Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      9.052


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.714


  4. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.515


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Κάνεις αίτηση υπαγωγής για έκδοση βεβαίωσης . Στον τίτλο υπαγωγής το δηλώνεις ως προϋφιστάμενο προ του 55 . Στα φύλλα καταγραφής δεν αναγράφεις τίποτα Στο 5φυλλο περιγράφεις στην Τ.Ε. πως προκύπτει ως προϋφιστάμενο προ του 55 Για την βεβαίωση επιλέγεις : Οι εκτελεσμένες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις, εμπίπτουν σε μια από τις εξαιρέσεις της παρ. 2 του άρθρου 82 του Ν.4495/2017 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις απαγορεύσεις του άρθρου 89 του Ν.4495/2017.
    2 points
  2. Η αυτοτελής εξαίρεση μέχρι το ορισμένο ανεκτό όριο είναι μια παρέκκλιση που δίνεται σε νόμους πέρα από το Σύνταγμα (πρώτη φορά στον νόμο Τρίτση). Το κύριο πολεοδομικό μέγεθος (η νομιμότητα) δίδεται μόνο μετά από σύννομη αδειοδοτική διαδικασία και έλεγχο της δημόσιας αρχής. Δεν παραχωρείται με έναν ενδεχομένως αναρμόδιο έλεγχο σε ένα υπόβαθρο δεδομένων αμφίβολης εγκυρότητας με ταχύ οπτικό έλεγχο. Αυτός είναι και ο λόγος που θεωρώ βάσιμη την έξοδο από το πρόβλημα της Κατ.5 μόνο μέσω αδειών νομιμοποίησης και κατεδάφισης σε τμήμα του ακινήτου.
    2 points
  3. Έτσι είναι, στο φκ της κατηγορίας 3 δεν μπορείς να βάλεις τπτ (ούτε μ², διαμερισμάτωση). Οπότε αναγκαστικά χάνεται η κατηγορία και πάει είτε 4 είτε 5.
    2 points
  4. - Η Κατ.1 δεν έχει καν αυθαίρετα (γι' αυτό και μόνο παράβολο) ως προϋπάρχοντα του Συντάγματος 1975 που "όρισε" την αυθαίρετη κατασκευή. - Η Κατ.2 είναι τα αυθαίρετα που προϋπήρξαν του ν.1337/83 όταν καθορίστηκε ποια από αυτά μπορούν να ενταχθούν στον πολεοδομικό σχεδιασμό και ποια όχι. Δηλαδή "όρισε" τους όρους της εξαίρεσης από κατεδάφιση. - Η Κατ.3 είναι αυτά που και πριν μπορούσαν να εξαιρεθούν ως μικροπαραβάσεις (γι' αυτό και μόνο παράβολο). Όλα τα παραπάνω εξαιρούνται κατευθείαν της κατεδάφισης και δεν μπαίνουν σε κρίση όπως οι Κατ.4 και 5. Η κρίση αυτή γίνεται με βάση κανόνες που αναγράφονται και στο manual (ν.1337/83, άρθρο 16 παρ.1 ή ΣτΕ) : ... αποδοχή αυθαιρέτων στον πολεοδομικό ιστό (επομένως μη κατεδάφισή τους) γίνεται μόνον όταν : α) δεν παραβλάπτουν υπέρμετρα την πόλη ή τον οικισμό ή στοιχείο αυτών που έχει ιδιάζουσα σημασία, με σημαντική υπέρβαση του συντελεστή δόμησης και των ακάλυπτων χώρων ή με αύξηση του ύψους, β) δεν παραβλάπτουν το άμεσο ή πλατύτερο περιβάλλον γενικά ή με την ειδική χρήση που έχουν και γ) δεν είναι επικίνδυνα από στατική άποψη. Το α) είναι η εξέταση για το διαχωρισμό μεταξύ των Κατ.4 και 5, το β) είναι οι περιπτώσεις απαγόρευσης υπαγωγής του άρθρου 89 και το γ) είναι η απαίτηση για έλεγχο της στατικής επάρκειας.
