Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.742


  4. Tasos P

    Tasos P

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      451


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. θα πας στην ΔΕΗ [με τον αριθ. λογαρισμου] και με το μισθωτηριο, και θα ρωτησεις αν χρωσταει. Αναλογως, θα εχει εξοφλήσει ή οχι το ΤΑΠ. Και θα ζητησεις το πιστοποιητικο ΤΑΠ απο τον Δημο. Βγαινει και ηλεκτρονικα...ετσι λενε...δξ. Αν χρωσταει, το μονο ειναι να σε βαλουν να πληρωσεις, μονον για το ΤΑΠ, που ειναι δικη σου υποχρεωση Με τα ΔΤ και ΔΦ μην σε ανακατεψουν. Ελπιζω τα τμ. να ειναι τα "σωστα" υγ ουτε εχω δει συμβολαιο μεταβιβασης, με τον δυστροπο μισθωτη να μενει στο μισθιο.. Συνηθως γινεται η αγωγη εξωσης. τεσπα καλη συνεχεια
    2 points
  2. άρθρο 96,κατ.5 .....Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. σωστα, και επειδη μετραει η προθεσμια που "εκκινει" αυτο σημαινει οτι, για τα κληρονομιαια, πλεον απο το "ετος, " παιρνουν και τους 4 μηνες της αποποιησης. Αρα, μιλαμε για θανατους εως και 16 μηνες πριν απο την εναρξη του παροντος
    2 points
  3. Σαφώς,εδώ όλοι παραθέτουμε απόψεις για την ερμηνεία μας στο νόμο-για μένα,η αντιμετώπιση και του αδειοδοτημένου περιγράμματος(σε άλλη νόμιμη θέση),αν αυτό εννοείς,ως αυθαίρετου,είναι υπερβολικά αυστηρή,δεν την ασπάζομαι και δεν θεωρώ ότι είναι στο πνεύμα του νόμου.. Εάν ο νόμος ήθελε να βγάλει εξ ολοκλήρου αυθαίρετα και τα αδειοδοτημένα κτίρια που χτίστηκαν σε μια άλλη νόμιμη θέση μέσα στο οικόπεδο,τότε για ποιο λόγο θα υπήρχε η μετατόπιση θέσης ως μια μικρή παράβαση Κατηγορίας 3?...Συγγνώμη,αλλά δεν μπορώ να το αντιληφθώ διαφορετικά...
    2 points
  4. Προφανως δεν ειπα αυτο... Εαν "πηγαινε" ετσι, η μιση Ελλαδα θα διορθωνε με "υποδειξη οριων" ολα τα παραγωνα γηπεδα/οικοπεδα. Δες τις ερωτησεις
    2 points
  5. Version X6.3

    85.815 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Θέμα χρόνου η επαναφορά της Κ5. Η κατάργησή της ήταν ξεκάθαρα ένα λάθος το οποίο φώναζε από μακριά.
    1 point
  7. Συνήθως η επίλυση λίγο πιο "πολύπλοκων" (για αυτούς) θεμάτων παίρνει πολύ χρόνο να δρομολογηθεί. Εγώ π.χ. είχα κάνει ηλεκτρονικό αίτημα σε αυτή τη φόρμα του e-ΕΦΚΑ τον περασμένο Νοέμβριο για να μου υπολογίσουν τι οφειλόμενο ποσό απομένει στο διακανονισμό μου ώστε να εκδοθεί ειδοποιητήριο για να τον εξοφλήσω ολοσχερώς και με κάλεσαν τηλεφωνικά ...10/2/2021 (2,5 μήνες μετά). Μου το έστειλαν βέβαια άμεσα, εκείνη τη μέρα το ειδοποιητήριο με email, αλλά παρέμενε θέμα με επιστροφή ενός ποσού που μου χρωστάνε και ασφαλώς επειδή μιλάμε για το "πρώην" ΤΣΜΕΔΕ ο συμψηφισμός είναι αδύνατος. Επειδή λοιπόν ήθελα -έπρεπε- ...διακαώς να δω τις φάτσες τους (ειδικά του "λατρεμένου" Πέππα) και να κάνω αίτηση για την επιστροφή, η λύση ήταν υποβολή νέου αιτήματος για λήψη ασφαλιστικής ενημερότητας. Είναι από τις ελάχιστες κατηγορίες αιτημάτων που όταν επιλεγεί ανοίγει πίνακας με διαθέσιμες ημέρες και ώρες για ραντεβού ώστε να μπορέσετε να πάτε από εκεί (Π.Π. Γερμανού) να έχετε υπόψη σας. Χωρίς τέτοιο ραντεβού δεν μπαίνεις πλέον μέσα στο κτίριο. Attica Bank είναι πλέον το ισόγειο με κάποια γραφείς της διευθύνσεων εισφορών και ασφάλισης να έχουν απομείνει στον ημιώροφο και τον 1ο.
