν εργασίες για την αλλαγή της χρήσης στους ανωτέρω χώρους, εφόσον δεν έχουν εξαιρεθεί οριστικά από την κατεδάφιση, δύναται να εκτελεστούν σύμφωνα με την παράγραφο 5β.
    1 point
  23. τα δικαστηρια θα κρινουν εάν οι συμβαλλομενοι ηθελαν να συστησουν πραγματικη δουλεια ή περιορισμενη προσωπικη δουλεία https://www.lawspot.gr/nomikes-plirofories/voithitika-kemena/doyleies
    1 point
  24. Από την Πυροσβεστική Υπηρεσία αφού θα έχεις καταθέσει σε τραπεζικό λογαριασμό, που θα σου υποδείξει το Γραφείο Πυροπροστασίας,10 ευρώ.
    1 point
  25. ετσι αλλαξε το "γγ" γγ) αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφανείας τους έως είκοσι τις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης(ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο
    1 point
  26. Άρθρο 54 Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας - Έκδοση πιστοποιητικών 2. Τα στοιχεία της παρ. 1 συμπληρώνονται από τους επιβλέποντες μηχανικούς του άρθρου 49 και από τους εξουσιοδοτημένους μηχανικούς, σε ειδικό έντυπο, το οποίο τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή. Άρθρο 53 Ορισμοί 4. Εξουσιοδοτημένος μηχανικός: ο μηχανικός που ορίζεται από τους κυρίους του έργου και είναι υπεύθυνος για την εφαρμογή της πολεοδομικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις Άρθρο 49 Μητρώο μελετητών και επιβλεπόντων μηχανικών και καθήκοντα 1. Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τηρείται Μητρώο, στο οποίο περιλαμβάνονται αυτοδίκαια όλοι οι μηχανικοί που είναι μέλη του ΤΕΕ και έχουν το επαγγελματικό δικαίωμα να μελετούν, να επιβλέπουν, να ελέγχουν και να εκτελούν εργασίες στα κτηριακά έργα που αδειοδοτούνται σύμφωνα με τον παρόντα νόμο. 2. Τα στοιχεία των μηχανικών που περιλαμβάνονται στο Μητρώο παρέχονται από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας μέσω του Μητρώου Μελών και του Βιβλίου Τεχνικών Επωνυμιών που αυτό τηρεί και παρέχεται σε αυτά δωρεάν πρόσβαση. Οι προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος που ισχύουν στα ανωτέρω μητρώα εφαρμόζονται αυτόματα στη δυνατότητα υποβολής μελετών και διενέργειας επιβλέψεων στο πλαίσιο του παρόντος νόμου. Αυτό περιλαμβάνει τον τίτλο σπουδών, την ειδικότητα, την άδεια άσκησης και τα ειδικά επαγγελματικά δικαιώματα. Επιπλέον παρέχεται στο Υπουργειο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξατομικευμένη πρόσβαση στον προσωπικο φάκελο των μητρώων ύστερα από αίτημα. 3. Οι μελετητές μηχανικοί ευθύνονται για την εκπόνηση όλων των επιμέρους μελετών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. 4. Οι επιβλέποντες μηχανικοί ευθύνονται ανά τομέα επίβλεψης για: α) Την επίβλεψη των οικοδομικών εργασιών σύμφωνα με τις μελέτες που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις των άρθρων 341 και 342 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (π.δ. της 14.7.1999, Δ΄580). β) Την ενημέρωση της Υ.ΔΟΜ. για τον ορισμό της ημερομηνίας ελέγχου. γ) Τη συμπλήρωση των προβλεπόμενων στοιχείων της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας του Κτιρίου, σύμφωνα με τα άρθρα 52 έως 61.
    1 point
  27. ειδες την περιπτωση του αρθρου 89 παρ.2 α'? και το 96 γγ) αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκα-λεί υπέρβαση της επιφάνειάς τους έως είκοσι τοις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμή-ματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο,
    1 point
  28. Γειά σου δες εδώ: Λογικά δεν έχεις θέμα για 1 άδεια σε 2 μηχανήματα.
