Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/03/2021 in Δημοσιεύσεις
-
ναι αλλά θες και επικρατούσα χρήση κατοικία....2 points
-
υπάρχουν τα εξής "θεματα" α] η μή αναγραφη στην βεβαίωση, οτι, υπαρχει "αυτη" και "αυτη" η αυθαιρεσια, αλλα επιτρεπεται η συνταξη συμβολαίου, δημιουργει προβληματα στον πωλητη -και πιθανόν και στον μηχανικό του- ότι, δεν κατεγραψαν αυθαιρεσίες, που τακτοποιουνται μεν, αλλα αποτελούν "ελαττωμα" του πωλουμένου, που απέκρυψαν και δεν τις γνωριζε ο αγοραστής... β] πόσο κοστιζει αυτη η μελλοντικη τακτοποίηση και ποιός την πληρώνει? γ] εάν εσυ ησουνα μηχανικός του αγοραστή, θα συμβούλευες τον πελατη σου να προχωρησει? δ] Υπαρχει και ενας δικηγορος στην δικαιοπραξια αυτη. Ποιά ειναι η γνώμη του?2 points
-
Προς επαλήθευση αυτών που αναφέραμε πριν περίπου 2 μήνες, έρχεται και το συνημμένο έγγραφο και επιβεβαιώνεται έτσι ότι οι όροι δόμησης των στάσιμων οικισμών διέπονται από το ΠΔ 6-12-82 (ΦΕΚ 588 Δ) και δεν αλλάζει το πολεοδομικό καθεστώς μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4759/20 Στάσιμοι οικισμοί συνεχίζουν να ισχύουν μετά το Ν. 4759.20.pdf2 points
-
Και να θέλει, δεν προλαβαίνει μέσα στις επόμενες 15 να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του ακινήτου.....1 point
-
μη βιαζεσαι... ετσι κι αλλοιως, σε καραντινα ειμαστε.. πού θα πάμε...😆1 point
-
ειπες οτι ήδη εχεις δρομο 3.2 μ. αρα σου λειπουνε 40 εκ. [αν σου λειπουνε] Για τα υπολοιπα Πρώτα θα διαβασεις το αρθρο 35 και επανερχεσαι με αποριες.1 point
-
1 point
-
να κανω εδω μια παρεμβαση..."αναγκαια" το 96/1 μιλαει για προ 75 σε κτιρια κατοικιας. Εδω ομως εχουμε δύο ανεξαρτητα κτιρια, με διαφορετικό χρονο κατασκευής. Ενα προ 75 -κατοικια- και ενα ανεξαρτητο σαν αποθηκη. Μηπως- λεω μήπως- θα μπορουσε να παει το κτιριο κατοικιας σαν προ 75 και το δευτερο σαν προ 83?1 point
-
Και εγώ πλέον, με τα νεότερα δεδομένα από τότε, καταλαβαίνω ότι θα ισχύουν τα 2μ που αναφέρεις, σε συμφωνία δηλαδή με τις προδιαγραφές του κτηματολογίου. Και πραγματικά δεν ξέρω το λόγο που, κατά την μερική κύρωση του δασικού χάρτη σχεδίαζαν αυτό το ofset 2,50 μέτρων και προκλήθηκε αυτό το μπέρδεμα. Πιστεύω ότι ο υπάλληλος τότε ήθελε να αναφερθεί σε αυτή την ανοχή, αλλά μπερδεύτηκε με την διαφορετική ανοχή που οι ίδιοι χρησιμοποιούν κατά την μερική κύρωση των χαρτών, δηλαδή μεταξύ των πολυγώνων της αντίρρησης και αυτών που εμφανίζονται ως "τρύπες" στον κυρωμένο δασικό χάρτη, με την εκκρεμότητα της μελλοντικής εξέτασης στις επιτροπές αντιρρήσεων.1 point
-
Σωστά σκέφτεσαι-εγώ μίλησα μόνο για προσθήκη δόμησης (νέα ανέγερση) που σίγουρα αποκλείεται σε οικόπεδο με εξαντλημένη δόμηση. Τώρα,για αλλαγή χρήσης των υφισταμένων θα διαβάσεις το άρθρο 5 του ν.4067 όπως τροποποιήθηκε.Από όσα θυμάμαι μάλλον επιτρέπρται αρκεί να επιτρέπεται η χρήση στην περιοχή.Δες το λιγάκι κι εσύ.1 point
-
Πας για απαλλαγή με το άρθρο 2 της απόφασης ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ /19409/1507 (ΦΕΚ 1643Β’/11-5-18) ι) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ. Βλέπω πως είσαι οριακά στο εμβαδόν, διαφορετικά θα πρέπει να δεις συνδιασμό περίπτωσης β για το πατάρι και δ για το λεβητοστάσιο της ίδιας ΥΑ. Θα πρέπει όμως να κάνεις έλεγχο του παταριού1 point
-