    1 point
  8. Προφανώς είναι με την παλιά διαδικασία (που δεν προσκομίζαμε διάγραμμα). Το κτηματολόγιο το έχει περασμένο ως 12000 μ², αλλά επειδή η μέτρηση συμπίπτει(???) με το άνω όριο της απόκλισης, καλό είναι να γίνει διόρθωση, εκτός κι αν είναι πολύ μικρής αξίας, και το αφήσει με το εμβαδόν του Κτημ/γίου
    1 point
  9. Θα κάνεις διόρθωση γεωμ. στοιχείων. Στο τοπικό κτηματολογικό γραφείο (υποθηκοφυλακείο) θα σου πουν σχετικά.
    1 point
  10. Χωρική μεταβολή δεν κάνεις τώρα. Μπορείς όμως, επειδή η πραγματική (όπως λες) επιφάνεια είναι πολύ κοντά στο όριο αποδεκτής απόκλισης, να κάνεις ένσταση προσκομίζοντας διάγραμμα σε ΕΓΣΑ '87, ώστε να καταχωριστεί η πραγματική επιφάνεια στη β.δ.
    1 point
  11. Ας το δω και εγώ λίγο καλύτερα,με αφορμή αυτό που λές-στο ότι δεν επιτρέπονται,φαντάζομαι συμφωνούμε.Ως προς την τακτοποίηση τους,την αναφέρω λόγω της παρακάτω παραγράφου γιστ) της κατ.3 γιστ) παραβάσεις του Κτιριοδομικού Κανονισμού, ο οποίος εγκρίθηκε με την υπ’ αρ.3046/304/30-1/3.2.1989 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Δ59). Για τις παραβάσεις αυτές γίνεται ειδική μνεία στις βεβαιώσεις των μηχανικών, κατά την τεχνική έκθεση, (Εγκ.2-Οι παραβάσεις της κατηγορίας αυτής αφορούν αποκλειστικά κατασκευές που δεν πληρούν τις κτιριοδομικές απαιτήσεις που καθορίζονται ρητά στον Κτιριοδομικό Κανονισμό (Αποφ. 3046/304/89, ΦΕΚ 59Δ) όπως για παράδειγμα τις απαιτήσεις φωτισμού – αερισμού, τις διατάξεις – αποστάσεις για τις καπνοδόχους, τις διαστάσεις των λεβητοστασίων, τις κλίσεις ραμπών, κ.λ.π.) Θεωρώ δηλαδή,ότι εφόσον υπήρχαν,θα μπορούσαν βάσει της παραγράφου να ρυθμιστούν. Ως προς το μελλοντικό δικαίωμα του όμορου να χτίσει σε επαφή με το όριο,σαφώς συνεχίζει να ισχύει.Δεν μπορεί να το χάσει απο μια ρύθμιση ανοίγματος,έτσι δεν είναι;
    1 point
  12. Αν,δεν είναι Κατηγορία 1 ή 2,όπως σου αναφέρει ο Παύλος παραπάνω,ώστε να μπορεί να δηλωθεί ,είναι 5.Δυστυχώς ,η παράγραφος με την εξαίρεση για την κληρονομική διαδοχή δεν εννοεί αυτούς που αποδέχθηκαν προγενέστερα και είχαν χρόνο να ρυθμίσουν...Αναφέρεται σε αυτούς που γίνονται τώρα ιδιοκτήτες ακινήτων από κληρονομική διαδοχή και άρα δεν μπορούσαν να ρυθμίσουν νωρίτερα...Και τους δίνει ένα έτος περιθώριο να το κάνουν... άρθρο 96,κατ.5 .....Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
    1 point
  13. dimitrisGM η 7]92 δεν βρήκα να έχει καταργηθεί Πρόσφατα έβγαλα 2 άδειες με τις διαδικασίες της εγκυκλίου όπως λέει και ο dimitrios1991 τα ίδια μου είπαν και μένα στην ΥΔΟΜ
    1 point
  14. @Charlie-καλημέρα,αν έχω καταλάβει σωστά την εργασία που θέλεις να κάνεις, απαγορεύεται από τον Κτιριοδομικό κανονισμό(άρθρο 10,παρ.9),οπότε και προφανώς δεν υπάρχει διαδικασία αδειοδότησης... 9. Στους μεσότοιχους και τους εξωτερικούς τοίχους του κτιρίου που ανεγείρονται σε επαφή με το κοινό όριο των ιδιοκτησιών απαγορεύεται η διάνοιξη ανοιγμάτων. Το μόνο που προβλέπεται είναι ρύθμιση των παραπάνω ανοιγμάτων που υπήρχαν με την Κατηγορία 3.