    1 point
  29. παυλο, Λεει ομως η ΥΔΟΜ οτι, "με την προυποθεση οτι δεν εγινε καμμια μεταβολη σε σχεση με το υπ' αριθ.....συμβολαιο." Αυτο ειναι το "κλειδι". Στην περιπτωση μας υπαρχει συμβολαιο του..."70" και ισχυριζεται καποις σημερα, οτι του το εδωσε με ατυπη δωρεα ο θειος. ..πριν απο 20 χρονια τουλαχιστον και το εχει απο τοτε χωρις καμμια μεταβολη. Αρα, εχει χρησικτησια και την προτεινει αντι αλλου τιτλου, οπως θα προτεινε ενα συμβολαιο.. Η ΥΔΟΜ δεν δικαιουται να αμφισβητησει την "χρησικτησια", διοτι ειναι πρωτοτυπος τιτλος κυριοτητας, ουδε καν να προβαλλει αυτη ενστασεις για την αποδειξη της νομης, οπως δεν δικαιουται να αμφισβητησει το περιεχομενο των συμβολαιων. [ΦΕΚ Β 251/12] Η ΥΔΟΜ υποχρεουται να αποδεχθει την χρησικτησια, οπως και ενα οποιοδηποτε συμβολαιο, για το ακινητο αυτο, εφοσον το ακινητο υπαρχει εντος των οριων του με το αυτο εμβαδον και όρια, οπως περιγραφεται σε συμβολαιο... το "1970" Η επικληση εδω της χρησκτησιας, ειναι "τιτλος μη αμφισβητησιμος" [τις καλησπερες μου]
    1 point
  30. Αν και καθυστερημένα, θα συμφωνήσω αρχικά με το ότι έχουν νόημα οι σκέψεις του φίλου zazeng και κατ' επέκταση με τον kan62 που έχει εκφέρει και την υπό συζήτηση λογική. Το θέμα είναι αν μπορεί να εφαρμοστεί στην παραπάνω περίπτωση, και φυσικά δεν είναι η πιο ασφαλής λύση, εφόσον ο νόμος δεν ξεκαθαρίζει πως γίνεται ο σχετικός υπολογισμός (έχουμε ξαναπεί ότι τα δύο παραδείγματα της εγκυκλίου για την επιλογή κατηγορίας δεν αναφέρονται σε μια γενικότερη περίπτωση, αλλά και στα δύο ο σ.δ. έχει εξαντληθεί ήδη στην ο.α. και δεν βοηθούν στο να προκύψει ασφαλές συμπέρασμα για τον ακριβή υπολογισμό). Με λίγα λόγια η περίπτωσή σου Architektona είναι "tough call", πόσο μάλλον αφού πλέον δεν υπάρχει δυνατότητα κατηγοριοποίησης 5. Αν συμφωνούμε ότι ο σκοπός της επιλογής κατηγορίας είναι να ελέγξει την πολεοδομική επιβάρυνση από τις αυθαίρετες κατασκευές, ο προβληματισμός ανάγεται στο αν είναι λογικό να εξισώνεται η παραβίαση των πλάγιων αποστάσεων με την υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης ενός γηπέδου κατά 40%+. Από την άλλη βέβαια, η λογική της παραπάνω ερμηνείας του kan, ίσως να χρησιμοποιεί σαν βάση αναφοράς επιφάνειες που δύνανται και να νομιμοποιηθούν και εξετάζεται η υπέρβαση αυτών ως προς τα αντίστοιχα ποσοστά. Οι επιφάνειες που παραβιάζουν τις πλάγιες αποστάσεις, όμως δεν μπορούν να νομιμοποιηθούν... Στον αντίποδα, και μια αυθαίρετη σοφίτα επί κτιρίου εντός σχεδίου που είχε εξαντλήσει από τθν ο.