Αν υπάρχουν στην 1977-78 με ένα ε9 που να τα δείχνει προ του 75 είσαι μια χαρά.1 point
-
α) είναι λάθος να πάει με βεβαίωση τύπου β (χωρίς αυθαίρετο) κ όχι γ (με εξαιρέσεις) για τους λόγους ακριβώς που αναφέρεις β) δ) αν θέλει η νύφη και ο γαμπρός, οι 'κουμπάροι' (μηχ και δικ) πρέπει απλά να προσέξουν που θα βάλουν τις υπογραφές τους. γ) ο ποιος;;;;; Δεν ξέρω τι κάνετε εκεί στα αστικά κέντρα, στην επαρχία πολύ σπάνια υπάρχει μηχανικός αγοραστή, συνήθως λόγω καβουριών.1 point
-
Ναι ισχύει αυτό που αναφέρεις για το ΓΟΚ73, το έχω εντοπίσει. (καταστήματα, τράπεζες κλπ).1 point
-
1 point
-
Σύμφωνα με την εγκύκλιο 2, l_zrs, για να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής πρέπει ο εσωτερικός εξώστης (πατάρι) να πληροί τις προϋποθέσεις του ορισμού της παρ. 28 του άρθρου 2 του ΝΟΚ, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. Ουσιαστικά πρέπει να υπάρχει σύνδεση παταριού και ισογείου αλλιώς το πατάρι είναι ανεξάρτητος χώρος και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο μειωτικός συντελεστής. Αν το πατάρι δεν είναι ανεξάρτητο από το ισόγειο, τότε η υπέρβαση δόμησης δεν είναι όλη η επιφάνεια του παταριού αλλά μόνο η αυθαίρετη επέκταση. Στην αντίθετη περίπτωση, ως υπέρβαση λαμβάνεται όλη η επιφάνεια χωρίς μειωτικό συντελεστή αφού το πατάρι είναι πλέον όροφος.1 point
-
κατ' αρχας, στην αδεια μπαινουν μονον οι υποχρεωτικες δες ΦΕΚ Δ 167/1993, με τις προδιαγραφές. Οι "ιδιωτικες" θεσεις δεν εχουν σχεση με την αδεια [όπως ειπε και ο Γερόλυκος] Καθοριζονται -συνηθως- με τον κανονισμο1 point
-
1 point
-
Η κατηγορία 2 δεν επηρεάζεται από τα ποσοστά υπερβάσεων. Αν μια κατασκευή αποδεδειγμένα έγινε πριν 1983 υπάγεται στην κατηγορία 2.1 point
-
1 point
-
διότι δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με κύρια κατοικία....1 point
-
@chrisvach Ναι μπορεί να αφαιρεθεί.1 point
-
@ΚΩΝ/ΝΟΣ Ισχύει το παρακάτω (τροποποιημένο άρθρο 35 Ν. 3937/11). Όμως για την περίπτωση κατάτμησης που εξετάζεις δεν βλέπω εφαρμογή και θεωρώ ότι η ΥΔΟΜ δεν θα επιτρέψει την δόμηση κατ εξαίρεση σε προκύπτοντα οικόπεδα. Όπως έχει διατυπωθεί η εξαίρεση (προσωπική γνώμη εκφράζω) παραπέμπει σε εξαίρεση υφισταμένων οικοπέδων που έχουν πρόσωπο σε παραχωρηθείσα τετράμετρη λωρίδα. "4. Μέχρι την κατά τις διατάξεις του παρόντος, κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, επιτρέπεται η δόμηση σε οικόπεδα που εμπίπτουν εντός εγκεκριμένων ορίων, κατά τις διατάξεις του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), όπως ισχύει, με την εφαρμογή των προϋποθέσεων και διαδικασιών της παρ.1 του Αρθ-6 του ιδίου προεδρικού διατάγματος. Για τη δόμηση σε οικόπεδα που έχουν πρόσωπο αποκλειστικά και μόνο σε εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί σε κοινή χρήση, κατ' εφαρμογή των διατάξεων 2 και 3 του Αρθ-6 του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), όπως ίσχυαν, μέχρι την κατά τα παραπάνω κατάργησή τους, απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Κατ' εξαίρεση η δόμηση στα οικόπεδα αυτά μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις: α) η εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί, έχει τεθεί σε κοινή χρήση και έχει γίνει η σχετική μεταγραφή της στον οικείο δήμο, β) ο κοινόχρηστος χώρος της παραχωρημένης εδαφικής