    2 points
  5. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.450 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version 1.0.0

    11.607 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  7. υπομονή αδέρφια , σκεφτείτε ότι το καλοκαίρι ειν κοντά , θα το κάψουμε....όπως τότε ....το 85 στην αυτοκίνηση ,μπαρπαρέλα , μπουμ μπουμ ....
    1 point
  8. Σίγουρα έχεις διαφορετική διαμερισμάτωση σε σχέση με την Ο.Α. Θα πρέπει να ελέγξεις τι προβλέπει η σύσταση συνιδιοκτησίας . Η σύσταση έγινε πριν η μετά την τροποποίηση ? Όπως περιγράφεις το ακίνητο , μάλλον θα χρειαστεί να κάνεις πρώτα τακτοποίηση , ενημέρωση φακέλου και διόρθωση σύστασης και μετά μεταβίβαση .
    1 point
  9. Ναι. Όχι. Ναι, μέσω του ΤΕΕ ως έχων νόμιμο δικαίωμα... Το μόνο που μπορείτε να κάνετε, είναι να βρείτε έναν καλό δικηγόρο, μέσω του οποίου θ' αποστείλετε ένα εξώδικο στο συνιδιοκτήτη σας κ.λπ.
    1 point
  10. εάν και αφου θεωρειται "δρομος", τοτε, το ενα εχει προσωπο σε "δρομο" ασφαλτοστρωμενο Ως προς το αλλο, εγω θα αφηνα την ανταλλαγη κατα μερος και θα πηγαινα με δουλεία ... απλα και χωρις πιθανες "επιπλοκες"
    1 point
  11. Οι ελεκτές βορείου Ελλάδος τι είναι οι πολεοδομικές χαρτορίχτρες της περιοχής ? Γιατί ακριβώς τους ρωτήσατε ?
    1 point
  12. θα συμφωνησω με τους προηγουμενους φιλους Και να ρωτήσω: Απο πού προκυπτει οτι αυτη η λωριδα ΕΥΔΑΠ [πλατους...δεν λεει] αποτελει "δρομο" διελευσεως πανω σε αυτον και που μεσω "αυτου" γινεται η κυκλοφορια ή απλα ειναι αφημενος, ωστε να διερχονται "καθετως" επί αυτου προς αλλους δρομους. Ουτε αναφερεται το ΦΕΚ απαλλοτριωσης, εάν εχει απλη δουλεια υπογειας τοποθετησης σωληνωσεων ή εχει αποζημιωσει πληρως κατα κυριοτητα αυτυη την "λωριδα" και απλα "επιτρεπει/ανεχεται να διερχονται πανω απο την λωριδα αυτη. Αρα, μια ερωτηση στην ΕΥΔΑΠ ειναι απαραιτηση. Αλλα, στο σχεδιο, δεν φαινεται πουθενα πού βρισκεται ο πλησιεστερος δρομος προς τον οποιο θα εχει προσβαση για να αποκτησει "προσβαση". Μονο "προσωπο" θα ειναι ο "δρομος" της ΕΥΔΑΠ, αλλα αυτος ειναι αμφισβητουμενος Πιστευω οτι, η ΥΔΟΜ δεν θα δεχθει σαν "δρομο" την ιδιοκτησια ΕΥΔΑΠ. Αρα, και ανταλλαγη να κανει, παλι θα πρεπει να αποδειξει/επικαλεσθει οτι φθανει μεχρι καποιον νομοθετημενο δρομο. υγ αρα μενει - να μαθουμε ποιον χαρακτηρισμο σαν "δρομος" παιρνει η απαλλοτριωθεισα εκταση - ποια ειναι η πιθανη διελευση μιας δουλειας διελευσης προς κοινοχρηστο δρομο...που θα χρειαστεί για να χτισει
    1 point