α. τον σ.δ. δεν θα μπορούσε να νομιμοποιηθεί, αλλά παρ' όλα αυτά δεν επηρεάζει δυσμενώς τον έλεγχο. Είναι δύσκολη απόφαση (κρίμα επειδή δεν θα έπρεπε) και δεν ξέρω δυστυχώς πως θα μπορούσες να μάθεις κάτι περαιτέρω που θα σε οδηγούσε σε ασφαλές συμπέρασμα. Edit: Ξανασκεφτόμενος την παραπάνω ανάλυσή μου καταλήγω πως είναι υπερβολική, επειδή εισάγει πολυπλοκότητα στον έλεγχο της επιλογής κατηγορίας. Ή δέχεσαι ότι στον έλεγχο αυτόν στον αριθμητή μπαίνει το σύνολο των κλειστών χώρων (εκτός των εξαιρέσεων) και εξετάζονται αν υπερβαίνουν το 1,4 * επιτρεπόμενα, τότε πηγαίνει κατηγορία 4. Αν θεωρείς ότι μπαίνουν οι αυθαίρετες κλειστές επιφάνειες και εξετάζονται αν υπερβαίνουν το 0,4 * επιτρεπόμενα, τότε πηγαίνει κατηγορία 5. Στη θέση σου αν δεν είχε λήξει η περίοδος υπαγωγής κατηγοριών 5, θα το δήλωνα κατ. 4, καθώς θεωρώ την προσέγγιση αυτή πιο ορθή, σήμερα είναι πιο επίφοβο και θα αναζητούσα περισσότερες διευκρινήσεις, αν αποφάσιζα να το ρυθμίσω.
    1 point
  31. Εσύ έχεις επισκεφτεί το γήπεδο? Ο ιδιοκτήτης μπορεί να λέει ότι αυτός θέλει να λέει! Εσύ πρέπει να επισκεφτείς το γήπεδο και να βγάλεις τα δικά σου συμπεράσματα. Αν και δεν έχουν όλες οι ισοϋψείς αναγραφόμενο το υψόμετρο είναι έντονη η υποψία πως εδώ έχουμε συνεχόμενες "αντερίδες", που αυτές σίγουρα δημιουργούν και ρέματα. Εκτός αυτού είναι και οι συνεχόμενες αναβαθμίδες ..... Δεξιά και αριστερά, από τις από αυτές τις αντερίδες (που δημιουργούν και αυτό το πλάτωμα του γηπέδου σου), οι ισοϋψείς σου είναι αρκετά πυκνές (??) Αυτό βόρεια στο σχέδιο και από το είδος της "στραφίρουνγκ στα πρανή" του, πρέπει να είναι τεχνικό ανάχωμα (επίχωμα) πάνω στο οποίο υπάρχει δρόμος. Ίσως εκεί να καταλήγει και ο δρόμος που "τρέχει" βόρεια- νότια.
    1 point
  32. Τριγωνομετρικό Σημείο - βάθρο της ΓΥΣ κάπου στην Βόρεια Εύβοια. Εγώ πάντως το καντηλάκι το άναψα... Βοήθειά μας....😇
    1 point
  33. Καλημέρα-Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι εκδίδεται έγκριση εκτέλεσης εργασιών,είναι κατεδάφιση και μετά την ολοκλήρωσης της καλείται ΕΔ για τελικό έλεγχο.