    1 point
  15. Στους οικισμούς ΔΕΝ υπάρχει υποχρέωση θέσεων στάθμευσης Συνεπώς, αν ο Α θέλει να δημιουργήσει θέσεις, θα τις βάλει στο απομένον μετά την αφαίρεση του χώρου φύτευσης. Το απόσπασμα ΝΟΚ που ανέφερες, αφορά σε περιοχές όπου υπάρχει υποχρέωση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης
    1 point
  16. Καλημέρα,το "αν θα το πάω" με άδεια,δεν το καταλαβαίνω,αν όλη η κατασκευή τηρεί τους όρους δόμησης που ισχύουν ή ίσχυαν κατά τον χρόνο εκτέλεσης (εδώ,μάλλον οι όροι της 1ης άδειας),τότε έχει κάθε δικαίωμα ο ιδιοκτήτης να επιλέξει νομιμοποίηση με άδεια σύμφωνα με το άρθρο 106 του νόμου. Τώρα,σχετικά με τον τρόπο ρύθμισης,περιγράφεις ένα κτίριο μετατοπισμένο σε νόμιμη θέση με προσθήκες και αυτές σε νόμιμη θέση,άρα έχεις -μια παράβαση Κατηγορίας 3 περίπτωσης γιδ) του άρθρου 96 παρ.γ (διάβασε την προσεκτικά να δεις αν συμφωνεί με αυτά που υπάρχουν) και -υπέρβαση δόμησης και κάλυψης των προσθηκών που δεν έχουν άδεια.
    1 point
  17. για την παρεκκλιση η βεβαιωση Δημαρχου εχει καταργηθει. Ούτε τα υπολοιπα τα αποδεχονται πλεον. Πας μονον με αγωγη και αποφαση χρησικτησιας. [ΦΕΚ Β251/12] εδω https://www.michanikos.gr/forums/topic/37096-ζώνη-των-500-μέτρων-και-δικαστική-απόφαση/page/2/ απαντηση σε ερωτηση Εάν αυτο το α' οικοπεδο, ειναι ήδη μεταγεγραμμενο στο ονομα "καποιου", ο χρονος της μεταγραφης ειναι και ετος δημιουργιας. Καποιος ισχυριζεται οτι το κατεχει εδω και "30 χρονια" Επ αυτου η ΥΔΟΜ δεν εχει δικαιωμα ελεγχου. Η ΥΔΟΜ δικαιουται να ελεγξει "το ετος δημιουργιας" οχι την "αληθεια" της κυριοτητας. Το εξαντλησαμε αυτο το θεμα προ 20 ημερων ... εδω https://www.michanikos.gr/forums/topic/596-χρόνος-δημιουργίας-οικοπέδου/page/14/
    1 point
  18. Ρωτας στον Δήμο που ανηκεις ή ανοιγεις το σαιτ του Δημου και τα εχει..."ολα"
    1 point
  19. Μεγάλη ερώτηση... Θεωρώ πως όχι, δεν μετράει η αυλή αν είναι ανοιχτή. Ο ΝΟΚ λέει για κτίρια έως 100μ2. Δεν υπάρχει αυλή πουθενά. Για μένα το πιο σωστό όταν είσαι στο όριο της νομοθεσίας να έχεις προβλέψει ένα w.c. να μπορεί να αλλάξει σε ΑΜΕΑ εάν χρειαστεί. Πάντως ποιος θα στο ζητήσει το ΑΜΕΑ ? Στην ΕΕΜΚ δεν στο ζητάει κανείς.