λωρίδας συνδέεται λειτουργικά με κοινόχρηστο χώρο του οικισμού που δεν δημιουργήθηκε, κατ' εφαρμογή των παραπάνω καταργηθεισών διατάξεων είτε άμεσα είτε μέσω άλλων παραχωρημένων εδαφικών λωρίδων, για τις οποίες ισχύουν οι προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης και γ) έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών (3) μηνών από την υποβολή στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, του φακέλου στοιχείων κατά τις διατάξεις της παρ.1 του παρόντος, με πρόταση για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων του οικισμού ή τμήματος αυτού, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η ιδιοκτησία για την οποία αιτείται η άδεια δόμησης. Στην περίπτωση αυτή, πέραν των λοιπών απαιτούμενων στοιχείων για την έκδοση της έγκρισης δόμησης, υποβάλλεται και αντίγραφο του τοπογραφικού διαγράμματος ή του ορθοφωτοχάρτη της πρότασης για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, με ειδική ένδειξη της συγκεκριμένης ιδιοκτησίας, για την οποία έχει υποβληθεί αίτηση για την έκδοση έγκρισης ή άδειας δόμησης. Θεωρημένο αντίγραφο της έγκρισης δόμησης που εκδίδεται, αποστέλλεται άμεσα από την Υπηρεσία Δόμησης που την εξέδωσε στην αρμόδια Διεύθυνση της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και λαμβάνεται υπόψη υποχρεωτικά κατά την έκδοση της διοικητικής πράξης κύρωσης του δικτύου των κοινοχρήστων χώρων για το σύνολο ή για τμήμα του οικισμού. "Πέραν των ανωτέρω, κατ' εξαίρεση, η δόμηση στα οικόπεδα του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου και ανεξαρτήτως της ύπαρξης πράξης παραχώρησης, "καθώς και στα οικόπεδα του δεύτερου εδαφίου της παρούσας παραγράφου" (**) μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες "οδοστρωσίας" (***) ή συντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου" (*). Σε αυτή την περίπτωση για την έκδοση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης προσκομίζεται βεβαίωση της Τεχνικής Υπηρεσίας του αρμοδίου ΟΤΑ για τη διαπίστωση της υλοποίησης έργων επίστρωσης ή συντήρησης ή και διέλευσης κοινοχρήστων δικτύων χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του κοινοχρήστου δικτύου. Για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων αποστέλλεται από την αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης έκθεση συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα όπου περιγράφονται αναλυτικά οι κοινόχρηστοι χώροι όπου έχουν γίνει δημόσια έργα, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της παρούσας παρ.εφόσον έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί δύναται η μεταγραφή να πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της παρ.1 του παρόντος άρθρου. 5. Διοικητικές πράξεις με τις οποίες καθορίστηκε, πλάτος κοινοχρήστου χώρου μεγαλύτερο των τεσσάρων (4) μέτρων, για την εφαρμογή των παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-6 ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), εξακολουθούν να ισχύουν. Επιτρέπεται για λόγους περιβαλλοντικούς, κυκλοφοριακούς ή πολεοδομικούς να ορίζεται πλάτος κοινοχρήστου χώρου μεγαλύτερο των τεσσάρων (4) μέτρων, με τη διοικητική πράξη έγκρισης της οριοθέτησης οικισμού, κατά τις διατάξεις του παραπάνω προεδρικού διατάγματος ή με τροποποίηση αυτής. 