    1 point
  34. Καλημέρα- 1.Εάν το ακίνητο έχει μόνο την διαμερισμάτωση και άλλη μια παράβαση Κατηγορίας 3 ,όπως αναφέρεις,τότε ναι ,ανήκει στην Κατ.4 (εννοείται πως αν υπήρχαν και υπερβάσεις δόμησης,κάλυψης,ύψους, θα έπρεπε να κάνεις και τον έλεγχο ποσοστών υπερβάσεων για να την κατατάξεις στην Κατ.4) 2.Το πρόστιμο είναι (για αυτό το έτος που διανύουμε και μέχρι 30-9) 300€.Αφού υπάρχει και άλλη παράβαση στο ακίνητο (η Κατ.3) για την διαμερισμάτωση θα επιλέξεις--->1 λοιπή παράβαση (300€). Συνολικά,1 ΦΚ με μία λοιπή παράβαση που αναφέρεται στην ΔΔ και 1 ΦΚ με μία Κατ.3 300+250=550€ 3.Απαιτείται κάτοψη για την διαμερισμάτωση,αλλά επειδή την δηλώνεις ως λοιπή παράβαση,το σύστημα δεν την απαιτεί ως υποχρεωτικό αρχείο,παρ΄όλα αυτά απαιτείται και την ανεβάζεις.Δεν απαιτούνται τομές (αν θυμάμαι καλά). 4.Δεν απαιτείται διάγραμμα κάλυψης για καμία από τις παραπάνω επιλογές. 5. α.Η λοιπή παράβαση και η διαμερισμάτωση έχουν πλέον προσαυξημένο πρόστιμο κατά 20%,άρα 250χ1,20=300 5.β.Το παράβολο παραμένει 250 € (άρα και η Κατ.3 που οφείλει μόνο παράβολο ,250€) -Συμπληρώνω το εξής προς αποφυγή παρεξηγήσεων: Στο άρθρο 100 παρ.8 αναφέρεται: "8. Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος. Ύστερα από αίτηση οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη διαμερίσματος, υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του ορόφου. Στην περίπτωση αυτήν, ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ το παράβολο των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ ανά όροφο." Στο σύστημα αυθαιρέτων όμως η επιλογή "Διαφορετική Διαμερισμάτωση" υπολογίζει πρόστιμο ίσο με αυτό της λοιπής παράβασης (300€ για το τρέχον έτος προστίμων) και όχι παραβόλου.Έτσι προκύπτει υπολογισμός διαμερισμάτωσης 300 €,όπως και υπολογισμός ως λοιπής παράβασης 300€.(Με άλλα λόγια δεν υπολογίζεται ως παράβολο αλλά ως λοιπή παράβαση).
    1 point
  35. Δεν υπάρχει μονοκατοικία με δύο διαμερίσματα. Όταν υπάρχουν πάνω από ένα, έχουμε πολυκατοικία.
    1 point
  36. Όχι κ ναι! Αρκεί να είναι και το οικόπεδο άρτιο κ οικοδομήσιμο, όπως λέει κ παρακάτω το παράρτημα.
    1 point
  37. Με τον ΝΟΚ η επιτρεπόμενη κάλυψη έχει ήδη κατέβει στο 60%. Οπότε όλοι οι υπολογισμοί γίνονται επ' αυτής.
    1 point
  38. Version 1.0.0

    342 downloads

    Σε αυτό το αρχείο θα βρείτε ότι χρειάζεστε για την αδειοδότηση απο την ΔΕΔΔΗΕ για σύνδεση ηλεκτροπαραγωγού ζεύγους εφεδρικής ισχύος
    1 point
  39. Diegito λυπάμαι δεν συμφωνώ...εσύ οφείλεις να κάνεις σωστά την δική σου δουλειά και μην σκέφτεσαι τι θα κάνει μετά ο άλλος..Εάν σήμερα έχεις στην άδεια της οικοδομής ένα ενιαίο κατάστημα (μία Ο.Ι.) και αυτό είναι ήδη χωρισμένο σε 2 καταστήματα, οι δικές σου κατόψεις (της άδειας λειτουργίας) τι θα αποτυπώνουν?Πριν την άδεια λειτουργίας ελεγχουμε την νομιμότητα των χώρων,σωστά?Άρα,σε συμβουλεύω να πας ένα βήμα πίσω, για την δική σου ασφάλεια, και να κάνεις τις απαραίτητες ενέργειες για τη νομιμότητα του χώρου του κατ/τος που πρόκειται να αδειοδοτηθεί.Όταν ο χώρος είναι καθόλα νόμιμος,τότε φτάνουμε στις εεμκ κι έπειτα στην γνωστοποίηση.😀
    1 point
  40. Στη ΥΔΟΜ η μόνη λογική συνήθως είναι να καταργήσουν ή να διαστρεβλώσουν τη λογική ... Ανέφερα το κ μόνο ως τεκμηρίωση για τα δ/Δ των υπαρχόντων κτηρίων και όχι ως το γενικό επιχείρημα. Το βασικό και γενικό επιχείρημα (όχι δικό μου αλλά της κοινής λογικής) είναι ότι : Η θερμομόνωση (τονίζω πάλι, ΜΟΝΟ η εξωτερική) πάνω από 6 εκ. δεν ανήκει στο κτήριο (αφού δεν ανήκει στην κάλυψη ή στη δόμηση-κάλυψη) επομένως ανήκει στον ακάλυπτο του οικοπέδου, δηλαδή είναι μια επένδυση του κτηρίου. Τα δ/Δ όμως ορίζονται ως οι αποστάσεις του κτηρίου από τα όρια του οικοπέδου. Άρα η επένδυση της εξωτερικής θερμομόνωσης είναι εξ' ορισμού μέσα στα δ/Δ. Αν αντίθετα η εξωτερική θερμομόνωση είναι 6, 5, 4 ή και μικρότερη, τότε επειδή μετράει στην κάλυψη του κτηρίου περιλαμβάνεται εντός τους περιγράμματος κτηρίου-κάλυψης και επομένως είναι υποχρεωμένη να απέχει δ/Δ από τα όρια του οικοπέδου. υγ. το ίδιο νομίζω ότι εννοεί και ο nik την ώρα που έγραφα ...