    1 point
  20. Καλησπέρα,εφόσον τηρούνται όλοι οι ισχύοντες όροι δόμησης,υπάρχει η δυνατότητα νομιμοποίησης με άδεια βάσει του άρθρου 106,με υπαγωγή στον ν.4495 και πληρωμή του παραβόλου. Οι κατασκευές του 2020 συμπεριλαμβάνονται στην άδεια ως αυθαίρετες κατασκευές μετά τις 28-7-11,για τις οποίες ακολουθεί αυτοψία της πολεοδομίας,καταγραφή τους,υπολογισμός προστίμου και έκθεση αυθαιρέτων.Ο υπολογισμός του προστίμου αναλύεται στο άρθρο 94 του 4495,καθώς και οι εκπτώσεις εφόσον εκδοθεί η άδεια νομιμοποίησης. Οι μελέτες καθορίζονται στην περίπτωση σου (κτίσμα χωρίς καμία οικοδομική άδεια),από την χρήση του κτιρίου και τις επί μέρους απαιτήσεις που ορίζονται βάσει νομοθεσίας. Οι εγκρίσεις φορέων καθορίζονται από την χρήση,την περιοχή και την παλαιότητα του κτίσματος.☺
    1 point
  21. Το παράρτημα Ε του ΕΑΚ με το οποίο ενδεχομένως μπερδεύεσαι έχει καταργηθεί.Αν δεν υπάρχει εξαίρεση, όλο το κτίριο μελετάται και αποτιμάται με ΚΑΝΕΠΕ.
    1 point
  22. Νομίζω ότι θέλει και έλεγχο ολοκλήρου του υφισταμένου κτηρίου για κατακόρυφα φορτία (μή σεισμικά δηλαδή) Τουλάχιστον και τα δομικά στοιχεία που στηρίζουν την εν λόγω πλάκα (δοκοί και υποστυλώματα)
    1 point
  23. Αν ισχύουν όλα αυτά που προανέφερα: απουσία ενδείξεων σημαντικής στατικής ανεπάρκειας του κτιρίου, η πλάκα ανέχει σε στατικό έλεγχο με τα φορτία στέγης, "βγαίνει" ο έλεγχος του πηλίκου ρv, τότε ναι εξαιρείται κανεπε η προσθήκη στέγης και χρειάζονται στατικά στέγης.
    1 point
  24. Βάση είναι το ΦΕΚ 350Β/17-2-2016. Καταρχήν θα πρέπει το κτίριο να μην έχει "ενδείξεις σημαντικής στατικής ανεπάρκειας" που επιγραμματικά είναι:ρωγμές, μείωση του οπλισμού συνεπεία διάβρωσης,κοντά υποστυλώματα χωρίς περίσφιξη, σημαντική μείωση τοιχοπληρώσεων σε κάποιον όροφο(αυτό που αποκαλούμε μαλακός όροφος, πχ πιλωτή-κατάστημα με μεγάλες τζαμαρίες κλπ). Αναλυτικά αυτές οι "ενδείξεις" υπάρχουν στο ΦΕΚ. Τώρα, η προσθήκη στέγης αυξάνει τα κατακόρυφα φορτία και την σεισμική μάζα κατ'επέκταση, άρα: Καταρχήν θα πρέπει να ελεγχθεί η πλάκα επί της οποίας θα κατασκευαστεί η στέγη αν αντέχει τα στατικά φορτία που θα της επιβληθούν. Ο έλεγχος αυτός θα γίνει με βάση τους κανονισμούς της ομάδας Α του ΦΕΚ, δηλαδή για το σκυρόδεμα είτε με ΕΚΩΣ είτε με EC2. Στην συνέχεια επειδή το κτίσμα είναι φτιαγμένο το 1970 (άρα με τον αντισεισμικό του 1959) άρα ανήκει στην κατηγορία 4 ("οποιοδήποτε κτίριο") και είναι κατοικία άρα σπουδαιότητας Σ2, θα πρέπει : ρv<ρα=1,05 , όπου ρv=Vμετά/Vπριν , όπου Vμετά η σεισμική τέμνουσα στην βάση του κτιρίου στην δυσμενέστερη εκ των δύο διευθύνσεων μετά την προσθήκη της στέγης και Vπριν η σεισμική τέμνουσα στην βάση του κτιρίου στην δυσμενέστερη εκ των δύο διευθύνσεων πριν την προσθήκη της στέγης. Άρα μοντελοποιείς το κτίριο σου , πριν την προσθήκη της στέγης και μετά λαμβάνοντας υπόψη τα φορτία της στέγης, και κάνεις τον έλεγχο του 1,05- δηλαδή να μην αυξάνεται η τέμνουσα βάσης στην δυσμενέστερη διεύθυνση σε ποσοστό άνω του 5%. Επίσης και τον έλεγχο της πλάκας όπως προείπαμε.