6. Η διαδικασία κύρωσης του δικτύου κοινόχρηστων χώρων του Αρθ-35 του Ν-3937/11 δύναται να περιλαμβάνει και τμήματα ακινήτων που είχαν τεθεί, μέχρι τη δημοσίευσή του, σε κοινή χρήση, εφόσον εξυπηρετούν οικόπεδα για την κτήση των οποίων έχουν συνταχθεί συμβολαιογραφικές πράξεις μεταβίβασης οικοπέδων πριν την 29-1-2010 μετά από απόφαση του αρμόδιου Δημοτικού Συμβουλίου. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαδικασία κύρωσης στις ανωτέρω περιπτώσεις είναι η μεταγραφή των συμβολαιογραφικών πράξεων μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, καθώς και η αναφορά στις συμβολαιογραφικές πράξεις ότι τα συγκεκριμένα εδαφικά τμήματα συνορεύουν με δρόμο. Κατά τα λοιπά τηρούνται οι προϋποθέσεις του Αρθ-35 του Ν-3937/11. Για την έκδοση της εγκριτικής απόφασης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, όπως ορίζεται στην παρ.1 του Αρθ-35 του Ν-3937/11 προσκομίζονται από τον αρμόδιο Δήμο όλα τα απαιτούμενα στοιχεία. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της παρούσας παραγράφου, εφόσον έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί, δύναται η μεταγραφή να πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της παρ.1 του παρόντος άρθρου". (Σ.Σ. Οι παρ.4, παρ.5 και παρ.6 προσετέθησαν με το Αρθ-10 του Ν-4164/13 ΦΕΚ-156/Α/9-7-13. Με την ίδια διάταξη αναριθμείται η υφιστάμενη παρ.4 σε παρ.7 ως κατωτέρω) "7." (τέως παρ.4) Με προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται μετά από πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ορίζονται ο τρόπος και οι διαδικασίες καθορισμού των επιτρεπόμενων χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης, ή ειδικότερων προϋποθέσεων και περιορισμών που αφορούν στις επιτρεπόμενες χρήσεις ή τη δόμηση των ακινήτων, ανάλογα με την κατηγορία και τη θέση του οικισμού, ο τρόπος δημιουργίας νέων κοινόχρηστων χώρων ή τροποποίησης των υφιστάμενων, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια για την πολεοδομική λειτουργική και βιώσιμη αναμόρφωση και ανάπτυξη των οικισμών αυτών.1 point
-
Η εισαγωγή νέας γραμμής αφορά στο ίδιο τιμολόγιο, αν π.χ. θέλεις να έχεις αναφορά σε δύο ποσά στο ίδιο παραστατικό. π.χ. να τιμολογήσεις στο ίδιο παραστατικό αλλά με διακριτά ποσά περισσότερες εργασίες. Για νέο παραστατικό επαναλαμβάνεις την διαδικασία όπως έκανες για το αρχικό. Οπότε, κάνεις κλικ πάνω-πάνω στο κέντρο της σελίδας το , είναι το σταθερό τμήμα της σελίδας (εννοώ ότι δεν κάνει scroll) και σε πάει στην αρχική σελίδα για να την ξεκινήσεις εισαγωγή του νέου παραστατικού.1 point
-
Δηλαδή ρε Ιάσονα εσύ πρώτα ανοίγεις δήλωση, βάζεις παράβολο και μετά κάνεις αυτοψία να δεις τι γίνεται; Και άντε εσύ το κάνεις έτσι, όπως κάνει την αυτοψία πριν κάνει οτιδήποτε άλλο σκάβει λάκκο; too much of a good thing1 point
-
Όταν ανεβάζουμε έγγραφα πράξεων τα οποία αφορούν τακτοποίηση η οποία όμως τακτοποίηση έχει γίνει από άλλον συνάδερφο πως είμαστε σίγουροι ότι σχέδια, έγγραφα και πεντασέλιδο που μας παραδίδει ο ιδιοκτήτης ταυτίζονται με αυτά που ανέβασε ο συνάδελφος κατά την τακτοποίηση? Δεν θα έπρεπε το πληροφοριακό σύστημα της Η/Τ να μας ζητάει τον Ηλεκτρονικό Κωδικό Δήλωσης και απλά να αντλεί όλα τα στοιχεία της δήλωσης από το σύστημα?1 point
-