  13. Αντιλαμβάνομαι οτι η έκταση απαλλοτριώθηκε προκειμένου να γίνουν τεχνικά υδραυλικά έργα ή αντιπλημμυρικά κλπ. Δεν αποτελεί οδό. Ίδια λογική με τους πυλώνες υψηλής τάσης του ΑΔΜΗΕ και τα εναέρια καλώδια. Αν όπως αναφέρουν στην ΥΔΟΜ υφίσταται δρόμος και μάλιστα κοινόχρηστος, κάποιος θα πρέπει να το βεβαιώσει, κάποιος να τον χαρακτηρίσει (πχ είναι αγροτικός, δημοτικός κλπ) και κάποιος θα πρέπει να το αποδεχτεί. Οπότε, βεβαίωση αρτιότητας οικοδομησιμότητας από την ΥΔΟΜ αν και θεωρώ ότι και αυτή η λύση θα είναι μάταιη αφού θα γράψουν τις γνωστές παπάτζες " εφόσον και εάν και χωρίς έλεγχο τίτλων και χωρίς αυτοψία κλπ". Προσωπικά, θεωρώ ότι τα γήπεδα παραμένουν τυφλά. Ευθυγράμμιση ορίων αναφέρει το ιστορικό (ερώτημα) βάσει του οποίου δόθηκε η τότε γνωμοδότηση. Η λογική βεβαίως είναι σωστή, προκειμένου να δημιουργούνται ορθογωνισμένα γήπεδα. Εμείς όμως μένουμε στο συμπέρασμα της εγκυκλίου δηλαδή ότι η προϋπόθεση είναι να έχουμε ανταλλαγή ίσων τμημάτων στο ίδιο συμβόλαιο, ώστε ουσιαστικά να μην έχουμε κατάτμηση. Από την στιγμή λοιπόν που δεν έχουμε κατάτμηση, δεν θίγεται τίποτα από την αρτιότητα, καθώς δεν δημιουργείται νέο γήπεδο. Αυτό λέει και το σκεπτικό της απόφασης.
    1 point
  14. Καμμία αντίρρηση σε όλα αυτά και ευχαριστώ που μας το κάνεις ταληράκια. Αλλά, πως θα πείσω τον ελεγκτή δόμησης/μηχανικό αγοραστή/μηχανικό ταυτότητας για το ότι δεν άθροισα την κατ1 κ κατ2 στον υπολογισμό του ποσοστού, χωρίς να υπάρχει ρητή αναφορά στο νόμο; Ή μάλλον το λεκτικό του στηρίζει την αντίθετη άποψη; Ή μάλλον τι ποσοστό επιτυχίας αναμένεται να έχω; (στο να τους πείσω). Ρωτάω γιατί σαν κοινά αποδεκτο το αντίθετο βλεπω. * Μετά και το σχετικό κυνήγι σε εγκύκλιους και ε/α μόνο αυτό βρήκα (1735 από ομάδα 71) OmadApant-71_3.10.2018 - 1735 επιλογή κατηγορίας.pdf Που, εν ολίγοις, λέει ότι στον 4178 είχαμε μια διευκρίνηση στην εγκ. 4 (με υπόνοια πάλι φυσικά) (το οποίο είναι και λίγο περίεργο αφού δεν συνδυαζόταν κ2 με κ4), στον 4495 δεν έχουμε κάτι αντίστοιχο, άρα τσου! Βέβαια η αγαπημένη μας εγκύκλιος στο τέλος λέει ότι εξακολουθούν να ισχύουν οι κατευθύνσεις που δόθηκαν για 4014 κ του 4178, εκτός και αν αντίκεινται στις διατάξεις του 4495. Στο σημείο αυτό οι δύο νόμοι είναι καρμπόν. Δεν διαφωνώ σε τίποτα από όσα λες, απλά ψάχνω κάτι απτό για την περίπτωση που θα χρειαστεί να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας. Άντε καλημέρα! * για να είμαι ειλικρινής μόνο από σέναν και τον ΚΑΝΑ το έχω ακούσει. Με 4014 κ 4178 δεν είχα ασχοληθεί ιδιαίτερα και δεν θυμάμαι κάτι.
    1 point
  15. σαν καθαρό κόστος μπορεί να είναι φτηνότερο, όμως ο κατασκευαστής να δίνει προσφορά ακριβότερη.
    1 point
  16. μη ξεχάσεις να πάρεις και ένα βοηθητικό χώρο τουλάχιστο στο 5 υπόγειο ως καταφύγιο-που ξέρεις μελλοντικά τι μπορεί να συμβεί!