    1 point
  25. Ναι, συν έλεγχο υφισταμένου για τα μη σεισμικά φορτία. Αναφέρεται στο ΦΕΚ 350β/2016.
    1 point
  26. Εάν η σεισμική μάζα της νέας στέγης επί της πλακός, είναι μικρότερη του 5% της σεισμικής μάζης του συνολικού κτηρίου, τότε δεν απαιτείται
    1 point
  27. Κανονικά κάθε σχέδιο θα έπρεπε να έχει υπόμνημα με όλους τους συμβολισμούς που περιλαμβάνονται σε αυτό, αλλά δυστυχώς κάποια πράγματα θεωρούνται λανθασμένα αυτονόητα...
    1 point
  28. Εάν απαγορεύεται να ρωτάμε και θεωρείτε ως φυσιολογικό την ειρωνία και τις αρνητικές ψήφους να ξέρω να μην ξαναμπώ....
    1 point
  29. (μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Δεν ξέρω εάν εδώ είναι ο καταλληλότερος τόπος για τις παρακάτω απορίες αλλά εάν χρειαστεί να μεταφερθεί σε άλλη ενότητα ας γίνει: Μπορεί ένας μηχ/γος μηχανικός να εκδώσει βεβαίωση μηχανικού (για αυθαιρεσίες, για συμβολαιογράφο κλπ); Μπορεί να νομιμοποιήσει αυθαίρετο με τους κωδικούς του ΤΕΕ; Μπορεί να ασχοληθεί με δουλειές πολιτικού μηχανικού ή αρχιτέκτονα όπως κατόψεις κλπ και ποιές;
    1 point
  30. πρέπει να είναι στατικά ανεξάρτητα τα κτίρια για να γίνει αυτό; εκτός και αν είναι κατ2 (προ 83 είπε ο ερωτών ότι είναι το κτίριο)
    1 point
  31. Ναι,υπάρχει δυνατότητα μερικής ρύθμισης και μερικής νομιμοποίησης στο ίδιο οικόπεδο,αλλά επειδή οι εντός προκηπίου κατασκευές είναι Κατ.5,πρέπει να δεις αν υπάγονται σε αυτές τις εξαιρέσεις της κατ.5 που σήμερα ενσωματώθηκαν στο σύστημα και περιγράφονται στην τροποποίηση του άρθρου 96: 1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017 (Α167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε: α. ακίνητα που αποκτώνται μέσω αναγκαστικού πλειστηριασμού, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της κατακυρωτικής έκθεσης και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, γ. ακίνητα που εκμισθώνονται με σύμβαση leasing και επανέρχονται στη χρήση του κυρίου ή επικαρπωτή τους μετά τη λύση ή λήξη της σύμβασης, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) από την αποβολή του μισθωτή ή την απόδοση του μισθίου στον κύριο ή επικαρπωτή τους και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, δ. ακίνητα που μεταβιβάζονται στην Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε., σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 196 του ν.4389/2016 (Α94), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την καταχώρηση ή εγγραφή της μεταβίβασής τους στα οικεία κτηματολόγια ή υποθηκοφυλακεία, αντίστοιχα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, και ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 25 του ν.4662/2020 (Α27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ακίνητα που βρίσκονται στις παραπάνω περιοχές, οι προσαυξήσεις των περ. β΄στ΄ της παρ.3 του άρθρου 102 του ν.4495/2017 ισχύουν μόνον όταν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
    1 point
  32. Μη λέμε πάλι τα ίδια, οι στατικές μελέτες έγιναν, τώρα συζητάμε για την επιλογή της βέλτιστης λύσης.. το μπετόν θεωρητικά μπορεί να αντέξει τα πάντα αν έχει τη σωστή διατομή και οπλισμό. το ζητούμενο όμως είναι ότι πρέπει να αποφύγουμε ορισμένες διατάξεις που συμπεριφέρονται άσχημα στο σεισμό, ακόμα κι αν στατικά αντέχουν.