Το έχω ξανακούσει. Είναι αυθάιρετες ερμηνείες/οδηγίες. Φαντάζομαι τηλεφωνικά στο απάντησαν. Ο νόμος και η σχετική Υ.Α. δεν προβλέπει ανάρτηση μελέτης παρά μόνο κατά τη διαδικασία της αναθεώρησης εντός 4 μηνών.1 point
-
τοσο που ακριβυνε ο καφες... μαλλον θα τους "ευχαριστει" η μυρωδια....1 point
-
Λοιπόν, συζητώντας με ένα ειδικό Ινδό αρχιτέκτονα -αποκρυφιστη κατέληξα στα εξής συμπεράσματα. Κρατείστε μόνο αυτά: ΦΕΚ 60/Α/2011 Αρθρο 31 3. Η παρ. 4 του άρθρου 23 του ν. 3212/2003 (ΦΕΚ 308 Α ́) καταργείται. ......................... Ν.3212/2003 Αρθρο 23 4. ...................................................η περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 6 του από 24/31.5.1985 Προεδρικού Διατάγματος (290Δ).....................................εφαρμόζονται ως ειδικότερες και σε γήπεδα τα οποία διέπονται από ειδικές πολεοδομικές διατάξεις................................. Όλα τα υπόλοιπα είναι άχρηστα. ΆΡΑ: 1. Η δόμηση εκτός σχεδίου ΄΄γενικά΄΄ καθορίζεται με το 24/31.5.1985 ΦΕΚ270Δ και η μέγιστη δόμηση με την περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 6 του από 24/31.5.1985 ΦΕΚ270Δ όπου προβλέπεται το γνωστό Δ=200+0,02*(Ε-4000)+0,01*(Ε-8000). 2. Η δόμηση στην εν λόγω περιοχή όμως καθοριζόταν με ΄΄ειδικές πολεοδομικές διατάξεις΄΄ δηλαδή με τον διάταγμα χαλκιδικής που έδινε μέγιστο στα εκτός σχεδίου = 200,00 τ.μ. Άρα λοιπόν, στην περιοχή δεν ίσχυαν οι ΄΄γενικές΄΄ πολεοδομικές διατάξεις του 31.5.41985 ΦΕΚ270Δ (εκτός σχεδίου) αλλά οι ειδικές του διατάγματος χαλκιδικής (ΦΕΚ290Δ/1977). 3. Με την εφαρμογή του Ν.3212/2003 και συγκεκριμένα Αρθρο 23, παράγραφος 4, καθορίζεται ότι πλέον οι διατάξεις της περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 6 του από 24/31.5.1985 ΦΕΚ 270Δ εφαρμόζονται ως ειδικότερες των ειδικών (ΦΕΚ270Δ/77)- εδώ το κλειδί είναι να μην επηρεαστεί κανείς απο τα επόμενα που λέει όπως τροποΠοιούνται κτλ κτλ - ΑΡΑ, πλέον το ''γενικό'' 290Δ/85 εφαρμόζεται ως ''ειδικότερο '' απο το πρώην ''ειδικό'' διάταγμα χαλκιδικής 270Δ/77, ΑΡΑ η δόμηση πάει με τον γενικό τύπο 200+(Ε-4000)*0,02+(Ε-8000)*0,01. 4. Με το ΦΕΚ 60Α/2011 προβλέπεται ότι η ''Η παρ. 4 του άρθρου 23 του ν. 3212/2003 (ΦΕΚ 308Α ́) καταργείται.'' ΑΡΑ πλέον οι ΄΄γενικές'' διατάξεις δεν είναι ''ειδικότερες'' και άρα επανέρχεται το καθεστώς που ισχύαν οι '' ειδικές''' δηλαδή το διάταγμα χαλκιδικής με τα 200 τ.μ Τα νησιά και τα λοιπά είναι άσχετα. Υπάρχει λοιπον εγκριση δόμησης εγκεκριμένη όπως φαίνεται ΛΑΘΟΣ. Πριν βγει η άδεια δόμησης με κάποιο μαγικό τρόπο κάποιοι καταλαβαίνουν αυτό το λάθος. Τί γίνεται απο δω και πέρα?1 point
-
Σχετικά με το ύψος σε εκτός σχεδίου, εκτός ζωνών Α & Β, γενικά: άρθρο 1, παρ. 7: μέγιστο ύψος 7,5 μ. σε περίπτωση κατασκευής κεκλιμένης στέγης τα ανωτέρο μέγιστον ύψος προσαυξάνεται κατά 1,2 μ. κατοικίες: Π.Δ. 270Δ 31/05/1981, άρθρο 6, Κατοικίες, παρ. 1δ.: μονόροφο 4, δυόροφο 7,5, σε περίπτωση κατασκευής κεκλιμένης στέγης το ύψος αυτό προσαυξάνεται κατά 1,2 μ. Υπάρχουν αλλαγές για άλλες χρήσεις, αναφέρονται στο Π.Δ. και ισχύουν άλλα για εντός ζώνης Α & Β. Σε περίπτωση μονόροφης κατοικίας με ύψος 5,5 μ. πιθανόν να πρέπει να χρεωθεί Υ.Υ. ή για άνω των 4μ. ή για άνω των 5,2 (=4 + 1,2 αν υπάρχει κεκλιμένη στέγη).-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-