    1 point
  17. (μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Δεν ξέρω εάν εδώ είναι ο καταλληλότερος τόπος για τις παρακάτω απορίες αλλά εάν χρειαστεί να μεταφερθεί σε άλλη ενότητα ας γίνει: Μπορεί ένας μηχ/γος μηχανικός να εκδώσει βεβαίωση μηχανικού (για αυθαιρεσίες, για συμβολαιογράφο κλπ); Μπορεί να νομιμοποιήσει αυθαίρετο με τους κωδικούς του ΤΕΕ; Μπορεί να ασχοληθεί με δουλειές πολιτικού μηχανικού ή αρχιτέκτονα όπως κατόψεις κλπ και ποιές;
    1 point
  18. @Saleptsis το όριο του προϋπολογισμού ισχύει για τις εργασίες που αντιστοιχούν στην ΕΕΔΜΚ. Το κόστος των εργασιών εκτός ΕΕΔΜΚ δεν λαμβάνεται υπόψη. Αφού είσαι κάτω από το όριο δεν χρειάζεται ΟΑ.
    1 point
  19. Αν το υπόγειο είναι αιτιολογημένα υπόγειο, εντός περιγράμματος και αποτελεί παρακολούθημα της ο.ι., τότε είναι κατηγορία 4.
    1 point
  20. Τι λόγος θα υπάρχει να υπάρχουν οι Υπ.Δομ. αν βάλουμε ότι υπάρχει στο αρχείο?
    1 point
  21. άρα εσύ μιλάς για αμοιβές "Και αν θέλουμε μπούσουλα ας έχουμε μπούσουλα τα των συμβολαιογράφων.... χρέωση με την σελίδα Α4" και μας προσομοιώνεις με γραφιάδες απλά δεν λες συγκεκριμένα ποσά άρα όλα οκ? επίσης σου ξέφυγε ένας τόνος στο "Δεν επιτρεπτό ούτε απο τους κανόνας." Πότε γίναμε τόσο προβληματικά Politicaly correct.. Επίσης δεν καταλαβαίνω τι λάθη κάνατε κάποιοι της γενιάς σας που υπήρξατε μηχανικοί αρκετά χρόνια προ κρίσης (συνήθως παιδιά μηχανικών) και δεν στρώσατε τότε μια υγιή καριέρα που να σας βγάλει και μέσα στην κρίση και να μην ασχολείστε καν με την ταυτότητα κτιρίου όπως ασχολούμαστε εμείς που βγήκαμε στο επάγγελμα μέσα στην κρίση και χωρίς μπαμπά μηχανικό.
    1 point
  22. @TomA---Κατηγορία 3. Σε μορφή πίνακα οι κατηγορίες τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών (από το ΤΕΕ - τμήμα Δυτικής Κρήτης): Κατηγορίες Οικοδομικών Αδειών
    1 point
  23. Βασει λογικης ισχυει αυτο που λες εσυ. (κι εγω το ιδιο θα ελεγα αν δεν με συνεφερε τωρα να μπω κατηγορια 4) Επειδη ομως σημειο αναφορας ειναι ο νομος, εγω βλεπω οτι στο ενα αρθρο (επιλογη κατηγοριας) δεν αναφερει καθολου την περιπτωση συνιδιοκτησιας (χιλιοστα), ενω στο αλλο αρθρο (100) την αναφερει. Ερχεται και η εγκυκλιος η οποια αφηνει ακριβως το ιδιο κενο, οποτε θεωρω οτι μπορει καποιος να ισχυριστει αυτο που λεω. edit: Ξαναδιάβασα την εγκυκλιο και εφοσον δεν υπαρχει η λεξη ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ στο κομματι που αναφέρεται στην συγκυριότητα, ειναι σαφες οτι πρεπει ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ να ληφθουν υποψη τα χιλιοστα........