    1 point
  33. άρα λοιπόν, η απάντηση στο αρχικό ερώτημα είναι ότι με τη βοήθεια προβολοδόκαρων, το τρίμετρο μπαλκόνι είναι εφικτό.
    1 point
  34. τελικά πόσο παραπάνω είναι αυτό το κόστος; εννοώ σε λεφτά επί της συνολικής οικοδομής. όταν λέμε ότι ένα θέμα η επιστήμη το έλυσε, πρέπει να εννοούμε και τις πρακτικές παραμέτρους (τον εργολάβο, τον ανίκητο κλπ). αλλιώς ακόμα δε λύθηκε τίποτα. και βέβαια λέμε για κατασκευή από συμβατικό σκυρόδεμα.
    1 point
  35. Νομίζω πως το ζητούμενο δεν είναι ο πρόβολος με τη στενή έννοια του όρου αλλά μια βεράντα πλάτους 3 m. Κι ας στηρίζεται και σε υποστυλώματα.
    1 point
  36. Στο σχέδιο νόμου που είναι εδώ στο άρθρο 116 υπάρχει παράταση βεβαιώσεων εγγραφής ΜΕΕΠ έως 1/9/2021. Δεν έχει ψηφιστεί ακόμη, θα συζητηθεί στην βουλή.
    1 point
  37. @terry Όπως αναφέρεται στις αρχικές δημοσιεύσεις του θέματος, το Πολεοδομικό Διάταγμα της 8/7/93 (ΦΕΚ 795Δ/13/7/93) προβλέπει επιστροφή φακέλου, αν δεν εκδοθεί η άδεια, σε εννιά μήνες μετά την αίτηση. Το διάταγμα αυτό καταργήθηκε από το Ν. 3212/2003 (ΦΕΚ 308Α/31/12/2003). Στις πολεοδομίες συνέχιζε να εφαρμόζεται το εννιάμηνο. Σήμερα ισχύει ο Ν. 4495/2017, όμως μετά εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση 48123/6983 (ΦΕΚ 3136Β/31/7/2018). Σε αυτή προβλέπεται ότι: Στις περιπτώσεις αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών κατηγορίας 1 και 2 και εφόσον δεν έχουν συμπληρωθεί τα απαιτούμενα στοιχεία, δικαιολογητικά και μελέτες σύμφωνα με τις παρατηρήσεις που προέκυψαν από τον απαιτούμενο έλεγχο, το αίτημα ακυρώνεται αυτόματα μετά την παρέλευση εννέα μηνών. Αν θεωρείς ότι ο ελεγκτής αυθαίρετα δεν εξέδωσε την άδεια ενώ ο φάκελος ήταν πλήρης, μπορείς να απευθυνθείς στον διευθυντή της ΥΔΟΜ και (θεωρητικά) θα εξεταστεί περαιτέρω η υπόθεσή σου.