    1 point
  41. Οι απόψεις των ΥΔΟΜ είναι διάφορες και αδιάφορες ... Ο νόμος είναι σαφής : αν η θερμομόνωση αποφύγει να βρεθεί εντός της κάλυψης (δηλαδή αν είναι μεγαλύτερη των 6 εκ. ώστε να μην προσμετρήσει στο συντελεστή και επομένως στην κάλυψη) τότε μπορεί να είναι και εντός του υποχρεωτικού ακάλυπτου, δηλαδή εντός των δ/Δ. Τεκμηρίωση : άρθρο 11, παρ.6, ιθ και κ.
    1 point
  42. Στην κατηγ 3 δεν απαιτείται η έκδοση "προέγκριση" αλλά εκδίδεις πρώτα "βεβαίωση όρων δόμησης και εγκρίσεων" και αφού την πάρεις μετά υποβάλλεις τα λοιπά δικαιολογητικά και η Ο.Α εκδίδεται αυτόματα
    1 point
  43. Ορθώς!!! Αλλά για να μην κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας εγώ πάνω από το συμφέρον του πελάτη, βάζω το συμφέρον του πωπού μου….
    1 point
  44. 554 downloads

    Πρόγραμμα υπολογισμούς και σχεδιαμού γεωμετρικών τυχαίων διατομών σε Excell. Υπάρχει η δυνατότητα να διαβάσει στοχεία polyline μέσα από το AutoCAD
    1 point
  45. Δεν παρέθεσες σωστά το άρθρο του νόμου ... Το εδάφιο με γκρι γράμματα είναι από τις Τεχνικές Οδηγίες και όχι από το νόμο. Οι Τ.Ο. έχουν πλέον πολύ "συζητήσιμη" ισχύ. 42. Κτίριο είναι η κατασκευή που αποτελείται από χώρους και εγκαταστάσεις και προορίζεται για προσωρινή ή μόνιμη παραμονή του χρήστη. Διευκρινίζεται ότι οι διαστάσεις του κτιρίου καθορίζονται από τον φέροντα οργανισμό αυτού και τους εξωτερικούς τοίχους πλήρωσής του. Στις ανωτέρω διαστάσεις δεν συμπεριλαμβάνονται τα υλικά επένδυσης του κτιρίου (σοβάδες, διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες κλπ μεγίστου πάχους έως 15 εκ.) καθώς και η άνω των 6 εκ. επιφάνεια εξωτερικής θερμομόνωσης. Σήμερα (και με το ν.4258) το σχετικό εδάφιο του άρθρου 11, παρ. 6.ιθ του νόμου έχει ως εξής : ιθ. Η επιφάνεια θερμομόνωσης στο σύνολό της εφόσον έχει πάχος άνω των 6 εκατοστών στις κατασκευές νέων κτιρίων. O νόμος υπερισχύει ... γι' αυτό και κοκκίνησα το σχετικό εδάφιο. Ως ελεγχόμενης ισχύος ...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.