    1 point
  24. Όταν όλες οι πασίγνωστες έννοιες (σε μας τους μηχανικούς) όπως ΥΔ ΥΚ της Ο.Α (κατά την γενική πολεοδομική νομοθεσία) στους νόμους αυθαιρέτων αποκτούν άλλη έννοια και μεταφράζονται αλλιώς ήτοι σε ΥΔ ΥΚ χωρίς συνάμα (στην κυριολεξία-βλέπε παραβίαση κ/χ από διαμέρισμα) να υπάρχει υπέρβαση από τα εγκεκριμένα μεγέθη της Ο.Α οι κύριοι και βοηθητικό χώροι (κατά τον κτιριοδομικό κανονισμό) στους νόμους αυθαιρέτων αποκτούν άλλη έννοια και πότε μεταφράζονται σε αυξημένο ή μειωτικό συντελεστή και πότε σε αύξηση ή μη του σ.δ όταν οι πάμπολλες χρήσεις (του Π.Δ περί χρήσεων γης) στους νόμους αυθαιρέτων εντάσσονται σε 4 γενικές κατηγορίες που καμιά σχέση δεν έχουν με την πραγματική τότε τι πιο φυσικό να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε ούτε μεταξύ μας ούτε με συμβ/φους ούτε με δικηγόρους ούτε με Ε.Δ ούτε με τους αυριανούς Δ/ντες Παρατηρητηρίων ούτε με τα μέλη ΣΥΠΟΘΑ (αλλά ούτε και τα μέλη του μεταξύ τους) ούτε με τις αυριανές Επιτροπές Κρίσεων Αυθαιρέτων ( και τα μέλη μεταξύ τους) και μήπως τελικά όλοι ζούμε σε ένα τρελάδικο!
    1 point
  25. Πάντως για το (δδ) δεν μπορεί ούτε η Πυθία να καταλάβει το τι ακριβώς εννοεί ο ποιητής..... Ανοιχτοί ή κλειστοί Η/Υ χώροι;;;; Eίναι τόσο ....."παπαρολόγοι" που αν τους ρωτήσεις ούτε κι αυτοί θα μπορούν ν' απαντήσουν.... Προφανώς οι ανοιχτοί Η/Υ πάνε με αναλυτικό και δεν υπολογίζονται για την εύρεση της κατηγορίας!!!! Από την άλλη, έστω νόμιμα 100 τ.μ. και κλεισμένοι Η/Υ 60 τ.μ., αφού στο σύστημα θα έχω συντελεστή υπέρβασης μεταξύ 50 και 100%, πως βρε μάγκες θα το πάρει το σύστημα ως Κατηγορία 4;;;; Θα βγει κάποια εγκύκλιος, θα ΝΟΜΟΘΕΤΕΙ απλώς όπως γουστάρει ο συντάκτης της κι εμείς θα είμαστε πάλι ....έρμαια! Η λογική λέει: "Χορεύουμε στο ρυθμό που παίζουν τα όργανα". Εγώ αυτό θα κάνω.... Μέχρι την έκδοση της εγκυκλίου, δεν θ' ακουμπώ τέτοιες περιπτώσεις.... Αν βγει και με βολεύει, θα ...χορεύω όπως σφυρίζει.... Αν δεν με βολεύει, θα ....πάρω αγκαλίτσα το νόμο (γράφοντας στα παλιά μου τα παπούτσια την εγκύκλιο) και θα πορευθώ.... Αϊ σιχτίρ πια με τους ....αγράμματους!!!
    1 point
  26. Γειά σας φίλες και φίλοι του forum. Θέλω να με ενημερώσετε σχετικώς με τον θεσμό του "ενεργειακού επιθεωρητή" για το αν υπάρχει κάποιο βιβλίο να αναφέρει βήμα - βήμα τι χρειάζεται και τι πρέπει να προσέξει προκειμένου ένας μηχανικός να εκδόσει ενεργειακό πιστοποιητικό για ένα σπίτι? Επίσης έχω ακούσει ότι αν μία πολυκατοικία για παράδειγμα έχει 10 διαμερίσματα ένας ενεργειακός επιθεωρητής απαγορεύεται να εκδόσει πάνω από 5 ενεργειακά πιστοποιητικά τον μήμα. Ισχύει η παραπάνω απαγόρευση? Σας ευχαριστώ πολύ. Περιμένω απαντήσεις σας.
    1 point
  27. Εάν απαγορεύεται να ρωτάμε και θεωρείτε ως φυσιολογικό την ειρωνία και τις αρνητικές ψήφους να ξέρω να μην ξαναμπώ....
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.