    1 point
  38. Το ΕΓΣΑ2kml μπορεί να μετατρέπει σχέδια στο ΕΓΣΑ 87 μορφής dxf σε kml ώστε να μπορούν να προβληθούν στο Google Earth ή σε οποιοδήποτε kml viewer. Ακόμα έχει την δυνατότητα να μετατρέπει ολόκληρες λίστες σημείων σε kml. Διανέμεται δωρεάν χωρίς κανέναν περιορισμό στην χρήση του. Μπορείτε να το κατεβάσετε από το παρακάτω link: http://www.dcad.gr/egsa2kml.html
    1 point
  39. Ηταν μια ωραια εποχη για όλους (ιδιοκτητες, μηχανικους, εργολαβους, ΔΥ) ολα εύκολα και με το χρήμα να ρέει Τωρα θεωρώ ότι είμαστε στη μεταβατική περίοδο απο το μπάχαλο προς το "δεν χτιζει ο καθένας ότι θέλει". Επίσης η εμπειρία μου δείχνει ότι ειναι επαγγελματικό ατού (για τον μηχανικό) να έχει μείνει στην παλιά χύμα εποχή του ελα μωρε όλα γίνονται.... Θελω να πω δηλαδη ότι στην περίπτωση σου, ενω είναι προφανές ότι χρειάζεται μελέτη για όλο, είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλά γατόνια που θα το ξεπερνούσαν..... Sorry για το offtopic
    1 point
  40. Δείτε το δεύτερο σχετικό για το 7ο θέμα (Ασφαλιστικό) της ημερήσιας διάταξης στη σημερινή συνεδρίαση της Κεντρικής Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ. https://antiprosopeia.tee.gr/prosklisi-se-taktiki-synedriasi-tis-antiprosopeias-tou-t-e-e-17-2-2020/?fbclid=IwAR0kRhfb4tMY8B5ymrj_Gy1X8__TTw0lyVFFG3hbRFvf1okPvKuBnJL08Y8
    1 point
  41. Το θέμα δεν είναι να πάει ο Σύλλογος να κινήσει τις διαδικασίες αλλά ο Επίσημος Επαγγελματικός Φορέας των Μηχανικών, δηλ το ΤΕΕ και το ΤΜΕΔΕ. άλλα ίσως είναι όλα "μιλημένα" και ξέρουν τι θα κάνουν με την ψήφιση του Νέου Νόμου αλλά σίγουρα ο Σύλλογος πρέπει να είναι παρών σε όλη την διαδικασία. Σχετικά με το ΤΣΑΥ, υπάρχει περίπτωση να ζητήσει την μετατροπή του σε Επαγγελματικό Ταμείο και να μην το δεχθεί ο Υπουργός, την στιγμή που ο Νέος Νόμος θα το προβλέπει; Και αν οι Γιατροί και Δικηγόροι κάνουν τα ΕΤΑ τους, υπάρχει περίπτωση να μην το κάνουμε και εμείς; Προσφυγές ίσως υπάρξουν σχετικά με το ύψος της σύνταξης του ΕΤΑ. Καλό θα ήταν όλα να είχαν προγραμματισθεί πριν την ψήφιση του Νέου Νόμου και η έλλειψη ενημέρωσης δημιουργεί την εντύπωση ότι τελικά πάλι το ΣτΕ θα αποφασίσει για το ύψος της σύνταξης του ΕΤΑ μας.
    1 point
  42. Το ΤΣΑΥ ήδη φρόντισε στη συνάντηση που είχε με τον Υπουργό, να μιλήσει για την αλλαγή του σε Επαγγελματικό Ταμείο. Ο Σύλλογός μας είναι σε αναμονή αναγνώρισης ίδρυσης. Καλό θα ήταν κι εμείς, σαν μηχανικοί να είχαμε προλάβει το νέο νόμο πριν την εφαρμογή του και να είχαμε μια υπόσχεση σε όσα μας απασχολούν. Μετά, θα αναγκαστούμε να καταφύγουμε σε χρονοβόρες προσφυγές κλπ. Αλλά ακριβώς επειδή δεν υπάρχει κάποιος επίσημος φορέας να μας εκπροσωπεί, έχουμε μείνει εκτός από κάθε συζήτηση για τα θέματα Ταμείου, σύνταξης, εφάπαξ κλπ.
    1 point
  43. Ίσως να περιμένουν την ψήφιση του Νέου Νόμου. αλλά γι' αυτό χρειαζόταν ο Σύλλογος που έχει Νομική Οντότητα για να είναι υποχρεωμένοι οι αρμόδιοι να μας δέχονται για συζήτηση. Πάντως σήμερα ο Αυτιάς στον ΣΚΑΙ είπε ότι ο Νέος Νόμος προβλέπει και την ίδρυση Επαγγελματικών Ταμείων. Οπότε το ΤΕΕ σε συνεργασία με το ΤΜΕΔΕ (το οποίο έχει τα αποθεματικά του πρώην ΤΣΜΕΔΕ) θα πρέπει να δημιουργήσουν Επαγγελματικό Ταμείο. και για αυτό το θέμα ο Σύλλογος θα πρέπει να είναι παρών και να διεκδικήσει και έτοιμος για δράση.
    1 point
  44. Ήρθε η ώρα για την πρώτη μας ομαδική και μαζική (ελπίζουμε) κινητοποίησή μας. Την επόμενη Τρίτη 21 Ιανουαρίου στις 10:30 το πρωί, Θα συναντηθούμε όσοι περισσότεροι μπορούμε, στην πλ. Ομονοίας, έξω από την είσοδο του Χόντου. Σκοπός μας είναι να πάμε πρώτα στο γραφείο του Προέδρου του ΕΦΚΑ και μετά στον Πρόεδρο του ΤΕΕ. Πήραμε αυτήν τη απόφαση επειδή εδώ και τρεις μήνες προσπαθούμε μάταια να κλείσουμε ραντεβού με τον Πρόεδρο του ΕΦΚΑ (για τις καθυστερήσεις στις απονομές των συντάξεών μας, προσωρινών και οριστικών, αλλά και για το εξευτελιστικό ποσόν των προσωρινών) και με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ για τον ορθό υπολογισμό των συντάξεών μας. Επειδή βλέπουμε στα ΜΜΕ ότι έχουν ήδη γίνει συναντήσεις του Δικηγορικού και του Ιατρικού Συλλόγου με τον Υπουργό Εργασίας και τέθηκαν όλα τα θέματά τους στο τραπέζι. Επειδή κανείς δεν ασχολείται με τα δικά μας συνταξιοδοτικά παρά το γεγονός ότι είναι ενήμεροι! Όσοι από εσάς ενδιαφέρεστε θα χαρούμε να σας έχουμε στο πλευρό μας. Όσο περισσότεροι τόσο καλύτερα!
    1 point
  45. επιτέλους μια οργανωμένη κίνηση για τα συμφέροντα και δίκαια των Ελ.ΕΠ. Οι Ελ.Επ. ποτέ δεν είχαν κάποιο Σύλλογο να ασχολείται σοβαρά με τα θέματα τους, τελικά ήρθε η ώρα. περιμένουμε περαιτέρω ενημέρωση.
    1 point
  46. Εξαιρετικά, συμφωνώ και επαυξάνω με όσα λέτε, μπορείτε να μας πείτε ενδεικτικά στα 40 έτη μονοσυνταξιούχου ελευθερου επαγγελματία τι υπολογίζουν ως ασφαλιστέο μισθό τόσο για την κύρια όσα και για την ειδική προσαύξηση; Με το που ανέβει προς διαβούλευση το νομοσχέδιο θα τους χτυπήσουμε και εκεί στοχευμένα με πολλά μηνύματα και σχόλια για τροποποιήσεις επί των άρθρων όπως πολύ σωστά λέτε. Και μετά φυσικά αν μας αγνοήσουν δικαστικά.
    1 point
  47. όλα θα αρχίσουν μετά την ψήφιση και εφαρμογή του Νέου Νόμου, η Ειδική Προσαύξηση μπορεί να αποτελέσει την βάση για την δημιουργία του Επαγγελματικού Ταμείου των Μηχανικών. Πως είναι δυνατόν ο ΕΦΚΑ να έχει επιστρέψει στο ΤΜΕΔΕ το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων του πρώην ΤΣΜΕΔΕ, τα οποία δημιουργήθηκαν από τις Ασφαλιστικές Εισφορές των Μηχανικών;; Το θέμα είναι οι αρμόδιοι Υπουργοί, ΤΜΕΔΕ, ΤΕΕ να μας ενημερώσουν πως θα χειρισθούν το θέμα του Επαγγελματικού Ταμείου και της Ειδικής Προσαύξησης. και οι ίδιοι το γνωρίζουν ότι υπάρχει εκκρεμότητα.
    1 point
  48. Θα ήθελα να συμπληρώσω τα εξής: Η ομάδα μας (σύλλογος υπό ίδρυση), εργάζεται και θα συνεχίσει να εργάζεται, σε συνεργασία με όσα σωματεία συνταξιούχων ήδη υπάρχουν. Δημιουργήθηκε με μοναδικό σκοπό να αναδείξει και να αντιμετωπίσει μόνο τα θέματα των συνταξιούχων μηχανικών, Ελεύθερων Επαγγελματιών. Για το λόγο αυτό ζητάμε τη συμμετοχή σας, την υποστήριξή σας και θα είμαστε παρόντες για να βοηθήσουμε όπως μπορούμε, όποιον συνάδελφο βρίσκεται στην ίδια θέση με εμάς. Ευχαριστούμε πολύ για τη δημοσίευση στο forum σας.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.